IKARIKAR http://www.ikar.sk

Keď žena miluje ženu (Norma Marquéz)3.2.2016
 

2
 počet hodnotení: 17
prečítané 399, Komentáre 34

 
...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Alia S.31.3.2016
 

Povedať o Istanbule, nie povedať ohľadom Istanbulu.
Muezín, nie mezuín.
Zvoláva k modlitbe, nie vyvoláva na modlitbu.
Bola zavesená na ramene, prípadne bola zavesená do muža/mužovho ramena, nie o rameno.

Viac ako riadky, ktoré vidno na hlavnej stránke som nečítala, nemá zmysel čítať a potkýňať sa o chyby a môj názor na dielo už poznáš, tak aspoň tieto štyri nedostatky v prvých dvoch vetách si oprav.

Norma31.3.2016
 

Ty si ale nabrusena, teba by som v posteli mat nechcela :)
S tym ramenom mas pravdu, s muezinom cistocne, lebo to nie je slovenske slovo, takze urcite sa nepise \"muezín\", ale mas pravdu, ze ani nie \"mezuín\", ako som napisala ja. Proste preklep, stava sa.
Pravdu mas i s tym ramenom, ten Istanbul je podla mna spravne, lebo nehovorim o Istanbule ako o meste, ale o Istanbule ako o dovolenke, ako o nejakej casovej jednotke. A to \"k modlitbe\" sa mi nezda, prepac. Mozno mas pravdu, ale kedze dielo pise akoze namyslena, bohata pipka, tak jej to moze byt jedno, ake pouziva predlozky. Viackrat som uz napisala slova, ktore su nespisovne, alebo som pouzila zle predlozky, alebo som pouzila vulgarizmy atd. a v takomto zanri je to, aspon podla mna, uplne jedno.
Ale dik za upozornenia. Stale vsak nechapem, preco mas pripomienky, ked moje dielo necitas, lebo sa ti nepaci.
P.S.: Aj to slovo \"dik\", ktore som napisala vyssie, tiez nie je spisovne.

Alia S.31.3.2016
 

Normuška, zlatko, nechcela by si si to ešte raz premyslieť?
Už sa ti nezdám nabrúsená? :)

Nemôže byť správne \"hovoriť ohľadom\", nech už máš na mysli čokoľvek, keď hovoríme O: meste, dovolenke, človeku, predmete...

Určite sa píše muezín, môžeš si byť istá a môžeš napísať aj do jazykovej poradne JUĽŠ.

A zvolať? Možno si si pomýlila \"zavolať na\". Zavoláme na brata a pod., ale v tomto prípade zvoláva k modlitbe, nie zvoláva či dokonca vyvoláva (vyvolávame žiaka k tabuli či vyvolávame, vykrikujeme napr. heslá a pod.), neraz som písala, že slovenčina je zložitý jazyk a k pojmom teba pristupovať s citom pre jazyk. Nie každý ho má, rovnako ako talent na písanie, ale ver mi, že \"mezuín vyvoláva na modlitbu\" je celé zle.

Čo sa týka vyjadrovacích prostriedkov, ak hlavná postava neovláda jazyk, ak sa v úvodzovkách vyjadruje slangovo, dialektom, skomolene, akokoľvek, je to v poriadku. Ale autor sa musí vyjadrovať spisovne.

Vysvetlím ešte raz: pretože som všetky tie zmienené chyby videla na prvej stránke, ktoré sú vidno aj bez kliknutia na dielo, a keď som ich zbadala, tak som chcela poradiť.
Namyslenej prihlúplej pipke, keď sa vyjadruje, môže byť jedno ako, ale autorovi by nemalo byť.

Už mlčím, je to tvoje dielo, ty vieš, ako chceš, aby vyzeralo a mňa nebaví presviedčať ľudí, ktorí si mýlia pojmy a dojmy.

Oľga31.3.2016
 

Ahoj, Norma.
Ja som ti tiež chcela napísať, ale potom som to vzdala, kedže som zistila, že neprijímaš kritiku.
Dočítala som kapitolu až do konca. Aj všetky, ktoré tu máš. Ja som ti skôr chcela napísať, aby si trocha ubrala. Lebo píšeš \"nevhodné\" slová, ak to tak môžem nazvať, aj tam, kde by nemuseli byť a zbytočne sú vyhrotené. Možno to nevieš posúdiť, ale uberá to na kvalite. Väčšinou tu čítajú ženy a tie, nemusia čítať prílišné... dala som tri bodky, lebo každý určite bude vedieť, čo som tým myslela.
Neviem, čo chceš urobiť s rukopisom, či ho chceš poslať do vydavateľstva, alebo ho chceš dať prečítať len nám a odložiť. Ak ho chceš posunúť ďalej, tak ho budeš musieť poriadne opraviť. Lebo verím tomu, že v takomto stave by ho nikto neprijal. Ani by ti nedali odpoveď. Ver mi, je to tak.
Je mi ešte ľúto jednej veci a to, že nechceš dať na rady Alie S. Niežeby to bola moja známa, alebo kamarátka, ale poznám jej rady a viem, že sú dobré a užitočné. Mne tiež veľmi poradila, keď som začínala. Ja som to nebrala, ako \"otravu\" ale ako odrazový mostík. Začala som sa učiť, podrobne som si prečítala jej rady a zistila som, že má vo všetkom pravdu.
Hoci veľa ľudí ju tu berie, ako \"nutné zlo\" ja nie, to môžem verejne vyhlásiť. Lebo človek, ktorý venuje svoj čas, aby si niečo prečítal a potom to podrobne rozobral si zaslúži skôr obdiv, ako zatratenie. Nie každému sa to chce robiť, mnohí len mávnu rukou a idú ďalej a nezaoberajú sa radami.
A ona vie naozaj poradiť dobre, kvalitne. Lebo, Norma, daj si ruku na srdce a uváž sama, že toto, nie je veľmi vydarené. Nechcem ťa odrádzať od písania, ale... zvážila by som dosť rozsiahle úpravy.
Poradím: skús si prečítať diela autorov, ktorí tu už nejaký čas píšu a porovnaj to s tvojím rukopisom. A sama uvidíš ten rozdiel.
Len toľko som chcela. Možno aj mne napíšeš, že som namosúrená a nechcela by si ma do postele, ale šlo mi skôr o to, aby som ti otvorila oči. Lebo, keby sa to trocha upravilo, mohlo by to byť vydarené dielo. Ľudí dosť zaujíma táto téma. Je to niečo nové, neopozerané.

Marek1.4.2016
 

Ahoj Norma,
skús sa na tieto komentáre pozerať ako na dobré rady, netreba sa hnevať. S odstupom času, ak ty sama budeš o zlepšovací proces stáť, uvidíš, koľko sa toho dá zmeniť, vylepšiť, opraviť, prepísať.
Kamila píše román odohrávajúci sa v Istanbule, a píše ho tak, že nemám najmenší dôvod myslieť si, že neovláda a nepozná reálie a zvyky danej krajiny. To je základ.
Tvoje dielo ako také, som nečítal, k nemu sa vyjadriť nemôžem. Oľga ťa upozornila na neprimerané slová, ver, že ak je ich v texte veľa, alebo na miestach, kde nemusia nutne byť, príbehu to len škodí.
Ešte k Alii - nemusia sa Ti jej rady páčiť, nemusíš s nimi súhlasiť a samozrejme, môžeš si obhájiť svoj postoj, ak stojí na logických základoch, ale niekedy nie je na škodu, zamyslieť sa nad jej radami s chladnou hlavou a odstupom.
Tým nechcem povedať, aby si prestala písať, tebou zvolená téma môže určitú časť čitateľov zaujať, len...
Prajem všetko dobré.

Kamila31.3.2016
 

Ahoj Norma. Nebudem sa vyjadrovať k obsahu danej kapitoly,ale chcem upozorniť na obrovskú mýlku. Islam je náboženstvo a v podstate aj ideológia, ale určite nie oblečenie. To môže byť len orientálne.

Norma31.3.2016
 

Ahoj. Chces povedat, ze moslimovia nemaju svoje specificke oblecenie? Orient je nielen moslimsky svet, ale Vychod (teda Azia) celkovo. Orientalny znamena nielen moslimsky, ale aj cinsky, japonsky, indicky... A napisat arabske oblecenie by bola este vacsia blbost, lebo Turci nie su Arabi, ale moslimovia. Nic lepsie sa tam nehodi.

Kamila31.3.2016
 

Norma, ako vidím, ty nechceš počuť dobré rady. Turci nie sú len moslimovia a islamské oblečenie sa týka len náboženstvom predpísaných odevov. A to sú tie, ktoré majú ženu chrániť pred pohľadmi cudzích chlapov ako hijab. Ty si však písala o priesvitnom ľahkom odeve, predpokladám, že hovoríš o bedle. Je dobré si predtým niečo naštudovať, ak už chceš podobné veci písať. Ale dobre, je to tvoja práca, ty sa prezentuješ.Sledovala som ťa pravidelne, ale už nebudem. Želám ti všetko dobré.

michaela galambošová21.3.2016
 

Ahoj Norma,
prečítala som si Tvoje dielko a hneď mi prebehlo hlavou, prečo je hlavná hrdinka tak skalopevne presvedčená, že jej všetci závidia? Veď napríklad pre väčšinu (bežných) ľudí sú „bohaté pipky,“ na smiech a pevne verím, že väčšina smrteľníkov je ako tak spokojná a stotožnená so svojim bežným životom. Ako už bolo spomínané nižšie, na jednej strane spomína, že rada cestuje MHD a po pár riadkoch, že je to ako za trest. Hlavná hrdinka mi je nesympatická a to môže odrádzať nejedného čitateľa. Ako píše Silvia, keď príbeh rozprávaš prvou osobou, čitateľ má tendenciu sa s ňou stotožňovať, čo v Tvojom prípade nie je bohviečo. Niektoré veci (pokusy o fajčenie), boli pre mňa už „cez“, ale to nemusí platiť pre všetkých..
V 10. kapitole je však vidieť zlepšenie štýlu, tá sa naozaj dobre čítala... Držím ti palce...

Norma21.3.2016
 

Snazim sa pisat dielo trochu inym sposobom, viac citatela zoznamit s dusevnymi pochodmi hlavnej hrdinky. V dalsich kapitolach chcem lepsie vykreslit jej vztah s manzelom a so synom, no a samozrejme trochu steklive zalezitosti s Majkou. Uvidime, ako nakoniec toto dielo dopadne. Teda, ja viem, ako dopadne, ale ci sa bude ludom to vsetko, co chcem napisat a uverejnit, aj pacit.
Dakujem za tvoj komentar a tesim sa, ze si mi pochvalila 10. kapitola. Pokojne sa hocikedy ozvi. A aj vy, ktori ste ma kritizovali. Len by bolo pekne napisat okrem nadavania na (ne)kvalitu mojho diela aj dovody, preco sa vam nepaci, co by som mala zlepsit a pod. Pekny vecer.
P.S. Ospravedlnujem sa za pisanie bez diakritiky, ale ide mi to tak rychlejsie. Odporozovala som to od jedneho autora tu na portali, ktory tiez pise komentare bez bodiek a makcenov.

Kamila22.3.2016
 

Musím tiež pochváliť, od desiatej kapitoly sa zlepšujú dialógy, ale stále je to tlačené do pozície pudového správania sa hlavnej hrdinky. Norma, už predtým som povedala, že máš veľkú snahu sa zlepšovať, čo je aj vidieť. Len netlač nasilu všade tie vulgarizmy. Sú momenty, keď sa to hodí, napríklad šok, prekvapenie a podobne, ale nie do myšlienok. Neverím, že hlavná hrdinka je tak prízemná, že aj premýšľa v nadávkach. Píšeš v prvej osobe a je ťažké sa stotožniť s tou postavou. Skús obísť aspoň v jednej kapitole obscénnosti a vulgarizmy. Sama uvidíš, že Ťa to dostane na vyšší level. Fantáziu máš.

SD19.3.2016
 

Ahoj, Norma, mas kratke kapitoly, tak som ich na jedno posedenie preluskala vsetky. Nemyslim si, ze je to zle, ani styl pisania nemas zly, citas sa lahko. Je mnoho autorov, ktori nepouzivaju dialogy. Ak je Tvoj autorsky zamer, je to ok. Dokonca ani spracovanie mi nevadi, nepripada mi obzvlast vulgarne, ani nadavky, ani sexualne sceny. Dufam, ze Ta vsak neurazim, ak napisem svoj dojem. Myslim, ze na Slovensku nie je mnoho zien, ktore by sa dokazali stotoznit s Tvojou hlavnou postavou. Ako uz naznacila Olga, Mel vyznieva ako narcistka. Podla nej je krasna, bohata a lepsia ako ostatni (urcite lepsia ako manzel, podla jej poznamok). Ak by to bolo pisane v tretej osobe, az tak by to nevadilo, citatel by ju aspon mohol neznasat, alebo jej nezakryte zavidiet, ale citat v prvej osobe, cize predstavovat si, ze som to vlastne ja, a zaroven sa neznasat, nie je celkom prijemne. Tiez by ma asi zaujimalo, kto by mal byt Tvoja cielova skupina citatelov. Zeny povacsine nesiahnu po knihe s narcistickou hlavnou hrdinkou, ktora je vo vsetkom lepsia a maca im v tom cumaky. Sex v knihe predava, to je jasne, takych 50 odtienov je dobry priklad, ale zeny chcu okrem sexu aj romantiku, lubostnu zapletku, nie len opis fungovania endokrinnych zliaz, nech uz je akokolvek dobre opisany. To je skor pre muzov, ale myslim, ze muzi apriori v knihkupectve nepojdu do regalu so zenskou literaturou. Nie som profesional, prosim, ber moje slova len ako reakciu od citatelky. Nie je to kritika, len vyjadrenie pocitov. Tvoj pribeh by mohol oslovit mnoho zien, len sa s nim musia vediet stotoznit. Ak citam v prvej osobe, cize akoby o sebe, asi si explicitne nepoviem, ze som avionska pipka. A uz toboz nie, ak by som nou naozaj bola:-)

Norma20.3.2016
 

Dakujem za komentar. Snazim sa zlepsovat, snad to bude v dalsich kapitolach vidiet.

Norma18.3.2016
 

Posledné dva komentáre ma veľmi nepotešili. Nechápem, prečo tí, ktorí kritizujú, čítajú dielo, ktoré sa im nepáči. Ak si myslíte, že ide o vulgárne, prvoplánové a neviem aké ešte dielo, tak to proste zabaľte. Ja radšej privítam konštruktívny komentár, aký mi dala napr. Oľga, než nič hovoriacu kritiku, ktorá ma len urážať. Najmä človek s podpisom \"celé zlé\" by mi mohol napísať, v čom sa mám podľa neho zlepšiť, príp. nemusí čítať. Ak sa vám páčia iné diela (napr. Caryn ma celkom oslovila alebo Gabriel Jon Reyes alebo Kamila), čítajte tie. Radšej budem mať menej čítaní, ale ľudí, ktorí ma len chcú kritizovať a nie pomôcť mi, sa rada zbavím. Pekný večer všetkým!

cz19.3.2016
 


- vulgarizmy násilné, nevhodne použité, prvoplánové,
- nezáživný, bežný netvorivý štýl rozprávania: bola/nebola, mala/nemala... .
-nenápadité
- nič neriešiace
- bez vyvolania zvedavosti: čo bude ďalej?
- bez zápletky
- plné nefunkčných vecí
- čo príde, to odznie bez rozruchu


Stačí?

BTW ľudia čo nechlácholia ale kritizujú, vždy pomôžu najviac. Tak sa ich zbav a nechaj si to, čo nikam neposúva, lebo samé potrebuje veľa zrieť. Premýšľaj.

celé zle16.3.2016
 

viac ľudí má odvahu napísať úplnú pravdu: prvoplánové nekvalitné neliterárne spracované nízkymi pudmi vedené nič

žiada sa veľa premýšľať inou časťou tela a určite si pozrieť, ako treba písať

Kamila16.3.2016
 

Ahoj Norma. Podľa čitateľnosti vidím, že táto téma ľudí zaujíma, alebo láka, alebo je to iba zvedavosť. Priznám sa, že mňa si sklamala. Ani nie pre tému, veď každý píše to, k čomu ma blízko. Ale ak poznáš knihy z Červenej knižnice, je hanba tu vkladať niečo tak hrubé, prvoplánové, doslova v niektorých pasážach až perverzné. A to nehovorím o neustálom vkladaní zátvoriek. Čo to je? Tvoj osobný názor zdieľaš v zátvorkách? Neustále opakovanie rovnakých výrazov, nezáživné dialógy. Chválim snahu niečo písať, chválim výdrž a určite aj ochotu zdokonaľovať sa. Preto odporúčam, prečítať aspoň niekoľko kníh na túto tému, ktoré majú úroveň a nie nízkosť článku erotického bulváru. Podľa riadkov vidieť, že máš schopnosť a talent na sebe popracovať. Neber moje slová v zlom, ale každá erotika, láska, či už je medzi ženou a mužom, alebo medzi rovnakými pohlaviami sa dá napísať s nehou, ľahkosťou, romantikou, ale aj drsnosťou, len treba premýšľať a vložiť postavám trochu úcty k sebe, radosť zo života, trošku viac psychológie ich duchovného sveta. To nie je o sexe, telesnom harašení, užívaní si kade-tade, to nie je len o pudoch, veď nie sme zvieratá. Zatiaľ, to na mňa tak pôsobí. Ešte raz vravím, neber v zlom moje slová, ale popremýšľaj, čítaj po sebe aj 20x, skús prežívať nanovo tvoj príbeh, skúmaj pocity a tie popíš. Predstav si scénu, vnímaj ju a potom si perom na papier zapíš všetko, čo ti prišlo na myseľ. Až tak sadni k pc a píš podľa poznámok. Verím, že dokážeš napísať knihu hodnú Červenej knižnice, ale musíš sa dívať na svoje dielo očami čitateľa. Prajem veľa šťastia.

Oľga11.3.2016
 

Škoda len, že viac nepoužívať dialógy. A keď ich tam máš, tak sú slabé, krátke, nič nehovoriace.
Na niektorých miestach sa doslova natískajú a ty ich tam nemáš. Čo ma mrzí, lebo tým by sa to trocha posunulo do vyššej autorskej skupiny. Keby si si na to trocha sadla a čítala to po sebe, určite by si to videla aj sama.
Ja som začala teraz písať nový román. Keby si videla, koľkokrát to prepisujem, škrtám, dopisujem. Už sa mi to zdá dobré, začnem to prepisovať do počítača a ešte aj počas toho to upravujem. Nechám to odležať a za pár dní to zasa čítam. A zas opravujem. Ale asi veľmi chcem, aby to bolo perfektné, hoci niekedy sa mi to podarí viac, inokedy menej.
Nechceš si ešte nad tým sadnúť a pozrieť to. Hlavne niektoré slová, výrazy by som tam zmenila, aby to nevyzeralo tak surovo, arogantne.

Norma12.3.2016
 

Ahoj. Ďakujem za ďalší komentár. Snažím sa o viac dialógov, ale v prvom rade chcem, aby to vyznelo skôr ako vyjadrenie duševných pochodov hlavnej hrdinky, aby čitateľ vnímal to, čo hovorí. S tými niektorými hrubými slovami máš síce pravdu, ale ľudia tak vulgárne, žiaľ, rozprávajú, preto napísať namiesto skurvený napríklad hlúpy alebo niečo podobné by bolo trochu smiešne. Tak sa už nehovorí ani vo škôlke...

Oľga5.3.2016
 

Ahoj, Norma.
Prečítala som si úplne od začiatku všetky kapitoly, ktoré tu máš. A musím sa jednoznačne pridať na stranu Majky.
Je škoda, že nepoužívaš dialógy. Mne to pripadá, ako keby si to všetko chcela mať rýchlo za sebou a už chceš byť pri hlavnom deji, pri hlavnej téme. Načo sa ponáhľať? Prečo pekne neroztiahneš dej, nepripravíš nás na to, čo bude nasledovať. Daj tam dialógy s manželom, so synom. Všetko máš v rovine rozprávača. Poznáme udalosti len z jej pozície. Ako to vníma jej manžel? Aký je? Aký je jej syn? Mne to pripadá, ako keby jej na nikom nezáležalo len na sebe. Ona je krásna, ako madona a hotovo. Všetci sú zlí, manžel má frajerku, syn má priateľky...
Aj ona bola tiež dobrý kvietok. Ja si ju predstavujem, ako peknú, ale veľmi do seba zahľadenú, namyslenú ženu, ktorá si nikoho, ani nič neváži, dokonca ani sama seba. Všetko odcudzuje, celý svet jej ide na nervy, autá, autobusy, ľudia, manžel, syn...
Prečo vlastne žije, aký má cieľ života, motiváciu? Pre mňa je to hlúpa žena, bez zmyslu života.
Ja by som skúsila, viac rozohrať dej. Ukázať ich domácnosť, ich rozhovor s manželom. Dialóg so synom, hoci aj hádavý. Ukázať ju, ako márnivú ženu, ukázať jej postoj v rodine.
Skús nad tým popremýšľať, vymysli dialógy, lebo tie robia dej dejom. Prostredníctvom nich spoznávame hlavných hrdinov. Ľahni si, obklop sa tichom a predstavuje si to, daj tomu reálnu podobu.

Kamila5.3.2016
 

Súhlasím s tým čo písala Oľga.

Kamila5.3.2016
 

Vyzerá to ako sloh. K tejto téme by sa hodil štýl Oscara Wilde. Treba porozmýšľať a začať od samého začiatku.

Norma5.3.2016
 

Dievcata, vyckajte. Dielo sa rozbehne, pribudnu dialogy, spoznate hlavnu postavu, jej manzela, syna, mozno aj nejake prekvapko k tomu :) A majte, prosim, strpenie, nie som profesional, len sa ucim.

Mária Blšáková5.3.2016
 

Milá Norma.
Ako nápad to nie je zlé. Je osviežením, keď frekventované námety vystrieda niečo nové. Homosexualita v knihách je už bežná, čo sa mužov týka, ale o ženách som tu ešte nečítala. Napriek tomu, môže mať autor neviem akú dobrú tému, ak ju dobre neuchopí a nespracuje, nenamotá si čitateľa a o toto predsa nám všetkým (väčšine) ide.
V tvojom texte máš kopu zbytočných slov, k tomu zle postavených. Akoby ich niekto naukladal do krabice a zahrkal ňou.
Opakovačky - slová s rovnakým základom takmer pri sebe. Dve vety ktoré vravia to isté, len sú zvolené iné slová. Potom - \"zvýraznila som si svoje aj tak dlhé mihalnice.\" Svoje, moje... zbytočnosti. Ale všetko toto sa dá naučiť. Čo mi naozaj prekážalo a čo by si si mala premyslieť, je hlavná hrdinka.
Aká vlastne je? Na mňa pôsobí ako chladná mrcha, ktorá svoje chyby prehliada, no na iných hľadí z hora. Opisuje sa ako narciska. Perfektná postava, tvár a čo ja viem čo ešte. Rozpráva o tom, ako jej muž a syn sú rovnakí, tuláci a pritom si zaspomína na bujarú mladosť keď bola v synovom veku. Vyjadruje sa dosť tvrdo, pritom čitateľovi nevysvetlila dôvod. Je manželka, matka, je majetná. Napriek tomu, že jej závidia, nie je šťastná. Mala by si urobiť nejaké úpravy, aby sme ju mohli pochopiť, obľúbiť si ju, alebo nenávidieť, no ona pôsobí strašne rozporuplne. Tiež tam máš zopár nelogickostí:
...na tej hnusnej sociálnej sieti, z ktorej sa neviem odhlásiť - Neviem, ktorú si myslela, ale keď vypneš pc, po chvíli ťa odhlási samo a bez hesla neprihlási. Ak by predsa len, pri všetkom je x. Nepresvedčivo pôsobilo i to, že ju dávna kamarátka len tak požiadala, aby pre ňu prišla na letisko, aj keď dávno neboli v kontakte. Ďalšia vec, autobus. Najprv píše, že cestovať ním je ako za trest, no autá zabíjajú ľudí, čmudia. Aj autobusy mávajú nehody, čmudia.
\"Mám rada ten pocit, keď som v plnom autobuse, ťažký dusný vzduch a každú chvíľu sa musím otáčať, či ma nejaký úchyl nehladí po riti, alebo sa ma nepokúša okradnúť.\" - Táto veta je poriadny rébus. Podľa nej je úchyl hlavná hrdinka, veď sama tvrdí, že to má rada. Aj ťažký vzduch, i tlačenicu. Mimochodom, prečo sa obzerá? Veď keby ju niekto hladil po riti, cítila by, či nie? Ono to vyzerá, akoby sa obzerala, či nie je na dohľad správny adept na obchytkávanie.
Norma, neber to ako neprimerané mudrovanie. Máš tu ešte len kúsok, tak to celé prejdi. Verím, že stereotyp ku spokojnosti neprispieva, ale vykresli ju viac. Tiež, ak dobre rátam, štyridsiatnička by už mala mať jasno v svojej sexuálnej orientácii. Ak o sebe pochybovala, môžeš sa o tom zmieniť, môžeš dodať, že celý život jej čosi chýba, snívajú sa jej podivné sny v ktorých muži nehrajú hlavnú úlohu, alebo niečo podobné. Radšej dlhšie prerábaj, pohraj sa s kapitolami, čítaj si ich nahlas, ako máš po roku práce prísť na to, že to bol stratený čas. Prajem ti veľa trpezlivosti a tvorivosti.

Alica8.3.2016
 

Absolute s tebou suhlasim, Majka. Norme si dala expresnu lekciu ako pisat. Ak si to vezme k srdcu a prerobi to, moze zaujat. Tema je to zaujimava.

Norma5.3.2016
 

Dakujem za komentar. Dost mi to potrvalo, kym som ho precitala :) Poprosim o trpezlivost, dielo dorabam, prerabam, zlepsujem. Snad dalsie kapitoly budu lepsie.

Alia S.2.3.2016
 

Ak môžem poradiť, úryvok je ako čumieť na štupeľ z vína.
Chceš byť čítaná, mala by si preto poskytnúť zážitok, nalákať, poskytnúť širší rozmer.
Pre mňa sú akékoľvek intimity prepierané na verejnosti nevhodné, preto ťa, už podľa nápisu, ledva dočítajúc kratučký úryvok, navštevovať nebudem. Viem si predstaviť, čo bude nasledovať, aj z toho dôvodu nie je o čo stáť, už nadpis prezradil všetko, iba som chcela poradiť.
Začni prológom, pridávaj kapitoly chronologicky. Aj zváž, či nie je vhodnejšie uverejňovať v časopisoch, určených pre takto orientované okrajové skupiny.

Dorian Gray7.3.2016
 

Autorka má to šťastie, že ju už nebudú obťažovať takéto analýzy. Lebo, ako spieva jedna hudobná skupina - \"Analýza dokázala h...o\". Tvoja obzvlášť.

S úsmevom7.3.2016
 

najprospešnejšie pre autora sú také komentáre, v ktorých sa komentuje názor komentujúceho
i
prídem nazrieť, ako hodnotíš/analyzuješ toto dielo, ak budeš ochotný venovať pozornosť jemu nie komentárom, lebo ja tiež priveľmi vysoko nie

Norma Marquéz3.3.2016
 

Ďakujem za komentár, ale nepotešil ma. Dopredu odsudzovať kvalitu deja alebo jeho obsah je podľa mňa nevhodné. Ani ja nezavriem knihu po prečítaní úvodu, ale dám jej šancu. Samozrejme, nechcem ťa nútiť čítať, ak si orientovaná na iné diela. Ak si však myslíš, že budem písať nejaké porno alebo niečo také, tak si na VEEEEĽKOM omyle. Keď si toto moje dielo prečítala kamarátka (heterosexuálne orientovaná), povedala, že mala pocit, ako keby niektoré kapitoly písala ona sama. Dúfam, že nejaká žena sa v tomto mojom diele nájde a ak nie, tak nevadí, za pokus to stálo. Píšem rada a ak svojim písaním niektorú (alebo niekoho) z vás poteším, budem len a len rada. A ak nie, tak ma čítať nemusíte - nikoho nikdy do ničoho nenútim. Pekný deň.

Norma Marquéz2.3.2016
 

Ahojte. Volám sa Norma a rada by som sa podelila s vami všetkými o môj krátky román Keď žena miluje ženu. Možno ste aj vy zažili, tak ako ja, že ste roky nevideli svoju dobrú kamarátku z mladosti a keď zrazu vstúpila do vášho života, úplne vám ho prevrátila naruby. Toto je dielo o láske, ktorá je hriešna, ktorá by sa nikdy nemala zrodiť, ale stalo sa to a čo sa stalo, už sa neodstane. Snáď sa vám tieto riadky, ktoré tu chcem pridávať, budú páčiť. Príjemné čítanie!

Oľga2.3.2016
 

Ja si myslím, že to, čo si napísala do komentára malo ísť do anotácie s malými úpravami. Priestor, kde si to napísala je určený pre komentovanie tvojho diela. Anotácia má zaujať, navnadiť chuť čítať. Nie každý bude na úvod najskôr čítať tvoj komentár a potom začne čítať dej. To bola prvá chyba. Potom by som doporučila autorke, aby sa trocha zamyslela nad úpravou pridávaného diela. Lebo aj vzhľad \"predáva\"

Norma Marquéz3.3.2016
 

Ahoj. Ďakujem za tvoj komentár. Ešte tu len začínam, takže chyby sú logické. Rada by som sa opýtala k tvojim dvom posledným vetám - o tej úprave a o tom, že vzhľad predáva. Ako si to myslela? Ďakujem.

Oľga3.3.2016
 

Ahoj. Začnem k tej úprave.
Nie, nechcem si robiť reklamu, ale lepšie je vidieť, ako niečo vysvetľovať. Tak, ak budeš mať čas otvor si môj román - Vôňa ruží a uvidíš, čo som myslela tou úpravou.
Lebo ja som tiež takto začínala, ako ty teda - strašne. A môžem povedať, že som to dostala práve od Alie S. Nie tak mierne, ako to napísala tebe, vie byť aj ostrejšia a to poriadne. Mňa teda nešetrila a za to som jej vďačná. Lebo som sa nad sebou zamyslela, začala som na sebe \"makať\" a myslím, že výsledok sa ako-tak dostavil.
Takže, mrkni, ak máš záujem sa zlepšiť.
Držím palce.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Norma Marquéz

O mne

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: