IKARIKAR http://www.ikar.sk

Druhá kniha mačiek (Felis Catus)25.9.2013
 

4
 počet hodnotení: 24
prečítané 6399, Komentáre 126

 
Prológ (nová verzia)


 Hovorí sa, že kedysi dávno Les pokrýval celý svet. Nebolo ničoho, čo by sa mu postavilo do cesty, ani vysoké hory na severe, ani trávnaté pláne na juhu, ani východná Kamenná spúšť. Stromy sa ťahali do široka do ďaleka a neprerušovalo ich nič, len kdesi uprostred sa blyšťalo Priezračné jazero.
 Tie stromy boli vysoké a večne zelené, lebo vtedy ešte neexistovala jeseň ani zima, ba ani horúce leto. Z oblohy svietilo jarné slnko, pofukoval svieži vetrík a všetko rašilo a pučalo. Jazero a potoky boli plné rýb, v korunách stromov spievali vtáky a na zemi sa hmýrili tisíce myší. V tom čase všetky lesné tvory žili svorne a v mieri, nepoznali chlad ani strach, bolesť ani hlad, choroby ani smrť.  A medzi nimi prechádzal sa Mňaukál, ktorého volajú  aj Spievajúci alebo Stvoriteľ, spieval svoju Pieseň Lesa a všetci ho radostne zdravili a pozývali na hostiny, ktoré usporiadali na jeho počesť.
Hovorí sa, že ešte prv než vôbec mohlo byť nejaké ,,kedysi" alebo ,,teraz",  celý svet tvorila len prázdna, studená kamenná pláň a nad ňou sa vznášala Ničota. Až raz Ničot...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Stella Maris24.3.2016
 

Felis, Tvoje opisy bojových scén sú bravúrne. Zdá sa, že v týchto posledných fázach boja sa už ale Mačky budú musieť spoľahnúť na vlastné sily a som zvedavá, akým spôsobom donútia Škumpov, aby svoj New Order zrealizovali len sami na sebe :)

Felis Catus25.3.2016
 

Stella, vďaka, ale opisom bojových scén sa hlavne \"bravúrne\" vyhýbam. Malo ich tam byť viac, ale boli také ťažkopádne, že som veľkú väčšinu vynechala:)
Mačky tak celkom samé nie sú, majú ešte Kráľa Mačiek...

SD19.3.2016
 

Ako vzdy, vrhla som sa na Tvoju kapitolu s velkou radostou a nesklamala ma. Boj bol naozaj napinavy, Macky sa bili velmi statocne. Prichod Bruenn Bara mi pripomenul Aslana z Kronik Narnie, vlastne cela tato kapitola mala pre mna taky nadych, ako vystrihnuta z C.S. Lewisa, mozno prave kvoli rozpravajucim zvieratam. Uz sa tesim, ako budem raz slavny pribeh Maciek rozpravat svojmu malemu, len asi vynecham tych \"sracov\" :-)

Felis Catus25.3.2016
 

Zvláštne je, že kroniky Narnie je jedným z mála diel podobného žánru, ktoré som nebola schopná čítať, pripadali mi príliš \"propagandistické\". Takže podobnosť je čisto náhodná:)
O tých \"sráčoch\" som vážne rozmýšľala, veľmi nerada píšem nadávky, ale na druhej strane, bojovník na pokraji smrti by sa asi nevyjadroval nejako jemne. A \"nadávky\" budú v ďalšom deji veľmi dôležité. Ale stále ma to tam svrbí, asi to skúsim zmeniť.

SD22.2.2016
 

Felis, uz od vcera som si Ta odkladala ako oblubenu maskrtu a cely den som sa tesila, az si Ta budem moct vecer v pokoji precitat. Stalo to zato:-) opat mozem len zlozit pomyselny klobucik pred Tvojimi opismi.

Felis Catus27.2.2016
 

Milá Silvia,
podobne je to u mňa, Keď vidím, že si pridala, vždy počkám, kým budem mať chvíľu pokoj na ničím nerušené čítanie. Vďaka za pochvalu opisov, tuším ich už bolo dosť:) Už sa pomaly schyľuje k záveru, aj keď bude treba ešte jedno odbočenie...

Stella Maris22.2.2016
 

Milá Felis,
mám radosť, že si po dlhšej pauze späť. Už som sa bála, že Ťa písanie prestalo baviť. Ale chápem, že vymyslieť taký šikovný spôsob likvidácie Škumpov, a pomôcť ho Mačkám uviesť do praxe, si vyžadovalo viac času :) Nuž, niekedy len hrubá sila nestačí. Našťastie to Škumpovia zistili neskoro :)

Felis Catus27.2.2016
 

Milá Stella,
mám radosť aj ja, že ešte čítaš:) Písanie ma baviť neprestalo, len som v poslednej dobe toho mala na písanie akosi priveľa. Navyše sme teraz celá rodina pod sústredeným útokom mikróbov, ktorí sú asi takí neodbytní ako Škumpovia. Týmto sa zároveň ospravedlňujem Tebe, Kamile aj Silvii, že mi reakcia na vaše milé komentáre trvala tak dlho.
Čo sa týka obranného plánu, nebol Kapitán Max príliš optimistický. A začínam sa obávať, že právom...

Kamila21.2.2016
 

Zdravím, to je prekrásne. A čo tam hore mačiatka uvideli? Inak, opis je parádny. :)

Felis Catus27.2.2016
 

Milá Kamila, vďaka, teší ma, že si sa zastavila a zanechala taký milý komentár:) A čo mačiatka uvideli? To sa, ak Mňaukál dá, čoskoro dozvieme.

SD29.12.2015
 

Mila Felis, akosi nemam slov, aby som vyjadrila, ako velmi sa mi posledna kapitola pacila. Bol to silny zazitok :-) Tesim sa na dalsie \"akcnejsie\" udalosti, zda sa, ze to rychlo naberie spad.

Felis Catus5.1.2016
 

Ďakujem, som rada, že sa ti to páčilo. Tých akčnejších častí sa trochu obávam, ale snáď to mačatá nejako prežijú...

Stella Maris27.12.2015
 

Milá Felis,
v tejto kapitole si opäť potvrdila svoje rozprávačské schopnosti. Pri jej čítaní som ani nedýchala a dokonca si ma presvedčila, že moje rozhodnutie prestať hľadať Tajomstvo Stromu je správne :)))

Felis Catus28.12.2015
 

Milá Stella, ďakujem! Teraz by malo nasledovať niekoľko akčnejších častí, tak prosím drž Mačkám palce, nech to dobre dopadne.

Stella Maris19.12.2015
 

Milá Felis,
ak budú mať Koboldi problém definovať mieru originality projektu, daj im prečítať Druhú knihu mačiek, a potom určite pochopia, o čo ide :) No obávam sa, že v porovnaní s Tvojím dielom nebudú mať žiadnu šancu a nepomôže im ani správne zatriedenie jednotlivých položiek kancelárskeho materiálu (hoci Boldonovej dcéry mi je fakt ľúto). Mimochodom, povráva sa, že tieto projektové tlačivá boli vyvinuté Škumpami, ako jeden z nástrojov sofistikovanej formy boja proti Koboldom a sekundárne Mačkám. Ale to sú len ničím neoverené konšpiračné teórie, preto ich musíme brať s rezervou :)

Felis Catus23.12.2015
 

Milá Stella,
podobné konšpiračné teórie sa v poslednej dobe vyrojili ako huby po daždi. Ale žiadna racionálne zmýšľajúca Mačka im neverí, každý predsa vie, že Škumpovia paria do ríše rozprávok...

Silvia13.12.2015
 

Mila Felis, vies nadherne vystihnut atmosferu. Tvoje opisy su neprekonatelne. Zima, vlhost, vietor v Tvojom podani nie su len slova, priam ich citim na pokozke, ked o nich pises. Je to skutocne Tvoja silna stranka.

Felis Catus14.12.2015
 

Milá Silvia, ďakujem za krásny komentár. Dúfam, že ti pri čítaní nebola až taká zima ako mačatám :)

Stella Maris6.12.2015
 

Felis, už som sa bála, že si na Mňavku a Mača zabudla :) Konečne sú späť v deji. Ešte som zvedavá, ako sa darí v takej zodpovednej funkcii Cliffordovi:)
P.S. potešilo ma, že sa plánuje digitalizácia koboldského literárneho fondu. Asi horšie to bude so získavaním potrebných grantov. Súhlasím s Tebou, že ich neschopnosť vypĺňať žiadosti o grant, už prešla do chronického štádia. Jedna z príčin je možno v tom, že najmä starší Koboldi (česť výnimkám), majú dosť vážny problém s prekladom žiadostí do anglického jazyka, a nie všetci dokážu presvedčivo zadefinovať obsah a ciele grantového projektu. Ale snáď sa to časom v koboldej ríši zmení :)))

Felis Catus6.12.2015
 

Ahoj, Stella, na Mňavku a Mača som samozrejme nemohla zabudnúť. Zohrali totiž jednu z najdôležitejších úloh. Len vďaka nim väčšina osadenstva Školy inváziu Škumpov prežila. Clifford príde na rad tiež, len trochu neskôr.
PS. Aby sme boli ku Koboldom spravodliví, tento rok sa naozaj snažili. Venovali návrhu projektu týždne sústredenej práce a Kapitán Max im pomohol s prekladom. Dokonca sa im podarilo vyplniť aj tie najnepríčetnejšie sformulované body povinnej osnovy vecného zámeru, ako napr. ,,definujte mieru originality projektu\" (povráva sa, že kráľ Boldon Drios sľúbil ruku svojej dcéry a pol kráľovstva tomu, kto mu onú mieru zadefinuje, ale keďže sa nijaká kráľovská svadba nechystá, asi to budú len klebety). Na nešťastie však pri plánovaní nákladov zahrnuli kancelárske spinky pod položku ,,materiál\", a nie pod ,,nepriame náklady\", takže ich projekt bol vyradený hneď v prvom kole.

Silvia29.11.2015
 

Mila Felis, tesim sa, ze si pridala dalsiu kapitolu. Mas skvely cit pre slova a napriek tomu, ze to ma byt pribeh pre deti, je to velmi napinave:-)

Felis Catus29.11.2015
 

Milá Silvia, ďakujem, tvoj komentár ma veľmi teší, najmä keď viem, ako narábaš so slovami ty:) Príbeh je síce určený deťom, ale primárne musí baviť mňa :), takže až tak celkom detinský by nemal byť.

Stella Maris28.11.2015
 

Potešila si ma, že ešte máš v zálohe niekoľko kapitol, a pevne verím, že niekde v tajných archívoch nájdeš aj Prvú Knihu Mačiek :) Alebo mi v závere pošli citačný index, a pokúsim sa niektoré diela vyhľadať sama, no obávam sa, že bez kontaktov na Pani Mačičku sa mi to nepodarí :)

Felis Catus29.11.2015
 

Ahoj, Stella, samozrejme, že na konci knihy bude zoznam použitej literatúry. Niektoré z citovaných diel patria medzi bežné učebnice a mali by sa dať nájsť v každej slušnejšej mačacej knižnici. Ale mnohé spomínané knihy už dnes, žiaľ, nie sú tak ľahko dostupné. Asi jediná možnosť je kontaktovať Majstra Catusa osobne, ktorý po zvážení môže niektoré tituly sprístupniť na prezenčné štúdium. Problém je, že na neho nemám číslo a na maily v poslednej dobe neodpovedá, takže má asi niečo lepšie na práci :)
Ešte horšie je to s niektorými koboldskými dielami, ktoré sú už v značne poškodenom stave. Pokiaľ viem, plánuje sa ich postupná rekonštrukcia a následná digitalizácia, toto je však, najmä vzhľadom na chronickú neschopnosť Koboldov správne vypĺňať žiadosti o grant, stále iba hudbou vzdialenej budúcnosti.

Silvia17.11.2015
 

Mila Felis, dnes som si na Teba spomenula a hovorim si, ze uz ked som na stranke, pozriem, co vlastne pises. Som nesmierne prekvapena, ake je to putave. Zatial som stihla len prvych pat kapitol, velmi mi pripominaju stare laponske povesti, ktore som kedysi citala. Je to krasne, dakujem za zazitok. Urcite sa vratim.

Felis Catus18.11.2015
 

Milá Silvia,
ja ďakujem tebe za milý komentár, dúfam, že nesklamem. Prirovnanie ku starým povestiam ma obzvlášť potešilo, mám pre ne nejakú zvláštnu slabosť.

Stella Maris28.10.2015
 

Milá Felis,
som rada, že si preklad z Koboldštiny zvládla a že sa vďaka Tebe podarilo zachrániť pomerne rozsiahlu časť Koboldej mytológie :)
Len zatiaľ neviem, ako je táto legenda prepojená s inváziou Škumpov. Predpokladám, že Červy mohli byť nejakí ich prapredkovia :) Uvidím, ako to rozmotáš, a či sa ich nakoniec podarí zlikvidovať pomocou rovnakej bojovej stratégie :)

Felis Catus29.10.2015
 

Milá Stella, problém vzťahu medzi Červami a Škumpami má jednoduché vysvetlenie lingvistického charakteru, ktoré by sa malo zjaviť hneď v ďalšej časti. Samozrejme,Mačky sa týmto príbehom inšpirujú, ale či im to vyjde, to vie len Mňaukál, alebo Spievajúci.

Stella,ďakujem za komentár, som rada, že ešte čítaš :)

Stella Maris9.11.2015
 

To si píš, že čítať budem, i keď sa pomaly, ale isto, schyľuje k záverečnému stretu :) Napriek tomu dúfam, že záver ešte tak rýchlo nepríde a že Tvoja Queddra zďaleka nie je pri konci. Ešte mi musíš vysvetliť, aké tajomstvá schováva Jazerný palác a čo sú zač tie veľké jašterice :)
Felis, tak som rozmýšľala, čo mňa na tých Tvojich Mačkách fascinuje, a keďže zastávam názor, že vždy treba hľadať príčiny v detstve :), spomenula som si, že keď som bola malá, ohromne sa mi páčili príbehy o mumintrolloch od fínskej spisovateľky Tove Janssonovej. Určite ich poznáš aj Ty. Odvtedy som nenašla žiadnu rozprávku, ktorá by ma natoľko oslovila. Až teraz, po x rokoch, som natrafila na Tvoje Mačky :) Zdá sa, že nikdy nie je neskoro :)

Felis Catus9.11.2015
 

Stella, práve som to počítala a zistila som, že do konca mi chýba ešte asi 7 kapitol, rozdelených do 10-12 častí. Takže pri mojom tempe sa ma ešte tak skoro nezbavíš:) Tajomstvá jazerného paláca by vydali ešte aspoň za ďalšiu knihu, takže sa k nim už asi nevrátim. Čo sa týka tých jašteríc, možno to ešte upresním, ale pri kontinuálnom čítaní to snáď bude jasnejšie. Ide o DarhSilov, Koboldov, ktorí \"vstúpili do Močiara\" a úplne sa odrezali od civilizácie. Jedným z nich je aj Chrchosov syn Ardo. V pôvodnej verzii zohral aj on istú úlohu, ale tú časť vynechám, nezostáva mi na to dosť priestoru. Takže aj keď si to čitateľ nedomyslí, nevadí, pre pochopenie príbehu to netreba:)

Samozrejme, Mumintroll patrí k mojim obľúbeným, dodnes ho veľmi rada čítam deťom. Teraz obdivujem hlavne jeho otecka a mamičku, ako dokázali všetko brať s nadhľadom:)

Stella Maris12.10.2015
 

Milá Felis,
som poriadne zvedavá, aké Škumpie tajomstvo sa skrýva v Koboldej piesni. Tak nás nenechaj dlho čakať, aby sme si ďalšiu kapitolku mohli prečítať skôr, než sa bard Kharech poberie do Jám za staršími súkmeňovcami :)

Felis Catus12.10.2015
 

Ahoj Stella, pokúsim sa, ale ten preklad z Koboldštiny mi dá zabrať:)

Stella Maris2.10.2015
 

Milá Felis,
začalo to tak optimisticky a nakoniec toľká beznádej.
Nejako sa z príbehu vytratila moja obľúbená postavička Clifford. Zdá sa mi, že je najvyšší čas vrátiť ho do deja, Teraz, keď sa stal (náhodou?) Kráľom Mačiek, tak nech si pekne-krásne ten titul aj zaslúži :)

Felis Catus4.10.2015
 

Milá Stella, tiež sa mi zdá, že tej pochmúrnej nálady bolo dosť a chcelo by to niečo veselšie. Ale Mačky to budú musieť ešte chvíľku vydržať, kým sa situácia začne pomaly obracať. Chudáčik Clifford si bude na svoju novú úlohu musieť ešte chvíľu zvykať, kým sa jej dokáže zhostiť. V pôvodnej verzii sa jeho dobrodružstvo v Koboldej pevnosti spomína až v predposlednej kapitole, ale bolo mi za ním smutno, tak som to trochu presunula. Zatiaľ sa musia dostať ku slovu aj ostatní, Mňavka a Mačo, Felix a Hugo, Majster Catus... Dúfam, že to nezačína byť príliš otravné.

Stella Maris21.9.2015
 

Ešteže si Majster Lopéz priznal chybu:)
Pri Mňaukálovom Oku, najvyšší čas, aby prišiel na scénu Kráľ Mačiek, možno s kráľom Škumpov nájdu spoločnú reč. A ktovie, možno budú mať toho spoločného aj viac :)

Felis Catus22.9.2015
 

Ahoj, Stella, Kráľ Mačiek a Kráľ Škumpov sa nakoniec naozaj stretnú, ale s tou spoločnou rečou to bude ťažké…

Ďakujem, a pekný večer prajem.

Stella Maris14.9.2015
 

Čo dobré sa dá očakávať od Škumpa :) Teraz mi len zostáva veriť, že mačky majú naozaj sedem životov a bude to platiť aj pre chuderku Amandu. Škumpovia už minimálne raz na svoju rečovú vadu doplatili, tak nech sa im stane osudnou :)
A súhlasím s Ellou, nechať si Druhú knihu Mačiek iba pre seba, by bolo poriadne selfish, nehovoriac o tom, že mi chýba aj tá prvá :)

Felis Catus14.9.2015
 

Ahoj, Stella, zo zranení sa Amanda rýchlo vylíže, ale najviac pri tom utrpela jej dôstojnosť. Dúfam, že tento zážitok nezanechá trvalé stopy na jej duši. Obávam sa ale, že Škumpovia sa nedajú dvakrát nachytať na rovnaký trik, mám také podozrenie, že aj oni majú nejakú svoju Veľkú knihu. Ale za tú svoju zlobu si to zliznú aj tak.
No, a čo sa týka prvej, teda Veľkej knihy Mačiek, tak tú nemám ani ja! Budem sa musieť spýtať Mňavky :)

Ella Lenart13.9.2015
 

Ahoj Felis, je pozoruhodné, že sa my dve zhodneme. Ty nečítaš niečo, ako píšem ja a ja zasa, čo píšeš Ty:-) A predsa, niekedy zabrdnem do fantázie. A tá Tvoja je asi nekonečná. Príbeh je veľmi dobré podaný na základe najznámejšieho tvora, ktoré pozná hádam každý. Preto naša fantázia nám dopraje predstavivosť Tvojich postáv. Dokonca pri niektorých častiach som sa pýtala sama seba, čo ak náš kocúr....Páči sa mi to a pravdepodobne to vytlačím mojim potomkom, na čítanie, na dobrú noc. Tak nech je studnica tvojej fantázie čo najhlbšia a presvedčí ťa, že je \"sebecké\" nechávať to na MT a nedopriať to \"našej budúcnosti\":-)

Felis Catus14.9.2015
 

Ahoj Ella, je pravda, že som kdesi napísala, že ženské romány nečítam, ale nikdy nehovor nikdy... Vďaka MT som ich už zopár aj prečítala :) V písaní však zatiaľ radšej zostanem pri Mačkách. Síce si každý myslí, že pozná, ale sú to naozaj záhadné tvory. Veď predsa vznikli z fúzov samotného Mňaukála! No, a čo sa týka budúcnosti, to sa ešte uvidí, čo nám prinesie.

Vďaka za milý komentár, a pekný večer.

Mária Blšáková13.9.2015
 

Au, to bolelo. Chudák, Amanda. Tí Škumpovia sú ale sviniari. Mali by radšej stáť v rade pred logopedickou ambulanciou. Felis, pútavé ako vždy.
Peknú nedeľu prajem.

Felis Catus14.9.2015
 

Ahoj, Majka, no, Škumpovia by si iste mohli dať operatívne zmenšiť jazyk, navštevovať logopéda a kurzy spoločenského správania, naučiť sa jesť príborom a tak. Ale obávam sa, že na ich postate by to nič nezmenilo. Takto aspoň každý hneď vie, s kým má tú česť.

Teší ma, že si nakukla :)

Stella Maris24.8.2015
 

Som rada, že po Cliffordovi sú v dobrých rukách aj Hugo a Felix. Potešilo ma, že sa do deja vrátila moja obľúbená postava pani Mačičky. Chcela by som poznať jej kúzla a čary a najmä tie literárne so slovami :)
Len v jednej vete jej ušlo písmenko :)
\"Veď o je mačka.\"

Felis Catus29.8.2015
 

No, Hugo s Felixom ešte celkom v suchu nie sú, ale na Pani Mačičku sa dá spoľahnúť (aspoň dúfam:)). Ešte sa budem musieť postarať o ostatných, rozliezli sa mi po celom Lese, presne ako so predpokladala :) No, snáď sa mi podarí priviesť ich k dobrému koncu.

Stella Maris14.8.2015
 

Felis, teraz si nám ukázala, aké dôležité je byť v správnom čase na správnom mieste :) Priznávam, že takéto rozuzlenie som neočakávala a Clifford asi tiež nie. Ak odolám vábeniu Močiarov a nestanem sa DarhSil, čo by ma, vzhľadom na môj vek, mohlo obísť, tak som tu nabudúce opäť ako na koni :)

Felis Catus16.8.2015
 

Veru, Clifford to určite nečakal a bol poriadne šokovaný. Ale nakoniec sa iste s novou úlohou vyrovná, aj keď asi trochu Cliffordovským spôsobom.
Milá Stella, snáď bude tvoja vôľa k životu dosť silná, aby ťa uchránila pred Močiarom...

Stella Maris31.7.2015
 

Milá Felis, zas sa budem notoricky opakovať, ale Tvoje opisy a spôsob, akým dokážeš navodiť atmosféru strachu a tajomno nemajú chybu. To mi pripomenulo, že by som si mala znovu prečítať niečo od Poeho a Lovecrafta :) Priznávam, vôbec netuším, ako sa podarí tento boj Mačkám vyhrať, no cítim, že silou to nebude a veľmi sa teším, čím nás prekvapíš.
Pozri si len preklep v slove najnebezpečnešie
Mátožnými červenenými svetielkami- slovo červenené mi tam škrípe
Výhod slnka - východ
Spolu s mračnom šípok – nebolo by lepšie šípov?

Felis Catus3.8.2015
 

Milá Stella, komentár od teba ma vždy poteší. Vďaka za pripomienky, skutočne neviem, kde som tie \"červenené\" vzala! Zato šípky tam majú byť, ako \"bolts\", a nie šípy, ako \"arrows\" (toto je tuším akýsi pozostatok z hrania počítačových hier, kedysi v minulom živote... áno, aj také bolo).
Poe a Lovecraft, to sú majstri. Ale treba ich čítať v origináli, inak to zďaleka nie je ono, obzvlášť Lovecraft.

Stella Maris6.8.2015
 

Felis, od Edgara som čítala v angličtine asi len jednu poviedku. Volala sa Berenice a ešte teraz ma pri spomienke na ňu bolia zuby :) A keď sme už pri tej angličtine, možno som úplne mimo, ale nemá slovo bragh „in Irish Gaelic“ význam navždy? Pripomína mi to Erin Go Bragh. Že by sviatok „Mňau navždy“? :)

Felis Catus7.8.2015
 

Stella, tak toto bolo \"purely unintentional\":). Síce som Koboldštinu štylizovala tak, aby znela tak trochu \"keltsky\", ale nedošlo mi, že tie slová majú aj nejaký význam! Slovo \"bragh\" v koboldštine znamená hostina, teda MeowBragh je jednoducho hostina pre Kráľa Mačiek. Ale aj ten tvoj preklad je výstižný, lebo Koboldi boli ochotní \"naveky\" čakať na návrat Kráľa Mačiek. (A že na neho mali naozaj nízke nároky, to sa ukáže hneď v tejto kapitole.) Tým vlastne nevedomky tiež zvrátili osud Lesa...

Stella Maris21.7.2015
 

Milá Felis, bojová morálka Koboldov ma rozosmiala, obávam sa, že s takou armádou to bude dopredu prehraný boj, ale verím, že s Tvojou pomocou sa z toho dostanú :) Tak si len v tejto horúčave nájdi čas na písanie, nech nemusíme dlho čakať na ďalšiu kapitolu.

Felis Catus30.7.2015
 

Veru, armáda dopadne v boji so Škumpami žalostne. Ale spojením síl všetkých zúčastnených nakoniec dobro vyhrá :) Aspoň dúfam.

Alica16.7.2015
 

Milá Felis. Najskôr som si prečítala komentáre našich spoluprispievateliek a potom som sa rozhodla. Aj ked ma trochu odradilo, že je to rozprávka (aj ked údajne veľmi, veľmi dobre napísaná a zaujímavá)pustím sa do čítania pekne od začiatku. Od soboty som na dovolenke, tak budem mať o duševno postarané. Teším sa.

Felis Catus18.7.2015
 

Ahoj, Alica, veľmi ma teší, že si sa pustila do čítania. Dúfam, že nebudeš sklamaná. Zároveń ma mrzí, že nestíham čítať tvoj román, ani ďalšie diela, ktoré tu pribúdajú. Píšete príliš rýchlo :) Vždy len sporadicky nakuknem, ale aj keď mám nejaké poznámky, nechcem komentovať, keď som nečítala celé dielo. No, snáď sa to zmení. Uži si dovolenku :)

Kristína Hušeková16.7.2015
 

Felis, si presvedčená, že je to dielko pre malých čitateľov? Lebo mňa zaujalo, a to mám detský vek (žiaľ) dávno za sebou... Vieš, sú diela, ako Harry Potter či Pán Tragáčik, ktoré si prečítajú aj dospelí. A tvoj román by som zaradila k nim.

Felis Catus18.7.2015
 

Milá Kristína, ďakujem za komentár, som rada, že si nakukla. Tak pre úplne malých to asi nie je, pôvodne som to písala pre syna, keď mal takých 7-8 rokov, ale číta to sem tam ešte aj teraz, keď má šestnásť :) Staršieho syna to zasa až tak neoslovilo, ale on je iná povaha, skoro vôbec nečíta. Moje aktuálne malé deti majú šesť, práve začali čítať Harryho Pottera. Neviem, či je to pre nich vhodné, dúfam, že kým sa prehryzú k tým strašidelnejším dielom, budú už trochu starší:) Okrem toho začali čítať Kapitána modrého medveďa od W. Moersa. Tieto dve knihy ma pri písaní asi najviac ovplyvnili, aj keď každá má úplne iný štýl. Takže myslím, že keď dokončím túto novú verziu, bude to pre nich tak akurát.

Stella Maris3.7.2015
 

Milá Felis,
už k Tebe chodím ako na kurz tvorivého písania:) Opis krajiny v úvode by mohli pokojne dať do nejakej príručky ako vzor. A záverečný blesk a predtucha prichádzajúcej búrky navodili tú správnu strašidelnú atmosféru. Jedinú výhradu mám k frekvencii a pravidelnosti pridávania kapitol. Žiadam urýchlene o nápravu:)
pozri preklep pochybvať

Felis Catus5.7.2015
 

Ahoj, Stella, s touto kapitolou som sa hodne natrápila (a asi sa ešte natrápim). Toľkokrát som ju začínala, z jedného konca alebo z druhého, a stále som nebola spokojná. Takže ma tvoj komentár veľmi teší, asi moja snaha predsa len nebola zbytočná. (Ale keď píšeš, že je to ako z príručky, možno som to až prehnala:)) Je to pre mňa čoraz ťažšie. Rozprávanie je lineárne a jednorozmerné, no príbeh má mnoho vrstiev, všelijako medzi sebou poprepletaných. Postihnúť to v texte a pritom čitateľa neotravovať, to je ako nakresliť zložitý obrázok jedným ťahom. Tak to stále skúšam raz z jedného, raz z iného konca, a stále to nie je ono…
Navyše času nemám nazvyš, no pokúsim sa pridávať častejšie :)

Stella Maris7.7.2015
 

Felis, myslím si, že Tvoje obavy sú úplne zbytočné. Je zaujímavé, že väčšinou o sebe pochybujú tí, ktorí vedia. Tí, ktorí nevedia také starosti nemajú, lebo nevedia, že nevedia :))) Nemám pocit, že by lineárne rozprávanie ubralo príbehu na plasticite. Keďže píšeš rozprávku pre deti, s nelineárnym by som ani neexperimentovala Spomeň si, aké (s)klamanie Ti spôsobil môj posledný flashforward :) Mňa zatiaľ pri čítaní nič neotravuje a obrázky namaľované jedným ťahom bývajú väčšinou dosť nudné (preto mi vždy boli bližší impresionisti :) Ideálnu spätnú väzbu by Ti dal detský čitateľ, ale nie je veľa rozprávok, ktoré dokážu zaujať aj dospelých, takže aj keď každé dielo sa dá vylepšiť, určite nemáš dôvod pochybovať alebo text radikálne meniť.

Stella Maris10.6.2015
 

Milá Felis,
najprv som rozmýšľala, či Ťa nepoprosím o recept na Myšoláče, ale niektoré ingredencie by som pochytala len s ťažkosťami a náš kocúr je príliš lenivý :)
Tu Ti vraciam pár mojich postrehov :)
nevemi -neveľmi
nahrčili- zhrčili
roznariekala- nie som si istá, či je to spisovné
od rána o večera- do večera
asi desaťkrát máš slovo „povedal“ Pozri si najmä dialóg medzi Melindou a Pazúrom
podesené mačatá- nebolo by lepšie vydesené?
Keby tak chúdence mačence vedeli, že história sa opakuje, možno by sa teraz namiesto hodín bojovej akrobacie mohli napchávať práve tými Myšoláčmi. Nuž, ale čo s nimi, keď mačky sú nepoučiteľné :)

Felis Catus11.6.2015
 

Ahoj, Stella, vďaka za upozornenie. Tie nešťastné povedali, ešteže mačatá môžu aj mňaukať :).

Recept na MyšoLáče ti, žiaľ, dať nemôžem, je to tajomstvo Pani Lízy, a keby som ho prezradila, mohlo by sa mi ujsť panvicou po hlave...

Stella Maris14.6.2015
 

Felis, mňa len hnevá, že v druhých textoch si opakovanie slov všimnem aj tam, kde to nevadí. Ale vo svojom môžem mať to isté slovo vo vete aj trikrát a nevidím :(

Felis Catus15.6.2015
 

Neviem čím to je, ale tuším mám ten istý problém :))

O.1.6.2015
 

Ja som si našla v pravidlách slovenského pravopisu, že ktorý je zámeno, nie prídavné meno, takže by sa malo písať s y a nie i. Neviem, možno sa mýlim a možno sa mýlia aj moje pravidlá pravopisu. A opravíte ma.

Felis Catus2.6.2015
 

Ahoj O., nie som si tým úplne istá, ale myslím, že aj niektoré zámená sa skloňujú podľa vzorov prídavných mien, konkrétne \"ktorý\" podľa vzoru pekný. Určite mi \"ktorý\" v pluráli kole oči. Ale vďaka za upozornenie :)

Mária Blšáková31.5.2015
 

My sa tu všetci, dennodenne od najmenšieho mačaťa po najstaršiu Mačku, všetci sa tu obetujeme - všetci sa tu, by som vyhodila, keď je na začiatku - my sa tu všetci. Iba ak by to bol zámer zdôrazniť.
Och, tak Ryšo je ako ryba vo vode, keď dostal bonzácku funkciu. Nie je nič lepšie, ako keď sa stane z koníčka práca :)
Felis, dopriala som si a môžem ísť variť. Mňau :)

Felis Catus2.6.2015
 

Veru, je skvelé, keď niekto môže v práci uplatniť svoj prirodzený talent :).

Vďaka, Mária. Tak zatiaľ mrau:)

Felis Catus18.5.2015
 

Ahoj Stella,
vďaka za upozornenie a milý komentár, trocha som to upravila.
Problém je v tom, že Mačky poznajú svoju históriu iba z legiend, ktoré sú neúplné, postrácané, niektoré aj úmyselne zničené. A nie je ani celkom isté, či sa ich tvorcovia, alebo ďalší prepisovači, striktne držali pravdy, alebo si tu a tam
niečo upravili. Zdá sa ale, že jediný Félix, ktorý sa vyskytoval v okolí Kráľa Mačiek bol ten Prefíkaný. Legenda, ktorú rozprával Ramses je čisto dielom divých Mačiek a je dosť možné, že nie je tak celkom pravdivá. No ale je to pochopiteľné, je určite lepšie mať vo svojej histórii hrdinský epos ako nejakú zlodejinu a zbabelý útek, najmä ak museli žiť v ťažkých podmienkach. Na druhej strane, zapisovači oficiálnych lehiend a ich ďalší vykladači boli často dosť \"prokráľovskí\" a tiež treba niektoré veci brať s rezervou. Takže je len na čitateľovi, aby pravdu posúdil sám.

Stella Maris30.5.2015
 

Už tomu rozumiem. Takto to vyzerá, keď sú dejiny postavené na legendách a vymyslených príbehoch. Ešte šťastie, že sa to týka len Mačiek a naše dejiny sa opierajú o striktné a vedecky overené fakty. Rovnako nechápem, ako sa môže stať členom LesoStráže niekto, kto ani netuší, čo má robiť. Veru, zvláštny je ten Mačací Svet :) Felis, ako to len robíš, že mi je napriek tomu taký blízky a známy?
Mám len dve pripomienky:
My sa tu všetci dennodenne... všetci sa tu obetujeme – jedno všetci môžeš dať preč, teda ak si ho nechcela úmyselne zdôrazniť
A vy, čo nás vlastne máte chrániť... vlastne by som odstránila

Felis Catus2.6.2015
 

Nuž veru, je to šťastie, že naša história sa drží faktov a nikto sa s ňou nesnaží manipulovať na základe nejakých mocenských alebo iných ambícií! :) U Mačiek je situácia trochu iná, okrem zopár nadšencov sa vlastne o históriu nikto veľmi nezaujíma, mimo úrovne zábavných príbehov. Obávam sa, že to je práve ten dôvod, prečo ju musia prežívať znovu...

Ďakujem, Stella, tvoje pripomienky sú pre mňa veľkým povzbudením.

Stella Maris15.5.2015
 

Každý pokus zreprodukovať jeho rozprávanie... ktorú rozprával.
Možno by bolo lepšie: Každý pokus zreprodukovať jeho slová...
Aby si nemala v jednej vete rozprávanie, rozprával.
Ohromne sa mi páčil prejav Ramsesa – píšeš, že „nevieme ho dosť dobre opísať“, ale ja si lepší opis neviem predstaviť :)
Celkom som nepochopila či Felix Šľachetný a Felix Prefíkaný je tá istá osoba (pardón Mačka). Lebo podľa ich charakteristiky Felix Pefíkaný bol skôr špekulant a povaľač a nie odvážny bojovník. Ale u mňa je bežné, že jednoduchým veciam na prvýkrát neporozumiem.
Zdá sa, že všetky legendy navzájom súvisia. Trochu mi to pripomína skladačku puzzle a som zvedavá, čo z toho vznikne, keď nakoniec všetky dieliky do seba zapadnú.
Felis, výborná kapitola (ako vždy).

Stella Maris8.5.2015
 

„Prečo by si ich mal nechať práve Tigra.“
Nemalo by byť v tejto vete „mala“ namiesto „mal“?
Som presvedčená, že čakať na Tvoju knižku nebudeme len my dve s Majkou, ale bude to poriadne dlhý rad. Naozaj vieš veľmi šikovne vyjadriť myšlienky bez toho, aby si sa stratila v balaste. Možno aj to je jeden z dôvodov, prečo ma Tvoje mačičky bavia, a ak je v tom navyše napätie a pútavý rozprávačský štýl, moja voľba je jasná :)

Felis Catus9.5.2015
 

Ďakujem, Stella, tento príbeh som vlastne napísala už pred skoro deviatimi rokmi, posledné dve kapitoly som v podstate nemenila. Robila som to hlavne pre zábavu, seba aj svojich synov, a vyjadriť nejaké veľké myšlienky som vôbec nemala v úmysle. Sama sa niekedy čudujem, čo som napíslala!

Mária Blšáková7.5.2015
 

Normálne som sa zadychčala, tak som sa pechorila hore špirálovitým schodiskom. Veď predsa nebudem posledná. :) Pri tom blesku mi napadlo, že ich fotia na legitimácie :)
Felis, neviem ti poriadne vysvetliť pocit ktorý mám, keď ťa čítam. Už dlhé roky nečítam rozprávky, dokonca ich nepozerám ani v telke, no v tvojom románe vidím okrem krásneho a presvedčivého príbehu pre deti i niečo iné. Keď si mačky chceli rozdeliť mačatá, napadlo mi, čo asi prežívajú deti jednej rodiny, ktoré od seba odtrhnú a umiestnia do detských domovov. Keď sa Gida rozplakala, myslela som na to, koľko dobrých žien smúti nad tým, že nemôže mať svoje vlastné \"mačatá.\"
Bála som sa, že mačatá nepustia a tiež, že ich rozdelia. A nakoniec si vydýchla v nádeji, že im hádam pomôžu.
Nemám už malé deti a ešte ani vnúčatá, no keď táto knižka vyjde, určite si ju kúpim.

Felis Catus7.5.2015
 

Majka, neviem, ako to robíš, ale nech si od teba prečítam čokoľvek, vždy mi to pozdvihne náladu aj kútiky úst (fotenie na legitimáciu fakt pobavilo :)) A ak je to komentár na moje mačičky, tak ma to blaží dvojnásobne, ďakujem!

Divé Mačky neboli zlé a iste by nespravili nič, čo by mačatám ublížilo. Žili však izolovane tak dlho, že už nedokázali vnímať potreby niekoho iného ako svojho vlastného spoločenstva. Ale keď ich mačatá priamo požiadali o pomoc, boli by im bývali ochotne pomohli, keby nebolo zla, ktoré sa už medzi nimi usídlilo... Ale to už predbieham.

Rozprávky sú vždy o reálnom svete, inak by nemali žiaden zmysel. Majú však tú výhodu, že autor (ani čitatelia) sa nemusí starať o neraz komplikované reálie, navyše oproti vymyslenému svetu často lepšie vyniknú myšlienky, ktoré by sa inak mohli stratiť v banalitách.

Stella Maris29.4.2015
 

Milá Felis,
to špeciálne mačacie očistné kúzlo by si v ďalšej kapitole mohla podrobnejšie vysvetliť. Celkom by sa mi zišlo :)
Všimla som si preklepy v slovách: severeozápadne, spôsobli
No keď (sa) chcel vrátiť späť
Kusol do jazyka – zahryzol do jazyka
Čarodejnicini agenti- neviem, nejako mi to škrípe, radšej by som dala agenti čarodejnice
Žeby konečne boli na obzore nejakí spojenci? Felis, ďalšia výborná kapitola, ktorej nechýbalo napätie. Som rada, že si nepoľavila v tempe a nedovolíš čitateľom vydýchnuť.

Felis Catus3.5.2015
 

Ďakujem, Stella, s tým kúzlom to nebude také jednoduché, zdá sa, že pri ňom využívajú isté veľmi vzácne ingrediencie:)
A jednoduché to nebude ani s Divými mačkami, ale samozrejme, nakoniec to dobre dopadne. Čarodejnicini agenti trápili aj mňa, čítala som to slovo x-krát a stále neverím, že je to tak správne, takže som to zmenila.

Teší ma, že ťa ešte mačence neomrzeli:) Ešte majú pred sebou dlhý boj.

Stella Maris16.4.2015
 

Nie nadarmo sa hovorí, že nepriateľ môjho nepriateľa je môj priateľ. Som zvedavá, ako ich spojenectvo dopadne :)
Ten detektor by som brala. Myslím, že podobní Škumpovia sa vyskytujú aj v reálnom živote, akurát nemajú šupiny, ale iba hadie oči a dlhý nebezpečný jazyk.
Našla som len dva preklepy:
znovu skrčili v kríkoch – asi malo byť: znovu sa skrčili v kríkoch
sa vtlačili blbšie do kríkov – hlbšie
Felis, táto kapitola sa Ti opäť vydarila.

Felis Catus19.4.2015
 

Stella, ďakujem, tuším mi to ide čím ďalej tým blbšie:) Toľkokrát som túto kapitolu prepisovala a nevšimla som si takýto hlúpy preklep!
Títo Škumpovia, na rozdiel od tých skutočných, sú rozpoznateľní veľmi ľahko. Navyše sú takí zlí, že ich zničenie je dobrodením aj pre nich samých. V realite je to obvykle zložitejšie. Taký detektor by nezvládla ani Pani Mačička, aj keď ju netreba podceňovať:)

Stella Maris25.3.2015
 

Ahoj Felis,
pri tejto kapitole mi behali zimomriavky po chrbte a úplne som zabudla, že je to len rozprávka o mačkách :) Mám rešpekt pred Tvojou obrazotvornosťou. Nie je ľahké pútavo opísať veci obyčajné a bežné, ale ešte ťažšie je vymyslieť niečo úplne nové. Napríklad tajomný mačací svet. Na hostinu Škumpov (a Modrofúza) budem ešte dlho spomínať :)
Všimla som si len jednu chybičku v prvej vete „či sedí (na) vajíčkách“

Felis Catus29.3.2015
 

Ahoj, Stella, ospravedlňujem sa za toho Modrofúza :) Dúfam, že som ti touto kapitolou nespôsobila ďalšiu traumu. Priznám sa, že keď som ju po dlhšom čase čítala, rozmýšľala som, či nie je príliš drastická! Nakoniec som sa rozhodla nechať ju zatiaľ tak.

Ja si práve myslím, že pútavo opísať obyčajné a bežné veci je umenie. Len skutočný spisovateľ dokáže odhrnúť nános obyčajnosti a rutiny, siahnuť holou rukou a vytiahnuť podstatu, zvíjajúcu a metajúcu sa, na svetlo, takže čitateľ vyskočí, behá po byte a vykrikuje, áno, to je presne to, čo som si myslel, ale nedokázal som to takto vyjadriť! Toto ja nedokážem, preto si musím vymyslieť svoj vlastný svet.

Uf, nejako som sa rozpísala takto navečer!

Stella Maris14.3.2015
 

Myslím si, že za ten opis močarísk by Ťa pochválil aj Sir A.C.Doyle, a to aj napriek tomu, že on nepísal o mačatách, ale o psíkovi :)
Ale ten Cliffordov cliffhanger ma sklamal :) Teraz budem musieť čakať do ďalšej kapitoly :)
Felis, ťažko sa mi kriticky hodnotí niečo, čo sa mi páči, tak mi nezostáva nič iné, len dúfať, že ma dlho čakať nenecháš.

Felis Catus17.3.2015
 

Stella, ďakujem, so Psom Baskervillským by som si veru netrúfala sa porovnávať! No a s tým Cliffordom, je mi ľúto, ale chvíľu to potrvá, než sa znovu objaví. Má, chudáčik, v príbehu veľmi špeciálnu úlohu a s ostatnými sa tak skoro nestretne...

Mária Blšáková8.3.2015
 

Felis, na chvíľu som sa i ja zmenila na malé mača, sediace kdesi pri nohách Pani Mačičky. Pozorovala som ju, ako sa hojdá v kresle, počula, ako vŕzga dlážka, zľakla sa, keď zabúchala labkou a obávala sa, že počas rozprávania zadrieme. Pri tvojej skromnosti, dúfam, že ťa neuvediem do rozpakov, ale už pri prvom nazretí do tvojho diela som si povedala, že toto je iný level. Súhlasím so Stelou, toto by bola škoda nevydať.

Felis Catus9.3.2015
 

Mária, ty ma vždy potešíš, vďaka za komentár. A keď sme už pri tom vydávaní, pozdravuj odo mňa Emu ;)

Stella Maris24.2.2015
 

Milá Felis,
veľmi ma teší, že základné filozofické otázky sú aktuálne aj vo svete, pardon Lese Mačiek :) Myslím si, že Tvoj príbeh má v sebe viac vrstiev, a to je ďalší dôvod, kvôli ktorému sa sem rada vraciam. Viacvrstvové príbehy už nie sú samozrejmosťou ani v literatúre pre dospelých, preto si určite nájdi čas na jeho dokončenie, bola by veľká škoda nechať ho ležať v “ šuplíku“ :)
Len pár pripomienok:
Preklep v slove páchnusi
V poslednom odstavci máš dvakrát Pani mačička. V tej prvej vete by som ju možno vynechala:
„Uložila naplnené fľaštičky na policu a prikryla ich dekou.“ (z textu jasne vyplýva, že to mohla urobiť len ona)

Felis Catus24.2.2015
 

Milá Stella, ďakujem za komentár a opravy. Už z pôvodného textu som vyplienila celú kopu Pani Mačičiek, ale tuším ich tam ešte zopár zbytočných zostalo:) To opakovanie slov, s tým mám problém stále.

Nanešťastie, Pani Mačička nemá zďaleka toľko trpezlivosti na vysvetľovanie filozofických problémov ako ty, resp. tvoja Simona. Ale ja si tak alibisticky hovorím, že veď mačatá aj tak nemôžu všetkému rozumieť...

Pekný večer.

Stella Maris16.2.2015
 

Milá Felis,
po predchádzajúcich napínavých kapitolách si nám tentoraz dopriala taký malý \"chillout\". Priznávam, že mne pri čítaní veľmi vyhovuje striedanie dynamických a pokojnejších momentov. No viem, že relax dlho trvať nebude, a len čo si trochu vydýchneme, znovu nám pripravíš ďalšie prekvapivé a hlavne zábavné okamihy. V tomto smere sa na Tvoju fantáziu môžem absolútne spoľahnúť :)
A aby som Ti aspoň čiastočne vrátila to hnidopišstvo „mäkučký“ sa píše len s jedným k
(na rozdiel od slova mäkký).
A ani Ty nás nenechaj na ďalšiu kapitolu dlho čakať.

Felis Catus19.2.2015
 

Ahoj Stella, tvoje komentáre sú pre mňa veľkým povzbudením. Je to hlavne vďaka tebe, Márii a ďalším čitateľom, že si dokážem nájsť čas a pokračovať, aj keď je to teraz ťažké. Len dúfam, že vás nesklamem :)

V tejto (a ďalšej) kapitole naozaj musím trocha spomaliť. Jednak potrebujem uviesť novú postavu (moju obľúbenú) a okrem toho si mačatá musia vydýchnuť. Ešte ich toho chúďatká čaká veľa!

Mária Blšáková13.2.2015
 

Ty koksoo, ale ich precikal. Doplatili na to, že zanedbali logopéda :)
Felis, túto kapitolu som čítala so zatajeným dychom. Mala som pocit, akoby som sa vrátila v čase o 40 rokov. Napínavé, dynamické, živé.
Jediná vec, keď som čítala o tom zatiahnutom jazyku, napadlo mi, že možno utiahnutý, ale asi to je jedno. Mám rada tvoju tvorbu.

Felis Catus14.2.2015
 

To vieš, keď má niekto jazyk dlhý skoro meter, má to so sykavkami ťažké. Ale tak im treba, ja si myslím.

Mária, ďakujem za komentár. Veľmi ma teší, že sa ti to páči.

Stella Maris23.1.2015
 

Ahoj Felis,
už viem, prečo ma Tvoje mačičky tak chytili. Nedovolíš mi,aby som sa pri ich čítaní nudila. Len prvá časť tejto kapitoly sa mi zdala dynamická až príliš :) Napočítala som v nej asi dvanásť postáv. Hoci ich nespomínaš prvýkrát, a ich zasadenie do deja má svoju logiku, vzhľadom na fakt, že je to rozprávka pre deti, na tak malom priestore by to mohlo pôsobiť mätúco. Ale možno iba podceňujem detského čitateľa :)
Slovo „nasupený“ sa používa v češtine
Chudák Majster Catus. Naozaj platí, že najhorší nepriateľ je ten vo vlastných radoch :)

Felis Catus31.1.2015
 

Milá Stella,
ďakujem za komentár. Zamyslela som sa nad tvojou poznámkou a myslím, že máš pravdu. Ono to síce malo byť tak, že v Škole nastane istý zmätok, ktorý Lopéz ešte zväčší a následne prevezme kontrolu, ale asi som to trochu prehnala. Takže som sa to pokúsila prepísať a odstrániť aspoň jednu postavu, ktorá tu vystupovať nemusí, ale neviem, nakoľko sa mi to podarilo:)

Marta Bielska20.1.2015
 

Felis, na jednej strane je fajn, že sa snažíš o zdokonalenie svojho dielka, ale ja by som už nejaké tie drobné vylepšenia nechala na redaktorke vydavateľstva :-) Držím Ti palce! Pekný deň :-)

Felis Catus21.1.2015
 

Ahoj Marti, vďaka za komentár, ale ja svoju knihu nechcem silu mocou vydať, zatiaľ si vlastne niesom istá, či to vôbec chcem. Je to do istej miery spoločné dielo s mojimi synmi a mám k nemu veľmi emocionálny vzťah. Neviem, či by som zniesla, keby mi ho doškrtala nejaká redaktorka :)

V každom prípade chcem dokončiť novú verziu a nevypustím ju do sveta, kým s ňou sama nebudem spokojná. Ako som už písala nižšie Majke, reakcie čitateľov tu na portáli, vlastne už aj ten samotný fakt, že nejakí existujú, je pre mňa veľmi prínosný. Takže zatiaľ to tu budem naďalej zamorovať mačencami :)

Pekný deň.

Mária Blšáková18.1.2015
 

... LesoStráže nedokáže ustrážiť - možno by bolo dobré dať ustriehnúť, nech nie sú rovnaké slovné základy v jednej vete.

Ostala tu sotva polovica strážcov - v tejto vete môžeš slovo - strážcov vynechať, lebo to isté slovo je v predchádzajúcej i nasledujúcej vete.

Ako je vôbec možné, že žiaci sami opustili areál Školy, veď... - Školy? Veď...

... priveľa, mačatá - priveľa. Mačatá...

... čo im majster Lopéz chce povedať. - čo nové sa od majstra Lopéza dozvedia, lebo o dve vety je slovo - poviem, znova..


Milá Felis. Tuším je naozaj v každom z nás kus dieťaťa, či už máme päť, alebo päťdesiat. Minule sme tvoje mačiatka preberali so Stellou. Ich chytľavosť, schopnosť namotať čitateľa. Vždy, keď ťa čítam, v hlave mi prebieha animovaná rozprávka na pokračovanie.

Felis Catus21.1.2015
 

Mária, ďakujem za komentár a korektúry :) Myslím, že tu nie som sama, kto je tvojmu postrehu veľa dlžný.

Sama som prekvapená, že si na tie moje mačence niekto nájde čas, veľmi ma to teší. Je to pre mňa veľká motivácia a úplne inak k písaniu pristupujem, keď sa snažím to po sebe čítať očami niekoho iného. Spätná väzba od teba a ostatných čitateľov mi veľmi pomáha.

Stella Maris10.1.2015
 

Ahoj Felis,
rada by som Ti poskytla obsažnejší komentár, ale Tebe môžem vytknúť maximálne nejaký ten preklep :)
V prvom a štvrtom odstavci máš predložku „spoza“, neviem prečo mi to udrelo do oka, lebo hoci nie sú v jednej vete, zdajú sa mi blízko pri sebe, ale možno to vadí iba mne :)
na pospas – mala by to byť príslovka, píše sa spolu
nekorého
a ešte z predchádzajúcej kapitoly,(len mi bolo hlúpe písať kvôli takým detailom samostatný koment :)
prvý krát – napíš spolu
tŕňe
Pevne verím, že stratégia boja proti Škumpom bude úspešná :)
A nech Ti to píše tak pútavo aj v ďalších kapitolách.

Felis Catus17.1.2015
 

Milá Stella,

vďaka za komentár a opravy, konečne som sa k tomu dostala. (Snáď môžem prezradiť, že stratégia boja so škumpami bude katastrofálne neúspešná, ale keďže je to rozprávka pre deti, nakoniec to dobre dopadne).

Mária Blšáková26.12.2014
 

Chceli stihnúť poobedňajšiu školu a ďalej je, že za chvíľu bude tma. :)

...ale v tom ho čosi napadlo - mu

Rýchlo začal spúšťať dolu - sa

Snáď ho len - snáď znie tak básnicky. Celkom by tam sadlo slovko hádam

...poľakane - vyľakane


Milá Felis!
Máš skvelé opisy. Normálne som cítila ten ostrý vietor vo výške a škumpovia so šupinatým telom a červenými očami nemali chybu. Dokonca som si vedela predstaviš, ako logopedička zo synovej školy nad ich sykavkami krúti hlavou.
Potešilo ma, že si pridala.

Príjemný zvyšok sviatočných dní a šťastný Nový rok prajem.

Felis Catus26.12.2014
 

Vďaka za pripomienky, už aj idem opravovať :) Teší ma, že sa ti páčili opisy, dosť som sa s nimi natrápila. Nejako mi nejdú od ruky, stále v nich čosi drhne, pripadajú mi detinské alebo hlúpe a keď som už konečne spokojná, zistím, že mám v jednej vete trikrát \"vietor\"... Ach jaj.

Šťastný nový rok prajem aj tebe.

Stella Maris13.12.2014
 

Ahoj Felis,
neviem, či začínam byť infantilná, alebo naozaj platí, že v každom dospelom sa ukrýva kus dieťaťa:) No nikdy by mi nenapadlo, že ma zaujme osud mačeniec :) dokonca natoľko, že som s napätím čakala, čo to vydesilo Huga a Felixa v Lese, a teraz prišla ďalšia kapitola, a rozuzlenie stále nikde... Takže moja kritika smeruje jedine k frekvencii pridávania kapitol, ktorú by bolo vhodné zosúladiť s výškou stupňa mojej zvedavosti.

Felis Catus16.12.2014
 

Ahoj Stella,
tvoj komentár ma veľmi potešil, ďakujem! Veľmi si tvoj záujem vážim a rada by som vyhovela tvojej zvedavosti, ale teraz akosi vôbec nemám čas. Ani čítať, komentovať, ani pridávať. Navyše sa mi príbeh dostal do fázy, keď sa hrdinovia začínajú rozliezať, dúfam, že sa mi ich podarí udržať na uzde! Čo vystrašilo Felixa s Hugom by už nabudúce malo byť jasné (snáď), aj keď oni dvaja sa do príbehu vrátia až neskôr.

Mária Blšáková14.11.2014
 

Hugo-nie je to ten, čo mi píše komentáre? :)
Felis, mnoho komentujúcich sa sťažuje, že pracne píše komentár, ktorý im potom zmizne, lebo ho nestihnú dopísať v časovom limite. Aby som sa tomuto vyhla, vždy si otvorím príspevok a na svojej mailovej adrese si otvorím písanie nového mailu. Takto mám čas na pomalé pozorné čítanie bez časového tlaku.
A takto som postupovala i teraz. Pozorne som si prečítala nie len text, ale i komentáre a súhlasím so Stelou. Čudujem sa, že ešte nie si na pultoch.
Tvoje dielko je trochu iné. Keď autor píše pre deti, väčšinou má sklony zinfantilnieť :) v snahe priblížiť sa k detskému čitateľovi. Zas a znova opakujem, že ku niekomu, kto môže posudzovať pravú orechovosť mám ďaleko. Viem len, že keď ťa čítam, nič mi nezaškrípe, nič neudrie po oku. Čítam to ako hotovú vec, ako dielo, ktoré má všetko, čo má mať. Neviem, či si spomínaš na môj dávny komentár, keď mi pri čítaní Tvojho dielka zhorelo mäso :)
Pre mňa si hotová spisovateľka a basta.

Felis Catus14.11.2014
 

Fíha, takýto komentár a ešte k tomu od teba! Pozor, lebo si ešte začnem namýšľať, že mi to niekto vydá. No, uvidím, najprv to musím dokončiť.

Mária, veľmi pekne ti ďakujem za tvoj komentár, vždy si ma potešila:) Aj na ten so zhoreným mäsom si samozrejme dobre spomínam, bol to jeden z prvých, ktoré som dostala a dobre som sa na ňom zabavila.

K písaniu pre deti, možno je to tým, že veľa autorov sa snaží písať tak, aby sa to páčilo deťom, ja píšem tak, aby sa to páčilo mne :) No a asi aj tým, že ja som také veľké decko, takže sa dokážem vážne zaoberať nejakými mačacími historkami.

Stella Maris28.10.2014
 

Milá Felis,
priznávam, že aj ja som Tvoje dielo dlho obchádzala. Veď je to rozprávka pre deti a toto obdobie mám už za sebou, tak akú Ti môžem dať spätnú väzbu :) Pomyslela som si, že možno prečítam jednu kapitolu, určite to bude milé, zlaté, ale baviť ma to nebude. A potom som začala čítať. Na jedno posedenie som zhltla deväť kapitol a tých druhých deväť by som prečítala tiež, ale rozhodla som sa, že si ich ušetrím, aby niečo zostalo aj na dnes :)
Napriek tomu, že máš veľkú čítanosť, nechápem počet hodnotení a hviezdičiek. Mne sa zdá aj päť málo. Na Tvojom štýle a fantázií je vidieť, že čítaš kvalitnú literatúru. Takže som mala pravdu iba čiastočne. Je to milé, zlaté, ale aj vtipné, poučné, nesmierne originálne a dokonca to má napätie (tajomný les, legendy). Všetky tieto atribúty pokope v dnešných rozprávkach veľmi nenachádzam, preto nechápem ďalšiu vec. Prečo si to ešte nevydala?

Felis Catus29.10.2014
 

Ahoj Stella,

tvoj komentár ma mimoriadne potešil a povzbudil, vďaka. Na tejto knihe pracujem (s dlhou prestávkou) pár rokov a už nie som schopná posúdiť, či je dobrá alebo nie, takže každá spätná väzba je pre mňa veľmi cenná (a samozrejme pozitívna poteší najviac :)).

Knihu som nikdy nemienila vydať, proste mi to ani nenapadlo. Aj sem som ju dala len kvôli tej spätnej väzbe. A naozaj to bolo užitočné, lebo až tu som si uvedomila, ako je to šledriánsky napísané, príbeh nesedí a v texte samé mali, boli... Predpokladám, že tie nízke hodnotenia boli kvôli tomu, ale aj tie mi veľmi pomohli, teraz je to už dúfam lepšie.

Ešte by som ťa možno mala upozorniť, že príbeh sa zatial len rozbieha a ďalej to až tak milé a zlaté nebude, dokonca miestami až drastické... Teda ak to vydržíš čítať :)

Stella Maris30.10.2014
 

Felis, vzhľadom na spisovateľov, ktorých uvádzaš ako svojich obľúbených, ma Tvoj odklon od „milého a zlatého“ vôbec neprekvapuje :)
Pochybujem, že som jediná, kto Tvoje dielo pochválil. Keby som písala ako Ty, tak by som to s vydaním určite skúsila. Veď autorov detskej literatúry nie je veľa a za pokus nič nedáš.

Marta Bielska18.10.2014
 

Felis, si pracovitá ako včelička. Páči sa mi Tvoja húževnatosť. Určite nie je jednoduché vymyslieť pre deti niečo nové, čo ich zaujme a hlavne to pochopia zo svojho zorného uhla pohľadu. Myslím si, že sa Ti to darí, navyše keď máš \"hlavných kritikov\" doma a zároveň máš výhodu, že to môžeš s nimi priebežne konzultovať. Držíš Ti palce do úspešnej koncovky.

P.S. Ďakujem Ti za názor na Sandru. Urobila som tam niekoľko zásahov. :-)

Felis Catus23.10.2014
 

Ahoj, musím sa smiať, lebo slovo \"pracovitá\" sa ku mne rozhodne nehodí. Knihu som napísala už pred pár rokmi, trvalo mi to asi dva roky a bola to teda fuškaa! Chalani z nej už dávno vyrástli, ale mne bolo ľúto tolkej roboty. Teraz ju už len prepisujem, lebo po rokoch som si tam všimla mnoho blbostí. Niektoré kapitoly musím prepísať celé, ale je to oveľa lahšie ako písať celú knihu od začiatku...

Marta Bielska23.10.2014
 

Felis, takže sa iba potvrdilo, že zdanie niekedy klame? Navonok to naozaj tak vyzeralo. Mám pocit, že hovoríš o tom, čo zažívam aj ja. Mnohé som napísala dávnejšie, sama sa čudujem, čo mi to napadlo, a viem, že to potrebuje prepracovať. Ale nemal by to byť nekonečný príbeh. Dokonalé to aj tak nikdy nebude :-)

P.S. Oproti mne si aj tak pracovitejšia, keďže ja píšem oveľa dlhšie, ale ešte neskompletizovala ani jednu knihu. Asi si dám s Tebou nejaké preteky či čo, aby som Ťa aspoň dobehla :-) Toto rozosmialo aj mňa!

Marta Bielska23.10.2014
 

Malo byť: ...ešte som neskompletizovala...

Marta Bielska21.9.2014
 

Ahoj Felis, zdá sa, že to bude Veľká Kniha :-) aby som to napísala správne, podľa Tvojich mačiek. Keď si k tomu pridám množstvo vhodných ilustrácií, tak detičky sa majú na čo tešiť! Marta B.

Felis Catus24.9.2014
 

Ahoj, Marta, vďaka za koment. Tie veľké písmená sa už snažím zredukovať, snáď to bude čitateľnejšie. Čo sa týka ilustrácií, v tom som bola vždy ľavá, aj synom som nakoniec dala knihu bez nich. No tajne dúfam, že sa na to nájde niekto schopnejší...

Pavli5.9.2014
 

Musím povedať, že sa mi to páči. Námet je pekný, mačičky sú milé, len súhlasím s Martou B., že to veľké množstvo slov s veľkými písmenami je ozaj mätúce a ani zrakovo sa mi to nepáči (jednoducho povedané bije mi to do očí). Inak chválim, pokračuj, si šikulka.

Felis Catus5.9.2014
 

Ahoj, Pavli, vďaka za komentár. Asi tie veľké písmená naozaj nevyzerajú dobre, zmením to. Ďakujem za upozornenie.

Marta B.1.8.2014
 

Felis, začala som si čítať Tvoju Druhú knihu mačiek. Je to celkom zaujímavý námet. Len trochu ma mýli to množstvo slov s veľkými začiatočnými písmenami, akoby to všetko mali byť mená alebo názvy. Bolo by dobré myslieť aj na to, ako to bude vnímať detský čitateľ, aby potom nepísal napr. v diktáte slovo \"Les\", s veľkým L atď. Keby mal ten \"Les\" nejaký prívlastok, napr. Čierny les, tak aj tak by malo byť iba v prvom slove veľké písmeno. Zatiaľ iba toľko... Držím Ti palce!

P.S. Minule som sa vrátila k Po daromnici, aj som písala dlhší komentár, len mi zmizol a už som nestíhala napísať to znova. Určite sa k tomu ešte vrátim.

Felis Catus2.8.2014
 

Ďakujem za pristavenie a komentár. Ku tým veľkým písmenám: mačky majú taký zvyk písať s veľkým písmenom všetky dôležité alebo významné veci, (napr. Veža, Hradby, atď.) alebo názvy zvierat a rastlín. Kdesi uprostred písania som od od toho upustila, tak je to raz tak raz onak.Priznám sa, že som nemyslela na to, že by to mohlo deti popliesť, ešte si to rozmyslím.

PS: Po daromnici je len taký môj experiment, čosi začnem písať a sama sa čudujem, čo z toho vzniklo...

Mária Blšáková30.6.2014
 

Náš profesor telocviku nás presne tak cvíkal, ako majster Lópéz, tak som si zaspomínala :)Niektoré dielka sú také živé, akoby človek pozeral film. Presne tak som sa cítila, keď som sa začítala. Páči sa mi Felix, pekné od neho, že nezneužíva post mazáka :)

Felis Catus30.6.2014
 

Ahoj, Mária, ďakujem, tvoj komentár ma veľmi potešil. Myslím, že by sa tu našlo viacero mojich učiteľov :) Ale Lopéz, to je taký telocvikársky archetyp.

Felis Catus7.5.2014
 

Tak sa mi zdá, že to tu ešte občas niekto číta. Takže upozorňujem čitateľov, že text bude postupne prechádzať úpravami. Kniha už bola dávno hotová, ale pri prepisovaní som narazila na isté historické nezrovnalosti, ktoré je nutné opraviť.

Každý komentár je samozrejme vítaný. Obzvlášť tie kritické :)

matasaska31.10.2013
 

Milé...:-) mojim princeznám by sa kniha isto páčila, ľúbime mačičky. Dá sa kniha niekde kúpiť?

matasaska31.10.2013
 

***** ohodnotené

Felis 19.10.2013
 

Ďakujem za komentáre, potešili :)
Pokúsim sa kapitoly skrátiť/rozdeliť na viac častí.

Mária Blšáková19.10.2013
 

Ahoj!
Moje mäsko je stále tvrdučké a k tomu ešte aj čierne, základ som vyhodila, lebo kuchyňou sa šíril divný puch zo zhorenej cibule, ale trpkastá chuť... tá nas spája.
Moje mäsko máš na rováši ty, lebo som sa začítala. Je to čarovné a veľmi milé. Verím, že sa to tvojím deťom páčilo.
Súhlasím s Eny. Na veku nezáleží, keď má autor chuť tvoriť a vie to.
Hviezdičkujem.

Eny16.10.2013
 

Krásna rozprávočka, teraz môžem ísť spokojne spinkať :D, ale skús kapitolky trochu skrátiť, pri tom množstve textov, ktoré tu napríklad ja čítam, uvítam skôr viac krátkych kapitol, ako jednu a dlhú. To ma neskutočne odrádza. No toto som prečítala. Fajn, počkám si na pokračovanie :D, a na veku nezáleží :P

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Felis Catus

BfdtvtK.jpg
O mne

V prvom rade, ja nie som nijaký spisovateľ a márne by som sa snažila ním stať. Pred pár rokmi som ale napísala knihu, pre svojich synov, hlavne pre toho (vtedy) najmladšieho. Teraz som ju vytiahla a rozhodla som sa zverejniť ju tu, s menšími úpravami. Keby mi na ňu niekto napísal svoj úprimný názor, veľmi by ma to potešilo. Aj keď, synovi sa páčila, čítal ju mnohokrát, takže svoj účel už splnila.

Inak som hlavne čitateľ. Ak by som mala spomenúť nejaké mená, mám zvláštnu slabosť pre diela týchto autorov: E. A. Poe, H. P. Lovecraft, Walter Moers, Mervyn Peake, a pre staré japonské strašidelné príbehy. V poslednej dobe sa mi páčili dve poviedky N. Gaimana: Chivalry a A study in emerald.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: