IKARIKAR http://www.ikar.sk

Stromy Makovníky (Zuzana Valachovičová)15.9.2015
 

3
 počet hodnotení: 5
prečítané 229, Komentáre 4

 
Trochu bláznivá rozprávka
Bol raz jeden kráľ,  sedem detí mal. Deti boli rozkošné, avšak každé iné – jedno bolo vysoké, druhé bolo strapaté, tretie bolo široké a to štvrté úzke. Piate liezlo vysoko, šieste rado plietlo no a siedme posledné plávalo od rána do večera vo vode. Voda bola studená a to chúďa malé, žralok chytil za nohu, keď vyliezalo z vane.
Jedného dňa povedal kráľ: - Už ste dosť veľké, budete chodiť do školy.
- Prečo? - pýtali sa deti.
– Aby ste boli múdre, - vysvetľoval kráľ.
- Nemáme sa do školy ako dostať, - protestovalo to siedme so žralokom na nohe.
– Nevadí, - stál si kráľ za svojím. - Škola príde k vám.
A tak presťahovali školu s pani učiteľkou aj so školníkom, aby im mal kto zvoniť na prestávku, do kráľovského zámku.
Pani učiteľka  povedala: - Dnes sa budeme učiť tak akurát.
Ale deti skríkli: - My sa chceme učiť veľa!
- Nie! – zľakla sa pani  učiteľka. – Musíte sa učiť tak akurát. Inak ochoriete.
- Chceme ochorieť a múdre ležať v...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Matt van den Bryll14.8.2016
 

Ahoj Zuzana,
chcela si názor, nuž dovolím si kritiku, verím, že konštruktívnu. :) Úvodom chcem ešte podotknúť, že písanie pre deti pokladám za veľmi ťažké a nie som si úplne istý či som fundovaný:) Najmenším problémom sú chyby z nepozornosti či gramatika, napr. enciklopédia. Viac ma rušilo najmä opakovanie slov, napr. škoricová vôňa a hneď v ďalšej vete „Tá vôňa“ alebo malej Marienky, stačilo by iba Marienky a dokonca akési dupľovanie informácii, napr. farebných chlapčekov – tvorčekov, kde postačí ponechať iba chlapčekov alebo tvorčekov. Mám pocit, že chceš skoro všetko vysvetliť a nenechávaš nič na čitateľa a tu je možno akýsi rozpor práve v problematike písania pre deti, kde možno treba viac opisov, ale nie je nutné pridávať zbytočnú „vatu“, pretože potom sa začne čitateľ, resp. poslucháč, strácať v texte. Aj s opismi postáv by som sa pohral v spolupráci so synonymickým slovníkom, napr. prvé, druhé...siedme so žralokom na nohe, môžeš použiť aj iné výrazy. Aby som to teda zhrnul, veľa slov navyše a veľa opakujúcich sa slov, čo je však len otázka techniky a akéhosi „vypísania“. Pri Planéte Pusovníkov, Trochu bláznivej rozprávke a Koláčovej vôni oceňujem začiatok/ nápad. Podľa môjho názoru však rozprávkam chýba nejaká pointa, vyvrcholenie, poučenie, aspoň ja som ho tam nenašiel a to pokladám za najväčší problém, ale možno som to len nepochopil:) Želám veľa zdaru!

zuzana14.8.2016
 

Ďakujem a pridávam vysvetlenie:tieto rozprávky sú určené len na pobavenie /chichúňame sa o dušu/, rozprávky s poučením sú v časti ,,Rozprávky pre školkarov\". Ostatnú kritiku beriem a rada sa poučím. Asi naozaj chcem všetko vysvetľovať a tým ,,podceňujem,, čitateľa, ale keď som rozprávky čítala deťom, potrebovali vysvetlenie, tak som bola podrobná. A v tom je asi to umenie písania, ktoré nedokážem použiť. Chýba mi tam niekde ľahkosť, jednoduchosť a schopnosť pritom zaujať. Ešte raz vďaka.

JankaHa19.9.2015
 

Veľmi milé - tá fantázia s malými figúrkami - pomocníkmi, sa mi veľmi páči :-)
Len pravopis - v 1. osobe množného čísla - mäkké \"i\"

zuzana20.9.2015
 

Áno, pri tom všetkom premieňaní a vymieňaní a opravovaní a kope vymyslených/cudzích/ slov mi to ušlo :) Vďaka.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Zuzana Valachovičová

moje múzy, inšpirátorky, moje všetko
O mne

Všetky moje rozprávky sú príbehy, ktroré vznikli na základe konkrétnej udalosti. Sú písané na mieru pre konkrétne deti, niektoré s ich pomocou a preto si myslím, že majú dušu. Nemôžu byť dokonalé, lebo by stratili svoju osobitosť a jedinečnosť. Rada však privítam pripomienky ku chybám, ktoré sú chyby a ktoré robí asi každý, prípadne drobné návrhy na zlepšenie, ktoré ich však neprerobia na niečo úplne iné. Pokiaľ urobia radosť aspoň jednému dieťaťu, splnili svoj účel. Prajem príjemné čítanie.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: