IKARIKAR http://www.ikar.sk

pre čitateľov vysvetlenie. (Alexandra Enderle)11.3.2011
 

4
 počet hodnotení: 13
prečítané 296, Komentáre 63

 
...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Zora Cs.15.3.2011
 

Alex,skutočne,jediné čo môžeš urobiť: NEREAGOVAŤ ! Radšej sa odreagovať! Príroda sa zobúdza,tak namiesto toľkého vypisovania \"pro a kontra\",choď na jarnú prechádzku,možno ťa bude inšpirovať v ďalšom písaní!Ale každopádne upokojí myseľ...

Zora Cs.15.3.2011
 

Nikdy by som si nemyslela,že také urážky a nezmyselné hádky medzi \"hviezdami\" patria do literatúry?!Toto čo tu píšete,by obstálo tak akurát na pokeci, s literatúrou to nemá nič spoločného!!!Ako kofy na \"pľacu\"...Čo tu s tým hľadáte?Veď je to proti pravidlám toho portálu, navyše obsahovo je to absolútna NULA! A už keď toľko píšete,aspôň by ste sa mohli naučiť slovenské skloňovanie a správny pravopis,lebo to až do očí bije!

saskia15.3.2011
 

DARK ty,ktorá si tak chrániš súkromie maš email pod, ktorý ti može niekto písať?
To čo je za blbosť.
ALEXANDRA boduješ. A, Alex máš pravdu. Štýl sa nezamení.

DARK15.3.2011
 

Enderle objavila Ameriku: zistila, ako sa dá pozrieť si, z akého emailu bol odkaz k jej skvelým dielam odoslaný a skopírovala pod tento svoj \"vysvetľovací\" príspevok to, čo napísala Alexa Ivanková pod jej skvelý román \"viac ako víťazstvo\" (tak alebo podobne ho nazvala) a skopírovala ho sem aj s emailom. Pôvodný príspevok nájdeš pod vyššiemenovaným skvelo písaným dielom - ak ho nevymaže, aj to sa jej stáva.
Možno objavíš iný svetadiel, ak sa pozornejšie začítaš do všetkých komentárov - jednak pochopíš, že ten príspevok je naozaj skopírovaný a jednak pochopíš (budem tomu veriť) prečo je z tej emailovej adresy odosielaných viac príspevkov s inými menami, ak si POZORNE prečítaš môj mail o spoločnej emailovej adrese jednej menšej komunity.
Ale podľa vyjadrenia ti nezáleží na žiadnom poznaní a následnom úsudku, záleží ti iba na tom, aby si pridelila body charizmatickej a skvelej spisovateľke AE píšucej pod pseudonymom, ktorá tak neznáša všetkých, ktorí sa nevedia pod svoje diela či pod komentáre podpísať svojimi pravými menami!
Dobre robíš - potrebuje ich.

DARK14.3.2011
 

Presne kvôli takým pandrláčikom, ktorí sa radi zavŕtavajú ako črvotoče do zdravých stromov, ako je Alexandra Enderle (a iných, ktoré majú na rozdiel odo mňa vraj charakter, ako napríklad marcela, ktorá úlisnícky a labužnícky skočila na medové motúziky AE), okrem nevešania svojich súkromných záležitostí hocikomu na nos a pred oči, z obavy predčasnej a nežiadanej straty súkromia - nespomínam to prvý raz - predvídavo používam, a nielen ja, zdroj prihlasovania sa na mnohé verejné portály z iných ako súkromných mailových adries.
Ak niekomu dochádzajú argumenty a topí sa vo vlastných špinách, začne hľadať, ako by sa ešte mstil za názory odlišné od svojich. Okrem toho, že je neslušné chcieť sa napárovať na súkromie svojho oponenta a vytiahnuť akúkoľvek nepodstatnú záležitosť, je ešte horšie zverejňovať a šíriť domnelé informácie z ich súkromia. Obávam sa, milé menované ženštiny, aj všetci ostatní, ktorí by si chceli vyformovať svoje stratené ego na tom, ako AE odhalila a zverejnila osobné záležitosti nezdieľateľa jej pravdy - že vám zhorkne to lízátko, ktoré ste si posúvali a navzájom strkali jedna druhej do úst.
Adresa dark.dark99@gmail.com bola vytvorená za účelom nechávania si odkazov určitej komunity. Aby nedochádzalo k nejasným vysvetleniam si skutočností, podrobnejšie to znamená asi toto: také niečo sa využíva v prípade, ak je veľa účastníkov zoskupených za podobným účelom a nie je efektívne, aby každý mal ďalšie desiatky adries vo svojom zozname, vytvorí sa spoločný portál a upovedomia o prístupovom hesle všetci členovia, čiže i súčasne môže byť na jednom maily prihlásených viac účastníkov, ktorí môžu vkladať príspevky a komunikovať navzájom aj inak ako chatovaním či odosielaním príspevkov zo svojich súkromných mailových adries. A Alexandra Ivanková je jednou z účastníčiek. Rovnako ako DARK, zrejme aj Nobody, rovnako ako pár ďalších, ktorí sa tiež pohybujú i na stránkach MT. Takže sa z tej adresy odosiela kamkoľvek koľkokoľvek príspevkov a ak na ňu niekto pošle mail, nájde si svojho adresáta, ale výhradným majiteľom mailového účtu nie je iba jeden človek. Pochopené? Ak nie, treba čítať ešte raz a pozorne.
Nuž, kúpaj sa Enderle vo vlastnom maraste, máčaj sa dovtedy, ako ti je pohodlné, vyťahuj na všetkých nepohodlných, čo uznáš za vhodné, zavŕtavaj sa kamkoľvek, ak ťa to teší a ak o to bude niekto stáť a naďalej šír zavádzajúce reči o oponentoch.
A na záver, milá Alexandra E, keď už tak rada hľadáš, nájdi v mojich vyjadreniach, kde som tvrdila, citujem teba: \"hlavne, že si sa zapojila do debaty, ako posledná a tvrdila, že ty s tým nič nemáš, že ti krivdím...\" Nikde. Netvrdila som, že nemám nič spoločné s Alexandrou I. Na tú sa ma nikto nepýtal, bola by som odpovedala - jednu z mailových adries. Keďže si sem vložila svoj komentár citovaného znenia pod svoj príspevok od Alexandry I, ktorý ona vložila pôvodne pod iné tvoje úžasno-prekrásne dielo a ty si ho skopírovala sem, zrejme si si chcela niečo dokázať a aj dokázala - opäť zavádzaš ostatných. Téma bola o niečom inom: podozrievala si ma a chcela usvedčiť, že ja o tebe niečo prezrádzam, že ja som tá, ktorá vyťahuje a zverejňuje (hoci netuší) informácie zo súkromia ostatných. Hoci aj tých, ktorých názory nezdieľam. Chránim si svoje súkromie a chápem tých, ktorí robia to isté. Neuverejňujem údaje o ostatných, ak ich viem, pokiaľ sa sami nerozhodnú zverejniť ich sami. To by som musela byť iný charakter, to by som musela mať rozum dieťaťa 1. stupňa základnej školy, IQ nezastrúhanej ceruzky a ľudské hodnoty vypĺznutého vypchatého tchora.
Celkom na záver - Alexandra Enderle stratila súdnosť a našla okrem grafománie novú lásku.

Alexandra Enderle14.3.2011
 

sindragosa@azet.sk
Z akého dôvodu ma urážaš?

Alexandra Enderle14.3.2011
 

Viete mi niekto povedať komu patrí tento email, neustále ma osočuje a uráža.

DARK15.3.2011
 

Mňa vôbec nezaujíma, komu patrí mail, mňa zaujíma, či je to náhoda, to zvolené meno sindragosa = dračica, alebo som mu vzorom. AE aspoň mala dôvod niekoľkýkrát zmeniť svoj románový príspevok, čím ešte viac presviedčila obecenstvo, čo jediné na svete ju trápi. Odteraz je úplne jedno, kto a čo napíše pod jej akékoľvek výlevy - vždy to budem ja, pokiaľ to nebude kóšer, pokiaľ to nebude vyznanie lásky jej a jej spisovateľskému peru. O štýle totiž vie svoje, veď je to pani spisovateľka.
Ak sa na niečo v posledných dňoch teším, tak je to čitateľský zážitok z enderlovského vrecka plného lahôdok, ktoré neustále menia románový príspevok a chŕlia a chŕlia....

Vasil14.3.2011
 

Uff! Tuším, cunami po zemetrasení kdesi veľmi, veľmi ďaleko obehla svet a vtrhla do nášho stredoeurópskeho suchozemia. Dúfam, že následná katarzia bude všeobecná a prospešná. Neublíži tomuto projektu. Ja si idem dať pohár červeného.

Alexandra Enderle14.3.2011
 

Tak, na zdravie Vasil.

Alexandra Enderle14.3.2011
 

Dark aj Nobody si bola ty. Ale to je naozaj úbohé.

Alexandra13.3.2011
 

Text: To volis uplne ze logicky postup - brat si príklad iba z ludi, co sa podpisu.Tak si zober priklad aj zo mna a zamyslaj na tym, co pises a pis to trochu dospeljsie, bez prihluplych slovnych spojeni, detskych a naivne tvorenych viet a daj si skontrolovat to mnozstvo chyb,ked nemas na to opravit ich. Alebo ti fakt zalezi iba na tom, aby ta citala iba uzka komunita tvojich priateliek, ktore ta nikdy neupozornia na skutocne chyby? Mozno na to nemaju tiez a mozno su to vsetko priatelstva na vode...
Podpis: čitateľka Alexandra Ivanková
Mail: dark.dark99@gmail.com

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Alexandra Ivánková,
máš všetky moje symfónie, si skvelá žena. Verím tvojim komentom a obdivujem Tvoju bezbrehú snahu napomôcť ľuďom, ktorí to potrebujú. Z mojej strany úcta a rešpekt. Nevedel som že takí ľudia ako si Ty ešte existujú. Myslím to úprimne.

Enderle13.3.2011
 

Prosím ťa ty už prestaň. Všetko to je tvoja Dark. Vlastne ty komunikuješ, iba s ňou.

marcela13.3.2011
 

Tak toto si trafila do čierneho. Je to ubohe a tá pravá ide niekoho alebo niečo kritizovať. Jáj ha hlupaci. Alex si dobrá len píš a ich si nevšímaj.

Alexandra13.3.2011
 

hlavne, že si sa zapojila do debaty, ako posledná a tvrdila, že ty s tým nič nemáš, že ti krivdím...

Enderle13.3.2011
 

Dark to píšem o tebe, nie o Marcele tá ma na rozdiel od teba charakter.

Alexandra13.3.2011
 

Viem, kto si. Čítam aj vaše facebookovské komentáre a dala som si dokopy dve a dve, spôsob písania a týmito reakciami som sa uistila - si iba zatrpknutá osoba, neschopná riešiť ani seba. Si hľadateľka podlizovačných priateľov a komentárov - to všetko, čím si sa prejavovala o tom svedčí. Navyše si slaboch! Je to vidieť aj v diele - silná a zrelá matka nenechá, aby sa deti pozerali na týranie, každá normálna by ich už dávno vzala a našla riešenie /máme tretie tisícročie/ a nedovolila by aby sa na vštko utrpenie pozerali deti. Ty /i tvoja naivná hrdinka zároveň/ naletí na každú hlúposť, na hlúpeho chlapa. Tvoje čitateľky vidia utrpenie a ty sa staviaš do pozície hrdinky. A nikmto si nepokaldá zásadnú otázku - čím rozmýšľa Alex, ak opakujem NECHÁ svoje deti trpieť!! Aj detaily o tom svečia: nemajú čo jesť a ona si kupuje cigarety!!! Takéto ženy naozaj môžu poľutovať iba jej podobné slabošské povahy a naivky, ktoré si ani vyššiezmienené fakty nedajú do súvislostí. Poznám tvoju odpvoeď na môj komentár,tvoje priateľky sa pridajú. Všetko zostane na svojom meiste a ty budeš anďalej čakať podporu podobných. A namiesto logickej odpovede (napríklad aj na tento koment( sa ma budeš pýtať, kde je moje dielo, kde sú moje hodnotenia.... to je naozaj to najpodstatnejšie. Veľmi rada označuješ všetkých okolo za prihlúplych, hlúpych - ktorí ti nejdú po ruke - to si mala možnsoť viackrát dokázať aj na facebooku. A hlúposť je ukrytá niekde inde. Hlúpi ľudia nie sú tí, ktorí nesedia nám. Hlúpi ľudia sú obmedzení, neschopní rozmýšĺať v súvislostiach, neschopní venovať sa podstatným veciam a eliminvoať nepodstatné.
Podpis: AI
Mail: dark.dark99@gmail.com

Odpovedať na reakciu možete priamo na stránke s vašim príspevkom.

Alexandra Enderle14.3.2011
 

Veru Dark, hlúpi ľudia nie sú tí, ktorí nesedia nám. Tak prečo sa podľa toho neriadiš? ...alebo, Nobody, IA? alebo Ivanková? alebo len čo je bez mena?

Alexandra13.3.2011
 

Dark vedela som, že sú to tvoje komentáre, ale ty si asi nevedela, že sa to dá takto zistiť. Je to úbohé. Idem sa pozrieť, ktoré sú ešte tvoje.

DARK13.3.2011
 

Alexandra, zmenila si celý obsah svojho pôvodného príspevku nazvaného román a tým znížila svoj rozmer na poznanie, že nie si schopná ani stáť si za svojim názorom. Všetky ostatné komentáre teraz vyznievajú ako by všeti prispievatelia mali pomýlený obraz aj zvuk. Týmto si dokázala, že nie oni, ale ty. Zmenila si príspevok s vyjadrením, že veríš tomu, že jeden komentár bol môj - všetky príspevky mnou podpísané sú moje, ak si sa v niečom sekla, je to tvoje zlyhanie - máš naozaj zlý odhad. To tvoje vypisovanie o ľudskosti môžeš hrať už iba na svoje prívrženkyne. Nie si schopná ani priznať si, že si sa zmýlila a hodila si jeden (teraz už viem ktorý) príspevok pod iným tvojim dielom na mňa. Ja som totiž túto skutočnosť, na ktorú si sa sama nachytala, vôbec nevedela, nemala som odkiaľ vedieť a ty, ktorá rada vešiaš všetko všetkým na nos, si vo svojej priehľadnosti naletela niekomu na niečo a hodila to mne na krk. JA s tým dokážem žiť, no ty musíš žiť s tým, že vždy hľadáš vinníka v niekom a niečom, vždy sa posúvaš do roviny úbohého človeka, ktorého treba ľutovať, nikdy nebudeš schopná existovať bez toho, aby si nehádzala vinu svojich neúspechov na iných. To už prehliadne iba väčší zaslepenec, ako ty. Znemožňuješ sa spoločensky čím ďalej tým viac a tvoje roztlieskávačky ťaháš so sebou, či s tým súhlasia, alebo nie. Tvoja úbohosť siahla na hlboké dno. Je to prízemnosť, bez overenia podsúvať niekomu niečo, čo nepovedal, keďže o skutočnosti nevedel. Si oveľa naivnejšia a slabošskejšia, ako som si myslela. O kultivovanosti nehovoriac.

Alexandra 13.3.2011
 

Celý deň sa tu obhajuješ. Nemysli na mňa. Vynechaj ma z tvojho dokonalého sveta, v ktorom človek nemá právo na omyl v živote.
Nestačí, že som sa ospravedlnila za vymazanie príspevku? Ty si mi povedala, že som si siahla na samé dno. Máš pravdu. Ano dávno,ale siahla. Práve preto sa už nebudem tebou zaoberať. Nič nezmením a ty nič nepochopíš. A vôbec, naozaj nemáš čo robiť, len striehnuť na moje príspevky?
Nikdy som nehádzala vinu na iných. To teda nie je znakom týrania. Vždy, iba na seba. Presne tak, ako to robia ľudia, ktorí zažili týranie. Vidíš, nemáš vždy pravdu.

DARK13.3.2011
 

Ja zrovna nie som tá, čo má potrebu sa obhajovať, dopĺňať informácie z môjho súkromného života, vešať fotky svojich detí na fb, obhajovať svoje konanie, nemažem príspevky, nemením ich a za svojimi názormi si stojím - nemením ich iba preto, že je niekto môj priateľ, netvárim sa priateľsky na všetkých. Opäť si ma s niekým mýliš.
Nazvala si ma rozmaznaným neohľaduplným sebcom, ktorý uráža týrané ženy a nie je schopný sa podpísať, súdi ostatných a zvrhol tento portál (to kritik atomovy zrejme prehliadol, všimol si opačný smer - či oprávnene, či nie, nechám na ňom). Celý príspevok si venovala mne, niekoľkokrát si ma v ňom oslovila; je to zjavné a teda si všetky tvoje hanlivé slová adresovala iba mne – nesúhlas so mnou a vyhlás túto skutočnosť za nepravdivú!
Nedokážaš vieš dialóg, nedokážeš sa postaviť oponentom zoči-voči bez emócií, si psychicky nevyrovnaná – to nie je hanenie, to je, žiaľ, skutočnosť vytvorená rozborom tvojich niektorých predošlých vyjadrení a tohoto transparentného príspevku na moju adresu ktorým sa, dúfam, už prestaneme zaoberať. Nevysmievam sa, aby si si zas niečo zle nevysvetlila - za svoje rozpoloženie nie vždy môžeme.

Svoj úplne prepísaný príspevok si začala ospravedlnením - ospravedlňuj sa, máš za čo, aj ostatným: zlyhala si na plnej čiare, zlyhala tvoja doterajšia čiastková súdnosť, tvoje predostierané humánne sa tváriace svedomie, ktoré sa tvárilo na všetko, hlavne na to, ako nikdy nikomu neubližuje, všetkým pomáha a má všetkých rado. Má rado len prisluhovačov a pritakávačov. Teraz už všetci budú vedieť, kam ich zaradíš, ak ak niekedy vyslovia ostrejší nesúhlas s tvojim myslením, konaním, mienkou, presvedčením - nie akože sa tváriaci miernučný nesúhlas s tým, kam si dala dĺžnik či čiaročku v svojich dielkach a ako by sa tie dve slovká v celom inak krásnom dielku dali povedať aj inak.
A čím skôr pochopíš, že každý má svoju pravdu a je smiešne mu ju vyvracať, tým skôr prestaneš písať, že niekto nemá pravdu.
Nechcime, aby nás chápali stále a všetci, to nejde, to je nemysliteľné.

Alexandra13.3.2011
 

Dark tak prečo to robíš?
Nemáš potrebu sa obhajovať, ale stále sa obhajuješ. Prečo nemáš svoje deti na fb?
Hanbíš sa za ne? Ja nie. Nie som jediná, ktorá má svoje deti na fb, alebo aj to robia len ľudia, ktorí si siahli na samé dno? Máš pocit, že aj moje fotky sú príznakom toho? Alebo, že sa k tebe chovám priateľsky? Potom si nezažila priateľstvo.

DARK13.3.2011
 

To čo je za stupídnu otázku - či sa za ne hanbím? Vedomá si následkov zbytočného odhaľovania svojho súkromia a číhajúcich úchylov si dobre rozmyslím, čo zavesím kam a čo nie, hlavne nie fotky detí na sociálne siete. Naivnosť zo mňa vyprchala s posledným zvonením na základnej škole.

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Môj príspevok zostal nedocenený milá Dark. Písal som niečo veľmi podobné ako Ty, len viac empaticky a v náznakoch. Je to moja chyba, musím viac popracovať na štylistike.

Mám Vás rád pani Dočekalová.

DARK13.3.2011
 

Že som nedala na prvý dojem! Na prvé prečítanie som pochopila všetko inak, no niektoré vyjadrenia ma trošku miatli a potom som sa predsa len priklonila k pocitu na druhé prečítanie.
Personne n\'est parfait, mch...

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Dokonca ani ja nie! :-((

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Teraz viac pragmaticky aby som zbytočne nemiatol.

Primár Sova povedal Štromajerovi isté slová, ako reakciu na to, že Štrosmajer povedal sestre Huňkovej ...že kdyby hloupost nadnášela, lítala by jako holubička.

Sova kolegovi vtedy povedal: Copak nevíte pane kolego, že nemúžete říct nekomu, že je hloupý, když se ho to exaktne dotýka.

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Dark v zásade s tebou súhlasím, najmä s tým že Enderle vymazala pôvodný príspevok. To by si na iných portáloch nemohla dovoliť.

Nesúhlasím však s Tvojimi osobnými útokmi na autorku, vravím osobnými útokmi. Ak aj k ním zadala istú príčinu. Ja Enderlu vnímam, za ten krátky čas, ako fajn ženskú, milú a prítulnú a hlavne za mimoriadne úprimnú. Takíto bývajú často vo vleku silných a priebojných ľudí. Potrebujú tento svoj priestor niečomu podriadiť. A v tom je chyba. Avšak chyba len z nášho pohľadu. Oni potrebujú týchto svojim mentorov a vládcov, abyb boli osobnostne úplní. A ja toto pokladám za plne oprávnenú potrebu. Nikto by ju nemal znižovať.

Enderle prosím sústreď sa na to, pečo sme tu, si nádejná \"škraboška\" a priznám sa, trochu sa za to, priznám sa \"hanbím\" prečítal som si všetko, čo si tu napísala.

DARK13.3.2011
 

Už dávno som sa tak dobre nepobavila ako na tomto príspevku a následnom prečítaní ostatných príspevkov, hlavne komentárov, autorky. Vznetlivosť a histéria prepukli do iných rozmerov, ako si žiada ovládanie sa – tento prejav je toho úplným dôkazom.
kritik mandelinka – autorka sa nielen že nevie kultivovane stretnúť s kritikou, zjavne nenávidí všetky prejavy akéhokoľvek nesúhlasu s jej dielom, jej životom, jej konaním, jej názormi, jej vyjadreniami, jej proklamovanými hrdinstvami. Neváha sa obliecť do role vysvetľovačky a podsúvať jedinú svoju pravdu a vopred odsudzuje všetkých, ktorí sa nepridajú na jej stranu.
Je to jej právo, je to jej vyjadrenie a nikto jej ho neberie.

Aby som nebola obviňovaná z toho, že iba kritizujem a nečítam diela, Kúsok šťastia som si dnes prečítala viac, ako do jeho polovice. Pre mňa sa jeho hlavná postava nestala žiadnym obrazom hrdinstva, žiadnym príkladom, aj z iných dôvodov, nielen kvôli tým silným a vyzdvihnutým detailom čitateľky AI, s ktorou si ma autorka jednoznačne pomýlila. Odsudzujem týranie; je primitívne, slabošské a dementné. Zároveň pridávam svoj nemenný názor na skutočnosť, že každá bežná priemerná žena svojim deťom dopraje pokojný život (s mužmi či bez), pokojné a detské detstvo, priestor na učenie a nie rozmýšľanie, kde a ako si privyrobiť, aby si mama mohla dopriať aj tie spomínané neresti. Dieťa má mať vytvorené primerané prostredie na výchovu, na odpozeranie a prevzatie skutočností, na základe ktorých si vytvorí svoj neskorší rodinný život, má myslieť na učenie, hry, zábavu, prípravu na povolanie a na tie povinnosti, ktoré ho učia chodu domácnosti a s tým spojenými súvislosťami a nie zaspávať so strachom a s myšlienkou, čo bude zajtra, či bude kde bývať, čo jesť... Nemá vyslovovať slová podobné dospeláckym - nie sú to žiadne múdrosti, veľakrát tomu samo nerozumie, je to iba odpozeraný svet a odpočúvané vety tých, s ktorými žije a vidí ich konanie.

Nemám čo iné pod tento príspevok pridať, už chcem iba vyzvať všetkých, ktorí zdieľajú podobný názor ako ja a ktorí majú iný názor na dielo autorky, na jej život, konanie, hrdinstvá... - vo vlastnom záujme nepridávajte negatívne komentáre, či už pod svojim alebo iným menom, uškodíte si, nič sa tým nezmení, nezaznamená sa posun žiadnym smerom - autorka má svoju vlastnú métu. Jediné, čo sa stane, bude to, že naozaj na vás budú vychrlené „kýble špiny“ (prispievateľ B, požičala som si tvoje slová). Kto neverí, po prečítaní aspoň časti komentárov pod dielami autorky pochopí.

Zora Cs.15.3.2011
 

Ja len jedno nechápem: prečo ty, Dark a tebe rovnako zmýšľajúci ľudia by chceli autorke nejakého románu predpisovať o čom a ako má písať???Každý nech si sám napíše čo chce. Teraz už aj ja som naozaj dostala chuť knihu písať,ale ver mi,napíšem ju tak ako ja chcem a vôbec ,ale vôbec ma nebude zaujímať, čo si budeš o tom myslieť ty!Bude to moja kniha,môj štýl,moje zážitky,moje city a pocity a moja vlastná slovná zásoba!Iba jedno sľubujem:že pravopis v nej bude 100%-ne správny!

Čitateľka13.3.2011
 

Dark, rozdýchaj to, daj si pauzu. Spočítaj si, koľkými riadkami si prispela do tebou označenej hystérie. Skús si to v kľude prečítať za pár dní, aj s oboma príspevkami AI. Ešte pozitívna správa pre kritika mandelinku: Dark chlapov považuje za rovnocenné bytosti. Vlastne, keď sa nad tým zamyslím, ty si hermafrodit - kritik a mandelinka. Doteraz som Kohútiková nebola, ale ak si to veľmi praješ, radšej ti vyjdem v ústrety. Zem sa hýbe v Japonsku, mohla by sa tvojim príčinením začať aj tu. Len Oľge sa to asi nebude páčiť. Nevadí, aspoň viem, že by som ju mala začať navštevovať, doteraz som to nerobila.

Oľga Kohútiková13.3.2011
 

Milá Čitateľka,

ale páči, páči... Sledujem s úsmevom.
Zaujímavé, kam až siaha ľudská zloba. A to som vyslovila iba svoj názor. Zúfalé.

Každý prejav, či písaný, lebo hovorený prezradí charakter človeka.

Drahá Čitateľka, rada Ťa privítam na mojej stránke a prijmem aj kritiku, ak bude opodstatnená.

Prajem príjemnú nedeľu. Bavte sa vážení. Ja sa bavím znamenite :-)) OK


Alexandra13.3.2011
 

Ja sa nebavím vôbec. Je mi to naozaj ľúto, že sa to takto zvrhlo. Toľko zloby v ľuďoch. Som prekvapená, ako sa tu ľudia hrajú na psychológa a všetko vedia. Rozoberú vám aj dušu len, aby ukázali, ako sa vyznajú v tom o čom čítali a počuli. Ich šťastie, že nezažili.

Zora Cs.15.3.2011
 

Absolutne súhlasím!Ale pripadá mi to tu,ako ked deti sa hrajú na apačov...

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

pani čitateľka, možno Vás bude zaujímať, že v Slovníku slovenského jazyka nemá slovo \"kritička\" svoje samostatné heslo(!) Je však pravdou že pri hesle \"kritik\" je aj zmienka o jeho prípadnom ženskom rode \"kritička\". Je to slovo, \"len\" odvodené.

Podľa toho, ako sa Kohútiková doteraz prezentuje, som si istý, že radosť mať nebude. Ak niekedy prejaví radosť, daj vedieť.

Na Tvoje obvykle hlúpe názory nebudem reagovať.

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Dark, súhlasím s tebou že autorka sa nevie stretnúť s kritikou, horšia je už len Kohútiková. Dnes napísala akúsi popletenú rozprávku a mravnosti a čistote. Je plná hovien a útokov. Zlodej kričí chyťte zlodeja.

Nechápam, prečo by nemohli ľudia kritizovať, podľa môjho názoru, jej nie príliš kvalitné dielo. Už som tu niekde vravel, ak niekto nedokáže uniesť kritiku, mal by odisť. A nie sa tu strapňovať. Nečakaj Enderle a Kohútiková, že po týchto vašich bojoch vám niekto tuná dá za pravdu. Ľudia nie sú mechom uderení.

Ešte jednu radu (nech vás rozdrapí) Zlý človek nikdy nenapíše dobré dielo. To majte na pamätí, milé autorky.

Čitateľka13.3.2011
 

Ahoj Dark. Si precízna, to som už zistila. Zároveň si silná žena, nedáš so sebou mávať. Predstav si, že by boli všetky ženy ako ty - chlapi by nemuseli už existovať. Všetci máme svoje chyby, slabosti, toto je jedna z tvojich. Súdiš bohorovne veci, o ktorých si len počula alebo čítala. Možno máš (budeš mať) dcéru, vnučku, a zrazu zostaneš ovalená, ako sa také niečo mohlo jej pritrafiť. Stáva sa to až príliš často, že \"zariekaného chleba sa najviac najeme\". Vlastne je to aj trochu spravodlivé, ak, hoci až na konci vlastného života, sebaistý jedinec okúsi horkosť bezmocnosti. Zrazu nechápe, čím si ju zaslúžil. No ničím (takmer), len život je pes - občas zúrivý, občas krotký, niekedy len zavrčí, inokedy pohryzie, niekomu uteká dlhé roky ako osviežujúca bystrinka. A potom tá prívalová vlna s bahnom a ty v niečom rozváľanom. Zaslúžila si to - povedia druhí, čo tvoje konanie po celý čas sledovali, tvoju pýchu v sile, že toto by sa tebe nemohlo stať.
Budem úprimná - román som začala čítať, ale neoslovil ma. O čom je, sa dozvedám z tvrdých reakcií ešte tvrdších oponentiek. Myslíš, že AI mala naozaj právo osočiť každú, ktorá sa vyjadrila pozitívne smerom k románu? Robíte to príliš brutálne, uplatnili by ste sa ako poradcovia diktátorov. Zásadne nekopem do toho, koho zhodia na zem. Je smutné, že ty ako žena to zvládneš - vlastne sme si dali veľmi trápny darček v mesiaci, ktorý patrí všetkým ženám. Naozaj sa to na portáli zvrhlo.

DARK13.3.2011
 

Naozaj kopem do toho, koho zhodia na zem? Tak si ešte raz, prosím ťa, prečítaj môj názor na týranie.
Nikto ti nedal právo hrať sa na spravodlivosť a odsudzovať ma na hádzanie do bahna za moje názory, môj život, moju, podotýkam zvládnutú, výchovu od základov v dobre formovanom rodinnom prostredí mojich detí.
Nemyslím si, že sa za svoje názory budem váľať v bahne a už vôbec nechápem súvislosť s tým, že ak dokážem svoje názory aj prezentovať a neprikláňať sa k predostieraným všeobecným mienkam, že by preto nemuseli chlapi existovať. Sú to rovnocenné bytosti a ich výberom a prístupom k nim si samé podpisujeme svoj ortieľ. Ak to zvládneme, tak sa nemusíme štylizovať do pózy martýra. Ak sa nám niečo vymkne, nemusíme čakať, kým to prerastie do obrovských rozmerov,nechávajúcich často doživotné následky na deťoch. Ale podľa teba a tebe podobných ja som tá, ktorá má pomýlené názory a všetci ostatní ľudia s opačným názorom sú v poriadku.
Ešte raz som si prečítala vyjadrenie AI - vidím iba jej názor a nie osočovanie čitateliek. Je to presne o tom, že každý vidí to, čo chce. Vzťahovační ľudia vidia kritiku aj tam, kde nie je, a hlavne tam, kde je názor.
Nechcem tým povedať, že my dve by sme sa teraz mali dohadovať, naopak - umenie diskutovať je nechať druhej strane jej názor, nevyvracať jej pravdu a preto si v záujme pokoja ponechajme každá svoj pohľad na dôležité veci života.
Portál je už dávno zvrhnutý vďaka grafomanom na blogerské centrum, mojimi a podobnými vyjadreniami sa nezvrhlo nič. Je to zdravá výmena názorov a záleží od každého, do akej miery pochopí, že aj tvrdšie oponentské názory sú potrebné. Niekdy dokonca otvoria oči zaslepeným a podliehajúcim všeobecným mienkam. Viac nútia ostatných k zamysleniu a nepreberaniu názorov tých pred ním. Ale opäť som ja možno tá, ktorá má zlé názory - každý nech sa zariadi podľa seba, každý má právo riadiť svoje konanie tak, ako jemu vyhovuje.

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Tento osvietený názor by som umiestnil do záhlavia tohto skvelého portálu, milá Dark. Mám rád múdre ženy.

Zora Cs.15.3.2011
 

Skvelý portál?!? Malo to byť v úvodzovkách,že?! Keby sa ma študent psychológie pýtal,čo je to davová psychóza,či hystéria,radila by som mu zavítať na ten skvelý portál...Jednoznačne sa to tu odzrkadľuje!

DARK13.3.2011
 

Mám rada súdnych ľudí s rovným chrbtom, zdravými úsudkami nepodliehajúcimi mienkam iných, ľudí, ktorí si pamätajú fakty a udalosti z predošlej stránky a rozmýšľajú v súvislostiach a nedajú sa len tak ľahko namotať a zmiasť hociakými pochybnými zdrojmi a nabobtnanými gestami.

DARK13.3.2011
 

A ešte drobnosť, čitateľka - platí tá tebou vyslovená spravodlivosť len na mňa a tých, ktorí vyslovia svoj názor a za to majú spravodlivo okúsiť horkosť bezmocnosti a nechápať, alebo aj na ostatných, ktorý okúsia horkosť bezmocnosti a nechápu, čím si to zaslúžili? Kam mierim? Ak platí pre všetkých, tak prívalová vlna s bahnom dostihla ostatných skôr, ešte pred koncom života za niečo, čo zlé urobili, sú teda trestaní za niečo, čo niekomu predtým vykonali, nespravodlivo sa správali. Stíha ich trest za neštandardnosť jeho predošlého postupu - je to teda spravodlivé. Či vtedy je to niečo iné? Vtedy je to nespravodlivosť? Vynášať súdy nie je len tak, milá čitateľka. Treba tiež myslieť v súvislostiach.

Čitateľka13.3.2011
 

Ale, ale, Dark. V prvom príspevku si písala o pobavení sa, o vznetlivosti a hystérii, dokonca si vyzvala všetkých, čo súhlasia s tvojim názorom, aby už nepridávali negatívne komentáre. Sama so sebou nesúhlasíš?

DARK13.3.2011
 

Áno, aj takto sa dá vyhnúť odpovedi pri hraní sa na vynášanie spravodlivých súdov. Alebo si už druhýkrát dokázala, že nečítaš pozorne - výzva bola smerovaná na nevkladanie negatívnych komentárov na adresu tvorby či zmýšľania autorky z dôvodu neschopnosti prijatia i iných ako nasladlo pozitívnych komentárov a následného pošpinenia a odsúdenia na večné utrpenie a zatratenie kritikov z úst sympatizantov diela či osobnosti autorky.
Môj predošlý príspevok bol vyjadrením rôzneho videnia spravodlivosti - vždy tak, ako vyhovuje jednotlivcovi (keď to inak nejde, musí sa vysvetliť polopatisticky, že).
Si dôkazom toho, že spravodlivosť je vysvetľovaná iba tak, ako komu vyhovuje. Lepšie bude uzavrieť našu diskusiu k tvojej absolútnej spokojnosti: mňa za moje názory stihne trest - budem sa za ne váľať v bahne a všetko ostatné váľanie sa v maraste života všetkých ostatných, ktorí vyhovujú tebe ako osobnosti, bude považované za nespravodlivosť.

Oľga Kohútiková12.3.2011
 

Milá Alexandra,

súhlasím s Tebou, či sa komu páči a či nie.
Práve ku mne dorazila odveta za to, že som si Ťa zastala a súhlasila s Tebou, lebo mám tiež už čosi prežité, od mandelinky atomovej, a to tvrdí, že Ťa nepozná a NEVIE, kde sme sa zrazili. Dobre si ma podala, čo iba potvrdzuje jej(jeho) charakter. Milá Alex, sme RôZNI.

Nech sa Ti darí. Aj hlupákov má Pán Boh rád. OK

Alexandra12.3.2011
 

Chcem, len povedať, že keby sem už ktokoľvek, čokoľvek napísal nebudem reagovať. Nebaví ma už hádzať hrach na stenu, lebo aj tak to niektorí chápu,ako reklamu a niektorí možno závidia, ale neviem čo a druhý si myslia, že im by sa to nestalo. Oni by mu ukázali keby ich niekto chcel uderiť. Tí čo pochopili, ďakujem.
Bohužiaľ chlieb sa je a reči sa hovoria. Nikto nemôže povedať čo by urobil pokým sa v tej situácii neocitol. Nemôžme predsa hovoriť o topánkach, ktoré ma netlačia, aké by to bolo keby omínali. Každé topánky sú predsa iné a každý ma svoj prah bolesti. Podla niektorých komentárov ho niektorí majú veľmi nízko.

Emily Olívia Goddy11.3.2011
 

Alex,

nenapísala som ti ani jeden komentár pod tvoj prvý román, hoci som bola tvojou vernou čitateľkou a mám ťa v mojich osobných NAJ uvedených v profile.
Má to len jeden dôvod - ten román si písala (okrem iných) aj mne...bolo pre mňa príliš intímne a osobné hodnotiť svoj život. Vo chvíli, keď som ťa začala čítať, som veľa vecí pochopila. A v mnohom si ma nakopla. Minimálne dodala nádej. Každý, kto píše, píše pre niekoho. Teba počúvame, čítame, vnímame a dávaš viac, než to arogancia mladej kritickej krvi dokáže pochopiť...
Ďakujem a držím palce nielen v literatúre, ale aj v živote.

Alexandra 11.3.2011
 

Emily to som veľmi prekvapená, že si ma čítala. Ďakujem, že si pochopila o čo mi tu išlo. Nejde predsa o mňa ani o publicitu. Prvý román ho nepotrebuje. Myslím si, že som bola dosť čítaná. Mne to stačí aj hodnotenie mi stačí. Lenže tu nejde o kritiku diela, ale o urážky mojich čitateľov a žien, ktoré si niečo skúsili. Odvrátenú tvár lásky. Pretože práve pre tú, niektoré vyhoreli, ako svieca. Chcela som, len, aby pochopili, že sa rozhoria. Bez primitívnych urážok. Podobne ti držím palce v živote.

Alexandra11.3.2011
 

Samozrejme, že to zase niekto vzal, ako publicitu. Ved nie je všetko, iba zlé, nemusí každý robiť, len s vedomím, že niekto niečo robí, len pre seba. Drahá mandelinka, nech kritizujú dielo, ale nie autora a jeho čitateľov. Nie, pomýlila som sa. Nekritizovala, ale primitívne urážala. To je o koži na trhu? Nech zmenia postoj, tí čo chcú kritizovať, lebo vždy sa, akosi pozabudnú a hodnotia autora a jeho čitateľov. Ja si svoje bremeno unesiem nemaj strach. Ale vidieť, že pani mandelinka nevie o čom hovorím a nečítala kritiku mojich čitateľov a mňa, ako matky. Všetko má svoje hranice.

kritik mandelinka atomová11.3.2011
 

Šaňka ja si nemyslím, že naháňaš body.

Len som poukazoval na to, že sa nevieš kultivovane stretnúť s negatívnou kritikou a to predvádzaš aj tu.

Alexandra11.3.2011
 

Kultivovane je čo? Vieš, vôbec, ako sa dá kultivovane urážať? Lebo prepáč, ale negatívna kritika je niečo iné. Ak stále nevieš o čo mi ide tak si už konečne prečítaj, ako tu niekto neustále uráža. Potom sa môžeš vyjadrovať o kultivovanosti. Negatívna kritika čoho? autora, čitateľov? čo mám vlastne tolerovať..Prepáč, ale nie si v obraze.

tiez uz sa nemozem pozerat na dehonestovanie tohoto portalu takymito posunutymi individualitami 13.3.2011
 

Kultivovaný = vzdelaný, šľachtený človek s rozhľadom. To ak vie by mohol vedieť každý vyspelý človek s distingvovaným správaním, ktorý neužíva slovník nižších vstiev. Ak niečo nevie, overí si vo svojom vlastnom záujme. Inak zostáva zaslepenec a neotesanec s nekultivovaným prejavom, s obmedzeným mameluckým rozsahom.

kritik mandelinka atomová13.3.2011
 

Chceš vytvárať pocit všeobecnej podpory? Vo svojom príspevku si príliš citovo zaangažovaná, než aby si to nebola ty (enderlova/kohútiková). Čo si stratila úplne rozum, veď nevidíš, že jediná, ktorá tu nadáva na všetkých a všetko si Ty/Vy. Vychladni a konečne sa zobuď.

kritik mandelinka atomová11.3.2011
 

Zdá sa že sme v rozpore, ako si so všetkými svojimi kritikmi: Ver mi, že som v obraze. Ak ľudia urážajú, nesúhlasia s tým ako si vystavala svoj príbeh a prenášajú urážky na teba, nesúhlasiac s niektorými vecami v diele, je to ich právo.

Jozef Króner v päťdesiatych rokoch pokladal za vyznamenanie keď na neho na doskách pódia divadla vystrelil, pokladal to za najúžasnejší prejav voči jemu umeniu. Podstatné je, že hral zápornú, silno zápornú rolu.

Je to tvoj klasický postoj, že na negatívnu kritiku reaguješ ako reaguješ. Najväčšia sranda je to, že ani nie je prečo. Takýto postoj by som ja osobne odpustil naozaj dobrému literátovi. Nie však tebe.

Zabi ma to je môj názor.

Alex11.3.2011
 

Preboha...prečo by som ťa zabíjala..)
Ale mne nejde o mňa ani o moju tvorbu, alebo ako to chceš nazvať/ je mi to jedno/
Mne vadí, že tu niekto urážal mojich čitateľov a ženy, ktoré boli týrané, alebo aj to je normálne?

Tak zabi ty mňa, lebo mne to normálne nepripadá.

Oľga Kohútiková11.3.2011
 

Milá Alexandra,

nič si z toho nerob. Aj ja som Tvoja spokojná čitateľka. Nepotľapkávala som Ťa po pleci, aj chybičky som Ti vytkla a myslím si, že čitateľ ako ja, veľmi dobre chápe, čo si chcela Tvojím románom povedať. Iba dodať silu a odvahu váhajúcim obetiam \"mocnejších\", ktorí si myslia, že sa všetko zvráti k lepšiemu a život im utečie v strachu a trápení pod rukami. Je treba o týchto situáciách písať, orgány Ti slabo pomôžu, zákony sú deravé a nedostatočné, a práve TY si bola tá odvážna, čo si zverejnila svoje PEKLO. Kto nevie od dobroty, čo má robiť so sebou a nepozná ani zlomok z takéhoto života, to nikdy nepochopí a Ty sa netráp.
Mne a podobným čitateľom si nijako neublížila a píš, prosím Ťa, pre nás a viacej si nevšímaj. Potrebuješ to jednak TY a jednak to pomôže veľa nerozhodným ľuďom. Dúfam, že Ťa ťažký život dokázal opancierovať voči špatným situáciám. Si natoľko silná, že to zvládneš a my, spokojní čitatelia, s Tebou.
Tak píš a pokračuj. Ja určite Tvoje dielo čítať CHCEM. Prajem pevné nervy. OK

Alex11.3.2011
 

Olinka no vidíš napísala som ti už dva krát odpoveď a zmizla mi. Ale nevzdávam sa a skúsim tretí krát.Ďakujem,že si to vysvetlila, ako som cítila. Bože, jasne, že som obrnená, opancierovaná..)
Hádam si nemyslíš, že sa zosypem do urničky, lebo mi tu niekto povie bu-bu-
Olinka bola som týraná a my týrané sme opancierované viac, ako len tí čo dokážu, iba urážať. Len nechápem, prečo to robia. Mám sa za to hanbiť?
Prečo by som mala? Prečo by sa mali ostatné. Len nerozumiem, prečo si niekto myslí, že sa mi to páčilo a robím zo seba hrdinku. Ak by to bola pravda, prečo by som nezverejnila svoje meno. Prečo by sa nemali hanbiť tí čo týrajú?
Prečo by sa nemali hanbiť tí čo urážajú? Neviem,dnes je svet naopak. Niektorí majú pomýlené hodnoty vo svojom živote.

Zora Cs.15.3.2011
 

Úplne súhlasím!Niektorí nevedia vôbec o čom život je!Vyrastali buď v bavlnke,alebo ich už od detstva vychovávali k bezcitnosti!Iba tí,ktorí boli týraní,vedia byť aj empatickí.Ale dnes je svet úplne opačný,žiaľ!A ako znie starodávna pesnička? \"So slzami v očiach nevidieť jasne svet... a \" svet nemá slzy rád,ešte ťa vysmeje...\" No,dnes aj ten výsmech je iný!Napr.:taký ako sa to tu rozohralo a napriek mojim predsavzatiam donútilo ma reagovať na to...

otázka11.3.2011
 

a k čomu je toto dobré, vážená pani autorka? jedine ak, tak k zvýšeniu publicity...

odpoveď11.3.2011
 

V tomto prípade negatívnej. Veď toto je choré pridávať takéto príspevky!

kritik mandelinka atomová11.3.2011
 

Navrhujem aby sme počítali s akýmikoľvek reakciami diskutérov. Ak na to nemáme, mali by sme uvažovať o tom, aby sme potom nevystavovali na mamtalente svoju kožu na trh.

Aby sme boli tak prichystaní na to, že nás ľudia nebudú vždy iba chváliť. Kto toto bremeno neunesie nech zváži svoje zotrvanie. Tento Tvoj príspevok pokladám za OFF. Nebude nám predsa pani autorka diktovať, pri všetko rešpekte k nej, ako máme komunikovať smerom k jej tvorbe.

Je potrebné aby si milá autorka zmenila svoj postoj k akejkoľvek kritike a nie vytvárala snahu o to, aby zmenila kritikov. To je totiž neúčinné.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Alexandra Enderle

O mne

Píšem, lebo musím
čítate, lebo chcete
milujeme, lebo vieme
umierame, lebo smieme
len na život, aký chceme
sa nás nikto nepýtal...

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: