IKARIKAR http://www.ikar.sk

Kráľovná z Magdaly (1. - 10. kapitola) (Miroslav Minich)27.3.2014
 

4
 počet hodnotení: 7
prečítané 902, Komentáre 29

 
Kráľovná z Magdaly (1. - 10. kapitola)

Kapitola 1.
 
 
   Úzka ulička Slnečného mestečka, obklopená starobylými domčekmi s bohatou kvetinovou výzdobou, nás priviedla na námestie vydláždené kamennými kockami. Jediná cesta umožňujúca prejsť nášmu autu, veľkej čiernej limuzíne, viedla popri terase malej reštaurácie Konkordia. Nedokázal som odtrhnúť oči od kvetín rôznej farby, ktoré terasu ozdobovali. Ich prenikavá vôňa mi udrela do nosa a prinútila otvoriť okno dokorán.
Nebol som v mestečku dlho, ale zamiloval som si ho prakticky hneď. Navzdory pocitom, ktoré vo mne stavby z kameňa - chladná krása diel majstrov kamenárov – vyvolávali, som často trávil voľné chvíle prechádzaním sa po krivoľakých uličkách mestečka, obdivujúc jedinečnú architektúru a pestrofarebnú výzdobu, ktorá akoby tým kameňom vdychovala život.
Ticho rušené občasným príbojom, či nenásilným škrekom čajok, ktorý už dávno nikoho z domácich nerušil - to všetko dotváralo jedinečnú atmosféru mne dosiaľ nepoznaného pokoja. Ale najväčším klenotom, okrasou mesteč...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Janči 7.9.2014
 

Osobne si myslím, že je to dielo, ktoré by sa mladším (násťročným)mohlo celkom ťažko čítať. Mňa to však oslovilo, pretože mi to príde prepracované aj čo sa týka tých lodí a ich stavieb, samotný dej ma tiež zaujal. Keďže som čítala viac diel od teba a to všelijakých, či už básne, či romány, musím uznať, že v písaní si urobil krok vpred, čo ma teší. Dúfam, že to bude stále lepšie a lepšie a čoskoro si budem môcť prečítať ďalšiu dobrú knihu. :)
Keďže nie som zdatná vo veciach, ktoré sa týkajú písania, z môjho osobného hľadiska nemám čo vytknúť. Len tak ďalej ;)

Miroslav10.9.2014
 

Janči, teší ma, že tvoj názor o mojom miernom zlepšení. Veď tie ,,veci\" doteraz boli iba akýmisi konceptmi, ktoré potrebujú dozrieť a snáď sa k nim časom dostanem. Dúfam, že Kráľovná je začiatok lepších časov... :-())))

Mária Blšáková3.9.2014
 

19. kap.
Spiaca kráska, podmanivá kráska... Skús tu krásku niečim nahradiť.
sebevraždu by som nahradila samovraždou, ale okrem toho ma táto veta pobavila :)
Na pobledlej tvári mi niečo nesedí. Možno nemám pravdu, ale zaváňa mi to čechizmom. Neskúsiš zblednutej, alebo bledej, či popolavej?
hovorili ste inak...teraz hovorím inak - to druhé inak zameň za takto, alebo niečo podobné.
2x čo sa stalo - to druhé môžeš zmeniť na.. tak už konečne povedzte o čo ide!
To je celá sranda. A pohroma - To je celá tá sranda a pohroma zároveň.
Ale trt je na guľku - na guľku vynechaj. Je to v predchádzajúcej vete, tak vieme, čo je na trt.
Vy kanec... by som vynechala, pretože mamutov chobot je celkom vtipný a ten kanec je tam akosi navyše a pôsobí podliezavo.
3x za sebou slovo diera... nahraď niečím :)
2x domov. Skús si dať pozor na opakovanie slov. Niekedy čitateľ ani presne nevie, čo ruší jeho dojem z textu. Zvyčajne je to zlá \"melódia,\" opakovanie, alebo zbytočné slová, bez ktorých sa text zaobíde.
Dovolil by šejk, aby dal niekto iný meno jeho jachte? Neviem, skús sa nad tým zamyslieť. Ja si myslím, že nie.
šejkovi, šejkovho, šejkovi,... niečo nahraď slovkom - mu, jemu, váženému zákazníkovi..
Aha... tak tu to je. Dobrý nápad s tým mailom :)
ma posotil na krok od priepasti... ma posotil tesne ku priepasti...

Milý Miro
Do tvojho diela som nakukla prvýkrát, tak o súvislostiach v deji neviem nič, len ma zaujali komentáre a povedala som si, že si tvoju novú kapitolu prečítam. S gramatikou mám sama nie najlepšie vzťahy, preto sa ani nesnažím na také niečo upozorňovať, skôr na pocit z textu, na slovosled. Píšeš dobre, len buď trošku dôslednejší.
Ešte mi nedá nevyjadriť sa ku hodnoteniam. Myslím, že ak chceš poznať fundovanejší názor na svoje písanie, nečakaj, že si ťa náhodou vyberú, ale pošli svoje dielko a pripíš, že by si bol rád, keby sa mu dostalo hodnotenia. Budem ti držať palce. Prajem veľa nápadov a samozrejme čitateľov.:) M.B

Miroslav4.9.2014
 

Ďakujem, Mária,za prospešné pripomienky. Uznal som ich opodstatnenosť a po niekoľkokrát opakovanom, pozornom čítaní som nedostatky odstránil. Priznávam, že nie všetky, ale tie okaté bez mihnutia oka. Veľmi pekne ďakujem.

Miroslav1.9.2014
 

Chcem vás, ktorí si prečítate aspoň časť z príbehu, poprosiť - vyjadrite svoje pripomienky. Ja sa nebudem hnevať, keď niekto napíše svoj názor. Preto sme tu, preto to robíme, aby nám čitatelia bez okolkov povedali, čo je zlé, čo je dobré. Som si vedomí, že v dnešnej dobe vládnu príbehy o upíroch, drakoch a mimozemských kultúrach. Ale myslím, že svoje miesto majú aj dielka, ktoré vzišli z reálu... Ďakujem.

Emko4.9.2014
 

Ahoj,
máš pravdu - zosaďme z trónu príbehy o úpíroch a podobných potvorách :) myslím, že za pozornosť stoja práve diela, ktoré vzišli zo skutočností, alebo aspoň z časti.
Už dlhšie som Kráľovnú nečítala a ani nebudem - čakám, kým bude kompletná, či už tu, na mt, alebo v knižnej podobe, ak by sa Ti pošťastilo. Aj preto Ti držím palce.

Miroslav5.9.2014
 

Emko, ozaj ma mrzí to nedorozumenie, ale ja som tvoj komentár k básničke pochopil inak. Prepáč.

Miroslav5.9.2014
 

Ďakujem, potešilo ma to a dúfam, že ti kráľovná dostatočne vynahradí tvoju trpezlivosť. A na básničku už zabudni... :-())))

Miroslav1.9.2014
 

pardon - vedomý...

Miroslav15.8.2014
 

Nemám ani páru, prečo mi to takto rozhodilo. Snáď to nebude vadiť...

Miroslav15.8.2014
 

Mám pocit, že tento rok žiadna súťaž nebude. Možno je to tým, že sa menilo prostredie v Ikare...

Miroslav27.4.2014
 

Pridám...?

Janči28.4.2014
 

Ani neváhaj ;)Je to veľmi zaujímavé a nemôžem sa dočkať pokračovania :D

Miroslav13.4.2014
 

Ďakujem, Emko, za pripomienky. Musím priznať, že ma dosť prekvapili tie preklepy. To svedčí o tom, že nech sa človek snaží koľko chce, nevyhne sa podobným ,,maličkostiam,,.Traja sme to kontrolovali a vidíš - našla si, čo šesť očí nevidelo. :-())))
A čo sa týka zverejnenia - trochu si ma zaskočila. Normálne neviem, čo mám urobiť. S možnosťou odmietnutia práve kvôli zverejneniu ,,knihy,, na portály som nerátal a ani v zlom sne by mi to nenapadlo... Ale ďakujem za pripomienky a dúfam, že ťa tie drobné preklepy neodradia od čítania.
A ešte otázka, pravdepodobne si v týchto záležitostiach zbehlejšia - mám celú ,,knihu,, odstrániť?

Emko13.4.2014
 

Ahoj, ono je to ako dvojsečná zbraň to zverejňovanie. Nepovažujem sa za zbehlejšiu a už vôbec ti nechcem radiť, či knihu odstrániť alebo nie, rozhodnúť sa musíš sám. Ak ju zverejníš celú, možno si ťa všimne Ikar a máš vyhraté. Alebo... Neviem, čo je lepšie. A nechcem byť zlý radca :)

Miroslav13.4.2014
 

Ahoj, nechcem, aby si bola zlým radcom... Risknem to a uvidíme. No i tak ďakujem. :-())))

Daisy15.8.2014
 

Dielo som nečítala, ale zaujala ma diskusia a rada by som k nej vyjadrila svoj názor. Myslím si, že pokiaľ si autor nie je istý svojou tvorbou, respektíve vie, že robí chyby, je v poriadku, pokiaľ zverejní celé dielo. Ak sa nájdu takí, čo ho prečítajú, má šancu získať skvelú spätnú väzbu a podľa nej už dielo upraví. Ponúkať vydavateľstvu román s množstvom začiatočníckych chýb by asi nebol dobrý nápad.
Pokiaľ je už autor zabehnutý a získava prevažne dobré reakcie, najlepšie nie len od rodiny a kamarátov, je to na zváženie. Osobne nemám skúsenosti s ochotou vydavateľstiev - odvahu som ešte nenabrala - ale u Adhary som čítala, že niektorí vydavatelia nemajú záujem vydávať niečo, čo bolo celé voľne dostupné na internete. Takže je to naozaj na zváženie.

Miroslav1.9.2014
 

Dík za pripomienku. Je to ozaj na zamyslenie - poslať, či neposlať. Pred rokom som mal celkom dobrú odozvu/ hodnotila ma p. Maliková z Ikaru) Ale po malej reorganizácii diela a následnom zaslaní do vydavateľstva, sa nič nedialo. A nerobím si ilúzie, že sa aj niečo stane. S Kráľovnou z Magdaly si trúfam na širšiu konfrontáciu a priznám sa, že napäto čakám na nejaké hodnotenie zo strany Ikaru, nech je akékoľvek(ide mi o záujem z ich strany pomôcť začínajúcim autorom), ale skôr si myslím, že sa nič neudeje. Stať sa víťazom ceny MT - na to nemám, to isto nie, to chce ešte veľa času, kým dám na papier dielo hodné toľkého ocenenia, ale nevzdávam sa. A len tak, zo zvedavosti - nezaujal ťa príbeh Kráľovnej...?

Daisy2.9.2014
 

Je mi to ľúto, ale dielo som nečítala. Mám veľmi špecifický vkus a hoci v rôznych radách sa odporúča autorom, aby čítali všetko, čo im príde pod ruku, ja nedokážem čítať štýly, ktoré ma nebavia. Tu na portáli sa zameriavam na inú literatúru. To však nehovorí nič o kvalite tohto románu. Tú by mohli posúdiť nadšenci podobného žánru. Ty tu nemáš veľa komentárov - dôvodov môže byť viac. Mne na začiatku chýbala anotácia, ktorá by navnadila čitateľov. Tiež sa mi nezdá dĺžka pridávaných kapitol. Neviem, koľko ľudí vlastní čítačku elektronických kníh, a teda koľkí si môžu stiahnuť dielo rovno do čítačky, no veľa asi nie. Ostatní čitatelia sa musia uspokojiť s čítaním na monitore, čo je pre oči veľmi namáhavé, a tak radšej uprednostnia kratší text pred dlhším. A napokon - všetci autori očakávajú komentáre plné rád a názorov na dielo, ale koľkí z autorov poskytli spätnú väzbu inému autorovi? Keby každý autor skomentoval aspoň 1-2 príspevky predtým, než vloží na portál kapitolu, autori by získali hneď lepšiu spätnú väzbu. Žiaľ, takto to nefunguje. Trúfam si povedať, že 80 % autorov len pridáva a nič nekomentuje. Ten zvyšok mamtalenťákov nedokáže ustriehnuť celý portál. A prečo by aj mali? Takže si treba ujasniť, s akým cieľom zverejňuješ, a podľa toho prispôsobiť svoje konanie.

Miroslav3.9.2014
 

Tvoje pripomienky majú cenu zlata, byť sú podaktoré skryté medzi riadkami a iba hlupák takéto niečo ignoruje. Ďakujem.
Napriek tomu si myslím, že moje konanie, rovnako ako konanie iných, je takmer rovnaké - snažíme sa prezentovať svoje myšlienky, schopnosť písať a čeliť kritike, ako aj širokej konkurencii. Som si vedomý, že moje dielko je odlišné od v súčasnej dobe obľúbených tém, ale je to pre mňa o to väčšia výzva.
Dĺžku kapitol mi vyhodilo na oči už niekoľko čitateľov, ale v tomto prípade ich skracovať znamená rozhádzať líniu deja a urobiť je menej prehľadnou, čo je vzhľadom na vyvrcholenie príbehu takmer nemožné. Stratil by sa súvis medzi udalosťami, ktoré končia istým zvratom...
Komentovanie dielok iných autorov je háklivá téma. Položme si otázku - koľko čitateľov si prečíta celé dielo a vyjadrí svoj objektívny názor? Veľa ich nebude. Posudzovanie diela podľa jednej, dvoch kapitol nie je práve fér. Veľa kníh totiž obsahuje kapitoly, ktoré čitateľa ,,uspávajú\" a kapitoly, ktoré ich dokážu doslova vyhodiť z kresla. Ja osobne preferujem spomínaný štýl. K dobrej knihe totiž patria aj tie nudnejšie časti, majúce však význam pre dej mimoriadne potrebný...
Čo sa mi páči, to okomentujem, ale nikto nemôže chcieť, aby som sa rozplýval nad niečim, čo je pre mňa nezaujímavé. Každý máme svoje a to je, myslím, dobre.
V každom prípade ti ešte raz ďakujem za tvoje cenné pripomienky, ktoré určite neupadnú do zabudnutia. Ešte raz ti ďakujem.

Daisy3.9.2014
 

Vyjadrila som sa nepresne. Tu nejde ani tak o dĺžku kapitol, ale o dĺžku pridávaného textu. Pokojne si mohol zverejňovať dielo po kapitolách, respektíve po polovici kapitol, ak sú nejaké dlhšie - a to presne z toho dôvodu, že veľa ľudí číta na monitoroch, a tak sa dlhým textom vyhýba. To v praxi znamená, že dielo s desiatimi zverejnenými kapitolami na jednej strane väčšina obíde. Fakt česť výnimkách a ľuďom, ktorým takáto dĺžka vyhovuje, pretože si dielo môžu stiahnuť do čítačiek. Čo sa týka komentovania, tak obyčajný čitateľ sa podľa mňa nemôže vyjadriť objektívne. Každý má subjektívny názor a nie sme trénovaní na to, aby sme sa dokázali odosobniť. Všetky moje komenty sú subjektívne. Koľko ľudí, toľko chutí. A máš pravdu, mnoho čitateľov svoj koment poriadne odflákne. Napíše len, že to bolo skvelé a len tak ďalej, blá, blá, blá... Žiaľ, to je chyba ľudí. Neuvedomujú si, že tým autorovi vôbec nepomôžu. Takže aby som opravila svoj predchádzajúci výrok: Keby každý autor vyjadril svoj názor (neodfláknutý dvoma vetami) aspoň k 1-2 príspevkom predtým, než vloží na portál kapitolu, autori by získali hneď lepšiu spätnú väzbu.

Miroslav3.9.2014
 

Dávam ti zapravdu a dodávam, že čosi z tvojich rád som už zakomponoval do svojho ,,napredovania\".

Emko10.4.2014
 

Neviem prečo nik iný nezanecháva k tvojmu dielu komentár. Je to škoda, viac hláv, viac rozumu...
K príbehu sa momentálne vyjadrovať nebudem - stále sa číta dobre. No ak sa nenahneváš, vypichnem pár preklepov:
V 12tej kap. - vybral S nej listy
13. kap. - ...ma odrádzalo od spolužiAtia s tými inak milými a...
veškerý - čechizmus
Ďakuje ti za úprimnosť, Jelena (chýba M)
14 - chtíč
15 - presklené vYtríny
a napokon: na veľa náčrtkoch - asi by som zmenila na - na mnohých náčrtkoch, alebo na viacerých.
Na jednej strane je fajn, že si s týmto príbehom vyrukoval na portál, ale neviem, či by nebolo lepšie ponúknuť ho priamo vydavateľstvu. Mohlo by sa ti to potom nepekne vypomstiť, keď Ti zrazia hrebienok s tým, že práve kvôli tomu, že už bol príbeh uverejnený na verejnom portáli, nemajú záujem o jeho vydanie. A o to ti, predpokladám, ide.
Tak len toľko a nech ti to píše.

Miroslav2.4.2014
 

Pridám ďalšie kapitoly?

emko3.4.2014
 

Nepýtaj sa, pridaj :)

Emko27.3.2014
 

Ahoj Miro,
sprvoti som chcela prečítať iba prvú kapitolu (kvôli dĺžke), ale zaujal si a tak som zdolala päť. Aspoň pre dnešok.
Dojmy? Jednotka sa mi páčila najväčšmi, tými opismi si si ma získal. Ďalej to bolo trochu slabšie, a pripadá mi, že si večierok nevykreslil práve v najlepších farbách, aj keď, pripúšťam, asi to tak vo veľkých firmách chodí. Neviem.
To rozprávanie s Jelenou mi prišlo ako nepodarené klišé, chudinka, musí robiť kefku aby... Aj v ďalšej kapitole, keď sa Martin rozprával so šéfom - Maťo tam nie je ani dva dni s cestou a už si má všetko, o čo požiada? aj napriek tomu, že by sa to \"páničkom\" v dozornej rade nepáčilo? Mám pocit, že za celým tým jeho menovaním do firmy niečo bude a chudák Ánry bol nedobrovoľne odprataný zo scény a havária nebola náhodná.
Každopádne však píšeš čítavo, pútavo a ľahko. Určite sa ešte vrátim k zvyšným kapitolám a len tak pre zaujímavosť: nevkladaj desať naraz, radšej po jednej, dvoch. Množstvo textu, a hlavne keď nie je času nazvyš, dosť odrádza.
Nech ti to píše...

Miroslav28.3.2014
 

Ďakujem Emko za pripomienky. Cením si tvoj názor ako čitateľky, pretože je dôležitý. A dôležité veci by sa nemali obchádzať bez povšimnutia.
Do budúcna dám pozor, aby som vám toho neservíroval priveľa. Po tých prvých kapitolách ponúknem iba päť. Polepším sa, sľubujem. :-())))
A čo sa týka niektorých pripomienok k deju - príbeh je založený na existencii skutočného človeka, ktorý mal to šťastie a vypracoval sa. Samozrejme v inom obore a v inej firme. Niekoľkokrát som sa s ním stretol. Spoznali sme sa totiž na vojne... Jeho postup bol ešte rýchlejší, než píšem v príbehu. Ale k Martinovi - on v tej firme pracoval rok ako asistent Ánryho - to je v príbehu spomenuté. Takže predpoklad na postup je celkom uveriteľný. A čo sa týka klišé ohľadom Jeleny - to je na každom, ako si to vyloží. Dievčatá z Ruska to nemali ľahké... Ale je to príbeh a nech sa zdá akokoľvek miestami neuveriteľný, jeho podstata je založená na realite.
Ale knihy sú o tom - každý si vyberieme, čo sa nám páči. Ďakujem ti ešte raz a dúfam, že ťa príbeh zaujme natoľko, že ho dočítaš do konca. S pozdravom...

Emko28.3.2014
 

6 až 10 - stále dobré, nenudíš :)
A už viem prečo sa mi to zapáčilo hneď po pár odstavcoch : lode = moja srdcovka.
Teším sa na ďalšie kapitoly.
Už len taká drobnôstka, v scéne (9 al 10 kapitola): po tridsať-ročnom manželstve / sa píše dohromady, tridsaťročnom. Inak gramaticky na vysokej úrovni a o to príjemnejšie sa číta, keď nekolú do očí školácke chyby.

Miroslav1.4.2014
 

No - chybička se vloudila...v originále som mal to slovo rozdelené do dvoch riadkov. Nepostrehol som chybu... prepáčte...
Inak ďakujem za povzbudivú reakciu.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Miroslav Minich

O mne

Mám rád dobré knihy, hlavne historické romány.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: