IKARIKAR http://www.ikar.sk

Judášov rád (Gabriel Jon Reyes)7.4.2015
 

4
 počet hodnotení: 18
prečítané 1231, Komentáre 49

 
Getsemanská záhrada, 1. storočie nášho letopočtu
Ježiš stál opretý o kmeň olivovníka. Čakalo ho stretnutie, o ktorom nemal nik vedieť. Bol netrpezlivý. Vedel, že ho čakajú posledné hodiny života.
„Pane, tu som,“ začul hlas v tme.
„Poď ku mne,“ vyzval ho Ježiš.
Mladý muž pristúpil bližšie. Jemne sa uklonil. Mal vážnu tvár a bol viditeľne nervózny. Ježiš mu vyšiel v ústrety a položil mu ruku na rameno.
„Neboj sa,“ povedal mu pokojným hlasom, aj keď vo svojom vnútri cítil nepokoj. Bol si vedomý toho, že jeho čas na tejto Zemi sa náhli ku koncu. „Boh ti pomôže, pretože si ťa na tento účel vybral.“
„Ja neviem, či to dokážem, Pane.“
„Dokážeš. Musíš byť silný. Teba to bude stáť iba niekoľko slov, mňa však čakajú muky a napokon smrť.“
„Pane, ako môžeš byť taký pokojný, keď vieš, že ťa čaká smrť?“
„Judáš, každého čaká smrť,“ povedal Ježiš a usmial sa. „Smrti sa báť nemusíš. Ak si žil podľa prikázaní Boha, smrť ťa oslobodí a vymeníš tento krutý svet za večnú slávu. Po boku môjho Otca, nášho Otca, Otca každého z nás, ti nič chýbať nebude.“
„Mám však strach,“...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Jožo4.9.2015
 

Tak a máme tu koniec! Bravúrne! Mne sa toto dielo pačilo. Už dávenjšie som dal 5* a dal by som ich znova. Teším sa na dalšie tvoje dielo.

Gabriel Jon Reyes4.9.2015
 

Dakujem pekne, nove dielo pribudne coskoro.

Severína2.9.2015
 

Ja som bola doteraz, ako sa povie - tichý hráč.
Čítala som tvoje kapitoly, ale nevyjadrovala som sa. Nie preto, že by sa mi to nepáčilo, skôr naopak.
Zaujal ma tvoj štýl písania. Je v ňom hĺbka, vieš dobre vyjadriť podstavu. Nie je to nič nútené, nepôsobí to umelo. Sem-tam si pridal aj práve konkrétne veci, čo trápia svet. Musím povedať, že mne sa hádam najviac páčil ten epilóg. Tým nechcem povedať, že ostatné ma nezaujalo. Ale tam si vlastne na krátkom úseku vystihol podstatu ľudstva. A našu seba deštrukciu, ktorú si vlastne ani neuvedomujeme.

Gabriel Jon Reyes3.9.2015
 

Dakujem za komentar. Epilog mozno byt nemusel, ako napisala nizsie Mima, ale dal som ho tam, aby som to nejak ukoncil. A prave o to mi islo, aby si ludia uvedomili, ako nicia sami seba tym, ze nic ine nerobia, iba hrabu peniaze, nicia prirodu, nerozvijaju vztahy medzi sebou atd.
Pokojne si sa mohla vyjadrit aj skor, nemusela si cakat az na koniec diela :) Ale som rad, ze si sa ozvala a navyse takymto peknym komentarom.

Mima Čierna2.9.2015
 

Tak a dorazila som ku koncu aj v Tvojom druhom diele. :) Aby som bola stručná, spomeň si na všetky pozitíva, čo som Ti tu popísala. Všetky platia. Neviem, čo by som vytkla. Asi nič extra. Nechala som sa strhnúť príbehom, ale je možné, že ostatní by ešte pár otázok ohľadom deja mohli mať. Ja sa v ňom rýpať nejdem. Čo si nám chcel zdeliť, si zdelil. Postrehla som ale jednu vec. Keď som príbeh čítala rad radom, striedanie pasáží som oceňovala. Keď som však príbeh dohnala, príbeh s Ježišom/Magdalénou a spol, už pre mňa nebol taký atraktívny ako Athalia. Možno preto taká rada do budúcna, že ak budeš písať podobným štýlom, aby si napr. pridal 2 kapitoly naraz (lebo niektoré boli fakt krátke, takže čitateľa by to zas nejako nezaťažilo). Našťastie, ľudia Ťa čítali a na hodnotení sa to negatívne neodrazilo (inak by to bola veľká škoda, pretože ako celok je to skvelé). K záveru asi toľko, že pre mňa by tá uváhová časť pokojne mohla byť vypustená. Myslím, že pozorný čitateľ by toto Tvoje posolstvo mohol vyčítať z diela aj sám. Na druhej strane by som bola celkom zvedavá, ako by sa príbeh vyvíjal ďalej. :) Ak by si pokračoval v písaní \"do budúcnosti\". Ako by ľudia prijali druhý príchod Ježiša a ako by volili medzi ním a Antibohom... Takže Gabriel, ďakujem za ďalší zážitok z čítania. Mňa Tvoj štýl baví, to už vieš dávnejšie. Hodnotila som dávno a som rada, že sa ti podarilo vyšplhať k 4* a zároveň nabrať aj viac ohlasov. Reakcie sú pozitívne, podľa mňa zaslúžene. Na detailnejšie vŕtanie sa v diele sú tu iní. Ja už len prajem veľa kopancov od múz a nech sa Ti podobne darí aj do tretice. Ak bude čas, určite sa budem \"u Teba\" objavovať znova.

Gabriel Jon Reyes3.9.2015
 

Dakujem za dalsi tvoj pozitivny komentar. Som rad, ze si s dielom bola spokojna. Tento alebo buduci tyzden sem zacnem pridavat nove dielo. Zaciatok ta mozno prekvapi, lebo to bude tak trochu sladke, ale potom sa to zmeni na dost drsne dielo. Dufam, ze aj dalsi moj literarny pokus sa ti bude pacit.

Jožo23.8.2015
 

Som späť! Táto zatiaľ posledná kapitola je brutálna, tie pasaže s fararom, autobusom a tankom sú fakt suepr! A záver tej kapitoly, ked krkavec urobí to, čo urobil tak to je fakt treda.
P.S.: Athalia rules!

Gabriel Jon Reyes23.8.2015
 

Dakujem, vitaj spat. A Athalia este rozhodne nepovedala posledne slovo!

Dominika20.8.2015
 

Ahoj. Na pár gramatických a štylistických chýb je toto dielo skutočne výborné. Pútavé, zaujímavé, príbeh sa vyvíja smerom, pri ktorom ťažko predpokladať, čo sa bude nachádzať na \"ďalšej strane\". Ja som všetky kapitoly zhltla za dva dni (aj to len preto, že som medzi tým musela spať a pracovať). Teším sa na pokračovanie a záver.
Toto dielo je, podľa mňa, hodné knižného vydania. Ak sa tak raz stane, už teraz si objednávam jeden výtlačok s podpisom a venovaním. Ďakujem ☺
Veľa tvorivých myšlienok prajem, nech sa darí a nech Vás/Ťa písanie robí šťastným.

P.S. Sem s tými novými kapitolami 😊

Gabriel Jon Reyes21.8.2015
 

Dakujem velmi pekne za pozitivnu reakciu, ktora velmi potesila. Slubujem, ze ak toto dielo vyjde knizne, tak ti ho venujem, podpisem a dostanes ho zadarmo :)
Do konca augusta alebo v priebehu prveho septembroveho tyzdna budu douverejnovane vsetky zostavajuce kapitoly. Potom zacnem pridavat svoje nove dielo, ktore bude dost odlisne, tak snad sa ti bude taktiez pacit.

Dominika21.8.2015
 

Rado sa stalo ☺
Tak dúfam a verím, že si toto dielo všimne nejaký vydavateľ čím skôr. Ak by ste hladali niekoho na korekciu, tak sa hlásim. Síce sa sama ešte učím, ale štúdium žurnalistiky mi niečo dalo. ☺
Som zvedavá už teraz na nové dielo. Momentálne sa venujem \"Žofii\". Taktiež skvelá vec, ale \"Rád\" ma oslovil, chytil viac.
A tuto chcem ešte konštatovať, že je to celkom sranda písať si s autorom, ktorého dielo som čítala ☺Samozrejme, v najlepšom slova zmysle.

Gabriel Jon Reyes22.8.2015
 

Zvlastne, ze vacsina ludi sa vyjadrila, ze Rad je lepsi ako Zofia, ale mne sa viac paci moja prvotina. Mozno je to vsak tym, ze cloveku vzdy prischne k srdcu viac vsetko, co robi prvykrat :)
Co sa tyka korekcii, tak nemam s tvojou pomocou problem. Myslim, ze gramaticky to nie je az take zle, ale viem, ze stylistika trochu krivka.
Pred tym, ako zacnem uverejnovat nove dielo (asi o 2 alebo 3 tyzdne sa tak stane), musim ta upozornit, ze zanrovo pojde o dost odlisne dielo. Mozem napovedat, ze pojde o pribeh mladej zeny, ktora sa zoznami s nespravnym muzom a ked sa zanho vyda, zacne peklo. A doslova. Uvodne kapitoly sa ti mozno budu zdat ako romanca, ale druha polovica diela sa zmeni na dost silne kafe.
Som rad, ze sa ti paci aj Zofia, aj Judasov rad. Rad privitam tvoje komentare aj v buducnosti. Hlavne som zvedavy, ako sa ti bude pacit zaver Judasovho diela a ako ohodnotis moju prvotinu Zofiu.

Dominika24.8.2015
 

To je dosť možné. Ale, treba poukázať aj na to, že diela sú od jedného autora a pritom každé dielo je svojské, aj keď, zároveň tam je cítiť tvoj rukopis. Čo je veľké plus. Keďže v dnešnej dobe spisovateľ napíše jednu knihu, ktorá sa chytí, a potom sú ostatné akoby cez kopirák, len sa pozmení dej.
S tou gramatikou, určite to nie je také zlé, ani tá štylistika nie je - ale keď sa popracuje ešte na týchto detailoch, potom to bude dokonalé ☺ . Aj keď, to ja zas nehovorím, že som pochytila všetku múdrosť sveta, ale niečo očko zahliadlo.
Dočítam Žofiu, teším sa na nové kapitoly Rádu a už teraz sa teším na tretie dielo.
A s tou spoluprácou, bolo by mi cťou ☺

17.8.2015
 

Takže, už som prečítala všetko, čo tu zatiaľ je. Čítalo sa stále ľahko a plynulo. Dejovo nemám čo vytknúť. Tu je pár drobností, čo som zachytila:
38. kapitola - veľakrát slovo byt či bytový za sebou.
40. - neviem prečo, ale nesedí mi prirovnanie, že je bezcitný ako duša v pneumatike.
42. - tu len toľko, že celkom zaujímavý odklon od tradičného striedania Ježiša so súčasnosťou (to bola časť s tými svetovými médiami)
65. - po sérii jadrových výbuchov (máš tam výbuchoch)
71. - veľakrát slovo Nick. Nick toto a hneď za tým veta Nick tamto... jeho meno je tam x-krát.
...Posledná kapitola ma šokla. Vážne si nechal Athaliu umrieť? :-O ak áno, tak nemám šajnu, ako by sa mohol dej ďalej uberať. No a s tým Jamesom som sa veľmi nevytešila :D čo už.

Gabriel Jon Reyes17.8.2015
 

Dakujem za poznamky. Vo vsetkom mas pravdu. Co sa tyka tej duse v pneumatike, tak kazdy mi povedal, ze to sa im paci, ze je to take netradicne prirovnanie. Myslim, ze Adhara alebo niekto v nejakom komentari mi napisal, ze pouzivam prilis gycovosti (mohutna hrud, modre z neba a pod.), tak som tam teda pouzil take netradicne prirovnanie. S tymi vybuchmi, tak to je pre ludi z vychodu problem, nikdy nevieme, kedy je na konci v a kedy ch.
Posledna kapitola ta sokla? Som rad, o to mi islo. Takze zamer splneny! :) No a co s tym Jamesom? No, bol to sympatak, Athaliu chcel, mozno by ju dokazal zmenit na normalnu zenu, nebola by uz vrazdiaca k*rva, ale do deja sa nehodil, bol len takym spestrenim. Ale aspon som mu mohol pred smrtou dopriat sex s Athaliou :)

Jožo17.8.2015
 

Ahoj. Som naspäť. Táto zatial posledna kapitola je bravúrná. Som zvedavý, či to Athalia prežije alebo nie. Najradšej by som bol, keby toho zmrda Nicka nakopala do vajec.
P.S.: Kapitoli o Ježišovi sú skvelé, pekne popisuješ ten proces s ním a tá Pilátová manželka je teda riadna suka.
Zostávam verný a určite sa ešte ozvem. Na záer sa teším ako malý chlapec na cukrýk.

Gabriel Jon Reyes17.8.2015
 

Som rad, ze si spokojny a ze pravidelne citas aj komentujes. Dakujem za pochvaly, vazim si to.

Mima Čierna16.8.2015
 

Je pravda, že málokedy kritizujem. Vlastne asi vôbec. V začiatkoch som si užila kritiku, ktorú som si právom zaslúžila, ale potom prišli len povzbudivé a pomocné komentáre, ktoré chcem rozdávať aj ja. Rešpektujem, že každý má iný štýl a dielo je vlastne ako autorovo dieťa, na ktoré je dosť citlivý (teda aspoň ja určite.). Gramatiku príliš neriešim. Zaujíma am skôr dej, zvraty, vnútro postáv a či sa text číta ľahko a plynulo. Dnes sa ozývam, lebo chcem byť aj užitočná. V kapitole 37. máš trikrát krátko po sebe svoju matku, moju matku a tuším zase svoju matku. Bolo by dobré to trochu obmeniť, možno nahradiť len zámenom. čo ma šokovalo, je Athalia. Vražedkyňa, ktorú odrazu rozcítil Brit! sánka dolu šéfe. Z môjho \"dan-brown-ovského\" ja si vypustil ženskú túžbu po láske, tak som zvedavá, čo sa z Jamesa vykľuje. A keďže je policajt, mám v hlave chrobáka! Fičím ďalej. (P.S. podľa tvojej odpovede, som zvedavá čo teda chystáš v závere. Určite Ti dám vedieť môj názor.)

15.8.2015
 

Gabriel, jedna vec. Ten Váhostav. Ako vtip je to síce dobré, ale vôbec to nekorešponduje s Tvojim dielom. Athalia síce bývala v Bratislave, ale tam sa všetky možné spojitosti končia a pôsobí to skôr ako rana päsťou do oka. Ber toto ako dobrú radu a radšej to vyškrtni. Kazí to inak veľmi dobré dielo. Namiesto chvál tentoraz napíšem jediné: za dva dni som už na 35 kapitole. Viem, že niektoré sú fakt kratučké, ale myslím, že aj tak to hovorí samo za seba. Well done. ;)

Gabriel Jon Reyes15.8.2015
 

Ahoj. Som rad, ze sa ti dielo paci a ze sa ti dobre cita. K tomu Vahostavu, vacsina ludi, ktora si to precitala z mojho okolia, hovori, ze praveze to tam pasuje, ale tu na mamtalent.sk si uz druha, ktora mi to vytkla. Porozmyslam nad tym, ci to nevyskrtnem. Som vsak rad, ze si mi to napisala, pretoze ty len vzdy chvalis (co ma tesi), takze aspon viem, co sa ti tam nepaci. Dielo uz je pomaly na konci, snad sa mi podari do konca augusta douverejnovat aj posledne zostavajuce kapitoly. Som zvedavy, ci sa ti bude pacit zaver, ludom z mojho okolia sa vacsinou paci, ale niektori k nemu mali vyhrady. Tak som zvedavy na tvoj nazor.

Mima Čierna13.8.2015
 

Ahoj Gabriel, tak som už aj tu. :) Povedala som si, že dám šancu aj Tvojmu druhému dielu. v prvom rade musím priznať, že presne takéto námety diel mám rada. Prepojenie histórie so súčasným, plus nejaké záhady k tomu. A tiež že som najskôr bola skeptická, pretože tu si musí autor dávať veľký bacha, aby sa z takého niečoho nestal len nejaky odvar či zlepenec hrajúci sa na slovenského D. Browna. Nemôžem ešte veľa hodnotiť, lebo mám za sebou len dve kapitoly. Ale nedalo mi neozvať sa. Takže môj prvý dojem je dosť dobrý. Štylisticky nemám čo vytknúť, hoci nie som odborník. Ale mám takého tušáka, že Rád je ako keby textovo kvalitnejšie spracovaný/prepracovanejší než Žofia. A možno som len ovplyvnená tým, že toto je presne moja šálka kávy. ;) Neviem. No zaujalo ma. Som zvedavá, ako spolu môže súvisieť Judáš a pád dvojičiek. teším sa na to, čo za zmesku si tu namiešal. čítala som totiž, že niekomu nebolo pochuti, že z Ježiša si urobil gaya. Ja si vravím \"a prečo nie\"? Ak chcem z knihy dobrý zážitok, musím sa oslobodiť od konvencií či konzervatívnosti. Takže zatiaľ mám len otázku na Teba. Ako si došiel k tejto téme? si veriaci? a predpokladám, že si si musel k tomu aj čo to naštudovať... (to už sú v podstate otázky tri, prepáč.). Určite čítam ďalej a neskôr sa zas ozvem.

Gabriel Jon Reyes14.8.2015
 

Dakujem za reakciu. K tvojim otazkam:
1. Dnes je moderne pisat na take rozne kontroverzne temy. Cital som milion teorii o pade WTC, cital som o tom, ze Da Vinci bol gay (tak nech je nim aj Jezis), cital som o tom, ze Mozart bol slobodomurar, ze Bin Ladin nikdy neexistoval, ze Mesiac je kozmicka lod atd., tak som si povedal, ze s nejakou teoriou vyjdem na svetlo sveta aj ja. A myslim, ze je omnoho viac realnejsia ako ine teorie, napr. ze pyramidy v Egypte postavili mimozemstania.
2. K otazke o tom, ci som veriaci, ti odpoviem castou textu z jednej piesne od mojej oblubenej kapely Bon Jovi \"In the world gives you nothing we need something to believe in\" a je to tak - naozaj dnes musi clovek niecomu verit, viera je casto to jedine, co cloveku zostava, ked si nevie rady, ked je mu tazko, ked ho zivot bije, takze verim, v Boha mozno, v cirkev nie, ale v prvom rade verim v seba, v hodnoty ako laska, dobro, cest, spravodlivost a prave o tom je, ako zistis v uplnom zavere, toto dielo. Verme v dobro, lasku a dalsie spravne hodnoty a urobme pre to, aby zvitazili, vsetko, a na svete tak zavladne raj, svet sa stane skvelym miestom na zivot pre mna, pre teba, pre vsetkych.
3. Co sa tyka nastudovania, tak az tak vela som toho nestudoval, len som \"zlepil\" rozne teorie, o ktorych som cital a moje nazory, dal som tam nejake historicke fakty, nieco som pozmenil, vymenil, premenil, zmenil, nieco som si aj vymyslel a vzniklo z toho toto. Takze to bol taky mix mojej fantazie, inych teorii, mojich nazorov a aj nejakeho toho faktu.
Som rad, ze budes citat dalej. Rad uvitam tvoj dalsi komentar. Pekny den

Jožo8.8.2015
 

Ajajajaj, zatial posledná kapitola (66) je bohovská. Skvelá! Ak by sa ti dalo dať ešte raz plný počet bodov, urobil bi som to. Teším sa na pokračko a najmä na to ako to pojde s Ježisom dalej. Síce viem že ho ukrižujú, ale pri tebe je možné aj to že ich všetkých ukrižuje on :) Ale nie, žartujem. Veľmi dobre sa to číta. Väčine ľudí sa nepáčia tie kapitoli s Ježišom ale mne naopak sa páčia. Opis Ježišovej smrti bude určite brutálny, tomu verím... Zostávam verný a možno sa ešte ozvem.

Gabriel Jon Reyes9.8.2015
 

No skoda, ze sa neda dat viackrat 5 hviezd, ale je to spravodlive, lebo to by si potom ludia kazdy den klikali, aby mali plny pocet bodov. Som rad, ze zostavas verny a neboj sa, Jezisova smrt nebude az taka brutalna. Pekny den

Jožo30.7.2015
 

Ja dávam 5 hvyezdičiek. Toto je presne môj typ diela. Má to grády, je to dynamické a to sa mi páči. Nemám rád diela pri ktorych človek zaspava. Toto dielo sa mení každou kapitolou, veľa sa tam toho deje a navyše, mňa na roz diel od inych vobec nterápi iný pohľad na Ježiša. Práve to, že to je poburujúce, sa mne páči.
Autorovi by som však mohol vytknúť napirek tomu niekoľko vecí:
1. často používaš vlastné mená, skús namiesto toho používať osobné zámená.
2. NIekedy sa ti v jednej vete opakujú slová.
3. V niektorých kapitolácj je privela priamej reči a v iných priama reč absentuje. Skús to viac ustáliť, keďže sa ťažko číta kapitola, v ktorej je takmer iba priama reč a ťažko sa číta aj kapitola, v ktorej nie je vôbec priama reč.
4. A posledná vec - skús trochu rozšíriť kapitoli. Niektoré sú prikrátke, napr. kapitola Boh alebo niektoré z tých londýnskych kapitol.
Napriek všetkému však dávam 5* Dielo je originálne, postavy sú sympatické, prelínanie minulosti a prítomnosty sa mi páči, páči sa mi aj iný pohlad na život Krista. Najmä som zvedavý, ako to bude pokračovať s Athaliou. Tá mi je veľmi sympatická, je to silná žena a ja mám rád silné ženy (psychicky silné). A Nick je hajzel, ten sa my nepáči, snáď ho Athalia zabije a ak nie, tak dúfam, že ho zabije niekto iný. Zatiaľ sa mi t páči.Le n škoda, že tých mojich 5* sa neodrazilo na hodnotení a stále tu máš len tri. Nevadí. Ešte by som sa rád opýtal, koľko kapitol je do konca, lebo som napnutý jak struna :)

Gabriel Jon Reyes31.7.2015
 

Dakujem za tojich 5 \"hvyezdiciek\" a som fakt rad, ze sa ti Judasov rad paci. Co sa tyka vycitiek:
1. Mas pravdu, posnazim sa.
2. Moze byt, pozriem sa na to.
3. To ako chybu nevidim...
4. Napisal si, ze sa ti paci to, ze dielo je dynamicke. Nemyslis si, ze ak by boli kapitoly dlhe, ta dynamika by sa trochu stratila?
Co sa tyka Athalie, tak ano, je to silna zenska hrdinka, ja mam slabost pre silne zenske hrdinky, aj v mojom predchadzajucom diele Zofie (pozri si ho, ak budes mat cas) bola silna zenska hrdinka, vlastne, skoro vsetky hlavne postavy tam boli zeny. A na to, ako napokon Nick dopadne, si proste musis este chvilu pockat.
Co sa tyka tvojej otazky, kolko este kapitol, tak uz naozaj len velmi malo. Snazim sa pridavat kapitoly pravidelne ak nie denne, tak aspon kazdy druhy den, takze do konca augusta to uz urcite ukoncim.
Pekny den a este raz dakujem za komentar, potesil.

Jožo31.7.2015
 

Ja nevraím že to, že v niektorych kapitolách chýba prima reč je chybou, len to je trochu nezvyčajné. Pri bode 4 máš asy pravdu, keby boli kapitoli dlhšie možno by stratili svoju dynamiku. Možno.
Pozriem sa aj na tú tvoju Žofiu možno raz, ale zatial ma to neláka, lebo mám rozčítané aj iné diela. Všimol som si tvoj komentár k dielu Väznená od Decode. Podľa mňa je to druhá najlepšia kniha tu na portali hned po tvojom Judášovom ráde.
Aj tebe pekný deň a ešte sa určite ozvem, ako sa mi páčil záver diela.

Gabriel Jon Reyes2.8.2015
 

Zofia je trochu iny druh diela, ale mohlo by sa ti pacit.
Dakujem, som rad, ze sa ti Judasov rad paci viac ako Vaznena, lebo som to dielo cital a pacilo sa mi, poviem pravdu, ze mozno aj viac ako to moje. Ale to je mojou skromnostou, ze diela inych sa mi pacia viac ako moje dielo.
Pekny den aj tebe a rad si precitam tvoju reakciu na zaver. Uz dopredu ti mozem prezradit, ze ten zaver bude trochu netradicny, bud ta sklame alebo sa ti bude pacit. Tak uvidime...

Mel23.7.2015
 

Poviem to po svojom: Seriously??!! Ježiš je gay...? ďalej ako po prvú kapitolu som sa nedostala aj keď ďalej to môže byť pekne napísané dielo, treba si lepšie vyberať témy. Aj keď sú zvláštne, konšpiračné a iné ako ostatné treba ich držať na uzde aby nepoburovali, pretože práve teraz som pobúrená :)

Gabriel Jon Reyes23.7.2015
 

A preco by nemohol byt gay, mila Mel? On, 12 apostolov, vela casu travili spolu, mohlo sa stat, ze si s niekym padol do oka. Okrem toho, v staroveku vraj bola homosexualita bezne rozsirena, gayom bol vraj aj Alexander Velky Macedonsky, niektori grecki myslitelia, zo stredovekych postav napr. Leonardo da Vinci. V minulosti boli vztahy medzi muzmi uplne bezne, len dnes sa z toho robi velke halo. Ale ak ta poburila hned prva kapitola, tak radsej ani dalej necitaj. Sice budem rad, ak zostanes pri diele a budes citat, ale neodporucam, ak sa ti hned uvod nepacil.

Adam22.7.2015
 

To čo má toto byť? Scifi? Krimi? Thriller? Historický román? Tento mix je síce zaujímavý, ale prelínanie minulosti a súčasnosti sa mi až tak nepáči. Tá hlavná dejová línia, ktorá sa odohráva v súčasnosti, sa mi páči a sakramentsky dobre sa mi číta, ale tie ostatné línie sa mi páčia menej. Príbeh o Ježišovi každý pozná a tvoja verzia nám neponúka nič nové, okrem vzťahu Ježiša a Judáša, čo je dosť kontroverzné a nemyslím, že to tak bolo. Tie ostatné dejové línie, vrátane tejto najnovšej o vzniku života na Zemi, sú ešte slabšie. Musím však uznať, že hlavný dej je skvelý, Athalia sa ukazuje byť ako silná ženská postava, niečo ako Sarah Connor v Terminatorovi. Navyše, v diele máš minimum pravopisných chýb, maximálne preklepy. Ako veriaci nesúhlasím s tvojim podaním časti Ježišovho života, ale ako fanúšik thrillerov musím uznať, že hlavná línia knihy sa mi dobre číta, je napínavá a každá kapitola vždy skončí tak, že sa čitateľ nevie dočkať pokračovania. Ak by tam nebolo toľko tých kapitol z minulosti, tak by to bolo fakt super dielo.

Gabriel Jon Reyes23.7.2015
 

Dakujem za reakciu. Tym striedanim minulosti a pritomnosti som chcel dielo ozivit. Uz som napisal aj niekomu predtym, ze to, co pisem o Jezisovi, moze byt uplny blud alebo aj svata pravda. Ide o to, ze chcem ponuknut iny pohlad na zivot Krista. Preco by to nemohlo byt inak ako sa pise v Novom zakone? Tvoj komentar, ze sa ti paci ta hlavna dejova linia, ma potesil. Snazim sa urobit z toho taky konspiracny thriller. Mozno sa mi do konca leta podari uverejnit vsetky kapitoly a potom rad privitam tvoju reakciu na to, ako sa ti pacil zaver. A este sa vratim k uvodu tvojho prispevku. Scifi? Tak trochu. Krimi? Tiez. Thriller? Aj ten. A historicky roman? Ten z toho najmenej, ale scasti ano. Ani ja sam neviem definovat svoje dielo, do akeho zanru by som ho zaradil, ale zaklad je, ze sa ti paci (teda, okrem tej Jezisovskej dejovej linky). Snad sa aj zvysok bude pacit. Uz mame pred sebou len poslednu stvrtinu diela.

Filip15.7.2015
 

Toto vobec nie je zle... :) Paci sa mi to, uvidime, ako to pojde dalej.

Gabriel Jon Reyes17.7.2015
 

Dakujem za komentar, Filip, konecne po dlhsej dobe niekto napisal nejaku reakciu. Mimochodom, si jediny (okrem mna), kto v komentaroch nepouziva interpunkciu. Dufam, ze ostatne kapitoly sa ti budu tiez pacit a rad privitam dalsi tvoj komentar. A aj komentar hocikoho ineho.

Gabriel Jon Reyes13.6.2015
 

Od zajtra budem nejaky cas v zahranici bez svojho notebooku, preto hlasim, ze pridavat dalsie kapitoly zacnem az od posledneho junoveho tyzdna.

O.10.6.2015
 

Ja budem konkrétna:
-petrofarebné motýle-chýba-s
-zmizol, ako peniaze živnostníkov, pracujúcich pre Váhostav-čo to má spoločné s dejom? nepochopila som to. To si tam dal, ako paródiu?
-a kope ďalších-čo to je?-zlý, nespisovný, hovorový výraz!
-stále opakuješ-Alejandro-až ma z toho uši bolia.
-magora?-čo to je?

Gabriel Jon Reyes10.6.2015
 

Dakujem za komentar. Dobre, zabudol som s, ospravedlnujem sa. Co sa tyka tych penazi, tak ano, myslel som to trochu ako parodiu, ale urcite nie ako vysmech tych, ktori o tie peniaze prisli a myslel som, ze sa to tam aspon ako-tak hodi. Napis mi, prosim, kopu tych dalsich vyrazov, ktore sa tam nehodia a nepacia sa ti. Pri slove Alejandro ta usi boliet nemozu, kedze to citas, tak skor oci :) ale mas pravdu, to jeho meno je tam pricasto. A nevies co je magor alebo co, lebo nechapem tu poslednu reakciu. Rad privitam dalsie komentare, pokojne aj kriticke ako v tomto pripade.

O.10.6.2015
 

Magor-je podľa mňa veľmi nespisovné slovo. Aj počítač mi to automaticky opravil. Skôr by som tam použila-blázon.
-Používaš dosť také svojské výrazy podľa mňa. Také, ktoré sa hovoria bežne v hovorovej reči.
Ešte jedna otázka, ktorá je mimo, ale tvojho románu.
-Prečo nepoužívaš, keď komentuješ, alebo, keď odpovedáš, dĺžne, mäkčene, proste interpunkčné znamienka?

Gabriel Jon Reyes10.6.2015
 

Ak si to praješ, tak v komunikácii s tebou budem používať interpunkčné znamienka.
Hovorové výrazy používam preto, lebo toto moje dielo (alebo pokus o dielo) sa snažím písať takým štýlom, aby sa rýchlo a ľahko čítalo a okrem toho, myslím, že viac osloví mladých ako starších a preto im treba prispôsobiť slovník.
Mne magora Word automaticky neopravil. Ak by som sa mal riadiť tým, čo mi pri písaní počítač podčiarkne, tak by v mojom diele nevystupoval žiadny Alejandro, Athalia, Area 51 a pod.

Adhara21.5.2015
 

Ahoj,
V poriadku, keď chceš to podrobné hodnotenie, tu je môj komentár k prvým siedmim kapitolám, ktoré som (zatiaľ) prečítala:

Už od prvých slov som videla, že si si zvolil odvážnu tému. Použiť Ježiša ako hrdinu... ako som sa prebojovávala ku koncu kapitoly, bolo to čoraz odvážnejšie a odvážnejšie. Dan Brown sa môže ísť schovať. :-) Otázne však je, či si neprekročil hranicu, ktorú vie väčšina čitateľov prijať. A to aj ohľadom uveriteľnosti aj kontroverznosti. Napríklad opis toho, ako sa Ježiš bozkáva s chlapom...

Otázky sa rýchlo nabaľujú a nabaľujú a v tretej kapitole som sa kvôli tomu už začala mračiť. Síce to začínaš aj vysvetľovať, ale nie k mojej spokojnosti. Stále nechápem plno vecí a nezdá sa mi, že by si naznačil, že to vysvetlíš neskôr.

Začnem nekonzistenciou, ktorá sa objavila v tretej kapitole:
Najprv si ho Marianna nechcela vziať a zrazu je jej manželom? Ak nie, prečo o nej Ivan uvažuje ako o manželke? A ďalej opäť pokračuješ, akoby bola len jeho partnerka, nie manželka.

Celá tá myšlienka, že žena predstiera vzťah, aby s mužom mala dieťa, a potom ho vyhodí do povetria, mi pripadá absurdná. Ak jej išlo len o cudzie gény, prečo skrátka Athalia nemohla len niekoho zbaliť na jednu noc? Bolo by to oveľa rýchlejšie, menej riskantnejšie a menej nápadnejšie. Opakuješ síce, že ju nikdy nenájdu, nikdy nezistia, nikdy nevyšetria... no inteligentný zločinec vie, že riziko existuje vždy. A čím dlhodobejšie zločinec niekde pôsobí a viac ľudí pritom zbytočne pozabíja, tým väčšia je motivácia polície aj príbuzných ho dolapiť. Pri dlhodobom predstieraní vzťahu mohla oveľa ľahšie urobiť chybu a načo to? Prečo nemohla odísť už keď bola tehotná?

Explózia, pri ktorej Ivan zbytočne zahynie, je jedna vec. Druhá vec je, že Marianna alias Athalia je od tej chvíle nezvestná, jej telo sa nenašlo, a to by určite niekomu vŕtalo hlavou. Keďže mala, teda predstierala s Ivanom taký dlhodobý vzťah a mali spolu aj dcéru, určite ju poznala aj jeho rodina, priatelia... a tí sa nezaujímajú, že je preč? Neohlásili polícii jej zmiznutie? Všetkému tomuto by sa mohla vyhnúť pri anonymnom sexe na jednu noc.

Ďalšia vec – dá sa predpokladať, že Athalia je rodená Američanka. Už to, že sa naučila dokonale po slovensky je divné, ale ešte divnejšie je, že jej nezostal žiadny prízvuk, aby ju Ivan nepodozrieval, že sa narodila inde. A načo sa vôbec trepala za cudzími génmi až tak ďaleko ako na Slovensko? A učila sa kvôli tomu jeden z najťažších jazykov na svete? Alebo to bola rodená Slovenka? Podľa mena sa nezdá...

Ďalšia väčšia výhrada sa viaže ku koncu štvrtej kapitoly. Prečo Aaron hovorí Athalii to, čo ona dávno vie? To, že sa to musí dozvedieť čitateľ, nie je dostatočný dôvod na vedenie – z hľadiska postáv – absurdných dialógov. Akurát o tom píšu teraz na titulke v pravidlách písania trilerov. :-) A to isté aj ďalej pri rozhovore s Alejandrom. Ak sú s Athaliou dlhodobí milenci a ona navyše vie, že do Rádu prišiel odniekiaľ, ako to, že sa ho nikdy predtým neopýtala, ako sa tam dostal, a musí jej to vysvetľovať teraz? Z takýchto replík priam trčí, že sú narafičené len kvôli čitateľovi.

K dialógom mám aj ďalšiu výhradu: Repliky postáv z obdobia 1. storočia pôsobia neraz príliš moderne. Najviac ma vyrušilo, keď Svätý Jozef hovorí o svojich „biologických deťoch“. Nie je to trochu nevhodný pojem pre nulté tisícročie, dávno pred zrodom biológie?

Čo sa týka celkového hodnotenia deja, pre mňa je to už cez čiaru. Cez čiaru v uveriteľnosti. Skrátka priveľa extrémov s príliš jednoduchými a deravými zdôvodneniami na malom priestore.

K štýlu – je vcelku dobrý, čítavý, len sem-tam opakuješ slová či myšlienky, ale nie je to nič tragické. Štýl písania je zároveň veľmi jednoduchý. Na jednej strane je to fajn, lebo je zrozumiteľný, čo je na nezaplatenie. Na druhej strane ja osobne som fanúšikom väčšej literárnosti a rafinovanosti, samozrejme, dobre podanej. Navyše často skĺzavaš do klišé (mohutnú svalnatú hruď, aj modré z neba,...) Kladne hodnotím vysokú pravopisnú úroveň diela, hoci tá by mala byť samozrejmosťou – ale žiaľ často nie je, ani tu na MT.

Neber prosím túto kritiku nejako útočne či demotivačne. Štýlovo a asi aj obsahovo jestvuje obrovské množstvo omnoho horších diel. No vždy sa dá viac písať o záporoch ako o kladoch, preto je také aj moje hodnotenie.

Gabriel Jon Reyes21.5.2015
 

Dakujem za komentar, kratky teda nebol :) Vsetko sa postupne vysvetli. Na nedostatkoch skusim popracovat. Nabuduce este poprosim, aby si v komentari nepisala az takto konkretne, co sa deje, lebo prezradis dej citatelom. Budem rad aj za tvoj dalsi komentar. Co sa tyka Athalie, tak ona je talent na jazyky :) A tie extremy, tych je dost, to viem, budem sa krotit.

Adhara22.5.2015
 

Snažila som sa príliš nespojlerovať, s výnimkou tej tretej kapitoly, kde som mala viac výhrad – tam to už inak nešlo. A vyzradenia deja môžu čitateľov aj nalákať.

„Všetko sa postupne vysvetlí.“ – Len či čitateľ bude mať nervy na to vysvetlenie čakať. :-) Ono sa to ťažko opisuje, ale niektorí autori vedia vytvoriť svojím textom akýsi prísľub vysvetlenia, vniesť do čitateľa nádej, že časom všetko do seba zapadne, všetko sa zdôvodní. Ty si to ale nevytvoril, žiaľ. Ohľadom tých otázok v tretej kapitole necítim ako čitateľ žiadnu nádej, že príde nejaké lepšie vysvetlenie. Ale ktovie, ako to vidia iní čitatelia. A ani talent na jazyky nezbaví prízvuku. :-)

Gabriel Jon Reyes16.5.2015
 

Som rad, ze citate. Vazim si to, pretoze to pisem pre ludi a dufam, ze sa to aspon trosku paci. Rad by som vsak uvital pochvalu, skritizovanie, nejaky komentar, ktory ma nakopne, potesi, rozosmutni, nieco, vdaka comu by som sa vedel odrazit. Zajtra pridam dalsiu kapitolu. Dielo uz pomaly dopisujem a myslim, ze sa vyvija spravnym smerom, aj ked tu na mamtalent to este potrva nejaky cas, kym sa tu objavi posledna kapitola, pretoze toto moje dielo ma celkom slusny rozsah, preto by som uvital spatnu vazbu. Dakujem.

Mima Čierna19.5.2015
 

Ahoj, Gabriel. Ja už som Ti raz písala, že by si si zaslúžil viac komentárov. Tiež si myslím, že sa komentuje málo. Takto potom človek nevie, čo urobil dobre a čo si zaslúži prerobenie. Možno by ti pomohol vlastný banner (skúšal si nejaký poslať?). Mne nahnal pár čitateľov. Rada by som Ti tu niečo k veci napísala, ale najskôr musím dočítať Tvoju Žofiu. Neboj, nezabudla som, len mám toho teraz vyše hlavy. Zatiaľ Ti aspoň želám väčšiu odozvu. ;)

Gabriel Jon Reyes20.5.2015
 

Dakujem. A kedze ja a pocitace nie sme kamarati, tak sa mi s bannerom nechce bavkat.

olinka18.4.2015
 

No, musím povedať pravdu, mňa to veľmi neuchvátilo. Zo začiatku som to čítala poctivo, potom som to len preletela. Podľa mňa tam boli zbytočne dlhé dialógy, dala by som tam viac \"iskry\", aby to oslovilo. Ale to je môj názor.

Gabriel Jon Reyes19.4.2015
 

Dakujem za komentar. Neviem vsak, ci je tvoj komentar k jednej z kapitol (pretoze v tej bolo ozaj dost dialogov), ale ci k celemu dielu ako celku.

Zana15.4.2015
 

Milý Gabriel, musím povedať, že odvaha s akou si sa vrhol prepracovať jeden z najznámejších príbehov sveta ma udivuje a som zvedavá ako túto verziu čitatelia príjmu, ja osobne nie som fanúšikom týchto konšpiračných diel, ale vo svojom okolí poznám veľa ľudí, ktorí ich milujú. Inak štylizáciu máš veľmi príjemnú a text sa čita dobre. Držím palce.

Gabriel Jon Reyes15.4.2015
 

Dakujem za pochvalu. To, co pisem je fikcia popletena s historickymi faktami, to co pisem, mozem byt 100 percentna pravda aj uplny blud. Nejde mi o to, aby som niekoho presvedcil o tom, ci je to, co pisem, pravda, ale chcem ponuknut trochu iny pohlad na zivot asi najznamejsieho cloveka v ludskych dejinach. Dufam, ze si precitas aj dalsie kapitoly, ktore budem postupne pridavat a uvitam tvoje dalsie komentare, ci uz pozitivne alebo negativne.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec




 

Projekt

mediálne
podporujú: