IKARIKAR http://www.ikar.sk

Neposlušné slová (Sokolie oko)30.1.2017
 

0
 počet hodnotení: 0
prečítané 26, Komentáre 5

 
...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

nie 3.2.2017
 

to skôr pripomína prácu žiačika a nie jeho učiteľky

nedá sa iné napísať len CELÉ ZLE
/
božinečku čo tých budúcich pedagógov na VŠ učia....
ani neviem, či dať otáznik alebo výkričník

Renata Zemanka1.2.2017
 

Nestalo sa ešte nikdy
ani v dávnej histórii
že by sliepky chodili
na úrlab do Himaláji

Možno by ste mali zmeniť Himaláje. Ja si spájam Himaláje s horolezcami a horolezčatami a nie so Super Star.

Renata Zemanka1.2.2017
 

Súhlasím z Alou S. Detičky potrebujú príklady a ten bohužiaľ u vás pani učiteľka moc nemajú. Hovorím o vašom básničkovaní. Chýba rytmus. Veď si to čítajte, ked napíšete a počúvajte potom. A sú tupé. Myslím tie básničky. Zdá sa mi, že deti potrebujú poťáhnúť za niečim bystrím a nie za tupelosťou. Ak im nemáte čo ponúknuť, tak si veci naštudírujte, aby Ste im raz mohli dať niečo lepšie ako je toto tu.

Alia S.1.2.2017
 

Zabudla som na výkričníky: podľa mňa sú vo väčšine prípadov vložené úplne nezmyselne. Médiá, reklamy, dokonca aj oznamy u lekára, kde má byť predovšetkým pokoj, stále niečo po nás vykrikujú, všade nachádzame nadbytok výkričníkov.
Prečo \"Cyril má dnes sviatok!\" alebo \"dostane bicykel!\"? Tým učíme deti, že výkričník treba dať aj tak, kde sa vôbec nehodí. Že by to bolo tým, že učiteľky rady kričia? :)
Najabsurdnejšia je prvá veta, keď si žiačik, neboráčik, sám sebe rozkazuje: Pomôže mi básnička, ak si nepamätám neposlušné slovíčka!

Alia S.1.2.2017
 

Ejha, učiteľka a nemá zmysel pre rytmus! Začínam tým, čo mi prvé napadlo po prvých riadkoch. Aktivity smerom k deťom i prírode musím pochváliť, ale keďže deti potrebujú rytmické básničky, hlavne na to upozorňujem. Deti sa od dospelých učia, to je jasné, tak prečo ich učiť nesprávne?
Nesedí viac záležitostií, ale to už je na osobné doštudovanie.
Ide o to, že by sa, predovšetkým, mali zhodovať párne a nepárne počty slabík v slovách na konci veršov. \"v histórii\" verzus \"chodili\" - prvé je štvorslabičné, druhé troj. Zhodna nastáva pri párna : párna, nepárna : nepárna, teda 2 : 2, 4 : 4, 2 : 4, 3 : 3 a pod.


Okrem toho je v básničkách veľa smetia v podobe prísloviek, zámen a pod. Všetky tie: naša, aj, to, tu, ani, však, taký, jeden (šofér)... ako prázdne doplnky, zbytočné a prispievajúce k nesúladu, treba vyhodiť.
Aj to je na doštudovanie, na poriadne nazretie do príručiek.

\"Kohút ráno kikiríkal,
že by chcel schudnúť najmenej o kilogram.\"

Neznie jednoduchšie, krajšie, rytmickejšie a bez balastu:

\"Kohút ráno kikiríkal,
že chce schudnúť o kilogram\"?

Podstata zostala, záťaž je preč.

Mne sa básničky nepáčia, keďže podoporujú to, čo sa v nich nemá vyskytovať. Potrebujú prepracovať, ak sa majú deti učiť rytmu, rýmu a správnej skladbe slov. Aj inému.

Veľa čítaj, potom píš - znie moja rada.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Sokolie oko

O mne

Som učiteľkou na prvom stupni ZŠ. Milujem svoju prácu a som poctená dôverou detských srdiečok. Svoju triedu som premenovala na indiánsky kmeň a svojich žiakov volám moje deti. Každý má svoje indiánske meno. Celá škola sa pre nás zmenila na divoký západ. Ja sa ale cítim bezpečne, lebo mám v kmeni aj Winnetoua a Old Shatterhanda. Školu chcem deťom spestriť, preto im vymýšľam aj rozprávkové hodiny, kde malí indiáni ani nevedia ako sa naučia rozdelenie hlások alebo výnimky v gramatike.
K písaniu ma ženú hlavne moji malí synovci a neterky, ktorým často rozprávam rozprávky nielen o myške, ktorá im je svojimi šibalstvami veľmi blízka. Najväčšou inšpiráciou je pre mňa smiech detí.
Som dieťaťom hôr. Vyrastala som v Malej Fatre a láska k horám, ktorú mi do srdca zasadili moji rodičia, už zostane navždy so mnou. Príroda a život ľudí v nej je pre mňa tiež obrovskou inšpiráciou.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: