IKARIKAR http://www.ikar.sk

Cudzinka v tvojom byte (Gabriela Pavlíková)3.11.2009
 

4
 počet hodnotení: 38
prečítané 795, Komentáre 175

 

 
 
ROZKOLísaná
 

Priznávam určitú náklonnosť
Keď zafúkaš
ľahko sa rozkolíšem
a tým sa vymykám statickým výpočtom
-aj vtedy
keď si kvôli tebe obujem tie s opätkami
Si skôr na šikmooké
ako na šikmé
Som veža na šachovnici
na konci tvojej hry
Aj tá v Pise raz musí padnúť
 
 
PrázDNO
 
Tu dnu je prázdno
Iba svedomie si čosi
hundre popod rebrá
a tvoje naoko slepé náboje
hrkocú uprostred môjho ženstva
v čipkovanom výstrihu
ktorý aj tak patrí len tebe
 
 
Mlčanie o mlsnom jazyku

 

Slnko ťa pekne
skaramelizovalo
si na zahryznutie
si do jazyka
So slinou v oku
oblizujem rany
hadom
ktorého radšej nechám
zdrevenieť
 


PriznaNIE
 

Zatĺkam ťa v sebe
na kríži
Teba to nebolí
Mňa hryzie
Nie v svedomí
ale v topánkach
ktoré nosím každý deň
bosá ani nezaspávam
 
 
XXX
 

Ústa mi chytá kŕč
keď sa mám usmiať
tak od srdca
Ostal si mi v kútiku
ešte od včera
Si priťažké sústo
na strávenie pokojného večera
Mám ťa plné zuby
Odpľujem si a...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

mohawksk12.7.2013
 

Nevedel som od Dotykoch, netusil, ale radujem sa, mozno aj zvon zazvoni a snad sa dockas aj knizky, velmi ti to prajem.

gappavla20.8.2013
 

ďakujem môjmu vernému fanúšikovi =) bolo skvelé dozvedieť sa, že budem publikovaná a úžasné zistiť, koľko ľudí ma čítalo a moja poézia im zavoňala =)

mohawksk23.8.2013
 

Len tak dalej, som daleko ale stale ta vnimam.

emilinama22.3.2013
 

Blahoželám, zaslúžené hodnotenie i Dotyky.

gappavla4.4.2013
 

Ďakujem za priazeň =)

catie20.3.2013
 

Ahoj Gabriela, chcem ti aj tu zablahozelat k uverejneniu v Dotykoch, uz som nechala odkaz aj v sekcii Tipy na pisanie - Z kuchyne MT, kde sa tato informacia objavila uz 15.3.2013, no zrejme si ju tam nikto okrem mna nevsimol. :o))
Mam rada tvoju poeziu a myslim si, ze sa v Dotykoch objavila plnym pravom. :o)))
Maj sa pekne. :o)

gap18.4.2015
 

Ahoj catie,po dlhociznej dobe som vstupila do mamtalent sveta a zistila som,ze som na tvoje mile riadky nevedomky nezareagovala. DAKUJEM a po dlhsej prestavke sa skusim prebudit z letargie a zacat opat tvorit :)

Majo18.3.2013
 

Zdravím. Nič v zlom, ale nerozumiem o čom tie básne sú. Dozvedel som sa o nich v nových Dotykoch. A keď som prišiel sem a uvidel toľko pozitívnych komentárov bol som prekvapený. Asi ja budem za hlúpeho ale ukazoval som tie básne asi desiatim ľuďom v mojom okolí a iba jeden z nich chápal o čo v nich ide. To je asi potom nové slovenské moderné umenie. Ale, aby som vám nekrivdil, v Dotykoch som nenašiel žiadnu normálnu básničku...podľa mňa sa má báseň rýmovať a má mi dačo dať....a keď už sa nerýmuje tak má mať aspoň zmysel.

gappavla19.3.2013
 

Ahoj Majo, ďakujem Ti za komentár, lebo každý je svojim spôsobom obohacujúci...osobne si myslím, že čaro poézie je práve v tom, že nemá byť prvoplánová, jednoznačná, nemá servírovať informácie ako na zlatom podnose, a tým otvára rôzne dimenzie pre rôzne typy ľudí s rôznymi skúsenosťami a pohľadom na život...a čo sa týka rýmovania, myslím si, že je to už v dnešnej dobe prežitok a treba objavovať nové možnosti, ako dať básni rytmus bez toho, aby sme verše zbytočne zväzovali ...veď v konečnom dôsledku umenie samo osebe je práve o tom, hľadať stále nové možnosti, ako vyvolať dojem...odporúčam Ti možno vrátiť sa k básňam, ktoré Ti momentálne nič nevravia, o niečo neskôr...ale určite čítaj hlavne to, čo Ťa napĺňa a s čím sa vieš stotožniť...no a na záver Ti ďakujem za info, že už vyšli nové Dotyky, bežím do kníhkupectva

Majo19.3.2013
 

Som rád že si to zobrala v dobrom. Viac menej s tebou súhlasím. No aj tak, ja si pripadám ako hlúpy, že vôbec tým básniam nerozumiem :)

gappavla19.3.2013
 

=) to predsa nie je o hlúposti, skôr o predstavivosti či určitom sústredení a vžití sa do tej situácie, do ktorej sa ťa báseň snaží vtiahnuť

Lýdia J.28.2.2013
 

Ad: Hodnotenie

Gabriela mám radosť. Blahoželám.:)

Gabriela19.3.2013
 

Ďakujem ešte raz! =) a som naozaj rada, že ešte stále existujú ľudia, ktorí sa dokážu tešiť z radostí či úspechov iných =) želám veľa úspechov aj Vám!

Bea Hric Svetlíková27.2.2013
 

Super moderná poézia a hlavne nie dlhé básne,neskutočné obrazy kedy sa ja k takým dopracujem....

gappavla27.2.2013
 

Ďakujem, naozaj si to vážim =) ...a keď som sa k tomu dopracovala ja, tak som si istá, že aj ty ;)

gappavla27.2.2013
 

pardon: ty/Vy (ja som už začala suverénne tykať =))

Jozef Čuj28.9.2012
 

Niekedy spoznáme človeka, ktorého sme dovtedy nepoznali, no máme pocit, že ho poznáme už veľmi dlho, že celý ten čas bol v nás, a neuvedomovali sme si to.
Podobný pocit som mal po prečítaní vašich veršov.

gappavla2.10.2012
 

Ď A K U J E M a som rada, že som Vám mohla prehovoriť do/z duše =)

KattyNka15.8.2012
 

Tvoje básne ma zaujali. Nech sa darí. :-D

gappavla2.10.2012
 

Ď A K U J E M a nech sa darí aj Vám =)

catie11.8.2012
 

Nikdy nesklames, Gabriela. Pre mna opat vyborne. Dnes si ma oslovila kazdou jednou basnou...
Opat sa vratim... :o)

gappavla13.8.2012
 

ď a k u j e m...takáto odozva je na nezaplatenie =)

Peter mohawk Orol10.8.2012
 

Si neskutočná
j a s o m s k u t o č n ý
zavediem ťa
do otvoreného kozmu
Gabriela
zabudni na gýč
Vbehneme do kostola
položím si ťa na Orgán
rozopnem rifle
prevrátiš oči
do polí kukurice
pod kôrou prsty
vznietia
Strom

mohawksk12.7.2013
 

Aj keby som prizmuril vsetky oci tak podobne slova by nikdy \"nevyleteli\" z mojich ust, dokonca ani tajne z hlavy - z ucty k tebe a kazdemu, kto ma cas, chut a odvahu publikovat basne.

gappavla10.8.2012
 

hmmmmmmmmmmmmm?! červenám sa =)))

Nemám chuť sa podpísať:)))10.8.2012
 

Ešteže - aspoň veršíčky - gappavla existujú.:) Lebo niekto zmizol z MT.

gappavla13.8.2012
 

nezmizol, len na cas si povedal, ze menej je niekedy viac =)

Miroslav Kiseľa3.6.2012
 

Jedným dychom som všetky prečítal...po prečítaní jednej, nedočkavo som sa vrhal na druhú...proste kvalita :)

gappavla11.7.2012
 

Ospravedlňujem sa, že reagujem až po mesiaci, ale o to viac sa chcem poďakovať za pozitívny komentár...je to pre mňa tá najlepšia motivácia =) prajem všetko dobré =)

Tóno Brunovský15.5.2012
 

Dobrý deň, nedá sa napísať mi iné, ako len, slečna ste vynikajúca! a ja, idem do bane...

gappavla15.5.2012
 

Ď A K U J E M! =) virtuálne sa červenám =) hoci musím trošku oponovať, od vynikajúcej mám ešte na míle =)

Peter mohawk Sokol15.5.2012
 

K DO - muz a zena su vo svojej podstate DO a navzdy to tak zostane. Nacas sa stretneme, aby sme zistili, ze nam je lepsie, ked sme kazdy zvlast.

gappavla15.5.2012
 

veď hej, ale negeneralizujem to, ale skôr konkretizujem na môj prípad...a snažím sa načrtnúť, prečo =)

Peter mohawk Sokol15.5.2012
 

A prave toto sa da velmi dobre generalizovat :D
Len neviem kde si nacrtla - preco - ?
Napokon kazda jedna tvoja basen, aspon sa mi tak zda, je o tvojom sklamani z urciteho muza a zrejme toho isteho.

gappavla15.5.2012
 

no vidíš, a možno je to len zle zvolený názov...lebo bez názvu by možno táto moja báseň nabrala iný spád a iný význam...načrtla som to napríklad \"topánkami z minulosti, čo omínajú\" a \"mihalnicami DONEDÁVNA rozkvitnutými do úžasu\"...a konkretizovala na môj prípad v tom zmysle, že na začiatku sme neboli diametrálne odlišní, ale na konci totálne odlišní =) takže nejde o rozdielne planéty mužov a žien vo všeobecnosti, ale o môj konkrétny pocit z toho vzťahu-nevzťahu =)

Peter mohawk Sokol16.5.2012
 

Mozem oponovat? ;-)
Necakam na schvalenie, ale rovno to robim :D
Nejde o nazov (hoci by sa mal zmenit), pretoze aj na zaciatku sme DO, pretoze ja som muz a ona je zena, v tvojom pripade ja som zena a on je muz. My si to len nechceme pripustit. Navyse, pocas vztahu sa kazdy niekam posuva, nestojime na jednom mieste. Poznam vela zien co idu do vztahu zakazdym s tym, ze partnera zmenia. Chyba, chyba, chyba. Jeho podstata, ktoru na zaciatku prehliadate, sa skor ci neskor prejavi naplno.
Myslim, ze si treba uvedomit, ze nemozeme zmenit partnera, lebo to skor zmeni nas. Mam prehnane ocakavania a potom velke sklamania. Na zaciatku je kazdy z nas krasny, aby sme na konci zistili, ze nas opat caka niekto krasny a kolotoc pokracuje.

Teraz k basni.
Pocujes jeho myslienky pochodovat v svojej hlave, takze este stale tam je, toto je pre mna najdolezitejsie posolstvo tvojej basne. V tom ostatnom je bolest, vycitka, ale aj nadej, ze sa snad nieco zmeni.

gappavla16.5.2012
 

ja som nikdy ziadneho nechcela zmenit, to mozem zodpovedne prehlasit...skor som taka, ze ked sa najde par zadrhlov v nasom vztahu, tak cuvam, pretoze vidim, ze to nema zmysel a prave preto, ze si uvedomujem, ze len tak lahko sa niekto nezmeni...a v tejto basni praveze opisujem to, ze na zaciatku to bolo vsetko idealne, ale nie preto, ze som si to zidealizovala...ja ti uz neviem =)

Peter mohawk Sokol16.5.2012
 

Skutocne si nikdy svojho partnera nechcela zmenit? To sa mi nechce verit ;-) Mna chcela zmenit kazda jedna partnerka a kazda jedna z mojich kamaratok chcela v niecom zmenit svojho priatela.
Tvrdis, ze cuvas, ked zbadas problemy, to ti ale nebrani v tom, aby si dokonale nepodlahla citom a teda laske. Ako to ide dokopy? ;-)
Na zaciatku je naozaj vsetko idealne, ale takisto nemozes ocakavat, ze vztah bude idealny pocas doby jeho trvania a teda do smrti. Kazdy vztah je o kompromisoch, velkych ci mensich, s problemami musis bojovat a nie utekat red nimi. Mozno, ze niektori z chlapov za to stoji ;-)

gappavla16.5.2012
 

no nie, lebo ked som teda uz pristala na nejaky vztah, ten partner musel byt taky, ze sa nemusi menit, islo vzdy len o tie kompromisy, ze sa jeden druhemu prisposobujeme, a nie menime sa navzajom...a to, ze som cuvala, to tiez neplatilo pre kazdy moj nevydareny vztah...niekedy cuvol aj ten druhy, hlavne, ked nemal vyriesene veci z minulosti alebo bol emocionalne plytky...takze neutekam od problemov, ja som velka bojovnicka =) ale len vtedy, ak to ma naozaj aspon aky taky zmysel...a som plne otvorena niecomu zmyselnemu =)

Peter mohawk Sokol23.5.2012
 

Vsetko som pochopil, len ta posledna veta ma zarazila :-)

gappavla15.5.2012
 

aaa vo väčšine prípadov ide o toho istého, no nie vo všetkých prípadoch...niekedy mám pocit, že by som už nemusela toľko trúchliť a písať o sklamaní, ale keď ja mám pocit, že vtedy mi to ide najlepšie...hmmmm =)

Peter mohawk Sokol16.5.2012
 

Pisal som podobne, vzdy ked ma dostal smutok, depresia, tak som pisal osobne vypovede.
Dnes mi staci cokolvek, aby som sa inspiroval a basne mozno zneju osobne, ale nie su o mne.
Aj ked je pravdou, ze nechcem pisat pozitivne veci.
Ty pis ako to citis, tak je to dobre, ale nie stale o tom istom muzovi, s tolkou bolestou, to nestoji za to, ani len za jedno jedine pismeno na poplakanom papieri. Posli ho na cestu niekam daleko, odprevad ho zo svojho mozgu, pripadne srdca, roztrhaj spolocne fotky, chod do spolocnosti a hlavne daj sancu nejakemu inemu muzovi, ktory isto-iste niekde potichu na to caka. Mozno prekvapi a nebude rovnaky blbec ako vsetci ostatni ;-)

gappavla16.5.2012
 

hahah, ty si ma isto predstavujes ako nejaku naivku, ktora sedi doma nad uplakanym papierom a truchli a caka =))) to fakt nie...praveze naopak! som myslim si enormne spolocenska a tak podobne, len obcas, ked som sama a pochyti ma nejaka ta spomienka na neho/na nich, tak pisem... ;) a ten dotycny, vyskytujuci sa najcastejsie v mojich basnach, to uz je len fakt spomienka na nieco krasne, ale zaroven velmi bolestne...a nemysli si, ze nie som otvorena niecomu novemu, ibaze ja som asi magnet na magorov =D

Peter mohawk Sokol16.5.2012
 

Urcite sa ti nepredstavujem ako naivku, ale iste veci by som ti vyhovoril, pretoze viem, ako funguje mozog muza a moje kamaratky mi dovolili nahliadnut do toho, ako funguje ten ich.
Nehovor si, ze si magnet na magorov, to nie je spravny postoj, ale nechcem poucovat. Vacsinou si vsimame pocinanie nasich rodicov, to co robia, ako sa spravaju povazujeme za normalne a casto ich kopirujeme. Zial.

gappavla16.5.2012
 

ale ved jasne, ze vela veci by sa mi dalo vyhovorit, ale podla mna v poezii mas priestor aj na nezmysly, na irelevantne myslienkove pochody, je to iny svet, a preto tam radi chodime =) v basnach sa akoby ocistujem od zbytkovych (a zbytocnych) myslienok, ktore v mojom realnom zivote uz nemaju miesto...a mas pravdu, som takmer ako mama =) TAKMER ;)

Peter mohawk Sokol23.5.2012
 

A preto, moja mila, ziadny styl v poezii nemoze byt prekonany, modny ano, ale nie prekonany, ci? ;-)
Len som pisal o tom, ze v tvojich basnach stale citim vonu len jedneho muza.

gappavla10.6.2012
 

odpisujem s taaakým časovým sklzom, nevadí...kde sme to skončili? =D jaj, ide o to, že čitateľ môže byť istými štýlmi doslova presýtený a umenie je vlastne o tom, aby sme stále hľadali nové a nové obrazy a formu, ako ich podať ;) a väčšina básní je o tom istom mužovi, ale nie všetky =)

catie6.5.2012
 

Majova basen ma oslovila... A snad sa tu teraz mihnes castejsie, ked uz mas za sebou statnice, ku ktorym aj ja blahozelam. :o)

gappavla11.5.2012
 

dakujem dvojnasobne =) a budem sa snazit mihat sa tu v tom najlepsom svetle ;)

Peter mohawk Sokol3.5.2012
 

Konecne. Cakal som a dockal sa.

gappavla3.5.2012
 

spravila som štátniceeeee!!! =)))) takže idem na vec =)

Peter mohawk Sokol4.5.2012
 

Vyborne, imaginarne tleiskam a dokonca kupujem aj kvety.

Peter mohawk Sokol11.4.2012
 

Ty si bola schopna nahrat a zverejnit obrazok? Srdecna gratulacia ;-)

gappavla11.4.2012
 

no, dalo mi to patricne zabrat, ale je tam, v celej svojej relativnej krase =D

Vasil Demko8.4.2012
 

Chcem poďakovať za dve veci. Petrovi Sokolovi, že ma naviedol na toto meno. A jeho nositeľke, že dokáže tak príjemne potešiť slovom. Sú ako papierik na cukríku. Pekné, ale až keď do nich zabalíš mňamku, tak sa naplní ich osud. A tu je odrazu plno cukríkov. Ja som sa pred chvíľou cítil veľmi dobre, lebo som ochutnával. Držím palce a dúfam, že mi osud ešte priveje vôňu týchto pekných veršov.

gappavla8.4.2012
 

aj ja vďačím Petrovi Sokolovi za veľa a od dnešného dňa aj za to, že som si mohla prečítať Váš koment, bez ohľadu na to, či ste laik alebo profesionál, už len kvôli takýmto osviežujúcim slovám sa oplatí písať =))) Ď A K U J E M a prajem veľa veľa úspechov a nech Vám nielen tieto básne prinášajú radosť =)

Peter mohawk Sokol11.4.2012
 

Dakujem vam obom za spomenutie tak krasneho mena.
Mne nikto nic nedlhuje, ale v pripade, ze budete chciet, tak vam poslem cislo mojho uctu, cast honoraru vami vydanych diel ma potesi.
Gabriela: Autor prispevku je viac nez horucim favoritom na ziskanie Literarnej ceny 2012.

Peter mohawk Sokol11.4.2012
 

Ups. Som znepokojeny, aby to nevyznelo ako samochavla, pod autorom prispevku som myslel p. V.D.

Peter mohawk Sokol11.4.2012
 

To snad nie je mozne :o)
Samochavla = samochvala

gappavla11.4.2012
 

myslim, ze vsetci sme to pochopili spravne, aj s tym preklepom, aj s opravou =))) som naozaj viac nez poctena...

Bea N.25.3.2012
 

Vidieť, že ste na sebe zapracovala a časť XXX názvov zmizlo. Časť.
Pridajte niečo nové, moja milá, krásne sa čítate.
Budem vás sledovať a navštevovať, hihi, keďže Viete-Kto už dopísal svoj román. Hihi.

gappavla27.3.2012
 

Ď A K U J E M...krásne sa čítajú i takéto komenty, aj tie vedia pohladiť po duši =) a ďakujem aj za priazeň, dúfam, že svoju čitateľku nesklamem...dopísanému románu držíme svorne palce! =)

Bea N.30.3.2012
 

Ľahšie sa chváli, ako kritizuje a ja preferujem prvú možnosť.
Priazeň tu zostala, len ju treba z času na čas podporiť peknou básňou.
Palce držíme, nuž, uvidíme ako vtáčik dopadne.

gappavla30.3.2012
 

po štátniciach budem na sebe makať...=) a na druhej strane je pravda, že mám mierne poetické sucho a nechcem tu zverejňovať kadečo, čo vzniklo cakom prásk (tak sa to hovorí, že?!) =D

mohawk30.3.2012
 

Zverejnovat kadeco - dufam, ze si tym nemyslela mna? ;-)
Ja poznam nieco ine. Trafena hus zagaga.

gappavla30.3.2012
 

ty už nebuď taký vzťahovačný chlape ;) nie, myslím tým seba...z vlastnej skúsenosti sa riadim heslom- dvakrát meraj, raz rež- v zmysle dvakrát prečítaj, potom zverejňuj =)))

mohawk31.3.2012
 

Budem, budem, budem.
Niekedy si myslim, ze som intelektualne vtipny a hla. Zena ma vyfacka ;-)
Niezeby som si nezasluzil.
Ja niektore veci po sebe citam dokonca viackrat a stale je to o nicom, co mi vsak nebrani v tom, aby som to neuverejnil. Trepem blbosti. Je sobota a ja som rad, ze nepracujem.

Sesko20.3.2012
 

Jeeee ja len tak citam :) mozno aj daaam ale na teba aj tak nemaaaaam :)))

gappavla22.3.2012
 

ale no! ved skus ;) ja sa musim este velmi snazit, aby som bola skutocne dobra

Peter mohawk Sokol24.3.2012
 

Nemusis sa snazit. SI.
So skromnostou daleko nezajdes, skus zdrave sebavedomie.

gappavla29.3.2012
 

=) ok, tak teda SOM DOBRA! ;)

mohawk30.3.2012
 

Vyborne, presne takto som si to (ne)predstavoval :-))))

gappavla30.3.2012
 

počuj, a to sa budú vyhodnocovať len dielka zverejnené od 1.4.2011? a čo s tými predošlými??? hmmmm

mohawk31.3.2012
 

Literarna cena je len pre romany, s hodnotenim poezie sa este nezacalo.

gappavla31.3.2012
 

ahaa! hmm, čo by som ja bez teba robila =D držím silno prsty! ale myslím, že je to robota navyše, cítim to v kostiach ;)

Sesko18.3.2012
 

Wau so proud of you Nadhera....

gappavla19.3.2012
 

a ty čo tu robíš? =)))) mno, som zvedavá, či aj pridáš nejaké svoje príspevky =D ...a Ď A K U J E M ! =)

mohawk14.3.2012
 

Dozvuky a Ničia - krásne, cítim to, ale krcime sa navzajom a nakoniec jeden druheho hodime do kosa.
Esteze existuju ine zeny a muzi.
Podla mojho nazoru, takto maju vyzerat basne o zene a muzovi. Bravo.

gappavla14.3.2012
 

práveže sa veľakrát nekrčíme navzájom, vždy je jeden \"na koni\"...nevravím, či muž, či žena, ale je to tak...a ako to myslíš, že ešteže existujú iné ženy a muži? takí, čo sa nekrčia? =D a Ďakujem!

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Azda si nemyslis, ze vina je len na jednej strane? Na zaciatku su dvaja, ale aj na konci su vzdy dvaja, teda pokial ide o dlhsi vztah.
Pravdepodobne mas velmi zlu skusenost ci skusenosti.
Myslel som to tak, ze netraba plakat nad rozliatym mliekom a v mori su aj ine ryby, chutnejsie, farebnejsie, proste krajsie.
Kazdy sa po urcitom case krci, kazdy niekoho krci a nedakuj.

gappavla14.3.2012
 

nie, nieeee, myslela som to tak, že stále bude vo vzťahu jeden milovať, obdivovať, túžiť viac ako ten druhý...mno a presne to si myslím, že niekedy zatvárame oči pred okolím a trápime sa pre niekoho, kto za to absolútne nestojí... =)

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Pravda.
Vzdy jeden taha za kratsi koniec, az nastane koniec, alebo aj nie.
Ano, zeny zatvaraju oci, aj ked ziju s tyranom, alkoholikom, gamblerom, prizivnikom, ci suknickarom. Myslite si, ze nas zmenite. Omyl, velky omyl.
Ak sa clovek nechce zmenit sam, ale ved to je zname.

gappavla14.3.2012
 

konečne si mi dal zapravdu...yes! =D omyl, ja nechcem nikoho meniť, ani som nikdy nechcela...maximálne tak v niečom možno ovpyvniť...ale preto aj dávam vysoko laťku, aby som mala pokope vlastnosti, ktoré mi imponujú a nemusela mať potrebu meniť človeka

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Ovplyvnovat nie je synonymum slova menit? :-)))))))
Ach zeny.
Krasne a milovaniahodne.
Vies, ze vysoka latka je takmer ideal a idealny muz neexistuje?
Kompromisy, zas a znova.
Nie je mozne najst v jednom baliku uplne vsetko, hoci na zaciatku sa to tak javi.

gappavla14.3.2012
 

ale ja nehľadám ideál, len niekoho, kto sa mu aspoň približuje... v mojom ponímaní, t.j. také, ktoré bazíruje i na istých nedokonalostiach...a ovplyvňovať a meniť nie je to isté ;) a tiež je rozdiel ovplyvniť a ovplyvňovať...mýlim sa? =)

mohawk14.3.2012
 

Sem-tam nerozumiem zenskym slovam :-))))
Niekedy nechcem.
Pouzivate iny slovnik a ja som ho stratil.
Zase cudzie slovo - bazirovat. Kde na ne chodis? Rastu vonku na chodniku? ;-)

gappavla14.3.2012
 

bazírovať = pestovať bazu =D ...ale nie, mno trvať na niečom...no nie je to krajšie, keď raz za čas oprášime aj málo používané slová? slovenčina si to zaslúži...a v tomto prípade vôbec nejde o ženský slovník =P

Bea N.11.3.2012
 

Tuším sem nemusím prispievať. Vystačíte si sami, hihi.

Peter mohawk Sokol12.3.2012
 

Koho si tym myslela?
Provokujes? :D

gappavla11.3.2012
 

musíš! ja ťa tu potrebujem =))) čím viac nakopnutí, tým viac názvov =)))

Bea N.11.3.2012
 

Hihi, nechcem kopať, do nikoho...

gappavla11.3.2012
 

nie kopať, ale nakopnúť ;)

Peter mohawk Sokol10.3.2012
 

Pokracujes v praci a miznu XXXka, alebo si uzivas zivot a pismenka nie su priorita?
XXX - je ich stale vela...
Neviem, ci nerezignujem.

gappavla10.3.2012
 

pokračujem a nahodím aj staro-nové básne...nesmieš rezignovať, teraz už nie je cesty späť! =)))

Peter mohawk Sokol10.3.2012
 

Kde je ta cesta? Niajku nevidim, len parkovisko, na ktorom cusis.

gappavla11.3.2012
 

cesta je, ked je pripojenie na net =))) a ked netreba pisat diplomovku, ucit sa na statnice, venovat sa rodinke aaaa tak =)

mohawk12.3.2012
 

Ano, ano. Bla, bla.
Ako to je?
Kto chce, hlada sposoby, kto nechce, dovody? ;-)

gappavla12.3.2012
 

dôvody som vyčerpala, na rad prichádzajú spôsoby =))) ale je to faakt ťažké pomenovať básne, ktoré boli roky rokúce bez mena =P

Peter mohawk Sokol12.3.2012
 

Roky rokuce je pilis kratka doba najma preto, lebo si mlada.
Nie je to tazke, cit to, cit, proste sa nechaj unasat pocitom a pojde to.
Ak si uz samozrejme nezabudla, co si k citila, ale tomu nemozem uverit.
Mimochodom, na mna ziadne emotikony neplatia.

gappavla13.3.2012
 

veď aha, ale celkom to ide, nie?! =) roky rokúce bolo hyberbolizované slovné spojenie, naschvál, občas rada niečo zveličím =)

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Ide to, ide to, ale smirgel po toalete nepouzivame. Prepac za toto slovne spojenie, snazil som sa byt hypebolizovany, len bohuzial neviem, co ten vyraz znamena tak som sa snazil vystacit s primitivnym polovulgarizmom ;-)
Vazne, snazis sa a zapada to.

gappavla14.3.2012
 

=D no vidíš, ako rýchlo si sa naučil, čo je to hyperbolizovať =D a ten polovulgarizmus nebol až taký primitívny, chvalabohu si použil slovo \"toaleta\", to znelo priam vznešene =D

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Ako to, ze ked mi sem tam obcas (naozaj len obcas) zanadavala nejaka zena, tak nepouzila vyraz toaleta ale ty hajzel?

gappavla14.3.2012
 

to je zvučnejšie a ráznejšie! =) ja osobne používam hajzlík, lebo to ešte podčiarkuje ten ktorý mužský charakter... a na druhej strane nevyzniem ako hysterka, lebo sa na tom ešte sama pre seba zasmejem =)

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

V istej situaci slovo hajzlik moze pohladit dusu.
Povies hajzlik a zasmejes sa len sama pre seba? To ako nikto pri tebe nie je, ked pouzivas taketo slova, alebo sa otocis, aby to nepocul, alebo si skryjes tvar do dlani, ci zamejes sa v duchu? :-))))
Akosi si to nedokazem predstavit, ak v duchu, tak zalezi na tone akym to povies. Byt nieco mensie od velkej toalety je vzdy len toaleta, ci vedro?

gappavla14.3.2012
 

záleží od situácie =) ale som schopná povedať hajzlík v každej situácii, ktorú si si predstavil =D no ale úplne najúčinnejšie je, keď poviem chlapovi so zlosťou, že je hajzlík, potom si uvedomím, že to vyznelo smutnosmiešne až vtipne, zasmejem sa a ešte vyzerám, že mi to je nakoniec ľahostajné a chlapa to naštve, čo je veľakrát účelom =)))

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Hajzel, alebo hajzlik a ironicky smiech?
Tomu rozumiem.
Niekedy vsak chlap proste nereaguje, pretoze mu je to jedno ;-)

gappavla14.3.2012
 

veď s takým už ale nepohne ani toaleta =D

Peter mohawk Sokol14.3.2012
 

Zostava uz len splachnut, aj za myslienkami na neho.

gappavla14.3.2012
 

to bude účet za vodu =D

Peter mohawk Sokol16.3.2012
 

Prezradzas viac a viac.
Uvedom si, ze minulost sa neda vratit spat a ziadny hlap nestoji an za myslienky na neho.

gappavla16.3.2012
 

tak mám prestať písať? =) správna poézia je o odhaľovaní, že ideš s kožou (myšlienkami) na trh

Peter mohawk Sokol18.3.2012
 

Neprestavaj pisat (nie, nie, nie) a ja neviem, co je spravna poezia.
Neviem, ci sa mas dokonale odhalit, ked chces nieco \"predat\".

Bea N.9.3.2012
 

Výborne, gratulujem k prvým názvom.
Toho Sokola nebudem komentovať.
Hihi, myslím, že, hihi, ako to nazvať? Spriaznené duše?

gappavla10.3.2012
 

=) Ďakujem...vám obom...opäť a neustále =) a nazvala by som to takou umeleckou spriaznenosťou...? či? Sokol, čo ty na to? =D

Peter mohawk Sokol10.3.2012
 

Ktovie, Pavlíková, ktovie.
A vobec, co koho do toho? ;-)

gappavla11.3.2012
 

my vieme, že oni vedia, že my sami (ne)vieme =)))

Peter mohawk Sokol12.3.2012
 

Ja neviem absolutne nic, ako to, ze ty vies, ze ja neviem? Ci viem?
Kto su oni, ony?

gappavla12.3.2012
 

no buď vieme, alebo nevieme...preto tá zátvorka

Peter mohawk Sokol12.3.2012
 

Obcas sa snazim byt intelektualne vtipny, ale vacsinou som iba hlupo trapny.
Nastastie ludia ta zacinaju citat.

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

...silný, slobodný, divoký a mysteriózny muž, ktorý čerpá z jeho sily a z elementov okolo neho: Voda - vzduch - slnko. Svieža - transparentná - iskrivá
Armani-ho nemam rad :-)

gappavla8.3.2012
 

inak neuveríš, ale ja som presne vedela, že sa chytíš toho názvu...a presne v tomto zmysle...ja som vlastne vždy inklinovala k zmyselnejším vôňam, Aqua di Gio volám pracovným názvom \"Citrónik\" ...ja mám rada drevité, mňam! lenže tomu dotyčnému Citrónik prischol a vždy si na neho spomeniem, keď ju zacítim

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Je pravdou, ze neverim ;-) len pokracujes v konverzacii.
Niekto inklinuje k zmyselnym vonam, dalsi k zmyselnosti ako takej...
Pracovne nazvy su na figu a citronik je minulost, mozno akurat tak dobra na spominanie, ale... Vpred, zi pritomnost.
Mam rad vone, dokonca aj Parfum - pribeh vraha.

gappavla8.3.2012
 

tak ty mi neveríš?! tsss! tak si never! keby to tak nebolo, tak to nenapíšem a pokračujem v konverzácii inak...;) zmyselná vôňa podčiarkuje zmyselnosť ako takú...prítomnosťou žijem už dlhší čas, ale do minulosti sa stále vraciam...veď aj preto píšeme, nie?! ide len o to, nakoľko je ešte minulosť bolestivá...

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Oh, zlakol som sa. Dvakrat ! a ...
Zmyselna vona sa da kupit, zmyselnost, napriklad zeny, nie.
Minulost treba uzavriet a zahodit kluc.
Tvoje verse su o bolesti, o lutosti a minulosti.
Citron je uz vyzmykany, prejdi na pomaranc, alebo ine exoticke ovocie plne chuti, stavy, radosti.
Alebo tak nejako ;-)

gappavla8.3.2012
 

inak skúšala som písať aj menej trpké básne, normálne že radostné, ale to vôbec nie je ono...to sa mi nejak ani nedá...a ! a ... sa neľakaj, podľa mňa to sú super výrazové prostriedky a v spojení s \"tss\" alebo =) naberajú hneď iný spád...či?

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Opat - noromalne (ze radostne). nemalo to byt nenormalne (ze radostne). Normalne mas rada vyraz nromalne.
Pche, vraj tss.
Teda spad to nabralo riadny, len neviem, ci som na kopci, alebo uz v priepasti.

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Nromalne?
Ja nie som normalny.

gappavla8.3.2012
 

som si to ani neuvedomila, že často používam \"normálne\" ...a normálne a nenormálne môže mať viac významov predsa...a je rozdiel, či to používaš ako prídavné meno alebo ako príslovku =P čo som tým chcela povedať? aha, dokázať si, že mám opäť pravdu a že som to napísala všetko správne...asi napokon budem normálna žena =D

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Viac vyznamov nemusi mat ziadny vyznam.
Jednoslovo ta dokaze zabit, cely roman unudit k smrti, tam rozdiel nehladaj :D
Neviem, co je normalne, neviem, co je pridavne meno a co prislovka, nayve mam problem s prvym padom nozneho cisla ;-)
A teraz k veci.
Co si to vlastne chcela povedat?
Pravdu? Niekam sa pred mnou ukryla.
Normalna zena, standardne pocity a predsa krasne slova.

Peter mohawk Sokol8.3.2012
 

Ach, pisem tak rychlo, ze klavesnica nestiha.
Nayve = navyse
Jednoslovo je vlastne jedno slovo ;-)

r.j.6.3.2012
 

ak sa chceš vyhnúť názvom, tak sprav názov z prvého verša... (alebo ich iba očísluj... - čo asi nebude prijaté)

r.j.6.3.2012
 

som rád, že som sa (o tebe) dopočul...
je to krásne
5*

gappavla6.3.2012
 

Ď A K U J E M ! =) za hodnotenie aj za tipy na názvy ...presne tieto dve alternatívy mi napadli, ale, ako ste napísali, asi to neobstojí...a ja si to ani nechcem zľahčovať ;)

Peter mohawk Sokol6.3.2012
 

STOP vyhovorkam ;-)
XXX patri do smeti, ibaze by si mala rada Vin Diesel-a.

gappavla6.3.2012
 

=D keď teraz mám zase stres, že čo povieš na moje názvy...že \"noo, ako jej to trvalo a nič moc\" =D a ZASE ďalšia výhovorka, ja viem =)

Peter mohawk Sokol7.3.2012
 

Som ja debil.
Orientoval som sa na prispevok a nie na basne, vidim, ze pracujes.
Prepac, obcas som zahladeny sam do seba.

gappavla7.3.2012
 

=D to je v pohode, len ma pucuj, vidíš, že to prináša ovocie...normálne som včera nad tým zaspala, taak som makala =)))

Peter mohawk Sokol7.3.2012
 

Pracuj, pracuj, lebo zatial len vymyslas. Nevidim ani jeden nazov a to uz preslo vela dni!

Lýdia J.5.3.2012
 

Ad: Sokol, Peter: Pavlíkovej poetika (In: Ženy, vzťahy, city)

Gabriela, ste v šoku? Kto by nebol, šak to je hotová Óda na radosť.:) Ale dlho, prosím, nebuďte mimo, lebo zasa na pár rokov zmiznú Pavlíkovej písmenká.

gappavla6.3.2012
 

;) nezmiznúúú, práveže teraz nesiem veľkú zodpovednosť za spokojnosť mojich čitateľov =)))

Lýdia J.3.3.2012
 

Bea,
aj tu Vám nechám odkaz - vďaka za odporúčanie Gabriely Pavlíkovej u Sokola. Jej veršíčky sa mi tiež páčia, a znova v niektorých vidím optimizmus. Napr. taký Preplesk. To ja som si tak nazvala u prefackanej písmenká, ktoré hovoria o tom, že priamku si vie nakresliť každý, aj žiť podľa nej. No to by bola nuda, lepší je život sinusoidný.:)

Gabriela! Doparoma, kde ste sa zašili takmer dva roky?! A ešte zvozím aj catie, že objavila pekné písmenká a nevarovala ma. Egoistka.:)

gappavla3.3.2012
 

=) Jeej, ďakujeem! mno, a dva roky som mala \"poetické suchoty\", popri výške mi to akosi nešlo, všetko bolo také hektické...no a musím sa priznať, že som si hovorila, že aj tak nemám šancu...ale teraz som vďačná za všetky tieto reakcie =)

Peter mohawk Sokol3.3.2012
 

Ja tomu nerozumiem. Ako moze byt niekto taky dobry? Ako sa mi niekto (okrem seba) moze tak pacit? ;-)

gappavla3.3.2012
 

mastíš mi ego? =D normálne si idem dať záväzok do najbližších dní, že ich pomenujem...aspoň každú druhú =P aby som sa nejako odvďačila svojim čitateľom =D

Peter mohawk Sokol3.3.2012
 

Nemusim, tvoje slova su NIECO. Dakujem za ne.
Pomenuj, makaj.

Bea2.3.2012
 

Ahoj.
Suhlasím, že chýbajú názvy a...
Konečne, konečne!
Našla som niekoho (okrem Sokola), kto vie písať poéziu. Bravo.

gappavla2.3.2012
 

Ď A K U J E M, naozaj si to vážim =) ...a tie názvy, ach ach, to je boj! ale nevzdám sa, len to chce čas ;)

Peter mohawk Sokol2.3.2012
 

Krásne básne.

Bea: Nebyt tvojej reklamy, tak tu nie som, vdaka, ale obavam sa, ze som urobil chybu, ked som zneuzil tvoje meno a zavesil vlastnu reklamu.

gappavla2.3.2012
 

=) vďaka! skutočne som takéto ohlasy nečakala...a teba sa na MT naozaj nedá neregistrovať, takže reklamu tu máš už dáávno a nie nadarmo, ale celkom oprávnene =)

Peter mohawk Sokol2.3.2012
 

Dufam, ze ma nie je privela :-)
Normalne nepisem komentare, ale pri tebe som musel spravit vynimku, dakujem Bea.
Nie som nikto dolezity, nie som kritik, neviem, ako sa pise spravna basen, ale tvoje basne mi nieco hovoria, citim nieco a nemusim - casto - lustit tajomne metafory.
Okej, niecomu nerozumiem, nieco sa mi paci menej, ale pre mna su to skvele basne.

gappavla2.3.2012
 

ze privela? zjavne si ten priestor zasluzis a zahod tu skromnost, ved tak to ma byt ;) tento priestor je tu na to a len ti najlepsi sa tu udrzia a zviditelnia...ze velmi nekometujes? o to viac si cenim tvoj koment! =D ja inak tiez velmi nie, v tomto som \"zdrzanlivejsia\", ale asi zacnem =)

Peter mohawk Sokol2.3.2012
 

Nie som skromny, som zdrzanlivy ;-)
Najlepsi? Neviem, skor najviac prispievajuci. Niektore \"diela\" tu nemaju co robit.
TVoje basne by so si kupil ako knihu. Pacia sa mi, velmi, hoci...
Mohla by si ich aj spojit, pekne nadvazuju, neviem, ci to bolo tvojim cielom. Tvoja poetika ma oslovuje, hoci je to vacsinou \"len\" o laske a zrejme o blizkom muzovi, ci chlapcovi.
Zacni, ziskas pozornost y ty ju potrebujes, pretoze si talentovana. Teda, z mojho pohladu.

gappavla2.3.2012
 

najviac prispievajuci? =) pozri sa na hodnotenia, komentare,...a bude ti to jasne! inak ja som tu uverejnovala takisto s malou dusickou a tesi ma kazdy jeden koment =) pises mi, ze \"zacni\"...tak mi daj tip, ako zacat =) chcela by som vydat knihu, ale predtym, ako moje basne budu okresane, ucesane a hlavne pomenovane, to nemozem spravit sama sebe =)

Peter mohawk Sokol2.3.2012
 

Nemyslel som seba, dufam, ze neprispievam najviac ;-)
Mala dusicka? Nemusi ju mat. Taka Molly uverejnuje o stosest a same... Skoda minat slova.
Nemam ziadne rady, nie som ucitel, nemam najmensie pravo ti radit.
Kazdy ti pise o nazvoch, zacni nimi. Musis, pretoze takto to naozaj vyzera ako jeden suvisly text. Precitaj si svoje texty este raz a mozno naozaj zistis, ze niektore z nich mozes spojit do jednej basne.
Tvoje spajanie slov je nadherne, pokracuj v tom, pokracuj a nikdy neprestavaj. Uprav, okres, spoj, vymaz, urob cokolvek, len neprestan.
Mylim, ze ty si jedna z mala, co ma nato, aby jej poetika vysla v tlacenej podobe. Kupim si ta.

gappavla2.3.2012
 

len prispievaj ďalej, veď pozri na tie ohlasy...je to úžasné! akcia sa dočkala reakcií, a ešte koľkých...na názvoch FAKT popracujem, aj keď to už vravím x-tý raz, ale proste to je moja Achillovka, niečo napíšem a hneď to zmažem, nič mi nie je dosť dobré ako názov...ako keby som nejaké slovo vynášala na piedestál celej básne...a možno by som to nemala tak hrotiť a išlo by to ľahšie...ale neprestanem sa hrať so slovami, rozkaz! =) a V E Ľ K Á V Ď A K A ešte raz! =)

mohawk3.3.2012
 

Keby som mohol, tak ta spropagujem do nebies, pretoze ma mi paci, ako pises.
Mas nieco, co mne chyba, zensky pristup ;-)
Ak moje vec su strohe, pribehove, tvoje maju uzasnu poetiku.
Tie nezvy neodkladaj, sadni si k nim, myslim to smrtelne vazne.
Piedestal je slovo co by som vymazal zo slovnika, nepaci sa mi. Daj tam, co citis.

Bea2.3.2012
 

?
Ďalšia Bea?
Mne sa to tiež páči. Výborné.

catie15.2.2012
 

Gabriela, paci sa mi, co pises a hlavne ako to pises. Paci sa mi kratkost a udernost tvojich textov. Aj by som ti napisala, ktore sa mi pacia najviac, ale aj mne tam tak trochu chybaju nazvy... Kazdopadne, oslovila ma vacsina z nich, cca 90%. :o))
Rada sa vratim k comukolvek novemu, co pridas.
Pekny vecer.

gappavla21.2.2012
 

Ďakujem! =) na názvoch sa už pracuje, ale v mojom prípade je to naozaj zdĺhavý proces =)

jana mátelová7.2.2012
 

Možno by to predsa len chcelo názov, aby si tu nezapadla prachom, bola by to škoda :)

gappavla7.2.2012
 

ach, názvy sú naozaj moja slabá stránka...moja neistá, možno trochu lenivá stránka...názov buď vyzdvihne celú báseň, alebo ju celkom potopí a v mojom prípade som mala vždy pocit, že ide o ten druhý prípad...akoby už všetko bolo povedané básňou a ďalšie slová sú už zbytočné...no v každom prípade sa pokúsim ;) ĎAKUJEM!

jana mátelová8.2.2012
 

V poézii je názov veľmi dôležitý, občas napovie ako báseň čítať, občas ju naozaj vyzdvihne. Ale ber to tak, že všetko je lepšie ako XXX (čo mi pripomína buď veľmi slabý film alebo film pre dospelých :D ) Držím palce pri písaní!

gappavla9.2.2012
 

tak \"veľmi slabý film\", to bol naozaj taký príjemný virtuálny kopanec, ktorý ma naozaj navnadil...konštruktívna kritika je skvelá vec..ďakujem ešte raz! =) budem na tom určite pracovať =)

gappavla9.2.2012
 

aaa podobne veľa úspechov pri písaní želám! =)

gappavla6.2.2012
 

ďakujem (s miernym omeškaním, ale predsa) všetkým za naozaj príjemné komenty =) potešili =)

Richard Miške7.2.2012
 

Tretia kapitola je prázdna? Som sa tešil, že si niečo nové prečítam.

gappavla7.2.2012
 

=) no zatiaľ je nová len druhá kapitola...mala som totiž celkom dlhé obdobie tvorivého sucha, takže začínam odznova radšej opatrnejšie ;)

viera hincová16.3.2010
 

Tak to už hej. Riadky som prečítala na jedno nadýchnutie, musím sa vrátiť a spomaliť, aby som to predýchala a prežila. Krásna ľahká hra, poklona.

ANDREA BUGÁTOVÁ7.3.2010
 

Gabika,
najviac ma potešila báseň, čo sa páčila aj Ivanke. Slovo - obojhladní - veľmi zaujímavé spojenie. Aj pekná báseň. Ale aj ostatné zaľúbené. Po každom teplom slove, príde doba ľadová..., keď sa mám usmiať, tak od srdca...ale určite je tam toho viac. Veľmi milé, niektoré spojenia.

divo24.2.2010
 

mas obrovsky respekt voci nazvom..a preto to teraz vyzera ako porno.)

Ivana Drábová6.2.2010
 

Krásne, dokonalá hra so slovom. Najmä báseň \"Som hladná po tvojom pohlade..\". Uznávam slovné hračky:)

Tina Van der Holland6.2.2010
 

Ladné, stručné, smutnovtipné. Gabika má obrovský rešpekt pred slovami :), pripraví z nich duchovný pokrm, ktorý chutí po novom a rozvinie svoju chuť, až keď si ho necháte rozplynúť na jazyku.

Penelope Toomey6.2.2010
 

Už poznám, ale nanovo !!!!

nikee5.11.2009
 

prehltla som uhľovočierne písmenká
BEZ prestávky, BEZ-prestania...
jedinečná
NEprekonateľná

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Gabriela Pavlíková

ja.jpg
O mne

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: