IKARIKAR http://www.ikar.sk

Nehovorte priateľom (adam j. palo)16.9.2010
 

Hodnotenie vydavateľstva:

Milujem úprimnosť a život a niet teda pochýb o tom, že som bol z Adamových vecí nadšený. Ovláda totiž čaro v obyčajných dialógoch bežných ľudí popísať kúzlo a mystiku samotného najväčšieho daru - života. Jeho vety majú emócie, tým pádom aj dušu. Tryská z nich smútok, beznádej, hľadanie, túžba duše zorientovať sa.
(Celé hodnotenie nájdete v sekcii Hodnotenia)

Pavel "Hirax" Baričák, spisovateľ a cestovateľ

5
 počet hodnotení: 109
prečítané 1666, Komentáre 165

 
Nehovorte priateľom, že moja duša zomrela
V utorok dvadsiateho druhého uplynuli dva roky od prvej posteľnej scény s Beátou. Tých scén bolo odvtedy viac a vyfajčené cigarety a filozofické žvásty mojej rozpoltenej osobnosti som prestal počítať. Nemal som osobnosť a teda právo na filozofiu. Mal som Beatu, ona mňa a obidvaja sme mali problém. Jeden s druhým.
Sex sa nikdy nerozvinul do lepšej podoby a v poslednom roku ani polohy. Čím dlhšie sme boli spolu, tým rýchlejšie sa jeho trvanie skracovalo. Stratilo šťavu a ja údajne sex appeal, ktorý som voľakedy, keď som si od nej pýtal cigaretu na Mierovom námestí, mal a zatienil ním ostatné nedostatky.
Teraz nedostatky zatienili sex appeal a Beáta sa začala častejšie prechádzať sama po Mierovom námestí. Hľadala možno mňa spred dvoch rokov, alebo úplne niekoho iného, ktorý by ju popýtal o cigaretu, alebo zachránil od pohľadu na moje prebúdzajúce sa zlé ja.
Ja som masturboval. Dvakrát alebo trikrát za deň. Miloval sa s imaginárnymi tvormi zloženými z postávajúcich v rade pri pokladni. Vybral som si z každého niečo a postavil vlastného golema ho...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

lyžička15.10.2015
 

Máš tu brutálne veľa komentárov takže môj si asi neprečítaš, ale maximálne ťa obdivujem, je to fakt super. Keby som pisala aspon z jedenj osminy tak dobre ako ty, tak som najstastnejsi clovek na zemi.

adam26.11.2015
 

dakujem, lyzicka, komentar velmi potesil:-)

Rado4.9.2012
 

Som tu nový a tak sa orientujem.Našiel som si Ťa tu podla hvizdičiek,čo si tu dostal.A nedostal si ich nadarmo.Tak trochu povrchne som si prečítal Tvoje dielo,napriek tomu zisťujem,že je naozaj perfektné.Také,podľa mojich predstáv,ako by som chcel písať ja.Skúsim krátku recenziu.Príbeh i štýl je priehľadný,nezdržiavaš sa zbytočnými vecami-nenudíš,napriek tomu je tam všetko,čo kniha má mať.Tvoj text sa číta \"hladko príjemne\",aj keď je v ňom toľko drsnosti.Po celý čas je cítiť silu myšlienok,Tvoj jedinenčný spôsob podania ju ešte viac umocňuje.Všetko dobré Ti prajem do Tvojej ďalšiej tvorby.

Rado10.12.2012
 

Ahoj Adam,tak je z Teba hviezda.o:-)Rad som si Ťa vypočul v relácii na Devíne,veru tak,tak.o:-)Na druhej strane,dnes som si pozrel film Bazén,kde spisovateľka bola upozornená,že cena je ako hemoroidy.Je ich plná riť.o:-).Takže sa len pekne drž rady pána Kerteša o tom bicykli.o:-).Srdečne Ťa zdravím.

adam12.12.2012
 

ahoj Rado, ja som nikdy nebol v rádiu Devín..:-)

adam18.9.2012
 

wow,Rado,tak toto som od chalana naozaj nečakal,ďakujem:-) adam

Rado19.9.2012
 

Od \"staršieho chalana\"..o:-) Opäť som si to čítal,Tvoje písanie je \"kumštom\".Ako vieš super narábať so slovom. Pozrieš aj na môj rukopis?\"Jedna veľká rodina\".Nedá sa to porovnávať,ale skús niečo pochváliť,niečo vytknúť.Mojim zámerom bolo v prvom rade dostať zo seba to,čo som dlho nosil v hlave.Snažil som sa o jednoduchý štýl písania,no a výsledok je taký,aký je..Diky...

Dandy26.8.2012
 

Túto poviedku som čítala v zbierke poviedok Všetko, čo chcem :) Je jedna z mojich obľúbených v tej knihe :)

adam18.9.2012
 

vďaka, Dandy, tým pádom musím byť u teba obľúbený aj ja:-))))))a to takého narcistu ako som ja neskutočne teší, ak teda existuje slovo neskutočne:-))) ďakujem za koment, potešil, pekný deň, adam:-)

NOX30.1.2012
 

Adam,
znovu som si prečítala Tvoje poviedky, a strašne mi je lúto, že naša literárna scena nemá nikoho, ku komu by sa dal tvoj štýl prirovnať !! a je to hanba, smola, poburujuce, a ja protestujem a chcem od teba čitať knihy a chcem aby ich čítali aj ostatní, aj kritici, aj inteligenti, aj debili, starí, mladí, aj tupci/ignoranti/obchodníci, čo Ťa zatial nevydali. Zavidim ti, že tie myšlienky su Tvoje a nie Moje :))). stálo to za to byť do tretej hore, lebo mi je teraz tak zvláštne po tých poviedkach, nuž, jedine možem skonštatovať, že ich je málo. ďakujem

NOX30.1.2012
 

dobre sice ťa vydali, ale ja chcem Tvoju len Tvoju knihu !

Lýdia J.22.1.2012
 

Dobrý večer, Adam. Už dávno ste tu neboli. Poviedka je okej, ale je tam niekoľko preklepov a nedoklepov. Treba naznačiť?

Lýdia J.12.10.2011
 

adam, gratulujem. Som rada, že jedna z Vašich poviedok bude uverejnená v zbierke, aj keď to nie je tá, ktorá sa mne páčila najviac.:)

adam15.10.2011
 

ďakujem Vám, Lýdia:-) hlavné je, že som tam:-)))

ester anaswah20.8.2011
 

Ešte nie - aj táto poviedka má ambíciu zaradiť sa medzi tvoje skvosty, ale nie je dotiahnutá do konca, mám pocit, že si ju uverejnil akosi narýchlo a ani si si ju poriadne po sebe neprečítal. A nemám na mysli iba preklepy a gram.chybičky. Nepáči sa mi najmä úvod, ale na druhej strane sú v poviedke opäť tvoje skvelé slovné spojenia, presne ako vraví Tamara. No a najviac sa mi páči, že som ťa inšpirovala svojou poviedkou UŽ MUSÍM ÍSŤ)))) ale možno to bola náhoda, alebo to s obľubou vravia mnohí muži a nezáleží na tom ako sú orientovaní...

adam20.8.2011
 

vďaka dievčence, ako som už niekde písal, ani ja nemám každý deň nedeľu:-)))tie chyby odstránim, ale neviem, čo s tým úvodom, ester? niečo konkrétne, čo ti tam vadilo?? vďaka:-))

ester anaswah20.8.2011
 

Na tom úvode mi prekáža hlavne prvá veta - Zoznámil som sa s ním... tak začínajú všetky príbehy nešťastných čitateliek ženských časopisov, ja by som to dala až do druhého odseku. Ďalej som nepochopila, kde bola manželka a dieťa, keď si tam spal, oni spali vo vedľajšej izbe? A preto si musel skoro ráno vypadnúť? Veľmi nepravdepodobné...

adam21.8.2011
 

esteruška, opravoval som to cez admin prihlasenie a zmenilo mi to asi iba 2 percenta z toho, co tam malo byt upravene. Keď budem mat viac casu,tak sa na to pozriem. Pridal som aj vetu o tom,co je s radovou zenou. Kazdopadne ich manzelsky vztah nebol predmetom poviedky:-)

ester anaswah22.8.2011
 

Adamko, to je mi každopádne jasné, že manželský vzťah nie je predmetom, stačila tá jediná veta, ktorú si tam doplnil a hneď je všetko jasné.
Oprav si: naša zotrvanie, sniakajú, penečka, spýtal som môjho, jedna veta je tam hrozne krkolomná a dlhá a ešte niektoré iné maličkosti by som opravila, ale ja nie som tvoja korektorka, však áno?)))))

adam27.8.2011
 

nie, esteruska, nie si, len teraz neviem, či je to šťastie pre teba alebo pre mňa :-))))

Lýdia J.20.8.2011
 

Ester. Vieš, že teraz sa mi Tvoj názor páči? Ja som včera takisto neporozumela tomu, čo Adama dohnalo k... aj k takým nespočetným chybičkám. Veď, to nie je u neho zvykom. Jeho exelentnosť, je teraz v r...

GSS19.8.2011
 

Hajzeľ nikdy neopustí riť, čo ho živí. Pekná paralela.

Tamara19.8.2011
 

ad: Ešte nie
Ďalší skvelý kúsok, Adam, som na teba pyšná :)
Vždy ma dostanú nejaké na pohľad bezvýznamné vety, ktorými dokážeš úžasne plasticky vystihnúť pocity. Tentoraz sú to tieto:

\"Chcel som pozerať film. Tisíce filmov. Prečkať pri nich, kým zo mňa ten pocit vyprchá, a so vztýčenou hlavou sám Radovi oznámiť: \"Musím už odísť.\"

\"Neviem, posledné dva roky som oslavoval sám a želal som si, aby sa ma niekto spýtal na špeciálne želanie a teraz neviem odpovedať.\"

Lýdia J.4.7.2011
 

Ad: Zbierka poviedok

Adam, prešla som si ešte raz poviedky Vaše poviedky. Mne by sa páčilo, keby vo výbere bola aj Vaša trinástka - Sex, o ktorom Boh povedal nikdy, ale mama súhlasila. Veľmi pekné myšlienky. Láska matky je bezbrehá, a ak má s tým problém boh? Čo už?:))

Lýdia J.18.6.2011
 

Ad: hodnotenie Súmraku od Elis

Adam, môžem reagovať tu? Nie som registrovaná na fackovacom boxe, aj keď ho čítam. Ale, chcem pripomienkovať. Mám rada Vašu tvorbu, a aj Vy tvrdíte, spolu s Tamarou, že ma máte rád.:))

adam18.6.2011
 

kľudne, Lýdia, môžete reagovať:-)))

Lýdia J.19.6.2011
 

Adam,
mne sa hodnotenie A. C. nepáčilo. Vraj autorka má vydretý text. S tým nesúhlasím. Aj keď Elis nepoznám osobne, myslím si, že veľmi ľahko píše. Čítala som štyri jej romány, toľko textu a hlavne za taký krátky čas, by nevydrela, aj keby sa o to akokoľvek snažila. Skôr sa mi zdá, že píše príliš zbrklo a bez rozmýšľania. Okrem toho, hodnotenie od Kláry Janečkovej sa značne odlišuje od druhého posúdenia, najmä v prvej a záverečnej časti. Dokonca, Janečková prisúdila románu štyri hviezdičky.

K obsahu románu sa nebudem vyjadrovať, svoje čitateľské pripomienky som Elis písala priebežne pod Súmrakom, občas som jej dosť naložila. A celkom to zvládla, nevymazávala komenty s negatívnou kritikou.

Takisto sa mi nepáčil Hermanov komentár pod hodnotením. Keď už chcem niekoho kritizovať, že nevie písať dialógy, tak ich najskôr musím vedieť písať ja, nie? Stačí, keď si pozriete jeho román. Námet by bol zaujímavý, ale prečítala som iba zopár kapitoliek. Nedalo sa, tie uvádzacie vety, usekávané do nových riadkov, sú veľmi rušivé. Písala som o tom Anke Frňovej ešte pod pôvodným názvom románu Bolo to inak, a potom som neverila očiam. Odpovedal mi Ľudovít Herman. O hodinu bolo stiahnuté celé dielko aj s komentármi. Asi po týždni sa román vrátil na portál, už s názvom Jesenné depeše, autor – Anka, ale znova s neupravenou priamou rečou a s „pretlmočenými“ komentármi. Takže, asi tak.

Ďakujem za možnosť vyjadriť sa, peknú nedeľu prajem.:)

Herman9.10.2011
 

Lýdia všetko sa dá napísať aj pozitívne aj negatívne. Si vynikajúca manipulátorka. Si osamelá a sama, takže naisto viem, že to tu nájdeš. V noci.

Lýdia J.12.10.2011
 

Príjemné nadráno, pán Herman.:) Ďakujem Vám za uznanie, je fajn vedieť, že moje názory môžu byť mienkotvorné, dokonca, mohli by efektívne vplývať na zmenu myslenia u iných. Zaujímavé zistenie, ešte raz ďakujem za spätnú väzbu. Majte sa dobre.

adam19.6.2011
 

Zdravím Vás, Lýdia,

neviem za ako dlho napísala Elis román, ale podľa mňa mohla na ňom popracovať viac. Ja som si Súmrak včera prečítal a zarazilo ma hlavne veľa elementárnych pravopisných chýb.Ja neviem, akú hodnotu má samotná LC, myslím tým čo sa týka literárnych súťaži, ale každopádne je to literárna súťaž a keď sa už do nej prihlásim, tak v otázke gramatiky nepoznám v takomto prípade kompromisy.
Ja súhlasím s Andreou a ostrá reakcia autorky diela iba zbytočne znižuje jej kredit...myslím, že viem o čom hovorím:-ˇ))
pekný víkend a budem rád, keď sa opäť zastavíte pri mojich poviedkach:-))

Lýdia J.20.6.2011
 

Adam, v dnešnom pokračovaní debatky na FB si Mitický dovolil citovať môj výrok k hodnotiteľke - nie k Vám. Teraz mi je ľúto, že som sa neúmyselne a nechtiac zaplantala aj na FB.:((

P.S. Pri poviedkach sa zastavujem, a sľubujem, že tu už sa budem vyjadrovať iba k nim.:-))

adam22.6.2011
 

v pohode, Lýdia, nič sa nedeje...divil som sa, z ktorého komentáru to vyčítal, ale tak potom som to hodil za hlavu, lebo Mitický robí tú istú chybu, ktorú som robil aj ja - keď som si svoje nevedel sám obhájiť, začal som využívať ostatných a vysvetľoval som si ich myšlienky po svojom, často v rozpore s tým, ako to dotyční mysleli...takže asi tak:-) a samozrejme, že Vás stále mám rád a budem rád, keď sa u mňa zastavíte:-)
Pekný deň,
Adam

uceixm28.5.2011
 

16.kap S otvorenými očami... by som po malých úpravách zaradila skôr do poézie, poviedka by mala mať aj nejaký dej, a tu som ho nenašla, ale tvoje myšlienky ako vždy skvelé...
17.kap - tak nejak by mala vyzerať dobrá poviedka, žiaľ, nie je len smutná, ale aj reálna

b.b.f.27.5.2011
 

pis dalej .. neboj, dobre to dopadne ;-)

tamara26.5.2011
 

Adam, čítala som od teba veľa vecí, ale toto ma naozaj dostalo. Keby som si nemyslela, že je to rúhanie, poviem, že sa rodí nový Matkin. Viem, že Matkin je len jeden, ale ja jednoducho nedokážem prestať žasnúť nad smútkom, do ktorého dokážeš zabaliť svoje poviedky bez toho, aby si sa dopustil jediného klišé. Obrazy, dialógy a atmosféra tvojich poviedok je taká hmatateľná, že človek vidí \"vypúlené oči smrti\" a cíti \"ťažký vzduch s príchuťou konca.\" Toto je napríklad obraz, ktorý ma absolútne dostal: \"Ja, jemne hrajúci motor chladničky, drobné červené svetlá OFF statusu čiernej techniky a príjemný chlad vystupujúci z dlaždíc do mojich chodidiel.
Alebo tento:
\"Dvadsiateho mája vyšlo slnko v Bratislave približne o piatej hodine. Mišo stál na parapete takmer pol hodinu a čakal. Približne o piatej hodine ráno sa mestom rútila sanitka, policajti a požiarnici. Slnko a Mišo však boli rýchlejší. A najrýchlejšia bola jeho smrť.\"
Tlieskam ti, nemôžem inak...

Silvia Bystričanová26.5.2011
 

Adam bol vždy dobrý, ale... Ale až teraz ma presvedčil, že je najlepší. Milujem všehochuť emócií a konečne sa naučil umeniu malých krokov... Ukazuje nám zo svojho talentu práve toľko, aby ním bežného čitateľa nezadusil a práve toľko, aby ním náročného čitateľa nenudil. Mám rada Adamovu iróniu oblečenú do melanchólie a krásnych metafor. Oceňujem, že si si postrážil zámená ... .-) Adam nebrzdí evolúciu...vychutnáva si ju. :) Píš ďalej! Budeme dvaja najlepší. :))

ava23.5.2011
 

Adam,
\"S otvorenými očami\" je nielen perfektná jazda, no pre mňa tá najkrajšia metaforická skladba - od teba.
A vieš čo? Myslím, že nikdy nebudeš milovať kvantitu. :))

Herman22.5.2011
 

Zandelle ty si nenapísal kritiku, ako si to cnostne nazval ale nôžku sprostostí. Adam, je to vynikajúce a nevšímaj si tých tzv. géniov.

Herman22.5.2011
 

oprava nošu, nie nôžku, alebo tak nejako

tamara24.5.2011
 

znôšku :)

ester20.4.2011
 

Keďže nemôžem dať viac ako päť hviezd, tak dávam dvakrát päť)))) len mi nejde do hlavy, že už dávno nemáš zmluvu s Ikarom vo vrecku! Okamžite niečo podnikni, chcem vidieť tvoje stoporenie aj v knižnom vydaní)))))

tamara 23.4.2011
 

súhlasím a ešte dodám, že Adam píše stále lepšie a lepšie...

Ľubica Bystrická19.4.2011
 

Píšete dobrým štýlom, mám rada iróniu, postreh, výsmech, nadhľad, netradičné slovné spojenia, (ešte mám rada hovoriace zvieratá, ale to spomínam len tak na okraj). Pokým z toho všetkého nevstávajú vlasy dupkom, je to v poriadku. A občas nech povstanú, také prevzdušnenie pri korienkoch im môže len prospieť.

Silvia Bystričanová19.4.2011
 

Pri Adomových poviedkach sa bavím. V mojich očiach je poviedka dobrá vtedy, keď sa mi zároveň s textom premieta film, keď ma od deja neodpútavajú zbytočné vety. Adam presne vie, koľko má nechať na čitateľovú fantáziu. Oceňujem vyšperkované dialógy. Ak niekto čakal, vzhľadom na názov, že po prečítaní bude mať stoporené myšlienky, musel byť mierne sklamaný. Mám pocit, že to šteklenie, ukryté v hlave hlavnej postavy, sa k nám, čitateľom, dostane v ďalších poviedkach. Adamov homo sapiens je skvelý, pretože vie, že svet patrí starým cynikom. Jedinou drobnosťou, ktorú \"by som vypichla\", je: ADAM, aj kaviáru sa človek môže prejesť! Dávaj malé kroky, niet sa kam ponáhľať, pretože Tvoje poviedky nepatria do hrobu. Píš ďalej a zachovaj si nadhľad a tichý humor. Konečne niečo iné, nie SLOVENSKÁ ŤAŽOBA. Super!

a.f.10.3.2011
 

Raz za čas sa tu objaví, naozaj talentovaný spisovateľ a vy ho tu priam rozcupujete. Mne to pripadá akoby Váš jediný motív bola závisť.

Adam je nápaditý, výnimočný a originálny autor a Vy s tým nič, moje milé, nenarobíte.Choďte si tam čítať, tzv. autorky, s ich presladnutými, povrchnými, prihluplými príbehmi, ktorými sa to tu priam hemží a nesnažte sa nám ostatným, prostredníctvom svojich príspevkov vnucovať, čo je dobré a čo nie.

Som žena, napriek tomu sa mi Vaše dielo páči. Prečítala som všetko, čo tu máte a držím Vám palce, milý Adam. Dúfam, že tu výročnú súťaž Ikaru vyhráte.

Poznáš ma9.3.2011
 

Pamätám si ťa ešte, keď si v súťaži \"Poviedka o nevere\" urážal mladých autorov, a veselo a arogantne si si z nich nepríjemne uťahoval.
Máš dve tváre, Bezdek? Alebo iba zabúdaš... Na niekoľko skutočností, ktoré budú vždy stáť proti Tebe a vyplávajú na povrch v nesprávnom čase na nesprávnom mieste...
A to nie je vyhrážka ani nič podobné - to je životná pravda. Božie mlyny melú pomaly, ale isto
A ako to tu tak čítam - budeš to mať ťažké

adam9.3.2011
 

..znie to ako vyhrážka, ale som rád, že si ma ubezpečil, že to vyhrážka nie je...nie, ja nikdy nezabúdam, ani sa podpísať pod hocičo,čo som napísal:-)

Z5.3.2011
 

Čauko Adam - ubezpečujem ťa, že ja píšem tiež iba povedľa. Okrem toho skladám hudbu, maľujem, a hlavne - študujem dizajn.
Pracujem ako dizajnér na voľnej nohe...
A teraz rozbieham vlastnú talkshow..Toť vše...Nie som literát...SOm rovnaký amatér ako všetci

ester5.3.2011
 

okej, kto je na rade ďalší? do koho sa pustíme teraz?))))))))))

adam5.3.2011
 

ester, ja chcem ísť s tebou, berieš ma?:-))

Karin5.3.2011
 

Zandelee, len aby sme sa všetci neminulu účinku. Dosku zvládneme, ale tie klince môžu byť stavebné 20 x 1,6 so závitom?Toto vybavenie sebareflexie tu už totiž nutne potrebujeme všetci!!!! :))))Pekný víkend!

Z5.3.2011
 

toto bola najrozumnejšia myšlienka celej diskusie:) asi je to tak... Asi si všetci o sebe veľa myslíme...

Z5.3.2011
 

Adam, napíšem to tu ešte raz, a naposledy - aby si to mal aj pod svojim dielom.
Ja sa nehnevám, nie som nasratý, ani nervovo zrútený, ani urazený ani nič.
Nenapísal som všeobecný názor - napísal som K-R-I-T-I-K-U
Prosím - skutočne si zisti o čo sa jedná.
Napísal som ale aj, že máš skutočný talent, a že sa to dobre číta - prečo si nereagoval na toto?
Vyťahujeme si s konverzácii iba tie veci, ktoré urážajú našu ješitnosť a ego.
Poviem ti z vlastnej skúsenosti niečo o egu - nechal som ho vo vraku, keď som pílil v jeden deň veľmi nebezpečnú zákrutu vo veľmi bezpečnom aute, mysliac si, že dvojročný vodičák je patent na rozum.
A vidíš, ako som dopadol...
Teraz je už bezpredmetné sa tu chytať za nejaké slovíčka, a na vybojovanom poli sa snažiť ešte bojovať.
Ak si si všimol - nik tu nebojoval. Vybuchol si - ale nie pre to, že si zlý človek, ale preto, lebo si dobrý spisovateľ a mal si veľké ego.

A to, že si sa vyjadril nemiestne na adresu dám je iba Tvoje maslo - a ako ich poznám, dajú ti to vyžrať aj s navijákom:D:D:D:D
Nechcem sa tu hádať - a ostrejšej výmene názorov sa skutočne nikdy nebránim:)
Ale dovoľ mi napísať ti jednu krátku poviedku - a teraz bez nejakých poučovaní a neviem akých iných priraďovaných zámerov - o hneve.
\"Zakaždým keď sa naserieš, zabi jeden klinec do dosky. A zakaždým, keď sa naučíš ovládať ho vytiahni. A všimni si, aké diery po ňom ostali...A tie diery, tie sú veľmi nebezpečné

Drž sa, Adam - píšem to po sté:)

Karin5.3.2011
 

Ale no tak Adam!!!!Tvoj koment z 26.01. ..podlé veci z dalekého východu a ostané tvoje prupovidky rovnako nesvedčia o tom, že tu ide o literatúru. Mimochodom, nespomínam si,že by som ťa JA akýmkoľvek spôsobom verejne urazila.Ty s tým ale nemáš zjavne problém. Problém máš s kritikou,sebakritikou a občas diakritikou:))

adam5.3.2011
 

falošný čínsky hodváb, \"značkové tepláky\" značky aiaidia myslené atd atd - to sú podlé veci z ďalekého východu...a myslím, že v tom ostatnom si môžme mi dvaja ruky podať, KK:-))

adam5.3.2011
 

...my dvaja...chyba

adam5.3.2011
 

Matej,
tá kritika bola dobrá. Odpísal som Ti na ňu a poďakoval sa. I keď mi vŕtalo v hlave, prečo si do kritiky poviedok zahrnul aj menlivosť mojich názorov, stiahnutie článku z českého mám talent, prečo si mi tam vyčítal, že nemám fotku, prečo sa nezúčastňujem čítačiek.
Ty sa literatúre venuješ naplno, ja len vo voľnom čase, preto sa neodvážim súťažiť s ostatnými. Moje poviedky nie sú súťažne a ak niekomu naozaj prekážaju ja sa isto nenahnevám, keď mi napíše, aby som s tým na mamtalent skončil a nezaberal miesto niekomu inému.
\"Vybuchol som\" po tom, čo si Ester odpísal, že si vyjadril všebecný názor ostatných na tomto portáli.
Spochybnilo to v mojich očiach potom všetky komentáre, čo som tu dostal a koniec koncov aj Hiraxove hodnotenie. Zostal som na pochybách, či si tu zo mňa uťahujú alebo to čo napísali myslia vážne.
Mne stačí povedať, že nie som žiadaný a ja odídem, je pravda, že som ješitný, som náladový a mám veľa nedostatkov, ale pokiaľ ma niekde nechcú ja potichu odídem, stací napísať...
Teraz ma už nebude komentovať nikto, tak aspoň nebudem mať pochybnosti z akého uhla je to myslené:-)))
Želám Ti doterajšiu spokojnosť tvojich čitateliek, nech spokojnosť vydrží čo najdhlšie a ako som sa dozvedel z komentáru od čiateľky, tak nech ti to s knihou nakoniec vyjde, držím palce,
Pekný víkend

Čitateľka5.3.2011
 

Milý Adam,
Na mámatalente čítam a komentujem od jeho začiatku, rovnako, ako ostatné tu prítomné ženy.
Zandelee je ostrá povaha, je nevyrovnaný, je úprimný a svojský - o tom hovorí tých 5 komentárov od Malíkovej, Belopotockej cez Tekelyovú a podobne.
Napísal skvelú satiru A blbci sa smejú ďalej, ktorá bola druhá najčítanejšia na portáli. Potom ale odišiel, pretože mu ju odmietli vydať (prečo asi) a vyhlásil, že uvoľňuje miesto mladým autorom.
Prišiel o 12 tisíc hlasov, a spoločne s Rišom Miške a ostatnými tak aj urobili.
Potom sa na malú chvíľu odmlčal, zorganizoval a spoluzorganizoval dva manifesty, pomohol mnohým s grafickou prezentáciou, mnoho autorov posunul vyššie, robil odporúčania a vždy si vyjadroval svoj názor.
Potom na mamatlent.sk začali chodiť ľudia ako si ty Adam - napriek tomu, že som mala veľmi rada Tvoje poviedky si sa na rozdiel od Zandeleeho, ktorého ty nazývaš nervovo nevyrovnaným a imbecilom, na niečo zrejme iba hral, pretože v konečnom dôsledku iba čím ďalej tým viac, spoločne so svojim \"stádečkom\", potvrdzujete, že ten chlapec mal zase iba pravdu.
On sa za svoju neurotickosť neskrýva, ani za svoju zlú gramatiku - všetci to tu o ňom vieme.
Naopak ty - skrývaš sa nielen na portáli za pseudonym a profilom bez fotky, ale navyše si sa skrýval aj za svojimi usmiatymi komentármi - pretože v konečnom dôsledku vyrazila na povrch tvoja arogancia.
Zandeleeho komentár je drzý, áno - ale ak si dospelý chlap, s charizmou a vyrovnanou osobnosťou, akú si na nás hral, potom si mal reagovať tak, ako my ženy máme rady - nad vecou.
A môžem ťa ubezpečiť, že ho posúvali priamo na riaditeľstvo, keď ešte komentoval, a vieš aké boli výsledky???
Bol jednoducho v norme. Na hranici, ale v norme!!!
Iba inteligentný človek dokáže totiž napísať kritiku, tvrdé slová bez toho, aby v tom boli vyslovené urážky.
A inteligentný človek ju dokáže prijať.
Tie urážky Adam, tie ste si vytvorili vy sami vo vašej hlave a ješitnosti - ale my všetky tu vidíme, kde je pravda.
A vyjadrením, že som vyčančaná geriatrická pomôcka ste ma ako ženu hlboko urazili. A nielen mňa, ako sa pozerám.
Navyše si uvedomte, že Zandeleeho veľmi rada číta aj pani Malíková a Belopotocká, a sú to ženy na úrovni, a po päťdesiatke.
Som nesmierne zvedavá, ako prijmu Váš titul.
Napíšem Vám iba jedno - za každým dielom stojí autorský podpis a osobnosť - je jedno aký ten človek je, dôležité je, ako sa zachová v určitých situáciach.
Zandelee je aký je, niektoré jeho vlastnosti nie sú sympatické ani mne - ale pre tento portál urobil omnoho viac ako vy Adam.
Naopak za vašimi poviedkami, a komentármi sa iba skrýval pocit presvedčenia o vlastných kvalitách, ktoré síce máte, ale ako osobnosť si ich nedokážete obhájiť.
Minimálne u mňa
A to je smutné.
A mne sa ospravedlniť nemusíte - ako ženu ste ma urazil tak, ako hádam ešte nikdy nikto.

A o tomto píše ten mladý muž, ako ho nazývate - o ženách, ktoré zahadzujú do šrotu ako niečo použité muži ako vy...
A on ich vybral, ofúkal od prachu a napísal o nich knihu.

adam5.3.2011
 

čitateľka,
ani jeden svoj komentár som nenapísal pod nejakým iným menom. Vždy sa podpisujem ako Adam, či už píšem pod svoje poviedky alebo pod hocktoré iné. Nikdy som to nerobil a ani neplánoval. A ja som Zandeleeho poviedky nikde neurazil, ja som sa k ním nikde nevyjadril. Však som ich nečítal...

Lýdia J.5.3.2011
 

Adam, stačilo!

Budem rada, keď moje meno zabudnete. Absolútne sa mi nepáči, že si riešite svoje spory na úkor čitateľov. Je mi Vás ľúto. Skutočne Vám tak vadí, že sa mi páči Nylonový svet? Tak urobte niečo, aby sa mi páčili aj všetky Stoporené poviedky, nielen niektoré.

P,S. Ste schopný sa mi ospravedlniť tak, aby som to pochopila?



adam5.3.2011
 

Lýdia, budem sa opakovať a napíšem to ešte raz, ak Zandelee svojou kritikou zhrnul všeobecný názor na mňa na tomto portáli, tak Váš komentár pod mojimi poviedkami považujem za falošný, klamlivý a neprofesionálny, ak ste tu mňa vynážali do nebies a za chrbtom o mne rozprávali, že som arogantný, úlisný, tak ja sa nemám za čo ospravedlňovať...Nikto Vám nebránil napísať to pod svojim menom. Svojim klamstom ste urazili mňa, a tým pádom Vás prosím ignorovať moje poviedky. Ja nemám záujem o to, aby som sa o ďalšie dva mesiace dozvedel z komentáru niekoho iného, že Vy si v skutočnosti myslíte niečo iné...A pokiaľ viem, nikde som nenapísal, aby ste nečítali NS a rovnako som Vám ani nevyčítal, že ich čítate...tak Vás prosím, vynechajte vetu o to, že niekde niečo také činím..

Lýdia J.5.3.2011
 

Adam,

je mi to ľúto. Ale moje obyčajno-čitateľské komentáre pod dielkami autorov sú vždy úprimné, aj keď sa snažím, mimoriadne snažím, aby som sa nedotkla ich ega. Akceptujem, spisovateľské ego je nekonečné. Možno, preto sa mi to niekedy nedarí. Prepáčte a už viac nemienim venovať svoj čas neplodným diskusiám.

P.S. Aj keď ma budete akokoľvek urážať - tak mi nezabránite, aby som čítala Vaše poviedky:))) Veľa, veľa šťastia


adam5.3.2011
 

Lýdia, pozrite sa, možno som sa chytil nesprávnej vety. Ale ako by ste sa vy cítili, keby Vás niekto z okruhu ľudí, o ktorých viete, že sú zoskupení pod jednou strechou dvaja pochvália a pritom sa pridajú k názoru, ktorý Vás uráža a robí netaktným idiotom a zvolí si zástupcu, ktorý ho ma prezentovať.
Je pravda, že stratím kredit na mamtalent, ale ak je pravda, že si tu všetci o mne myslíte, že som geniálnym vrahom spoločnosti, tak potom som ten kredit v tejto komunite nikdy nemal.
Za to nevkusné a príliš vzbĺkle slovo sa Vám ospravedlňujem, ak ste naozaj úprimna vo všetkom, čo ste doteraz napísali.
Ja nebudem pátrať po tom, kto si čo myslí, zrejme to tu nemá význam, keďže nakoniec zas nejaký zástupca príde a povie to za všetkých.
Nikdy by som ženu neurazil, podarilo sa mi to teraz a ospravedlnujem sa. Bolo to odo mňa nerozvážne a hlúpe a emotívne podladené tým, že ma celý Ikar považuje za sexistického, úlisného pseudogénia.
Ak teda ešte môžte, príjmite ospravedlnenie, moja hláška bolo o to hlúpejšia, že bola napísana cez internet ľuďom, ktorých vôbec nepoznám.
Ak sa Vám moje poviedky páčia, budem rád ak napíšete, o to radšej ak napíšete aj vtedy, keď sa Vám niektorá nebude páčiť, budem sa vyvarovať chybám.
Prajem pekný víkend.Adam

Lýdia J.5.3.2011
 

Okej, Adam, beriem Vaše ospravedlnenie, aj keď ten nôž z duše je ťažko vybrať. Ale nebavme sa o našich pocitoch, treba ísť k literatúre.

Mimochodom, posledná poviedka je krásna, je tam cítiť obrovskú úctu a lásku k matke.


adam7.3.2011
 

ďakujem Lýdia, o to viac, že bola posledná.

Želám Vám všetko dobré a veľa šťastia,

Adam

Zandelee5.3.2011
 

\"majster skvelých metafor\" sa urazí na cesnak zabalený v pozlátku...
Vytrhávanie viet z kontextu a následne používanie ich na obranu, tak to sú praktiky bulvárnych plátkov...
A pravda - cesnak v pozlátku (treba si uvedomiť v akom kontexte), tak to je neuveriteľná urážka. V porovnaní s tým nazývať zrelé a inteligentné ženy vyčančanými geriatrickými pomôckami alebo
mňa psychicky narušeným človekom...Hysterickým blbcom, nervovo zrúteným, čo píše o hovne..
Skús nájsť tieto xenofobické pojmy v mojom nadsázkovom komentári, Adam, a potom sa urážaj:)
Ale ja sa nehnevám, dokonca som ti napísal že máš talent.A napísal som nie všeobecné fakty, ale to, čo tvoje poviedky znamenajú pre MŇA - a to ťa tak urazilo? Ja som nevyhlasoval všeobecné fakty ako ty, a ani sa nepúšťal do ľudí, čo´ťa čítajú.
A to je ten zásadný rozdiel

Lýdia J.5.3.2011
 

Ach, Adam!!!

Nevšimli ste si, že tá vyčačkaná Lýdia, ktorú ste zaradili medzi geriatrické pomôcky, hodnotila aj niektoré Vaše poviedky. Päťhviezdičkovo!

Nechcela som sa zapájať do týchto jalových debát, ale pozvali ste nás. Je mojou chybou, že sa mi páči Nylonový svet? Úplne bez hanby priznávam, ten nadhľad a úcta k ženám sa mi mimoriadne páči a robí mi dobre na duši. Prepáčte, ak Vás iritujem svojimi pozitívnymi komentármi k nemu.
Prajem veľa pohody, autorsky nezainteresovaná, ale vďačná čitateľka mamtalentov sk aj cz, krajší deň želám


adam5.3.2011
 

Lýdia, presne tak som ja cítil, keď mňa niekto nazval cesnakom zabaleným v pozlátku od salónky.
Ste inteligentná žena, tak sa Vás pýtam ako nezaujatého človeka, nájdite mi v jeho hodnotení päť viet, ktoré hovoria o mojich poviedkach.
On hodnotil mňa ako človeka, urážal ma pred mojimi čitateľkami a takého hodnotenie nemá nič spoločné s predmetom tejto súťaže.
Je povrchné, bez pointy a bez toho, aby ma posunulo vpred.
Ja od nikoho nevyžadujem chválospevy, ale nebudem tolerovať, ak ma tu niekto, kto ma nikdy nevidel bude hodnotiť cez servery ako je pokec.sk..

Lýdia J.5.3.2011
 

Adam,
nechcem sa zapájať do autorských sporov. Za ten poldruha roka toho tu už toľko bolo. Iba ma niečo nútilo reagovať na urážku. Áno, cítim sa hnusne, vďaka tomu, kam ste ma zaradili.

Zandelee4.3.2011
 

Hmm... Je evidentné, že Vám nechýba talent - ale ako povedal jeden velikán - talent je záväzok voči spoločnosti - a to znamená, je dôležité, načo ho človek použije. Vo vašom prípade ste génius, ktorý škodí. Ako geniálny vrah - tiež ma nepochybne talent.
Plávate na hladine povrchných emócii, používajúc sexizmy ako pubertiak, čo sa snaží šokojúco uviesť pred partiou mladých dám, ktoré sa začervenane chichocú, pretože počujú niečo \"zakázané\", niečo čo sa nemá, niečo šokujúce, čo už dlho nepočuli. No pri hlbšom začítaní sa tieto momenty vyšumeli do prázdna ako šumienka s vitamínom C, ktorú v konečnom dôsledku aj tak predáva farmaceutická spoločnosť, ktorej jediným účelom je zisk. A zaobaľuje ho do pozlátka \"pomôžem vám\"
Úlisnosť a pocit dominancie, s akou odpisujete, falošná nadsázka deklarujúca Vašu potrebu cítiť sa neohrozeným, egocentrickým pseudosebaironickým frajerom je žiaľ bohu naštrbovaná faktom, že Vaša osobnosť je zrejme iba salónka, v ktorej je namiesto pravej čokolády zabalený cesnak. Neustále zmeny v názoroch, vymazávanie svojich neprofesionálne preložených poviedok na českom portáli, neschopnosť investovať sám do seba(profi preklad!!!), vymazávanie konverzácii na facebooku, prepisovanie profilu, hanbenie sa vo svojej podstate sám za seba mne osobne nedodáva vierohodnosť vašim talentovane napísaným, ale neuveriteľne neosobným poviedkam.
Ale je to zrejme v dnešnej dobe tak - poukladať k sebe slovíčka kozmopolitných tém sa nosí.
Máte Talent, pán Adam, nepochybne... Dobre sa to číta - nepochybne.
Ale snáď iba dodám, že skúste byť sám sebou, a nie iba nick bez fotky reprezentújúci sám seba s priam POKEC.SK frajerinkou, kde sa iba píše o tom že ste seladón N-tého rangu s 25 centimetrovým penisom a silnými písmenkami.
Skúste sa niekedy žene pozrieť do očí, zúčastniť sa čítačky a či krstu a tieto dámy, alebo všeobecne čitateľov osloviť z očí do očí, a byť charizmatický aj osobnosťou. Pretože zatiaľ ste pre mna osobne iba generál posúvajúci figúrky - nič, len pojem bez pozadia. ALe rozprávate sa z vojakom:)
A literatúra je umenie, a umenie potrebuje filozofický základ a presvedčenie, ktoré má výpovednú hodnotu. A nehovorím to iba tak, budem to mať aj v titule:)
Ste muž, predpokladám, tak majte svoju česť. Vaše poviedky mi pripomínajú pišťanie gumy na Ančách - šokujú, ale iba pištia...
Ale chce to miesto masírovania si vlastného ega postaviť sa zoči voči realite. Zaujímalo by ma, aký frajer a intelektuál je Adam J Pallo naživo!!!

tamara5.3.2011
 

Toto je najurážlivejší koment, aký som kedy čítala. Zandelee, Ty musíš mať v osobnom živote veľký problém...

Z5.3.2011
 

Áno Tamara, mám problém...Lebo si vždy poviem čo si myslím, a ľudia ako ty sú ten problém...A nielen v mojom živote, to ťa ubezpečujem:)

tamara5.3.2011
 

Ak by si sa niekedy pýtal, čo je infantilné na tvojich komentoch - tak presne tento spôsob :) Píš, čo si myslíš ty a nie čo si myslia iní :) Nesnaž sa pridať silu svojmu argumentu naznačovaním, že ten tvoj názor zdieľajú aj iní. Takže, priama otázka na tvoj náznak: Pre koho som ešte problémom?

sofi6.3.2011
 

asi myslel pre Zandelee aj pre Z

adam4.3.2011
 

ďakujem za krásny a obsiahly komentár, Zadnalee...ako hovorí p. Dočekalová \"talent sú len 3 percentá\", myslím, že tých zvyšných 97 percent ste v komentári výborne v komentári. Pekný víkend.:-)Adam

adam4.3.2011
 

...v komentári výborne opísali...ospravedlňujem za chybu:-)

tamara3.3.2011
 

Adam, toto je jedna z tvojich najlepších poviedok, občas ti vyčítam komplikované odskakovanie od deja a príliš veľa zložitých metafor, ale táto plynula krásne, čítala som ju bez zastavenia a vychutnávala si atmosféru, ktorou bola nabitá. Nechápem, ako to robíš, ako dokážeš dva roky vtesnať do jednej poviedky a premeniť na hlboký smútok jediného okamihu...

adam3.3.2011
 

dík, tamara, ja dobre viem, čo mi ty rada vyčítaš a ty dobre vieš, že ja sa stále obhajuje, že veď som to všetko myslel dobre, iný nebudem, iba horší:-)))a to je ten život, niekedy ti jeden okamih príde ako dva roky, inokedy dva roky sú jedným okamihom:-))) diky za koment

Ingrid Rudavská2.3.2011
 

fantastivký názov a fantastické čítanie.

adam2.3.2011
 

fantastický koment, ďakujem, Ingrid:-)

DARK2.3.2011
 

No veď dobre - chodím sem, občas klikám na hviezdy a nekomentujem. No veď dobre - dnes jeden dám: že dobrééééé. No veď dobre - nikomu nepoviem, že zomrela. ;-))

adam2.3.2011
 

super dark, teraz keď si mi to napísala mám istotu, že to zostane len medzi nami, dobre?:-)))) díky:-)

Soňa B.22.2.2011
 

Máš nádherný štýl písania, aj to tempo metafor, prirovnaní a vtipných, čo i skeptických či smutných postrehov je výborné. Téma mi síce veľmi nesedí, to bude mojím vekom, ale nič zo svojho štýlu neuberaj, a hlavne: s toľkým talentom dlho čakať nebudeš.

adam2.3.2011
 

jeden z najkrajších komentárov, aké som v živote dostal, ĎAKUJEM, Soni. Veľmi, veľmi ma potešil už len z toho dôvodu, že si sa dokázala povzniesť nad tým, že ti téma nesedela a prečítala si moje poviedky. Úprimne z celého srdca ďakujem.

ester26.1.2011
 

adam, vieš, že tvoj štýl mám rada, píšeš skvostne, ale gaston má pravdu, tvoje metafory sú niekedy viac a inokedy menej trefné, vtipné a občas perfektné, ale valia sa na mňa takým tempom, že si ich nestíham vychutnať, skús text poprekladať aj opismi ( i keď ja opisy nemusím, občas ich treba a majú svoje opodstatnenie )

adam27.1.2011
 

jj, ester, už viem, ale myslím, že gaston ma nikdy nemal rád:-)))) možno treba ubrať na tempe:-))) srandujem, ako som písal gastonovi, poviedku som upravil, ale tu to meniť nebudem:-) vďaka fešanda:-)

Gaston27.1.2011
 

Adam.Vieš ako sa hovorí, že nestaň sa hneď nepriateľom. To ako ste ma očiernili mi je na háku, aj keď si to pamätám doteraz. Viem a sledujem ako sa polievka prihrieva medzi ľuďmi. Ja som len vyjadril len svoj skutočný názor na tvoju vec. Keby to urobil každý, tak každému svitne v gebuli kde robí chyby a nikto ho neučičíka selankami o tom, aký je super geniálny ba naopak sa dozvie, že je nanajvyš genitálny. Ja som nad tým rozmýšľal trochu dlhšie. Skús či tie svoje veci dokážeš používať aj v normálnom hovorovom styku a uvidíš koľko ľudí ťa bude počúvať.Ester má pravdu. Skús sa trochu pohrať z tempom. Myslím si, že podobný problém ako ty s písaním má aj Karin a myslím si, že u oboch z vás zohráva dosť veľkú rolu povaha.

adam27.1.2011
 

Gaston, myslím, že keby mám povahu Krausovej, tak by som ťa ignoroval, vymazával, nadával na teba, plakal pred Ester a iné podlé veci z dovozu z ďalekého východu...ja beriem každý názor a máš pravdu v tom, čo si napísal, niektoré veci príliš zjednodušujem a je pravda, že keby moju poslednú poviedku (Tri svety a ...) napísal niekto iný, bol by som asi veľmi zlý na neho...ešte raz vďaka za komentár,opakujem, že ma naozaj potešil

Gaston26.1.2011
 

Adam neviemčisi. Všetko je to celkom fajn, až na niektoré malé chybičky krásy.Prirovnal by som to k dvom hokejistom, ktorí to krásne točia a kombinujú v rohu klziska. Tréner im nato:,,Hoši všetko je to pekné, len mi povedzte ako chcete z toho rohu klziska dať gól?\" ide o to že, je to príliš premudrele a utápaš sa v krásnych metaforách, ktorým málokto rozumie a ak áno až po hodnej chvíľke.Viem, že možno nie som tak múdri ako ty, ale myslím si, že v jednoduchosti je väčšia sila.

adam27.1.2011
 

gaston, super, že si to prirovnal práve k hokeju, pretože je jediný, ktorý sledujem...ale inak máš pravdu, niektoré pasáže sú príliš pritiahnuté za vlasy, aj keď sú mega obsiahle a vlastne zbytočné...opravil som ich, no na mámtalent to už meniť nebudem, nakoľko by potom nielen tvoj komentár pre ostatných znel nezmyselne a ja sa nebudem hrať na hrdinu z reparátu:-)) dík za koment, naozaj som nečakal, že sa niekedy zastavíš...o to viac sa teším, že si ešte aj napísal

Ivan Hankus26.1.2011
 

Dobre napísané, fajn metafory(nie všetky). Niektoré vety mi pripadajú samoúčelné, len pre zvýraznenie napätia, resp. zosilnenie textu. Napr: \"pretiahol by som ju, vtedajšia orientácia ma zachránila.\" Mám pocit, že orientácia, aspoň tá sexuálna sa nemení ako ponožky. Buď som gay, hetero, alebo bi. Ak som bisexuál, ženská mi neprekáža preto, že je ženská, ale maximálne preto, že ma nepriťahuje. Prepáč mi tú prednášku, rád si Ťa prečítam aj nabudúce.

adam26.1.2011
 

vďaka Ivan, jj tie metafory, musím sa stotožniť nielen s tvojím tvrdením, ale aj gastona a ester, díky za koment, polepším sa, sľubujem:-)

tamara25.1.2011
 

Bezdekovsky dobré. Uppps, Pallovsky dobré :)
Napríklad toto:
Eman mal svoju hrdosť. Dve minutý každý deň. V ten deň som ich vystihol.
Alebo toto:
Odopla si náušnice a vložila ich do vrecka na saku. Na tvári jej zostal veľký nos. Všetky ostatné súčasti boli bezvýznamné.
Alebo... alebo tiež...a samozrejme aj...

adam27.1.2011
 

no tamara, zrejme to bezdekovsky dobré sa zmenilo na pallovsky nezrozumiteľne a ja som si myslel, že zmenou meno sa nič nezmení a ono sa to všetko zhoršilo, hmm, čo už..to bude signál, aby som prestal, buď meniť mená alebo písať...niečo z toho si vyberiem:-)

Tina VdH16.1.2011
 

P.S. Môj komentár o úroveň nižšie sa vzťahuje na poviedku: \"Niekde medzi druhou a treťou métou\".

adam16.1.2011
 

ahoj Tina, ďakujem Ti, že si sa zastavila na pár spomienok v mojich poviedkach a ešte viac ďakujem za upozornenie na chyby, dal som to do poriadku a budem veľmi rád, ak sa zastavíš aj nabudúce:-) Dík

Tina VdH16.1.2011
 

Adam, tvoja poviedka sa mi páči. Páči sa mi inak ako ruže - páči sa mi ako výdatný americký stejk. Pocit nasýtenia z nej trvá dlho a je veľmi príjemne smutný. Máš úsporný štýl, pocity kóduješ do stroho vyberaných slov, páči sa mi rozbaľovať tvoje myšlienky.
Čo by som štylisticky opravila:
1. ...a hviezdičky ťa na tom neznámom portáli - to \"ťa\" je tam zrejme zbytočné
2. ...(city), ktoré by sa na piatom poschodí pozabíjali - to škrípe. Možno si chcel povedať: ...(city), ktoré by niekda na piatom poschodí spôsobili, že sa pozabíjame
alebo: ...(city), ktoré by na piatom poschodí podľahli prudkej (vzájomnej) anihilácii
3. ...a ja sa skrýval - žiada sa tam: ...a ja som sa skrýval.
Bolo mi potešením, rada sa znovu vrátim.

tamara15.1.2011
 

Ad: Medzi druhou a treťou métou

Dojemnejšia ako všetky doterajšie. Posledná veta ma absolútne dostala. A tak tu teraz sedím a rozmýšľam nad svojím rozkrájaným svetom.

adam16.1.2011
 

hmm, a k čomu si dospela?:-)

tamara29.12.2010
 

ad: hra na lásku
ako som už raz napísala - náročná, no bezdekovsky dobrá

tamara29.12.2010
 

ad: spomienky
depresívna, no tá depresia je variovaná na tisíc spôsobov, to dokážeš len ty :)

Ľudmila Ká29.12.2010
 

Neviem nájsť tie správne slová! Neskutočne zmyselné. A klus promiskuitného vtáka zaraďujem do svojho slovníka. Len škoda, že je tu len 5 hviezd, dala by som ti Veĺký voz!

adam6.1.2011
 

vďaka, vďaka, vďaka...našla si tie najkrajšie slová, ktoré mi urobili neskutočnú radosť a veľký voz mi dávať nemusíš, čo by som s ním len ja robil, he he:-)))

ava29.12.2010
 

Adam a vieš, že táto deviata vo mne vyvolala chvíľkový moment poetickosti? Až som sa na okamih pousmiala a povedala si: Možno časom dá i báseň. :)

adam6.1.2011
 

ava, nestraš, teraz nemyslím mňa, ale poéziu, he he:-)))

Cat Sagari29.12.2010
 

Človeče, máš neskutočný, neskutočný štýl. Po dlhej dobe opäť čosi, čo ma prekvapilo a uchvátilo viac ako zriedkavý náhodný úsmev v uliciach veľkomesta.

Cat

adam6.1.2011
 

ďakujem, som rád, že si sa zastavil a že som ťa prekvapil viac ako náhodný úsmev v uliciach:-))

cami29.12.2010
 

Po prečítaní viem povedať iba jedno. Je to skvelé! Ďakujem za úžasný zážitok. Prajem všetko dobré do nového roku a veľa nových písmenok.

adam6.1.2011
 

som rád, že som bol úžasným zážitkom, ba čo viac, bol som úžasne rád, že si napísaný taký úžasný komentár, všetko dobré aj tebe :-)

Peter Šišovský16.12.2010
 

Zatiaľ som si prečítal len túto jednu, ale musím povedať, že píšeš skutočne zaujímavo. PS: pekné metafory

adam18.12.2010
 

ďakujem Ti, Peťo, potešilo:-)

tamara30.11.2010
 

Je to super. A nielen preto, ze tam spominas moje meno a moju knihu, hoci o mne este nikto poviedku nenapisal. Teraz viem, aky je to pocit. Ked ja pisem o inych :) Ostatne v maile :)

adam30.11.2010
 

tamara, časť poviedky, v ktorej píšem o tebe a tvojej knihe je pôvodne z inej poviedky, ktorú som napísal ešte v čase, keď si vydala knihu. Vtedy som Ťa nepoznal a knihu som odbil slovami \"ako môže ženská písať o gayoch? to bude dobrá kravina..no a ešte si ma vtedy aj samozrejme napálila tým, že si podľa svojho vydavateľstva, vydala ako prvá knihu o gayoch, bisexuáloch a inej \"hávedi\":-))))

tamara30.11.2010
 

Adam, som rada, ze som moju knihu napisala este pred tebou, pretoze ak by si ty napisal skor, mna by uz nikto necital :))))

adam30.11.2010
 

ale, prosím Ťa, sa pozri, koľko tu mám čítaní a koľko sa predalo z tvojej knihy:-)

tamara30.11.2010
 

Ha, ale aké máš hodnotenie od Hiraxa :)) Btw, strašne sa mi zle orientuje na tomto serveri, kde sa musím preklikávať k najnovšiemu príspevku cez staré a konkrétne komenty sa nezobrazujú pod konkrétnou poviedkou, ale pod celkom. Nevieš to nejako zmeniť? :)))

adam30.11.2010
 

tami, ja viem veľa vecí, ale tak týmto si ma dostala:-)

Richard Miške19.11.2010
 

To bol asi nejaký emo klub a nie stretnutia poetov/poetiek :) Dosť to vybočuje z reality :) ale nevravím, že tá bola tvojim cieľom. A poeti čo nepijú? O takých som ešte nepočul :)

adam22.11.2010
 

Rišo, však práve o to išlo, boli tak ďaleko od pomenovania básnik, ako som ja ďaleko od popierania evolúcie:-))

Lýdia19.11.2010
 

Skutočne päťhviezdičkové - aj písanie, aj čítanie,
majte sa dobre, čitateľka MT

adam22.11.2010
 

ďakujem Vám, Lýdia.

KV17.11.2010
 

Pekné - páči sa mi ten brusnicový fľak ako symbol :)
Od prečítania odvíjam úvahu - je už mimotextová: Poviedka je ako fotografia, aj na fotografii je mnoho detailov, niektorý dominuje Na tejto tvojej svieti zúfalstvo večnej \"bridesmaid\". V ďalšej poviedke - fotke - môe byť zase všetko inak. Tá,ktorá sa vydala, je zúfalá manželka, a tá \"bridesmaid\" nájde zmysel, pre ktorý je na tomto svete. Môže a nemusí to byť chlap. Á, to len tak špekulujem, lebo podstatné je to hľadanie, a pocit naplnenia ako \"side effect\". A dotknúť sa duše iného človeka prostredníctvom textu je magické.

adam22.11.2010
 

ďakujem KV, práve o to sa niekedy, i keď väčšinou snažím, dotknúť sa duše iného, vo väčšine prípadov to však všetko končí u mojej:-)

Karin Krausová16.11.2010
 

Všetko povedala za mňa Tamara...lepšie by som to nedala.
Po tomto hodnotení začínam veriť, že Mám talent je o TALENTE:)))

adam16.11.2010
 

ester len buď egoistická do svojej tvorby, ešte dlho potrvá, kým si na mne zgustneš:-))) holky, nebláznite, z 5 tich poviedok sa nestane bestseller, na tom treba ešte veľa zamakať:-)

ester16.11.2010
 

adam, keďže teraz som egoisticky pohltená vlastnou tvorbou, neviem sa konkrétne vyjadriť, ale spolieham sa na hodnotenie iných,ako aj na svoje predchádzajúce hodnotenia a teším sa, až budem listovať v tvojej knihe a potom si ťa podám))))))))

tamara tainová15.11.2010
 

Adam, vedela som, že ťa raz niekto objaví a bude žasnúť nad farbistosťou tvojich textov, postáv a dialógov, rovnako ako nad umením niekoľkými slovami vyjadriť hĺbku smútku, radosti, alebo len osamelosti... Nedávno som ti povedala, že ja už neviem tvoje poviedky hodnotiť nezaujate, pretože som absolútne zaujatá :) Tebou a tvojím talentom :) Blahoželám k skvelému hodnoteniu :)

adam15.11.2010
 

vďaka, Tami, a hlavne vďaka za úpravu gramatiky, nakoľko jej vedomosti, ako mnohé iné, mi chýbajú:-))

Vasil15.11.2010
 

Včera som talent ešte mal, dnes ho už len závidím. - Blahoželám. K dobrému hodnoteniu, k dobrému hodnotiteľovi a dobrému písaniu.

adam15.11.2010
 

vďaka, Vasil, ku všetkému, len teraz budem musieť dať písaniu na pár dní, týždňov pokoj, lebo som momentálne na nejakom piedestále, ach jaj, že som sa ja sem prihlásil, teraz sa nebudem vedieť vpratať do kože:-))))

Cat15.11.2010
 

Tancujem a spievam od radosti, hoci ani jedno z toho dobre neovládam - „Hiraxovo“ hodnotenie Tvojich poviedok mi vlialo do žíl veľké kvantum adrenalínu. :-)

Ešte veľa inšpirácie a bravúrne napísaných poviedok Ti praje

Cat

adam15.11.2010
 

ďakujem, CAT, vieš, že môj vzťah k tvojej tvorbe je rovnaký a málokedy klamem:-)

Cat16.11.2010
 

Adam, jasné; Ty, nazvime to, „zahmlievaš“ jedine v okamihu, keď hodnotíš moje poviedky. :-) Ale o inom chcem polemizovať...

Práve Avuš niekoľko dní spomínam, že mám Hiraxa vypožičaného z knižnice a prvotným plánom bolo vrátiť jeho knihu neprečítanú. Ten chlap ma však svojím hodnotením tak potešil, že teraz premýšľam, či vrátiť a zabudnúť, alebo nevrátiť a čítať ďalej... Keď tak skúmam jeho riadky, badám súzvuk s Tvojimi poviedkami, čím nechcem povedať, že máte podobný štýl, ibaže už viem, prečo „Hirax“ dokázal tak bravúrne posúdiť Tvoje poviedky a poukázať na to, čo je v nich fascinujúce, elitné, jedinečné. A „Hirax“ má skvelý štýl, to musím uznať, a takmer pri každej druhej vete sa smejem slobodne ako blázon, hoci jeho prózu považujem za prapodivnú a vo mne ako v čitateľovi vyvoláva protichodné pocity. A preto, Adam, má jeho hodnotenie Tvojich poviedok v mojich očiach vysokú hodnotu. Na môj vkus je však až priveľmi živočíšny - a to je dôvod, prečo čítam radšej Bezdeka ako Baričáka. :-)

V mojom komentári nešlo vyzdvihnúť prózu „Hiraxa“, lež prostredníctvom prózy „Hiraxa“ vyzdvihnúť prózu Adama Bezdeka. :-)

Maj sa dobre, Adam.

Cat

Sonia Rabuteau14.11.2010
 

mnooooo moooooze byt... to hovorim preto, aby som nemusela povedat, ze je te dost dobre... co znamena, ze neochotne pripustam, ze je to viac nez dost dobre... a skoncim skor nez by som priznala, ze tvoje poviedky povazujem za takmer vyborne...:-)))

adam15.11.2010
 

vďaka Soňa, som veľmi rád, že si skončila skôr, ako si chcela povedať, že je to perfektné:-))))

Sonia1.12.2010
 

perfektne? to by som si skor do jazyka - vlastne do klavesnice - zahryzla, nez priznala, ze tvoje poviedky su perfektne...:-)))
Adam, kam si zmizol z FB?

Cat31.10.2010
 

Ahoj, Adam,

nepáčia sa mi poviedky, ktorých kompozíciu tvoria strohé vety. Nečítam prózu, v ktorej sú hrubé výrazy; ba nepáčia sa mi ani králiky – nechtiac si mi pripomenul poviedku Zajko Bojko od Roalda Dahla a to je trestuhodná neopatrnosť. ;-)

Napriek tomu vravím: Tak toto je naozaj, naozaj veľmi dobré! Alebo inak: It’s so incredibly dirty and real!

Čítam Tvoju poviedku už tretíkrát a neustále v nej nachádzam slovné zvraty, ktoré vo mne vzbudzujú údiv; a Tebou vytvorené dialógy sú skvelé! Mimochodom, netuším, prečo to tak vnímam, no vo chvíli, keď kamaráti ležia na deke a pozorujú hviezdy, naberá Tvoja próza unikátny zlovestný spád.

Teším sa na ďalšie poviedky, Adam.

Cat

Dodatočná otázka: Prosím, neopravil by si vo vete kdesi na konci poviedky – Marekovej mam(i) na (y)?

adam2.11.2010
 

ooo, zas ten môj hrozný pravopis a kamarátka ma v tom nechala, ale opravím to... na zlovestné (s)pády som ja expert.-))) som rád, že ma čítať a takto hodnotne komentuješ a vďaka aj za mail, ešte sa mi nepodarilo odpísať,ale isto sa odpíšem, keď budem mať po hunbuku:-)))

Daniela Peleščáková31.10.2010
 

Ahoj Adam!
Údolie nemých králikov sa mi páčilo. Objavovanie tajného sveta dospelých je pre takých šarvancov riadne dobrodružstvo. :-) No a ten koniec, to je skrátka život. Aj s tým, že si ťa priateľ z detstva nemusí pamätať.
Žeby dovidenia nabudúce? :-))

adam2.11.2010
 

vďaka, danielka, no myslím, že už žiadne nabudúce s týmto kamarátom nebude, ja som taká nepodarená kamarátska povaha, kamaráti prídu a odídu až raz zostanem bez nich.-)

sofi30.10.2010
 

veď to, tá logika je neprekonateľná :-)))

adam2.11.2010
 

no veď to, ale ako je možné, že som potom z tej logiky vyrástol?:-)))

Tamara30.10.2010
 

Táto bude asi moja najobľúbenejšia :) Skvelá dynamika textu, super obrazy, príjemná detská logika :)

adam2.11.2010
 

no pekne, takže už sa ani nemusím snažiť o ďalšie, he he, ďakujem:-))))

Miroslava Abelova23.9.2010
 

Po Tvojej bravurnej kritike som si pozrela, co pises Ty, Adam. Taky nic moc. Ale drzim Ti palce.

adam24.9.2010
 

:-))))) No, a to je presne to, o čom som hovoril, Mirka, tvoja prednosť spočíva v tom, že keď niekto niečo napíše proti tebe, resp. označí niečo od teba za slabší výkon, sršíš hnevom a urazenosťou ako malé 5 ročné dieťa, ktorému zatvoril Dráčik pred nosom a ono nevie pochopiť, lebo sa ešte nedokáže nad tým zamyslieť. Ty si len nahnevaná, to je všetko, nič viac, nič menej. Čítaj moje poviedky, keď ti tvoje urazené ego nebude skákať po mozgu a potom napíš niečo konštruktívnejšie, aby som Ti mohol oponovať lepšie ako ty na môj komentár. Ja som si dal tu námahu a prečítal som si od teba aspoň to, čo som vládal, i keď som sa niekedy premáhal, lebo som čakal, že v každom ďalšom riadku príde niečo, z čoho padnem na zadok. Uvar si čaj, hoc aký rada piješ, poprípade si daj pohár vína, relaxuj a skús napísať niečo konštruktívne, čo by ma v mojej \"taky nic moc\" posunulo ďalej. Ver mi, ja sa len poteším a nebudem Ti odporúčať, aby si ma nečítala, to by tuším nemal robiť žiadny \"spisovateľ\", ale u teba som to niekde zazrel, len neviem si spomenúť kde...:-)))) have a nice day, honey

Mirka Abelova25.9.2010
 

:-) I have a nice day, honey :-) Napisala som bravurna kritika prave preto, ze ani v tej Tvojej som nic konstruktivne nenasla :-) Mrkni si moj posledny mail, co som Ti poslala na FB a pochopis. V Tvojom komentari na moje poviedky tiez nebolo nic konstruktivne :-) aspon vidis, ake to je prijemne. Kazdy vie napisatm, ze nieco je na prd, umenie je povedat CO konretne je na tom zle. A to som v Tvojej kritike nenasla.

adam28.9.2010
 

:-))) som svojej bravúrnost, že súhlasíi som na záver napísal, že súhlasím s názorom Feldekovej, nevidel som potrebu prepisovať jej slová ešte raz..ak sa dobre pamätám, tak som to na záver spomenul..

Miroslava Abelova30.9.2010
 

A co konstruktivne napisala pani Feldekova? Pospajala citaty, jeden si vymyslela, ziadnu radu, co urobit lepsie som nenasla. teda, okrem tej biomrkvy :-))) Takze ma teda pouc, Maestro, co zlepsit?

Karin2.10.2010
 

Pán Feldek je známy humorista, takže Ferlinghetti v sukni bol jeden z jeho bonmotov, ktoré si pochopila, ako si pochopila. Pani Feldeková to napísala úplne jasne a ty si zase nepochopila.Prečítala som si jednu tvoju poviedku a komentujem ju nasledovne.. Vid pani Feldeková.Nerieš Adamove poviedky, sú skvelé!

adam30.9.2010
 

no mirka, teraz sa k nim isto nedostanem, kedze mam vela veci na praci, v novembri mas moj nazor aj s konstrukciou kritiky:-)))

Mirka Abelova19.11.2010
 

tesim sa Adam. karin, je mi jedno, ci si tu pises. nezaujimaju ma tvoje mudre zistenia.

Cat Sagari20.9.2010
 

Adam,

zdá sa mi to iba, alebo si naozaj v poviedke Jeden jarný deň použil aj metafory? :-) Na môj vkus napísané pomerne divokým, dynamickým štýlom; nevravím, že sa pri jej čítaní prežehnávam a preberám zrnká ruženca..., ako spomínam nižšie, píšeš priamo, nie však vulgárne, takže pri Tvojich poviedkach ešte chvíľu zotrvám. Priznám sa, trochu mám zmätok v tých ženách, ale v tých mám zmätok stále – a je zaujímavé sledovať, ako sa hlavný účinkujúci rapídne prepletá vzťahmi. Občas sa človek i pousmeje. Celkom fajn; uvidím, s čím prídeš nabudúce.
Ešte k tejto poviedke dodám – nepozrel by si si, prosím, tretiu vetu? Spomínaš v nej lýtka, no nemal si na mysli stehná?

A k tomu talentu, slovenčine a literatúre: ja zas žijem v nepriateľskom zväzku s matematikou a fyzikou, ale to nie je dôvod k tomu, aby poklesol môj záujem o astronómiu. Čiže ak máš pocit, že chceš niečo povedať, tak určite píš. Ja síce poviedky orientované priamo na vzťahy veľmi do rúk neberiem, ale Tvoja próza nevyznieva sentimentálne takže si od Teba ešte určite čosi prečítam.

Adam, prezraď, čo boli tie knihy, ktoré si dočítal..?

Cat

P.S.: Heh, chlape, nauč ma racionálne uvažovať a ja Ti sľubujem, že sa v budúcom živote staneš románopiscom; teda, ak nechceš byť silou-mocou poetom... :-P

adam21.9.2010
 

ahoj Cat,

opat vdaka za komentar, jeden aj druhy ( ten pri tvarohovom kolaci).

Odpovedam na otazku:
1. David Copperfield od Ch. Dickensa
2. Zivotopis E. Piaf
3. Mor od A. Camus
4. Mexicka vlna
5. Zločin a trest
6. Stalo sa 1. septembra od Rankova.

Doma mam cca 100-150 knih, ktore sa chystam precitat, ked budu okolo mna pobehovat vnuci mojej sestry alebo nejake ine cudzie deti a ja ich budem mat za ulohu strazit. Do vtedy sa moja kniznica rozrastie, a ked zacnem preberat jej obsah, zistim na stare kolena, v com moje pisanie bolo neprofesionalno zaostale, teraz by som len vsetkym spisovatelom zavidel ich talent a to by ma zozieralo do takej miery,ze by som sa mozno tych vnukov mojej sestry ani nedozil:-))

a vdaka za upozornenie, lytka som si nejak zmylil so stehnami, co je riadne faux paus:-)

ava17.9.2010
 

:-))))))))))) Adam, Adam,
u mňa jasných \"päť!\" za Trhni si... .
Úsmev som mala od ucha k uchu a smejem sa ešte i teraz. Pobavil si ma! :-D

P.S. Postrehy napíšem osobne. :-)

Cat Sagari17.9.2010
 

Adam, Adam, takto si uťahovať zo pseudo-poetov, hm... :-)

Tak predsa si sa nechal prehovoriť (a šiel si na ten poetický večierok)?

Mne sa to celkom páčilo; najmä tých zopár *srandistických* momentov; jeden z nich nastal, keď si hodil pozvánku do inej schránky, ďalší, keď ti prebehla smrtka s diablom po pleciach, nedeľu, ktorú si chcel posvätiť revitalizáciou, ani nespomeniem. Dobré!
Svojský štýl, čo si použil v týchto dvoch poviedkach, pôsobí na mňa smutno-ironicko-optimisticko-nostalgicko-tragikomicky, každú chvíľu inak, a to je celkom fajn.
Priznám sa, že čítam odlišný typ prózy, ako je táto Tvoja, ale niekedy pátram aj po umne napísanej satire, takej, ktorá by si zručne podala dnešný svet a jeho pochabú civilizáciu.
Občas mám pocit, že k tomu inklinuješ.

A súhlasím so secentity – prečo si zamkol text? Pohlavný pud a etanol, koho to dnes zaujíma... :-D

Je zvláštne, že hoci raz za čas použiješ slovník nižšieho štýlu (pípa :-), Tvoje texty nevyznievajú vulgárne.

Have a nice Friday.

Cat

adam18.9.2010
 

zdravim, cat

vdaka za komentar...:-)
\"poviedka\" mala byt oslavou basnikov, poetov a iných pseudo veršovakov, nakolko ja jej nerozumiem, a tak neviem teda posudit..

sam neviem, kde je hranica poezie a prozy, z literatury a slovenciny som nikdy nevynikal a za cely zivot som precital asi tak osem knih, z ktorych som sest ani nedocital... nemam talent,ale pisem, lebo chcem, nemam rozum, ale mam myslienky, lebo vraj to ma kazdy a vraj som taky typ, ze chcem mat vsetko, co ma kazdy...

citam tvoje iracionalne poviedky, a bez urazky mojho vlastneho namysleneho druheho ja, mozem len opakovat to, co mam napisane v profile pod menom...:-))

dik este raz za koment..

have a nice weekend:-))
Adam

secentity17.9.2010
 

Čo je neuveriteľné
Tvoje slová ma otravujú, bohužiaľ asi iba preto koľko je v nich skrytej pravdy
Čo mi neuniklo
Že naozaj čítam spomienky tie stoporené
Čo je pôvabné
Ako sa ti darí miešať veci nezmiešateľné vcelku unikátnym spôsobom
Na čo som zvedavá
Ako dlho ti to vydrží :D:D
Čo bolo zbytočné
Zamknúť text nad 18, aspoň zatiaľ :D:D

adam18.9.2010
 

dik, secentity:-))

aky fajny komentar, hehe

zamknutý bol pre to,lebo sa v stoporenych spomienkach najdu aj poviedky, ktore sa nebudu obsahom pacit ani starsim nad 18:-) netreba kazit mladez, ked ja som uz davno po zaruke:-)

Tamara16.9.2010
 

Adam, ak si nedáš pozor na chyby, nebudem ťa čítať :) Inak, je to tvoj štýl spoznateľný medzi mnohými. A ja ho mám rada, aj keď...

adam16.9.2010
 

ok, tamarka, tak ja sa teda idem hanbit do kuta, ked ta gramatika so mnou nikdy nechcela byt kamoska, ja mam radsej čukoladu :-((((( he he

no a moj styl hmm, spoznatelny medzi mnohymi? to asi preto, ze som chlapec ako iny, a predsa som mnohy:-)))

dik, a diky za opravu chyb, co by som si ja pocal bez teba, ach jaj..

ava16.9.2010
 

Adam,
komplexy ničia život očividne mnohým ľuďom. Rada som si opäť prečítala poviedku z Tvojho pera.

Ten nadpis - double X and one L - je fajn, len by som k nemu pridala asi \"XL\" a časom sa určite dopracujem i k tomu, prečo si ich kategorizoval ako \"Poviedky o stoporených spomienkach\". :-D

adam16.9.2010
 

:-))))))))))))) ava,ja som dvojzmyselny clovek, he he, takze som rad, ze si si rada precitala nieco z mojho pera, diky za upozornenie (vies ake) a ten nazov sa mi velmi nepozdava...ja nikdy neviem pomenovat veci pravym menom, tak len akoze improvizujem...:-)

inak, mas rada poeziu?

ava16.9.2010
 

:-)))
V celku áno, prišla som jej na chuť tu. Prečo? Čo Ťa to napadlo? :-D

adam16.9.2010
 

aha...no ja som sa len pytal, lebo o poezii bude druha poviedka:-))

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

adam j. palo

O mne


 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: