IKARIKAR http://www.ikar.sk

Trieštenie (Agnes Chrissie)3.11.2016
 

4
 počet hodnotení: 4
prečítané 278, Komentáre 16

 
1. Svätyňa (Trieštenie)
Karmela sledovala Rebeku, ako chodí hore-dolu a pohadzuje blonďavým vrkočom. Neveštilo to nič dobré.
„Zvládneme to aj samy,“ povedala bezstarostným hlasom, no v žalúdku pocítila bodnutie.
„Dobre. Nakoniec nás možno ešte dobehne,“ súhlasila s odchodom spolužiačka. Mračila sa a do úst si strčila necht.
„Než skončia koncoročné testy, všetky si obhryzieš.“
„Ja len...“ zarazila sa a vyslobodila ukazovák zo zubov. „Naozaj veríš všetkému, čo si o Hrádku zistila? Správy o archeologickom výskume sú fakty, ale to ostatné...“
„Bojíš sa starých kostí?“
„Nie, desím sa masového hrobu v jaskyni uprostred divokých hôr.“
Na tabuli s nápisom NAPANT, ktorú práve míňali, pristál krkavec. Našuchoril si perie, zakrákal a sledoval ich.
Vreckovkou si z krku zotrela pot a keď opäť zdvihla hlavu, tabuľa bola prázdna. S nadvihnutým obočím pozrela na kamarátku, no na konverzáciu v strmom prevýšení bola príliš zadýchaná. Bekina kondička nebola o nič lepšia, na vrchole kopca zhodila z pliec batoh a na líca si priložila fľašu.
„Mám dosť.“
Ela prevrát...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

p.balám12.1.2017
 

Gratulujem k talentu a fantázii a aj k tomu všetkému, s čím sa človek asi musí už narodiť ... Skrátka veľmi dobre napísané ( hodnotím na základe 7 doteraz uverejnených kapitol ). Jasné že isté technické chybičky sa dajú nájsť, tie ale myslím že popísali kompetentnejší už predo mnou. Môj komentár ber preto najmä iba ako povzbudenie. Sám som totiž zvedavý nielen ako sa vyvinie dej, ale aj tvoj štýl písania, lebo miestami si latku sama sebe nastavila vysoko :). Zatiaľ sa ti pomere úspešne a zaujímavo darí prepletať a navzájom dopĺňať epické, popisné a fantazijné pasáže.

Jácques5.1.2017
 

Zdravím, dovolím si vyjadriť sa k dielu. V prvom rade nesúhlasím s Mefistom, či Mefistou ohľadom potreby väčšieho množstva opisov, tu sú tak akurát, nie je to žiadne fantastické či mimoriadne atmosférické dielo, čiže naopak chválim za jemné, ale pomerne dobré opisy a dialógy. Teraz k chybičkám. Začnem prvou kapitolou a vypichnem len tie, ktoré mi vadili najviac. To ako si postava do úst strčila prst by som upravil. Neskôr je síce vysvetlenie, že šlo o obhrýzanie nechtov, ale prvý dojem je taký, že si proste strčila komplet celý prst do úst. Radšej priložila prst k perám, alebo podobne, musíš sa hrať so slovami. Cícerok potu vyznieva divne, radšej normálne pramienok alebo kvapky. ďalej mi je jasné, čo je myslené konverzáciou v stúpaní, ale to, že šli do kopca by som naznačil ešte predtým, opäť pre prvý dojem. Nebolo jasné čo sa tým stúpaním myslí, stúpanie na päty, stúpanie po schodoch či po kopci, ďalej je to už jasné, ale prvý dojem je dôležitý. Mäkké vlny pastviny? Akože na pastvine rástla vlna? Alebo myslíš vlnenie pastviny? V oboch prípadoch zlá vetná konštrukcia, resp. zle zvolené slová. Jednak pri pozorovaní vecí človek nemôže s istotou povedať či je niečo mäkké alebo nie, aj keby šlo o vlnu. Skôr biela, alebo niečo čo človek môže vidieť alebo cítiť. Ak sa však jedná o vlnenie pastviny, tak pastvina je väčšinou vykosená zvieratami, čiže by sa tam nemalo čo vlniť. Ešte sa k tomu vrátim. Neviem si presne predstaviť nabratie lienky, znie to príliš hrubo a silno, radšej nech si tú lienku len tak striasla do dlane. Pri lienke už je farebná lúka. Je tam teda aj lúka aj pastvina? Lebo lúka a pastvina sú dve rozdielne veci, jedno využíva človek a druhé je divé, jedno je vykosené pošľapané podupané a druhé kvitnúce a husté, jedno maximálne dvojfarebné, druhé farebné. Ale súdim len ako chlapec z dediny podľa toho čo som videl a zažil, čiže možno sa mýlim ja :D. Kulisa od umelca, ktorý strávil život v púšti by rozhodne nemala pne, kamene a konáre. Verím tomu, že v lese bola vlhkosť, mal akú takú trávu, určite nebol vyschnutý s popraskanou zemou a celý pôsobil mŕtvo temne, prehnito, čiže skôr umelec z močiarov. Teraz trochu morbídna otázka, vzduch páchol ako použitá železná panna alebo nie? Obe možnosti navodia odlišné atmosféry, je rozdiel ak má vzduch kovovú pachuť a krvavo-kovovú. „Blysla pohľadom po spolužiačke – len nechápavo civela.“ Kto? Spolužiačka alebo ona? Ak ona tak zmeniť na: „...a len nechápavo civela.“ a ak jej spolužiačka tak: „tá nechápavo civela.“. Nesmieš sa báť zámen, mnohokrát zachránia kožu čitateľom. Nimbus ako synonymum mraku odstrániť, pochopí to 8/10 ľudí. Vtipný bol holohlavý mladík so záľubou v svastike , no nepáči sa mi to povedzme z historického hľadiska. Nacisti a neonacisti používajú hákový kríž a O.K., je to identické so svastikou čo sa týka symbolu, ale má to rozdielny význam. Hákobý kríž symbolizuje nacismuz a rasizmus, svastika je však neškodný budhistický symbol Indov vyjadrujúci harmóniu. V starých kalendároch dokonca symbolizovala slnko. Preto skôr ten hákový kríž. Ďalej pri zdesení človeka sánka neovisne. Reakcia je taká, že naopak sklapne čeľusť a zuby škrípu o seba a človek nevie ústa otvoriť, dokonca môže mať krče. Pasáž s vianočnými prípravami zmeniť, viac zasadiť do deja aby bolo jasné, že k nemu patrí, lebo (opäť náš prvý dojem) to pôsobí ako súčasť úplne iného príbehu. To, že sa postava nachádza vo svätyni som nevedel kým neprišli vtáčie nožičky. Jednalo sa o imaginárnu alebo reálnu svätyňu? Máš tam totiž spomenutý oltár, ale oltár je len obetný stôl, svätyňa je omnoho viac. Keď tam chceš mať obe, musíš tam spomenúť obe, oltár boli tie kamene, a čo bolo svätyňou? Krkavec mal hruď rozťatú zlomeným čím? Zrejme vynechané slovíčko, pozor na to. Stále po sebe čítaj aj desaťkrát, ja to tak robím. Pri napínaní sa do úst derú žalúdočné kyseliny a obsah žalúdka, neviem či žlč samotná, každopádne ak by v takej situácii mal človek v krku čokoľvek, vydávil by sa aj keby šlo o neviem akého hrdinu. Pulzujúce žily na čele navierajú, nie roztínajú čelo, rozťať si predstav ako rozseknúť, rozpoliť. Neviem či je reálne počuť krv, skôr cítiť jej pulzovanie. Tu to končí, chválim za dialógy, aj keď aj tie by sa dali urobiť zaujímavejšie, treba sa hrať so slovami. Cítiť, že si vzdelaná a že čítaš, nad narážkami som sa usmial (najmä nad tým pytónom, mám bujnú fantáziu čiže :D ). Ako Galamboška som to musel prečítať, dokonca 3krát aby som sa nestratil, ale si na dobrej ceste, som zvedavý o čo pôjde ďalej, hlavne koho tam čakali. Zvyšné kapitoly okomentujem v nových komentoch a držím prsty ;) P.S.: neboj sa hrať s vetami, každú vetu rôzne kombinuj, dopĺňaj a maž a ver mi, že budeš mať dokonalé vety ;)

Agnes6.1.2017
 

Ahoj, v prvom rade vďaka, že si si našiel čas na taký dlhý komentár. Pobavilo ma, ako obsiahlo si sa venoval tej lúke a vlne, aj poznámka s chlapcom z dediny :D. Ono je to tak, že nad Sásovou sú kopčeky, ktoré už patria do NAPANT, ale nie sú to strmé, príkre hory, sú to len také \"vlny\" no a spojenie mäkké vlny som v súvislosti s opisom tuším už v nejakej knihe videla. Čo sa týka toho či je to lúka, alebo pasienok, je to aj aj, často je jedna vlna spasená úplne a druhá nie, t.j. vyzerá ako normál lúka. Za kulisou umelca z púšte si stojím - stredoeurópsky les videl len na fotke, alebo čítal o ňom v knihe a tak proste nakreslil prvky - kmene, kamene, konáre, ale bez života, lebo o ňom má len teoretické info, nenakreslí ševeliace lesy, pristávajúceho drozda, miazgu pod odlúpnutou kôrou...
Vzduch, ktorý oťažel a stmavol, objímal holinu ako železná panna. Však bol ťaživý, obrazne, vytváral tlak (oťažel) a ten vytvára aj mučiaci nástroj. Či?
Za svastikou tiež, o jej pôvode som študovala na VŠ a hákový kríž by napísal každý. Dnes som si prečítala toto: trust readers to read between the lines and understand you story´s subtext.
Sám píšeš, že \"rozťať si predstav ako... rozpoliť.\" A teraz si zadaj do google \"vein on forehead\" ;)
Žlč - jej horkosť v ústach cítiť možno, aj bez vracania, kukni net.
Nikdy sa ti nestalo, že si bol tak natlakovaný, stresovaný, alebo chorý, že si počul, ako ti pulzuje krv? Ja si spomínam, že áno.
Čo sa týka zámien, áno, predtým mi bolo vytknuté, že ich používam často, takže aktuálne hľadám balans v ich používaní. V niektorých knihách ich je tiež požehnane, neviem.
S tým pochopením a nutnosti čítať viac krát beriem, tu zase bojujem s tzv. vatovaním a nechcem byť obvinená z prílišného vysvetľovania, tiež tu budem musieť evidentne zabrať.
Díky za postrehy a snáď nabudúce :)

Jácques8.1.2017
 

Nie je zač, si síce len druhá koho som okomentoval, ale ta treba :) Bohužiaľ, ja a určite ani veľa čitateľov, ktorí by si prečítali tvoju knižku nepoznáme NAPANT (teda viem, čo to znamená, ale nikdy som tam nebol). Preto môže byť ťažké pochopiť mäkké vlny pasienok, pod tým si fakt každý predstaví dačo iné. A vážne pasienok a farebná lúka vedľa seba? To musí byť pekné no :D a opäť k tomu umelcovi, ak o lese počul alebo ho videl na fotke, tak už len tým, že je umelec by ho nakreslil tak ako o ňom počul alebo ho videl, najmä ak by bol v púšti, pretože to sú 2 totálne odlišné biómy. Ak chceš dosiahnuť, aby daný umelec nakreslil les z počutia, resp. že ho videl kedysi veľmi dávno a nakreslil by ho takto hororovo, melancholicky, tak to skôr kreslil keď bol na doživotie v temnici, alebo na samotke alebo kde, ale nie na púšti, proste mi to nejde dokopy, ale je to samozrejme tvoj príbeh, ja ti len vravím ako to pre mňa vyznie oveľa logickejšie (ale nie som expert no). Ten vzduch, ktorý oťažel a stmavol veľmi nerozumiem, spomínal som ti čosi také v mojej kritike? Ja so spomínam len, že som sa pýtal, či bol vzduch cítiť železom alebo aj krvou a bola to len taká moja osobná otázka a nie narážka na chybu :D (pretože si mala prirovanie s pachom železnej panny a chcel som vedieť či použitej alebo nie :D ) K svastike, samozrejme, každý to pochopí, každý aj podľa svastiky zistí, že sa jedná o chalana od nacistov. Ale táto téma je pre mňa ako historika strašne citlivá a vadí mi, keď ľudia spájajú hákový kríž so svastikou, fašistov s nacistami atď, ale opäť je to tvoja vec no :D Nestretol som sa so žlčou v ústach a nekuknem si net, budem ti veriť :D A áno, pulzovať krv som počul, ale nepočul som krv. To pulzujúcu krv by si tam mala dať, nie je to žiadna chybička krásy. Na záver opäť len, tvoje dielo, tvoje rozhodnutia, toto sú len moje postrehy, ktoré môžu ale nemusia byť oprávnené. Uvidíš, že aj moje diela nie sú bohviečo a sú plné chýb, možno aj takých, ktoré vytýkam tebe. Ale stále je ľahšie skritizovať dielo iných ako svoje vlastné ;) Lúčim sa a veľa zdaru

Agnes8.1.2017
 

:D
tú pulzujúcu krv a aj pár vecí som upravila, čiže ešte raz vďaka.
Som rada, že je tu niekto dobre naladený, lebo s kritikou... všetci vieme, ako to je. Isteže, posudzovať iných je malina a keď čítaš svoje dielo hoci aj po stý krát, neuvíš žiadnu chybičku, resp. neuvidíš už vôbec nič :)
Neboj sa, pozriem sa aj na teba, hehe :D. V dobrom, samozrejme, don´t worry. Potom si môžeš prečítať ďalšiu moju stať, na oplátku.
Ahoj :)

Alia S.4.12.2016
 

Ak sa aj deje niečo nezvyčajné, obklopí ho veľa nepodstatného, vágneho a rozťahaného. Pripomenula si mi Troch pátračov, vydávajúcich sa za dobrodružstvami s podivne zauzlenými prípadmi a nečakaným záverom, ale nie tak zaujímavo, že by som hltala každé slovo a čakala na pokračovanie, potom na rozuzlenie. Čo ruší, sú všetky začiatočnícke neduhy: zbytočné prídavné mená, veľa ukazovacích a privlastňovacích zámen, prísloviek. Možno dielo nie je zlé, ale neudržalo moju pozornosť dlho, vlastne, skôr som preskakovala. Občas sa vyskytne chyba - cop sa zakmital: cop je nespisovné, zakmitať bez \"sa\".

Ešte by som radila písať jednoduchšie, nehľadať zložitosti, ktoré vlastne retardujú: v tej chvíli už opustili asfaltku, tak (taký) výstižný opis atmosféry ju okamžite nainfikoval, potom sa Elino vedomie vzdalo... Radšej bez kudrlín a radšej sa vyjadruj prostredníctvom slovenských slov ako cudzích výrazov. Mám dojem, že sú s tebou ako autorkou zliate aj postavy, nepostrehla som odlíšenie, všetky majú snahu vyjadrovať sa zložito ako ty. Dielo neodsudzujem, má čosi pozitívne, láka nazrieť ja nabudúce, nevzdať sa hneď, ale pýta si trochu iný prístup.

Agnes5.1.2017
 

Ahoj Alia. Aj som si vravela, kedy sa zastavíš a som rada, že sa nakoniec stalo :). Videla som tvoje pripomienky pri iných dielach, takže tvoje hodnotenie \"len\" na pár odstavcov potešilo. Tvoje postrehy že sú k veci a pokúsila som sa na nich zapracovať. Dúfam, že sa ešte zastavíš a poradíš. Ahoj

Alia S.4.12.2016
 

Oprava: nazrieť aj nabudúce.
Zabudla som: slová ako tentoraz, dnes, tento, tu - sú pojmy bezprostrednej súčasnosti a blízkosti. Keďže sa príbeh odohral v minulosti, nie sú do textu vhodné, keďže \"dnes\" nie je dnes, teraz, \"tu\" nie je vedľa čitateľa, prostredníctvom pojmu \"tento\" ukazujeme na niečo, čo môže vidieť spoločník, no čitateľ je inde ako autor a pod. V priamej reči áno, mimo nej nie.

Ľudo28.11.2016
 

V rámci vitálnej indikácie, len jedna podstatná rada. Uvádzacia veta, ktorá nasleduje po priamej reči alebo je pred ňou, sa musí zmyslovo (od slova zmysel) dotýkať podstaty obsiahnutej v samotnej priamej reči. Vlastne ju dopĺňa, osvetľuje. Tej vete sa hovorí, veta uvádzacia.
\"Milujem ťa,\" zahanbene zašepkal Tóno.
To, že nerešpektuješ toto formálne pravidlo, mimoriadne znevýhodňuje tvoj text a doslova ho invalidizuje. Ak ku priamej reči nemáš čo povedať, pokračuje sa potom na novom riadku.

Takto poňatý text je málo čítaví. Nedokázal som prečítať viac než niekoľko viet z Tvojho textu.

Agnes Chrissie28.11.2016
 

Vďaka, opravené.

Galamboška28.11.2016
 

ahoj Agnes.. tak som sa dostala k tvojmu dielku. Neviem, či budem vedieť správne vyjadriť, ako na mňa pôsobí, ale dúfam, že sa z toho vysomáriš. V prvom rade som dosť ovplyvnená Karikovou Trhlinou, ktorú som dočítala pred pár dňami.. slovesnká príroda, pátranie po tajomných miestach, zahrávanie sa s ohňom.. Nepíšeš zle, vidno, že máš nápady, no každú kapitolu som si musela prečítať 2x, aby mi dala zmysel. V texte máš veľa dialógov, ktoré však neposúvajú príbeh dopredu. prešítala som tri kapitoly, no aj tak nemám pocit, že sa niečo udialo. možno sa mýlim a v ďalšej kapitole sa dej rapídne posunie dopredu. začiatok je veľmi dôležitý, musí byť naozaj pútavý, aby si chytila čitateľa na háčik. Pri tebe som trošku čakala, čo sa stane, ale určite sa ku kapitolám vrátim. Ešte jedna vec mi udrela do očí.. opakovanie mien.. mne raz vydavateľka povedala, že na jednej strane by sa meno nemalo opakovať častejšie, než 2-3x, no ty ich máš dosť frekventovane. skús sa s nimi pohrať, nahradiť ich niečím iným.. napríklad nie Beka, ale spolužiačka, kamarátka, blondínka, dievča, ktoré si zmyslelo a podobne. možno budeš prekvapená, kde všade ich (ne)treba.držím palce pri ďalšej tvorbe.

Agnes Chrissie28.11.2016
 

Ahoj Miška,
ďakujem, že si sa zastavila a tiež za konštruktívnu kritiku. Som za ňu rada, lebo keď som to teraz prerobila, naozaj sa mi text zdá lepší, ale myslím, že by som sa na to ešte mala pozrieť s odstupom. Budem rada, ak sa ešte zastavíš.

Mefisto26.11.2016
 

Ahoj Agnes :)

bola by som veľmi nerada, keby ťa moje hodnotenie, môj názor nejakým spôsobom urazil. Snažím sa na to dávať pozor, zrejme márne :) Preto som hneď napísala, že to nebudem hodnotiť po prvých dvoch častiach, pretože na to nemám právo. Súhlasím s tým, že sme zrejme každý na inom kontinente čo sa týka literárneho textu. Tvoje dielo si nájde svojich čitateľov v cieľovej skupine, ale ja to zrejme nie som :)
Ak ide o tie slovesá, chcela som len naznačiť, že to, ako niekto - vyhlási, oznámi, hlesne, vyprskne, - mi je úplne jasné aj bez toho aby to tam bolo surovo napísané jednoslovne, poprípade len iným synonymom. Vadí mi to aj vo vydaných knihách, vadí mi to aj tu na MT, nečítam predsa scenár.
To čo som napísala, že to na mňa pôsobí staticky a kŕčovito, tiež zrejme pramení z našich rozdielov. Jednoducho ešte stále nevidím ten svet, ktorý máš ty dopodrobna vytvorený v hlave a chýbajú mi informácie na jeho predstavu. To, kto je čo a aký, mi naozaj zatiaľ po dvoch častiach nemalo ako dôjsť:)
Nesúhlasím s tým, že podstatou literárneho textu je podať čitateľovi informácie s použitím čo najmenej slov.
Vatová problematika je skutočne na filozofickú debatu, takže k tomu sa ani vyjadrovať nebudem :D
Pokiaľ ide o komentovanie iných diel, ak mi absolútne neschopná gramatika rovno nevypichne oči, nemám prečo niekoho karhať za to, že sa mu niekde prehodí písmenko, nedokončí slovo, použije nesprávne i/y, alebo zle rozloží vetu. Všetky texty tu na MT sú surové, často neprekontrolované, preto to ani nekomentujem, aj majster tesár sa niekedy utne. Vidím väčší význam v tom, keď ma niekto zaujme príbehom a nie dokonalou slovenčinou. Keď už sme pri tom, aj vydané knihy obsahujú často gramatické chyby z nepozornosti, kde by som to teda rozhodne už nečakala.
Takže sa zhodneme na tom, že náš vkus je rozdielny. To je predsa v poriadku :) nemôže sa všetkým páčiť to isté. Pokiaľ ťa môj komentár nijako neobohatil, nič ti nedal, nepáčil sa ti, tiež to je v poriadku:) Vypusti ho jednoducho z hlavy. Nebudeme sa ťahať za slovíčka, keď je jasné, že nikdy nedosiahneme konsenzus :)

Agnes Chrissie27.11.2016
 

Noo počkaj, počkaj, ja netvrdím, že tvoj komentár mi nič nedal. Ako som písala, našla som v ňom dve veci, ktoré som si nechala prejsť hlavou a už na nich aj pracujem, takže vlastne fajn.
Vieš, ako je to s kritikou a s tým ako sa podá :)
Vatovú problematiku tu naozaj nemáme šancu rozobrať, ani moje slová o nej nevyjadrujú asi celkom to, čo mám na mysli :). A k filozofii sa ani nevyjadrujem :D
A k iné diel už myslím nemá zmysel riešiť.
Som zvedavá či sa ešte zastavíš a pozrieš sa či ti pokračovanie viac „zachutí“ :)

Mefisto25.11.2016
 

nebudem ti to hodnotiť po dvoch častiach. Na to je skoro. Spravila som si z toho krátky výťah:
vyhlásila
spýtala
uškrnula 2x
oznámila
ukázala
zapišťala
zdúpnela
zaklamala
hlesla
vyštekla
vydýchla
zaškeril 2x
vyprskla
zasiahla
zaštebotala
zaškaredila
zaprotestovala
vzdychla

takto zakončuješ priamu reč. Vždy. V budúcnosti sa nevyhneš tomu, aby si nezačala tieto slovesá opakovať. A to už bude vadiť omnoho viac, ako teraz keď mi to iba jemne bije do očí. Popracuj na tom a uzatvor priamu reč inak + pridaj viac opisov, kto ako čo robí, kam sa pozrie, čo vidí. Pokojne medzi tu priamu reč, takto to na mňa pôsobí kŕčovite a staticky.

Agnes Chrissie26.11.2016
 

Ahoj Mefisto, v prvom rada vďaka za tvoj čas.
Ale tých radov je tu viac :)
...takto zakončuješ priamu reč. VŽDY. Stačilo preletieť si môj text jedným okom a toto tvoje tvrdenie sa ukázalo ako nepravda. Nie je trochu škoda napísať na prvý príspevok autora hneď prvý komentár, že v budúcnosti sa nevyhnem opakovaniu slov? To nevieš. Zamrzelo, z hľadiska opakovania slov som si to prešla viac krát. Dielo je dopísané, čiže...
Čo by som si z tohto tvojho názoru mohla zobrať? Hm, možno, že menej používať jednoslovné „dovetky“, ak špatia text. Na to sa pozriem.
Tvoja druhá výčitka:„pridaj viac opisov, kto ako čo robí, kam sa pozrie, čo vidí“. No, na môj vkus je veľa diel na mamtalent prehustené vatou a tiež mám dojem, že ich to odlišuje od publikovaných kníh. To je samozrejme, môj názor. Podstatou literárneho textu je podať čitateľovi informácie s použitím čo najmenej slov, vyhodiť vatu. Ak máš pocit, že niekde nie je jasné kto z mojich hrdinov čo hovorí, alebo z ich priamej reči nie je jasné, aký majú na danú situáciu názor, to by som skôr ocenila, keby si ma na to upozornil. Pravda je taká, že práve v tomto diele som sa snažila vymazať všetko, čo text neposúva a bez čoho aj tak plynie hladko ďalej. Nie je ti už po dvoch častiach jasné, že Rebeka je strachopud, Rado je ľahkovážny „fiškus“ a Ela je tvrdohlavý bádateľ? Aj bez vaty?
Čiže z tohto tvojho druhého názoru si zobrať možno to, že ak na čitateľa text pôsobí kŕčovito a staticky, možno to chce o niečo viac „show“, ak natrafím na miesta, kde by mohol byť čitateľ zmätený, alebo mu chýbala nejaká informácia.
A ty Mefisto, máš tu na MT nejaké dielo či si len čitateľ? Nemyslím to zle, len ma zaujíma tvoj literárny vkus. Ide o to, že na dielo istej autorky si tu napísal kladné hodnotenie a na tento istý text som ja napísala, že potrebuje prepracovať po stránke štylistickej, gramatickej a celkovo skontrolovať, vychytala som jej chyby. Autorka súhlasila, pretože text bol surový, starý a neprekontrolovaný (podľa nej). A mala tam aj veľa tej spomínanej VATY. Skrátka si na základe tohto myslím, že v literárnom texte sme každý na inom kontinente. Ale možno sa mýlim :) Čítaš aj horory, máš nejaký obľúbený? Rada dostanem odporúčanie na dobrú knihu, ktorá tvojmu vkusu vyhovuje, na tom sa človek dobre učí (a okrem toho samozrejme ukojí svoju čitateľský chtíč :)

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Agnes Chrissie

Rastrv Grafika1.jpg
O mne

Musela som prečítať stovky kníh, aby som našla žáner, ktorý ma vyslovene baví písať. Ido o mysteriózne thrillery s historickými prvkami. Moja prvá poviedka s názvom Trieštenie vznikla ako seqel v prestávke, ktorú som si potrebovala dať po dopísaní románu Svetluška.
Rada prijmem konštruktívnu kritiku a na oplátku si prečítam vaše diela.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: