IKARIKAR http://www.ikar.sk

Poď sa niečo naučiť (Alena Kubišová)3.2.2015
 

3
 počet hodnotení: 4
prečítané 58, Komentáre 7

 
Malý krtko myšku učí
Malý krtko myšku učí....
 
Malý krtko ráno vstal,
dobré ráno povedal.
Dobré ráno myšička,
nech ti chutí kašička.
 
Dobrú chuť ti popriať chcem,
aby bol hneď krajší deň.
Myška naňho p...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

sal2.9.2015
 

Trapné

recesia s.r.o.11.4.2015
 

tie isté chyby
ako boli vytknuté

asi fakt chýba aj zmysel pre rytmus

a opičiatko \"mále\" je že aké?

učiť sa
učiť sa
učiť sa

Alia S.10.3.2015
 

Prepáč, Alenka, ja by som si literatúru pre deti, v ktorej autor nemá poriadne zvládnutý rytmus, nekúpila. Skús sa na to pozrieť ešte raz, skús si \"vyklopkať\" niektoré verše a sama zistíš.
Literatúra pre deti sa musí robiť s citom pre rytmus, so zvládnutou slovenčinou, kedže má pôsobiť hlavne výchovne (vo stoji = v stoji, pýta sa mami = mamy...). Ak niečo rytmicky nesedí, nemôže sa zo spisovného zmeniť na nespisovné (vo stoji).

Vo stoji - bojí: že to nesedí? Prečo nie v stoji - bojí? Dve slabiky a dve slabiky predsa rytmicky sedia, len treba riadne premyslieť dvojveršie.
Aj \"takto idú celé dni, pretože väčšinou spí\" je nezvládnuté. Už prvý riadok je divný, dni \"nejdú\", skús niečo iné vymyslieť.

Básničky sú inak milé, deťom sa musia zapáčiť, ale prerobené. Popremýšľaj inak, lepšie.
A daj si skontrolovať niekomu, kto ovláda slovenčinu dobre, nech nepustíš do sveta chyby.
Toľko moje drobné rady.

Alia S.10.3.2015
 

Prešla som v rýchlosti všetky básne, našla ďalšie záležitosti, ktoré by sa mohli zmeniť.

„že sa pozdraviť vie“ – „pozdraviť sa“ je nesprávne, správne je pozdraviť, bez sa. Toto sloveso nie je zvratné. „Sa“ dávame iba vtedy, ak sa dvaja zdravia navzájom, nie vtedy, ak niekto iného zdraví. Spojenie má teda znieť: \"že pozdraviť vie\"

V poháriku kefka stojí
vybavená v plnej zbroji –
zbroj je výzbroj, zbrane. Kefka predsa nemá na sebe ani pancier, ani nedrží nič podobné meču, nožu, puške... výzbroji. Prostredníctvom výchovných elementov je pre detskú predstavivosť nevyhnutné podávať presné informácie. A nielen pre detskú. Ak ti niekto povie: vyzbrojený – čo si pod tým predstavíš? Očakávaš niečo na postave (veci), v ruke a pod. Čo v prípade kefky je absurdné, keďže nikdy nič na sebe nemá, okrem pasty pred umývaním zubov. A ty si napísala, že stojí v plnej zbroji, až potom pridala pastu.

Ver = ver´
- buď ako veru alebo, skrátene, vždy s apostrofom. \"Ver\" bez apostrofu je rozkazovací spôsob v j.č. od slovesa veriť.

U začínajúcich je tendencia, ak počet slabík nesedí (alebo aj sedí, no pridávajú z nepochopiteľných príčin) priliepať k slovám, do veršov, „zbytočnosti“. Tieto znehodnocujú výtvor, vždy je lepšie bez nich. Jedná sa napr. o: len, veru, však, on, ona, si, to, toto, asi, hneď, už, ešte, ten, aj (hlavne v spojení „a aj“, pritom „a“ i „aj“ je to isté). Tam, kde sú potrebné, sú potrebné. No mnohokrát je cítiť, že sa vo verši ocitli náhodne a násilne.

Nerob z nezvratných slovies zvratné: kráčať si a pod.

Snáď sa vyvaruješ týchto a podobných chýb a stvoríš \"hladšie\" verše :)

Alena10.3.2015
 

Ďakujem za pripomienky prejdem to ešte raz celé a pomalY a opravím to :) vdaka

Kovacka4.3.2015
 

Mohla by som poprosiť meno autora?

Alena4.3.2015
 

Dobrý deň,
básničky som písala ja :)

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Alena Kubišová

O mne

Mám dve dcérky, ktoré ma inšpirujú každý deň.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: