IKARIKAR http://www.ikar.sk

Boh počíta ženské slzy (Gabriel Jon Reyes)6.9.2015
 

3
 počet hodnotení: 26
prečítané 1976, Komentáre 67

 
NOVÉ DIELO Boh počíta ženské slzy - Úryvok (aby ste vedeli, čo vás čaká)
„Nekrič na mňa!“ zvrieskol na ňu Hugo a od zlosti sa mu zúžili oči.
A potom to prišlo! Bolo to prvýkrát, ale nebude to poslednýkrát. Hugova ruka vyletela a pristála Nele na líci. Facka ju ani tak nebolela, skôr ju zaskočila. Toto nečakala.
„Hugo, čo si to...,“ nebola schopná dopovedať.
„Nelka, prepáč.“
Hugo si kľakol k svojej manželke. Vedel, že zar...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Felis Catus11.1.2016
 

Milý Gabriel,
prečo si si vlastne vybral takúto tému? Veď zjavne nevieš nič o týraných ženách (ba povedala by som, že o ženách vôbec), násilníckych psychopatoch, práci polície a o mnohých veciach od fungovania ľudskej spoločnosti po základné vlastnosti ľudského tela. Snáď každá jedna krátka kapitola, ku ktorej som sa náhodou dostala, obsahuje nejaký do neba volajúci nezmysel. Nie, dielo som nečítala celé, a ani to nemám v úmysle. A nie, nenapíšem ti, aké nezmysly mám konkrétne na mysli, lebo by som si ich musela prečítať znova.
Rajcuje ťa nejako písať o perverznostiach a násilí? V tom prípade by som ťa rada upozornila, že masturbovať na verejnosti sa všeobecne považuje za nevhodné a to, že sa ľudia na teba \"nemusia pozerať\" ťa nijako neospravedlňuje. Alebo si si myslel, že tým vzbudíš záujem čitateľov? No, zdá sa, že čísla ti dávajú za pravdu, ale vysoká čítanosť z tvojho diela dobré neurobí. A neurobí z neho ani dielo priemerné, ba dokonca ani zlé, tvoje dielo je úplne otrasné, prepáč. Urob sám sebe dobrú službu a vymaž to, roztrhaj, zahoď. Podľa tej dojemnej naivity, ktorá prýšti zo všetkých tvojich výtvorov, si asi dosť mladý. Máš celý život, celý svet pred sebou. Vyber si tému, ku ktorej sa naozaj dokážeš vyjadriť, a začni odznovu.
Alebo nezačni, mne je to jedno.

Oľga11.1.2016
 

No konečne, že je koniec. Ja viem, nikto ma nenútil čítať to, ale chcela som vedieť, ako to dobojuješ až do konca.
Prečítala som si komentár Felis. Úplne s ňou súhlasím a myslím si, že ešte bola veľmi tolerantná a jemnocitná voči tebe. Toto je na slovo vzatý brak. Je tu toľko nejasností, \"hovadín, že som to snáď ešte nikde nečítala. Áno, máš veľkú čítanosť, ale prečo si myslíš, že je to tak? Nie preto, že by to bolo niečo excelentné, ale preto, že si predtým niečo celkom fajn napísal a teraz ľudia boli zvedaví, čo si nám nové prichystal. Z toho dôvodu som ťa začala čítať aj ja. Keby som vedela, čo z toho bude tak ver mi, nepustím sa do toho. A keď už niekto začal, chcel to aj dokončiť, aby vedel, čo si zas \"senzačné\" nachystal.
Felis má pravdu. Aj mne to pripadalo chvíľami, ako keby si sa ty sám, na to ukájal. Lebo tie výrazy, spôsoby... no fuj! Neviem načo dobré bolo používať toľko vulgarizmov? Tvoj menovec v inom diele nám ich vysvetlil, že oni v tej dobe tak rozprávali, a že to musí proste len reprodukovať, lebo by to stratilo svoj zmysel. Ty si tiež myslíš, že keby Hugova mama nehrešila, že by to stratilo zmysel, to dielo. Ja si to nemyslím. Neviem si predstaviť seba, alebo iné matky, čo poznám, aby takto hnusne rozprávali. Možno si chcel tým neznačiť, že je taká istá, ako on. Tak som si to vysvetlila ja.
Ja neviem Gabriel, ale pokladala som ťa za lepšieho \"spisovateľa\" Sklamal si ma a možno nie len mňa. Ja ty to píšem otvorene, čo to priznajú aj tí ostatní, to neviem. No a ten koniec. Úplný amatérizmus.
Keby toto napísal začínajúci autor, čo tu dal svoju prvú vec, okamžite by ho každý \"zotrel\" tak by si to odskákal, že neviem, či by mal chuť pokračovať. Na teba si netrúfli, proste pokrútili hlavou a nechali to tak.
Možno sa ti zdá, že veľmi \"vystrkujem rožky\" ale nemohla som mlčať, len kvôli tomu, aby si sa zamyslel, čo si to vlastne stvoril.
A teraz sa pokojne môžeš pustiť do mňa. Ja to vydržím. Nie každý bude so mnou súhlasiť, niekomu sa to mohlo zdať, ako senzačné dielo. Ale mne rozhodne nie.
Len toľko som ti chcela povedať.

Gabriel Jon Reyes11.1.2016
 

Milé dámy, ďakujem vám obom za vaše \"milé\" komentáre. Dokonca používam aj diakritiku, čo som v predchádzajúcich komentároch nerobil, tak si to vážte :)
Nevidím dôvod nepoužívať vulgarizmy, keď hlavné postavy sú hovädá. Asi by Hugo pôsobil ešte menej vierohodne ako pôsobil, keby nepoužíval výrazy, aké používal. A aký syn-taká matka :)
To, že niekto opisuje krvavé alebo sexuálne scénky, ešte neznamená, že je úchyl. Tak potom je perverzák aj Matkin, ktorého diela sú plné sexu a o ničom inom ako o sexe ani nie sú. Dominik Dán je potom chorý blázon, ak píše len o vraždách?
Tému som si vybral preto, lebo poznám (či mi niekto z vás verí alebo nie) dve ženy, ktoré niečo podobné (našťastie, s iným koncom a menej krvavé) prežívali. Toto dielo malo byť niečo ako memento, aby si ženy, ktoré sú týrané (alebo týraní muži, i tých je dosť) uvedomili, ako môže všetko dopadnúť zle, ak si vyberiete partnera, ktorý nie je celkom normálny a neutečiete od neho, keď to zistíte.
Oľga, kritizuješ amatérsky koniec. Vďačím ti, že si nenapísala, ako sa to skončilo (nemám rád spojlery), ale myslím si, že taký koniec si určite nečakala, amatérske by to bolo ešte viac, ak by sa to skončila tak, ako si si myslela, že to skončí (pretože neverím, že si čakala takýto koniec). Taktiež si skús po sebe prečítať príspevok, ktorým si ma obšťastnila a uvedom si pravopisné chyby, ktorých si sa dopustila. Na pravopis som háklivý, lebo ten mi ozaj ide.
Ešte raz obom ďakujem, že ste toto moje nepodarené dielo dočítali, hodnotili, komentovali, sprdli. Spätná väzba je dôležitá. Sľubujem, že keď niečo nové pridám, bude to dielo, na ktorom najprv trochu viac popracujem a najmä ho dám prečítať (alebo aspoň časť z neho) niekomu z okolia, aby sa k nemu vyjadril a upozornil ma na \"hovadiny\", kým to vypustím do sveta. Nech sa darí a ja opäť niečo pridám, mňa sa len tak nezbavíte ... :)

Oľga12.1.2016
 

Koniec, už nenapíšem ani slovo, aby som ťa náhodou neurazila pravopisom, lebo ty si na to veľmi háklivý. Ja ťa len chcem upozorniť, aby si si prečítal niektoré tvoje kapitoly a hneď prestaneš byť háklivý.
Koniec, skončila som už ťa nebudem komentovať, ani čítať.

Oľga3.1.2016
 

Ja sa chcem len opýtať, prečo nezavolajú zásahovú jednotku, čiže \"kukláčov?\" A policajného vyjednávača, ktorý je školený na takéto situácie. Prečo sa sami s ním rozprávajú a vyjednávajú, veď zabil dvoch ľudí? V reálnom živote by tam už bolo policajtoch, ako na manévroch. Pri ňom sú len dvaja policajti, ktorí sa hádajú medzi sebou a dokonca s ním. Gabriel, prepáč, premýšľal si trocha o tom, aby sa dej aspoň trocha priblížil realite?
Nedalo mi to, musela sa som sa ťa na to opýtať. Začala som to čítať tak, to už dočítam. Ale už keď je to veľmi mimo tak, mi to nedá, aby som ťa na to neupozornila.

Gabriel Jon Reyes4.1.2016
 

Vydrz, Boh ta skusa... O niekolko dni je tu koniec. P.S.: Dakujem, ze citas a komentujes. Vazim si to.

Gabriel Jon Reyes22.12.2015
 

Dakujem vsetkym svojim citatelom za priazen, komentare, ale aj kritiku. Prajem pekne sviatky a stastny novy rok.

Oľga7.12.2015
 

Ahoj, Gabriel. Na tento komentár sa chystám už veľmi dlho. Len nechcem, aby si to zobral, ako urážku. Ver mi, nie som ten človek, ktorý rád vyvoláva hádky, ale predsa len, nedá mi to, musím reagovať. Možno budú moje slová trochu ostrejšie, ale budú presne k meritu veci. Je na tebe, či nad tým mávneš rukou, alebo si z toho niečo vyberieš. Ja som žena, tak to budem hodnotiť z pohľadu ženy a obchodníčky. Lebo aj na poli obchodu máš podľa mňa veľké nedostatky.
Takže začnem.
Prečítala som to úplne celé. Nie len ja, ale zobrala som si na pomoc svoju sestru. Ona síce nepíše, ale rada číta a má na všetko svoj objektívny názor. Tak isto hodnotí aj mňa. A vôbec ma neposudzuje, ako sestra.
Takže k veci. Máš tam veľa nedostatkov z oblasti obchodu. Konkrétne: V súčasnej dobe pochybujem o tom, že by si mohol obchod dovoliť zamestnávať svojho ochrankára, pokiaľ to nie je veľký obchodný dom. Väčšinou sa používa centrálny pult ochrany. Ten využívam aj ja. Ak budeš mať záujem, vysvetlím to podrobne.
Hugo: to je samostatná kapitola. Zdedil Peniaze, nikam ich neinvestoval, a stále ich má. Kde? Vo vreci? A odkiaľ ich berie? Dobre, zdedil ich. Ale ten jeho strýko bol americký prezident? Keď ich nikde neinvestuje a stále ich má. Ver tomu, že finančníci by išli okamžite po ňom. Ako by sa o ňom dozvedeli? Také správy sa šíria rýchlo. Oni len čakajú na takých ľudí, čo niečo zdedia, alebo vyhrajú. Ale poďme ďalej. V erotickom salóne ho odmietne, lebo je ženatý a má syna. Smiešne. Je pre ňu zákazník a dobrý. Okamžite by po ňom skočila, a vôbec by ju nezaujímala morálka. Ona je obchodníčka a konkurencia je obrovská, na každej úrovni. Naopak, keby tam zavítal tak, by ho obchádzala len, aby použil služby, čo ponúka. Ja sa tiež v obchode nezaujímam, či má na chleba, keď si u mňa kúpi cigarety. To je proste obchod. A náklady sú tak vysoké, že každý obchodník si stráži svojich dobrých klientov. Tvrdé, ale je to tak. Tých nedostatkov je tu obrovské množstvo. Keby som to všetko rozpisovala, tak to robím najmenej tri hodiny, možno aj viac. My sme so sestrou tvoje dielo rozoberali dve hodiny. Lebo ja sa týmto spôsobom učím. Ale u teba sme toho pozitívneho našli veľmi málo. Skôr naopak. Mne to pripadá úplne jednoduché, nepremyslené. No na druhej strane je to veľmi ťažká téma. Ale chce to naštudovať si materiály, zneužívaných žien. Nájsť si takú ženu, ktorá je ochotná o tom hovoriť. Urobiť si poznámky, zápisky a podľa toho písať. Ja by som si prečítala záverečné práce ľudí, ktorí sa touto témou zaoberajú. Lebo oni konzultujú priamo takéto ženy a podľa toho to píšu.
Lenže to je veľmi náročné na čas. Chce sa tomu venovať aj niekoľko hodín denne. Chápem, že málokto má na to čas. Jednoduchšie je sadnúť k počítaču a pustiť na uzdu fantáziu a niečo napísať a výsledkom je toto.
Keby mi na tom záležalo tak, to celé prepíšem, idem viac do hĺbky, upravím dialógy, sprievodnú reč. A nepíšem stále: Povedal Hugo, povedala Nela. Prepáč, Gabriel, také niečo by som odpustila štrnásť ročnej dievčine, ale nie tebe.
Ja viem, idem do teba ostro, ale je to pravda. Ako som už písala na začiatku, moje slová sú mierené len a len v dobrom.
Na záver ti prajem veľa inšpiratívnych myšlienok.

Gabriel Jon Reyes8.12.2015
 

Pripomienky beriem, ale jednu z nich nie. Nie kazdy je bezcitny obchodnik. Sonja pozna Huga roky, ma ho rada, nie je to len taky obycajny zakaznik, preto mu chce dobre a praje si, aby mal so svojou manzelkou normalny vztah, aby ju nepodvadzal. Nevidim na tom nic zle, ked ho prehovarala, aby zanechal takyto sposob zivota. Za tie roky, co k nej chodil, si k nemu vybudovala akysi matersky vztah, takze mu chcela dohovorit. Navyse, ma inych solventnych klientov.
Neviem, ci budes dalej citat (asi nie), ale ak ano, tak vedz, ze sa pomaly blizime ku koncu. Pekny den

Mima Čierna19.11.2015
 

Ahoj, Gabriel. Môj pohľad na vec. Neber kritiku do takej mery, že prestaneš pridávať kapitoly. Pretože: 1. Tvoje predošlé diela boli fakt dobré, o čom svedčili komentáre aj hodnotenia. To, že \"Slzy\" sú na tom o niečo horšie neznamená, že máš písanie zabaliť. 2. Podľa mňa by si dielo mal douverejňovať. Určite ešte pribudnú nejaké komentáre, ktoré Ti môžu pomôcť získať ucelený pohľad na vec a ty tak budeš vedieť (teda, pokiaľ budeš mať záujem), že ako dielo prerobiť. 3. Dvaja napísali, že nebudú čítať. Keď si spriemeruješ čítanosť diela s kapitolami...máš cca 16 čtateľov. Z nich sú tu stále 14ti a ja som toho názoru, že aj keby mal čítať len jeden jediný, ktorému sa dielo páči, tak to stojí za to, aby si ho dokončil. Dont worry, Gabriel. Mňa zotreli aj pred úpravami, aj po nich, a tu som. :D ...No a teraz k samotnému dielu. Kdesi na začiatku som Ti písala, že si v jednej kapitole vystihol ženské zmýšľanie. Ale potom som mala dojem, že sa to nejako zosypalo a v mnohom dávam za pravdu ostatným. Lenže to nie sú veci, ktoré sa nedajú opraviť. Keď tú \"automatiku\" pri popisovaní deja pretavíš do myšlienok postáv, či inak podaných dialógov, tak prečo nie? Veď pri predošlých dielach Ti to išlo v poho. Tiež musím povedať, že rozbeh \"k meritu veci\" bol strašne zdĺhavý. No mohlo to byť aj tým, že si mal mnoho krátkych kapitol. Človek potom môže nadobudnúť dojem, že dej sa nikam nepohol. Možno by to vyznelo inak, ak by bol text už ako kniha. Chápeš, čo tým chcem povedať? Napríklad pri Judášovom ráde si to takto robil podobne. Niektoré kapitoly boli úplne kratulinké. Niekoho to mohlo iritovať, lenže ja som sa k tomu dielu dostala neskôr a keď som ho čítala viacmenej ako jednoliaty celok, prišlo mi to dynamické. Akonáhle som príbeh dobehla, pochopila som, že toto je možno jedna zo slabín portálu, že čitateľ sa neposunie dopredu, pokiaľ nepribudne nová kapitola a tak to občas narobí šarapatu a skresľuje záverečný dojem. Ty vieš, že ja som Tvoja fanúšička, čítavam Ťa, mnohokrát som pozitívne hodnotila a nerada dávam kritiku. Ale keďže niektorí to riešia nečítaním, ja to chcem riešiť normálnym a úprimným názorom. Vieš, že podľa mňa talent máš. Takže pokiaľ by si sa ešte dielu po jeho dokončení povenoval, vôbec by si neurobil zle. Podľa mňa by si mal/mohol: nejako zefektívniť ten ťažkopádny rozbeh; skúsiť iným spôsobom podať rozprávanie deja, aby nepôsobil tak autoamticky, zapracovať na charakteroch, teda hlavne na Nelinom. Skúsil si konzultovať ženský svet s nejakou osobou tohto pohlavia? možno by pomohlo. Ako ja sa moc nekafrem do týchto vecí. Čo mňa najviac rušilo je to, čo som ti spomínala už dávnejšie. Nič len Hugo, Nela, Hugo,Nela...Minule tak bolo pod sebou asi 5 riadkov a v každom bolo jedno meno, a to som nerátala, koľko sa ich našlo v tej krátkej kapitole. Takže Gabriel, čítala som od Teba všetko (toto určite dočítam), a musím povedať, že \"Slzy\" mňa osobne nejako nechytili. Ale vzhľadom k predchádzajúcim dielam, ktoré má dosť bavili Ti radím, aby si to dotiahol dokonca. A či už zvážiš prerábanie alebo nie, to je už len na Tebe. Každopádne nevešaj hlavu. :)

Gabriel Jon Reyes21.11.2015
 

Dakujem ti za prijemny komentar. Samozrejme, dielo douverejnujem, uz len kvoli tebe sa mi to oplati. Ved kazdy ma moznost volby - kto chce citat, nech cita, kto nie, nutit ho nebudem.
Ano, toto dielo ma svoje muchy, ale tak je to vsade. Nic nie je dokonale, aj ked si to radi namyslame. Snazim sa zlepsovat, ale asi som uz dosiahol svoj vrchol :)

Gabriel Jon Reyes19.11.2015
 

Nemam rad nedokoncene veci, takze aj ked sa nikto nevyjadril, aby som pokracoval v uverejnovani tohto diela, douverejnujem ho napriek tomu. Kto chce citat, nech sa paci, kto nie, nemusi. Pekny den

Gabriel Jon Reyes17.11.2015
 

Dakujem vsetkym za reakcie, vdaka chybam viem, co robim zle. Kedze vsak uz dvaja ludia napisali, ze citat dalej nebudu, chcem sa opytat, ci tu je niekto, kto este cita a ci sa mi oplati venovat cas pridavaniu dalsich kapitol. Dakujem

Ypsilon17.11.2015
 

Mám to podobne ako Zana. Pri tele mŕtveho bábätka si neviem u matky predstaviť správanie, ako si ho Ty popísal. A ten do očí chýbajúci pud sebazáchovy! Má ho každý živý organizmus.

Ak sa práve prebrala z bezvedomia, do ktorého ju dostal Hugo surovou bitkou, a potom nájde mŕtveho synčeka, prečo muža provokuje a prezrádza mu, čo sa chystá urobiť? Prečo sa mu vyhráža? Naozaj nepochopiteľné. Ale možno sú také ženy, neviem. Ak však je toto opis morbídneho správania, je nepresvedčivo podaný. Bez ponoru do duší Nely či Huga. Ale o suchých opisoch tu už zmienka bola. PS: Naštuduj si používanie slova svojim/svojím.

Ypsilon17.11.2015
 

Keď opisuješ, čo postava robí, prezraď aj, čo si myslí. Presne v tej chvíli, keď koná. Neviem, prečo je Hugo taký a Nela onaká, neposkytol si záchytné body. Niečo si musia v sebe riešiť. Vždy si niečo riešime. Je to v nás ako ďaleká, možno malicherná príčina. Ak napríklad viem (alebo v začiatku diela aspoň tuším), prečo chce Hugo vlastniť a mlátiť Nelu, môžem sa nad postavou zamyslieť.

Zana16.11.2015
 

Gabriel prepáč, ale po tejto kapitole definitívne prestávam toto dielo čítať, to už si môžem rovno zapnúť v telke nejakú mexickú telenovelu, kde to bude rovnako umelé, prihrávané, neautentické a pritiahnuté za vlasy...veľký krok vedľa pre mňa. :(

Gabriel Jon Reyes17.11.2015
 

Asi vidiet, ze som v detstve pozeral telenovely :) OK, nevadi, nemozem ta nutit do citania. Dakujem vsak za tvoju doterajsiu priazen a snad sa takto virtualne stretneme pri nejakom inom diele.

Ypsilon10.11.2015
 

Nela sa chválila svojim synom. Koľko synov má Nela?
---
Sledujem Tvoje slzy a tu sú moje dojmy: Príliš krátke kapitoly, pričom sa v nich takmer nič nikam neposunie, ďalej suché opisy činov - Hugo bol nadšený z narodenia syna, ale to sa čitateľ dozvie len preto, že to autor napísal; no a Nela vážne pôsobí inak, ako máš v pláne, aby pôsobila, lenže mňa nepresvedčil ani Hugo, chýba mi v tom náboj, iskra, cit. Preniesť na čitateľa emócie, ktoré prežívajú Tvoje postavy, je niečo iné, ako ich emócie len komentovať. Tvoje podrobné vysvetľovania pohnútok postáv v komentároch pod dielom dielu nepomôžu, skôr naopak. Pochválim dobrú slovenčinu aj slovnú zásobu.

Gabriel Jon Reyes4.1.2016
 

Ano, mas pravdu, v dalsom diele sa to posnazim zmenit, toto je uz takmer na konci.

nova5.11.2015
 

Musim povedat, ze opis zenskeho sposobu myslenia, chapania a rozhodovania ti velmi nejdu. vsade za tym citit chlapa.....nemyslim, ze by zeny takto citili, takto sa rozhodovali ako tvoja Nela.....
...je to dost povrchne a nepravdepodobne, aby zena suhlasila s tym, ze svadbu bude mat vo svojej spalni ...lebo jej priatel si to prave vymyslel....
...proste tento pribeh je jasne vymysleny- tym som chcela povedat, ze som ti vobec neuverila. Tomu romanu chyba hlbka citov, hlbka myslienok, ....skus viac rozmyslat nad ludmi, nad tym, co citia, co si asi myslia a hlavne preco to tak robia....
Hugo je jasny, ale od Nely som ocakavala viac rozumu, viac charakteru, viac sebareflexie...

Gabriel Jon Reyes6.11.2015
 

Dakujem za komentar, nova. Mozno mi neuveris, ale poznam pribeh jednej zeny, ktora sa takymto sposobom vydavala. Mala rizikove tehotenstvo a tuzila po svadbe pred porodom. Kedze sa to inak nedalo, vydala sa vo svojej posteli. Tymto (a nielen tymto) som sa inspiroval pri pisani diela. Ved ako povedal Hans Christian Andersen - Najkrajsie pribehy su tie, ktore vymyslel sam zivot. Sice moj pribeh je fiktivny, ale niektorymi pribehmi a postavami som sa inspiroval z realneho zivota.
Co sa tyka toho, aka Nela je, tak vacsina ludi, ktora si precitala toto dielo, povedala, ze je vykreslena pomerne dobre, preto ma tvoj nazor prekvapuje, ale dakujem zan. Skus si vsak predstavit toto - si mlada zena, ktora sa takmer nestyka s muzmi. Jedneho dna do tvojho zivota padne idealny muz - pekny, bohaty, pozorny, inteligentny... Zalubis sa donho. Kedze nie si radodajka, \"nedas mu\" hned, ale pockas niekolko tyzdnov. Rozhodnes sa zmenit svoje spravanie a riadit sa viac srdcom ako rozumom. To je dobry napad, ak vsetko vychadza, ale ak nie, tak to dobry napad vonkoncom nie je. A Nela coskoro zisti, ze to, ze sa tak bezhlavo zamilovala do Huga, vydala sa zanho a dala mu syna, nebolo vobec dobre rozhodnutie. Ak by si ty bola taky typ zeny ako Nela, mozno by si sa spravala rovnako ako ona. Rad by som bol, ak by si mi napisala, okrem tej svadby v posteli, v com ma podla teba moja hrdinka malo rozumu, charakteru, sebareflexie...
Dakujem, ze citas a snad ta to, ze sa ti moje dielo nepaci, neodradi od toho, sem-tam donho nazriet a zistit, ako sa pribeh dalej vyvija. Mozno ta to chyti a ak nie, tak ruky prec! :)

Zana9.11.2015
 

Ahoj Gabriel, priznam sa, ze musim dost suhlasit s Novou. Dnesna kapitola velmi potvrdzuje jej slova, ze pribeh je coraz menej uveritelny. Uz len ten prvy odstavec - zeny v takejto \"pohodke\" z porodnice rozhodne neodchadzaju, ubolene a slabe su vsetky, i ked niektore viac a ine menej. A to ze bol malicky \"velky, zdravy a silny\" - narozdiel od ostatnych ??? Uprimne, cakala som od tohto pribehu viac hlbky, ale Nela nie je ani naivka ani krasna inteligentna zena s charizmou, dal si jej pribeh, ale nedal si jej srdce a zenske myslenie. Ono to byva vzdy tazke pisat o opacnom pohlavi, ked kazde premysla inak. Mozno keby si pisal pribeh len z pohladu Huga, vtedy by stacilo len opisovat Neline kroky a jej vonkajsie prejavy, mozno by to bolo viac uveritelne, lebo Hugo ti celkom ide, ale Nela um um...

nova9.11.2015
 

vies, rozoberme si to ...Nela mala uz troch muzov, cize uz mohla zistit, ze nie je vsetko zlato, co sa blysti.....ma moralne zasady a jasne chce muzov najprv poznat....
..ak je muz pekny, bohaty, pozorny, inteligentny ...a nic viec, tak na tych naletia len naivky, ale nie zeny s charakterom - ako sa snazis Nelu opisat ....toto mi tam proste nepasuje ....bud ju opis ako naivku, ktorej staci pekne, bohate pozlatko, ..ale ak ju chces opisat ako zenu -osobnost....tak neverim, ze napriek tomu, ze je tehotna, by tak rychlo sla do vztahu s muzom, ktoreho vlastne ani nepozna ...

Jožo26.10.2015
 

Sexuálne opisi ti idú :) opäť si to dokázal. Od tejto kapitoly očakávam rozbehnutie príbehu na plné obrátky...

Gabriel Jon Reyes26.10.2015
 

Ocakavas spravne :)

Zana9.10.2015
 

Ahoj Gabriel, tak po dlhšej dobe pridám aj ja postreh. Človeče, zdá sa mi, že sa v tom trochu zbytočne prehrabávaš :)). Dej sa akosi nepohýna, on sa ju stále snaží baliť a opakuje, ako po nej magicky túži, ona zase dokola rieši, či s ním bývať alebo nie. Na mňa je to trochu ťažkopádne a musím použiť aj slovo \"naivné\", ale možno je to aj zámer vykresliť Nelu ako naivku, to ukáže čas. Asi som čakala, že gro príbehu bude o ich vzťahu, ale stále je to len o tom, ako sa k tomu vzťahu dostávajú. Neber ma v zlom prosím, je to len na tvoje zamyslenie do ďalších riadkov, ktoré čítam rada.

Gabriel Jon Reyes9.10.2015
 

Poprosim o trpezlivost, slubujem, ze pribeh onedlho dostane spad a navyse sa to trochu \"zdrsni.\"

Zana21.10.2015
 

No neviem Gabriel, v posledných dvoch kapitolách opakuješ všetko, čo už sme sa dozvedeli v prvých kapitolách, je to zbytočné, už vieme, ako k sexu pristupuje Nela, ako Katka a že Hugo na Nelu stále myslí...keby si tie kapitoly zmazal, o nič podstatné by sme neprišli. Skús nad tým premýšľať dopredu, aby si sa zbytočne neopakoval.

Gabriel Jon Reyes22.10.2015
 

Uz nas caka len svadba Katky a Kamila a potom sa to rozbehne. Neviem vsak, ci sa ti ta postupna zmena diela na drsnejsi zaner bude pacit.

Severína7.10.2015
 

Milý Gabriel, neber ma za človeka, čo nič nerobí a len hľadá chyby. Dlho som rozmýšľala, či ťa na to upozorním, ale nakoniec som sa rozhodla.
Prečítaj si druhé dve vety v kapitole - 19.
Na mňa je tam veľa - takov
Ak smiem dovolím si ich prepísať a potom posúdiš, ktoré sa ti budú viac páčiť.
-Na sociálnej sieti bola prihlásená Katka, napísala som jej. Ona hneď odpísala, začali sme si chatovať.
Je na tebe, pre ktorú variantu sa rozhodneš a ktorú tam dáš.
Mne osobne to hneď \"udrelo do očí\" Nesadlo mi to. Dvakrát po sebe - tak?

dobrá rada8.10.2015
 

POZOR!
Treba mať jasno pri radách.
Chatovať znamená \"priamo komunikovať s osobou/osobami na internete prostredníctvom písaného textu\" “. A keďže neplatí: \"komunikovať sa/si\", tak nemôže platiť \"chatovať sa/si\" (odporúčaná je zdomácnená podoba četovať, ale nie je chyba chatovať). \"Začali sme SI chatovať\" teda nie je správne.

Ani \"varianta\" nie je správne, správne je \"variant\", m.r. :)


Gabriel Jon Reyes9.10.2015
 

Dakujem za upozornenie, to chatovanie si som prepisal na chatovanie.

Severína8.10.2015
 

No hlavne, že to pochopil. A to je podstatné. Či ja napíšem - varianta, alebo - variant, myslím, že až tak nerozhoduje. Ale každopádne ďakujem za radu \"dobrá rada\"
A čo sa týka chatovania? To som len odpísala, čo mal napísané on. Nechcela som mu veľmi zasahovať do jeho textu. Myslím, že dôležitejšie je venovať sa literárnemu dielu. Veď na to sme tu!

Gabriel Jon Reyes9.10.2015
 

Tiez si myslim, ze hlavne je venovat sa dielu a na to ste tu! najma ty :) Rad privitam akekolvek dalsie upozornenie.

Gabriel Jon Reyes7.10.2015
 

Mila Severina, aj keby si len hladala chyby, tak mi to nevadi, pretoze je pre mna dolezita spatna vazba a ked si niekto vsimne chybu/ chyby, tak ju/ ich rad prepisem. Takto aspon viem, ze su ludia, ktori nielen citaju, ale im aj zalezi na tom, aby v diele neboli chyby. A za to ti dakujem. A dakujem este aj za to, ze ma citas.
P.S.: Tebou spominane vety som opravil.

Mima Čierna26.9.2015
 

Ahoj, Gabriel. Čítam, čítam, čakám, čo bude a kedy sa všetko zvrtne, Nela podľahne a z neho sa vykľuje podliak (teda vykľuje aj pred ňou, lebo my vieme, čo je cca zač). Ale! Jedna dôležitá vec! Celá kapitola bola len Hugo, Nela, Hugo, Nela, Hugo atď....pokojne občas mená aj vynechaj. Keď sa píše priama reč, každá postava ju má mať na novom riadku. Nebude to pôsobiť chatoicky, keď sú tu len oni dvaja. Bude jasné, že niečo povedala ona, a to čo je v ďalšom riadku on... Skús si to ešte raz prejsť, preriediť a prečítať znovu, aby si zistil, či ti to tak nezneje lepšie. ;)

Gabriel Jon Reyes26.9.2015
 

Dakujem za komentar, Mima, tentokrat bol aj trosku kriticky :) Mas pravdu s tym, ze obcas by som mohol dat namiesto mien osobne zamena. Pokusim sa na tom popracovat. Co sa tyka tej priamej reci, tak tomu trochu nechapem. Myslim, ze sa mi nestalo, aby som mal dve priame reci v jednom riadku, praveze to robim tak, ze na jednom riadku je jeho priama rec, na druhom jej. Ale s tymi menami, na to sa musim viac zamerat, lebo fakt by sa na niektorych miestach hodili osobne zamena. Rad uvitam aj dalsi tvoj postreh.

26.9.2015
 

Nie nestalo sa ti to s priamou rečou. len som tým chcela vysvetliť pointu, že tie mená netreba tak často používať, že je to v podstate jasné z toho oddeľovania priamej reči na každom riadku. ;) ja nechcem nikdy buzerovať, max. pomôcť. tak to neber v zlom. Keď bude niečo, čo ma nadchne, tiež o tom budeš vedieť.

Gabriel Jon Reyes27.9.2015
 

Nie, neboj sa, ja to neberiem v zlom a praveze ti dakujem za kazdu tvoju reakciu. Urcite si nemyslim, ze ma chces buzerovat, viem, ze chces len pomoct a to si vazim. A najma si vazim tvoju vernost, ze kazde moje dielo si citala a ze citas aj toto. Fakt ma to tesi, uz len to vedomie, ze existuje niekto ako ty, kto moje diela cita, komentuje, hodnoti, ma naplna pocitom, ze nepisem zbytocne. Vazim si nazor kazdeho, ale ty si vynimocna v tom, ze stale mas s mojimi dielami trpezlivost. Dakujem este raz a feel free zanechat nejaky dalsi komentar.

Severína25.9.2015
 

Chválim, že si začal dávať dlhšie kapitoly. Ale chcela by som ťa upozorniť, že v predošlej kapitole, skoro na konci, si si trocha poplietol mená: Hugo a Diego. Zamenil si ich. Pozri si to. Možno si to už opravil neviem, nekontrolovala som to. Bolo to tuším len v jednej vete. Možno niekto si to ani nevšimol, ale ja okamžite. Keď čítam, pozerám nie len obsah, ale aj techniku písania a pod. A na zámenu mien ihneď prídem.
Prepáč, ak otravujem, ale chcela som len dať veci na pravú mieru.

Gabriel Jon Reyes26.9.2015
 

Dakujem, opravene. A dokonca som sa v tej kapitole zmylil v menach dvakrat a raz som nevysklonoval meno Hugo. Este raz dik. Musim byt pozornejsi.

Jožo23.9.2015
 

Zatiaľ velmi fajn dielo, pútavé, čítavé. Najlepšie kapitoli pre mna 5,11 a 13 zatial. 5 je uplne najlepšia, tu sexuálnu scenu si popísal bravúrne. 11 bola vlastne o tom, čo robia mladé ženy vo voľnom čase - hudba, keci, niektoré chlapské \"záležitosti\" ako grganie, jedenie chipsov atď. 13 bola pomerne dlhá (u teba nie je to zvykom) ale mala napirek tomu svoj spád. Som zvedavý, či ten Diego nezasiahne do osudov našich hlavnych hrdinov. Teším sa na pokračko! U mňa 5 * aj ked Rád je Rád :) Myslím, že pre ženy je toto dielo ako stvorené ale neverím, že to zostane také sladké. Alebo hej?

Gabriel Jon Reyes23.9.2015
 

Dakujem za dalsiu pozitivnu reakciu. Neviem, ci spravne vykreslujem zivot dnesnych mladych zien, ale tak snad ano. Mam sestru, mam priatelku, mam kamaratky, tak dufam, ze co-to sa mi podarilo a este podari aplikovat do mojho diela.
Kapitoly su raz kratsie, inokedy dlhsie, aj ked viem, ze tie kratke kapitoly dokazu nasrat, preto sa ich snazim predlzovat, aby mali aspon dve strany.
Diego mozno Nelku trochu \"povykruca\", mozno nie, na to si musis pockat.
Som rad, ze sa ti Slzy pacia a ze to citas napriek tomu, ze dielo vyzera zatial ako zensky roman. Ale neboj sa, pritvrdim, nezostane len pri tom sladkom diele, ako si ho nazval.
Dakujem este raz za komentar a snad sa ozves aj v blizkej buducnosti.

Severína17.9.2015
 

Ja sa v názore prikláňam k Zane. Áno, dávaš veľmi, veľmi malé kapitoly. Otázka znie: prečo? Máš na to nejaký dôvod? Lebo toto viac rozčúli ako poteší.
Vytkla by som aj to, že veľmi pomaly sa posúvaš v deji. Stále sa točíš v kruhu. Stále čakáme, že sa to už posunie, prejde týždeň a stále nič, sme na jednom mieste.
To je môj názor - čitateľa.

Gabriel Jon Reyes17.9.2015
 

Dakujem za tvoj nazor. Je pravdivy. Nemam v umysle citatelov nasierat. Budem sa snazit pridavat dlhsie kapitoly. A co sa tyka deja, tak este je to len taka \"zoznamovacka\", v dalsich kapitolach diela sa to vsak bude posuvat rychlo. Len nestracaj trpezlivost :) a dakujem, ze citas.

Jožo17.9.2015
 

Tak teda dúfam, že sa dielo bude ďalej posúvať rýchlejšie. Mna to bavý, teším sa najmä na to, čo z neho urobíš, lebo určite nezostaneš pri sladkom dievčenskom romániku. Že Nela nakoniec Huga dobodá, roztopí v kyseline, zadusí alebo nejak inak znesie so sveta? Alebo sa mýlym?

Gabriel Jon Reyes17.9.2015
 

Mozno sa mylis, mozno nie, na rozuzlenie si musis pockat :) Ale som rad, ze citas aj toto moje dielo. Myslel som si, ze ty si ten Jozef, ktory mi napisal komentar 10teho, ale ked pises, ze to nie si ty, tak to znamena, ze ma citaju dvaja Jozefovia :) Tak teda dufam, ze sa ti budu Slzy pacit aspon tak ako Rad. Prijemne citanie!

Jožo17.9.2015
 

Mimochodom, som iný Jožo ako Jozef, ktorý komentoval 10.9. To len tak, aby ste vedeli..

Zana17.9.2015
 

Gabriel, nerozumiem, prečo dávaš také krátke kapitoly. Nebolo by lepšie pridať jednu väčšiu, i keď len párkrát do týždňa? Takto je to veľmi rozkúskované, začítam sa a už je koniec...

Gabriel Jon Reyes17.9.2015
 

Mas pravdu, posledne dve kapitoly (7,8) boli ozaj kratke, ostatne kapitoly budu rozsahovo priblizne na urovni kapitoly 6 (asi dve A4 strany).

edc14.9.2015
 

Si talentovaný

Gabriel Jon Reyes14.9.2015
 

Dakujem.

Gabriel Jon Reyes15.9.2015
 

Este by som bol rad, ak by som vedel, preco si myslis, ze som talentovany. Dik

Ajt17.9.2015
 

Tak nie si \"o)

Gabriel Jon Reyes17.9.2015
 

?

edc11.10.2015
 

Monotónosť

Jozef10.9.2015
 

Celkom fajn sa to číta .
Až na .. : Čo tak pohrať sa z dlhými vetami a skrátiť ich , Spraviť z jednej 2-3 a možno aj 4 kratšie vety ? Vid : \" V ten den sa jej manželstvo ..... namieša ingrediencie ich manželstva. \"

Gabriel Jon Reyes10.9.2015
 

Dakujem za reakciu, Jozef. V dalsich kapitolach sa pokusim \"pohrat\" s dlhsimi vetami a skratit ich. V pripade tej vety, ktoru si uviedol, si vsak myslim, ze ta veta je svojou dlzkou v poriadku. Pozriem sa vsak aj na dalsie vety a skratim ich, ak to uznam za vhodne. Dakujem, ze citas.

Felis Catus9.9.2015
 

Gabriel, máš tam priveľa malov a bolov, pozri napr. druhý odstavec v kap. 2. Skús trošku popracovať na opisoch postáv. Ešte jednu vec som si všimla: odlišný OD, nie AKO.

Gabriel Jon Reyes10.9.2015
 

Dakujem za upozornenie. Vlozil som druhu kapitolu este raz a pokusil som sa opravit ju podla tvojich pokynov. Nechal som vsak aj povodnu kapitolu, aby sa dali porovnat zmeny. Uvitam akekolvek dalsie pripomienky.

Gabriel Jon Reyes11.9.2015
 

Odstranil som povodnu druhu kapitolu a nechal som tam tu opravenu, lebo to nevyzeralo pekne, ked tam boli dve tie iste kapitoly, navyse takmer identicke s minimalnymi rozdielmi.

Zana9.9.2015
 

Ahoj Gabriel, úplne súhlasím s Ellou, téma tu už bola. Ale veľmi sa teším na spôsob, akým to podáš práve ty a ako to zamotáš, tvoje predchádzajúce dielo som čítala len tak \"na preskáčku\" a úprimne žasnem, ako dokážeš poskladať veci do krásnej skladačky, ktorá zapadne a dávaš tomu ešte pridanú hodnotu v podobe nejakej filozofickej myšlienky. Takže úprimne - teším sa veľmi a dúfam, že budem mať čas čítať, lebo teraz sotva stíham písať :) Prajem veľa inšpirácie pri písaní!

Gabriel Jon Reyes10.9.2015
 

Tvoj komentar ma potesil, velmi pekne zanho dakujem a snad ta nesklame ani toto moje dielo.

Ella Lenart9.9.2015
 

Ahoj Gabriel, nuž musím povedať, že ak si sa dal na takúto cestu, budeš musieť poriadne zabrať. Pretože, ako sám dobré vieš, takýchto príbehov aj tu, už bolo dosť a bude nevyhnuté to napísať inak, podať to tak, aby sme boli v neistote. Máš jednu veľkú výhodu, ktorú vidím, tej sa drž. Si muž. Zvyčajne to písali ženy a aj tu platí,že sme iné :-) Tak veruže som veľmi zvedavá, ako to pôjde.Držím palce a čítam.

Gabriel Jon Reyes9.9.2015
 

Dakujem, ze citas a ze mi drzis palce. Ak si citala moje predchadzajuce diela, mozno tusis, ze ja to podam trochu inym sposobom, ale nechaj sa prekvapit. Rad privitam v buducnosti dalsi tvoj komentar, ako sa ti moje dielo (ne)paci.

Mima Čierna8.9.2015
 

Ahoj Gabriel, :D prepáč, že sa rehocem. Ale keby som nečítala Tvoje predošlé diela, celkom pekne by si ma oklamal, že z tohto tu vyrastie román pre ženy. Viem, že tak pokračovať nebudeš, ale myslím, že ani na tomto poli by si nezlyhal. :) Pri vete \"to aby som si nohy oholila\" som sa jednoducho musela zasmiať. Často ju totiž používam. Držím palce.

Gabriel Jon Reyes8.9.2015
 

Tvoje komentare ma vzdy potesia, dakujem za ne. No, s tym, ze to nebude roman pre zeny, mas pravdu, ale kym sa toto dielo zmeni, este nas caka niekolko sladuckych kapitol. Snad sa bude pacit i toto moje tretie dielo. Tesim sa na tvoje dalsie komentare.
P.S.: Holenie noh (a inych zalezitosti) by si nemala zanedbavat :) A pozor, aby ti nezarastali chlpky, vraj to nie je prijemne :D Pekny den ti prajem a ozvi sa aj v blizkej buducnosti.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec




 

Projekt

mediálne
podporujú: