IKARIKAR http://www.ikar.sk

Poviedkareň (Vasil Demko)23.10.2010
 

5
 počet hodnotení: 73
prečítané 795, Komentáre 87

 
Sedím a spotrebovávam (súťaž esej)
  Sedím na konári a je mi dobre. Kedysi v dávnom detstve to bola nádherná pravda. Čerešne boli na dosah, krásne pukali medzi zubami, úžasne voňali a chutili ešte viac. Aj teraz sedím. Pravda, nie na konári, ale pri okne, za ktorým je zima a pozerám, ako hladné havrany posedávajú v mraze a vetre na konároch brezy, občas zletia dole na zem, niečo zobnú a hybaj naspäť.
  Sedím a spotrebovávam. Som nenáročný člen spotrebnej spoločnosti, nuž spotrebovávam. Vlastne, som už dopotreboval. Kus chleba s lacnou paštétou a šípkový čaj. Tým čajom som sa previnil voči spotrebnej spoločnosti. Šípky som si niekedy po prvých vlaňajších mrazoch nazbieral sám a vysušil. Nikomu som za ne nezaplatil, čo vo mne práve teraz vyvoláva zmiešané pocity na jednej strane viny (veď som porušil posvätný zákon spotrebnej spoločnosti – kupovať, kupovať, kupovať!) a tajnej hrdosti, že mám naozaj naturálny produkt získaný vlastným pričinením. Dobrý čaj z nich varím. Lepší, než z nejakého vrecúška, v ktorom je čertvie čo, čo niekde vo fabrike možno ofarbili červeným p...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Lýdia J.10.2.2013
 

Ad: Sedím a spotrebovávam

Vasil, blahoželám k výhre v súťaži.:)

catie3.2.2013
 

Hm, veru, toto citanie cloveka zrovna radostou nenaplni. Ale ty sa citas dobre, Vasil, nech uz je vysledok akokolvek smutny. Ja obcas tiez balim svoje zufalstva do peknych obalov, ako iste vies... :o)
Peknu nedelu.

Vasil3.2.2013
 

Vďaka, catie. Realita podsúva tieto obrazy a myšlienky. Ja tut nepričom! :-)

Osman27.1.2013
 

Ahoj Vasil.
Dobre, že si si presadol od okna k počítaču.
Mimochodom, ja som nenazbieral ani šípky.
U nás všetky zhnili a popadali.:)
Treba o týchto veciach hovoriť a možno aj začať štrngať kľúčmi. Len sa obávam, že nám už nič nepomôže. Najhoršie príde, keď sa najprimitívnejší chamtivci začnú žrať a my zrejme poputujeme do zákopov.

Vasil27.1.2013
 

Škoda, že si každý občan neuvedomuje, že podstatou každej moci je on - OBČAN. Bez neho by si nemohol nikto nič dovoliť. Vina je na nás. Na strane našej občianskej nezrelosti. Aký rešpekt má pred občanom MOC? Ale to je už veľmi široká téma. Vďaka za pár prajných slov.

Lýdia J.26.1.2013
 

Trefné, aj mne sa esej páči. Ibaže teraz mám dilemu, za ktorú zahlasujem. Či za spotrebovávateľskú, alebo gúglovskú.:)

Vasil27.1.2013
 

Vidíš? A ja v tom mám jasno. :-))

Lýdia J.27.1.2013
 

Už aj ja. Zahlasujem za obidve.:)

Niko26.1.2013
 

Trefné. Páči sa mi to.

Vasil26.1.2013
 

Vďaka. Doba ponúka témy, len nie každý sa ich chce ujať. My dvaja to vieme :-))

Niko26.1.2013
 

Jasná vec. :-))

oly ole26.1.2013
 

Ahoj milý Vasil,
že sa ľudia obohacujú na úkor ostatných, nie je ničím novým, funguje to takto už stáročia. Akurát teraz je to masívnejšie. Vyrába sa mnoho nekvalitných a nepotrebných vecí. Odpad zamoruje planétu. Je toľko zbytočných pracovných pozícií, aby sa vytvorila ilúzia prosperujúcej spoločnosti. Pritom ľudia na takýchto pracovných pozíciách nevytvárajú žiadne hodnoty. Proste výroba odpadu a dlhá cesta, než sa dostane k spotrebiteľovi a zanedlho na smetisko, kam patrí. Vymaniť sa z tejto mašinérie je skoro nemožné.

Vasil26.1.2013
 

Vďaka za lekciu, no toto nie len o ľudskej chamtivosti, ale viac o hlúpej primitívnej chamtivosti.

Lara26.1.2013
 

K eseji: Niečo také negatívne som dávno nečítala. Oblepilo ma to dokonale. Ďakovať za to sa mi vskutku nechce. Aspoňže sa tam zjavili havrany a pekný príklad múdrosti zvierat. Sú múdre.

Vasil26.1.2013
 

Lara, duch doby nie je radostný, takže ber to ako zrkadlo nastavené dobe a ľuďom v nej. A propos - negatívne nepôsobí iba táto esej.

Lara26.1.2013
 

Áno, Vasil, negatívne nepôsobí iba táto esej, ale aj jej autor. Negatívne, ubito, porazenecky. Prepáč, nahral si mi. Neverím na doby.

Vasil26.1.2013
 

Ovládaš ruštinu? Ak áno, pošlem Ti linku na nový dokumentárny film (ešte ho len budú vysielať v utorok, alebo stredu). Má byť o tom, čo nastúpi potom, keď pominie éra spotrebnej spoločnosti. A ona pominie. O tom už málokto (z pozorných pozorovateľov)pochybuje. Majú tam byť vyjadrenia popredných svetových ekonómov, politikov a prognostikov. Iste porozumieš viac dobám a možno aj ľuďom v nich uviaznuvších.

Vasil26.1.2013
 

Lara, Lara. Nevedel som, že si jasnovidec, že poznáš tak dobre autora. Mal som na mysli nie svoje, ale cudzie mory. Ja a porazenec?! Prepáč, ale väčšiu hlúposť som ešte nečítal. Som, nech to znie akokoľvek neuveriteľne, veľmi usmievavý tvor. Veľmi usmievavý, veľmi cieľavedomý, veľmi tvorivý a veľmi... čokoľvek, len nie porazenec. Možno si mala na mysli niekoho iného, iba si zle zacielila. Stáva sa, ak je človek nesústredený. Treba dávať pozor, lebo možno trafiť aj seba. Odborníci upozorňujú, že netreba stotožňovať dielo s autorom. Veľmi povrchný spôsob. Nech sa napriek tomu darí.

Lara27.1.2013
 

Určite by som autora nestotožňovala s postavami v jeho románoch či poviedkach (čo sa stále častejšie deje pri postavách mojich románov či poviedok), esej je však predsa len o inom, ňou predsa autor hovorí svoj názor, vyjadruje sa k nejakej známej veci svojím spôsobom a tlmočí to čitateľovi. Naozaj mi nepripadá, že som niekam mierila, takto presne - ubito a negativisticky - na mňa esej zapôsobila a presne takéto boli moje pocity, čo som si dovolila napísať v komentári. Už však viem, že pod Tvoje diela sa to nepatrí, si okamžite pripravený bojovať. Za tým Tvoj úsmev vidieť nedokážem.

Po rusky možno ešte trochu rozumiem, skôr nie. Poznáš film Nádherná zelená? Nebudem Ti písať, nech sa Ti darí, určite sa Ti bude aj bez toho.

Lara27.1.2013
 

Dodám, že nestačí o sebe tvrdiť, čo všetko, a veľmi k tomu, som. Vlastne je to úplne zle - niečo o sebe tvrdiť. Presvedčivejšie je, ak je to cítiť za každým slovom, ktorým človek reaguje, napríklad na komentáre, ktorými sa cíti ohrozovaný, ktoré sa ho dotknú. Kde je nadhľad, humor, kde je tá usmievavosť? Poviem Ti, že toto som sa už naučila. Ty si sa urazil, jednoducho urazil. To ma mrzí, takže zabudni, ak môžeš. Žiaden negativizmus z eseje nejde, je to čistá realita - pre všetkých, ktorí jej uverili a podriaďujú sa jej. Namiesto poslednej vety som vlastne chcela napísať, že verím na programy.

Lara27.1.2013
 

Do tretice (všetko dobré?): Nie som žiadna Lara Croft, nemám zbraň, nemierim, nestrieľam.

E.E.25.1.2013
 

Tak. A máme to. Tón trpkej satiry neobišiel ani Vasila, spotrebná spoločnosť sa vlúdila i do jeho úvah. Dobre napísané, teším sa, že prispel. Neteším sa tým plným hnijúcim sýpkam uprostred hladujúcich. Moja esej mala mať pôvodne názov: Na jedno použitie, ale nevydalo. Možno nabudúce. Ako skonštatovala JT, esej je ťažký žáner, aj keď sa to nezdá.

Vasil26.1.2013
 

Esej, fejtón, ale aj iné žándry majú svoje úskalia. Robil som, čo som vedel. Pozrel som do útrob doby a uvidel tam to, čo som popísal. Že zapáchajú, nie je moja vina. Vďaka.

catie12.2.2012
 

Fuuha, ale ze aka poviedka z teba vyliezla, Vasil... :o))) Necakany vyvoj ma prekvapil a pribeh pobavil. Este ze ja hladam dusevnu spriaznenost a nie to co Viera... :o)))

Vasil12.2.2012
 

Veď aj Viera možno hľadala aj duševnú spriaznenosť. Ale v iný čas a na iných súradniciach. Veď to poznáme, nie? Vďaka za priazeň.

catie12.2.2012
 

To co hladala Viera, si hadam v ziadnych suradniciach ani v inom case nemozeme pomylit s dusevnou spriaznenostou, ci?
:o)))

Vasil12.2.2012
 

Ona možno nehľadala dva v jednom, ale dve porcie v dvoch odlišných pohostinstvách. Nedá sa? A navyše - možno mala silne vyvinutý zmysel pre spravodlivosť a spolupatričnosť. Každý má právo na lásku. Hoci len telesnú. Svet je zložitý a niekedy aj zábavný. Poznal som dva prípady, keď vychovávateľky v osobitnej škole našl potešenie v chovancoch. Je v tom nejaký rozdiel? Nevidím.

catie12.2.2012
 

Iste, nie je, ak ide naozaj o lasku. Ale ak sa potom podeli s celou dedinou (o lasku?), tak ja tam uz asi rozdiel vidim. Alebo som prilis majetnicka? :o)
Inak nijako nespochybnujem pravo na akukolvek lasku, iba sa zamyslam nad tym, ci toto bola skutocne laska... Zrejme to ale kazdy vidime inak. A preco nie? Ved nie sme rovnaki... :o)
Iny nazor na vec kazdopadne nema na kvalitu textu ziadny vplyv... :o)

Vasil12.2.2012
 

Skutočná láska... Čo to je? Vieš? Ja iba tuším. Podľa mňa pre každého je iná. A iná je aj medzi tými istými ľuďmi v odlišných obdobiach života. Dôležité je, aby nezovšednela.

E.E.12.2.2012
 

To musela byť voľajaká dedina plná samých \"temperamentných\" dievok:-) Pripájam sa k Lýdii - ani neviem, či sa mi páči alebo nie. Vyrozprávané samozrejme pekne, po demkovsky.

Vasil12.2.2012
 

Alebo len viac zvedavých, menej konvenčných, milujúcich adrenalín a možno aj trochu zlomyseľných. A - dobrá zvesť sa rýchle šírila :-). Vďaka.

reňa7.2.2012
 

Ahoj, Vasil... božeeee, taký super príbeh, fakt som sa pobavila... najlepšie prípeby píše skutočne sám život :-ô))) Aj chlapčiskovi bolo fajne aj dievky si prišli na svoje... hahaha, nebudem zachádzať do detailov, ale fantázia pracovala na prlné obrátky hahaha. V úvode píšešm, že nevedel čo je hnev a kúsok ĎALEJ, že hnev nikdy nepoznal... zdá sa mi to zbytočne zdovjené, ale inak dávam 10 hviezdičiek -)ň P. S. a kdeže to žije ten Jožo hahaha (žartujem :-)). Prajem veľa dobrých tém :-)

Vasil7.2.2012
 

Diovka, diovka! Čo z Teba bude?! Ešte lepšia spisovateľka ako doteraz. Veď vekom čľovek dozrieva. Ďakujem a teším sa, že sa páčilo. Ani som v to veľmi nedúfal. Ale - čľovek mieni a čitateľ - možno ocení.

DARK7.2.2012
 

Aľe oceňi, čoby neoceňeu! :-)

Saša Alexandrová7.2.2012
 

Darkovica, aj Ty?! Fuj, Brutus...

DARK7.2.2012
 

Napriek môjmu presvedčeniu, že všetky pornoscény je možné napísať kultivovanejšie, že neopodstatné zabiehanie do podrobností a nadbytočnosť vŕtania sa v človečích intímnostiach, je vypĺňanie priestoru, som Vasilovi za Jóža dala hviezdy. Poviedka má veľa predností, za ktoré som musela hlasovať :-)

Ester Anaswah7.2.2012
 

Vasil, ja by som ti poradila, ak môžem, rob častejšie odseky, text má byť košatý a nie jeden blok písma, akým sa javí ten tvoj. Mnohých môže takáto masa písmeniek odradiť, najmä na nete, kde sa predsa len horšie číta ako z knihy. Takže mne, na rozdiel od Lydky neprekáža tá \"krutosť\", ale ten dlhý jednoliaty text.

Vasil7.2.2012
 

Zrejme máš pravdu. Ani ja nerád čítam dlhé odseky, osobitne na nete. Ďakujem za radu. Pokúsim sa napraviť.

Lýdia J.7.2.2012
 

Ad: Štrbavý Jožo

Vasil, neviem povedať, či sa mi táto poviedka páči, alebo nepáči. Možno prvýkrát. Pri demkovských písmenkách som zvyknutá na ich zamatovú hladivosť. Ale pocity vo mne vyvolal aj tento text – smútok, ľútosť, možno aj hnev nad ľudskou „krutosťou“. Aj keď nie sú to práve najpríjemnejšie pocity, je to dobre. Lebo o to v umení ide, vyvolať pocity, dojmy, a je jedno aké; hlavné je – dokázať ich vyvolať.

Vasil7.2.2012
 

Máš pravdu. Toto je vybočenie z doterajšej cesty. Ale niekedy mám chuť ukázať, že viem aj inak pozrieť na tento svet a dokážem v ňom vidieť aj jeho \"nezamatovú\" stránku. Ďakujem za úprimnosť.

Lýdia J.7.2.2012
 

Nakoniec, možno sa mi aj začne páčiť. Tá jemná irónia, pretože sa dá polemizovať, kto s kým vybabral.:)

Vasil7.2.2012
 

Myslím, že nikto s nikým nevybabral. Iba život neobyčajne poukladal osudy do takmer absurdného celku.

Renáta P.7.2.2012
 

Štrbavý Jožo je výborná poviedka aj keď hustá. Taká je drsná realita.

Vasil7.2.2012
 

Ďakujem. Možno preto som sa tej téme venoval. Lebo je drsná a aj pravdivá.

Jara7.2.2012
 

Nevyspytateľné tajomstvá života... :)

Vasil7.2.2012
 

A možno najpravdivejší hlas matky prírody :-))

Elena E.9.11.2011
 

Tak po mesiaci, ale predsa:-)Niečo sa ešte v texte opakuje /bolestne, kruto a pod./, ale čítal sa príjemne. Na môj vkus vraví mladý Gundza v závere príliš poeticky:-), ale pointa sa mi páči, prečo nie? Život sa niekedy zvláštne vyvŕbi aj tam, kde by sme to nečakali.

Vasil9.11.2011
 

Šicke vidzime švet po svojim. Ďakujem, Elena a držím palce. Písanie teraz asi nebude to najpodstatnejšie :-)Tak nech všetko ide k dobru.

catie9.10.2011
 

Ahoj Vasil,
tak Vagabunda uz asi citam po vykonanych opravach, lebo som si nevsimla nic rusive pocas citania (jedine ak slovo nasmech, to bolo veru zvlastne... :o) ) Poviedka sa mi ale pacila, hoci chvilami bola dost kruta, a az do konca som si nebola celkom ista kam presne ma ako citatela zavedies, ale tak to ma byt. :o) A happyendy - to ja mozem...
Do mojho vkusu si sa kazdopadne trafil, snad ta to potesi... :o))) Pekny vecer.

Vasil9.10.2011
 

Ak sa trafím do hocičoho, určite poteší. Znamená to, že ešte dokážem triafať. Ak do vkusu, tým lepšie :-)) Ďakujem za priazeň.

catie9.10.2011
 

Rozhodne si radsej vyberam ten vkus, nez cokolvek ine... Cokolvek ine by som mohla byt aj ja. A to... snad este nie... :o)))

Vasil10.10.2011
 

Ja som predsa miernemilovný čľovek! :-)) Ja by som ani sebe neublížil.

trea6.10.2011
 

Tak ak môžem, Vasil, všimla som si tiež, že v úvode opakujete: telefón drnčal naliehavo a o riadok nižšie opäť naliehavo, zlosť, nezabudol-zabudol a často reprízujete \"slová\". Ostatné dve tretiny textu sa mi dobre čítali.

Vasil7.10.2011
 

Ďakujem, trea. Čo som vedel, opravil som. Dúfam, že som tým nepokazil zvyšok.

Vasil6.10.2011
 

Žiadame ctených klientov a zákazníov, aby prejavili zhovievavosť. Na odstránení poruchy sa už pracuje. Ďakujeme za Vaše dobroprajné upozornenie. :-)
Môj kamarát by možno napísal: Netrubic! Robim co možem!

reňa6.10.2011
 

Milý Vasil,
poviedka Vagabund ma potešila. Prečo? Pretože poukazuje na to, že aj zatvrdnuté srdce možno odomknúť. Zrejme na každé existuje nejaký kľúč.
P.S. Trošku mi vadia, hlavne v úvode, tie opakujúce sa slová. Skús trošku poštekliť pani múzu :-)) Prajem veľa tvorivých nápadov :-))

Vasil6.10.2011
 

Pani múza je, ko ináč, nevernica, išla iných obšťastňovať. Takže poraď, ktoré napríklad. Ja som cez text preplával akosi bez zádrheľov. Ale každý pohľad zboku je zaujímavý. A ďakujema záujem a pozornosť, s ktorou čítaš.

Vasil7.10.2011
 

Renka, vďaka. Mala si pravdu. Už som čosi odstránil a pomenil. Ako dobre, že na MT po mne niekto ešte aj číta! Pekný deň a nech aj Tebe písmenká pekne tancujú.

Cat Sagari6.10.2011
 

Vagabund:

Vasil,

hm, ako to napísať, aby si moje slová niekto zle nevysvetlil... Máš taký čistý, rýdzo slovenský štýl (a slovenčina je nádherný jazyk; vždy sa teším, keď jej krása vynikne v niektorej z tu uverejnených poviedok – a tu sa tak stalo). Bolo to veľmi príjemné čítanie, hoci miestami trochu smutné.
Ale ten koniec! :) A ten začiatok, kde spomínaš lístie, starý dom a potok! :)

Najviac však vo mne zarezonovali spomienky mladého Gundzu – vieš, kde opisuje, ako naháňal motýle a trhal kvety... A potom vraví, že odpustil.

Ďakujem Ti, Vasil.

Cat

P.S. A aby si si nemyslel, že Ti to Tvoje „občas nad moju terajšiu duchovnú úroveň“ len tak prejde. :)) Čosi mi nesedí na „Zlosť zostala jediným druhom citu, na ktorý ešte nezabudol. Všetko ostatné už dávno zabudol.“ Mne sa zdá tá druhá veta zbytočná, ale, môžem sa mýliť. Maj sa dobre!

Vasil6.10.2011
 

Cat, každému dobre padnú pekné a vľúdne slová. Osobitne od ľudí, ktorí vedia, hodnotu slov vážiť s presnosťou ďaleko presahujúcou všednosť. Takže - ďakujem. A tá veta? Mne tam neprekáža. Je to možno nepekný, ale podľa mňa dobrý a potrebný môstik k ďalšiemu textu. Tak som to cítil. A tak som to aj urobil.

Cat Sagari6.10.2011
 

To áno; tieto pekné slová však skutočne mali opodstatnenie.
„Tak som to cítil. A tak som to aj urobil.“ – toto, Vasil, plne rešpektujem. :)

Prajem Ti krásny októbrový štvrtok.

Cat

Lýdia J.6.10.2011
 

Ad: Vagabund

Vasil, ani sa mi nechce moc hovoriť, ale predsa. Z tohto trpko-kyslého príbehu mi je smutno, no zároveň na mňa zavialo niečo pozitívne. Každý človek má svoju hodnotu, aj z čierneho bahna môže vzísť niečo čisté.

Vasil6.10.2011
 

Dôležité je chcieť porozumieť a vedieť odpúšťať. Ďakujem.

catie15.9.2011
 

Pekna poviedka, Vasil... Lily mi bola vlastne sympaticka, skoda, ze si pre nu nepripravil menej smutny koniec... Mrzel ma ten krcmovy zaver, tak nejak by som jej dopriala nejaku krajsiu \"jesen zivota\"... Ale mozno si ale nieco taketo podla vacsiny ludi zasluzila. Bohvie. Podla mna ani nie... ;o)

Vasil16.9.2011
 

Myslím, že to nie je otázka \"zásluh\". Z jednej strany by si zaslúžila viac dobra, ako mnohí iní. Ak za nič iné, tak aspoň za úprimnosť. Ale ona mala svoj osud a tomu nedokázala uniknúť. Iba ho naplnila bezozvyšku. Hoci smutne. Som rád, že sa poviedka páčila. Aj keď s výhradou.

viera Š.13.9.2011
 

Vasil, víkend som strávila nad Vašimi dielkami. Bol to veľmi príjemne strávený čas. Určite sa budem vracať k prípadným ďalším príspevkom.

Vasil13.9.2011
 

Mňa, samozrejme Vaša priazeň teší. Len dúfam, že ste pri tom čítaní nehladovali :-) Ďakujem.

Elena E.9.9.2011
 

No konečne. :-) Ten \"slobodný sex v manželstve\" ma skutočne prekvapil - neodohráva sa príbeh už po \"sexuálnej revolúcii\"? A rozmýšľam, prečo to celé vyznieva tak smutne, napriek tomu, že sa niekto pokúsil žiť podľa svojho a v podstate \"morálne\"?

Vasil9.9.2011
 

Slobodný sex v manželstve? Ten \"sudcovký\"? Vari niečo nové v živote? Vždy tak bolo. A inak - Lily nikdy vydatá nebola. V čase, keď sa stretla s \"doktorom\" bol aj on slobodný. Lenže všetko to bolo v inej dobe, v iných súvislostiach, iných takzvaných morálnych postulátoch. Mimochodom - sexuálna revolúcia sa odohrala niekedy v šesťdesiatych - sedemdesiatych rokoch. Aj u nás. Tu je zlomovým obdobím nástup \"mladých\" dynamických často rýchlokvasných manažérov, ktorých jedinou úlohou bolo vytesniť bývalé kádre vo vedeniach všetkých inštitútov. Aj tak ďakujem za názor a záujem. Aj za to - konečne. Konečne :-)

Elena 9.9.2011
 

Nie sudcovský:-) Ten na, ktorý sa tešili Liline spolužiačky, až sa vydajú:-)- ako hromadný dôvod na vydaj ma to prekvapilo:-), zvlášť po 60-70-tych rokoch.

Vasil9.9.2011
 

:-) Elena, ako by ste nepoznali ženskú dušu. Pohodlie je predsa len pohodlie. A sny o dlhej vlečke! Ale - asi som to napísal mizerne,keď treba vysvetľovať. Mea culpa, mea maxima culpa.

Beáta S.9.9.2011
 

Skratky slečny Lily - zrejme nie všetky skratky vedú do neba. Niekedy stojí za to ísť aj keď tŕnistou, ale priamou cestou. Príbeh je veľmi zaujímavý. Prajem veľa ďalších tvorivých nápadov.

Vasil9.9.2011
 

Život je neustála reťaz rozhodnutí, čakaní, úvah jednoduchých aj zložitejších. A niekto sa rozhodne, že najlepšie je sa nezaťažovať \"zbytočnými\" komplikáciami. Volí skratky. Aj tak sa dá prežiť život. No treba mať na pamäti, že niekde čaká aj posledná stanica. Či aj k nej vedie skratka - samozrejme. Ďakujem za priazeň.

reňa9.9.2011
 

Vasil, zaujímavá poviedka. Musím súhlasiť s Lýdiou, že krátky žáner Ti veľmi sedí - tým nechcem vôbec povedať, žeby Uľa nestála za prečítanie. Možnos som nečítala dosť pozorne, ale viem veľmi málo o rozprávačovi - zaujíma ma to preto, že nielen rozpráva, ale je zároveň aj jednou z hlavných postáv, ktorých sa dej týka. Ale hĺbka textu je neodškriepiteľná. Mnohí svoj život chcú tak veľmi ŽIŤ, že ho vlastne ani nežijú. Prajem veľa dobrých nápadov. P.S. a máš veľmi dlhé odmlky v písaní, poslal si múzu k moru - :-)))))

Vasil9.9.2011
 

Rozprávač nie je podstatný v tomto príbehu. Aspoň pre mňa nie. Mohol by to byť ktokoľvek, kto Lily poznal. Dôležitá je ona a jej vzťah k životu. Tak sa mi to vidí celkom zrozumiteľné. A ďakujem za stálu priazeň a podporu. Aj Tebe nech sa písmenka ukladajú ako po masle.

Lýdia J.9.9.2011
 

Ad: Skratky slečny Lily

Vasil, neskutočne sa mi to páči. Za týmito písmenkami sú skryté veľmi silné myšlienky. A, vôbec - zdá sa mi, že v krátkych prózach si skutočným majstrom.

Vasil9.9.2011
 

Ďakujem za pochvalu. Možno je trochu prehnaná, ale potešila. Ešte keby som tak majstrovsky ovládal umenie života, to by bolo ŽIŤ!

Lýdia J.9.9.2011
 

Keby bolo keby, to by teda bolo!:)
Pochvala nie je prehnaná, a to som sa ešte brzdila, aby som Ti príliš nemasírovala spisovateľské ego.

Vasil9.9.2011
 

Ego je už aj tak dosť rozmasírované. Možno aj opuchnuté od toho masírovania. Čert vie, či sa náhodu už neprelieva cez okraje mojej fyzickej schránky. Budem musieť pribrať, aby malo viac miesta. Hehe. Ale aj tak ďakujem za veľmi príjemnú písmenkovú spoločnosť.

Elena23.11.2010
 

Škoda, že k poviedke sa nedostane viac čitateľov, má silnú vypovedaciu hodnotu - a príliš reálnu

Vasil23.11.2010
 

V princípe sa k nej môže dostať dosť čitateľov. Otázkou je, či dnešných čitateľov viac zaujímajú osudy bezvýznamných rovnako ŽIVÝCH chudákov, ako bezvýznamných pipiniek a dedičov nakradnutých impérií presúšajúcich svoje lesklé zovňajšky. Obe kategórie iba dostali od rodičov dary a takmer ničím sa o ne nepričinili. Takže - aspoň pripomínať treba, že aj toto sa deje. Vďaka.

Vita Jamborová24.10.2010
 

Zdravím, Vasil:)
Nechcem napísať, že sa mi Vaša poviedka páčila, pretože to by znamenalo, že mi nebolo ľúto Andreja. Bolo, veľmi.
Tak teda napíšem, že som v tejto poviedke cítila všetko to, čo ste do nej chceli vložiť.
Smutný príbeh, ale dobre podaný aj napísaný. Držím Vám palce.

Vasil24.10.2010
 

Milá Vita. Občas chodievame okolo vecí tak nevšímavo, alebo tak dlho, že nám zovšednejú, hoci nesmú zovšednieť. Lebo život predsa musí vyvolávať iné postoje, ako ľahostajnosť. Ako by sme netvorili akýsi jeden celok, v ktorom každý má mať svoje dôstojné miesto pre prežitie svojich dní. Život má aj svoje smutné stránky. Vďaka.

Vasil24.10.2010
 

Vďaka za názor, záujem i snahu vylepšiť napísané. Budem rozmýšľať, hoci úprimne, na nobelovku neašpirujem, a tak iba občas vyjadrím názor na niečo, čo sa deje a čo by sa možno nemuselo diať a aj slovami, ktoré sa v toto živote vyskytujú rovnako samozrejme, ako ľudia, ktorí ich používajú. Niekomu to asi nebude celkom vyhovovať a s tým ja asi veľa nenarobím, lebo sa nechystám ľudí prerábať. Snažím sa poskytnúť také videnie sveta, s akým sa stretávam. Tak, ako kedysi iní, ktorí s väčším, alebo menším úspechom tak isto skicovali život okolo seba. A ten nie je vždy ani láskavý, ani spisovný, ani milý. Napriek tomu, ešte raz vďaka za úprimnú snahu ma priviesť na dobrú cestu. Skúsim sa na to pozrieť. Aj na tú hroznú gramatiku.

ava24.10.2010
 

Vasil, o videní sveta viem svoje, napokon moje príspevky na MT sú jasným dôkazom, čo si o ňom myslím a tiež nechcem nikoho prerábať. Práve preto som napísala, že úmysel či námet danej poviedky dobrý, \"haprovalo\" mi vnej však to spracovanie. :-)
Gramatika nenbola hrozná, obmenila by som v inej podobe len tie výrazy. Nuž ale ako som povedala, môj názor.
Prajem veľa šťastia v tvorbe.

Vasil24.10.2010
 

Milá Ava. Čosi som pozrel a aj upravil. Možno k lepšiemu. Neviem celkom objektívne posúdiť. Viem, že to, čo si vyjadrila, bolo úprimné, a tak som to aj s vďakou prijal. A na Tvoje príspevky sa už dlhšie chystám.

ava24.10.2010
 

Ahoj, Vasil,
sama za seba môžem povedať, že ako nápad na poviedku možno dobrý, ale podľa mňa by to chcelo niečo viac... viac, ako len akési prerozprávanie niečoho, o čom už vieme. Ani neviem, ako by som to povedala, aby to vyznelo o niečo jasnejšie. Jednoducho mi tu stále čosi chýbalo.
A ak môžem, dala by som si pozor na nespisovné či nespisovne hovorené slovo, ktoré často používaš, lebo i ako vraví Dark - dané výrazy možno použiť, sú však prípustné len v priamej reči - a tu ich je mnoho použitých v monológoch.

P.S. Stále však vravím, že sa iba učíme. :-) Teda, kto sa učiť chce.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec




 

Projekt

mediálne
podporujú: