IKARIKAR http://www.ikar.sk

Krátko-dlhé básničky pre najmenších (Andy-Aďka Bugatka)27.2.2010
 

4
 počet hodnotení: 38
prečítané 63359, Komentáre 80

 
Krátko-dlhé básničky pre najmenších - Krátko-dlhá básnička o smutnej jedličke Evičke

 
Keď padal sniežik bielučký,
v snehu nám vržďali čižmičky.
Prišiel k ná...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Veronika Árendášová29.11.2010
 

Ahoj Andy, som opat u Teba...Musim Ti povedat, brat mal kedysi plechove auticko, volali sme ho Bugatka:o). Pozeram si tie komentare k tvojim basnam a mam zmiesane pocity. Ciastocne viem, o com hovoria... Pisem uz dlhsie, staci mi pozriet sa na basen a viem, co je vo veci. Len v mojich si chyby nevidim... taka kritika by sa mi zisla. Ale spat ku tebe. Pisanie basni pre deti, je podla mna tazsie ako pisat rozpravky. A hoci mas vystavany pekne kazdy pribeh, chyba tam ta kvalita versa. Ale nic nie je stratene, mila Andy... Ku kvalite sa clovek dopracuje az casom. Musi vela pisat. Ja mam vela svojej tvorby, nemam tu uverejnenu ani stotinu, ale nie s kazdou som primerane spokojna. Stale ma to zenie pisat, pretoze kdesi vo svojom vnutri citim, ze na to mam. Tak ako aj Ty, pocitujem tuto moznost od Ikaru ako motivaciu pisat. Mam tiez ohlasy od citatelov a to ma zenie dalej. Asi nikdy sa nedostanem na uroven nasim klasikom v detskej tvorbe, no to ani nechcem. Mame inu dobu a svojou jedinecnostou ako Ty, mozem tuto spolocnost obohatit. Takze pis a zdokonaluj sa.

Andy Bugatka30.11.2010
 

Ahoj Veronika,
čo sa týka básní - baví ma to. Viem, že nie je ľahké nájsť vhodný rým, že je ťažšie písať básne ako rozprávky. Toto je len odbočením od mojich rozprávok, ale to som tu už raz písala /nižšie komentár/. Jasné, že človek si svoje vlastné chyby málokedy vidí, ale možno je to tým, že niečo do toho vložil - čas, svoje predstavy... Aj, keď po nejakej dobe to vidím aj ja inak. Vidím si aj chyby a postupne ich opravujem. Tu zatiaľ stagnujem, lebo sa venujem niečomu inému. Nie je to prvoradé, sú aj iné hodnoty. Nik nepovedal, že mi to vydajú...
Ináč ďakujem za podporu. Niektoré veci sa dajú povedať aj inou formou a môže to byť kľudne aj kritika. Ja ju beriem, ale musí byť povedaná, resp. napísaná so srdcom. Nie sme stroje, ale ľudia a slová vedia aj poriadne zraniť, ak sú povedané zlou formou. Tvoja je jedna z tých lepších.
Tiež sa nechcem dostať na úroveň klasikov, to by som už bola iná hviezda a ani tak nezmýšľam. Ja som skôr realista...
Veronika, ďakujem ešte raz :)
P.S.: Každý komentár, každá správa od MT-ákov ma zdokonaľuje. Stále sa mám, čo učiť a nikdy nebudem dokonalá. Nikto nie je.

Veronika Árendášová29.11.2010
 

A est esom zabudla, nemozes mi napisat ku mne, ako to je, ze niektori autory su v type, alebo bezia ako hlavicka hore, od coho sa to odraza. Niektore prispevky tu uz niesu, len komentare...nechapem to...

Andy Bugatka30.11.2010
 

Napíšem ti to e-mailom :)

Peter Klučka8.10.2010
 

Ahoj Andrea, tak som sa dostal po cislo 8.Uf! Len zopakujem to, co som napisal ako reakciu na tvoj pripevok k mojim basniam. Podobnost nasich basni je ciste nahodna. Urcitu odlisnost vidim aj v prevedeni :)
Nekopirujem, tvorim!
Nech sa darí.
Peace! Peter

ANDREA BUGÁTOVÁ9.10.2010
 

Ahoj Peter,
ďakujem za komentár. Ďakujem, že si sa dostal až k 8. Ja som myslela, že je to podobné mojim rozprávkam, pretože sa ani neodvažujem porovnávať s Tvojimi krásnymi básničkami...
Som rada, že si sa zastavil :-)
Ešte raz ďakujem.

Boženka15.9.2010
 

Nemám bohužiaľ čas na taký dlhý komentár s akým si dal prácu Martin. Som mu za to vďačná, ale ja by som taká mierna nebola. V podstate mi je ľúto už času, ktorý som tvorbe A.Bugátovej venovala a to sa týka aj rozprávok, ktoré, ako som na moje zdesenie pochopila, už vyšli knižne. Úrovňou na mňa pôsobia ako domáce úlohy školopovinných detí. Na prvom stupni.

ANDREA BUGÁTOVÁ15.9.2010
 

Boženka,
len v skratke - 100 ľudí, 100 chutí. Každý má iný meter a iné požiadavky na detí. Toto je písané pre tie najmenšie a ja som sa snažila im prispôsobiť, čo možno najjednoduchšie. Je mi ľúto, že Vás sklamalo, respektíve zdesilo, že to vyšlo knižne a, že Vám je ľúto aj času, čo ste sa tomuto venovali. Nenútila som Vás sa takto obetovať sa mojim textom na MT, keď Vás to očividne nezaujalo...
Váš názor, neberiem Vám ho. Ďakujem a ostávam s pozdravom.

Martin19.7.2010
 

Básne od A. Bugátovej pre najmenších čitateľov sa mi nebudú hodnotiť ľahko. Istotne sa ľahko ani nerodili. Ak sa budem držať zásady, že deti nemožno podceňovať, tak ako si to žiada moderná detská poézia, chce sa mi dokonca povedať, že to bol dlhý a bolestivý pôrod.
Pekne poporiadku. Už v prvej básni ma zaskočil druhý verš. Viem, že je to len uhol pohľadu, ale mne sa pri prečítaní verša o mrznutí detských nožičiek vynorili v hlave naturalistické a nehumánne obrazy, ktoré určite do tvorby pre deti nepatria. A ešte bola aj jasná noc – mrznúť muselo poriadne. Text prechádzal od daktylu k licenčnému jambu, keďže ich striedanie je nepravidelné, nedá sa hovoriť o systematickom usporiadaní, skôr je to usporiadanie slov tak, ako prišli autorke pod ruku. Je zrejmé, že nosným prvkom pre štruktúru verša bol jeho najvýraznejší zvukový prvok – rým. Avšak úvaha, že ide o naozaj najvýraznejší zvukový prvok vo verši, prinajmenšom ochudobňuje tvorivý proces, čo sa takmer vždy prejaví v konečnej podobe textu a má devastujúce dôsledky pre auditívny (a nielen ten) čitateľský zážitok. Napokon, posúďte, ako vám znejú tieto verše:
„Vieš, keď sa skončia Vianoce,
konárik sa mi zeleným, nezaligoce.“

alebo

„Chlapček chytro beží k rodičom,
na jar znova zasadia strom.“

Bez ohľadu na to, že v prvej ukážke sú aj sémantické defekty (azda dôsledok nadbytočnej interpunkcie), v oboch prípadoch ide o rytmické nepresnosti, ktoré sú citeľné aj pri bežnom čítaní. Jednoduchá a zjednodušená (pre prípad, že autor nemá teoretické vedomosti z veršovej rytmiky) rada autorke znie, aby dodržiavala rovnaký slabičný rozsah v básni, prípadne s ním manipulovala v párnoslabičných rozdieloch medzi jednotlivými veršami.
Keď už sa rýmy stávajú hlavnou zvukovou zložkou diela, bolo by dobré venovať im patričnú pozornosť. Z tohto pohľadu je rým Vianoce – nezaligoce prekvapujúco zaujímavým a pozitívnym objavom v Bugátovej veršoch (mysliac tu najmä na konfrontáciu troj- a päťslabičného slova). To sa však už nedá tvrdiť o chudobnom rýme rodičom – strom, gramatickom zemičku – jedličku, rytmicky nepresnom a eufonicky nepostačujúcom očká – jedlička či rovnako rytmicky nepresnom stál – jagal atď. Kvalita rýmov teda zväčša nespĺňa vyššie kritériá. Navyše, o nejakých vertikálnych metaforách sa tiež hovorí len ťažko, až na pár, pravdepodobne nechcených, výnimiek: konfrontácia bohaté – usmiate môže poukazovať na sociálnu realitu života a rým do smetí – bez detí je vcelku úsmevný :) Rytmické nedostatky, gramatickosť a zvuková nedostatočnosť sú hlavnými znakmi Bugátovej práce s rýmom.
Koncentrácia tvorivého procesu k záverečnej pozícii verša však vedie aj k deformáciám na syntaktickej rovine. V tejto básni sa to prejavuje najmä v postpozícii prívlastku (sniežik bielučký, Ježiško maličký, Vianoce bohaté), ktorá je ešte v istých medziach tolerovateľná, ale aj rozsiahlejšími zmenami prirodzeného slovosledu („Stromček sám v rohu stál, / červenými svetlami sa jagal.“). Asi nikto z nás netúži, aby sa tieto chyby vyskytovali v reči našich ratolestí. A nehovoriac o skutočnosti, že rým limituje aj myšlienkové smerovanie verša. Text ostáva prvoplánový, o obraznosti, ktorá by sa dala hodnotiť ako inovatívna a povzbudzovala by napríklad fantazijné videnie, sa hovoriť nedá vôbec.
Tematicky má tento básnický text cez obraz vysychajúceho vianočného stromčeka azda motivovať deti k zodpovednosti k životnému prostrediu. Myslím, že v tomto kontexte pôsobí napríklad úvodná strofa nadbytočne. Celkovo však výber témy nemožno hodnotiť inak ako pozitívne.
Na záver tohto stručného hodnotenia podotýkam, že analýzu som robil len na prvom básnickom texte celého príspevku autorky, ktorý je uverejnený na portáli Mám talent. Na poukázanie jeho nedostatkov postačoval a ich koncentrácia je zarážajúca. Príspevok Krátko-dlhé básničky pre najmenších som, samozrejme, prečítal celé. Opísané nedostatky sa v nich opakovali a prvý text môže vhodne poslúžiť ako ukážka pars pro toto, preto nie je potrebné venovať sa detailnejšie ďalším textom. Keďže ide o básne pre deti, hodnotenie sa mi napísalo ľahko, pretože tieto básne klasifikujú naše deti ako tvory jednoduché, ba až primitívne. A dúfam, že sa nemýlim, keď tvrdím, že to ony v žiadnom prípade nie sú. Samy nás inšpirujú v našich životoch, skúsme im teda niečo inšpirujúce ponúknuť aj my a správajme sa k nim ako k seberovným.

ANDREA BUGÁTOVÁ20.7.2010
 

Ahoj Martin.
Toto, čo teraz píšem je len skopírované z FB MT, hlavne pre tých, čo nie sú prihlásený na FB.
Úprimne si vážim všetky komentáre. Ja sa priznám, že to bolo len na odbočenie od mojich rozprávok na ktorých mi mimoriadne záleží. Mám dieťa a viem ako sa správať ku dieťaťu - ako píšeš rovnocenne /nižšie vysvetlím/. Ja som takto cítila, tak som to aj tak zveršovala. Aby to bolo jednoduché pre deti a zároveň, aby to aj pochopili.

Už mi o rytmike písal aj Jarko Vereb, čo zhudobňuje básničky Vlaste Lipárovej, ktorá píše na MT. Ja som mu odpísala, že nie som ešte na takej úrovni, aby som to napísala ako pesničku, resp. básničku pre zhudobnenie. Preto, keď sme sa o tom rozprávali s Vlastičkou, tak keby prišlo na vydanie /ak by náhodou???/, možno ona mi napíše básne k mojim rozprávkam. Ale to je vo hviezdach.
Pre mňa sú podstatné hlavne moje rozprávky... a básne sú len plus - bonus :)

A ešte k vytýkanému textu, príd.meno - \"bohaté\" nie je len o majetku, môžu byť aj bohaté zážitky, príp. bohatí sme preto, že máme viac lásky cez Vianoce,... Nie je to o sociálnom cítení. Ale o pocite. Každý z nás je bohatý v niečom inom... Aj keď beriem, že nie každý má rád Vianoce a má na to na to dôvod. Ja ukazujem mojimi rozprávkami dobro, nie zlo, nie bohatstvo ani chudobu /deti v Detských domovoch majú bohaté Vianoce v inom zmysle a sú radi, ak dostanú jeden darček na Vianoce, trebárs aj pusu od vychovávateľky/. Tiež si nemyslím, že deti sú naivné, jednoduché, až primitívne - sú práve vnímavé a v dnešnej dobe aj veľmi rozumné...

A toto na FB MT nebolo:
1/\"mrznutie detský nožičiek\" - nebolo to tak myslené! V snehu nám omŕzali nožičky a to je rozdiel. Tebe v snehu neomŕzajú nohy, keď ich máš aj v topánkach? Mne áno, keď je riadna zima, tak človek má omrznuté aj ruky... Naturalistické a nehumánne? To nemyslíš vážne!! Niekedy to netreba brať až tak doslovne...
2/ Striedanie daktylu a jambu - beriem. Nie som v tomto až tak dobrá... Nie som poet..., ale stojím si za svojimi veršami. Párnoslabičné, nepárnoslabičné - beriem.
3/ Kvalita rýmov nespĺňa vyššie kritéria??? To sú aké? Ja som to nedávala sem, aby som spĺňala vyššie kritériá. Nemám také ambície, ako som už aj vyššie spomínala.
4/ Asi nikto z nás /to je kto??? - vy - ty?... hovoríš aj za ostatných?/ netúži, aby sa tieto \"chyby\" vyskytovali v reči našich ratolestí??? Spýtam sa ťa ja: Máš deti? Písal si niekedy pre deti - rozprávky, básničky? Páčili sa im? Máš rád deti? Ja na všetky otázky odpovedám \"áno\". A ty? Ak áno, tak mi niečo vytýkaj. Ak nie, odpovedz si sám...
5/ Výber témy - pozitívne. To je jediný klad, čo si mi v tvojom komentári /analýze/ dal.
6/ Fakt by sme sa mali k deťom správať ako k seberovným?? Tak im dajme navariť, oprať... Všetko, čo robia ostatní dospelí. Veď chceš, aby boli s nami seberovní. Stále sú to len deti, nemyslíš??? Aj keď oni majú svoj rozum, ale my sme dospelí, my im musíme ukázať tú správnu cestu, nemyslíš? Či ich máme nechať po uliciach samé /samozrejme myslím tie najmenšie deti/???...
7/ Moje básničky sú určené deťom od cca 3 do cca 7,8 rokov /približne predškolský vek/ ako aj moje rozprávky.

Ak sú tak zlé, ako píšeš, tak ich nevydajú, nemyslíš? Ja som to vložila na MT v dobrej vôli. Nie preto, žeby som chcela zaujať nejakým básnickým moderným umením. Robím to pre deti, nie pre dospelých! Ty si predpokladám dospelý. Ako sa môžeš vcítiť do kože dieťaťa, či? Mrzí ma to, že si nepochopil podstatu a ani to, čo som chcela týmito jednoduchými detskými básničkami povedať /netýka sa to výhradám k rytmike,... ale samotného textu/.

P.S. Nie som vôbec profesionál - som amatér a baví ma to, čo robím, t.j. práca s deťmi. Ďakujem za veľmi poučný komentár a analýzu. Určite si z toho niečo zoberiem k srdcu a máš v niečom aj pravdu, ale to som už písala. :)

Martin20.7.2010
 

Nerád odpovedám na reakcie autorov, ale spravím výnimku. Mám deti, ale to azda neberieš ako kritíérium tvorby pre deti. Myšlienka pristupovať ako k seberovným sa týka tvorby pre deti. Je zábavné, ako niektorí ľudia nedokážu prečítať poriadne istý text. Potom reagujú prudko a pribúdajú invektívy (napr. častý výskyt 2. os. sg. v tvojej reakcii, venuješ sa mne alebo môjmu hodnoteniu?). Nič v zlom, človek zistí, že takí ľudia ani časom nevymrú. Pre svoje hodnotenia mám vždy rovnaké kritériá, bez ohľadu na to, či niekto píše len pre zábavu alebo nie.
A áno, myslím si, že by ich nemali vydať.

ANDREA BUGÁTOVÁ20.7.2010
 

Martin,
ja keď odpovedám, tak tomu kto mi píše. T.j. - tebe.
Pochopila som, čo si myslel tým seberovným k deťom, len som ti to vysvetlila z mojej stránky.
Existujú dve strany mince - rub a líc. Ty si na jednej strane, ja zase na druhej a nikdy nebudeme na rovnakej. Každý z nás má svoj názor...
Venovala som sa hlavne tvojmu komentáru, hodnotenia tu nechávam na kompetentných. Je dobré, že máš na každého rovnaký meter, ja ti ho ani neberiem.
Názor na tvoju vetu o ľuďoch, čo ani časom nevymrú si nechám radšej pre seba. Je zbytočné ťa presviedčať o niečom, čo je pre teba prostoduché či doslova primitívne.
Ďakujem za názor. Veľmi mi pomohol, čo sa týka tvojich odborných rád.

reňa9.6.2010
 

ja mám doma taktiež psíka, čo slušne do psieho záchodíka ciká. Rýmy sa mu zapáčili hneď, \"Hav\", povedal, pošli Aďke bodov päť.

ANDREA BUGÁTOVÁ9.6.2010
 

No, to je zlaté Reni - hav :) Ešte si mrkni aj nejaké rozprávočky a prečítaj mu, mám nejaké nové, či sa mu budú páčiť - o jeho zvieracích kamarátoch :) Ďakujem mu a pozdravujem havina :)

Oľga Kohútiková16.5.2010
 

Milá Andrejka,
ako chceš, môžeš mi byť hoci aj vnučka, ale vzhľadom, na to, že máš 33 a ja 54, tak to by som sa musela veľmi skoro činiť :-D
Nech sa Ti darí... OK

ANDREA BUGÁTOVÁ17.5.2010
 

Milá Olinka,
ja sa veľmi ospravedlňujem,keďže som si myslela, neviem prečo, že ste v takom istom veku, ako tetuľka Majulka Čechovička. Ale nič v zlom, lebo mňa aj ku mojej svokre (testinej) prirovnávajú, že som jej vnučka :)Ona vyzerá staršie, ako má a ja zase mladšie :)
Tak jasné dcéra, dcéra - aj moja mama je v takom istom veku, tak som sa splietla.

Len toto už nie je k mojim básničkám :)
Tak sa držte a prajem pekný deň.

Oľga Kohútiková14.5.2010
 

Milá Aďka,
moja mama hovorievala, že škoda je toho, čo skape, ale ja žijem a mám sa dobre. Žiadna škoda, predsa ja nie som talent..., iba si krátim dlhé chvíle. Díky za bodíky, budem si pamätať, zapíšem si.
A to tykanie, tak dobre, dcéra moja...
Často čítam Tvoje pekné príspevky, len sa mi nechcelo registrovať a otŕčať sa tu, keď som vypadla. Ale tentoraz som neodolala, lebo \"básnička o tvrdohlavej sliepočke\" - veď to je predsa z mojej rodiny, nie? :-) Pekné. Nech sa darí aj naďalej, prajem všetko dobré. OK

ANDREA BUGÁTOVÁ16.5.2010
 

Milá Olinka,
ďakujem Vám, že sa ku mne spätne vraciate. Vyjadrovať sa k tomu, čo ste napísali sa ale radšej vyjadrovať nebude. Viete aký názor na to, že ste odišli mám. Prajem pekné slnečné dni. A ešte raz pekne ďakujem.
P.S.: Som Vám, ako vnučka - nie? :D :D /ha-ha/ - bez urážky, samozrejme.

Oľga Kohútiková14.5.2010
 

Pre Andrejku:

Keď to zbadal Kohútik,
nedalo mu komentík.
Ak to zvládol Marcel, Reňa,
nepridať sa? To sa nedá.
Päť hviezdičiek pre Andrejku,
z rozprávok mám radosť veľkú.
Ide Vám to Talenťáci,
nech sa darí Vašej práci.

Milá Andrejka,
stále brázdim vody talenťácke, aj keď som sa už zrušila, aby som tam nestrašila a nezavadzala talentom. Mnohí mi ublížili, možno ani nechceli, ale mnohých navštevujem opätovne a rada.
Som rada, že máš nové inšpirácie a stále Ti to píše a konštatujem, že pekne...
Len tak ďalej, teš deti aj dospelých, píš a rozdávaj radosť. Ľudstvo to potrebuje a viacej mi nevykaj. OK

ANDREA BUGÁTOVÁ14.5.2010
 

1/ ja z Vás všetkých mám dosť - ako Vás chytilo všetkých básnické črevo :) super.
2/ za Vašu básničku dávam tiež 5*
3/ ďakujem a vykať naveky budem /celých 4-5 mesiacov sa snaží Mária Č. o tykanie, ale už ju to prestalo asi baviť a som rada/. Mám úctu k starším a beriem Vás ako mojich starých rodičov - aj keď im som tykala, lebo som ich osobne poznala, od mala.
4/ som rada, že ste sa ku mne vrátili, aj keď ste sa stiahli do úzadia a vymazali sa. Som sa len čudovala, že čo tak rýchlo som naskočila o jedno miesto dopredu v najčítanejších autoroch. Škoda každého jedného zmazaného talentu.

mária14.5.2010
 

Do kelu, ja som čítala básničku ďalej a vravím si nový Bulles a Nox so Zandelle a to boli reakcie... Jáj tie staré bábušky...
AAďďaa, vajcia dve

ANDREA BUGÁTOVÁ14.5.2010
 

Majula, Majula - máte pravdu - nie dva, ale dve :) Díky.
P.S.: to, čo malo spoločné s Nox, Zandelle a Bulles? :D :D

Marcel Páleš14.5.2010
 

Keď Andrejka ešte maličká spala
jej dušu do dlaní múza si vzala
vložila do nej detský cit veľký
a potom vložila ju do postieľky.

Z Andrejky potom vyrástla žienka
ktorá už čerpá z toho jej vienka
rozťahuje tak v úsmev líčka detí
preto jej veľká vďaka týmto letí.

ANDREA BUGÁTOVÁ14.5.2010
 

Marcel mi vohnal slzičky do očí,
nemal by to robiť, veď sa to nesluší.
Normálne som sa pri tom dojala,
zimomriavky si po ruke obdivovala.

Ďakujem ti veľmi pekne priateľu,
básničku si prečítam, aj v nedeľu.
Veru tvoja báseň tu krajšie žiari,
vyvolala úsmev na mojej tvári.

reňa pre Aďku10.4.2010
 

Za ihlu dávam hviezdy štyri,
trošku ma rýmy potrápili...
Pointu Andrejka zachovala,
za čo jej patrí veľká chvála.
Nenechaj sa Aďušik odradiť,
mala by si nás aj novou rozprávočkou prekvapiť.
pa :)))

ANDREA BUGÁTOVÁ10.4.2010
 

Reni, veľké ďakujem,
a už aj nastupujem.
Novú dávam každý týždeň,
stačí pozrieť a dať koment :)
Rýmy, aj mňa potrápili,
komentíky poznačili.
Díky, aj za štyri body,
budeme mať z toho hody :)

mária7.4.2010
 

aďa, trocha to rymovanie mi vadí, ale aj to nemávam dobré, tak ti to nemôžem ani vyčítať, Na plyšovom srdiečku sedela ihla, volala sa Inka (sedela- volala, nie. Básne sú inak náročné, treba ich študovať, čo je ako vravím aj môj problém... ale pošlem ti zopár na zasmiatie...

ANDREA BUGÁTOVÁ7.4.2010
 

Mária. Viem, dlho som, práve nad týmto rozmýšľala, nepasuje to - ani mne. Ešte to nejako prerobím. Bolo už 22,30. Tak sa mi nechcelo rozmýšľať a viete popri malej sa dáko doobedu rozmýšľať ani nedá, nieto ešte písať. Uvidíme, ja určite, niečo vymyslím. Mala som aj inú verziu, ale tá sa mi zdala dlhá. Len chcem vychádzať z rozprávok, aby som nevyšla z textu.
S tým, že básne treba študovať, to vám aj verím, ale mne to ide samé, len niekedy to nejde, tak musím viac porozmýšľať, nemala som asi večer na poéziu, alebo už únava, neviem. A ešte k tomu to je pre deti, tak je to taký ľahší žáner, samozrejme niečo plus k rozprávkam.
Ďakujem aj za kritiku, tá mi tiež pomáha, aj keď o nedostatkoch viem, aj sama, len to potrebujem vedieť, či to aj iný vedia a potom to upravím, ak to moc vadí.

hena29.3.2010
 

mne sa to páči

ANDREA BUGÁTOVÁ29.3.2010
 

Henka, ak myslíte na to, že báseň mi nevyšla, čo písala Mária - to bola na medvedíka Huberta. A táto sa Vám páčila? Myslíte psíka Beníka? Alebo všetky, lebo dnes som ju napísala, tak bola medzi novinkami, tak neviem, či ste prečítali všetky. Ďakujem.

mária29.3.2010
 

aďa, ja ti to tu ku koncu celé dopletiem a domotám, prepáč mi bludička-svetluška naša, okrem teba nech môj koment nik nečíta. Nás dve nemôže nik pochopiť, a ešte k tomu mi dal starký ostrihať jedneho psíka a búdu zlikvidoval. No koho mám teraz zmlátiť? Vyžalujem sa hviezdičkám...

ANDREA BUGÁTOVÁ29.3.2010
 

Mária, Mária
zase mi naklikávate? Už Vás aj tak nedobehnem :)) Ale nebojte sa pochopia, veď vedia snáď čítať a keď nechcete, aby mi to čítali, tak mi to napíšte správou :) ha. A k tomu Vášmu psíkovi, prečo búdu zlikvidoval? A nebojte sa psíkovi chĺpky dorastú a zase bude len Váš. Bludiška - svetluška jéééj - to je pekné, ako hviezdička, tak ste sa mne vyžalovali. To bol kompliment k môjmu psíkoví Beníkovi? Aby vedeli ostatní :)

mária21.3.2010
 

aďa, táto báseň ti veľmi nevyšla... ber ma za slovo nedá sa všetko slepo chváliť, skus ju prerobiť, tu máš na rýchlo typ:
V lese medvedík býval, v brlohu sa skrýval, jeho meno Hubert, každý v lese poznal.
Ako každý medvedí, aj on medík zbožňoval, no veľký strom pred ním:
Čo tak rebrík? Rozmýšľal.
Včieľky z diery nakúkali,
na Huberta vyleteli, šípali a pichali, pokoja mu nedali.
Nos má ako bamulu, tešili sa včieľky,
mama vzal bakulu, sú z nich omrvinky...
............ale to je iba momentálna myšlienka...
Hubert mám rada s čučoriedklami...

ANDREA BUGÁTOVÁ22.3.2010
 

Mária, ďakujem za podrobný koment a popis, čo je zle, ale:
1/ táto básnička je na motívy mojich už napísaných rozprávok, a aj sa ich držím.
2/ snáď ste čítali, že v rozprávke žiadny rebrík nie je a odkiaľ by ho aj zobral, keď si zabudol v tej rýchlosti, aj pohárik na medík, tobôž nie rebrík. Veď on je malý, on ho nemá ako odniesť, nie?
3/ vaša básnička sa mi tiež páčila. Len včera som to sem dala, ale určite som to chcela poupravovať, lebo tam nefigurovalo slovo medveď a keby som dodala, že v medveďom brlohu býval, tak by to bolo moc dlhé.
4/ a taká zákernosť, že mama vzala bakulu /nespisovné slovo/ na včielky a že sú z nich omrvinky, no to nemyslíte vážne, veď to nechcem z toho urobiť takú dramatickú rozprávku, kde niekoho bijú, ako Tom a Jerry. Ja chcem, aby bola pekná, milá. A ak, tak len labkou zahnala, ale bakulou? Joj, Mária nezapriete v sebe humor.
Ale ďakujem Vám veľmi pekne, že ste si ju prečítali. Len berte do úvahy, že ja som len začiatočník, čo vy ste už v tomto pokročilá. Že ja mám trošku inú formu, čo sa týka usmerňovania detí a vy inú. Ja mám iný rým v básňach, vy máte taký voľnejší. Ale určite, aj Váš žáner, teda podanie je milé, ale nechcem kopírovať, lebo to vidím trošku ináč, ako vy.
Inak, aj táto vaša básnička sa mi páči. Veľmi pekne ďakujem za názor. A som rada, že ma len slepo nechválite, aj ja som Vám niekedy niečo vytkla, ale každý má na svoje dielo, svoj názor a ja mám takúto formu vyjadrovania sa. Vy máte, nazvala by som ju \"bojovnú\" občas, ale ja chcem vyjadrovať dobro, aj v rozprávkach. Aj keď, aj zlo je na svete. Veď práve, nech si ešte deti užijú dobro, kým sú malé a potom to príde...

mária22.3.2010
 

aďa veď samozrejme ma ber s humorom, to bolo napísané v sec... ale aspoň si oprav poslednú vetu:Poučenie... (poučka je poučka), a aj keď naväzuješ na knižku, musia byť v básňach určité rýmy, ja nevravím že mám ich všade... ale ja spievam s veršami a to je zasa iné... Takýmto štýlom čo píšeš ti nemôžu básne vydať a tebe ide o vydanie tak pracuj na sebe, dokážeš to!!! Babka mery ti dobre radí...

ANDREA BUGÁTOVÁ22.3.2010
 

Mária, ďakujem, ja viem, že ste dobrá duša. Už mi o daktyl, trofej a jambe hovoril v správe Jarko Vereb, ale neviem ako na to. Tak len píšem, ako mi ústa narástli, potom to upravujem a aby to nebolo, až tak dlhé, aspoň nie strofy. Rým tam je, aspoň sa snažím, aby tam bol. Viem, že by mi to aj zhudobnili, len aj ja sa iba učím. A fakt mi ide o vydanie? Možno rozprávok, ale tieto básne sú, také moje začiatky, tak neviem, či by som si trúfla na vydanie.
No a tá posledná veta - máte pravdu poučka, ale pasovalo mi to, ako kratšie slovo, super, nenapadlo ma, že poučka je poučka.
Babka Mery - díky moc, viem, že to myslíte v dobrom. Máte už, čo to za sebou. Rada sa poučím, od dobrých tiet a babiek :)) Ha.
A ozaj niečo som, aj dodala, už. Aj prerobila.

Enrique18.3.2010
 

Milá Andrejka, dovoľte mi na tomto mieste vyjadriť Vám obdiv za to, čo tvoríte a ako to tvoríte ( láska k najmenším je nepopierateľná a srší z každého slovíčka, každého spojenia ). V neposlednom rade aj za to, že celý tento projekt tak pozorne sledujete a žijete s ním, ako aj s nami - spisovateľmi amatérmi. Váš komentár poteší, zahreje a ja oceňujem, že si dáte námahu, aby ste sa aspoň nachvíľu pristavili pri tom - ktorom diele, hoci sa ono ocitlo iba v tipoch, ako to moje. Ešte raz Vám ďakujem za pozornosť venovanú aj mojej osobe a nedá mi neusmiať sa pri pohľade na Váš úsmev a milú tvár, ktorá na mňa pozerá z fotografie Vášho profilu. Želám všetko dobré a veľa pozitívnej inšpirácie!

ANDREA BUGÁTOVÁ18.3.2010
 

Enrique,
ďakujem veľmi pekne za toľké komplimenty. Máte pravdu, sledujem celý projekt, a žijem s ním. Až ma to mrzí, pre moju malú, že ju dám pred telku a ja sa venujem PC - písaniu rozprávok, aj keď to robím s radosťou, a ona sa venuje rozprávkam na DVD.:)
Nielen preto, že ste sa ocitli v Tipoch, som si Vás pozrela a okomentovala, ale aj preto, že mi píšete skvelé komentáre, aj za to ďakujem veľmi pekne.
A to, že sa na mňa usmievate vidím, vidno to na Vašom komentáre, ktorý sa tiež usmieva. :)
Ešte raz ďakujem za milé slová.

Lipárová Vlasta14.3.2010
 

Andrejka,básničky sú pekné a milé,každá za 5 hviezdičiek.

ANDREA BUGÁTOVÁ15.3.2010
 

Ďakujem Vlastička, keďže ste to vy, čo tiež píše básne, tak si to o to viac vážim, lebo viete, že nie je to len tak rýchlo a jednoducho ich napísať. A za bodíky ďakujem.

mária14.3.2010
 

aďa, prvá som to prečítala, no budíček som nikdy rada nemala, ale titít autíčka áno aj doteraz... hviezdičky z nebíčka išli k tebe nadoraz...

ANDREA BUGÁTOVÁ14.3.2010
 

Mária,
keď som zazrela, že hneď za mnou o chlp visí vaša Krajina Dobromyseľ práve vložená, hneď som vedela, že ide byť moja básnička okomentovaná.
Znovu ste ma nesklamali, a bodíky prihodili.
Ďakujem.

mária15.3.2010
 

aďa, viem že si čítala Hrnček var! v Jednovlakovky, idem sa ti pochváliť, že vnuk (asi z,veľa? škôl, vyhral 1. miesto)

ANDREA BUGÁTOVÁ15.3.2010
 

Tak vnúčikovi dodatočne gratulujem za Vašu prácu :))a za 1.miesto, super.

ava11.3.2010
 

Ahoj Andrejka:)
Aspoň na moment som dnes nakukla k Tebe a musím povedať, že píšeš veľmi milé básničky. Veľmi, veľmi vhodné, pre malé detičky.:)

ANDREA BUGÁTOVÁ11.3.2010
 

Ďakujem Ava, predsa si sa dostala a ešte aj zarýmovala. Ďakujem za čas, aj za pozitívny koment.

mária8.3.2010
 

aďa , ty si sa tu ku koncu akosi rozpísala, mne sa už tak strašne nechce,
ale práve sme nahrávali pesničku \"Musím vydržať\" Je o detoxikácii tela... (dieta)
samozrejme bodujem...

ANDREA BUGÁTOVÁ8.3.2010
 

Začína sa mi na konci páčiť tento projekt, tak ma kopla múza. No, čo už, stále niečo vymýšľam, aby som niečím zaujala širšiu verejnosť :) Na román už je neskoro a na to by som si asi netrúfla, aj keď námetov by bolo.
Ďakujem, aj za bodíky.

natali 7.3.2010
 

Andrejka,
Vaše rozprávky sú veľmi pekné a milé.Síce momentálne deti nemám, no raz určite áno a potom im budem rozprávať tie Vaše. . . Teším sa! Som rada, že sa aktívne zapájate na FB, pretože kritka (pozitívna i negatívna) človeka posúva dopredu. Len mi je ľúto, že nemám od Vás koment na môj výtvor, ak sa to dá tak nazvať. =))

ANDREA BUGÁTOVÁ7.3.2010
 

Ďakujem Natali, myslela som si najprv, že to je moja sesternica, ale mýlila som sa. Som, ale rada, že je to hocikto z MT. Čo sa týka rozprávok, toto nie sú rozprávky, ale básničky. To, že sa aktívne zapájam na FB, no to teda áno, máte pravdu. Idem sa pozrieť na ten Váš výtvor, ako to voláte :) Ďakujem za pozitívny koment.

mária6.3.2010
 

aďa viem si tieto tvoje novodobé básničky predstaviť ako skladanú knižočku
(vieš z toho tvrdšieho papiera)pre malé deti...

ANDREA BUGÁTOVÁ6.3.2010
 

Mária, volá sa to leporelo. A ja si to viem predstaviť, ako doplnok k mojim krátkym rozprávkam pre najm. Jedna strana rozprávka, druhá obrázok, medzitým buď dole alebo na boku básnička, nech si lepšie pamätajú rozprávku, tak v skratke. Uvidíme. Ale dalo by sa to aj tak, že dve knižočky, to by bolo tiež zaujímavé, robili by si samé na seba reklamu, keby kúpili jednu, chceli by aj druhú, zaujímavý tip. Ďakujem, ale to nezáleží bohužiaľ na mne. Škoda.

reňa3.3.2010
 

Aďka nie je žiadne drevo,
básnické má ona črevo,
šikulu z nej veľkú máme,
za odmenu jej 5 hviezd dáme!!!
To je za radiátor

ANDREA BUGÁTOVÁ3.3.2010
 

Reňuška je jednička,
pekná je jej básnička.
Vždy si na mňa spomenie,
na facebooku tiež, znie?
Ďakujem ti za 5 hviezd,
máme pred sebou veľa ciest.
Reňuška vždy koment dá,
nik sa na ňu nehnevá.
Renka Benka ďakujem,
aj ja, si na Teba, spomeniem.

Anna Zara2.3.2010
 

Ahoj Andrejka,
musím uznať, že básničky sú milé. Určite pekná pointa, aj rým sa snažíš hľadať tak, aby to znelo príjmne. Určite skúšaj ďalej. Páči sa mi opať, že z toho vyplíva nejaké ponaučenie.

ANDREA BUGÁTOVÁ2.3.2010
 

Veľmi pekne ďakujem Anna Zara.
Rada používam také Ezopovské ukončenia, všade. Skrátka na konci sa všetci poučia a bodka.

Jana2.3.2010
 

JE TO FAKT SUPER!!!!!!

ANDREA BUGÁTOVÁ2.3.2010
 

Predpokladám, že tá istá Janka, tak ďakujem za to, že je to super.

Jana2.3.2010
 

Ja to fakt veľmi, veľmi, veľmi pekné.

ANDREA BUGÁTOVÁ2.3.2010
 

Ďakujem Jani, až 3x veľmi.

Andrea Emily1.3.2010
 

Andrea, básnička zase až taká krátka nie je... Téma nás privádza zaspomínať na krásne Vianoce, oživí príjemné spomienky. Pekne sa to rýmuje, len: \"chlapčekovi - vtedy\", tak toto Vám ako rým nevyšlo.

ANDREA BUGÁTOVÁ1.3.2010
 

Ahoj Andrea Emily.
Viem, že krátka až tak nie je, len som mala na ňu toľko rýmov, že som to tam musela dať a niektoré som ani nedala. Máš pravdu, neviem, kde som mala oči a uši v tom jednom rýme - musím nejaký nový vymyslieť a opraviť. Díky za prečítanie a koment.

Lipárová Vlasta28.2.2010
 

Andrejka, veľmi pekná básnička,ide Ti to,si talentovaná ,tak pokračuj.Teším sa na ďalšie.

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Som taká Vaša konkurencia Vlastička :) Ale ďakujem za koment, som rada každému.

Mata.28.2.2010
 

Perfektne!!!!! Velmi sa mi to paci. Lahko zapamätatelne, vystizne. Super. Len tak dalej!!!! Drzim palce. Inac - si talent ( ani som to o tebe netusila ).

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Maťka, ďakujem len neviem, ktorá aspoň prvé písmeno v priezvisku a hneď by som vedela. Poznám minimálne tri, čo sú na FB. Tak díky. Som rada, že si kukla a komentovala.

Lula28.2.2010
 

Aďka, výborný nápad! Zveršovať si svoje vlastné rozprávočky. Je to super. A to video, to som Ti už písala predtým, keď si ho dala len na súkromný FB. Paráda.

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Díky Lulka,
som rada, že si sa dostavila aj sem, oceňujem to a ďakujem.

Andrea28.2.2010
 

Velmi pekne ,mile Paci sa mi to Lahke na zapamatanie :-)Len tak dalej Adka

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Adi, ďakujem za koment. Si zlatá, že si si klikla. Ďakujem veľmi pekne.

Lulu28.2.2010
 

Aďka, obdivujem Tvojho tvorivého ducha. Hlavne, že popri starostlivosti o dcérku stíhaš ešte niečo takéto úžasné. Alebo možno práve ona Ti je inšpiráciou.... Nuž ja môžem iba dodať \"LEN TAK ĎALEJ\".

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Ďakujem Lubka,
som rada, že si mrkla a že ma obdivuješ. Ja seba nie, lebo práve teraz ju týmto zanedbávam. Tak, len keď spí, pracujem popri riadení a varení...Díky.

Andrea 28.2.2010
 

Adi super Si talent:-)

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Aďka Králová? Ďakujem, aj ty. Tak aj ty píš tie tvoje básne.

giguska28.2.2010
 

tak to je hustéééé:D

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Husté ako ihličie? :D
Díky Giguška.

reňa pre Aďku27.2.2010
 

Andrejka o tvojej kreativite som nepochybovala ale teraz si mi vyrazila dych. Si veľka šikula ...pekne ti to zapadá jedno do druhého... ešte az super

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Reni, veľké díky. Veď načo by som to mala v hlave, keď to môžem dať na papier. Včera nápad, včera napísané, včera zrealizované aj vložené do MT.
Ešte raz díky, som rada, že si prvá bola práve ty. Bude aj pokračovanie...ak sa bude páčiť viacerým.

mária28.2.2010
 

ale áno aďa, určite sa to bude páčiť, toto ti vyšlo... a je to veľmi milé.
Pokračuj!!!!

ANDREA BUGÁTOVÁ28.2.2010
 

Mária, môj druhý tip na koment ste boli práve vy. Asi som jasnovidec. Jedna z vás ma vždy napadne, keď napíšem niečo nové. Ste zlaté a som rada, že sa Vám to páči.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Andy-Aďka Bugatka

Krátke rozprávky pre najmenších a prvá rozprávka v knihe - Jedlička Evička
O mne

Nie som spisovateľ, len amatér. Písať rozprávky pre deti, ale aj dospelých, ma baví. Akonáhle mi prišla ponuka z vydavateľstva IKAR o projekte "Mám talent" rozhodla som sa, že vyskúšam aj túto cestu. Uvidím, či to bola tá správna voľba.
"Krátke rozprávky pre najmenších" /knižne vydaných prvých 9 rozprávok/ som napísala v roku 2006. Knižná verzia bola vytlačená v počte vyše 500 ks, pričom už sú všetky dávno predané, preto sa pokúšam o nemožné, keďže vydanie rozprávkových kníh je v dnešnej dobe nákladné práve pre ilustrácie, bez ktorých by neboli rozprávky to pravé orechové. Na Mám talente sú texty už upravené a doplnené o nové rozprávky a ilustrácie. Krátke básničky pre najmenších sú písané len ako bonus k rozprávkam. :-)

Postupne texty, ktoré mám vložené na MT, upravujem podľa Vašich postrehov a rád, za ktoré som veľmi povďačná. Ďakujem všetkým, ktorí moje texty čítajú a čítali. :-)

PS: Mám nové ilustrátorky, ktoré mi maľujú k už napísaným rozprávkam.

Moje naj
Daniela Peleščáková - Prebuď sa! (román) - kniha vydaná :-)

Daniela Peleščáková - Prebuď sa!

Sondra /Silvia Koscelanská/ - Drsná neha (román) - kniha vydaná :-) a Na vysokých podpätkoch... (román)

Sondra /Silvia K./- Drsná neha /pôvod.názov-V sieti bielej pavučinky/
Sondra /Silvia K./ - Na vysokých podpätkoch...

Alexandra Enderle - Kúsok šťastia (autobiografia - sekcia: román)

Alexandra Enderle - Kúsok šťastia

Soňa Glendová-Kysucká - Tajomstvá minulosti (román)

Soňa Glendová-Kysucká Tajomstvá minulosti

Bulles - Nový život bez chlapa (román) - kniha vydaná :-)

Bulles - Nový život bez chlapa

Natali - Mylné šťastie, predtým názov Laura (román)

Natali - Mylné šťastie - predtým názov Laura

Wanda - Snívalkovo /predtým Bublinkové rozprávočky/ (pre deti a mládež)

Wanda - Snívalkovo /predtým Bublinkové rozprávočky/

Mária Čechovičová - Rozprávky-z-lesa (pre deti a mládež) a Škriatok DiDi...

Mária Čechovičová - Rozprávky z lesa
Mária Čechovičová - Škriatok-DiDi-a-jeho-zázracný-zvonček-Cilko

Ján J. Nynamo - Pribehy škriatka Ada (pre deti a mládež)

Ján J.Nynamo - Príbehy škriatka Ada

Roman Shadowe Laco - Rada ôsmich (romány - fantasy)

Roman Shadowe Laco - Rada ôsmich

Marek Kolcun - Tyrelinská legenda - Ooben (romány - fantasy)

Marek Kolcun - Tyrelinská legenda Ooben

Lula - (sekcia poviedky)

Lula - Štvrtý rozmer

J.W.T - O písaní...? (poviedka)

J.W.T. - O písani...

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: