IKARIKAR http://www.ikar.sk

Dôveruj mi! (Raniya)16.1.2017
 

4
 počet hodnotení: 18
prečítané 741, Komentáre 121

 

Dôveruj mi! - 19.kapitola


 


„Nechcel som ťa zobudiť,“ ozval sa Jakub, keď sa mi zachveli viečka po jeho pohybe.


„Aj tak som už iba podriemkavala. Bože, všetko ma bolí,“ stuhnuto som sa vystierala.


„Poviem Adamovi, nech vymení matrac,“ zaškeril sa Jakub a pretrel si oči. Taký strapatý vyzeral roztomilo. „Ak nie si proti, mohli by sme vyraziť. Buď si niečo stopneme, hoci pochybujem, že niekto v sobotu ráno pôjde tadiaľto, alebo  dôjdeme do najbližšej dediny, pozrieme si, či nám nejde autobus. Alebo si zavoláme Adama, nech nás príde vziať.“


„Vieš číslo naspamäť?“


„Trochu. Keď, tak vyskúšame všetky možné. Fajn, všetko zamknuté, zatvorené, môžeme vyraziť,“ ešte raz zívol, keď sme po sebe upratali, zbalili sa a vyšli na chodníček. Ešte bolo šero. Okolie ticho spalo, len kde-tu, povedľa cesty, čosi zašuchotalo v tráve v priekope, čo ma tak vystrašilo, že som inštinktívne chytila Jakuba za ruku. Nepovedal nič, len mi ju povzbudivo stisol. Pod nohami nám občas zapukala halúzka. Bolo chladno, vydychovali sme obláčiky pary a mňa striasalo. Modlila som sa, aby nezačalo snežiť. Minulý rok sa v apríli, ...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

TP8.5.2017
 

Ahoj, tak sme s predsa dočkali i záveru. Bolo to pomerne dobré dielo. Samozrejme, pár chýb, resp. vecí,ktoré by sa dali zlepšiť by sa našli, ale zväčša už boli vytknuté. Nebudem ťa tu teraz kritizovať, ale radšej by som ťa pochválil za to, ako si sa popasovala s tak ťažkou témou a čo z nej vzniklo. Hoci sa táto poviedka, aspoň u mňa nechytá napr. na orchideu, myslím si že je dobrým medzníkom na tvojej ceste k zlepšeniu sa.
Na koniec by som Ti snáď len poďakoval za pekný čitateľský zážitok a vyslovil svoje želanie, že sa snáď čoskoro dočkáme ďalšieho skvelého diela.

R.8.5.2017
 

Ahoj, TP,
veľmi pekne ti ďakujem, že si vydržal až do konca a dokonca by si bol ochotný čítať aj niečo nové. Znie to ako klišé, ale fakt si to vážim, pretože pre autora nie je väčšej radosti motivácie do ďalšej práce, ako keď vie, že ho niekto dokáže prečítať a nezaspí pri tom alebo ho celkom neodradí. :)
Na Orchideu sa nechytá ani u mňa, to bol celkom iný level. :D Veď nie každý deň je nedeľa. Ale možno raz, po úpravách, bude aj tento príbeh celkom dobrý. :)
Takže ďakujem za komentáre i vytrvalosť. Snáď sa vidíme pri ďalšom príbehu.

SD7.5.2017
 

Uz epilog?! Celkom som si zvykla, ze som sem chodila nakukat a jedno z citanych diel patrilo tebe. Zaver bol prijemny, emotivny, vztahy mam a dcer byvaju komplikovane. Je mi luto Violy a jej zjazveneho lica. Deti si so sebou obcas cely zivot nesu jazvy, ktore im sposobili rodicia, vacsinou su vsak psychicke. Viola ma tie svoje aj fyzicke. Celkom dobre sa vyrovnala s tym, ze je dcerou nasilnika, ale deti byvaju silne a vacsinou zvladaju niektore veci lepsie ako dospeli.
Jakub jej bol po cely cas oporou, prezil s nou to najhorsie, takze verim, ze teraz ich caka uz len dobre obdobie.
Zelam vela stastia, aby aj DM po upravach dostalo papierovy kabatik:-)

R.7.5.2017
 

Ďakujem, Silvia, že si pravidelne chodila a zanechávala aj komentár. Vždy si vložila trefnú poznámku, niečo, čo mne vôbec nenapadlo. Som si vedomá, že DM je ešte riadne roztrasené a má toľko dier čo ementál. :) Trochu som tápala aj pri rozhovore Eleny s Violou po Eleninom návrate z nemocnice, možno cítiť... takže ak by si raz mal obliecť papierový kabátik, potrvá to dobre dlho a čaká ma ešte veľa dopilovania. Ale ďakujem, snáď sa raz tvoje zaželanie splní. :)

SD4.5.2017
 

Vittek senior to zobral navonok celkom v pohode - teda to, že junior sa vykašľal na školu - ale som si istá, že vnútri ho to škrie. Aj tá poznámka o tom, že rodičia občas zbabrú deckám život o tom svedčí. Pocit bezmocnosti je naozaj nafigu, byť na niekoho odkázaný je nepríjemné, najmä ak má k tomu výčitky, že tým stojí v ceste vlastnému dieťaťu. Hoci tak na začiatku nepôsobil, je senior vážne fajn, páči sa mi :-)

R.6.5.2017
 

Teší ma, že Marián pôsobí celkom fajn. Vystihla si to. Ďakujem za komentár. :)

Raniya25.4.2017
 

Milí čitatelia,
ďakujem vám za každé jedno prečítanie aj komentáre. Vážim si ich. Momentálne som však pracovne veľmi vyťažená a do konca týždňa kapitoly určite nepribudnú - nestíham. Mrzí ma to, ale verím, že vydržíte a včas sa vrátite dočítať Violin a Elenin príbeh.
Ďakujem vám za pochopenie a želám príjemné aprílové dni. :)

SD26.4.2017
 

Už som sa čudovala, kam si sa stratila pár kapitol pred koncom :-)

Júlia Hubeňáková19.4.2017
 

to o tom priateľstve...ÁNO :-)

R.19.4.2017
 

:) Teší ma, že sa páčilo.

SD18.4.2017
 

Veľkonočné kapitoly dobehnuté :-) Je mi ľúto Violinej tváre. Pre dievča je to asi hrozné, keď má také jazvy. Možno po čase naozaj vyblednú, ale potrvá to a Viola si ešte odplače svoje pri pohľade do zrkadla.
A konečne som zistila, čo je s Anetou :-) Celú dobu som myslela, že ona niečo vyvádza, hoci na svedomí to mala jej mama.
Zase budeš pichať špendlíky do mojej voodoo bábiky, lebo idem hrešiť Jakuba :-) \"Tyzianové kučery ti povievajú okolo tváre\". Krásna predstava, krásny kompliment, ale ktorý reálny chlap by to vypustil z úst? (Možno iba celebritný kaderník Paviel Rochnyak a Jakuba si teda ako Rochnyaka rozhodne nechcem predstavovať :-D) Inak Vittel senior mi je stále sympatický, páčilo sa mi, ako ponúkal Viole svoje puzzle. A Jakub je charakter, keď ho ani jazvy neodradia a narobil by z posmievačov klobásy :-D

R.19.4.2017
 

Neviem, ja to vždy píšem s takým nadhľadom, že nevraví to smrteľne vážne, ale s odľahčením, vtipom, alebo tak. Ale očividne sa to míňa účinku. Jakuba čaká komplexná premena. Ale až po ukončení celého príbehu. Raz. (Ale s tým Rochnyakom si ma pobavila. :D)
Čakala som kopu vytknutí na celkom iné smery a nič. :D Jakuba prežijem, už som pochopila, že je mimo. Ďakujem, že čítaš. Už budú asi len 3 kapitoly, max.4, uvidím, ako to rozdelím.

TP16.4.2017
 

No..čakal som na nový diel v pomerne veľkom napätí...a potešilo ma keď som ju dnes uvidel...snáď by som chcel vytknúť to, že si sa hneď pustila do kazenia Jakubovho imidžu...obal od koly, pokazené jedlo...nepíš na objednávku, je top cítiť že je to nútené...dielo má byť ľahké, jemné nenútené ako prvé zimné sneženie...ako rozkvitanie kvetu, ako hobit ktorý vyfukuje dym z fajky :) ale inak je to ok...len trošku krátke :)

R.16.4.2017
 

Ahoj, TP,
dakujem ti za reakciu. Prvý odsek bol napísaný už dávno (ako aj celý príbeh), kofolu či rozhádzané tričká som nepridávala teraz (už pri prvej návšteve mal v izbe neporiadok), len akosi prišli v čase, keď mi bolo vytknuté, že je Jakub príliš dokonalý. Ale je pravda, že pokazená praženica bola pôvodne pripravená dobre. :D Bisťu, kto by bol povedal, že to bude cítiť. Ďakujem za podnet, budem rozmýšľať a uvidím, či ešte niekto niečo na to povie. Kapitola je dlhšia, ale predelila som ju, lebo by pre zmenu bola pridlhá a pri pokračovaní stále váham, či je ok. Ale budem sa snažiť pridať skôr. Inak, veľmi sa mi páčia tvoje prirovnania, pekne napísané. :)

Júlia Hubeňáková10.4.2017
 

Mám ešte jednu pripomienku, povedala by som, že zásadnejšiu. Tie včerajšie boli také drobnosti. Musela som si to nechať prejsť hlavou. Takže: ak sa nemýlim, Viola sa narodila v roku 1997, čo je z hľadiska spoločenského vývoja podobné, ako by sa to stalo včera. Dôvod, pre ktorý ju rodičia vyhodili z domu je pre mňa málo uveriteľný. Myslím, že čosi podobné platilo hodných pár desiatok rokov dozadu - aj to nie plošne. Dôvod, pre ktorý ju vyhodili by mal byť hlbší a mal by mať širší rozmer.

R.11.4.2017
 

Ďakujem, uvidím, čo z toho vznikne pri ich stretnutí. Aj keď skôr by som to nazvala, že ju \"odpratali\", keďže ju stále finančne podporovali. Rovnako i tebe veľmi pekne ďakujem za podnetné pripomienky. Autor nikdy nemá taký odstup od deja ako čitatelia, takže pohľad iných je veľmi cenný. :)

SD9.4.2017
 

R., velmi sa tesim, ze ti tu pribudaju nove komentare:-)
Citala som nove kapitoly uz v piatok, no az teraz som sa stihla dostat ku komentovaniu. Boli teda riadne akcne a napinave.
Po Juliinom komente a tvojej odpovedi som sa zamyslela nad Jakubom. Asi ti velmi neporadim, kedze zdrobneniny som ti uz predtym pripominala. Napadlo mi len tolko, ze mozno by mohol byt lavy na zenske prace, mohla by si niekde trebars uviest, ze mu nejde varenie alebo nieco pohnojil pri prani. Chapem, ze su bez zenskej ruky uz dlho, ale mozno by to utvrdilo jeho maskulinitu. Tiez asi malicko upravit jeho vyjadrovanie tak celkovo. A mozno aj vyjadrovanie rozpravaca - teda Violy - pokial hovori o jeho osobe. Napr. v tejto poslednej kapitole bolo, ze citila, ako na nu Jakub \"tisko hladel\". Zase je to zdrobnenina, ktora - aj ked nepriamo - poukazuje na jeho ciny a tym mu ubera na chlapskosti. Asi som ti velmi nepomohla, ale ty uz na nieco prides:-)

R.9.4.2017
 

Pokus tam bol. :D Prežíva len na bagetách a kebaboch, nevarí (ani jeden z nich). Jeho izba je jeden bordel, všade čosi porozťahované. Asi slabo odprezentované, pridám. Ale to s tým \"tíško hľadel\", mi veru nenapadlo, aj celkovo, vďaka za tip. Je mi jasné, že to chce ešte prepracovať, budem sa nad ním dlho zamýšľať. Rozmýšľam aj nad tým, prečo je pri Jakubovi takýto problém a doteraz mi nikdy nikto v predošlých príbehoch nič podobné nevytkol. Že čím to asi tak bude. Veľmi pekne ďakujem za komentár, aj návrh. :)

SD10.4.2017
 

Jakub je totiz princ. Vzdy hovori iba spravne veci, vzdy ma na vsetko odpoved a riesenie. Nikdy nerobi chyby (aspon nie take, ktore by som vnimala ako chyby). Ani mi nedoplo, ze nevie varit, pretoze na kebaboch sa stravuje vacsina uponahlanych ludi, mozno by to bolo dobre zdoraznit. Proste je dokonaly, mozno preto obcas posobi ako postava z knihy, nie realny chlap. Hovorim chlap, lebo Jakub je uz dospely muz, starsi ako Viola, mozno by si to naozaj mala odlisit vyrazovymi prostriedkami. Vcera v noci som nad tym dlho uvazovala. Strasne sa mi pacili jeho ruzove usi, to bol moment, ked bol chlap z masa a kosti, chcelo by to viac scen, kde by sa to ukazalo (nemyslim zamilovanych, ale takych, kde by prevladol jeho temperament). Mozno konflikt s otcom? Prepac, toto su len take vylevy, asi som ti zas nepomohla :-(

R.11.4.2017
 

Nie nadarmo sa to pôvodne volalo Tetovaný rytier. :D Pomohla, pomohla, rozmýšľam nad tým, aj keď sa v kútiku duše teším, že tento sa pre zmenu správa ako princ a robí samé dobré veci, keď moji predošlí chlapi sa vždy správali podivne, príp. arogantne. :) Ďakujem ti za tipy, aj za to, že si tomu venovala toľko času. Vážim si to a určite pomohlo.

Júlia Hubeňáková9.4.2017
 

prečítala som to celé a páči sa mi to. Nie je to vôbec plytké, násilne vulgárne. Super. Pýtala sa kritiku, tak len úplne jemne: Jakub sa vyjadruje občas tak \"nechlapsky\" a list mamy na rozlúčku bol veľmi vypracovaný. Myslím, že v stave v akom bola, by to nedokázala takto napísať. Ale to neber až tak vážne. Pravda je, že sa mi to páčilo.

R.9.4.2017
 

Júlia, ďakujem za komentár. Už mi bolo vytknuté, že Jakub je ehm.. zženštilý, takže na tom niečo bude. Musí prejsť premenou. Na začiatku mi pri ňom utekali, nevedno prečo, zdrobneniny, snažím sa ich vyvarovať, ale stále mu čosi chýba, len neviem, ako konkrétne by som mu mohla dopomôcť k chlapskému vyjadrovaniu a čo tam škrípe. Vie mi niekto pomôcť?
A k listu, beriem pripomienku, ešte sa nad tým zamyslím, ale z Eleninej strany nebol myslený ako list na rozlúčku, hoci tak vyznieva. Skôr to bolo niečo na štýl, ktorý sa využíva napr. keď niekomu niekto zomrie (ale aj pri niektorých iných situáciách) a nevie sa s tým vyrovnať. Jedna z metód, ako dopomôcť k vyrovnaniu sa so skutočnosťou je napr. napísanie listu mŕtvemu a vysvetliť mu, čo cíti, čo ho trápi, prečo mu chýba, ospravedlniť sa za niečo, čo nestihol vyriešiť, kým daná osoba žila a pod., hoci mu ho nikdy neodošle atď. Neplánovala ho Viole dať, len si potrebovala uľaviť. Nepísala ho ani tesne predtým, ako urobila to, čo urobila, bolo to v rozmedzí dní, keď sa Roman u nich zjavil prvýkrát až do daného okamihu.
(Toto inak zaznie v istej obmene ešte v jednej z kapitol, keď nastane konfrontácia Eleny s Violou.) Ale beriem, že možno tam kričí a možno ho napokon prepracujem na denníkové zápisky, priebežné, uvidím. Alebo skrátim list a nechám niektoré veci na stretnutie. Ďakujem veľmi pekne za podnet na zamyslenie sa. :)

SD1.4.2017
 

Konecne vikend a cas na DM:-) Nuz, naozaj som ani len netusila, ze Viola je Romanova a ze Elene sa stalo cosi taketo. Skor som ju pokladala za nejaku frivolnu zensku, toto ma dostalo. A ten list Viole? Uf, asi ziadne dieta by sa take cosi nemalo dozvediet, ze je dcerou nasilnika. Som strasne zvedava, ako si s tym Viola poradi, pretoze to je nieco, co si so sebou uz navzdy ponesie. Ale zas ma Jakuba, on ju urcite podrzi.
P.S. Tesim sa, ze vidim aj komentare od inych citateliek, to vzdy doda chut do pisania:-)
P.S. 2 V 36 kapitole ti v slove \"nieco\" v strede textu chybalo \"n\", takze tam bolo iba \"ieco\".
P.S. 3 Nie som si ista, kolko mala Violina mama rokov, ked sa mala vydavat, ale ak menej ako 18, nepotrebovala by suhlas rodicov so sobasom? Alebo je ta hranica 16? Netusim. Len ide o to, ze ak by rodicia so svadbou nesuhlasili, nemuseli jej dat povolenie, preto ma to zaujalo.
P.S. 4 Elena chystala svadbu, zoznam hosti a tak. Pises, ze Stanko bol z nedobrej rodiny. A kedze Elenini rodicia nesuhlasili, asi im ani vela penazi nedali. Mozno by bolo dobre spomenut, ze svadba mala byt mala, alebo hostia mali prist len zabavit sa po polnoci, nie na hostinu... neviem. Len to mi tu zas udrelo do oci, cosi by sa mi k tomu ziadalo, ale mozno som to len zle pochopila:-) A vlastne to ani nie je podstatne, len taky detail.
Inak fakt prekvapco:-DDD

TP2.4.2017
 

čitateliek :D pridaj sem aj čitateľa...hoci nepíšem komentáre, čítam všetky jej diela...vlastne som doteraz nič nekomentoval ale Raniyin úmysel skončiť ma k tomu prinútil :D

R.2.4.2017
 

TP, ani ja som nevedela, že si čitateľ. :D Nevieš si ani predstaviť, aký si mi svojím komentárom urobil deň . :) Nečakala by som, že príbeh, určený skôr pre mladé baby, zaujme aj mužské pokolenie (nehovoriac o tom, že aj ostatné moje diela, ak teda dobre rozumiem vete \"hoci nepíšem komentáre, čítam všetky jej diela\" :-)) Ďakujem, potešil si ma!

TP3.4.2017
 

už je to raz tak... údelom mužov je tešiť druhú polovicu populácie :) čítal som aj Tetovaný rytier? sa to tušim volalo, aj táborovú story...som taký \"vďačný čitateľ\" čo prečíta skoro všetko...a občas je to musím priznať úsmevné čítať ženský pohľad na vec (najmä niektoré frázy/slová ktoré prisudzujete mužským postavám) :) no a možno ma tie diela zaujali aj pre to, že sám mám zdravotné problémy...a je zaujímavý vidieť ako ich vnímajú iní....

R.3.4.2017
 

Tetovaný rytier bolo toto, asi pred polrokom, potom som prepracovávala. Dúfam, že aktuálna verzia je o niečo lepšia, hoci mi jasné, že to vyžaduje ešte veľa práce. Aj na mužských replikách. :D Pokojne krič, ak budú niektoré znieť mimo reality, prežijem to. Na toto je mužský čitateľ ako stvorený a na nezaplatenie. :)

TP3.4.2017
 

aha...takk aj to, ale myslel som to kde boli tí dvaja bratia potetovaní čo z nich jeden prišiel o ruku...nevie už ako sa to volalo...(teraz dúfam že som správne trafil autorku a že z toho nebude faux pas :)

R.3.4.2017
 

Jáj, tak to bola Dúhová orchidea, moja srdcovka.

R.1.4.2017
 

Ahoj,
no, Elena mala čerstvých osemnásť, neviem, či som to už na začiatku nevravela, ale dakujem za postreh, doplním ešte niekam. A vidíš, s tou svadbou dobrý nápad, ja som sa sústredila na iné veci (a brala som to s tým, že hoci rodičia nesúhlasili, tú svadbu registrujú a hoci nepomohli s výberom šiat, jedla, výzdoby a pod, peniaze dali). :D Premyslím. Dakujem za rady, čo by som bez teba robila.

SD2.4.2017
 

Čo by si robila? :-) Písala dobré knihy bez toho, aby som ti to kazila svojím večným detailistickým rýpaním :-)

ZM1.4.2017
 

Nie,vobec som to necakala, ale je to zaujimave zauzlenie deja. Kazdu Tvoju cast si vzdy so zaujmom precitam a netrpezlivo cakam na dalsiu.

R.1.4.2017
 

Dakujem. Dufam, ze ta to neomrzi a vydrzis do poslednej kapitoly. Namotivovali ste ma. Vdaka.

JM30.3.2017
 

Tak toto som nečakala vôbec, čítala som to so zatajeným dychom...už sa teším na pokračovanie :-)

R.30.3.2017
 

Ahoj, JM,
ďakujem ti veľmi pekne, komentárom si ma potešila, keďže pomaly začínam uvažovať, že pridávanie ukončím, nakoľko odozva je slabá, resp. takmer žiadna. Veľmi sa však teším, že ešte stále čítaš. :-)

JM30.3.2017
 

Prosím, neprestávaj pridávať...veľmi sa mi tento príbeh páči...každý deň čakám na pokračovanie...je to skutočne dobré, pútavé.

TP31.3.2017
 

jj, neprestávaj :) i keď nereagujeme, neznamená to, že nečítame :) ako sa hovorí, kto mlčí ten svedčí :)

R.1.4.2017
 

Dakujem vam obom. Obcas je naozaj fajn si aj precitat, co si kto o kapitole mysli a ci vzdy len nepreklikne. Vdaka, ze ste sa ozvali po tejto kapci. Dufam, ze vydrzite citat az do konca. Predsa len ho pridam. :)

SD25.3.2017
 

Už sme boli tak blízko k odhaleniu maminho tajomstva... a zase si to uťala :-) Len dúfam, že Viola na druhý pokus skúšky urobí.

R.26.3.2017
 

No, už dlho čakať nebudete, ďalšia časť nám všetko prezradí. Teda, veľkú väčšinu. ;)

SD21.3.2017
 

Fíha, Viola má tuším dnes dobrý deň :-) Odvážila sa dotknúť Arnyho, vzťah s mamou sa vyvíja dobrým smerom, dokonca poriešila aj nevypovedaný problém medzi Vittekom sr. a jr. :-) Znamená to, že už sa príbeh chýli ku koncu?

R.21.3.2017
 

Čiastkové problémy poriešené, ešte máme pred sebou niekoľko strán/kapitol, kde treba odhaliť mamkino tajomstvo.

SD17.3.2017
 

Dobehla som 31. a 32. kapitolu. Zamrzelo ma, ako Viola vybehla na Anetu. Chápem, že občas človek vypení, ale vybíjať si zlosť na niekom inom je... hnusné... a strašne ľudské :-) Aj mne sa stáva :-)
No a kto to bol ten úlisný Roman? Chudera mama, tak to už vyzeralo, že všetko sa dá do poriadku. Napínavé kapitoly, obidve. A pritom každá celkom iná :-) Ani som si nevšimla, že Jakub tam nebol, dobre sa to čítalo :-)

R.18.3.2017
 

Ďakujem za prečítanie aj komentár. Teší ma, že boli napínavé. Pomaly ale isto sa blížime k záveru, dúfam, že sa mi podarí zodpovedať všetky otázky. :)

SD12.3.2017
 

Zaspomínala som si na vlastnú autoškolu, a veru, nebolo to príjemné :-)Celkom som sa vžila do Violinho strachu z policajta a keď ešte zaprela do páčky na stierače... :-D (Mne sa stalo, že celú zimu nesnežilo a práve v deň skúšok bola hmla a navalilo snehu a ja som ani netušila, kde sú hmlovky, bŕŕ:-()
Tá Violina mama je pre mňa záhadou. Naozaj to všetko spôsobila iba zmena práce? A čo Aneta? Starosti doma? A tiež dúfam, že Vittek sr. zase bude chodiť!Jakub by mal omnoho viac času na Violu ;-)

R.13.3.2017
 

No... niektorým sa darí na autoškole viac, iným menej. :D Ale verím, že si prešla na prvý raz. :)
No a Violina mama... minulosť ju začína dobiehať, už asi len jedna kapitola a začne sa pomaly odhaľovať tajomstvo. :) Potom asi lepšie zhodnotíš, čo ju zmenilo a či príliš alebo nie.
Ďakujem, že stále čítaš.

SD10.3.2017
 

Prepáč, zase cez týždeň nestíham, ale poctivo čítam ďalej :-) Vittek starší je mi veľmi sympatický, hoci je taký mrzutý, ale má svoje dôvody. A mama sa zmenila na nepoznanie, možno k sebe s Violou nájdu cestu vďaka starej mame a otcovi, ktorí ju odvrhli, ale nakoniec jej odkázali dom, ktorý ich nejako spojí.
Netrpezlivo čakám na rozuzlenie denníkovej záhady, zase ma naťahuješ :-)
Dnes som si všimla len \"kekse\", množné číslo je podľa slex-u \"keksy\". A ešte si neviem rady so slovom \"amorfný\". Chápem, že to má byť beztvarý, ale netuším prečo, spája sa mi iba s trojrozmernými predmetmi, netuším, či môže byť aj obraz amorfný. Nevedel by mi niekto poradiť?

R.10.3.2017
 

Nevadí, ja sa teším, že sa stále vraciaš a baví ťa to. A ešte viac sa teším tomu, že ti je Vittek sr. sympatický a nespráva sa veľmi odtrhnuto od reality. Dúfam, že ani mama, k jej správaniu výrazne dopomohlo prostredie, v ktorom sa teraz nachádza (myslím prácu) a snaží sa. Snáď jej to vyjde.

SD4.3.2017
 

Konecne je vikend a dobieham zameskane:-) Cakali ma tri kapitoly, celkom akcne. Dobre napinas s tou mamou:-) No a Vi s Jakubom? Chuda Aneta, ktovie, co maju s mamou za problem. Mas to teda rozbehnute:-)
Co som si zapamatala: spojenie \"budem sustredit\". Nesedi mi to, buduci cas by mal byt skor \"sustredim\".

R.4.3.2017
 

Dakujem za komentar. Ako tak pozeram, sme tesne za polovicou pribehu. Trochu som sa bala, ci mamu neprebiju zvysne zapletky, ale snad -sudim podla slov, ze ano- to stale posobi napinavo.
A zas to nestastne sustredim. Ked budem na pc, pozriem to a opravim. Mam to take zautomatizovane, ze si to vobec neuvedomujem. :(

Mona1.3.2017
 

Ahoj, konečne soms a dostala aj k čítaniu :) príbeh sa mi stále viac páči, pobavila som sa na tom babkinom župane :D chyby som nenašla žiadna, niekde sa mi zdá, že chýbala čiarka, ale kým som dočítala, stratilo sa mi to :) Inak podľa mňa Viola mala bežať za Anetou, ja by som teda neváhala. Zaujíma ma, o čoms a hádalis mamou, dúfam, že sa k tomu ešte vrátiš...

R.1.3.2017
 

Ahoj, Mona,
áno, ešte sa dostaneme k tomu, prečo sa s mamou hádala. Nuž, Viola nebežala, keď si stále myslí, že Aneta sa na ňu hnevá, radšej zostala, aby nedostala ďalšiu hubovú polievku. Ale, samozrejme, každý sa môže zachovať inak. :)

JM27.2.2017
 

Je to také dobré,že každý deň netrpezlivo čakám na pokračovanie....skvelá práca, už dávno ma žiadna kniha takto nezaujala...priznám sa, z časovej vyťaženosti málo čítam, ale toto ma tak pohltilo, že čas-nečas...neviem prestať čítať.

R.27.2.2017
 

Milá JM,
ďakujem ti krásne za komentár. Teším sa, že sa napriek časovej vyťaženosti vraciaš a netrpezlivo čakáš na ďalšie časti. Je to dobré vedieť, pretože niekedy je demotivujúce, ak napriek klikanosti neviem, či to ľudia naozaj čítajú a či má zmysel pridávať.
Ďakujem. :)

SD26.2.2017
 

Zaver bol velmi zaujimavy. Violina mama niekomu ublizila a potom zmizla? Zeby zlomene srdce, velka laska, ci snad ukradnuty priatel nejakej kamaratky?Pokracko vyzera napinavo:-)

R.26.2.2017
 

Uvidíme. Neprezradím. ;)

SD25.2.2017
 

Takze Vitter senior je fesak? Zrejme po nom Jakub podedil dobre geny:-) A velmi sa mi pacila Violina pohotova replika: \"Uz som si pomyslela.\" Sulala som sa na nej. Viola je s Jakubom celkom ina, viac sa mi paci. A mozno ani Vittek sr. nie je taky zloduch, ako sa javi, len je nestastny. Asi to nebude Violina posledna navsteva u Vittekovcov, vsak? Mozno Vittek vytiahne aj nejake stare uzasne historky a Viola si ho oblubi. No a Jakubove ruzove usi su super. Krasny ukazovatel, ze Jakub je zrejme do Violy az po tie jeho ruzove usi:-) (Neviem, preco som sa fixovala prave na tie ruzove usi, ale naozaj sa mi to paci:-)))

R.25.2.2017
 

A ešte aký. Sympoš. :))
To je práve to pekné, že pri niekom blízkom, koho máme radi a kto má rád nás, sa môžeme správať celkom inak, uvoľnene, objaviť v sebe aj to, o čom sme doteraz netušili. A áno, určite sa ešte vrátia, Vittekovci majú dôležité miesto vo Violinom príbehu aj živote. :)

SD25.2.2017
 

Vittek senior a matka Textorisová by si zrejme mohli podať ruky :-) Možno preto Jakuba tak ťahá k Viole, podobné zázemie.
Starý Vittek ma zaujal, kapitoly s ním by mohli byť dynamické, teším sa.
Dnes ma zase budeš nenávidieť :-) Nesedela mi totiž Jakubova replika o tom, ako vedie Violu domov, lebo by mu dobre padlo, keby sa konečne nevracal domov sám. Jakub mi príde ako priamy chlap. Ak by jej to chcel povedať, povedal by to rovno, nie len tak na okraj. Alebo by nepovedal nič, len si to pomyslel, pretože je \"drsný motorkár\". Lenže to je zase len môj pocit, takže to, prosím, neber ako kritiku.
A dnes si ma celkom pobavila, keď Viola na tvári \"vyčarila úsmev\". Na tento výraz som alergická, odkedy som raz so škrípaním zubov čítala Vasilkovú, ktorá postavám vyčarila úsmevy na každej tretej strane ako Harry Potter. Ani som si neuvedomila, že mi toto slovné spojenie znechutila na celý život :-) Čo je škoda, lebo Viola je typ dievčaťa, ku ktorému sa toto spojenie celkom hodí :-) Živo som si ju vedela predstaviť, ako na ňu Vittek senior zapôsobil, chúďa malé :-)

R.25.2.2017
 

Vittek senior mi prirástol k srdcu, dúfam, že trošku zaujme aj iných.
Repliku si teda nechávam na neskôr, vďaka za pripomienku.
A že vyčarila úsmev? No v tej situácii by sa jej možno aj hodili Harryho schopnosti. :D

SD22.2.2017
 

Update: tak som to ešte raz prebehla, už mám vidiny, nechýba tam nič :-)Vážne oceňujem dobrú gramatiku :-)

SD22.2.2017
 

Konečne som dobehla posledné tri kapitoly. Veľmi sa mi páčilo, ako Jakub nahral pre Vi pesničky a potom mu zružoveli uši, to bol pre mňa asi highlight. Ako veľa o človeku dokážu vypovedať také červené končeky uší bez akýchkoľvek slov :-) Aj s Violinou mamou sa dejú zmeny k lepšiemu, teším sa s Vi. Ale kam zmizol denník? A Any mi je ľúto. Chápem, čo povedala Zdenka o tom, že ak sa ten náš \"vyvolený\" zamiluje do niekoho iného, nič s tým neurobíme, ale to neznamená, že to menej bolí. Ale ono to prejde a verím, že na konci bude happyend aj pre Anetu :-) Dnes žiadne kritické poznámky :-) Nič mi neprekážalo, nič som si nevšimla, ľahké rýchle čítanie na odpútanie od stresu.
(Vlastne všimla, teraz som si spomenula, len si nie som istá...v tej vete, kde sa spomínala Veľká noc a sneženie... marilo sa mi, že by tam niekde mala byť ešte jedna čiarka, ale keď to teraz pôjdem skontrolovať, zmizne mi komentár...ách... :-(

R.22.2.2017
 

Ďakujem veľmi pekne, dnes aký pozitívny komentár. :) Teším sa, že sa ti páčili Jakubove červenajúce sa uši, jedna z mojich obľúbených scén. :)
Denník sa zjaví ku koncu - v trochu inej forme. No a Aneta má tiež svoje problémy, to s Jakubom jej ešte pridalo.
Ďakujem za komentár, aj prečítanie a pochválenie gramatiky. Konečne žiadny preklep! :D

Mona20.2.2017
 

Ahoj :)
hneď v prvom odseku som si všimla, že v dvoch vetách po sebe idúcich máš trikrát slovo sama seba. Trochu uprav, nebudú sa ti opakovať výrazy.
Vedela by som si predstaviť žiť tu... - dokázala by som si tu zvyknúť, keby som žila v inom dome, so susedmi (keďže v dedine už žije)
zmenou, čo sa s mamou udiala - zmenou, ktorá sa s mamou udiala.
V detstve bolo mojim snom skončiť robiť práve toto - v destve som o takej práci snívala... - preformuluj, je to normálne jazykolam :D sa mi ich podarilo zaujať - som ich zaujala
Nikdy nebudem vedieť jazdiť dokonalo - tú vetu by som úplne zmazala. Tá pred ňou bola vtipná, táto ju už ruší :)
Stále sa neviem zorientovať, v akom čase píšeš. Raz prítomný, raz minulý.
Inak je to fajn :) Zmienka o odsťahovaní Violou ani trochu nepohla. Čakala som nejaký nepatrný náznak, že by ju to trápilo, veď je tu predsa Jakub :D
No uvidíme, či vôbec jej mamu príjmu :) teším sa na pokračovanie..

R.20.2.2017
 

Ahoj, Mona,
ďakujem za rady, pri tom jazykolame som sa zhrozila, už je upravený. :D
A ktoré časti pôsobia časovo nekonzistentne? Píšem v minulom, ale niektoré vety sú aktuálne myšlienky, vtedy sú zvyčajne kurzívou, ale je možné, že na to občas zabudnem. A čo sa týka sťahovania, Viola, mama aj ja rátame s tým, že by sa vrátili späť do mesta, odkiaľ prišli. :D Preto ju to netankovalo. Doplnila som slovo, aby to bolo jasné aj čitateľom, vďaka za pripomienku. :)

Mona19.2.2017
 

Ahoj, našla som len toto:
v poslednej dobe - máš tam dome, preklep
Mala ma veľmi skoro - otehotnela veľmi skoro (to by sa hodilo viac)
Naozaj nemám náladu na tvoje trieskanice - na tomto som sa schuti zasmiala :D
slovko šťukla (šťuknúť)je nespisovné
Bojovala som zo všetkých síl. Zbaviť sa nutkavého pocitu objať ho - zo všetkých síl som bojovala s nutkaním objať ho / urputne som bojovala s nutkaním objať ho.
Táto kapitola bola dobrá :) aj som sa zasmiala, hlavne keď som si predstavila vysmiatu Violu ako sa rúti do protismeru a zdeseného Jakuba :D
Super, teším sa na ďalšiu, už to vyzerá, že padne aj prvá pusa :D

R.19.2.2017
 

Ahoj, Mona,
ďakujem, opravím. No, je dosť možné, že nejaký ten krôčik k zblíženiu nie je ďaleko. :P

JM17.2.2017
 

Už sa neviem dočkať pokračovania...prečítala som to za 2 dni...nevedela som prestať...

R.17.2.2017
 

JM, ďakujem veľmi pekne za pozitívny komentár. Veľmi ma potešil, niečo také som potrebovala na povzbudenie. :) Vážim si to.

SD15.2.2017
 

Tak predsa ostali spolu aj v noci?:-) Jakubovho otca mi je luto, vyzera ze syn to ma v zivote naozaj tazke. A Viola robi vsetko pre to, aby znicila kamaratstvo s Anetou.
Jakub zase pouzil dievcensku zdtobneninu \"kozusinka\":-)
Jedna vec mi vrta v hlave- Viola vyzera na poctivku a zodpovednu. Vobec ju nestve, ze si nechala v skole veci? Ja by som na nic ine nemyslela, alebo aspon si robila starosti, ci nepridem o telefon (lepsi stary ako ziadny), penazenku a knihy. Viola ma tak malo svetskeho majetku, ze by sa o to mala obavat.
Strojcek bol zabavny, tiez som nosila ten hnusny:-) Len by som to trochu skratila, myslim ten odstavec o nom.

R.15.2.2017
 

Začínam rozmýšľať, či zdrobneniny nemám z detí. Asi máš pravdu, ale keď ona sa vnútorne spolieha na Zdenku. :D Či skôr ja. Doriešim, ďakujem, aj strojček skrátim. ;)

Mona15.2.2017
 

Ahoj, som rada, že si začala pridávať o niečo dlhšie kapitoli. Všimla som si jednu vec, ktorá ma trochu prekvapila. A to, keď sa ho Viola spýtala, či sa niečoho bojí a vzápätí sa zarazila. Podľa mňa, keď už ho pozná dosť nato, aby bola ochotná s ním ostať v chate a dokonca spať v jednej posteli, mala by takúto otázku už považovať za úplne bezpečnú. Je to tip otázky, ktorú môžeš pokojne položiť aj na prvom rande :) Rozhodne ju nepovažujem za prekračovanie hraníc.
Čakal(a) som, že dovysvetlí..
Na základnej mala som - na základnej som mala..
Iné som nenašla nič :)

R.15.2.2017
 

Niekedy mi je ťažko odhadnúť, či nie je kapitola pridlhá, aby čitatelia pri monitore vydržali, tak radšej skrátim. Ale budem sa snažiť pridávať dlhšie. :)
Skúsim premyslieť tú scénu, aj keď ja som vychádzala z toho, že ľuďom je občas ľahšie zblížiť sa s niekým fyzicky ako psychicky. Čiže tam s ním zostane, aj tak nemá kam ísť, ale niektoré otázky by mohli byť problém. Konkrétne táto je bezpečná (z môjho hľadiska, z ktorého som vychádzala :)), pokiaľ by som očakávala jednoduchú odpoveď, ako napr., že sa bojí hadov a pod. Ale ak chcem niečo iné, môže to byť nekomfortná otázka. Pre mňa by napr. bola, ak by ňou chcel ísť pod povrch. :D Keďže Jakub odpovedal dosť otvorene. Ale je tiež možné, že je to chyba autora, keďže viem, kam som ňou smerovala a ako si pripravujem pôdu. Takže skúsim sa nad ňou ešte zamyslieť. Ďakujem za podnet. :)

Mona14.2.2017
 

Ahoj všimla som si len pár detailov. Hneď v prvej vete: drevenici, učupenej medzi stromami - použila by som výraz schovanej / ukrytej. slovo učupená sa mi hodí k človeku, nie k stavbe.
Srdce mi znovu (raz) chcelo konkurovať...
Jakub študoval moju tvár, nehýbal sa z miesta - Jakub nehybne študoval moju tvár.
Inak som nepostrehla nič. Vyššie uvedené je len tak okrajovo, ako by som to napísala ja. Neznamená to, že ty to máš napísané zle :) Som zvedavá na porkačovanie. Viem si predstaviť, aké bude mať Viola problémy, ak ostane cez noc v chate. Alebo sa teda vyberú pešo? Som zvedavá :)

R.14.2.2017
 

Ďakujem, Mona, teraz mám normálne tik viackrát prechádzať tie texty a úporne uvažujem, ktoré slová vyhodiť. Až sa mi z mozgu parí a aj tak sa mi to nikdy nepodarí a vždy tam čosi je. :D
Ďakujem, že sa vraciaš.

SD13.2.2017
 

Zaver vyzera tak, ze vyssia moc chce, aby jakub a viola stravili noc na chalupke:-) Vsimla som si jednu zbludenu ciarku na zaciatku po \"Ivan,...\" a neviem preco, ale zas mi trochu nesedelo pri Jakubovi pouzivanie zdrobnenin, napr. vankusik a pod. aj viola niekde pouzila \"kucierku\". vela zdrobnenin na kratkom priestore, u chlapa duplom:-)
som zvedava, ako sa to vyvinie:-)

R.13.2.2017
 

Ďakujem, opravené. :)

SD10.2.2017
 

Viola to teda dobre zaklincovala, keď sa zase zviezla s Jakubom, hoci vie, že to Anetu trápi. Na Anetinom mieste by som s ňou už neprehovorila. Je čudné, že mi je Anety ľúto a pociťujem k nej väčši sympatie, než k sebeckej Viole? Chudera-nechudera, toto sa kamoškám nerobí. Dnes ma trochu zarazilo, ako Viola zo seba vyhŕkla, že keby umrela, nikomu by nechýbala. Akosi mi to prekážalo. Možno preto, lebo to znelo, ako keby si nasilu od Jakuba vyžadovala súcit, alebo možno preto, lebo mi vyznelo čudne, že to hovorí relatívne cudziemu človeku. Reči o smrti pred fešným chalanom sú... uhm, nič moc :-) Viola mi stále pripadá trochu nekonzistentná, rozháraná, zakaždým iná. Ale možno to tak je aj v skutočnosti, že nikdy nepoznáme všetky tváre jedného človeka a že kvôli peknému chlapcovi robia dievčatá blbosti a prichádzajú o dobré kamarátky :-)

R.12.2.2017
 

Aspoň Aneta vyvolá súcit či iné emócie. Keď je Viole pri Jakubovi dobre a už sa jej pletie pod nohy, asi sa tomu neubráni. Aj za cenu toho, že by s ňou už Aneta neprehovorila. To s tou vetou môžem premyslieť, to akosi automaticky z nej vyletelo. :D V tom nešťastnom stave.

Mona10.2.2017
 

Ahoj, postrehla som pár detailov. Tu sú:
tichý, no prenikavý(,) hlások - bez čiarky. Nič takéto by sa nestalo. Slovko takéto na mňa pôsobí ako prítomný čas, nahradila by som ho skôr slovom také.
Bez obzretia - lepšie by mi znelo bez rozmyslu.
kuraciny či smažených rezňov - slovo či sa nehodí, menuješ vône, ktoré sa tam nachádzajú, stačí dať čiarku.
Vyfúkaval všetky problémy, všetko, čo ťažilo moju myseľ - vyfúkaval všetko, čo ťažilo moju myseľ. Vyfučala mi spred tváre - nahraď iným slovom, napr. vytratila sa mi spred tváre / zmizla.. nebudú sa ti opakovať slová hneď po sebe.
a ona sa bude odmietať so mnou rozprávať / a ona sa odmietne so mnou rozprávať.
Ešte som postrehla, čo bol aj môj problém, nadmerné používanie zámen. Zbytočne nafukuješ text. Na toto upozornili aj mňa, do tej chvíle som si to vôbec neuvedomila, tak posúvam postreh ďalej. Uvediem príklady:
Bolo mi (totálne) nanič. V ušiach sa mi (stále) ozývali Anetine slová. Nechcelo sa mi veriť, že to (naozaj) myslela vážne. ...že ani ja som nebola (celkom) férová. (No) bol to dôvod na takýto výstup? Nechcel som na teba (tak) zrevať. Dúfam, že chápeš, čo som myslela. Mne to veľmi pomohlo, text som upravila, význam viet je ten istý, len sú plynulejšie a text je menej kostrbatý.
Ale to všetko sú len drobnosti, každý má svoj štýl a skladá vety podľa vlastného uváženia. Nie je to nič hrozné, občas ma to ruší, ale nekazí to celkový dojem. Táto kapitola mi pripadala krátka :D teším sa na pokračovanie :)

R.12.2.2017
 

Mona, ďakujem veľmi pekne za podrobný rozbor, niektoré vety naozaj znejú oveľa lepšie. :) Väčšinou si to neuvedomím, lebo v bežnej reči sa využíva mnoho barličiek a človek už ani nevníma, že by dané slovo použiť nemusel.

Mona9.2.2017
 

Ahoj, prečítala som všetkých 15 kapitol. Chcela som ti len povedať, že tvoj príbeh sa mi veľmi páči. Našla som pár detailov, ktoré by sa dali pozmeniť, ale pri celkovom zážitku sú nepodstatné :) teším sa na pokračovanie. Pekný deň :)

R.9.2.2017
 

Ahoj, Mona, dakujem, ze si zavitala. Tesim sa este viac, ked viem, ze si precitala vsetkych 15 casti. Urcite to ma nedostatky, som si toho vedoma, tak ak sa este vratis a nieco sa ti nebude pozdavat, pokojne daj vediet. :)

Mona9.2.2017
 

Teraz už pôjdem kapitola po kapitole. Tých 15 som prečítala na mobile, takže bolo takmer nemožné vystríhať chyby. Ale do budúcna, ak si niečo všimnem, určite upozorním :)

SD7.2.2017
 

Uz sa dostavas do \"svungu\", tuto kapitolu som si uzila. Zvada kamosiek kvoli chalanovi, zrada, uprimne teenagerske trapenie, fajn citanie. Mas preklep v spojeni \"do bodky\", napisala si len do \"body\". A tiez mi nesedelo \" usmev mi skraslil tvar\", ale to je subjektivny nazor, takze vlastne nic:-) Skor by som to pouzila, keby som hovorila o niekom inom, ale ked clovek hovori o sebe, tak to znie trochu narcisticky:-) Aneta bola super, ako to na Violu vychrlila, ale V si to zasluzila.

R.9.2.2017
 

Dakujem, som rada, ze hadka posobila ok. Trochu som sa bala, ze bude prehnana. A hej, Viola si za to moze sama. Ale kto je bez chyby, nech prvy hodi kamenom. ;)
Co da tyka preklepov, tolkokrat to prechadzam a vzdy tam cosi je. :( opravim. Aj narcisticky pojem pozmenim.:D
Este raz vdaka.

SD5.2.2017
 

To nevyzera dobre, Viola sa stretava s Jakubom, hoci len tak-tak sa nepohadala s Anetou? A Vittek sa oholil predcasne... zeby aj kvoli Viole? Preco ju stale niekam vola? Lutuje ju, ci sa mu paci? Hm, snad sa coskoro dozviem:-)
Niektore vyrazy mi opat nesadli, napr. svarny suhaj. Bolo to myslene ironicky? Mozno by bolo dobre to nejako naznacit, aky ton Vittek pouzil.

R.5.2.2017
 

Keď srdcu občas nerozkážeš. Tie výrazy boli náročky, môžem teda doplniť tón, ako to asi myslel, aby to tak neklalo oči.

SD3.2.2017
 

Vittek je ostrihany a oholeny? To je ten krasny chlap?:-) Viola a Aneta sa este o neho pobiju:-) Mama to dnes zabila. Chapem, ze ma starost o dceru, asi nie je az taka zla matka, ale nemusela jej to vykricat pred nim. Snad sa ich vztah zlepsi, ked Viola docita dennik.
Vo vete, kde pises, ze rozdruzga Anete srdce mas preklep, v slove srdce chyba d.

R.3.2.2017
 

Ano, je to on. Nebudem zbytocne zapierat. :P bolo nacase, aby sa trochu upravil. :) a mas pravdu, nie je az taka zla, len akosi nevie v niektorych veciach chodit.

SD2.2.2017
 

Ajajaj, Viola klamala Anete po tom, ako ju Zdenka videla s Jakubom. Zarobila si na parádny problém. Dozvedela som sa nové info o Jakubovi - chorý otec - a opäť mi je Jakub o čosi sympatickejší. Fajn kapitolka, svižná :-)

R.2.2.2017
 

Som rada, že ti je Jakub sympatický, dúfam, že mu to vydrží, keďže moji chlapi vždy spravia niečo od veci. :D

SD1.2.2017
 

Aj ja som ako Viola zvedava, pre koho boli lieky:-) Pre mamu? Umierajucu manzelku? Sestru?
Nie som si ista, ci je rally s velkym pismenom, ak sa za tym neuda presny nazov, napr. Rally Dakar, neviete niekto?
Cucham problem-Viola chce zatajit jazdu pred Anetou, medzi kamoskami taketo veci nedopadnu dobre, pretoze tajomstva vzdy vyplavaju na povrch:-)

R.1.2.2017
 

Zopár kapitol a dozviete sa. :)
Nuž a súhlasím, občas takéto tajomstvá nemusia dopadnúť dobre, aj keď to myslíme dobre. A občas pravda tak rýchlo na povrch nevyjde. :)

SD31.1.2017
 

Pacia sa mi pasaze z autoskoly. Pouzivas tam modernejsi jazyk. Odseky, kde je Viola doma, mi pripadaju, ako keby ich rozpravala ina osoba, nie ta z autoskoly. Aj mamin dennik mi dava zabrat. Kedy ho pisala? Cca pred 17 rokmi? Nie som si ista, ci by mlade dievca pisalo tak, ako Violina mama, mozno pred 50-60 rokmi, ale asi nie pred 17-timi. Neviem to definovat. Pise, ze jej nieco povedali \"starsie dievcata\", vtedy mam pocit, ze ked to pisala, bola iba male decko. A potom zrazu pridu pasaze o tom, ako si ho predstavuje v urcitych situaciach. Vtedy mi pripada, ako keby aj Violina mama mala v sebe dve rozne stare osoby. Navyse styl dennika mi pride akysi archaicky, omnoho starsi nez tych 17 rokov. Ale ber to, prosim, tak, ze je to len pocit, nedokazem to celkom vysvetlit. Pozeram, ze citanost rastie, tak snad sa k tomu vyjadri este niekto, mozno ini to tak nevnimaju. Alebo je to tvoj umysel, aby bolo citit jasny rozdiel medzi tym, co bolo \"vtedy\" a \"teraz\". Na scene sa v minulosti objavili dvaja bratia, to je vzdy dobra zapletka:-) No a Vittek na motorke? S Violou? Bude zabava:-)
Este mi napadlo k denniku-pises, ze je zvlneny, ako keby plakala. Violina mama by musela plakat pri kazdom zapise, aby bol dennik zvlneny, to skor zvlhol v plesnivom dome. Ak chces naznacit, ze plakala, radsej by som to vymenila, ze iba niektore stranky su zvlnene a pismo rozmazane. Nemam pri sebe pero, takze si nepamatam vsetky preklepy a gram. veci, ale niekde sa mi zdalo, ze mas \"dvoru\". Nemalo by byt \"dvora\"? Nechce sa mi pozerat slex, na telefone je prepinanie stranok ostara, len mi to akosi udrelo do oci.

R.31.1.2017
 

Nad stylom dennika som riadne dumala. Chcela som to trochu rozlisit, aby jej mama nerozpravala prilis slangovo ako sucasna mladez. Ale je pravda, ze som si nebola ista, ci som neprestrelila. Ak naozaj posobi priam archaicky, skusim ho prerobit. (vzdy mam pred ocami jej rodinu, prisne veriacu,staromodnu matku, starajucu sa o jedinu dceru...) a takisto som chcela, aby Elena-matka Violy- posobila inak v minulosti a inak v sucasnosti. Ako dve rozdielne osoby. Tak neviem, ako to vyriesim. Ale vymyslim daco. :)
A ze doma posobi Viola inak... Velmi to rusi? Obcas su ludia ini v spolocnosti ludi, pri ktorych sa citia dobre a uvolnene a ini tam, kde sa citia stiesnene. Teda vidim to takto, ale asi mi to celkom nevychadza, ked to vyrusuje. :D
A vdaka aj za pripomienku o zvlnenosti-prerobim.

SD1.2.2017
 

K denniku - vzhladom na to, ze Viola ma 17 a jej mama ju mala strasne mlada, v sestnastich-sedemnastich, vychadza mi, ze Elena ma cca 35-36 rokov, co je asi moj vek. Pisala som si dennik ako 15-17 rocna, nedavno mi ho mama priniesla, ked ho nasla pri upratovani. Od Eleninych zapiskov je o tri galaxie dalej. Same slangove vyrazy, diskoteky a podobne. A to sme tiez byvali na dedine, nebola som mestska pipka. Mozno ortodoxna krestanska vychova urobila u Eleny svoje, ale netusim, ci na nu rodicia mali az taky vplyv, ze sa vyjadrovala ako spred sedemdesiatich rokov.
Nerusi ma, ze Viola doma posobi inak, ale to, ze posobi TAK VELMi inak. Ako z inej doby, mozno to ma na svedomi vplyv domu.
Na druhej strane, mozno len ja to vidim prilis ciernobielo, poznas to, v oku druheho vidis aj smietku, ale brvno vo svojom prehliadnes :-) Neponukne este niekto svoj nazor?

R.1.2.2017
 

Pokúsila som sa o prvotnú úpravu denníka, potom sa k tomu ešte niekedy vrátim, aj keď sa mi to teraz zas zdá moc. :D Ale uvidím a možno sa ešte niekto vyjadrí. Vďaka za postreh a doloženie dôkazu. :D :)

SD30.1.2017
 

Tak mama berie nadcasy? Zeby konecne dospela, prestala sa lutovat a nieco robila so zivotom okrem pitia? Ale mozno je to len klam. Aneta je pojasena, Zdenka rozumna. Vittek rockovy Mojzis. Mas fajn zmes, uz len rozocit kolotoc a odhalit tajomstva strasidelneho domu:-)

R.30.1.2017
 

Nuž, čo robí mama, zistíme. Dúfam, že vydržíš, kým sa to roztočí naplno, aj keď ja osobne mám pocit, že to nie je nič akčné. :) Možno skôr pocitový príbeh. Ale na tajomstvo toho domu si ešte počkáš. :)
Ďakujem, že čítaš a pridávaš aj postrehy, veľmi mi pomáhajú.

SD29.1.2017
 

Jakub sa mi paci cim dalej, tym viac. Ma zmysel pre humor:-) Fajn pohodova a oddychova kapitola. Aj Marusky ma pobavili, tiez sme mali takeho, ktory nas volal vsetky rovnako:-)
Dve technicke-zombie je s malym pismenom a \"budes sustredit\" mi akosi nesedelo, skor \"sustredis sa\" alebo \"budes musiet sustredit\". Sustredit je dokonave sloveso, nepotrebuje v buducom case \"budes\".
Opat konstatujem, ze pridat Zdenku bol dobry tah, dej plynie realnejsie a sviznejsie:-)

R.29.1.2017
 

Ahoj,
teším sa, že sa ti Jakub pozdáva, mne sa páči, ale ja nemám odstup. :D
Zombie som opravila, ale neviem, kde si našla to \"budeš sústrediť\", nenašla som to.
Zdenka tam bola aj pôvodne, len až v neskorších kapitolách, ktoré svetlo sveta neuzreli a po opätovnom prečítaní som usúdila, že pôsobila ako päsť na oko, keď sa len zjavila a zasa zmizla. Som rada, že tam zapadla. :)

SD30.1.2017
 

Je to cca v polovici kapitoly, kde hovorí s Jakubom a on jej odpovedá, že ... \"keď sa budeš sústrediť na vozovku\". Rozprávajú sa o tom, že mala mizerný deň. Možno je to gramaticky správne, potom sa ospravedlňujem, ale nejako mi to nesedí.

SD28.1.2017
 

Tak Viola našla mamin denník? :-) Nuž, mamy mávajú všelijaké tajomstvá, hlavne hriechy z minulosti :-)
Zdalo sa mi trochu kruté, keď Viola nazvala mamu \"chladnou stvorou\" (navyše stvora mi pripadala trochu ako archaizmus, najmä z úst stredoškoláčky, ale to je len osobný pocit).
Prekvapilo ma, že mama má rada učebnice, vôbec nevyzerá na akademický typ. Som zvedavá, čo sa z nej nakoniec vykľuje. Možno v mladosti chcela študovať, ale nechtiac otehotnela, rodičia ju vydedili, neznáša Violu, pretože jej zničila život. Kto je ten chlap, o ktorom píše v denníku a akú klauzulu dal starý otec do testamentu, že sa museli presťahovať do domu? Dúfam, že denníkových zápiskov bude viac, mám rada rodinné tajomstvá :-)

R.28.1.2017
 

A ako zatiaľ pôsobí Violina mama? Možno nie je slovo učebnica dobré, len som chcela odlíšiť romantiku od neromantiky, čo môže byť v Eleninom prípade hocičo. :D Porozmýšľam nad iným názvom.
Čosi si aj trafila, ale neprezradím čo. ;)
Ďakujem, že sa vraciaš.

SD28.1.2017
 

Violina mama vo mne vyvoláva dojem, že má za sebou nejakú strednú školu, pracuje kdesi v kancelárii ako účtovníčka alebo sekretárka, málo zarobí, neznáša svoj život a snaží sa len nejako prežiť zo dňa na deň. No a veľa pije. Nie, že by nádejní alkoholici museli byť negramotní alebo netúžili po vedomostiach, len mi to nepripadalo, že práve jej mama je ten \"neromantický typ\", ktorý číta literatúru faktu alebo sa učí. Skôr mi pripadá ako rojko, ktorý sníva o živote, ktorý mohla mať a nemá ho, a takí ľudia väčšinou hľadajú útechu vo fikcii. Ale môže to byť aj tak, že jej je ľúto života, ktorý zahodila, preto sa radšej uchyľuje k nefikcii, aby si nemusela stále pripomínať, že jej život neskončil happyendom.

R.28.1.2017
 

Celkom si ju vystihla, snáď teda nie je jej charakter taký stratený prípad. Aj keď pije, ešte nepije až tak neovládateľne. Skôr \"rekreačne\", v štádiu \"dám si jeden pohár vína pri oddychu\". Teda zatiaľ je moja snaha taká, či mi to vychádza... No, prerobila som to na fikciu, dobrodružné knihy, to by mohlo byť lepšie. Dúfam.

SD26.1.2017
 

Tato kapitola bola extra dlha:-) Nemam pero a papier, takze asi nevychytam vsetky muchy, len co som si narychlo vsimla. Gordon blue je nespravna varianta, spravne sa nazov jedla pise cordon bleu. V jedej vete sa mi nepozdavali ciarky-tam, kde hovori o chalanoch, \"ktori hoci maju...\"... zda sa mi, ze po ktori by mala ist ciarka a potom v tom dalsom suveti slovosled \"spravaju sa\". Obsahovo-potetovany chlap, ktory okradol Violu - bude este pre dej dolezity? Ak ano, potom je to ok. Ak sa uz nezjavi, ani nema vyznam pre dalsi vyvoj, tak by som historku vynechala, akosi mi brzdila plynule citanie. Vittek mi je inak velmi sympaticky, vyzera na dobru postavu:-)

R.26.1.2017
 

Nevedela som ju akosi predeliť. Tú ďalšiu sa budem snažiť seknúť skôr. Čo sa týka zlodeja, nebude mať žiadny význam, mal len dovysvetliť, prečo asi je tak obranne/predsudkovo (?) zameraná proti bradáčom. :D Ale ak to brzdí, vyhodím. Ďakujem za pripomienky. ;)

SD25.1.2017
 

Kvôli tebe som hneď ráno nakúkala, či je nová kapitola :-) Zas len dve technické, čo som si tak narýchlo všimla - Zdenka \"zaniesla\" brata na výtvarnú, asi by bolo lepšie \"zaviedla\", veď malý predsa vedel chodiť. \"Nešunci sa\". Tento výraz som ešte nepočula, podľa slex-u ani nie je spisovný, takže asi vymeniť za \"nešuchci sa\" alebo tak niečo. Ak sa mýlim, potom sa vopred ospravedlňujem. Aha, a Addamsovci sú v dvomi \"d\".
Violino ráno ma pobavilo :-) Som zvedavá na rodinné tajomstvo, budem chodiť pozerať, kedy pribudne ďalšia kapitola. Celkom mi chýbala táto stránka, dlho som tu nebola :-)
P.S. Celkom chápem, že veci nie sú vždy také, aké sa na začiatku javia, je to len iné, keď rýchlo čítaš knihu, a keď máš k dispozícii len kapitolu :-)

R.26.1.2017
 

V okolí používame \"nešunci sa\" ako \"nešuchci sa\". Ale opravím, nech je to ok. :)
Ďakujem, že si sa zasa raz vrátila. :)

SD24.1.2017
 

Posledné dve som dala naraz. Dve technické - niekde okolo 8 riadku máš, že Viola hovorí, že zomreli \"moji rodičia\" - asi ti tam chýba \"starí\". No a cca v polovičke textu o sviečke, \"ktorá trasúcimi rukami zapálila\", asi tam má byť \"ktorú\".
K obsahu - začína to zaváňať rodinným tajomstvom, také mám rada :-) Celkom fajn mi prišiel kontrast medzi stereotypom v autoškole a zvláštnou atmosférou u Violy doma. Mama sa nezaprela, pateticky \"zašepkala\", \"kiežby sa dal vrátiť čas\" :-D Už si začínam zvykať na to, že možno má teatrálnosť v povahe :-) Začínam byť zvedavá, čo za podmienku dal dedo do závetu, že to jej mama nemôže len tak predať, ale musí sa tam presťahovať. Tiež ma prekvapilo, že bývali iba kúsok od seba a vôbec o sebe nevedeli, teda Viola o nich. Keď ich mama tak nenávidela, prečo sa neodsťahovala omnoho ďalej? Ale to už predbieham. Záver - som zvedavá na pokračko, vrátim sa :-)

R.24.1.2017
 

Vďakabohu, že aspoň obsahovo to zatiaľ vyzerá dobre. :D
K tvojim otázkam na konci, uvažujem, že možno sa vám niektoré veci budú zdať občas nelogické, ale v posledných kapitolách to bude, snáď, dostatočne vysvetlené. Totiž, v tomto príbehu občas to, čo postava povie, nemusí byť čistá pravda. :) Pokojne si môže aj niečo vymyslieť, upraviť, zamlčať, aby zachovala svoje tajomstvo.

SD24.1.2017
 

Druhá kapitola za mnou :-)Opäť musím povedať, že je to omnoho reálnejšie a uveriteľnejšie, než prvá verzia. Trochu mi vadili mamine teatrálne vyjadrenia o oceňovaní snahy a prejavovaní vďaky a úcty, ale to je len pár viet, takže v pohode. A dala Viole peniaze na autoškolu, takže oproti TS nie je mama až taká čarodejnica, ale viac ako človek. Violine reakcie a trucovanie je tiež typické tínedžerské správanie, takže v pohode :-)Ešte sa zastavím :-)

R.24.1.2017
 

Skusim tu mamu pozriet. Prerabalo sa mi to lahsie, ked som realne videla, ako sa ich vztahy a charaktery ku koncu menili. Ale asi sa svojej patetickosti este celkom nevzdala.
Dakujem. :)

SD23.1.2017
 

Ahoj. Dnes som stihla prvu kapitolu, urcite je to lepsie ako povodna verzia. Menej mysteriozne, realnejsie. Paci sa mi postava Zdenky, tie tri by mohli byt zaujimava partia. Je fajn, ze si tolko netlacila na pilu ako v povodnej verzii, uz to nevyznieva tak pateticky. Projekt je fajn napad, ako predstavit Violinu rodinu. Mam z citania lepsi pocit ako pri TS:-) Zajtra pojdem na dalsiu kapitolu:-)

R.24.1.2017
 

Dakujem, som rada, ze s projektom to vyznieva lepsie. A aj menej mysteriozne.

R.17.1.2017
 

Dakujem za upozornenie, pozriem to.

Jane Blake16.1.2017
 

Ahoj, Raniya, veľmi pekný prológ a som zvedavá, čo bude nasledovať ďalej. :)

R.16.1.2017
 

Ahoj, Jane, dakujem za komentar. Tesim sa, ze ta prolog zaujal, budem rada, ak sa este vratis. A ak si vsimnes nieco nedomyslene, pokojne sa ozvi. :)

Jane Blake17.1.2017
 

Ahoj, pozrela som aj prvú kapitolu a asi jediné, čo mi prišlo ako rušivý element bolo veľa no po takmer po sebe nasledujúcich vetách. Trošku by som to obmenila štylisticky. Niečo podobné sa stáva aj mne a tiež sa prichytím aj pri no, ale snažím sa to robiť tak, že potom na druhý deň alebo tak si skontrolujem a poopravujem veci a odstraňujem takéto problémy. :) No zvyknem striedať s ale alebo podobnými spojkami, aby to bolo také pestrejšie trochu. Viem,že niekedy sa to nedá, ale pokiaľ áno, potom to vyzerá lepšie. :)

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Raniya

doverujmi1a.jpg
O mne

...túžim aspoň malou čiastkou prispieť k zmene vzťahov v náročných životných situáciách...

Za každý váš názor som vďačná a vážim si ho. Tak keby niečo: raniya@centrum.sk :)

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: