IKARIKAR http://www.ikar.sk

boh je blázon... (pred pravdou uhli pohľadu) (Robert Jarrod)28.12.2011
 

4
 počet hodnotení: 35
prečítané 209, Komentáre 67

 

s p o v e ď


 
som blázon
ako aj vy
výnimočnýí
som boh
ste aj vy ním
očný klam
vidím
a viním sa sám
(ne)žijeme
vlastný sen
zabudli sme
ako hrať
život ƨ p í-
ƨ m e n-
a pieseň
naša duša dospieva
 

ž i v o t m i stále vraví
ž i a k
chce(ššš) poznať odpoveď:
otázky
dal si sám
 

zobudiť s ...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

mooNy L.27.8.2012
 

smejem, smejem :)veď s úsmevom je svet tak krásny :)dokonca aj \"šťastná\" sa usmieva :) a tebe tiež pristane, keď ti je \"otvorene-v otvorenom okne\" veselo :)
dobrú noc :)

r.j.27.8.2012
 

prečo?
veď ja som sa ti nikdy nevysmieval

mooNy L. 28.8.2012
 

usmievať pri smianí - z potešenia - a vysmievať sa, je rozdiel :)........
a ja sa len \"us-mie-vam\" z CELéHO SRDCA SVOJHO :)= sa tešíííím :)od ucha po ucho :)

r.j.28.8.2012
 

ako keby som nevedel... :-)
a ďakujem

mooNy L.28.8.2012
 

ooooooooooooooooj :)

emu18.8.2012
 

Ahoj Robo.
V predposlednej strofe \"spovede\" píšeš:
...keď myslím nie som...
a vraj vravíš nám to, čo cítiš :) To nie je málo! :)) Mnohí takto empaticky necítia a rozprávajú nekonečné bla-bla-bla... :( a po nich už len tma :((
Kým mal Boh tvárnu hmotu, dával svetu čarovnú tvár; po stvorení tej ľudskej mu stvrdli rysy a utvrdil sa v presvedčení, že stvoril svet bláznov - preto mu venoval smutný úsmev klaunov...

r.j.20.8.2012
 

ďakujem... neviem ako reagovať... som rád že ti to málo nie je málo...
je smutný úspech klamom

Salamanderv17.7.2012
 

Ak si presvedčený o pravde,
tak určite ju poznáš
teda mi nebudeš tvrdiť že sa mýlim...

TY šPINAVý RíMANN,
neboj sa...
aj na teba príde, ale zaťiaľ veľmi dobre,dobrééééé.

detektív Oriešok25.3.2012
 

ak ponímate vieru v Boha nesprávne,nikdy nepochopíte celý význam tejto básne, navyše pre vás zostane básnik bláznom... nie je to žiadna hra na schovávačku, všetko je nad Slnko jasnejšie...
Páni a dámy, v tejto tvorbe vôbec nejde o verše, ale o inú dimenziu...

r.j.26.3.2012
 

iný detektív... :-)

emu14.3.2012
 

Ad: Zas ja ty... Salamanderv ukázal, že má radosť, ako si okato dávate najavo, že si skáčete na päty...:D
Pozor, tvoje \"...slová sú visia...\", no pre niektorých v otázniku a to je už pre nich próza vzdávania sa (krehkosti poézie) a vzdania sa hĺbke intelektu. Môže sa (tu) niekto uhihiňušať...!:D

r.j.14.3.2012
 

kto chce nech sa smeje...
aj ty si dôkaz, že zapučalo už veľa ľudí...

Salamanderv13.3.2012
 

Láska nie je všetko, je to len jeden z miliónov pocitov ktoré máš možnosť precítiť. Možno najviac povznášajúci, najšľachtenejší. Nemôžeš ale zabúdať že i keď, hlavná príčina lásky je tak očividná, spojiť sa. Nechcel som ti to tu zhovadiť, ale tiež niečo napísať.

r.j.13.3.2012
 

...aj to je možno len jeden z miliónov pohľadov ako ju môžeš vidieť... :-)
stačí mi, že do mňa len fúkneš a necháš ma žiť ako seba ((na svoj obraz) s láskou z lásky)... si bohový...

r.j.13.3.2012
 

ďakujem za rozhovor :-)

Salamanderv13.3.2012
 

Ja ti neďakujem, keďže sa rozprávaš sám. Ale počkaj, na zajtra sa priprav.

r.j.13.3.2012
 

ty vieš že sám... som ty... aj tak ďakujem...
na zajtra som čakal donedávna... stále som len dnes (strácal)... pripravený(?)
chceš viesť?
veď...
...ak chceš...

jana tichá9.3.2012
 

začiatok sa mi veľmi páčil, ale ku koncu neviem neviem, nejako mi to nesedelo, asi rytmicky. Tak zhruba po tretiu hviezdičku áno. Nominatív množného čísla si precvič.
Pá.

r.j.9.3.2012
 

ďakujem za komentár
dúfam že som opravil obe chyby nominatívu... ďakujem za upozornenie
teším sa že sa ti to páčilo

r.j.9.3.2012
 

aspoň po tretiu hviezdu

Peter mohawk Sokol4.3.2012
 

Mal som sa tu stavit. Som tu a citam.
Podotykam, nie som kritik, nie som vsemohuci, mozem napisat len to, co si myslim a co citim.
Tvoju poeziu mnoho ludi nepochopi. Osobne som nieco pochopil, nieco nie. Nepochopil som to spojenei AJ a SJ.
Prepacte mi, ja nechapem, neviem o com je rec, ale to je moje chyba. Lazon som asi ja.
Pozriem si aj ine verse.

emu4.3.2012
 

Bea, čo myslíš, je Hašlerka koketa? Hodí sa k tvojej Gabike lepšie mohawk ako Robo? Je Salamanderv salamista a ty vytiahnutý čertík z krabice? Sú postrehy Lýdie lepšie zorientované a veľkodušnejšie ako tvoje rozmýšľanie s obvodovou hranicou vo veľkom otázniku? Tiež rada dávaš otázky (to je dobré), odpovede možno (na rozdiel od \"vševediacej\" Dark) ešte nevieš a možno nikdy nenájdeš. :(

Bea4.3.2012
 

Hašlerka? Nevie písať, patrí naspäť do vrecúška.
Gabika je skvelá, mohawk menej, obaja majú niečo, Gabika viac poetiky, mohawk príbeh, on je viac \"vypísaný\". ˇano, ku Gabike sa viac hodí pán Sokol.
Lýdiu nepoznám, určite je veľkodušnejšia ako ja, závidím jej.
Nehľadám odpovede, iba chcem cítiť, chcem, aby poézia ku mne prehovorila. Jarrod to miestami má, ale Salamanderv, žiaľ, nie.
Snáď som čertík, ale prečo tu, preboha, každý každému píše komentáre, keď dielo je jednoducho zlé a autor nemá talent?
Kto je tá Dark? Som nová.

Bea4.3.2012
 

? Opäť?

emu5.3.2012
 

Dievča, ty si zablúdilo!... Skús si dať dole tú čiapočku Karkulky!... Vlci sú labužníci, ale určité ingrediencie ich predsa len odradia... Hihi

Bea3.3.2012
 

???
Mrzí ma to, nechápem. Naozaj sa mi zdá, že píšeš len pre seba, ale prečo to preboha zverejňuješ?
Tvoja báeň mi má niečo povedať?
Mlčí, bohužiaľ, alebo vďaka.

kiipjw25.3.2012
 

Hovoríš, že báseň mlčí, bohužiaľ, alebo vďaka? Koľká plytkosť...
A básnik mlčal...
Bohužiaľ alebo vďaka?

Salamanderv4.3.2012
 

Bea, Dark je na dovolenke, ty zastupuješ? Tak ale ona píše dlhšie komentááááááááre! Kedy konečne sa vráti ku mne? Robo nejako to prežijeme...

Bea4.3.2012
 

Neviem, kto je Dark.
Žite si, ako chcete, na rozdiel od teba, pán Jarrod aspoň píše, teda rozmýšľa o tom, ako a čo napísať.
Skús ma v sebe nájsť - čo to je?
Blahosklonná odpoveď?
Nepotrebujem, myslel som, že nájdem, al tu nič nie je.
Skúste si prečítať Pavlíkovú a zistíte, čo je poetika.

Salamanderv4.3.2012
 

Bea, čítala si odo mňa všetko čo som stvoril, čomu som dal život? Raz som recitoval na mesiaci a zrazu len tak, vyrástol strom. Hneď aj zakvitol a vydal plod. Samozrejme som ho odtrhol a pažravo zjedol...Strašne ma potom bolelo brucho a celý som sa dogrcal. Trocha ma to štvalo, lebo som si zašpinil nové tepláky. Ale vieš, nevadí mi to, lebo som recitoval na mesiaci a vyrástol tam z toho strom. Projekt Mám Talent dáva šancu všetkým, ktorí radi píšu. Tebe aj mne a ostatným. Muchy čo lietajú okolo mňa už nezabíjam, iba do nich fúkam, nech žijú ako ja...

mooNy L,13.3.2012
 

pekne povedané :)palec hore!

r.j.4.3.2012
 

to bolo krásne!!!
buď to najkrajšie, alebo som ťa doteraz nepozorne čítal... prepáč

r.j.3.3.2012
 

ďakujem za pravdu
áno, píšem len pre seba
skús ma v sebe nájsť
:-)

Lýdia J.3.3.2012
 

Bea, zasa môžem?
Tuším sa naše vnímanie nestretne. Čo kecáte! Jarrod nepíše iba pre seba, aj pre mňa.:))) Preboha! Len nech ďalej zverejňuje, ja si tam pár písmenok nájdem.:)

Bea4.3.2012
 

Stretneme sa u p. S a sl. P., zatiaľ. Tu už nie.
Ale pán S. je lepší v próze, nie?

r.j.3.3.2012
 

ďakujem, že nachádzaš
:-)

Lýdia J.3.3.2012
 

Jarrod? Trhnutý??? Myslím, že nie. A, ak predsa si, potom aj ja. Lebo, Tvoje písmenká sa mi páčia, teda aspoň väčšina.:))

Salamanderv21.1.2012
 

Som je vynikajúce.

r.j.29.12.2011
 

dievčence, prečo sa tu šermujete svojimi pravdami a neakceptujete (nezamyslíte sa) nad pravdou toho druhého...
áno, aj ja predkladám iba svoju pravdu, ale som si vedomý, že sa môžem mýliť... preto dúfam, že ani jena strana nebude brať moje slová urážlivo

DARK
máš pravdu, keď chce niekto skutočne (profesionálne) písať, mal by mať na zreteli, že bude posudzovaný podľa kritérií, ktoré určuje teória... aby odborníci vedeli podľa týchto kritérií posúdiť, či daná tvorba je dobrá, alebo zlá... ja s tým súhlasím...
no mám pocit (ale môžem sa mýliť) , že si si nedostatočne prečítala moju odpoveď... neponúkam žiadny hrnčiarsky džbán, iba čistú vodu...

Ľubica
máš pravdu, keď chce niekto písať to čo cíti a tak ako to cíti (odborníci to nazývajú výlevy – neber im to! prosím ťa „neútoč“ na nich), mal by písať presne tak ako chce...

* * *
netvrdím, že tieto dva pohľady sa nedajú skĺbiť (napísať presne to čo cítim podľa teórie)...
iba si kladiem otázky...
k čomu je určený tento portál?
pravdepodobne (ale nie som si istý), aby tu uverejňovali ľudia ktorí píšu podľa teórie (ak nevyhovujem, kompetentný ma majú právo z neho odstrániť (prípadne kritizovať) – hnevať sa nebudem, prečo aj... veď ak sú určené „podmienky“ a ja ich nespĺňam...)
čo znamená teória?
je to... čo? móda? písalo sa podľa tejto teórie pred 300 rokmi? bude sa podľa nej písať o 300 rokov? (ak to nie je niečo stále (a kto určí, že je?), tak mi to príde (nie smiešne) ako obmedzovanie sa v danej dobe (prítomnosti))
sú to vedomosti?
ak by som teraz prišiel na základnú školu a hovoril by som všetku „pravdu“ tak ako som ju bol učený, zrejme by ma žiaci vysmiali... a to by sa netýkalo len učiva dejepisu... ak by som šiel ešte do dávnejšej doby a tvrdil tam, že zem je guľatá a točí sa – hrozilo by mi tam za tú „pravdu“ nebezpečie... tak isto ak by z tej doby niekto prišiel nám tvrdiť tú svoju „pravdu“ - mali by sme ho za blázna...

každý máme svoj vlastný pohľad na „pravdu“ (možno je pravdou – pripustiť, že ju nemám... nie sa jej vzdať, iba trošíčku o nej zapochybovať... možno sa v nej opäť utvrdím a možno nájdem novú... no určite nebudem osočovať (aj toto je len moja pravda?) tých, ktorí sa (z môjho pohľadu) mýlia)...
každý si vyberie:
jeden bude tvrdiť o druhom (a zároveň druhý o prvom), že je blázon, ktorý sa opiera o staré videnie sveta (ale nikto v tom momente nevie jednoznačne rozhodnúť, či už je staré „videnie sveta“ písať podľa teórie, alebo podľa seba (teórie novej))

DARK
áno, máš pravdu, pretože by som ti nikdy nemohol dokázať, že ju nemáš (ak by si ju náhodou nemala – čo netvrdím)
ale skús trošíčku tolerovať aj moju...
ja som ti poďakoval za tvoju kritiku, lebo verím, že si ju myslela s dobrým úmyslom... len si ma chcela nasmerovať niekde, kam sa nehrniem...
ak by som ťa poprosil, aby si napísala moje pocity (tak aby vyhovovali teórii), myslím, že by si to odmietla, že sú to moje pocity... neber mi teda ani ich formu... nevadí mi, že ma budeš považovať za úbohého tvorcu (vzhľadom na zvládnutú teóriu), ale mrzelo by ma, ak by si kvôli takému pohľadu stratila myšlienku, ktorú sa snažím vo svojom písaní vyjadriť... (o potrebe tohto môjho vyjadrovania (písania) by to bolo nadlho)

nikto nemusí brať to čo napíšem za pravdu, len ma prosím vás neosočujte, ak si myslíte, že sa mýlim a ukážte mi svojou láskou správny smer...

pravdu viacej cítim než viem
všetku múdrosť svet(l)a nezjem

prajem všetkým pekné dni (aj pokojné čítanie)

DARK29.12.2011
 

r.j., je načase ukončiť siahodlhú a, myslím, k ničomu nevedúcu diskusiu. Každý vidíme veci inak. Nehrám sa na „moju“ pravdu, ani ju nikam nepretláčam, no v tvorbe mi dosť vadí diletantizmus a obhajovanie svojho amatérizmu v zmysle: ak som nepochopený, znamená to, že sa dočkám uznania až v ďalšej generácii a teóriu k tomu nepotrebujem.
Stojím si za svojim, že pravidlá (alebo aspoň väčšiu časť z nich) je nevyhnutné dodržiavať, hoci nám akokoľvek nevyhovujú, že dobrá báseň je systém vystavaný z poznania a zo vzťahov zapadajúcich do seba, keďže si vychutnávam iba tú poéziu, v ktorej verš = myšlienka, z ktorej netrčí priamočiarosť vyjadrenia, v ktorej na neobťažujú dokola tie isté slová, z ktorej cítim zvládnutosť. A vždy budem trvať na tom, že poézia je tvorivé umenie, pri ktorom je dôležitá forma rovnako ako obsah, a pokiaľ mi nejdú po tele pri jej čítaní zimomriavky, nepovažujem ju za dobrú.

Už ti želám iba, aby si sa, pokiaľ by ti to naozaj robilo potiaže, neobmedzoval v ničom, nechal si svoj štýl, nedal si siahať na svoje názory a presvedčenia - ak to nie je pre teba dôležité, je prirodzené, že sa nebudeš hrnúť niekam, kam vlastne nechceš.
A aby si sa jediným spokojným čitateľom, časom nestal iba ty sám.

r.j.29.12.2011
 

máš pravdu vo všetkom...

DARK29.12.2011
 

Upresňujem poslednú vetu: Aby si sa jediným spokojným čitateľom svojej tvorby nestal časom iba ty sám.
Želám ti veľa zdaru a menej básní s väčšou kvalitou textu.

DARK28.12.2011
 

Robert Jarrod, slovné hračky, občas zle nevhodne koncipované a kombinované slovné spojenia, i dosť prehreškov voči jazyku, silenie sa do rýmov, príklad:
sama predstava tých vianoc na vianoce skočí...
že ten čo nemá chvíľ
seba v nás roztavil
nikam sa nenáhlil
včas čas zas zastavil
sa nám predstavenie vianoc na vianoce skončí...
a pocit ako žiť
hlboko odložiť
začneme živo ryť
a chceme život skryť...

nepridávajú poézii na kvalite, naopak.

Mnohokrát nerytmicky znejú verše vďaka tomu násilnému tlačeniu slov do rýmov tým, že sú pospájané párne rýmy s nepárnymi, pr.:

v nich chcel som sa tak veľmi (2)
dostať na bublinu myšlienky (3)
--

povedzme si to rovno (2)
stvorené námahou no (1)
musíme priznať farbu
myšlienka skrýva pravdu, bacha! (2)
hneď na nej - slovom zapácha (3)

(o stopovej organizácii verša nehovoriac, tam je únik evidentný)


Nasleduje je niekoľko príkladov, v ktorých je citeľné upriamenie sa na iba vytvorenie rýmu aj za cenu úniku zmyslu:
slová ktoré začali páchať
že nimi pravdu nemožno chápať

slová ktoré začali páchať - má tento verš zmysel? Je zrozumiteľný tak, aby sa čitateľ zamyslel nad tým, čo zaujímavé sa za ním skrýva, alebo sa skôr musí zamyslieť nad tým, že z jazykového hľadiska je nezmyslom?

Podobne ako :
kráčaš smerom budúcnosť
gratulujem pohľad dobrý
len opačným smerom krok
---
kyslík ktorý potrebuje
dva krát vodíka
ho schladil
----
v tento čas viac nočný
na tretí deň sa slnko vráť
pre všetkých spoločný
dá dar keď svetlo začne rásť


Veršom mnohokrát vládne nesúrodosť, odbiehajú od jednej myšlienky k druhej, zjavne bez spojitosti (viď posledný príklad).

Aj: „pred pravdou uhli pohľadu“ je iba slovná hračka. Hoci chcela mať zmysel, je to nezmysel. Vysvetlím:
Uhnúť = uvoľniť cestu, ustúpiť. Teda ak použijem sloveso „uhnúť“, čiže jeho nezvratnú formu, tak uhýbam pohľadom (mojim, mnou videným), napríklad. Ale ak sa niečomu vyhýbam, potom je sloveso zvratné, t.j. uhnúť SA. Takže ak som sa uhla (vyhla) pohľadu, tak musí byť použitá zvratná forma, t.j. uhnúť sa, vyhnúť sa (vyhýbal som sa vlaku, vyhli sme sa zápcham...) a tebe tam to SA chýba.
Aj tvorenie nezmyslov by malo mať zmyslový základ, aby bolo zrejmé, že sa autor hrá a nie, že má medzery v jazyku.

Ďalšie nepochopiteľno:
keď ma (to) prestane baviť
tak ma (to) začne nútiť
(tú) nudu v predstave zabiť
(a) zábavu si užiť

- ak si dal niektoré slová, v tomto prípade ukazovacie zámená, do zátvorky, vyčlenil si ich, zrejme mali byť ozvláštnením. Pre čitateľa by bolo zaujímavé, ak by dávali básni iný význam. Ale oni jej nič nedávajú – báseň má rovnaký význam aj bez nich. Tak prečo potom takto upozorniť zrovna na ne?
A takýchto zátvorkových senzácií, ktoré čitateľa viac pomýlia ako mu niečo poskytnú, je v tvojej tvorbe veľa. Rovnako ako ostatných (ču)desností.
Všetko vyššievypísané ma skôr odrádza ako láka čítať. V každej kapitole väčšina riadkov odpútavala moju pozornosť a pre mňa ako čitateľa slová tvorili jednu nesúrodú zmesku. Je toho vela, čo by sa ti dalo vytýkať. Iste uznáš, že nie je v mojich silách vypisovať. I tak by som sa nedotkla mnohých oblastí, ktoré by vytkli skutoční znalci.
Názory a vkus máme každý iný a nechcem ti vyhovárať, že tvoje výtvory nie sú zaujímavé. Možno sú. A nájdu sa úseky, ktoré sú čitateľné, nemýliace, zaujímavé – len ich kazia tie hračkárske nesúrodosti.
Tvoja tvorba si zaslúži prepracovať, aby sa jej mohlo hovoriť „poézia“. Zaradil si ju síce pod iné, ale na poéziu sa rozhodne hrá, to je zrejmé. Skôr by som volila v tomto prípade vytvoriť si podskupinu - slovné hračky, povedačky, apod. a potom už to nebude mýliť ostatných.

Všetci neznalci poetickej teórie ju (tú teóriu) tak radi podceňujú, dokonca sa jej vysmievajú – je to ako urobiť deravý, nekonzistentný a krivý nepodarok podobný nádobe, ponúkať ho ako jedinečný džbán na čistú vodu, a zároveň sa ironicky usmievať na vedľa stojaceho džbánkára, ktorý sa najskôr zručnosti učil a potom niečo vytvoril.
Mžno budeš naďalej tvrdohlavo potvrdzovať svoj rozbeh a neustúpiš, možno si niečo z mojich rád zoberieš. Všetci sme viac či menej tvrdohlaví, nie je ti teda moriadne čo vyčítať, ale jedno som presvedčená: k tvorbe čohokoľvek aspoň priemerne dobrého a vhodného ponúknuť masám je bezpodmienečne nutná teória (alebo prax rovno pri majstrovi), snaha zvládnuť učivo aspoň natoľko, aby sme mali čo ponúknuť. A potom sami budeme vidieť to nepreberné množstvo omylov, ktorými nás zasýpajú ostatní neznalci, tí, ktorí radšej zostanú navždy poeticky či inak literárne negramotní. Až do špiku kosti.
Rozrozprávala som sa – možno zbytočne a možno...

r.j.29.12.2011
 

nikto nie je môj väčší kritik - než ja sám

r.j.29.12.2011
 

ahoj dark
ďakujem ti, že si mi priniesla trošku svetla do teórie, pretože priznávam, že o nej nič neviem, dokonca nerozoznám ani rozdiel medzi poéziou a básňou... :-)
uznávam, že vo veľa poznámkach si bola trefná... no v niektorých nie (čo môže byť spôsobené iba nesprávnym pochopením – možno mojim)... ale nebudem ti odporovať (a diskusia offline by bola zdĺhavá), lebo nemám proti čomu (verím, že všetko čo si mi napísala bolo písané s dobrým úmyslom)...
ale či tvoje slová padnú na úrodnú pôdu(?)... ani neviem či som na správnej adrese, drží ma tu len presvedčenie, že nikomu tu miesto nezaberám (ak to tak je, s pokorou odstránim všetky jednotky a nuly)... dovtedy budem s nádejou uverejňovať moje „filozofovanie“ v ktorom dávam prednosť myšlienkam (či pocitom) pred teóriou... (s nádejou, že nikomu absencia teórie tvorenia nezabráni, aby v tom videl dáku(nespisovné?) myšlienku (pocit), ktorú som chcel vyjadriť...)
ak sa to niekomu bude zdať povrchné (bez myšlienky), alebo že sa zaoberám pre neho úplne jednoduchou (až primitívnou) myšlienkou – možno má pravdu... no nemôžem za to, že ja mám z (v) nich pocity VEĽMI „zaujímavé“... možno som vo vývoji ďaleko za všetkými a iba teraz začínam chápať rôzne veci (alebo si to len myslím)... možno každou svojou otázkou hľadám len to čo neexistuje... (možno v tomto by mi mal niekto poradiť... :-))
ak ti tu vadím (to som prehnal, prepáč), alebo mi vieš poradiť pre tieto výtvory inú stránku (kde by bol podstatný obsah, nie forma) - dám si poradiť... možno sa ti to bude zdať ako blbosť (aj mne by to tak pripadalo, ak by som to tak necítil), ale nemôžem za to v akej forme to zo mňa vychádza (nechcel som sa hrať na poéziu)...
úprimne ti prajem veľa pekného čítania (prežitého)
ďakujem za slová a čas (ktorý si... ...ale veď to je jedno :-))

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

Robert, Dark si vždy nájde niekoho, kto príliš vytŕča (z priemeru, formy, príručiek, trendu...), udelí mu diagnózu (diagnostikujúcich je tu viac, však, pani Lýdia?) a odporučí mu inak písať, čo po niekoľkých komentároch zmení na odporúčanie, aby písať prestal. Určite nie si na správnom mieste, ja som už odišla. A na svoje *iné* písanie, ťažko stráviteľné, ťažko zaraditeľné, nútiace myslieť (preboha!), som hrdá.

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

P.S. Poézii nerozumiem (píšem prózu), ale originálne vyjadrovanie sa, nevšedné, prekvapujúce, u mňa boduje.

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

Druhé P.S. Prečo sa tak často ocitám v jednom vlákne komentárov s Dark je naozaj hodné zamyslenia sa... Napíšem o nej poviedku! Takmer bez deja, nudu na zabitie, samé ponory bez vynorení, až bude nadšená, keď na jej konci si ju adoptuje sám kocúr, černejší a temnejší ako ona sama.

DARK29.12.2011
 

Ľubica, teším sa na tvoju poviedku. Ak to bude dobre napísané a ozvláštnené, zaujímavé, ak poviedka bude mať pointu, ak ma pobaví alebo prinúti zamyslieť (nie ako DARK, ale ako čitateľa), ak bude napísaná s ľahkosťou a nadhľadom a nie ťažkopádnym štýlom, ktorý poväčšine odpútava od pozornosti a plynulosti, som ochodná ti dať plný počet hviezd. Bez ohľadu na to, že sme v komentovaní protipólne - od toho sa viem odosobniť. Veľa atramentu v pierku želám.

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

Prepáč, Dark, o hviezdy naozaj nestojím. Ani ich nikomu neudeľujem a nikoho nechválim pre akési posuny (?), (Tu?) Ani nevieš, koľko teórie o tvorivom písaní mám prečítanej a koľko kníh (beletrie) týždenne prečítam. A ani Ťa to nezaujíma, Ty si ma už zaradila. Pekný deň, všetkým.

DARK29.12.2011
 

Ľubica, ja som ťa iba chcela podporiť v písaní poviedky a ty si mi hneď nabrýzgala a vmietla do očí, že o moje hviezdy či chválu nestojíš. Aké je ťažké komunikovať iba cez písmená, keď si každý mnoho informácií vysvetlí inak, ako bolo myslené! Netuším, o čom píšeš, že ja som ťa niekam zaradila. Pamätám, že som sa vyjadrila k tvojej niekdajšej tvorbe, ktorú si stiahla s vyjadrením, čo si o tomto portáli a ľuďoch z neho myslíš. A robíš tak dodnes. Zaraďujem tvorbu ľudí do vlastnej priečinkov hodnoty (zaujímavé, že sa vo veľkej miere triafam a z diel, na ktoré mám pozitívny názor, sa stanú knižné podoby), nie ĽUDÍ. Nechápe to z MT prevažná väčšina, hlavne tí, ktorých dielo som skomentovala iba tak, ako som chcela a cítila, a bolo pre nich negatívne.
Verím ti, dokonca predpokladám, že máš načítanú teóriu (prepáč, ale poézie nie) a.. a vôbec nechcem sa už o ničom dohadovať. Prajem veľa tvorivých síl do ďalšieho písania, nech už budeš mať uverejnené kdekoľvek.

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

Dark, nestojím o hviezdy ako také, nielen o tie Tvoje. To nie je nič osobné. (Kto si ako čo vysvetľuje, že?) Z teórie si vyberám čo aj použijem, čoho sa chcem pridŕžať. O ostatnom mi stačí vedieť, že existuje, že to tak treba, tak je to správne(?). A to, o čom píše Robert, ako skrúca slová, čo do nich poschováva, sa mi páči, nech už je to podľa odborníkov také alebo onaké.

Ľubica Bystrická29.12.2011
 

Ešte čosi. Hádzať tých, čo píšu inak, do jedného vreca s tými, čo píšu zle je trendom nielen tejto doby. A i keď, ako som napísala, poézii nerozumiem, teda jej vytváraniu, mám cit, rozoznám gýč, rýmovanie na úrovni žiaka ZŠ (takých *básnikov* je tu naozaj dosť). Dobre, idem mlčať, štyri komentáre v priebehu hodiny, to som si zavarila... Pekný deň, prajem.

DARK29.12.2011
 

r.j., nemáš za sebou žiadnu teóriu a je to z tvojej tvorby naozaj veľmi cítiť. Preto som sa pokúsila o dlhý komentár, v ktorom som aj uviedla niekoľko príkladov, s cieľom nasmerovať ťa na jej prečítanie. Za vytknutie chýb sa do mňa „obula“ Ľubica, ktorá neznáša, ak sa niekto do niekoho „obúva“ a ktorá je na svoje písanie, nútiace myslieť, hrdá. No čo už so mnou, jej protipólom, ktorá nemyslí ani pri písaní a nenúti nikoho myslieť?
A teraz máš na výber – počúvať iba seba, prípadne tých, čo sú na tom s literárnou teóriou rovnako (ešte raz si prečítaj, prosím, tú moju o džbánkárovi) a napíšu ti, aby si sa neobzeral naľavo, napravo a písal. Čokoľvek a akokoľvek.
Jedine úsmev môžu u mňa vyvolať tí, ktorí mňa hodili do nejakého čierneho vreca a o mne píšu, že všetkých hádžem do jedného vreca, tých, ktorí ma diagnostikujú na niekoho, kto iným (vytŕčajúcim (?)) radí, aby prestali písať. Na toto mám jeden recept: treba vedieť rozlíšiť

- literárny portál, ktorý je na to, aby zverejňovali svoju tvorbu amatéri a snažili sa zlepšovať, čítať rady hodnotiteľov, nepodliehať klamným ilúziám o tom, že sú fakt dobrí, lebo sú fakt iní (inakosť sa rozhodne prejavuje aj u profesionálov zvolením vlastného vyjadrovacieho štýlu a hľahaním iných možností a tiež po zvládnutí potrebnej teórie, ale to neznalci netušia) a

- blogy, na ktorých nie je podmienka ovládať ani tak teórie tvorby, stačí vedieť písať, s nadhľadom poukázať na negatívne javy spoločnosti, prípadne pranierovať a pod. Poskytuje informácie, umožňuej vytvoriť si názor, prezentovať postoje, diskutovať. Má určite veľa predností a veľa spoločných znakov s literárnym portálom, ale iba v určitej línii.

Na MT portál chodím už dlho a všímam si mnohé. Pri tejto príležitosti chcem dať do pozornosti jedno z mojich „všimnutí“. Po jeho zrode nájsť pravdivý komentár bola výnimka, takmer všetky sa chválili navzájom, gestiózne slová bolo možné (aj je doposiaľ) nájsť pod hocijakými výplodmi, nehodnými ani čítania, nieto ešte komentovania. Ukazuje sa tým úroveň a povedomie jednotlivca v literárnom svete, zorientovanosť a pod. Postupne mnohí čitatelia sami dozreli a pochopili, mnohí prestali čítať a komentovať to, čo dovtedy prechválili – mnohokrát iba preto, aby svojim známym zvýšili čitateľnosť. Aj dnes sa objavujú bombastické ale hlboko amatérske chvály, no menej. Pisálkov, žiaľ neubudlo, stále prichádzajú noví a noví, ktorí sú presvedčení, že stačí písať takzvane „od srdca“, pretože teórie sú len pre „nalinkovaných“ a všetko je v poriadku. Nie je.
No, neviem, či som opäť niečo objasnila, alebo mi zas bude na chrbát dýchať niekto, komu sa moje vyjadrenia nepáčia a vždy si z nich zoberú iba to, že bránim rozletu skutočných majstrov.
Uzavriem: Vždy máš na výber kam sa zaradiť, koho rady počúvnuť, čo si osvojiť, nad čím sa zamyslieť a kam smerovať. Či sú pre teba dôležitejšie tie bombastické antiteoretické chvály, alebo aj niečo viac.
Veľa rozvážnosti pri rozhodovaní želám.

r.j.28.12.2011
 

kto (zbabelo?) bez slov
hodil po mne hviezdou?
prečo sa skrýva za anonym?
a tým sa stáva (bb - boh/blázon)- áno ním!

urazil som tvojho boha (nech už je biblický (či aký) alebo materiálny)?
prepáč, nechcel som ti ublížiť...
odpusť a otvori mi oči?

ďakujem za hodnotenie

Lýdia J.28.12.2011
 

Jarrod? Hra \"so\" - nie - \"zo\" slovami. Chcete vedieť, čo mi prekáža? Prílišné sneženie. Dnes až tri príspevky?! Sú okej? Kam sa chcete, pardon - chceš zaradiť? Niekedy mám Mlčanie radšej.

P.S. Možno mám nad 123. Vyber si, čo chceš.:))

r.j.28.12.2011
 

hra zo slova mi trošku utiekla... čo už... nikde netvrdím že som neomylný...

r.j.28.12.2011
 

ahá... tak si to bola asi ty :-)
ja verím... ja prosím aby si nebrala moje slová urážlivo... skús ich brať že ich myslím úprimne...
ak by som sem dal 333 príspevkov (možno by som všetkým sťažil prehľad) ale 3 príspevky nie sú veľa (podľa mňa)... a ak to myslíš tak, že to je veľa na čítanie a zamyslenie tak nikto to nemusí čítať za jeden deň... (ale aký je skutočný dôvod že ti to vadí?)
je dôležité kam sa chcem zaradiť alebo to kam si ma zaradíš ty? zaradíš si ma kde budem chcieť ja?
ešte raz prepáč ak to vyznelo hrubo...
a ak mi povieš že ti vadí tykanie - nemám problém nikomu vykať...

ďakujem za hodnotenie a slová
prajem pekné dni

Lýdia J.28.12.2011
 

Jarrod: Tri príspevky za týždeň, nieto za deň - sú príliš veľa!!! Doteraz si si nevšimol zapratávačov portálu? Čo myslíš? Buď rád, že máš pekné oči. Alebo? Alebo sa za niekoho skrývaš?:))

P.S. To by musela byť sakramentská kapacita, aby ma dokázala uraziť. Vieš, mňa vycvičili moji klienti.

r.j.29.12.2011
 

mne sa to stále nezdá také množstvo, že by som niekomu zkomplikoval orientáciu na stránke, ale budiš... v budúcnosti si dám pozor... dnes som chcel iba nadbehnúť dni, ktoré tu (pravdepodobne) nebudem... :-)
takže zapratávačov som si nevšimol (možnože venujem málo pozornosti sám sebe) :-)
čo myslím? - uff... práve takéto neurčité otázky ma dostávajú do víru... :-)
v slove sa skrývam za svoje iniciálky a v obraze za svoju minulosť... :-)

P.S. ty musíš byť sakramentská kapacita, keď ťa nedokáže uraziť ani boh... :-) (ber to ako fór, či možnosť k zamysleniu, len nie, že sa vyvyšujem)

Lýdia J.29.12.2011
 

Jarrod, chceš vedieť, aký je skutočný dôvod, prečo mi vadí sneženie. Veľmi jednoduchý, na prvú stránku MT, ktorá je najviac čítaná, sa zmestí maximálne 15 príspevkov. Tým, že niekto priveľa pridáva za krátku dobu, odsúva - možno aj kvalitné a zaujímavé dielka. Takže, radšej menej - pomaly ďalej zájdeš.

Neurčitými otázkami Ťa dostávam do víru? Veď to som chcela.:)) A, tuším, sa Ti to páči.

Nedokáže ma uraziť ani boh? A prečo by mal? Šak je predsa v každom z nás. To sa mám urážať sama na seba?:)

Pekný deň prajem.:)

Ľubica Bystrická28.12.2011
 

Hra so slovami, na schovávačku asi nie, skôr chyť ma, ak to dokážeš, alebo uh(yň)ni z cesty... Rada Vás čítam.

r.j.28.12.2011
 

takže som blázon ak to nie je iba hra zo slovami?
ďakujem za slová

Salamanderv28.12.2011
 

Nazdar (Robo), rád by som si od teba prečítal niečo ...Boh je blázon som prečítal do konca, je to dobré, všetko v rámci tvojho (originálneho) štýlu.

r.j.28.12.2011
 

tak ty si ostatné veci dokonca neprečítal do konca? :-) :-(

r.j.28.12.2011
 

čo niečo?
ska(j)p Robert Jarrod
ďakujem za slová

r.j.28.12.2011
 

hodnotenie bez slov môže vyzerať, že tie hviezdy si dávam ja...
ďakujem (za mlčanie) :-)

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Robert Jarrod

JA20A.JPG
O mne

žijem v rýme (volajú ma riman)
ale aj žijem
fantázie
v písmenách (p/b)ijem


verím, že je dôležité dodať, že nie som veriaci (možno preto si niekedy pripadám zmätene)


pretekám medzi iným (ezoterika, hobby, poradcovia...) a poéziou bez túžby byť víťazom s nádejou že neprehrám(e)


v znameniach hľadám správny smer
a z hviezd dole skúšam zistiť či som na správnej adrese.ja
či „moje“ slová sú hodnotené ako niečo za čo sa oplatí platiť alebo niečo čo má hodnotu

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: