IKARIKAR http://www.ikar.sk

Duša nad priepasťou. (Veveron)4.10.2015
 

3
 počet hodnotení: 11
prečítané 403, Komentáre 20

 

Na počiatku bolo slovo a to slovo bolo Ann...
 
Kapitola prvá
 
Telo pritisnuté ku konskej šiji, ruky z posledných síl stískajúce uzdu splašeného koňa. Už ich necítil, necítil ani bolesť ani krv stekajúcu po jeho ramene a z otvorenej rany na jeho boku. Posledná štipka vedomia a ohromná túžba udržať sa pri živote dokým ju nedostane do bezpečia. Tú, jedinú osobu v jeho biednom živote, v jeho malom svete, ktorá ho prijala takého aký je, ktorá bola k nemu láskavá.
Cítil, že mu už nezostáva veľa času, že o chvíľu ho už jeho telo prestane počúvať a proti jeho vôli skĺzne z koňa a on si poláme všetky kosti. Nevedel ani nevidel kam idú, všade vôkol bola tma a stromy. Mesiac bol ukrytý za tmavými oblakmi, len sem tam oblohu osvietil blesk. Nachýlil hlavu dozadu, hlas kolies ho upokojoval. Bola tam. 
V duchu prosil Boha, nech mu dá ešte trochu času, nech mu dovolí zomrieť s vedomím, že splnil sľub, ktorý si dal. Cítil, ako do jeho mysli začína pomaličky prenikať temnota. Iná než tá, ktorá ich už obklopovala. Vydesilo ho to, zúfalstvo mu stislo srdce. Ešte nie, ešte chvíľu. ...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Ella Lenart16.11.2015
 

Milá Veveron,
som späť.Text sa ti zbytočne predĺžuje, kvôli za-entrovaniu novej vety. Každú novú vetu máš v novom riadku. Nie je to dobre. Všimni si : Zašepkal nervózne. Lekár nechápavo kývol hlavou. To môže byť v jednom riadku. Viackrát to máš v poslednej kapitole. Je to určite kopírovaním do adminu.Pri rozhovore lekára a Ann, ju lekár oslovuje menom. Myslím, že v minulosti sa cudzí ľudia neoslovovali menom, dokiaľ si neboli blízki. Nebolo by lepšie keby ju vždy oslovil Madam alebo Madam Ann. Inak mám pocit, že on ju pozná osobne, čo ona by mala zaregistrovať :-)Zmenila by som vetu: ...bol dobrým človekom. Bol predsa človekom....na napríklad:... bol dobrodincom, človekom ktorý jej zachránil....
K príbehu: začína sa mi čoraz viac páčiť a príbeh o \"mužovi, ktorý ochraňuje jemnú dušu je dobrý nápad. Trocha mi to pripomína môj najobľúbenejší román od Zagorky\"Plamene Inkvizicie\".
Veveron, vieš písať o pocitoch. Pridaj viacej slov o tom čo cíti Nathaniel, keď vstúpi do izby, keď sa jej dotkne.
Keď vstúpil do izby lekár, na dlhé riadky sa vytratila slúžka, teda nakoniec sa našla, ale upozornila by som to na začiatku, že ostala stáť pri závese.Dúfam, že moje pripomienky pomôžu. Na to sme tu a mne MT veľmi pomohlo v tvorení príbehu.Vrátim sa.

Veveron17.11.2015
 

Mila Ella, velmi ti dakujem za cenny feedback. Musim si davat vacsi pozor pri kopirovani. Priznavam, s adminom mam trosku problem. Skusila som dat do poriadku riadkovanie a vzala si k srdcu tvoje rady :) Opravila som oslovovanie a dodala viac emocii :) Budem uprimna, chcela som ich tam dat viac uz originalne, ale bala som sa, ze to prehanam. Musim priznat, ze opisovanie pocitov je asi sucastnou mojho \"pisacieho stylu\". Budem velmi rada, ak mi budes aj nadalej takto dobre radit. Naozaj si tvoj feedback vazim a verim, ze ma posuva dalej. PS: Nemozem uverit, ze si spomenula Zagorku! Plamene inkvizicie som necitala, ale zato som precitala Gricsku carodejnicu - styrikrat! Je to moj najoblubenejsi roman :) Marija Juric Zagorka bola uzasna spisovatelka.

Ella Lenart30.10.2015
 

Milá Veveron,
keď vstúpim do kníhkupectva, cítim sa ako Popoluška, ktorá triedi hrach od kukurice.A návodom sú mi názvy kníh. Názov ma musí zaujať, inak sa knihy ani nedotknem. Priznávam možno prichádzam o skvelé tituly.Týmto predslovom som chcela povedať, že Tvoj názov splnil imaginárny pohyb, zobrať knihu do rúk a zistiť o čom je. Páči sa mi a donútil ma prečítať si Tvoje kapitoly. Musím sa priznať, že prvá kapitola by si zaslúžila urobiť update, rovnako ako si to spravila s druhou. Niekto Ti tu už písal, že v určitých riadkoch to bolo trocha nudné. Súhlasím, no posledná kapitola sa mi veľmi páči. To tajomno čo si vniesla do deja, drží čitateľa prísť a čítať ďalej. Príbeh ma zaujme hlavne vtedy, keď z neho cítim emócie. Keď je dobré napísane ako niekto trpí, je šťastný, bojí sa. U teba som to našla, napríklad bleskom :-)Vrátim sa.

Veveron31.10.2015
 

Mila Ella,
som naozaj rada, ze sa Ti nazov mojej knihy paci. Podla mna, az ked clovek precita cely pribeh, pochopi jeho vyznam. Dufam, ze sa Ti moj pribeh bude aj nadalej pacit. Vzdy uvitam radu, ak bude treba nieco zlepsit. Teraz sa snazim sustredit na nove kapitoly, ale k prvej sa urcite budem musiet vratit a trosku ju poupravujem. Rada by som to \"tajomno\" udrzala, co najdlhsie, tak dufam, ze to nepokazim :) Este raz dakujem a prajem krasny vecer

Oľga28.10.2015
 

Áno, páči sa mi to. Mám rada príbehy z osemnásteho storočia. Toto storočie som dosť podrobne študovala. Malo svoje čaro, i keď bolo povestné rôznymi revolúciami a pod. Je vidieť, že si od prvých kapitol dosť pokročila. Zobrala si si k srdcu rady, ktoré si dostala. Ja to tiež tak robím, lebo keď niekto rozumne poradí to je úplne to najlepšie, čo sa môže stať. To autora posúva, podľa toho sa učí. Zväčšila si aj písmo, robíš odstavce, priamu reč dávaš na samostatný riadok. Výborne! Dostalo to \"šmrnc.\" Som zvedavá, ako to bude pokračovať. Držím palce. Ja budem čítať.

Veveron31.10.2015
 

Mila Olga, uplne s tebou suhlasim. Taketo rady si velmi vazim, lebo mi pomahaju a naozaj citim, ze sa posuvam dalej. Clovek vie, na co sa ma sustredit a v com sa ma zlepsit, preto som vdacna za kazducky komentik a kazducku radu. Moj pribeh sa odohrava na zaciatku 18 storocia pocas prvej financnej krizy v historii Anglicka :) Myslim, ze uz to pomaly zacinam nacrtavat... Budem rada, ak budes aj nadalej citat a tesim sa na dalsie komenty :)

Tomas27.10.2015
 

Ahoj Veveron, po precitani musim povedat, ze to naozaj nebolo zle, vzhladom k tomu, ze je to tvoj prvy roman. Napriek niektorym gramatickym chybam sa mi pribeh pacil, trocha som sa nudil v strednej pasazi, kde opisujes dianie na panstve, ale ako chlap mam rad nejaku akciu v pribehu, cize to je asi pochopitelne. Dufam, ze skoro zverejnis aj dalsiu cast pribehu, pretoze sa to konci napinavo, kedze sa nasa neznama pohla a nastastie nebude mat trvale nasledky, ako nam to tu popisoval \"pan odbornik\", ktory asi nepochopil, ze dobry pribeh nie je len o detailoch, ale o tom, ako zaujat citatela aby otocil stranu a chcel citat dalej.
P.S. daj viac priestoru Alfredovi, ako postava ma oslovil najviac

Veveron31.10.2015
 

Ahoj Tomas, som rada, ze si si Alfreda oblubil :D tesi ma to, lebo je to kladna postava. Urcite o nom este pocujes, ale bohuzial je to len vedlajsia postava :) Na gramatike som uz popracovala, tak dufam, ze je to lepsie. Taktiez sa vynasnazim pisat putavejsie, aby ta citanie mojej knihy aj nadalej bavilo. Este raz dakujem za mily koment. Pekny vecer prajem

Zdena17.10.2015
 

Veveron, dúfam, že Vás neodradila kritika človeka s vedomosťami z medicíny a certifikátom prvej pomoci. Berte to ako dobrú radu pre zlepšenie sa v písaní. Ja tiež tak trochu píšem, ale básničky pre deti. Po jednej takej veľmi tvrdej kritike som skoro rok nedokázala napísať ani riadok. Dodnes to ľutujem, mala som veľa krásnych myšlienok, ale uleteli do neznáma, pretože som nebola schopná vyrovnať s tvrdými slovami kritika. No potom som si povedala, veď píšem hlavne pre seba a pre detičky okolo seba, ktorým sa moje básničky páčia. A tak píšem ďalej, vtedy, keď sa mi chce, keď niečo cítim, keď mám dobrý nápad. Preto, milá Veveron, píšte, neprestaňte písať, ani keby kritici Vašu tvorbu bombardovali tvrdými slovami. Veď Váš príbeh je zaujímavý, a kto má aspoň trochu romantické cítenie, určite sa rád prenesie do deja vo Vašom rozprávaní. Chybičky sa poopravujú s slová sa vymenia k spokojnosti kritikov. Držím palce a teším sa na pokračovanie. A nakoniec, nedajte sa odradiť od svojho sna.

Veveron22.10.2015
 

Mila Zdenka, velmi velmi pekne Vam dakujem za krasny koment. Naozaj si vazim, co ste mi napisali. Ja som sa k pisaniu vratila po par dlhych rokoch a viem, ze napisat nieco perfektne na prvykrat sa asi podari len malokomu. Priznavam, ze mam s pisanim trosku problem, hlavne kvoli tomu, ze ma kope muza vo chvilach, kedy nemozem pisat a ked uz mam konecne cas, tak tie spravne slova neprichadzaju. Negativne komenty dokazu cloveka demotivovat a chapem, preco ste mali problem s pisanim... aj mna trosku \"pribrzdili\". Niekedy je tazke zostat motivovany, ale ako ste napisali, Vase basnicky sa detickam pacia a takisto aj ja mam pozitivnu odozvu, preto zabojujem a tentokrat to nevzdam. :) Myslim, ze negativny koment nakoniec nie je az taka zla vec. (Z niektorych sa da poucit :) Moj pribeh je ovela zlozitejsi ako sa na zaciatku moze zdat a myslim, ze ak mu da clovek sancu, tak ho urcite prekvapi :)

Severína22.10.2015
 

Viem, že začínať s písaním po dlhšej prestávke je ťažké. Preto by som chcela trocha poradiť. Je na tebe, či rady ich použiješ, alebo nie.
Takže začnem: Tam, kde máš názov, daj pomlčku a napíš tam ktorú kapitolu pridávaš. Ľudia sa hneď zorientujú a budú vedieť, že tam máš novú kapitolu. Zväčší písmo aspoň na č. 5. Dĺžne, mäkčene si už upravila, to som si hneď všimla. Lebo v tých predošlých kapitolách tam dosť chýbali. Pozor na oddeľovanie slov. V tejto kapitole máš neoddelené jedno slovo. Urob odstavce. Nezlievaj text do jedného celku. Lebo to potom strašne nudí a ľudia ťa prestanú čítať. Keď niečo čítam a pri tom si vypijem kávu, zjem rožok a myslím na to, že ešte musím ožehliť, tak to nie je dobré znamenie. Ten človek sa pri tom musí vžiť s dejom, predstaviť si tú scénu, byť tam. A to je ono. Potom budú čakať, kedy pridáš novú kapitolu. Priama reč: Všimla som si, že ju uvádzaš pomlčkami a ešte k tomu zle. Vysvetlím. Napíšeš priamu reč, za tým dáš pomlčku, bodku a napíšeš doprovodnú reč s malým písmenom. Keď je niekde bodka, nemôže byť za tým malé písmeno. Preto by si tam mala dať čiarku. Nechcem ti do toho veľmi zasahovať, ale myslím si, že vhodnejšie by boli úvodzovky. Priamu reč treba dávať na samostatný riadok a oddeliť ju od ostatného textu, aby čitateľ nemusel lúštiť a vracať sa k tomu, aby to lepšie pochopil. Lebo aj to odrádza.
Dĺžka jednotlivých kapitol: Nesmú byť dlhé, ale ani veľmi krátke. Tak akurát, aby nenudili, ale naopak, aby nerozčuľovali, že sú malé.
Ja viem, že som ťa zahrnula informáciami, ale skús niečo z toho použiť. Možno výsledok hneď postrehneš sama, keď sa ti zvýši čítanosť.
Ja sa určite vrátim opäť pozrieť, ako si pokročila. Veľa úspechov.

Veveron27.10.2015
 

Ahoj Severina, dakujem za cenne rady. Posnazim sa polepsit :) Poopravovala som trochu tu moju priamu rec, ale budem si k tomu musiet este sadnut, ked budem mat viacej casu. Skusala som prehodit pomlcky na uvodzovky, ale nejako som sa v tom zacala stracat. Asi som si na ne uz prilis zvykla. Skusim si tiez davat pozor na zlievanie textu. Vsimla som si, ze v mojom Admin mode mam odseky, no na stranke format vyzera inak. Rada uvitam tvoje komenty aj v buducnosti:) Prajem pekny den

Veľa premýšľať, menej písať bezhlavo 11.10.2015
 

Dosť naivne písaný príbeh, rozvláčny, bez ohňa, potebuje mnohé poopravovať, popracovať na autenticite oveĺa viac, nie len opakovaním \"majordómus\",ani dĺžne, typické snáď len pre naše slová/mená, v cudzine takmer nepoznané
a hlavne nedopustiť aby lekár odchádzal od osoby v bezvedomí - to je stav ohrozenia života, každý to vie, lekár bezpochyby, musí pacienta čím skôr prebrať, nie ho ošetriť a nechať v poruchovom stave v ktorom o.i. odumiera mozog.

Veveron12.10.2015
 

Mily neznamy/neznama, dakujem za Vas koment. Samozrejme, nikoho nepotesi, ak jeho pribeh oznacia za naivny, ale kedze sa chcem zlepsovat, tak beriem. Kazda kritika, je dobra kritika.. Co sa tyka dlznov, nie som si uplne ista, ci ste mysleli len mena, alebo Vam chybaju/prekazaju este niekde inde. Ak ide o mena, myslim ze dlzen mam iba v jednom mene. Ak je to az taka velka chyba, kludne ho odstranim :) Ak ide o diakritiku ako taku, tak je mozne, ze mi niekde chyba, ale to bude skor technickym problemom s jazykovym nastavenim mojho Wordu. Pracujem na tom :) Co sa tyka lekara, rada vysvetlim svoj pohlad. Moj pribeh sa odohrava v 18 storoci (co neskor v pribehu potvrdim aj niektorymi historickymi faktami, takze si myslim, ze nejaku autenticitu si tam clovek urcite najde). V tych casoch sa ludia skor liecili sami a ak uz islo o lekarov, tak ti vidiecki boli na ovela nizsom levele ako ti v Londyne, kde sa vtedy nachádzala lekarska spicka. Myslim si, ze moj lekar urobil vsetko potrebne, vysetril pacientku, nechal pokyny a potvrdil, ze sa na druhy den vrati. Co sa tyka stavu pacientky a samotneho vysetrenia, nechcela som prilis zachadzat do detailov, lebo sa mi to nezdalo az take dolezite. Mala zachovane vitalne funkcie cize spontanne dychanie a stabilny krvny obeh, takze jej odumretie mozgu v danej chvili nehrozi. Nemyslim si, ze celodenna pritomnost lekara je potrebna, kedze k nej bola pridelena opatrovatelka. Taktiez viem, ze sa coskoro zobudi, takze nebezpecenstvo bude zazehnane. Neviem, ci moje vysvetlenie bolo natolko dostatocne, aby aspon trosku zmenilo Vas nazor, ale za pokus to stalo.:) Prajem pekny den

V13.10.2015
 

Ako človek s vedomosťami z medicíny a certifikátom prvej pomoci ma, žiaľ, milá autorka, nemôžeš presvedčiť, že nechať pacienta v bezvedomí je v poriadku. Je to skutočne život ohrozujúci stav, zlyhanie CNS, pri ktorom hrozí porucha mozgu, porucha dýchania. Jednoducho človek sa nemôže nechať v bezvedomí, to vedeli už liečitelia za čias Aviecnnu, je to strata vedomia, a teda schopnosti reagovať na podnety z okolia , čiže následok poruchy fungovania mozgu.
Ako myslíš, ty si autorka, no ak sa po niekoľkých dňoch či len hodinách prebudí a bude fungovať normálne, bude to skôr zázrak. Ak má zachované vitálne funkcie, ak jej orgány i mozog fungujú, tak predsa nemôže byť v bezvedomí, odporuješ si.
Problém dĺžňov: v cudzom prostredí by sa vyskytovať mali výnimočne, teda tam, kde ich originál používajú.
Vidím veľa iných nedostatkov, ale zrejme by ich zdôraznenie videlo k dohadovaniu sa, nechcem nikomu znepríjemňovať písanie. Chyby, omyly ako: vytratila saa dovnútra. Ak ti bude známe, čo vytratiť sa značí, pochopíš, prečo sa nedá vytratiť dnu. Nie je čas venovať da podrobne všetkému, čo je potrebné mať zvládnuté, napriek tomu, že si autori želajú, aby nad nimi niekto bdel a viedol ich. NAchádzam aj tu mnoho dobrých rád, mali by ich hľadať aj sami autori, ak sa rozhodli písať.
V skratke: Vynechať obšírne popisy, vyškrtť nefunkčné, poznať význam slov, zlepšiť gramatiku, čiarkové pravidlá, vyhodiť klišé /pritiahnuté za vlasy/, neopakovať slová a mená, vnášať konflikty a riešiť ich, udržať atmosféru zvoleného prostredia, krajiny, mať naštudované reálie, aby sa písanie nestalo povrchným bez patričných znalostí a občasného vnášania nepatričných výrazov... všade toľko rád, len chcieť. Veľa zdaru v hľadaní a písaní :)

V13.10.2015
 

Avicennu

Andrea10.10.2015
 

Veveron - Je to pekný a zaujímavý príbeh, ľahko sa číta a dej má dobrý spád, mňa osobne zaujal. Máte tam jednu chybičku krásy: Od malička sa motala okolo mami - správne má byť okolo mamy. Prajem pekné a rýchle písanie, veľa spokojných čitateľov a budem sa tešiť na ďalšie pokračovanie.

Veveron11.10.2015
 

Mila Andrea, dakujem za pozitivny koment, naozaj ma potesil :) Taktiez dakujem za Vas postreh, chybu som hned opravila. Myslim, ze coskoro pridam dalsi uryvok, len ho musim este trosku doladit. Dufam, ze sa Vam moj pribeh bude aj nadalej pacit. Prajem pekny den :)

Veveron6.10.2015
 

Mila Zdena, velmi pekne Vam dakujem za pozitivny koment a zato,ze ste dali mojmu pribehu sancu.:) Dufam, ze Vas nesklamem a precitate si ho az do konca. Mam ho cely v hlave a myslim, ze stoji zato ho napisat. Niekedy vsak najst tie spravne slova vobec nie je lahke :) Este raz dakujem a budem rada, ak aj v buducnosti napisete svoj nazor. Urcite mi pomoze :)

Zdena6.10.2015
 

Milá Veveron, mne sa to veľmi páčilo, teším sa na pokračovanie. Prajem Vám, nech sa Váš sen naplní a myslím si, že práve ste našli tú správnu cestu.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Veveron

image.jpeg
O mne

Idem si za svojim snom... a kedze to bude este dlha cesta, tak som sa prihlasila sem. Kazdy koment/nazor je vitany a za kazdy som vdacna. Svoju cestu a tie spravne slova este len hladam, ale urobila som prvy krok. :)

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: