IKARIKAR http://www.ikar.sk

 Smrtiaca kniha - Horor (Michal Smolek)14.6.2010
 

4
 počet hodnotení: 9
prečítané 1154, Komentáre 40

 

Prológ 

... čo je SMRŤ? Niekto sa jej bojí, iní nie. No väčšina ľudí ma už pri vyslovení tohto slova na chrbte zimomriavky.
Už od pradávna je smrť znázorňovaná ako kostra v čiernom habite, s kapucňou na hlave a s kosou v kostnatej ruke.
Ale prečo práv...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Maijro20.4.2011
 

Je vidieť, že autora písanie baví, ale chce to ešte veľa na sebe pracovať. Gramatické chyby a preklepy nehodnotím, stačí si po sebe pozornejšie skontrolovať text. Čo mi však vadilo je to, že podľa názvu, malo ísť o horor. Prvá časť poviedky (opis \"legendy\" o grófovi) je písaná štýlom rozprávky na dobrú noc - chýba tomu atmosféra, razantnosť, proste všetko, čím by sa to aspoň čiastočne podobalo na horor. Navyše je to zbytočne dlhé, pokojne by stačilo celý ten príbeh zakomponovať do deja (napríklad do telefonátu Emy a Lilith - alebo postupne ho odkrývať počas poviedky)... Zbytok príbehu taktiež postráda hororovú atmosféru, navyše je tam niekoľko dosť nelogických a nezmyselných pasáží (napr. pasáž po smrti Dominica, keď hneď na druhý deň, smútiaca sestra ide zrušiť mobil, miesto toho aby smútila a takisto, hneď na druhý deň sa určite pohreb nekoná, vybaviť všetky potrebné formality, oznámiť to pozostalým je na dlhšie, ako jedno dopoludnie). Taktiež je v texte pár rušivých momentov, ktoré zbytočne vyrušujú čitateľa (nepamätám si už, ktorá scéna, keď hl. hdrinov naháňal gróf to bola, ale na druhý deň všetci spolu sedeli v cukrárni a vychutnávali si zmrzlinu... po takom zážitku, neviem, či by niekto šiel do cukrárne - takých rušivých momentov bolo v celom texte viac). Obsahová stránka poviedky je dobrá, nápad je slušný, ale prevedenie kazí celkový dojem... Myslím, že keď na sebe zapracuješ a trochu sa vypíšeš, je tu nádej, že časom si od teba prečítame aj niečo oveľa lepšie.

Narvah20.4.2011
 

Ahoj, som rád, že si si to prečítal. K tvojmu komentáru: Opis legendy som nejak nedramatizoval, išlo naozaj len o legendu, preto som sa to nesnažil nejak desivo opísať, aj keď uznávam, že ak by tom to tak spravil, bolo by to ešte zaujímavejšie. Po Dominicovej smrti som skočil na scénu s pohrebom. Nenapísal som však, že sa to deje hneď na druhý deň, takže nie je isté, či sa pohreb koná hneď zajtra, alebo až o tri dni. To som nechal na čitateľovi. Je jasné, že pozostalí smútia, no musia takisto vybaviť všetky záležitosti a to čím skôr, čiže aj zrušiť telefón. Možno som to fakt prehnal, že Dominicová sestra to spravil hneď na ďalší deň. No musíš uznať, že väčšinou sa neplače týždeň a nevybavujú sa veci až potom. S tou cúkrarňou máš pravdu. Chcel som skrátka, aby sa všetci stretli na neutrálnom mieste a tak som vybral cukráreň. Možno radšej mali prísť Emini priatelia za ňou do bytu. Napriek tomu dúfam, že si sa pri čítaní bavil a nenudil si sa. Ešte raz vďaka, ahoj!

Maijro20.4.2011
 

Tá absencia dramatizácie je práve dosť veľkou chybou. Ak nedokážeš zaujať čitateľa hneď v úvode a nedáš mu to, čo očakáva, tak je len malá šanca, že ho zaujmeš neskôr. A taktiež ak necháš niečo na čitateľa, tak si môžeš byť istý, že to nedopadne tak, ako by si chcel. Ide o to, že ak chceš napísať dobrú poviedku, musíš mu predniesť tak, aby to čitateľ pochopil a stále ho to bavilo čítať. Tie nelogické súvislosti v texte tomu dosť vadia, v podstate to pripadá ako zlepenec situácií, ktoré si vkladal tak, ako sa ti hodili, pričom logickosť nebola vždy prvoradá. Ak chceš písať pre zábavu,tak to je fajn, ale väčšie ambície chcú viac... predpokladám, že píšeš prvoplánovane a hneď to ide na net, možno by bolo lepšie si medzi písaním dať občas pauzu alebo dať text prečítať nejakému beta-readerovi. Je to škoda úsilia, keď nie sú ambície (niečo podobné ti písal aj Draculin vo Vodnom bozku).

Blacky15.4.2011
 

Fuha toto ma dostalo, vydela som tam obcas nejaky preklep, ale na to nejak nedbam. Ta kniha je genialna. Keby bola vydana a uz v knihkupectve tak si ju jednoznacne kupim.
Na niektorych miestach mi to prislo slabsie, ale tak kazda kniha ma nejake slabe miesto.
Len tak dalej drzim palce :)

Martin Arcey Tomčík20.5.2011
 

Heh, ak toto slúžilo ako na zdvihnutie ega, tak prosím. Ak si to náhodou písal ty, čo si myslím, alebo niekto z tvojho okolia, ktorí ťa chcel povzbudiť, robíš veľkú chybu. Tým, že sa budeš búchať do pŕs aký veľký talent si, nikdy nenapíšeš niečo, čo sa bude páčiť aj niekomu inému ako tebe.

Narvah20.5.2011
 

Ach, bože. Myslím, že je úplne zbytočne písať, že Blacky nepoznám, aj tak uveríš len tomu, čo chceš. Mysli si úplne čo chceš.

Narvah15.4.2011
 

Ak by si mala záujem, tak v sekcií grafika si môžeš pozrieť aj obaly, ktoré som k Smrtiacej knihe vytvoril. Možno sa ti zapáčia. Ahoj

Blacky15.4.2011
 

Hej hej vsimla su zaujimave ale jednotka ma najviac oslovila :)

Narvah15.4.2011
 

Vďakaaaaaaaa. Som naozaj rád, že sa ti páči, a ďakujem aj za tie palce. :)(:

Silvia14.4.2011
 

Keď som bola mladá... som čítala okrem iného knihu... volala sa Kniha smrti. Napísal ju John Tigges. Už si celkom nepamätám dej, ale - hoci som neprečítala celý príspevok - veľmi mi ju pripomína. Chvíľami sa mi zdá, akoby to bola ona... Je to fakt len náhoda?

Narvah14.4.2011
 

Ach, Bože, vôbec ma nenapadlo, že je už na svete kniha s rovnakou tematikou a podobným názvom. Hneď po prečítaní tvojho komentára som si našiel na internete informácie o knihe, ktorú si spomínala. Je naozaj podobná s mojou Smrtiacou knihou ale len v tom, že kniha si žiada smrť. V mojej knihe po prečítaní čarovnej formulky vystupuje Smrť z Knihy smrti, aby zabila čitateľa knihy. Neprináša bohatstvo, ani neplní želania, ako je to v románe od Tiggesa. Smrť v mojom románe chce len zabiť toho, kto ju z knihy vypustil a urobí pre to všetko, aby to dosiahla. Dokáže hýbať vecami na diaľku a vraždí každého, kto jej chce v pomste zabrániť. Nik z postáv netuší, či je to naozaj Smrť, či niekto z nich a hrá sa s nimi, ako mačka s myšou. Nakoniec sa nájde ešte jedna kniha, ktorá by mala všetko objasniť a navždy Smrť uzamknúť do knihy. No nájdením druhej knihy sa všetko ešte len komplikuje a Smrť nakoniec ukáže svoju pravú tvár.
Ubezpečujem ťa Silvia, aj všetkých, čo toto čítajú, že môj román má základnú myšlienku podobnú s románom od Johna Tiggesa, ale to je to jediné, čo ich spája. Nikdy som tú knihu nevidel, dokonca som o nej ani nepočul. Vďaka za info, Silvia.

Narvah14.4.2011
 

Ach, Bože, vôbec som o tej knihe nič nevedel. Hneď po tom, čo som si prečítal tvoj komentár, vyhľadal som si Knihu smrti od Johna Tiggesa na internete. Zdá sa, že má fakt niečo spoločné s mojou Smrtiacou knihou. No moja Kniha smrti neplní priania, ani neprináša bohatstvo. Z tej mojej vystupuje Smrť na svet v pravej podobe, aby zabila čitateľa knihy. Nezistil som ako skončil román od Tiggesa, ale určite nie tak, ako môj. Naozaj si ma prekvapila. Nikdy ma nenapadlo, že niečo podobné už bolo napísané. Našťastie z obsahu, som sa dozvedel, že len trochu sa približuje môjmu románu. Dúfam len, že si teraz nebudú všetci myslieť, že som len okopíroval príbeh. Názov je skoro rovnaký, no dej je určite odlišný. Vďaka za informáciu. :)

Silvia15.4.2011
 

Ja nemám v úmysle Ťa z niečoho obviňovať. Ale hneď názov sa mi zdal známy. Možno by bolo fajn, keby si si tú knihu prečítal sám. V každom prípade si pamätám, že kniha končila ako správny klasický horor - hlavný hrdina sa snažil knihu zničiť, ale ona zničila jeho. Knihu potom našiel nejaký obyčajný človek a všetko začínalo odznova... Veľa hororov som v živote neprečítala, možno majú všetky nejaký spoločný štýl - a jednoducho aj ten sa mi zdal známy... Mnohé detaily sú podobné... Ale vravím - čítala som málo, aby som mohla vyvodiť nejaký záver a ani to nemám v úmysle. Len som Ťa na to chcela upozorniť. Všetko dobré!

Simona10.4.2011
 

boze ja mam strach z tej knihy ale este som ju nedocitala tak ju musim precitat!
JAJ

SIMONA10.4.2011
 

uau! je to dobre normalne ze sa az trochu bojim. je to super aj ked sm docitala prave len prvu stranu. JE TO PROSTE UZASTNE!!!!!!

Simona10.4.2011
 

Miško nič v zlom ale máš tam strašne veľa chýb! Buď ti chýba písmenko alebo tam máš niečo navyše.

Narvah10.4.2011
 

Ja viem, Sima. Toto však nie je upravená verzia. Tú upravenú som už poslal vydavateľstvu a tú som to už nechal tak.

Semmi23.1.2011
 

Nevedela som prestať čítať pokým som neprečítala posledné slovo. Je to naozaj úžasné. Gratulujem :)

Narvah24.1.2011
 

Veľmi pekne ďakujem Semmi. Už dávno ma na mamtalente.sk nikto nepotešil. Naozaj som rád, že sa ti to páčilo. Dúfam, že nebudeš posledná. Ešte raz vďaka!! :)

Ella Ellias27.11.2010
 

Musím povedať, že začítať sa ma pritiahol originálny banner. Naozaj splnil svoj účel. Druhá vec bol obrázok starej knihy - veľmi sa mi páčia takéto staré knihy.:)

Začítala som sa teda a musím v niečom súhlasiť s NOX. Príbeh, samotný námet sa mi ozaj veľmi páči. Gróf, smrť...páčilo sa mi to spojenie. Avšak štylistika viet nie je podľa môjho názoru až taká dobrá. Je to písané príliš jednoducho. Hodili by sa tam možno grófove myšlienkove pochody, lebo tak niektoré pasáže vyznievajú nedotiahnuto. Čitateľ nie vždy musí pochopiť, prečo sa tak gróf správa. Niekde by to ozaj seklo. Myslím, že keby si sa pohral trošku s vetami, slovami, textom, bolo by to veľmi dobré dielo.:)
Držím palce:)

Narvah27.11.2010
 

Ahoj Ella Ellias. V prom rade ti musím napísať, že si treba prečítať viac než prológ. To čo som napísal Nox, platí aj pre teba. Nie je vôbec dôležité, prečo sa gróf správa tak, ako sa správa. Treba čítať viac a sama uvidíš. :) Vďaka za komentár. Som rád, že sa ti môj banner páči. Ešte raz vďaka

Ella Ellias27.11.2010
 

Čítam, čítam:)
Ale stojím si za svojím. Viem si predstaviť, že keby si sa s niektorými vetami trošku viac vyhral, bolo by to super.
Mimochodom Tvoje dielo sa mi tak či tak páči. A viem si predstaviť úžasný horor, ktorý by sa z toho dal natočiť. Mám rada horory v ktorých ide o viac než o ľudožrútov a scény, kde krv tečie potokom a divné príšery lietajú hore dole. Páči sa mi, keď má hororový film dušu a tento by ju rozhodne mal.:)

Narvah28.11.2010
 

Ach, vďaka, vďaka, vďaka. Veľmi si ma potešila. Je pravda, že to stále čítam a postupne upravujem a prepisujem, aby to bolo najlepšie. Som fakt rád, že sa ti to páči. Ešte raz vďaka. :)(:

Zoey8.10.2010
 

kedy bude 14 kapitola ????


Zoey8.10.2010
 

sorry pomylila som sa.. . kedy bude 13 ????

Michal2.8.2010
 

Všetkých upozorňujem, že hodnotenie od riaditeľky vydavateľstva Ikar sa týka románu Smrtiaci bestseller a nie SMRTIACEJ KNIHY, ktorú pravé čítate. Dosť ľudí si to pletie. Sú to dva odlišné romány úplne o ničom inom. Podobné sú len názvy.

Dubovcová Michaela30.7.2010
 

Ahoj =)) čítam tretiu kapitolu a som zvedavá ako to dopadne. Komentár som chcela pridať po dočítaní knihy. Ale nie ma teraz trochu zabrzdilo. Ak si myslel \"duplikát\", tak synonymum tohto slova je kópia, a nie kopija =)) ak sa nemýlim, kopija je zbaň... ak sa teda nemýlim =))

Michal (Narvah)31.7.2010
 

Máš pravdu, myslel som si, že som to už opravil, no asi som to prehliadol. Vďaka za upozornenie.

Dubovcová Michaela12.8.2010
 

Prečítala som asi po 7.kapitolu. Asi končím. Téma knihy je zaujívamá, za to veľké plus. Ale akosi ma netrhá, aby som čítala ďalej. Scénky sú síce písané, aby v nich pulzovalo napätie, no ja ho nejako necítim. Chýba mi tam pocit strachu. Asi je to pre to, lebo hlavní hrdinovia (zväčša) tesne uniknú alebo ich zachráni náhoda. Ďalšia vec je, že Smrť je tam opisovaná ako prízrak/niečo nehmotné vyvolané z knihy, ale pripadá mi strašne hlúpa až komická. Beriem, že musí vyzerať hrôzostrašne, ale tie situácie... beriem ju ako chladnokrvnú a krvilačnú, ale hlúpu =)) a to mi nesedí. Ďalšia vec je, že sa tam dejú vraždy či iné skutky a nikto to nejako extra nerieši. Podozrivým z vraždy inšpektor hneď uverí ich verziu. Dielko by som ešte trochu preladila a bude fantastické =)) hlavná iskra knihy sa mi VEĽMI páči (gróf v podobe smrti), ale... neviem, čosi mi tam chýba a niekoľko vecí mi vadí.

Narvah12.8.2010
 

Ok. Nemusíš čítať ďalej. Som rád, že sa ti to páčilo. Len ťa chcem upozorniť, že v ôsmej kapitole s názvom Duch sa stane obrovský zvrat, ktorý všetko zmení.
Vďaka za komentár aj za hodnotenie. Ahoj.

Simona Švigárová19.7.2010
 

Ahoj.. Tvoj príbeh ma hlavne zaujal názvom a tak som sa rozhodla, že sa doňho pustím a neľutujem :) Pre mňa je tento príbeh zážitkom, pri ktorom mám také príjemné zimomriavky... Faktom je, že v texte sú nespisovné slová ako vypadal-vyzeral, kľudne-pokojne a ďalšie.. Možno len to mi vadí... Inak naozaj fakt zaujímavé... Páčia sa mi hlavne tie informácie okolo tej Knihy smrti a tak... Netrpezlivo čakám na pokračovanie.

Narvah20.7.2010
 

Vďaka za upozornenie a za pozitívne hodnotenie!! :)

Emily-Stackhouse18.7.2010
 

zaujimavy pribeh len mu chyba koniec.....ale inac super knihaa........

Michal (Narvah)19.7.2010
 

Ahoj Emily-Stackhouse, som rád, že sa ti môj príbeh páči. Musíš vydržať na koniec. Pravidelne pridávam kapitoly.

Emily-Stackhouse20.7.2010
 

a asi ako casto budes pridavat tie kapitoly????

Michal (Narvah)20.7.2010
 

Zatiaľ ich je 6 aj s prológom a pridávam ich asi každý tretí, štvrtý deň. Vieš,celý román mám naklepaný na stroji, takže si vždy musím nájsť čas a prepísať jednotlivé kapitoly. Dokopy ich bude 15 + Epilóg. Viem, že sa to zle číta takto po častiach, no budeš musieť vydržať. Je toho naozaj dosť. Ahoj. :)

Martin1.7.2010
 

ahoj Michal, musím sa priznať, že súhlasím s komentármi, kt. ti tu poskytli MT účastníci, každopádne si myslím, že kniha - príbeh, v podobnom duchu sa tu hodí a chýbala tu. Mňa zaujal tvoj banner, a nejako neviem, ako tieto bannery vytvoriť, nemáš nejaký návod nato? Mám už jasnú predstavu, no do grafiky sa moc nevyznám.. Díky a držím palce

Narvah1.7.2010
 

Vďaka za komentár Martin. Som rád, že sa ti môj žáner páči.
Bannery som si začal vyrábať v obyčajnom skicári, takže to nebol nijaký špeciálny program. Skus skicár aj ty. Treba sa s tým dobre pohrať a byť trpezlivý. Môžeš tam aj vkladať text, takže dá sa spraviť celkom dobrý banner. Teraz už ich vytváram vo PhotoFiltre studio, čo je program len v angličtine, ale je veľmi jednoduchý, s množstvom východ a ešte sám sa v ňom učím. A sú tu aj krajšie bannery ako moje, nad ktorými rozmýšľam ako vznikli. Snáď sa aj mne po čase podarí banner, ako napr. robí Marek Kolcun. Ešte raz vďaka za komentár a veľa šťastia vo vytváraní bannerov! AHOJ! :)

Narvah15.6.2010
 

Ahoj Nox. V prvom rade ti musím vysvetliť, že toto je len prológ môjho románu. V Knihe smrti nie je nič viac rozvité o tajomnom grófovi, pretože je to len stará kniha, ktorá opisuje dávnu povesť. Postupne sa pri čítaní dozvieš viac. Horor sa ešte len začne. Prológ všetko ešte len rozbieha. Ako samá píšeš, naozaj som nešiel do hĺbky a kĺžem po povrchu, pretože horor, ktorý je v prológu nie je ešte naozajstným hororom. Verím, že keď budeš čítať ďalšiu kapitolu, budeš sa báť. Samozrejme chyby, ktoré si spomenula si opravím. Vďaka za komentár

NOX14.6.2010
 

ahoj, v prvom rade ti musím povedať že tento príbeh ma ako jeden z mála zaujal a donútil dočíatať takmer do konca...takmer, lebo v časti na konci, kde sa dostávame k dievčaťu čo číta som text bohužiaľ len prebehla.
na úvod poviem, že text je napísaný veľmi nemotorným štýlom, povedala by som na štylistickej úrovni stredoškoláka, ktorý si na estetickú stránku veľmi nepotrpí. opakuje sa slovo vypadal, a mnohé iné, chýbajú čiarky na potrebných miestach, slová sú miestami zle vyslkonované...treba skutočne prepracovať text.
ďalej, aj keď ma príbeh zaujal, nebol až taký zaujímavý, skôr veľmi šikovný. myslím, že je to preto, že si šikovne spojil prvky, ktoré lákajú, ale...ALE spadol si do hrozného klišé.
v provom rade vôbec nie je jasné, aké si grofove pocity a motivacie k vraždam, je to vzate velmi povrchne a preto v konečnom dôsledku grov vyznel smiešne, nie hiororovo, v druhom rade ho zosmiešnili jeho vlastné repliky. aj ostatné dialógy pôsobili strojene a neúprimne.
ale, aby to nebola len hanlivá kritika, musím uznať, že ten nápad je veľmi pekný, zaujímavý, aspoň tá prvá časť, tá ma fakt zaujala, ale uprimne ti radím znovu si sadnuť nad text a od začiatku do konca ho prepracovať, isť viac do hlbky, neklzať sa po povrchu, dať čitateľovi naozaj pocítiť hrôzu, ak chceš písať horor. je také malé prvadilo, vďaka ktorému prinesieš akési rúško tajomstva nad príbeh. ak chceš hovoriť o hrôze, nepoužívaj slovo hrôza. je to len obrazne pomenované, ale snaž sa veci podať menej po lopate, precítiť silu činov, ktoré opisuješ
Ps: sorry za chyby, píšem v rýchlosti
veľa šťastia

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Michal Smolek

NEW6.PNG
O mne

Jednoducho milujeeeem knihy. A tak som si ich začal písať sám. Smrtiaca kniha mi už vyšla, teraz pokračujem ďalej a dúfam, že sa nájde skupina ľudí, ktorej sa moje romány a poviedky budú páčiť.
Moje série: MACHINATEMPUS - horror - fantasy trilógia (možno ich bude časom viac)
VODNÝ BOZK - fantasy trilógia

V sekcií video a grafika nájdete ešte viac o mojich dielách.

;)

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: