IKARIKAR http://www.ikar.sk

Súťaž (jana tichá)4.10.2012
 

4
 počet hodnotení: 23
prečítané 344, Komentáre 91

 
Sny (L+E)
  ...
V tých najdivokejších snoch s ňou navždy ostal.
Držal ju jednoducho za ruku a ako sa k nej naklonil, dotyk jeho svetlých vlasov padajúcich z čela ju prebudil.
Mária precitla, ale sen sa už roztápal, mizol, ostala po ňom len chuť niekde za jazykom ako pripomienka nejakého jedla, ktoré chutilo, ale bolo ho málo. Hlad.
Vstala a rýchlo sa obliekala. Na okennom ráme sedela mucha. Žeby ju tá štípala na líce? Vzala zrkadlo zo stolíka. Nemala na líci nič a predsa – prešla si po ňom prstami – zobudila sa na dotyk. Ešte raz sa detailne zadívala na muchu. Zabila ju svojou nočnou košeľou..
...
V tých divokých snoch sa spojili a prerastali cez seba. Stretli sa niekde v tme, alebo v hmle, vo vode, alebo na snehu, pozerali sa na seba, ako vtedy prvý krát, približovali sa, ako potom zakaždým, a napokon sa nesmelo dotkli natiahnutou rukou. Ako sa spojili, to Mária netušila, v jednom neprerušenom pohybe prerástli od predĺžených končekov prstov do náruče spoločného tela. Poznala ho a ovinula jeho myšlienky pocitmi. Patril jej. V jeho očiach videla pokračovanie seba. ...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

catie18.11.2012
 

Ahoj Jani,
precitala som si obe verzie Pribezteku. Nesutazna bola napisana samozrejme pribehovejsie, ale aj tak sa mi viac paci sutazna, lebo tam som nasla teba. :o) Pre mna si ty proste poetka, hoci ani tvojim poviedkam nie je velmi co vytknut (az na tie nezrovnalosti, ktore ti tu uz kdekto povytykal...). :o)
No, a aby som sa vyjadrila k tomu nesutaznemu - akosi mi pride prilis happyendovy, i ked je mi jasne, ze ten otvoreny koniec moze znamenat cokolvek. Takze mozno len moja dnesna pozitivna nalada prispela k tomu, ze som po precitani naklonena k tomu, ze sa \"mozny\" otec dietata rozvedie a vezme si Maju, co ma z nejakeho dovodu vytaca... :o)))
Kazdopadne tvoje obe pokracovania MDVA hodnotim vysoko citavo a pozitivne. :o)
Idem citat aj ostatne, a porovnavat. :o)))
Peknu nedelu. :o)

jana tichá18.11.2012
 

júú, ahoj catie :), ďakujem za pozitívne kritický komentár :D.

A vďaka za happyendovský postreh aj s tým vytáčaním. Ono - totižto - to tak malo byť. Že sa všetci do nohy mali tešiť - rodičia, Nina, nádejný ocko, dokonca Maja - ale keďže sa nedá (určite by sa dalo) ulahodiť všetkým, budúci konflikt sa dá tušiť. ;)

catie18.11.2012
 

Za ten pripadny konflikt dakujem, Jani, hned som menej vytocena. Ja viem, ze ten zdanlivo sladky koniec bol iba ,,akoze´´... :o)))

Monika Kandriková13.11.2012
 

Toľké zvraty, toľké zvraty ... :D Ale naozaj si dobre trafila Maju a podľa mňa aj Ninu, lepšie keď nie je bláznivá. Počítala som si, ale tomu grázlíkovi na konci by som ja neverila. :D

jana tichá14.11.2012
 

:DDDD máš pravdu, aj u mňa by to mal nahnuté - ale nie je Maja tiež \"žena ľahších mravov?\" :DDD

Monika, len malé upozornenie: vyjadruješ sa k nesúťažnému príspevku, existuje aj súťažná verzia, je na strane dva. (ak by si mala chuť pokritizovať aj tú.. ;) )

Monika Kandriková14.11.2012
 

Echm, chcela som pomlčať k súťažnej verzii, ale keď si ma takto priamo vyzvala... I k takej teórii dospel dnešný svet, že žena, ktorá sa o seba stará a pracuje na vedúcom poste je karieristka. Sú však \"karieristky\", ktoré keby sa o seba nestarali a nepracovali práve tam, kde pracujú, nezarobili by na chlieb pre svoje deti. A tak robia to, čo musia a pritom snívajú o kvetinách v záhradke, vypekaní domáceho chlebíka a vyšívaní (čo som robila strašne rada, kým boli deti maličké a niektoré veci inak.) Hovorí sa, že funkčný otec je aj taký, ktorý sa venuje deťom síce krátky čas, ale intenzívne. Myslím, že musí existovať aj pojem funkčná matka, síce často v práci ale s deťmi vždy v intenzívnom a plnohodnotnom vzťahu. Genderovanie ma štve, keď ekonomika funguje tak, že musí otec zastať i rolu matky (lebo tá niekde v Rakúsku opatruje čiusi babičku) a matka zase naopak (lebo takto si vybral pár rokmi zaslúženú alkoholovú či vernostnú dovolenku). Zodpovedný rodič, či ten alebo onen, jednoducho zatne zuby a ťahá, lebo svoje deti miluje, o tom to je. Toľko teda k prijatej role matky poviedkovej Maji - veľmi skoro bude musieť zase poriadne makať, ak bude chcieť vyžiť. A k \"žene ľahších mravov\" som už úplne a celkom ticho, čo si to len tej Maji v nesúťažnom príspevku vyviedla, takto ju posunúť pod šikmú plochu :D:D

jana tichá15.11.2012
 

ďakujem za komentár, Monika. Ak nazvem Maju v komentári \"kariéristkou\" a \"ženou ľahších mravov\" - v úvodzovkách - tak ten význam je samozrejme posunutý (rôznymi smermi).

Lýdia J.12.11.2012
 

No, Jana, mňa si nesklamala.:) Dokonca sa mi tento nesúťažný Príbežtek, Tebou nazvaný melodramatický, páči zatiaľ najviac zo všetkých. Chcem, aby si ho vymenila, lebo ak Eleková neprispeje niečím dobrým, zahlasujem za Teba.:) Podľa mňa skvelo nadväzuješ na Zuzaninu Maju a dávaš priestor na ďalší vývoj deja. Aj Larin záver prvej časti by mi tu teraz zapasoval, tak ako som ho prvýkrát pochopila ja, aj keď blbo.:) Alexander (pozor, nie Peter – uprav) sa Niny zbaví tak, že ju doživotne odprace do blázinca. A príbeh môže pokračovať.:))

P.S. Aby som Ťa neprechválila, zbuzerujem Ťa za gramatiku a preklepy, odflákla si to, napriek tomu, že ju zvládaš celkom okej. Aspoň niektoré: ... ako si zaspala.. (zruš jednu bodku); Cigáni – s veľkým (ide o etnikum); prvýkrát, popritom, tisícpäťsto, päťdesiatdva, desaťtisíc – spolu; tri kilá (nie kilo); esemesky – číta sa to ľahšie; „strašne“ rád – veľmi.

jana tichá12.11.2012
 

Jémináčku, vidím, že mi nejdú číslovky a príslovky - a ja som si myslela, že sa nemám za čo hanbiť :DDD, no fujki, no to snáď nie je pravda, no otras. .DDDDD
Ďakujem ti Lýdia a urob to aj nabudúce. Nešetri ma, veď ja sama mávam pri zlej gramatike druhých silné reči :DDDDD

No a čo sa týka výmeny Príbežtekov, nechám ich tak, ako sú. Melodramatikuš telenovelu nedokážem brať vážne.

Lýdia J.12.11.2012
 

Okej, Jana, Tvoja voľba. Nechaj Príbežteky. Ale potom sa nečuduj, že mátelské polárne mravce - v Tvojom podaní, nedokážu poriadne zabrať!:))

jana tichá12.11.2012
 

Ale prosím ťa, tresky plesky :) Porovnávam sa v súťaži s druhými a skúšam, čo dokážem. Ale niekde nad tým je moje vlastné smerovanie, zámer, pudenie a cieľ. A k tomu sa viac približuje súťažný príbežtek. Že ma Lara poľahky predbehne (prajem to aj Alii), ma netrápi ani najmenej. ;)

Lara13.11.2012
 

Presne tak, tresky plesky. Tiež mám svoje smerovanie, zámer, pudenie a cieľ, doplním, že ešte štýl. Tiež len trénujem, testujem svoje schopnosti. Viem, ako chcem písať, viem, čo ma najviac vystihuje. Že ma niekto poľahky predbehne, ma netrápi. Ale že ma tak poľahky nechali spustiť lavínu vysvetľovačiek a obhajovačiek ma trápi dosť. Jana, veď vieš, že mne je blízka Tvoja Hora, to poletovanie medzi prózou a poéziou, tam Ťa najviac spoznávam, to si Ty. A ja som zasa najskôr tá ľahko nečitateľná Nina (plachý úsmev, jemná koketéria, naznačiť, navnadiť, schovať sa, zasa kúsok odhaliť...) a taká chcem aj ostať. Pekný deň Ti prajem.

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Jani, čítalo sa to celkom príjemne. Je tam prát nedostatkov v časovm slede, ale dnes sú rumingy a súkormné nemocnice. Možno sa to na nejakej deje aj takto s rodinou. Najsôr som mala dojem, že rodila doma:) Ten záver, ten je silný. Myslím, že viac netreba pridať. Je otvorený... všetkému.

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Ospravedlňujem sa za chyby, akosi som písala rýclo:)

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Prečo nesúťažiš? Vyvesila si aj súťažnú verziu?

jana tichá11.11.2012
 

PEM, súťažím, preklikaj sa. Tuším tu na druhej strane, volá sa to tiež Príbežtek. Ja som totižto napísala dve verzie pokračovania :D, tak aby som nesúťažila sama so sebou, jedna je z kola von.

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Akosi Tvoj príbežtek neviem nájsť:)Veľmi nma zaujíma, lebo sa nestáva často, aby som mohla prelúskať dva od jednej:)Čo už samo o sebe púta. Iné mi nezostáva, iba ten Tvoj druhý nájsť:)

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Tak, už som v obraze. To je tak jemné, čisté, prevzdušnené, lahodné, až cítim trávu po nohami, všetky vône presýteného vzduchu, a nádherné tvary detí Matky prírody. Ach, veľmi krásne. Záver ma však hádže, hoci sa silno vzpieram, kamsi inde. Akoby byť ženou nebolo úžasné. Ale podľa mňa, byť ženou a matkou, je úžasné:) Oba príbehy. Jedna minca, ktorá má dve strany. Ale na každej je potrebná kvalita, aby sa ňou dalo platiť. Tvojou sa platí:)

jana tichá11.11.2012
 

PEM, ďakujem ti :). A k tomu záveru: Byť matkou je úžasné, ale keď chce byť žena aj \"kariéristkou\", tak to potom skĺbiť s materstvom je nevďačné a ťažké.

Peter Elena Michael11.11.2012
 

Jani, kariéristka je trocha dosť pomýlená matka. Ale možno to len ja tak inak vidím. Sú hodnoty, ktoré sú vzácne vždy a dôležité sú priority. Skĺbiť prácu s materstvom je vždy dosť ťažké. Ale my ženy, ver, vieme robiť viac vecí naraz:) Však za predpokladu, že chceme a túžime:)

Zuzana10.11.2012
 

Prvý a druhý príbežtek sa nelučujú, až na ten štýl - prvý je pekne poetický, druhý nadsadeno-vecný, či ako to mám nazvať. Tak toto ja neviem, ja píšem furt rovnako, chapeau!
Dialógik v pôrodnici nemal chybu. Koniec dáva priestor ďalším kapitolám.

jana tichá10.11.2012
 

Píšeš stále rovnako furt dobre, Zuzana. :)

oly ole10.11.2012
 

Ahoj Janka,
k súťažnému príbehu. Len taký krátky obrázok zo života, ale páčil sa mi, tak ťa musím pochváliť. *** Teraz k tomu nesúťažnému. Asi nemáš dieťa, lebo takto to v pôrodnici neprebieha, ale si odvážna, že si to len na základe fantázie dala dokopy. Nesúťažný príbeh je taký nereálny.

E.E.10.11.2012
 

Oly, ty máš deti? (Ja mám dve a nerodila som ich na cisársky) Resp. v čom to podľa teba prebieha v pôrodnici inak? Ja by som skôr tipovala, že Janka deti má.

oly ole10.11.2012
 

Ahoj Elen,
ja mám tiež dve deti. Neviem ako k tebe, ale ku mne hneď po pôrode nepustili celú rodinu. V príbehu sa tam dokonca dostane cudzí chlap, ktorý tam nemá čo hľadať. S tým mliekom je to tiež inak. Pri prvom tehotenstve som mala zdravotné problémy a tak som veľa času strávila v nemocnici. Nestretla som sa s tým, že by tam nejaká žena začala kojiť takto, na požiadanie :)

E.E.10.11.2012
 

Áno, mlieko mi udrelo prvé do očí - to som hneď Jane vytkla, ak si pozrieš môj prvý komentár. O mlieku viem naozaj svoje:-) No nakoniec - výnimky sú, to sa v prírode stáva - doprajme to aspoň niektorým šťastliviciam a Maja predsa taká je - všetko pekne fyziologicky a bez komplikácií - až na tie duševné:-)) Rodinu som si všimla až po Tvojom (prvom) komentári. Hneď po pôrode tam isto nechodí celá, nie, ani u mňa nebola:-) Ale ten cudzí chlap mi ozaj nevadí - neviem o tom, že by sa museli ľudia, čo chodia na nadštandard legitimovať. Ak povedal otecko, určite to sestre stačilo. Tak toľko. Myslím, že koľko žien toľko skúseností. Snáď nás Jana ešte usmerní:-)

jana tichá10.11.2012
 

oly, rodina sa tam vtierkla a hneď ju vyhodili:D. Cudzí chlap, ktorý sa prihlásil ako otec bol samotnou sestričkou nasmerovaný do nadštandartnej izby - tam by mohol aj nocovať,keby chcel a zaplatil. Mať veľa mlieka tak rýchlo po pôrode je možné, hoci nie bežné.
Ale asi to zmením na mledzivo, keď tak strašne vŕtate :DDDD

oly ole10.11.2012
 

Ok Jani, nechcela som byť tak osobná, čo sa týka detí. Nechaj tak, alebo ako uznáš za vhodné. Môj pohľad je obmedzený na vlastné skúsenosti, všetko je možné :)

E.E.10.11.2012
 

No možno ten vpád rodiny do pôrodnej sály, ale zas stáva sa všeličo - ako aj s tým mliekom nakoniec:-)) A infúziu určite ordinoval lekár, si myslím - mohol mať na to x dôvodov:-))

jana tichá10.11.2012
 

No mohla by som sa vyjadriť - nevyjadrím sa :DDD Ale vpád rodiny do pôrodnej sály je možný, infúzia podaná sestričkou taktiež. S tým mliekom to bolo nadsadené, ok. mledzivo by bolo reálnejšie - ale vedeli by aj chlapi, čo to je? :DD

E.E.10.11.2012
 

si nedám pokoj - infúzia podaná určite - kto iný by ju podával? Doktori len ordinujú, frajeri:-) A aj keď sa nevyjadríš - stačila mi zmienka o roku -dvoch, aby som ťa zaradila:-))) A keby náhodou chlapi nevedili, majú google, čo sa im furt budeme prispôsobovať?:-))

E.E.10.11.2012
 

Odkiaľ vedel otecko o pôrode? Náhodou pricupital domov tesne po Nininom telefonáte? A Maja je prírodný úkaz - už 3 hod. po pôrode jej tečie množstvo mlieka... šak xápem, že to malo navodiť emócie (btw. na SK sa dojčí), ale aj tak. V skratke - som spokojná s tým, že toto je nesúťažná verzia, lebo záver ma nepríjemne prekvapil.

jana tichá10.11.2012
 

Otecko mal Informátora - ale máš pravdu, mohla som to viac zvýrazniť, nemusí to byť každému zrozumiteľné. Mlieko je predimenzované, to je jasné :DDDD, hoci sú také prípady. (známejšie sú síce úplne opačné prípady, a to je tiež extrém). Ale inak súhlas, díky.

E.E.10.11.2012
 

Ten informátor mi napadol, ale aj tak mi nešlo do hlavy, ako mohol vedieť, kedy Maja spontánne porodí a ako to mohol otecko z tej diaľky od pracovného stola stihnúť. Moja hlava je tvrdá.:-) Tak daj aspoň mledzivo, toho môže byť dosť až priveľa, už rovno pri pôrode:-)

DARK10.11.2012
 

Na mňa dosť rozpitvávania intímnych situácií, ale aj tak palec nahor.
Tam ten rozhovor hlavných hrdiniek, keď sa prvá pýta na samu seba - to je výborný nápad! (dala som výkričník, ale nekričím po tebe!:))
Tam o tom \"otcovi\" a jeho priateľovi, ktorý si niečo všimol (chlap a všimnúť?:)) je trochu prešpekulovaná pasáž, ale i tak je pasovačná, lebo veď v záujme pointy sa nejako muselo.
A tuším ste s Larou písali túto domácu úlohu za jedným stolom.
Verdikt: u mme dobrý.

DARK10.11.2012
 

Táto druhá mala byť súťažná verzia, prehoď ich.

jana tichá10.11.2012
 

Hi, vlastne máš pravdu - veď to mohla byť nejaká ďalšia \"priateľka\" pána manžela - a oveľa všímavejšia - tá by sa hodila na bonzáčku! Že mi to nenapadlo doprčic!

DARK10.11.2012
 

njn :D

Vasil10.11.2012
 

Jana, obodva Príbežteky sa mi páčili. Prvý poetikou a priestorom na ďalšie rozvíjanie príbehu, druhý realistickým zobrazením dvoch tvári ženského sveta. Prvý je otvorenejší vo vzťahu k možným cestám vývoja, akoby sa túlal lúkou a na nej predsa možno odbočiť kamkoľvek. Druhý je trochu uzavretejší, akoby postavený na cestu smerujúcu ku križovatke, ale určité možnosti vývoja sú už viac menej predurčené. Obidva sa mi však naozaj páčia. Gratulujem, bez ohľadu na to, ako súťaž skončí.

jana tichá10.11.2012
 

ďakujem Vasil, cením si.

Lara10.11.2012
 

Tak exotické meno, no toto? (V Príbežteku 2)

Páči sa mi charakteristika Niny, Ako som porodila? dobré. Táto nesúťažná verzia mala byť súťažnou, podľa mňa. Je v nej viac akcie a prekvapení. Súťažná verzia je clivá, dumkavá, pekné myšlienky sú v nej, ale je taká porazenecká.

jana tichá10.11.2012
 

Inak super, že ty máš Pascala - spolu je to také komplexné - jedni uznávajú iba tradičné mená (babka), moja Maja dala obyčajné meno, a tvoj Pascal je coolový, sledujúci dnešné trendy. :D

Porazenecká verzia je taký morský koník, kdežto nesúťažná je ryba v mori.

Lara10.11.2012
 

Pascal je francúzske meno, len preto sa tam vyskytlo, netuším, aké sú dnešné trendy, na-môj-veru. Ten modrý koník (či morský, vždy si ho predstavím len ako modrého) keby sa sem-tam usmial, som spokojná. Ale tehotná morská kobylka, ktorá si chcela vyskakovať, a takto pekne v ohrade skončila, postroj a zubadlo, už rozumiem - porazenecká verzia je morská kobylka. Viem, že rýb je plné more (zatiaľ), ale každá je (od nafty, napríklad) inak sfarbená a inak svetielkuje (od ortuti, napríklad). Toto bol môj porazenecký rybí vstup.

E.E.9.11.2012
 

Aj mne sa to páči. Hoci je to aj smutné, či clivé. Aj veľa pravdy je v tom. A nadhľad od tehotnej - ten by som čakala - možno - keď odrodí a zo všetkého sa konečne vyspí:-))

jana tichá10.11.2012
 

ďakujem Elena, k tomu spánku by som pridala ešte tak rok, dva, kým mama zistí, že sa dá od dieťaťa odpútať a normálne fungovať. :)

Osman9.11.2012
 

Súhlasím s Dark. Je to napísané janotichovsky, veď inak by si ani nevedela. :) A, páčí sa mi to. Ale, baby, vy ešte všetky beháte po lazoch a hrabete seno?

jana tichá9.11.2012
 

janotichovsky. Ja si nepripádam dáka originálna, takto predsa píše kde kto - čo pchá slová na prírodno do každej ...vety.
A znie to ako diagnóza, tak prestaňte. :)

Hííí....alebo žeby to ja mám?

Zuzana9.11.2012
 

Ja som tiež mala podobné stavy, keď som bola tehotná. Niektoré zmysly sa vyostria a zrazu vnímaš aj také banálnosti ako rosa na alchemille, či dissonancia kôs. Všetko sa to prepletá s nostalgiou a s obavami z budúcosti. A tiež so sklamaním, že si sa skĺzla do tradičnej ženskej roly -lebo čo iné ti už ostáva.
Dobré! Ďakujem.
Neviem, či by mi to ako pokračovanie príbehu stačilo, ale keby to bola kniha, bola by to skvelá reflexia pred kapitolou s novou zápletkou.

jana tichá9.11.2012
 

presnee, taká reflexia tehotnej na pozadí tvojho príbehu. Pokračovanie tam je, okolnosti som neriešila. Aj ja ďakujem.

elienka9.11.2012
 

Mám pocit,akoby som sa v Tvojom príbehu vyskytla aj ja.Aj u nás sa ešte takto stále pracuje pri kosení a sušení sena.Vždy sa na tú prácu veľmi teším,aj keď je to poriadna drina.Nielen,že mi pripomína detstvo,ale pri hrabaní sena môžem oprieť pohľad na Nízke Tatry,ktoré vidím ako na dlani.Veľmi pekný príbeh,blahoželám :-)).

jana tichá9.11.2012
 

ďakujem, teším sa, že ťa to oslovilo.

DARK9.11.2012
 

No je to prebásničkované, no, tlačí sa to do poézie, tlačí, dobre sa to aj tak číta, lebo sa mi to páči, veď vôňa pokosenej lúky vonia a zvuk dediny zvučí, ale musím ti vytknúť, že nenadväzuje na Zuzanu, je to iný príbežtek (však to len Lýdia mohla - dielko, kapitolka... :)), je sám osebe stojaci, nepriblížila si sa Zuzaninmu štýlu, lebo si sa nechcela, lebo si to chcela napísať inak a napísala si to poeticky janotichovsky, a už neviem, čo napísať, lebo som všetko napísala a stačí ti kritika a pochvala takto? :D

jana tichá9.11.2012
 

Stačí.Hapčí - pravda je - stačí.

jana tichá8.11.2012
 

MDVA - napísala som dve poviedky a toto je druhá z nich. Obe sa volajú Príbežtek. (tak schválne, pamätá si niekto, od koho ten výraz mám?) Neviem, či sem vycapím aj prvý Príbežtek, zatiaľ len chcem, aby ste o ňom vedeli. (neviem prečo, možno preto, lebo...nie,fakt neviem)

...možno preto,aby ste vedeli, aká som bola strašne agilná (začiatkom novembra 2012). Tak.

Lýdia J.9.11.2012
 

Ad: Príbežtek

Jana, ja chcem aj prvý Príbežtek. Tento je veľmi smutný. Okrem toho, ja gender moc nemusím. A, vďaka za agilnosť.:)

jana tichá9.11.2012
 

Nervajs, a čo je na tom smutné? :)) (keby si povedala nudné, alebo o ničom, ale smutné?!)

Lýdia J.9.11.2012
 

Jana, nie je to nudné, a ani o ničom, naopak. Páči sa mi, ako to je napísané. Prečo to na mňa zavanulo smútkom? To, ako je poňatá rola ženy a aký osud si pripravila Zuzaninej hrdinke. Myslíš, že praskajúce pľuzgiere na rukách a opuchnuté chodidlá sú dôvodom na veselosť? Alebo - sny rozptýlené vo vzduchu. A možno to je iba moja chyba, že som zle vnímala, najmä po prečítaní oznamu o Uli - rozptýlil sa môj sen, že ju budem mať pod stromčekom.

DARK9.11.2012
 

Aj sa prikloním k Lýdii, aj na mňa to pôsobilo trošku pochmúrne a aj tým sa to líšilo od Zuzany, lebo Zuzana napísala svoj príbežťok s nadhľadom a toto je skôr nostalgické. No ale veď ako hovorím samostatne dobré.

jana tichá9.11.2012
 

Mno, ten prvý príbežtek je dejový a nenostalgický, a možno, veľmi nepodarenou formou je aj nadhľadový. Idem sa naň pozrieť a trochu popichám a možno večer - MOŽNO - nesúťažne zverejním. A Dark, a ty kedy povieš Alii, aby pridala? A Lýdia - no aby som ťa nesklamala :D

DARK9.11.2012
 

Zverejni určite, nech prečítame a pofrfleme.:))
Pýtala som sa jej - včera, dnes aj zajtra (aj predvčerom a dva dni predtým) pracuje na svojej šesťdesiatej deviatej poviedke. To je point (nie džoint), čo? Furt je zavŕtaná v písaní, furt čosi prerába, dotvára, pretvára. Dnes poobede niekam ide, ale ževraj zajtra už to príde, lebo už to má, len to musí ešte 99krát prečítať, aby opravila, popravila, napravila, upravila, pripravila,
dopravila, zapravila, odpravila...

Lýdia J.9.11.2012
 

No, Jana. Po včerajšku? Neviem... daj. Skús. Aby som zasa mohla skákať z mámtalentov po Miškeho strechách. Mne je akosi stále nah...

catie6.10.2012
 

Jani, tvoja proza zaváňa basnou... Len ta dlzka a ta forma... :o))) A ten koniec... Ved ty vies, uz som ti o tvojich koncoch pisala. Tak aj toto bol jeden z nich - jeden z tych zvratov, ktore dokonalo dotvoria celok. U mna za 5*. I ked trochu inych ako u \"zvrhlej\" Moniky... :o)))

jana tichá6.10.2012
 

Ďakujem Catie, zvrhlá Monika dostala aj mňa :))))

jana mátelová5.10.2012
 

Z toho čo som tu na danú tému čítala, ma toto oslovilo najviac. Záver skvelý. A hlavne nie je to prvoplánové.

jana tichá5.10.2012
 

:)) Ďakujem!

Adhara5.10.2012
 

Láska tam podľa mojej skromnej mienky nebola, erotika tiež nie, ale to, že nastal zvrat oproti očakávanému sentimentálnemu rozuzleniu, sa mi páčilo – dávam štyri hviezdy.

jana tichá5.10.2012
 

Ďakujem za názor, v istom zmysle máš pravdu! Nič fyzické a hmatateľné sa nedialo, striktne rozumovo ani o láske -ako o konkrétnom vzťahu- nemôže byť reč. Ale hlavne je na tebe ako čitateľovi, ako si chlapove slová na konci vyložíš.

Lara5.10.2012
 

Horu poznám, u mňa výborné čítanie. Depresia Márie očividne poprerastaná snovými stavmi, odvážnymi, v príkrom kontraste s prežívaním reality - povedala by som, že tiež poznám. Precítene napísané, s obrazmi za slovami, nemám viac čo dodať.

Čítam Vás, prózu radšej, próze viac rozumiem. Hnevá ma, ako si z mojich slov poniektorí robia mantry a udeľujú im status definície, veď len píšem svoje názory, nič viac.

jana tichá5.10.2012
 

Lara, tykaj mi a nezlosti sa na nikoho, veď celá táto súťaž je vlastne skvelá zábava - a vyvracanie a potvrdzovanie nejakej (tvojej) \"definície\" je v podstate zamýšľanie sa nad literatúrou - hotový workshop :D, porovnávanie, kritika, možno aj (seba)zdokonaľovanie - a veď presne o to tu ide, nie?

Lara5.10.2012
 

V poriadku, od tejto chvíle všetkým bez výnimky tykám, aj tak je celé vykanie postavené na hlavu, to museli vymyslieť len nedávno. Čím chcem poukázať na to, ako sme čoraz zložitejší, sofistikovanejší a zároveň civilizovane unavenejší a hnevlivejší. Ale ja sa hnevám a hnevávam len tak naoko (aspoň samu seba o tom presviedčam), veď hnev škodí kráse aj zdraviu.

Peter Elena Michael4.10.2012
 

Janka, ešte si dovolím. Som rada, že bola zachránená. Ale ktovie, či si uvedomuje - šťastie. Tak akosi mi tam z neho kúsok chýba... Je v pokračovaní?:)

jana tichá4.10.2012
 

Ahoj, ešte v tejto chvíli si Mária neuvedomuje, že má šťastie - pretože má depku. Ale ak chceš pokračovanie ... povedzme tretiu časť, tak sa zatvárme, že je v Mikulášskej poviedke - z nej sa dá vydedukovať akože druhá časť, ktorá nie je momentálne vymyslená :D a povedzme že x-tá časť je Hora. (takže to pre Máriu aj tak neskončí dobre) :)

nikto4.10.2012
 

jana! Ty svina co si to spravila! Je mi smutno...je mi luto...

nikto dva4.10.2012
 

ze ta nemam pri sebe...

jana tichá4.10.2012
 

ale no taaak...(ty si rovnako dobrý)

Lýdia J.5.10.2012
 

nikto: Preboha, toto čo je tu za debila?!

Lýdia J.4.10.2012
 

Tichá? Priznám sa, že od Teba som čakala viac. Ani Ty nespĺňaš kritéria, ktoré na plnú hubu povedala Lara. Nemravenčíte. Asi, naozaj treba počkať na Osmana.:)

jana tichá4.10.2012
 

No, Osman by mal byť neprekonateľný, do toho vkladám veľké nádeje. :D

Inak som prekvapená, že si odo mňa čakala viac - ja som od seba nečakala nič. Často sa k mojim textom nevyjadruješ, a čo sledujem tvoje komentáre, tak viem, že sa ti páči iný štýl (prózy a poézie). Také jemnocitnejšie.

Lýdia J.5.10.2012
 

Jana, myslíš? Radšej nemysli.:) Mne sa páči aj Herdica. A že si odo mňa nečakala nič. Čo už... Čakaj aj - ja som neuraziteľná. Kecať tu budem furt.

jana tichá5.10.2012
 

Lyduš, :DDD, ja som od SEBA nečakala nič - vo význame, že som mala chuť sa zúčastniť súťaže, ale nechystala som sa spraviť žiadnu dieru do sveta a vaše (aj tvoje) reakcie ma len milo prekvapili. A ja som uraziteľná - ale nie tu na MT - preto si aj milión Niktošov (viz kúsok vyššie) môže kecať, čo chce. A Herdica sa páči aj mne - ak vyhrá, budem sa rehotať, pretože to bude dôkaz, že sme tu všetci zvrhlí, hoci sa tvárime presväto.

oly ole4.10.2012
 

Ahoj Janka,
akési zvláštne spojenie, nečakané. Nijako si lásku a erotiku neznásilnila, to je fajn. Tvoja poviedka sa mi páči. ****

jana tichá4.10.2012
 

Ahoj, možno preto zvláštne a nečakané, že je to vytiahnuté zo \"šuplíka\" a nie vytvorené na \"objednávku\". :Ď

E.E.4.10.2012
 

Áno! Pôsobivé obrazy a pod hladinou príbeh. 5*.

jana tichá4.10.2012
 

Áno, ďakujem!

Enri4.10.2012
 

Éj, tak toto sa mi veľmi páčilo. Všetko kdesi ukryté, trochu tajomné, s príjemnými pocitmi aj so zvedavosťou, s pointou a prekvapením na konci, no, veru za 5* :-)

jana tichá4.10.2012
 

Čo povedať - ďakujem!

Peter Elena Michael4.10.2012
 

Tak. Janka... Tento štýl mi je blízky:)

DARK4.10.2012
 

Ja v texte vidím dva rôzne príbehy, s trochou L a trochou E, akoby nikde sa nepretínajúce. A možno to tak iba chcem vidieť. Aj tak dávam plný počet, lebo ma zaujali oba. :)

jana tichá4.10.2012
 

No, nazvime to prvá časť a druhá časť :) Nájsť súvislosti je už na čitateľovi. A ďakujem.

Monika Kandriková4.10.2012
 

--- aj s prekvapením. Panečky. :D Páčilo sa.

jana tichá4.10.2012
 

Super, mám radosť. Ď

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

jana tichá

O mne

uvítam zmysluplnú kritiku
na moje výtvory, ktoré nie sú ani obhlodané na kosť pointy, ani roztomilo veršované
a isto im chýba to a hento
a všeličo inšie,
ale ja sa rada poučím a opravím chyby,
že z mojich výtvorov raz bude naozajstná tvorba...

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: