IKARIKAR http://www.ikar.sk

Hádanky o zvieratkách (Letko)1.4.2012
 

4
 počet hodnotení: 2
prečítané 411, Komentáre 6

 
...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

letko2.4.2012
 

Dark, tak som prvé básne opravila, tak aby rytmus sedel. Dúfam, že som to pochopila, ale myslím, že áno. S rytmom si mala pravdu, ako som to začala vyklepkávať, tak som na to prišla, že to skáče. Skús pozrieť, či sú prvé básne už rytmicky OK.

DARK18.4.2012
 

Básničky máš lepšie, po tých úpravách je cítiť, že sú čitateľnejšie ako predtým, že sa plynulejšie čítajú, že si pre ne niečo spravila. Je to to lepšie, čo je možné v rámci detských veršovačiek na MT nájsť.

DARK18.4.2012
 

Chyby, omyly a návody som ti vypísala súkromne, tak dúfam, že aspoň tie základné vypichnutia (velice, mlskať...) čoskoro napravíš, aby tu nesvietili. :)

letko2.4.2012
 

ĎAkujem, Dark, určite sa na ten rytmus pozriem a skúsim opraviť. Dúfam, že som to pochopila a opravím to správne. Simonka, aj teeb ďakujem, že sa ti básničky páčili.

DARK2.4.2012
 

Úprimne: rodič, ktorý chce, aby dieťa v útlom veku cítilo a pochopilo rytmus, tvoje básne mu čítať nebude.
Prvá báseň začala dobre, pokračovala veľmi zle. V týchto veršoch sa ti rytmus celkom rozišiel:
Stráži dom, na zlodejov šteká,
je najlepším priateľom človeka.
Rovnako tak v 2. básni:
Lozí po strechách, skáče z plotov,
vraví sa, že má deväť životov.
V noci sa túla, nad ránom sa vráti,
so psíkom sa veľmi nekamaráti.


Skús si ich prejsť ešte raz, trebárs s použitím la-la-la-la namiesto slabík a prídeš na to aj sama, prípadne to skús s detským bubnom, tk ako to robia deti v škôlke, keď sa rytmu učia s jeho pomocou (celú báseň, nielen ten výsek, ktorý som priamo označila). Alebo ešte jednoduchšie - zober si ceruzku a vyklopkaj si ňou na stôl po slabikách tvoje básne. Takto sa to robí pri deťoch pri prijímačkách do ĽŠU na hudobný odbor. A pri tom sa zistí, aký má dieťa cit pre rytmus, pre cítenie hudby.
Ak nie, ak to nebudeš cítiť, ak rozdiely nepostrehneš, ak nezistíš a neucítiš rozdiely, nemáš hudobný sluch - o to horšie pre teba ako tvorcu detských básní, pre ktoré je o. i. rytmus, rýmovanie a plynulosť podstatná.

Problém ti robí aj rýmovanie párneho a nepárneho rýmu, význam stopy. Najpravdepodobnejšie netušíš, o čom píšem, inak by sa ti v básňach tieto rozdiely neobjavili. Odporúčam preto naštudovať si základy tvorby a potom básne poopravovať.
Rovnaké základné nedostatky sa vyskytujú vo všetkých básňach, vo všetkých ti skáče rytmus ako splašený kôň.

Simona Bugarova2.4.2012
 

je to naozaj nadherne...len ilustracie velmi chybaju... klasicke kreslene obrazky...ale naozaj to je super...dufam ze sa vasa zbierka objavi aj v knihkupectvach..

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Letko

GLU39aae4_deti.jpg
O mne

Najradšej píšem pre deti a mládež. Mojé prvé dielko bola zbierka anglických veršovačiek, ktorá vznikla v čase, keď som sa venovala výučbe angličtiny detí v predškolskom veku. Neviete si ani predstaviť aké je ťažké učiť niekoho, kto nevie čítať ani písať a zároveň udržať pozornosť 4-5 ročných detí. A tak som začala skladať básničky, a deti si v rýmoch slovíčka skôr zapamätali. NEskôr som napísala básničky-hádanky aj v slovenčine. Budem vďačná každému, kto si moje dielko prečíta a odovzdá akúkoľvek spätnú väzbu.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: