IKARIKAR http://www.ikar.sk

Ako získať čitateľov pre svoje diela? (Bocian) Celkový počet komentárov: 17
 

 

"Bocian" sa pýta

    Dobrý deň, už zopár mesiacov vystupujem na portáli mamtalent.sk a uverejnil som tu aj niekoľko málo diel z môjho „šuplíka“. Ale potýkam sa s problémom čítanosti a komentárov. Príspevky si prečítalo zopár desiatok návštevníkov, ale potreboval by som konštruktívnu kritiku, ktorá by ma posunula v tvorivom písaní vpred. Ako sa prebojovať do záberu jedného z porotcov?

 

Peter Tkačenko, správca portálu mámtalent.sk

    Dobrý deň, Bocian, žiadny zázračný recept na prilákanie čitateľov síce nejestvuje, predsa som sa však pokúsil zhrnúť rady do štyroch bodov:

 

    1. Komentujte aj vy. Mám talent je do veľkej miery komunitný portál. A ako v každej komunite, aj tu platí staré známe tit for tat či quid pro quo, čiže lapidárne niečo za niečo, poškrabkaj mi chrbát, ja ho poškrabkám tebe. Mnoho z čitateľov sú zároveň autori, ktorí si u nás navzájom komentujú diela. Takže ak ich chcete prilákať k sebe a nakloniť si ich, zviditeľnite sa komentármi u nich. Zapamätajú si vás a bude ich zaujímať, čo píšete vy. Okrem toho, veľa sa dozviete aj pri čítaní komentárov cudzích diel.

 

    2. Vyrobte si banner propagujúci váš text. Ak nemáte vo vyhľadávači zablokované reklamy, po stranách tohto textu a hore vidíte reklamy odkazujúce na autorské príspevky. Pošlite nám buď „široký“ banner veľkosti 960x90 pixelov alebo štvorcový veľkosti 210x210 pixelov a link na vaše dielo. Výroba banneru nie je zložitá, prípadne by vám mohol pomôcť graficky nadaný kamarát.

 

    3. Prispievajte pravidelne. Každý marketingový kúzelník či vydavateľ periodickej tlače vám potvrdí, že vytrvalosť a pravidelnosť síce úspech nezaručujú, ale sú jeho nevyhnutnou podmienkou. Nie je až také dôležité často produkovať veľa textu, ale privyknúť čitateľov na pravidelnosť pridávania príspevkov.

    Máločo odradí čitateľa, ako keď v návale tvorivosti bachnete na stránku tony textu, s ktorým sa potom nič nedeje. Navyše, pridaním nového príspevku si na čas vybojujete aj miesto na titulnej strane MT, čo vám tiež môže priniesť zopár čitateľov.

 

    Tieto rady vám nielen pomôžu získať čítanosť a komentáre, ale aj prípadné hodnotenie odborníka. Pri výbere diel na hodnotenie totiž prihliadame na to, koľko ľudí okrem samotného autora bude zaujímať a koľko úsilia vyvíja sám autor. Preto je dobré, keď váš text čítajú a komentujú aj iní a navyše - ak autor komentuje, vyrobí si banner a pravidelne tvorí, je pravdepodobnejšie, že kus námahy vložil aj do samotného písania. Predsa však pridám ešte poslednú radu:

 

    4. Dajte nám vedieť. Ak máte pocit, že vaše dielo si zaslúži viac pozornosti, pokojne sa nám ozvite na adresu mamtalent@ikar.sk, priložte svoj text (samozrejme, ak je aspoň jeho časť na webe MT) a azda motyka vystrelí.

 

    Napokon sa patrí poznamenať, že mnoho z autorov má s publikovaním na MT oveľa viac skúseností, ako správca portálu a tvorca tohto textu. Bolo by od nich pekné, až veľkorysé, keby sa podelili o svoje skúsenosti.

 



Komentáre

Rita3.2.2015
 

Vyrobila som banner podľa odporúčania a zaslala ho ešte v polovici minulého mesiaca. Keďže nebol zverejnený, určite by som uvítala nejakú spätnú väzbu, aby som vedela, kde som urobila chybu. Nedostávať reakcie je skutočne demotivujúce :(

Marta B.4.8.2014
 

\"Bociánovi\" odkazujem, že na to, že je na MT pár mesiacov, je dosť nedočkavý. A ak by som ja dostala na stôl dielko adresované deťom a mládeži a bolo by v ňom napr. toto:

Pes, ktorý večne tyranizoval mačaciu pospolitosť a niektoré jedince podľa očitého svedectva roztrhal a aj s kosťami zožral, je od tohto dňa právoplatne mŕtvy! Zomrel na starobu (nepodarilo sa nám ho otráviť, ako sme viackrát zamýšľali). Definitívne otrčil kopytá.
(...)
„Nenadávaj mi Charles, lebo ťa ešte stále môžem nechať dohrýzť psami, alebo zaistiť, že nedostaneš večeru!“ „Už mlčím.“

... tak tiež by som stratila reč. Nech sa potom nečuduje, že mu (zatiaľ) nikto nenapísal komentár.

P.S. Návnada bola hodená :-) Tu sú predsa onakvejší kritici.

Alexander2.8.2014
 

Mám taký dojem, že pôvodný zámer Projektu MT sa pomaly, ale isto, vytráca do zabudnutia.
Potvrdzujú to holé fakty. V rubrike Hodnotenie vydavateľstva sú posledné hodnotenia z r.2010. (alebo neviem hľadať aktuálnejšie???) Keď rozkliknem text Ďalšie hodnotenia, objaví sa pre r.2014 kritika až troch literárnych odborníkov.
Pompézny začiatok projektu, s chválospevom známych slovenských osobností, akosi úplne vyšumel do prázdna. Ako sa to už stalo viacerým literárnym serverom.

PS: A kde sú gestori jednotlivých kategórii??? Usmievajú sa z prehliadača MT. Teraz už majú asi iné starosti než je nejaký Projekt MT. O hodnotení poviedok ani nehovoriť. Akoby poviedka mala len akúsi nepotrebnú hodnotu. Z histórie hodnotenia predchádzajúcich rokov len román má v MT kvalitu na povšimnutie. Žalostný to stav.

Alexander

scholz.alex@seznam.cz

Alia S.4.8.2014
 

Alexander, asi si si naozaj len nevšimol. Po niekoľkomesačnej stagnácii prišla aktivita. Každú chvíľu sú buď pridané hodnotenia alebo rady. Takisto aj na facebooku sa často objavujú rady, citáty a pod.
\"Holým faktom\" je to, že sa tu zas niečo deje a nie že sa mt vytráca do zabudnutia. Snáď by si nechcel každý deń príspevok! Takže trošku úcty voči človeku (ľuďom), ktorý sa snaží.

Žalostný to stav - áno, ale pisateľskej (tu na mt) i všeobecne čitateľskej verejnosti.
K tej čitateľskej: na Slovensku sa čítajú najviac romány tzv. ženské, preto majú úspech ich autorky (želajme im ho), a keďže je v popredí záujmu každého vydavateľstva vydávať to, čo sa číta, poviedky sú asi všeobecne v úzadí, čo mrzí i mňa, keďže ich mám najradšej - na malej ploche sa dozviem čo najviac.
A potom, na rovinu, je ich tu na mt málo hodných povšimnutia, on nie každý výlev či len také úvahové niekam neústiace rozprávanie nespĺňajúce atribúty poviedky nie je poviedka len preto, že ju autor tak zaradil. Ale možno sa mýlim - daj nejaký tip na autora, možno sa mu dostane hodnotenia.

Poďme navrhovať, nie liať smolu na projekt, všímajme si viac.

Ad gestori: mená boli viac-menej prepožičané a, priznám sa, nepochopila som, čo pranierom známych osobností vlastne sleduješ - majú sa zapodievať portálom začínajúcich autorov, ktorý sa prepadá, ak sa teda prepadá, hlavne vďaka nim, nie vďaka tútorom projektu, majú si vložiť do diára denné čítanie a komentovanie všetkého, čo sa tu objaví a nebodaj sa k tomu povinne vyjadriť? Alebo sa majú postarať, aby to, čo sa tu prezentuje, bolo vydané bez rozdielu? Alebo čo im vlastne poukázaním na nich vyčituješ? Oni projekt na starosti nikdy nemali.

P.S: tvoja kritika mala prísť vtedy, keď sa celé mesiace nič nedialo, nie teraz, keď sa tu naozaj oveľa častejšie ako počas toho hluchého obdobia niečo objavuje.

Alia S.4.8.2014
 

\"úvahové NIKAM neústiace\" malo byť

Lýdia J.2.8.2014
 

Tkačenko? Toto meno si mám na MT pamätať, že je okej? Lebo tá po Milanovi bola neschopná. Je mi jej ľúto.

Kenji2.8.2014
 

To by nebol problém čakať pol roka, keby dielo bolo bolo dokončené a zverejnené. Ale ak sú tam dve kapitoly a nikto to už 3 mesiace neuploadoval, tak kto by to čítal?

To mi napadla ďalšia rada pre začínajúcich autorov, venujte sa jednému dielu a poriadne :D

Kedysi bola obmena bannerov častejšie, raz za dva mesiace, možno sa to znovu rozbehne, keď sa už MT rozbieha :D

Alia S.1.8.2014
 

Páči sa mi, že to tu v poslednej dobe opäť žije ako kedysi.
Aj takéto rady, aj iné, alebo doplnené, alebo len potvrdené od ostatných prispievajúcich sa vždy zídu, vďaka za ne.

Kenji, nemusí, to len DARKová, keď už ju spomínaš, sa išla rozkrojiť vypichovaním a vysvetľovaním aj úplných základov slovenčiny - a narobila si neprateľov akoby šlo o život a ono nejde:) Umrela načisto:)).

ako sa ti páči toto?1.8.2014
 

/a ty, chuderka, tu tiež trapošíš v úsilí privolať k svojim krasospisom :-D, čo si budeme nahovárať, no nie?)

Alia S.1.8.2014
 

Že o čo ide? Sa pýtam, aby som pochopila, čo si nahováraš. :(

Alia S.3.8.2014
 

Už som v obraze: Kristíne Janegovej čitateľka mira venovala v jednom komentári túto vetu a niekto bez fantázie ju odpísal pod článok \"Ako získať čitateľa\".
Ak ho to pobavilo (veď čo iné tým riešil okrem pobavenia sa?), tak je všetko v poriadku.

Kenji1.8.2014
 

Tie najzákladnejšie tam sú.
1. Komentujte! Nestačí zavesiť a čakať. To robia skoro všetci a čudujú sa, že komentáre nepribúdajú. Prečo asi? Keby všetci čo prispievajú aj komentovali, tak je tu veselo.
/ jj už to vidím. Ja nemám čas. Ja sem ledva stihnem raz za čas niečo napísať. Necítim sa na to a blabla /
Každý snáď dokáže napísať, či sa mu tam niečo páčilo či nie. Nemusí písať elaboráty ako Dark / keď na to nemáte :D /

2. Prispievajte pravidelne 2-3 krát do týždňa max. Najlepšie raz do týždňa v pravidelný deň.

3. Prispievajte keď už máte hotovú väčšinu diela, alebo všetko. Nemám rád keď ma niečo navnadí a autor dá von pár kapitol a zvyšok len píše. Potom záujem opadá.
No pre mňa / ostatní nech sa vyjadria :D / Nie je nič otravnejšie ako prečítať 5 kapitol, po kritike to autor stiahne na prepracovanie. O mesiac je to tam znovu. Skoro také isté, len pár úprav a tak stále dokola.

Adhara1.8.2014
 

Súhlasím, najmä s tým hotovým/z väčšej časti dokončeným dielom. Len škoda, že to nedodržiavajú ani uznávaní autori. :-) (Vydajú prvý diel ságy končiaci v napínavom okamihu a ďalší diel dokončia až o pár rokov, keď je už napätie dávno fuč, či dokonca zabudneme, o čom ten predošlý diel bol).

Lýdia J.2.8.2014
 

Súhlasím, Jana. Ale, nesúhlasím s ikarovskými - vraj - Edícia svetových bestsellerov?! Zlatá pečať? Takéto kraviny sú nám ponúkané? Či vnucované? Potom, nech sa nečudujú.

Adhara1.8.2014
 

S troma prvými bodmi súhlasím, štvrtý – že je možnosť upozorniť na svoje dielo priamo správu portálu – ma úprimne prekvapil. Inak, svojho času som mala presne taký istý problém. Chcela som komentáre, no skoro nikto mi ich nedával. Postupne, pozorovaním som prichádzala na to, že najmä komentovanie iných autorov a pravidelnosť prispievania naozaj zaberajú. Banner zvýši klikanosť, no ako som tak pozorovala, veľa nových komentárov vo všeobecnosti neprináša.

A možno by som doplnila ešte jedno: Keď už nejaký komentár príde, autor by naň mal správne zareagovať. Poďakovať sa a ak mu komentujúci radil, dať vedieť, ako s radou naloží (či na ňu kašle, zamyslí sa, prerobí to podľa rady, prerobí to podľa seba...). Zvlášť ak dá autor najavo, že si komentáre číta, že vie komunikovať slušne, že po kritike nedostáva hysterické záchvaty a že kritika ho niekam posúva, povzbudí to aj iných potenciálnych čitateľov, že komentovanie takéhoto autora nie je strata času. Svoj postoj ku komentárom (napr. že je vďačný aj za kritiku) autor môže uviesť aj vo svojom profile.

Marek J. Kolcun1.8.2014
 

Ja už nepatrím medzi aktívnych prispievateľov portálu, ale bol som takmer pri jeho vzniku a aktívne som tu pôsobil počas prvého roku jeho pôsobenia. Aj ako autor, aj ako čitateľ a komentátor.
Petrove slová môžem jedine odobriť, pretože to, čo zhrnul, som sa ja naučil empirickou skúsenosťou.

1. Určite pridávaj diela pravidelne, sprav si z toho rutinu. Napríklad jednu kapitolu za týždeň. Vďaka tomuto sa vždy objavíš na chvíľu medzi najnovšími príspevkami, ľudia si ťa skôr všimnú.

2. Druhá najmocnejšia vec je fakt banner. Oplatí sa však mať aspoň toho dobrého kamaráta, ak sám nevieš kresliť, pretože pri banneroch rozhodne platí, že \"obal predáva\". Splátaná koláž (pokiaľ to nie je zámer) v Skicári by Ťa asi nezaujala, rovnako preto nezaujme ani iných čitateľov.

3. To, čím sa však dostaneš do povedomia komunity, je vlastná aktivita. Komentuj, diskutuj, zapájaj sa do debát. Je dosť možné, že sa nájde niekto, koho tvoje poznámky zaujmú alebo inšpirujú a zo zvedavosti nakukne aj k Tvojim dielam.

Keby mi horeuvedené neprinieslo žiadne ovocie, nepísal by som to. Ľudia však komentovali, našiel som si snáď aj tucet ľudí, s ktorými som v kontakte aj mimo MT (a nie nutne iba cez internet) a ktorých názor aj mňa posunul trochu inam.

Banner2.8.2014
 

\"Najlepšie\" je, keď banner zverejnia po vyše pol roku čakania a vy sa už medzitým venujete inému...

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



 

Návštevník

 

Autor

 
Spýtajte sa
 

Literárny stĺpček

 

Užitočné linky

 
 

Autori

 
 

Hodnotenie vydavateľstva

 

 

Projekt

mediálne
podporujú: