IKARIKAR http://www.ikar.sk

svet cítenia (Marián šichta)12.11.2013
 

0
 počet hodnotení: 0
prečítané 73, Komentáre 3

 
láska,bolest,sklamanie
Lúčenie

Neznášam lúčenie ktoré tak strašne bolí,
aké nádherné to bolo ked sme spolu boli.
Tá bolesť,ten smútok prúdi mi v srdci,
ách....ten môj mozog snívajúci.

Miesto šťastia,strach že o teba prídem,
miesto nenávisti,lásku v srdci nájdem.
Všetko som ti to sľúbil, 
tak povedz či som si toto zaslúžil.

Bez srdca povieš mi že koniec je,
viem že to tvoje srdce pre mňa nebije.
No aj tak neznášam to lúčenie,
ktoré tak veľmi bolieť vie.

Ja dalej snívam z boľavím srdcom,
ja dalej sa pýtam kto vlastne som.
Dalej trpím,smútim úplne sám,
...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

DARK13.11.2013
 

Na začiatok by som odporučila naučiť sa slovenčinu ako takú, aby sa predišlo základným chybám. Iba na základoch sa dá postaviť pevný dom, bez nich nikdy.
Na hlavnej stránke po pravej ruke nájsť Knihy o písaní a snažiť sa veľa z nich prečítať. K tomu si zaobstarať súčasnú poéziu, ak je snaha poéziou sa zaoberať.

A14.11.2013
 

súčasnú poéziu, s tým plne súhlasím
ale knihy o písaní, neviem, teória literatúry, nejaký ten Žilka určite, ale návody skôr nie..

DARK14.11.2013
 

Áno, teóriu, ako inak sa dozvie, čo je to lacný rým, že hlboký amatérizmus je na ňom založený a ak nechce skĺznuť do súkania slov, naivne si mysliac, že tvorí a davy už čakajú len naňho a jeho žvásty? Áno, davy niekedy vstrebávajú žvásty, dokonca sa o nich pochvalne vyjadrujú, veď nik im to neberie, každému čo sa páči, to nech hltá. Ale sme na literárnom portáli a tak by sme sa mali aspoň snažiť správať sa literárne a snažiť zamýšľať, čo za odkaz nám to ten druhý necháva, ak zrovna s nami nesúhlasí.
Ako inak sa dozvie, čo všetko ešte báseň znehodnocuje?
Ako inak pochopí (alebo aj nie), že je rozdiel medzi pojmami písať a tvoriť? Pivné drísty je niečo úplne iné - spievať ódy sa na ne dajú, ale... poučený autor i čitateľ je tá najlepšia kombinácia pre oboch a citlivé ucho súc poučeného sa predsa nebude rozplývať nad \"liapaním\" - ani nad smetným košom sa nerozplývame nad črepinami z rozbitého zaváracieho pohára.
Ako inak sa dozvie, že archaizmy ruka v ruke s novotvarmi prekladané napríklad inverziou sú tiež základmi nevedomosti? Veď o tom je tvorba poézie, že viem, čo vedia tí, čo vedia, a preto sa snažím nerýmovať neškolene: vedeli - sedeli - mysleli a pod.
Ako inak zistia, čo je rytmus, fonetika? Ono, ak niekto rytmus necíti, darmo mu bude kto radiť, aj tak bude podávať výkony hodné nanajvýš žiačika 1. stupňa ZŠ, ale aspoň sa dozvie, že rytmus, metafora, atď, atď. Ono aj široká slovná zásoba robí divy, aj mnoho iných atribútov, ktoré niektorí podceňujú až natoľko, že sú schopní osopiť sa na znalého, čo si to dovolil upozorniť ho na to, že existuje aj svet mimo neho, ktorý vytvára umenie len ostatní tomu nerozumejú?! Niektorí sú tu dosť dlho na to, aby sa dozvedeli (a hlavne pochopili) že niečo také ako genitívna metafora zabíja. Napíšu dokonca - veď mám dosť načítané, a pritom jej majú vo veršoch nespočet. Stačí sa ponoriť do rád všade do popredia dávaného Jozefa Urbana a človek zistí, či na to má alebo nie. A bude naďalej liapať pre hluché uši, alebo.. Tak veru, čítať treba.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Marián šichta

O mne

rad píšem poeziu a športujem a tak

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: