IKARIKAR http://www.ikar.sk

Stratozem - Návrat temných elfov (E .)2.4.2014
 

4
 počet hodnotení: 9
prečítané 133, Komentáre 16

 
Prológ
Existuje legenda o Stratenej Zemi na západe, kde bohovia, deväť mocných pánov, usídlili svoje najskvostnejšie výtvory. Nimi sa stali čarovné bytosti všemožného druhu, vlastností a velikostí. Avšak, nie každá legenda je výmysel. Niektoré sú pravdivé do poslednej bodky. Ako aj táto.
Zázračná krajina, bohatá na nádhernú a rozmanitú prírodu, dostala názov Stratozem. Všetky národy a rasy v nej žili v spoločnej harmónii, mieri, pokoji. Ich srdcia boli naplnené nehynúcou láskou, pokorou i dobrotou. Všetci sa navzájom priatelili, zhovárali a pomáhali si. Pravda, raz za čas sa každý potrebuje vykričať. Nuž bolo niekoľko prípadov, kedy sa susedia povadili, pretože im lístie z vedľajších stromov padalo cez plot na ich pozemok, alebo im utiekol dobytok a navzájom sa nedôverčivo upodozrievali. A verte, že vtedy boli na toto obzvlášť hákliví. Avšak, aj takéto nepodstatné vady netrvali dlho a vždy sa napokon skončili podaním ruky, ba aj sa ponúklo ovocie alebo napečené koláčiky ako sladké odškodné.
Veľmi radi hodovali a oslavovali, hoci aj maličký úspech, ale jednostaj sa zo...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Felis Catus14.4.2014
 

Ahoj Erik,

chcela som si prečítať tvoje dielo, no prešla som len prvý odstavec poslednej
časti a stratila som chuť. Neber to tak, že píšeš zle, len sa akosi príliš
snažíš vyvolať v čitateľovi nejaký dojem. Až tak, že to je nielen zbytočné,
ale kontraproduktívne. Používaš priveľa zbytočných adjektív, prísloviek,
priveľa slov. Keby si každé tretie vyškrtol, nič by si nepokazil :)

Ale nie, vážne, napíšem ti zopár príkladov z prvého odstavca. Ak ti môžem
poradiť, prejdi si svoj text ešte raz a preškrtaj ho ešte skôr, než sa pustíš
do pokračovania. Takto zbytočne stratíš čitateľov ako napr. mňa (ale ja sa
možno ešte vrátim:)).

Takže:

,,Celou miestnosťou sa ako víchor prehnal mrazivý vietor\'\' víchor alebo
vietor, jedno je zbytočné.

,,Odrazu Moldak pocítil ostrý chlad na jeho pleciach\'\' jeho je zbytočné, na
koho iného pleciach?
,,ozhorčene mu dýchal na krk\'\' prečo rozhorčene, úplne stačí, že mu dýchal na
krk
,,Zimomriavky preleteli po jeho koži a postavili mu chlpy do pozoru.\'\'
zimomriavky v podstate znamenajú to, že sa ti chlpy stavajú do pozoru. Takže
si vyber, zimomriavky alebo chlpy.
,,Srdce sa mu prudko rozbúšilo, tep nebezpečne zvýšil.\'\' zasa jedno zbytočné.
Obe časti súvetia hovoria to isté.
,,Dokonca mu pomaly začali stekať kvapky strachu po jeho vyľakanej tvári.\'\'
kvapky strachu ? Hmm, nestačilo by napísať, že po tvári mu stekal pot?

Mária Blšáková11.4.2014
 

Udrel mi do oka len ten bazén. Trochu moderné k svetu tohto románu. Skús zmeniť na jazero, či jazierko. :)
Nech Ti to naďalej tak pekne píše Erik.

Erik Kováč12.4.2014
 

Ale ďakujem za upozornenie, asi to teda zmením.

Erik Kováč11.4.2014
 

Ahoj Majka,
som rád, že si sa zastavila.
Ten bazén tam predsa nie je, použil som to ako prirovnanie a myslím si, že sa veci môžu prirovnávať k modernejším veciam, hoc to možno trochu narúša \"stredovekú\" atmosféru, ale čitateľ sa s tým bližšie stotožní a vie si to lepšie predstaviť, keď je to niečo z jeho okolia, zo skutočného života. Aj keď to bola metafora. Môj názor.
Ďakujem za komentár :)
Pekný deň.

Erik Kováč5.4.2014
 

Ahoj Mathias,
som rád, že sa sa opäť pristavil :)
Rezký poklus - poklus ti snáď nemusím vysvetľovať čo je, ale slovo \"rezký\" je synonynum slov \"rýchly/svižný/pohyblivý/ čulý/vrtký/bodrý/čerstvý/dynamický/skočný/nelenivý/bystrý/svieži a pod.\" Našťastie pri mne stojí môj verný priateľ Synonymický slovník Slovenčiny, doporučujem, pomáha a obohacuje slovnú zásobu.
Ďakujem ti za komentár, budem sa snažiť viac sústrediť aj na tvoje dielko, len čas a chuť mi v tom trošku bránia, ale určite sa pristavím. Pekný deň, nech ti to píše ;)

Mathias de Abzi5.4.2014
 

ku najnovšej časti mám iba jednu technickú otázku. môžeš vysvetliť čo znamená termín: Rezký poklus? lebo za celý život som sa s takýmto slovným spojením stretol jediný raz. a to práve včera večer, keď som to čítal...

Kenji4.4.2014
 

Ahoj
no fakt je to ako vykrádačka Tolkiena - ale v Tolkienovi sa dá nájsť veľmi veľa inšpirácie takže to chápem.
Na druhú stranu píšeš, že je tvoj veľký vzor a zároveň si jeho knihy nedočítal do konca? :D
Daj si tú námahu a aspoň si ho dočítaj, rozhodne to stojí za to. Ešte k LOTR a Hobitovi pridám Tolkienov Silmarillion. Číta sa trošku ťažšie, ale je to majstrovské dielo.

Vyzerá to na klasiku v rámci fantasy. Vzhľadom na vek to ber ako základ pre tvoju ďalšiu tvorbu :D
K deju sa zatiaľ nevyjadrujem, uvidím neskôr aj keď fantasy práve nežeriem.

Veľa zdaru prajem.

PS na rozdiel od ostatných si pod \"príchodom temnoty\" viem predstaviť úplne presne čo príde - pretože Tolkien má presne tú istú formuláciu :D

Erik Kováč4.4.2014
 

Ahoj Kenji,
tiež si myslím, že v Tolkienovi mnohí načerpali inšpiráciu, rovnako ako ja.
Že je môj veľký vzor - popravde, už si tým nie som taký istý, pretože som knihu už dlhšie odložil, no príbeh ma vždy skutočne fascinoval. Chcem to dočítať, ale popravde prvé desiatky strán pre mňa neboli výnimočne záživné, no nepochybne to je majstrovským dielom. Keď som však nakukol do Dvoch veží alebo Návratu kráľa, dej bol v plných obrátkach a dakedy som sa od toho ani nevedel odtrhnúť :)Jednoducho to raz dočítam, snáď, keď bude chuť. Teraz plánujem načerpať výrazné skúsenosti a inšpiráciu od Rowlingovej, ktorá ma hneď chytila, hoci prvé stránky sú vždy istým spôsobom menej záživné než zvyšok deja, ktorý sa ešte len musí rozbehnúť, rovnako ako PP a aj moja kniha. Snáď u mňa ten zvyšok bude stáť za to :)
Popravde, vymyslenie deja bolo pomerne náročné, keďže v prvých dvoch častiach som ešte neplánoval, že z toho bude kniha a dej bude viac prepletaný, preto sa mi veľmi ťažko zapájali do súvislostí i celkového deja, ktorý sa odvíjal od prvej časti, a tak som si veľmi nemohol dovoliť ju zmeniť, žiaľ.
Mimochodom, viem, že sa to asi podobá na Tolkiena a vedel som, že ma s ním budete spojovať už len kvôli popise v profile, ale nemajte predsudky, snažím sa to rozlíšiť. A práve Tolkien udal akési základy fantasy, najmä teda po rasovej stránke, od ktorých sa odvíjajú iné veci. Nik by si dnes nedovolil opísať trpaslíkov s lukmi a elfov so sekarami, pretože to \"otec fantasy\" určil inak.
A čo sa týka toho príchodu temnoty - myslím, že sa to mohlo používať a aj používa v inom význame, aký si predstavuješ. Každý to môže použiť na vystihnutie inej myšlienky. Pre niekoho to môže byť nejaká čierňava, čarodejnica, pre iných zas netvor, zlé obdobie alebo samotné Zlo. U mňa som to tak trochu zamotal s istými vecami, aby tam vznikali potrebné súvislosti.
Každopádne ti ďakujem za komentár, vedel som, že porovnávaniu s Tolkienom sa nevyhnem, bola to len otázka času.
Pekný deň a snáď sa ešte uvidíme. :)

Kenji5.4.2014
 

S LOTR som mal problém na začiatku knihy keď tam dosť dlho popisoval rasy, ale inak je to pútavé čítanie od začiatku.
Dnešná mlaď si už nevie nič vychutnať a zoznámenie s úplne novým prostredím mu nič nevraví. Nezabúdaj, že kniha tu bola o dosť skôr ako film, takže prostredie ktoré ty poznáš, bolo treba popísať :D
Okrem toho, aby si sa o hlavných hrdinov bál, tak ich musíš dobre poznať. Zvlášť ak je to príbeh o súdržnosti a priateľstve.
To je vec, ktorú sa neoplatí zanedbať.

Takže pomalší úvod nie je vždy na škodu :D
Veľa zdaru

Šimon Bub.3.4.2014
 

Páči sa mi to. Tiež vidím drobné nedostatky, ale viem si predstaviť, žeby som to čítal synovi pred spaním. To, že ako rozprávka, a prečo nie? Koľko ich je v telke a miliónovými rozpočtami?

xgtogc3.4.2014
 

Ahoj Šimon,
som rád, že sa páčilo. :)
Bol by som ešte radšej, ak by si mi vypísal aj tie nedostatky, chcem sa zlepšiť.
Synovi pred spaním? no dobre, len nech zaspí :)
Rozprávka? Musím uznať, že to tak možno vyzerá, ale v skutočnosti to je len úvod, prológ. Žiadny čitateľ predsa nie je nadšený, ak celý čas nevie, kde a prečo sa dej odohráva, musel som to ujasniť, hoci by som radšej začal lepšou scénou.
Ďakujem za komentár, prajem pekné čítanie. :)

Mathias de Abzi2.4.2014
 

Prológ - skoro ako rozprávka. To je nie kritika. Problém je, že ja už som náročný čitateľ zameraný skôr na \"ťažké\" kalibre HighFantasy. :)
Obor Fantastiky je náročný a veľmi rozsiahly, no skôr ako sa človek ponorí do jej písania si musí uvedomiť, že spadnúť do gýčovitosti a obecného klišé je veľmi ľahké a chyby trestá kruto už na samom začiatku.
Inšpirovanie sa štýlom Tolkiena - nie je na tom nič zlé, ale nesmie sa kopírovať samotná podstata jeho príbehov (hlavne pán prsteňov a hobit). tu si dovolím upozorniť najmä na odstavec začínajúci: NA ODPOR SA JEJ POSTAVILI... toto je komplet prerozprávaná vojna o Prsteň.
Ďalšia vec na ktorú je si potrebné dať pozor sú národy, rasy rozličné tvory a bytosti: treba ich dávkovať do deja postupne a kvalitne opísať, aby nedochádzal k omylom. nasekať niekoľko totálne odlišných bytostí hneď na úvod do jedinej vety je ako natlačenie celej ZOO do jedinej klietky.
Teším sa na to čo tu pridáš do budúcna a uvidíme akým smerom sa to bude uberať. ja osobne tvorím niečo čo niekde medzi \"Vysokou fantastikou\" a \"alternatívnou realitou\" a okrem ľudí tam vystupuje iba jedna forma nadprirodzených bytostí a už aj tak to dáva dosť humornedramatický element celému deju. a možno aj preto mám už vyše pol roka autorský blok a nemôžem sa pohnúť z miesta pri jednej časovo aj dejovo náročnej kapitole...

Erik Kováč3.4.2014
 

Ahoj Mathias,
v prvom rade veľmi pekne ďakujem za komentár. Musím uznať, že vo väčšine vecí, ktoré si napísal, súhlasím a zdieľam onen názor.
Popravde, neinšpirujem sa samotným štýlom Tolkiena, ale skôr príbehom, teda sčasti. A nielen tým. Ako správny fanúšik mám doma všetky časti PP aj Hobita, no popravde som ich ešte nedočítal :) Tolkien je tak trochu iná liga pre mnohých čitateľov.
Musím priznať, že spočiatku (keď som ešte neplánoval napísať knihu, iba jednoduchý príbeh z hlavy) sa to z veľkej miery podobalo práve na PP. Boli to ešte nevypísané začiatky, teraz je to však celkom inak, aj po dejovej stránke, dúfam.
Ďalšia vec - to o tých národoch na začiatku - vieš, že som nad tým dlho mudroval? :) vlastne ich tam bolo ešte viac, vyhodil som ich aby toho nebolo toľko. Môj názor je taký, že niektorých (ako aj mňa), ktorí od fantasy očakávajú práve takéto zastúpenia nadprirodzených bytostí a majú ich radi, to ihneď zaujme, iných naopak odradí, pretože to vyznie ako ďalšie klišé - čo sa skutočne snažím odstrániť. Tvoj názor ma aspoň utvrdil v predošlom váhaní, takže aj túto chybu zlikvidujem a budem tie rasy odhaľovať postupne.
To \"Na odpor sa jej postavili\" - áno, tak trochu Tolkiena, no skutočne sa mi to tam najviac hodilo a vystihovalo moju myšlienku. Nepoznáš lepšie slová, ktoré by nepripomínali klišé?
V konečnom dôsledku ti skutočne ďakujem za rady, postrehy a názor, v istých veciach máš pravdu, opravím narobené chyby.
Kalibre HighFantasy? :) No neviem, čo si predstavuješ pod týmto pojmom, ale ak vydržíš držať krok s prvými stránkami knihy, verím, že ťa aspoň sčasti nesklamem, pretože sa to ešte len rozšupne. Uvidíme, či to naberie ten správny \"kaliber\" :)
Vďaka za podporu, očakávaj aj u svojho diela komentár zas odomňa, včera som ho začal čítať a už som zvedavý, bude aj kritika. ;)
Prajem pekný deň, nech Vám to schuti píše.

Mathias de Abzi3.4.2014
 

Vysoká fantastika (čiže High Fantasy) je svet sám o sebe, ktorý má svoje zákony:
odohráva sa veľkom území - má presne vymedzený svet, kontinenty, mestá, krajiny a mapy.
má viacero podrobne vyprofilovaných hlavných postáv a niekoľko desiatok až stoviek vedľajších postáv.
má niekoľko paralelných dejových línií, ktoré sa odohrávajú vo väčšom časovom úseku
má svoj kalendár, čas, miery, váhy, dejiny, zákony, jazyky, vieru/náboženstvá,...

Tolkien patrí ku priekopníkom vysokej fantastiky. zo súčasných autorov do TOP momentálne sága Pieseň Ohňa a Ľadu (seriál hra o tróny). medzi vrcholy zmesy fantasy a scifi patrí séria Dune (Frank Herbert)... do tej ľahšej a menej náročnej fantasy patria napríklad diela ako Narnia, čarodej Zememorí, Zaklínač, alebo knihy od slovenského autora J.Červenáka. niekde medzi \"nižšiu\" a \"vyššiu\" fantastiku by som radil diela ako seriu Fabelhaven alebo Zemeplochu

Mária Blšáková2.4.2014
 

Milý Erik!

V prvom rade Ťa chcem srdečne privítať na tejto stránke, popriať Tvojmu dielku veľa čitateľov a Tebe ako autorovi veľa fantázie.

Stratozem.
Dúfam, že z komentárov, ktoré prídu po mne sa okrem iného dozvieš niečo o gramatických chybách. Niekoľko som ich zbadala, ale sama s tým mám veľký problém. Občas by som zmenila slovosled a niektoré veci (nie veľa) by som škrtla. Iné by som zas potrebovala dovysvetliť. Napríklad Temnota. Je to tma? Alebo zlá čarodejnica? Alebo je to ťažké obdobie? Pálila domy, tak si ju predstavujem ako osobu, či dokonca nejaké temné vojsko. Mohol by si pripísať niečo na upresnenie, pre rovnako nechápavých :)

Napriek drobnostiam, ktoré bude treba doladiť ma začiatok Tvojho dielka veľmi príjemne prekvapil. Máš dobrú slovnú zásobu a keby som nevedela, koľko máš rokov v živote by som z prečítaného textu neodhadla pätnásť. Aj keď čítam trochu iné žánre, zaujal si ma a veľmi efektne, navnaďujúco si ukončil túto prvú časť. Určite sa zastavím i pri ďalších. Držím Ti palce.
Odomňa máš 4*

Erik Kováč2.4.2014
 

Ahoj Majka, veľmi pekne ďakujem za privítanie :) komentár potešil. Vďaka za postrehy nedostatkov, budem sa snažiť ich čo najefektívnejšie odstrániť a doladiť.
Čo je Temnota? Popravde, to sa dozvieš až neskôr behom deja, ktorý sa bude (dúfam) stále zamotávať. Chcem postupne odhaliť tajomstvá, medzi ktoré patrí aj Temnota. Nechaj sa pekvapiť :) Dej bude naberať aj na temnej stránke a bude sa rozvíjať dúfam prekvapivými smermi.
Ešte aby som objasnil isté veci - moja kniha pozostáva z 5tich častí, ktoré dokopy tvoria jeden celok a navzájom na seba nadväzujú. \"Návrat temných elfov\" je len prvá časť, od ktorej sa bude odvádzať veľká časť deja v celej knihe.
Ešte raz ďakujem za povzbudivé slová, hodnotenie aj kritiku, ktorú potrebujem, ak chcem vyrásť a zlepšiť sa.
Snáď sa ešte uvidíme, budem sa snažiť pravidelne pridávať príspevky, ktoré budú naberať na obrátkach ;)
Pekný zvyšok dňa, príjemné čítanie a veľa chuti do písania prajem.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

E .

O mne

Ahoj,
volám sa Erik a mám len 16 rokov. Milujem fantasy žáner, hlavne Pána prsteňov, ktorého ctený autor J.R.R. Tolkien je mojím veľkým vzorom a pre mňa "otcom fantasy". Taktiež mám rád čítanie a skutočne veľmi rád píšem.
S tým som začal pred dvomi rokmi ako 13-ročný písať svoj prvý román s názvom Stratozem. Nebol to zámer, jednoducho som sa jedného dňa rozhodol napísať príbeh. A toho dňa rozhodne neľutujem. Písanie ma nesmierne baví a napĺňa, preto sa ho nechcem vzdať. Mojím obrovským, aj keď možno naivným snom je vydať tento román vo forme knihy. Dúfam, že sa mi to jedného dňa splní a stanem sa pravým spisovateľom. A teraz niečo k už spomínanej knihe. Rozhodol som sa, že Vám postupne odhalím čaro tohto sveta, aby som vedel, ako na tom som. Prosím Vás o každý jeden úprimný komentár a hodnotenie, veľmi mi to pomôže. :)
Prajem Vám veľa chuti
do písania i čítania.
S pozdravom Erik, mladý spisovateľ.

Kontakt:
jerrysek777@gmail.com

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: