IKARIKAR http://www.ikar.sk

Úlomky duše (Milan Hajaš)15.3.2014
 

3
 počet hodnotení: 25
prečítané 2433, Komentáre 272

 

 
Iba sen
 
Plaché ráno zobúdza oči,
blúdim chodbami.
Trasiem...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

ani smradu10.12.2014
 

po umelcovi! a čo sme si mysleli, že sa vyjadrí? veď poĎakoval!

:-)

Alia S.9.12.2014
 

Milanko, k predošlým komentárom, ktoré sa ťa snažia prebrať studenou sprchou, mám nutkanie napísať predovšetkým, že existujú len dve možnosti: buď si vymýšľaš, alebo ti zbierku zaplatia rodičia.
Podaktorých (mňa určite) totiž nikdy nepresvedčíš, že po tvojich útržkoch z novinových správ prípadne z inej literatúry síce občas dobre skombinovaných, ale väčšinou zle priradených a doplnených (okrem iného) siahli vydavatelia a ponúkli sa.
Isto si si neuvedomil, ale svoju zbierku si nazval naozaj príznačne: „úlomky“.

Šplháš sa síce po rebríku, ale ak si v tomto momente myslíš, že už stojíš na správnom šteblíku, tak zatiaľ naň nedočiahneš ani špičkami prstíkov rúk.

Preto moja dobrá rada znie: nechaj vydávaniu čas, zrej.
Raz pochopíš aj tých, ktorých si v domnienke závisti tvojho siahnutia si na jeden z najvrchnejších šteblíkov častoval nedôstojne, pochopíš aj to, že tvoja tvorba nedýcha, neplynie, vykazuje známky základných chýb a omylov a že jej stále chýbajú skúsenosti aj vedomosti.

Môžeš to, čo som ti napísala, pokojne nazvať závisťou, ale zakončím opäť rebríkom: nenáhli sa, nepreskakuj priečky, na každej leží niečo dôležité.

V tvojom veku je možné predpokladať, že detailne neporozumieš, ale i tak končím otázkou:

Pochopené?

Miriam Mikulková9.12.2014
 

A ešte k tomu potľapkávaniu. Tá veta že opäť dráždi tigra bola konštatovanie, nie povzbudenie.

gregor9.12.2014
 

Priznám sa, že na stránku chodím len z času na čas, \"skontrolovať\", či moji \"obľúbenci\" nezapratávajú opäť priestor svojimi nepodarenými remakmi.
Nebyť obrázku a mena v zátvorke, naozaj by som bol presvedčený, že toto je ďalší rozlúčkovo-sebaobdivný vstup spisovača németha.
Je to pubertálno-teatrálny (Význam cudzieho slova „teatrálny” v Slovníku cudzích slov:
teatrálny → divadelný; strojený, predstieraný) pokus o prezentáciu vlastného ega. Úprimné poďakovania sa nedejú na takejto platforme ale ako všetko, čo má naozaj hĺbku, osobne.
Milan, je treba vedieť kedy a akým spôsobom poďakovať! Ty očividne nevieš jedno ani druhé.





No a bonbónikom na tejto tortičke ozdobenej narcismi je veta nižšie:
\"To, čo som ja vo svojom živote dokázal a čo ešte dokážem, sa tebe a premúdrelej hlave ani nesnívalo.\"

Na toto už nemám slov! Snáď len:
DAJ POZOR, KEĎ POLETÍŠ Z TEJ SEBAOBDIVNEJ TORTY DOLE NA ZEM! PRISTÁTIE BUDE ISTOTNE DRSNÉ, AK NIE BOĽAVÉ!


Nech sa darí!
(Máš určite pravdu, závidíme ti tu všetci, aj tí, čo ťa potľapkávajú. O nič iné nám (mne) celý čas nešlo.)

Miriam Mikulková9.12.2014
 

Ahoj Greg,
myslíš, že je jednoduché neustále čítať tvrdé a sarkastické kritiky od ľudí, ktorí sa nedokážu normálne podpísať? Pre niekoho je to len hŕba humoru (haha, hihi), ale autorov tento prístup zraňuje.
Alebo to je všetko v poriadku? Aha, zabudla som, to sa môže.

Možno to poďakovanie bolo teatrálne, ale písal ho päťnásťročný chlapec. To, že sa to dá aj inak sa dá aj vysvetliť inak, ako neustále útočiť a robiť si posmech.

gregor9.12.2014
 

Milá Miriam,
je pre mňa irelevantné čo považuješ za \"v poriadku\" a čo už nie. Ja som to s týmto chlapcom skúsil. Dobre, možno aj tvrdo, možno aj sarkasticky. Nemyslím si, že som naňho útočil, či robil si posmech. Naopak, som si vedomý, že som ho správne nakopol!!! Jedného dňa sa stal pre mňa nezaujímavým. On vie prečo a nepomôžu žiadne detinské výhovorky a ospravedlnenia. Skončil som tu! Aj dnes som sa ozval len vďaka tej silnej ponáške na németha. To je celé, pani obhájkyňa teatrálnych chlapcov! (to len aby som dostál tvojmu obrazu o sarkastickom posmievačovi)

Miriam Mikulková9.12.2014
 

Ja som narážala na komentáre bez podpisu, nie na tie, nad ktorými stálo Tvoje meno. Naopak, tie sa mi páčili, rovnako ako ten, ktorý si pridal dnes. Nevadí mi tvrdosť a úprimnosť, len výsmech. Nebudem sa obhajovať, Teba som sa dotknúť určite nechcela, ak sa tak stalo prepáč.

Gregor9.12.2014
 

Rozumiem, netráp sa! Aj zlá skúsenosť je na niečo dobrá. Pre mňa, pre teba i pre Milana a jemu podobných (myslené pozitívne).

Miriam Mikulková8.12.2014
 

Ahoj Miňo,
Tvoja drahá a verná čitateľka Ti drží palce. :) Čitatelia nie sú len tí, ktorí komentujú. Máš odvahu, opäť dráždiš tigra. A nezabudni, poďakovať nie je hriech, naopak. :)

Milan Hajaš8.12.2014
 

Ahoj Mirka,
ďakujem veľmi pekne, vážim si to. :)...viem, že čítatelia nie sú len tí, ktorí komentujú, ale vysvetľovať to takým ľuďom, akí sú pod mnou, je zbytočné :) Poďakovať sa patrí, podľa mňa :)... a ak mám povedať pravdu, robím to rád :) rád dráždim takých \"tigrov\"...

Natália8.12.2014
 

Milan, k čomu je dobré takéto teatrálne ďakovanie a vyhlásenie zbierky za ukončenú, ktorá má na čele ešte stále vypálenú genitívnu metaforu?

ježištojetrápne7.12.2014
 

ty si vážme decko! zrelý autor by sa pochválil, kaž keď by mal podpísanú zmluvu s vydavateľom alebo keď mu sponzori prisľúbia zaplatiť vydanie knihy. je to smiešne :o))))))
minuli sa ti básne, tak sem šľahneš takýto servilno-narcistický oznam?




oh


ach


grzhg

Milan Hajaš7.12.2014
 

Kto povedal, že už nemám podpísanú zmluvu s nejakým vydavateľstvom? Táto zbierka bude onedlho vydaná, mira :) Áno, dobre čítaš. :)
a mimochodom, trápne komentáre od teba takéhoto typu sú mi smiešne prepáč, ale na tvojom mieste by som sa už toľko neponižoval. :)

mimochodom7.12.2014
 

hovoríš o \"drahých a verných čitateľoch\"??? a to je kto? miriam a cathleen?? a že kto sa ponižuje a zosmiešňuje :-)))

blablabla7.12.2014
 

uverím, keď uvidím v kníhkupectve! toto nie je o bábovičkách na tvojom piesočku hahaha!





dúfajme, že nevykročíš v sebaobdivných šľapajách pána GN!


(PS: o moje \"ponižovanie\" naj obavy, máš dosť roboty so sebou, ako vieme :-DDDDDD)

Milan Hajaš7.12.2014
 

A hlavne, nauč sa už konečne písať, v tvojom veku by si to už mala ovládať.:)
a nájdi si niekoho iného, komu budeš komentovať, lebo mňa tvoje komentáre vôbec nezaujímajú. Na tvojom mieste by som sa hanbil. Ak mi závidíš, nemusíš to dávať najavo takýmto spôsobom. To, čo som ja vo svojom živote dokázal a čo ešte dokážem, sa tebe a premúdrelej hlave ani nesnívalo. Skry sa radšej :)

upokoj sa!7.12.2014
 

uži si svoju hahaslávu a nespadni pri tom na hlavu! triezve a zrelé úvahy ti aj bez toho robia problém!!





:-)

Natália5.12.2014
 

Milan, snaha sa cení a väčšinou vedie aj k úspechu. V tejto tvojej básni mi chýba poézia. Použité jazykové prostriedky, podľa mňa nesplnili požadovaný efekt. Mne to pripadá ako by si si prečítal nejaký článok a navliekol ho do imaginárneho vzťahu. Niekedy na báseň stačia tie najjednoduchšie slová pospájané tým správnym systémom, ako to nad tebou urobila Miriam a hups, je tu emócia. Môj postreh.

Miriam Mikulková28.11.2014
 

Každá kniha čaká na prečítanie. Aj tá bez názvu. A možno by bolo fajn občas čítať dozadu a spraviť poriadok s interpunkčnými znamienkami.

Neostať sama, byť CELÁ prečítaná.:))

Páči sa mi Miňo. Pekný víkend Ti želám.:)

Milan Hajaš28.11.2014
 

Presne ako píšeš, Mirka :) Ďakujem veľmi pekne. Pekný víkend aj Tebe :)

Lucinka27.11.2014
 

Milan,

možno si liekom
na samotu
na ktorý sa dopláca
nevyhnem sa vedľajším účinkom
ako jedna z desiatich
môžem priberať
ako jedna zo sto
mať nočné mory
alebo
ako jedna zo stotisíc
poruchy srdcového rytmu

možno osudové
možno osudné

Dobre sa čítaš.

M.M.28.11.2014
 

Aj táto sa páči :)

Ako jedna z milióna zabudnúť. :)

Milan Hajaš27.11.2014
 

Ahoj Lucinka,
veľmi pekná báseň. Máš určite veľký talent. Ďakujem za zanechanie povzbudivých slov. :)
Pekný večer :)

fas28.11.2014
 

Páčilo obe tiež ;-)w

cathleen19.11.2014
 

Milan, páči sa mi znak rovnosti. Určite ho skoro použiješ.
Naozaj,
naozaj,
naozaj.

Milan Hajaš20.11.2014
 

Cathleen, ďakujem veľmi pekne. :) Takéto komentáre ma dokážu veľmi povzbudiť, samozrejme aj kritické, ale tieto samozrejme vždy viac potešia. :)

Miriam Mikulková19.11.2014
 

Ahoj Miňo,
táto mi príde príliš útržkovitá a potom ma asi odrádza matika.
Vrátila som sa prečítať si ešte tie predchádzajúce a najviac sa ma oslovujú:
Okolo je pusto, Nepripravený a Kto.:)
Ty vieš, že sa mi viac páčia jemnejšie texty, ale je to len môj osobný pohľad, možno práve táto posledná je hodnotnejšia. :)
Pekný večer Miňo.:)

Milan Hajaš20.11.2014
 

Ahoj Mirka,
to ma mrzí, že ťa neoslovila. Ale vieš, že vždy sa snažím písať najlepšie ako viem, čiže sa musím snažiť ešte viac. Matika...no áno, existujú menej príťažlivé témy, možno sa niekomu zapáči aj táto najnovšia, dúfam... :)

Miriam Mikulková20.11.2014
 

Nech Ťa to nemrzí Miňo, nepíšeš pre mňa. Nenapísala som, že nie je dobrá, len slová súviace s matematikou vo mna vyvolávajú negatívne emócie...to je ale moja chyba. Si šikovný a ja si v Tvojej tvorbe vždy nájdem to, čo sa mi páči. :)

Miriam Mikulková8.11.2014
 

Ahoj Miňo,
\"Vsevediace oko\" sa mi páči. V Tebe sa ten vek asi zdvojnásobuje. V pocitoch a myšlienkach. :)
Krásny víkend Ti prajem.:)

Milan Hajaš8.11.2014
 

Ahoj Mirka. :)
Myslím si, že je to lepšie, akoby som mal rozmýšľať ako osemročný :) Ďakujem. Som rád, že sa Ti páči :)
Krásny víkend aj Tebe :)

Miriam Mikulková29.10.2014
 

Ahoj Miňo,
naozaj by malo byť príťažlivosť toho muža, ale urob ako uznáš,
posledná strofa sa mi veľmi páči. Pekný večer Ti prajem. :)

Milan Hajaš29.10.2014
 

Ahoj Mirka :)
V tom prípade to opravím. Ak sa to už viacerým takto lepšie pozdáva tak budiš :) Som veľmi rád, že sa Ti páči :) Pekný večer aj Tebe :)

Ján29.10.2014
 

Milan, ak platí posledná strofa, Tvojej básnickej tvorbe to len prospeje.

Milan Hajaš29.10.2014
 

V tom máš dozaista pravdu, Ján. Šťastnému človeku sa ťažšie píšu takéto básne :)

Natália29.10.2014
 

Milan, prečo nedáš prirodzene plynúť slová, nebolo by lepšie „Príťažlivosť toho muža“ ? A zase zaťahuješ necitlivo vedu do poézie, okrem toho už tieto obrazy sú tu na stránkach nedávno použité a oveľa lepšie. Môj názor.

Milan Hajaš29.10.2014
 

Je to tvoj názor a ja Ti ho neberiem.:)

Miriam Mikulková22.10.2014
 

Zvláštne Miňo, mám pocit, že sa začínaš uberať iným smerom.
Alebo to bude tým, že scenár neexistuje...:)
Zajtra sa porozprávam s tým kameramanom, alebo už dnes?
Mne sa to páčilo.:)))

Milan Hajaš23.10.2014
 

A akým, Mirka? :)Netreba sa s ním rozprávať, on vie čo robí :) Ďakujem veľmi pekne.

M.M.24.10.2014
 

Však ja som žartovala. Ale niekedy sa s ním predsa rozprávam. Hlavne vtedy, keď mám pocit, že ja neviem, prečo to robí. :)
aj keď by mi malo stačiť, že on to vie....no ale som to fajne domotala. :)))

Ján16.10.2014
 

Ahoj, Milan, páči sa mi
závidím priamkam ich neviazanosť a už predpokladám jeden z činov, ktorý ihneď urobíš, veď nie si v Číne. :-)

Milan Hajaš16.10.2014
 

Ahoj Ján, som rád, že sa Ti páči.
A ďakujem za postreh. Ani som si to neuvedomil.

Ján16.10.2014
 

Milan, ešte sa pozri na to, čo sa mi páči. :-)
Ahoj

Mária Blšáková13.10.2014
 

Okolo je pusto. Som bodom osamelým...
Dúfam, že nepíšeš o sebe, pretože máš veľa čitateľov, ktorí majú radi Tvoju tvorbu. Ja tiež.:)

Milan Hajaš14.10.2014
 

Ahoj Mária,
som veľmi rád, že moja tvorba oslovila viacerých čítateľov. Veľmi si to vážim. A to všetko mi umožnil tento projekt, mámtalent. Tešia ma všetky prečítania a komentáre. A Mária, neboj sa :)...

Miriam Mikulková13.10.2014
 

Páčia sa mi úsečky, ale viac priamky. Rovnako ako Tebe. Pekné Miňo. :)

Milan Hajaš13.10.2014
 

Ďakujem veľmi pekne, Mirka :)

Ján7.10.2014
 

Milan, báseň sa mi páči. Nič by som na nej nemenil.

Milan Hajaš8.10.2014
 

Ahoj Ján :)
Ďakujem za pristavenie a komentár. Vieš, ani sa nechystám nič meniť. Páči sa mi taká aká je, hoc sa dá zlepšiť, nechám ju tak.
Pekný zvyšok dňa.

Natália2.10.2014
 

Podľa mňa by si nemal používať toľko cudzích slov, jedno je dosť a ani toľko metafor. Keď prečítaš frajerke že \"Vokalizuj si ma\" tak neviem ani hádať ako to dopadne. U teba je vidieť, že nie si sám sebou. Držím palce

Milan Hajaš2.10.2014
 

Natália,
je jedna vec používať cudzie slová, ktoré sa nepoužívajú a druhá vec je používať cudzie slová, ktoré sa medzi ľuďmi hovoria každý deň. Ktoré si ľudia \"zdomácnili\". V tomto prípade som použil iba slová, ktoré sú veľmi často používané a takmer každý človek, hoc len so základnou školou, vie čo tie slová znamenajú. \"Vokalizuj si ma\"...tak túto báseń by som samozrejme frajerke nečítal. Snažím sa svojimi básňami skôr poučiť. Prepáč Natália, ale mýliš sa. Toto som ja. Ďakujem :)

Alia S.2.10.2014
 

Milanko, aj vzhľadom na svoj vek si nepochopil, čo ti vlastne Natália naznačila.
Jednoducho povedané: aby si bol uveriteľný, čitateľ ti musí uveriť.
Ešte raz úprimne, tak, ako sam ti už (a nielen ja) napísala: ohurovať menej známymi výrazmi z odbornejšieho prostredia s terminológiou nie vlastnou adolescentovi vsúvaním ich medzi bežné slová si veľmi, ale naozaj veľmi neuveriteľný.

A znovu úprimne: stále mám pocit, že po 1. za teba píše niekto iný, dospelý, kto sa taktiež učí a stavil na neprirodzený pretlak implantovaných pojmov, prípadne po 2. že si si slová vyhľadal v slovníku cudzích slov a splietol s bežnejšími, nech vyzeráš vznostne a osvietene.
Nech sa snažím akokoľvek, nič medzi týmito dvoma verziami, keď ťa čítam, pre mňa neexistuje.
To, čo montuješ, nie je pre teba prirodzené a pre nás uveriteľné - nech už budeš na nás prskať viac či menej.

Prepáč, Milan, ale toto nie je štrnásťročné zrejúce a učiace sa dieťa.
... a poézia sa vytráca do snahy o strojené až mätúce balamutenie...

Natália2.10.2014
 

Milan, na poúčanie poéziou si ešte nezrelý. Je každému jasné že je to iba tvoja akési póza, ale poézia je o niečom inom. Takéto metafory sa dajú písať na počkanie v nekonečnom rade napr.

Napadol si moje databázy súborov
v priečinkoch mojej centrály
Vírus maže predstavy
a retušou koriguje skutočnosť
vizualizácie ...
alebo
Si ukrytý v singularite čiernej diery
môjho svedomia keď si porušil zákon
relativity a ja teraz chytená ako Higgsov bozón
obieham v Cerne do nekonečna...
alebo
Zamotávam sa do vzdušných kanálov
aby som vyvolala v geotermickej pumpe
vztlak pre čistú energiu...
alebo
Doladíme poltóny v osnovách
vyššie aby naše nástroje
dosiahli nirvánu až kým mám neprasknú struny
našej závislosti...
bla bla
a to píšem v priamom prenose.
V tomto nevidím umenie, ale iba šikovnosť a ty si šikovný, to nepopieram, čo je prvý predpoklad písania, ale emočno ani žiadne umenie to ešte nie je, to sa môže prejaviť neskôr, alebo vôbec. Ja ti ten zázrak prajem.

Miriam Mikulková26.9.2014
 

Včera som nestíhala, nechápem, kde sa tá vyzretosť v Tebe berie. A myslím si Miňo, že píšeš čoraz lepšie...\"Úpadok\" veľmi dobré podľa mňa. :))

Milan Hajaš26.9.2014
 

Ako som Ti už hovoril. Viem si to vysvetliť len tým, že sa vyvíjam veľmi rýchlo :D Ďakujem veľmi pekne, budem sa snažiť ďalej. A prajem ešte pekný zvyšok dňa, Tebe aj tvojej rodine. :)

Mária Blšáková26.9.2014
 

Úpadok
Zvláštne, orginálne a veľmi pekné Milan

Milan Hajaš26.9.2014
 

Mária, ďakujem. Komentár od teba vždy poteší. :)

sal26.9.2014
 

...a ty odídeš omámená exekútorom. Začínaš sa zlepšovať, junák.

Milan Hajaš26.9.2014
 

Ďakujem veľmi pekne, sal.

Miriam Mikulková19.9.2014
 

Ahoj Miňo,
pre mňa druhá časť krásna. Teší ma že pokračuješ a snažíš sa.
Pekný víkend Ti prajem.

Milan Hajaš19.9.2014
 

Ahoj Mirka,
ďakujem veľmi pekne. Teším sa, že sa páči. A som rád, že v texte vidno moju snahu.
Pekný víkend aj Tebe.

sal19.9.2014
 

Páči sa mi to
!

Milan Hajaš19.9.2014
 

Ďakujem

Miriam Mikulková11.9.2014
 

Ahoj Miňo. :) Veľmi sa mi páči, akurát tú druhú genitívku by som opravila na medzery v čase. Pekný večer Ti prajem.:)

Milan Hajaš11.9.2014
 

Ahoj Mirka :) Veľmi pekne ďakujem. Tú genitívku opravím. Aj tebe pekný večer :)

Natália5.9.2014
 

Ja si myslím, že názov zbierky „Úlomky z duše“ je už aj tak klišé, ale ty si ho povýšil na genitívne superklišé, vďaka obmedzenému vysvetleniu Jána. Pod názvom „Úlomky z duše“ sa totiž dá rozumieť ako niečo v duši pozostávajúce z úlomkov, napr. básne a nemusí to byť samotná duša úlomkov. Samozrejme , že tvoj adolescentný vek ospravedlňuje nerozhodnosť, tvrdohlavosť a ostatné neduhy. V básni „ Naposledy“ si už aspoň použil cudzie slová, ktoré sa používajú, ale v celku ma ničím neprekvapila. Môj názor. Prajem veľa nápadov.

Ján5.9.2014
 

Natália, úlomky z niečoho je gramatický nezmysel. Konzultoval som to s pracovníčkou Jazykovedného ústavu Ľ. Štúra SAV. Sú len úlomky niečoho. Ľahko si to overíš aj sama v slovníkoch. Ak chceš z, musíš použiť synonymum.

no tak5.9.2014
 

pokonzultuj ešte raz s tou nemenovanou aj o zničujúcich účinkoch genitívnych metafor bez nápadu, na poetický text.(o to viac pri použití v názve celého súboru tváriaceho sa na zbierku básní)

Ján5.9.2014
 

Zvelič pravdu, dostaneš nezmysel. Ak ide o bezpredložkové spojenie, je vecou autora, ako sa rozhodne. Nedával by som
Črepiny z duše len preto, že to nebude gen. metafora. Sama niečo napíš, potom mudruj!

heuréka!!5.9.2014
 


\"...je vecou autora, ako sa rozhodne. Nedával by som...blablabla...\"
ty nemusíš nič dávať, len nemotaj mladučkým učňom hlavy svojími zblúdenosťami!

Neoplatím ti tvoju nedočkavosť, lebo by to nebolo fér k ostatným. ty už radšej nepíš nič. ani tu, ani tam.


(ale na takéto somariny treba konzultantku mať? mňa asi odvalí!)

Ján5.9.2014
 

Nebolo Ti to jasné, tak netrep. To blablabla napísal gregor Milanovi,tak si to prečítaj. Ja som stále čítaný, aj keď som už prestal písať. Tvoje rady nepotrebujem. Sú to len hlúposti.

mira5.9.2014
 

veľké písmeno v oslovení sa v básni nepoužíva. robí sa to v dopisoch.

ja by som tam ani tie genitívky s použitím neurčitkov: nemajetnosť nocí a teatrálnosť očí, nepchala ako kapustu do súdka, lebo je to na figu borovú. lacné obrazy!

a tie tri bodky? to akože sa už trúsiš? vyzerá to ničnehovoriaco a smiešne. tiež by som ich vytrela.
používajú ich ľudia, ktorí inak nedokážu zachytiť nedopovedaný moment a tak si zabodkujú aby to vyzeralo zaujímavo a zádumčivo.

opäť chabý pokus pre mňa.
(pozor! nehádam sa. oznamujem, čo si myslím o tejto nedokvasenej zmesi slov.)

Hej!!!6.9.2014
 

Vytri si konečník a bodky nechaj na pokoji, mudrlantka.

salamanderV30.8.2014
 

Dichtománia

★★★★★



Milan Hajaš30.8.2014
 

Ďakujem, salamanderV.:)

ja29.8.2014
 

hah, od dokonalosti sa sám vzdiaľuješ, chlapče, neznalosťou GRAMATIKY!!!


množné číslo - D O K O N A L Í

(!smiešni ste, nevidíte?)

Milan Hajaš30.8.2014
 

Nie, nevidíme. Myslím si, že človek je omylný a každý človek raz za čas urobí chybu. Ja viem, že sa od nej vzďaľujem. Veď práve preto som napísal, že aj keby sme sa zdokonaľovali celý život, tak nebudeme dokonalí. Ale takí ľudia ako ty trebárs, ktorí len čakajú na to kedy človek urobí chybu, aby mohli podpichnúť, to nevedia...

ja, mira30.8.2014
 

pozri, mudrlant!
človek, ktorý si naozaj uvedomuje svoju nedokonalosť, by v takom prípade ako gramatická chyba, poznamenal: \"dokelu, musím sa na to ešte pozrieť! toto by sa mi nemalo stavať!\"
diletantský mudroch tvojho typu však bľaboce o tom, že \"človek je omylný.......\" a nezabudne do protiútoku vyštartovať. vôbec mu nedochádza, že pomýliť sa a nevedieť, je rozdiel! ak by si sa pomýlil, nebol by si tú istú chybu ešte aj zdupľoval, ale opravil sa sám! nemyslíš?

ľuďom ako ja by si mal slušne poďakovať, lenže už vieme, že ty slovko \"ďakujem\" nemáš vždy naporúdzi, len keď sa pcháš niektorým niekam (možno všetkým, čo sa tu zastavia). moje upozornenie, uznávam, že so štipkou irónie (a prečo by nie pod \"dielom\", čo sa pýši názvom zo slovníka cudzích slov), ťa tiež malo potlačiť k tej tvojej \"dokonalosti\".

vieš, čo bude nasledovať? pokúsiš sa opäť ma vyhnať spod tvojich ťahov k dokonalému básnictvu hahah. bez gramatiky to NEPôJDE!

Milan Hajaš30.8.2014
 

Radšej sa s tebou nehádam...naozaj mám aj iné veci na práci ako si tu s tebou na stránke nadávať. Len jedno...mala by si sa konečne spamätať a dať ľuďom, ktorí sa snažia písať, pokoj. Ak by si chcela pomôcť, tak tvoje komentáre by vyzerali ináč. Ty si tu pre to, aby si ľuďom na tejto stránke znepríjemňovala život. A to Ťa zrejme robí šťastnou...úprimne: Je mi Ťa ľúto.

mira3.9.2014
 

nehádaš sa, lebo nieto s kým. ja nie som hádavá, len hovorím, čo si myslím.

prečo si myslíš, že ľuďom, čo sa tvária, že píšu literatúru a pritom len miesia slová zo slovníka cudzích slov so slovami, čo sa im zdajú zaujímavé vo vandlíku ako náplň do klobás, prečo by som im mala dať pokoj?
prečo by im všetci mali dať pokoj?
prečo by nemohli povedať: toto je ale mizerný pokus, milanko!?
lebo ti to je nepríjemné?
no veď pravda býva nepríjemná!
radšej by si alibistické poznámky a dvojslovné pochvaly a ňuňuňu?
spamätaj sa, už nemáš štrnásť!!!
prestaň sa tváriť a konečne napíš niečo, čomu uveríme.

Ty6.9.2014
 

neveríš ani sebe tie drísty čo tu vypisuješ!!!

inkopido1.9.2014
 

Štrnáš rocný drbal 50 ročnú tučnú ženu. No neteš sa!

odipokni3.9.2014
 

takto vyskakuje pajác, ktorý nevie inak strhnúť k svojej tvorbe
hop
hop
pľask
pľask
sal
sal

:-D

Ignác Ožvold30.8.2014
 

Pozri Mira neviem o čo ti ide. Na všetkých a všetko si odporná.

ka1.9.2014
 

Alemander!!!

Ty si pre oésiu nič na lovensku nič neurobil!!
Ty sa ibe zábáváš!!! ?

Viem meniť sledy ;-)

Cica

Milan Hajaš29.8.2014
 

Ďakujem, Ján. A aj keby sme sa zdokonaľovali celý život, tak nebudeme dokonalý. :)

Ján Pintér29.8.2014
 

Blahoželám,
metafory živia poéziu, tu netreba nič vysvetľovať, nikomu sa ospravedlňivať a nikomu ďakovať za prečítanie a už vôbec nie nechať sa ustrašovať frázami o vysokom rúbaní, i keď sa musíme ešte čomusi priučiť a v čomsi zdokonaliť - my všetci.

Milan Hajaš29.8.2014
 

Ďakujem, Ján. A aj keby sme sa zdokonaľovali celý život, tak nebudeme dokonalý.:)

Ján25.8.2014
 

Milan, v skratke si podal príbeh. Páči sa mi to.

Milan Hajaš28.8.2014
 

Ďakujem veľmi pekne, Ján.:)

Alia S.24.8.2014
 

Milanko, aj najnovšia báseň na mňa pôsobí ako zhluk menej frekventovaných slov, ktoré ti vzhľadom na vek vôbec nepristanú, ale emočno sa akosi nedostavilo. A zamyslenie sa? Iba ak nad tým, prečo takto divno.
Choď na poéziu poeticky, nepreháňaj s prílišnou skratkou vymenovaním nesúvisiacich pojmov, len aby celok pôsobil zdanlivo ohurujúco.
Skús hľadať strednú cestu, skús obsiahnuť myšlienku, nie ju osekať na silenosť.

Milan Hajaš24.8.2014
 

Ďakujem za rady Alia.:)

Miriam Mikulková23.8.2014
 

Veľmi pekná báseň Miňo. :) Asi sme na jednej vlnovej dĺžke keď sme tu opäť za sebou.
Teším sa, že sa Ti darí :)

Milan Hajaš23.8.2014
 

Ďakujem veľmi pekne. Veľmi si ma potešila.:) Tiež sa čudujem, že pridám vždy v ten deň ako ty.:)
Nech sa Ti darí.

Miriam Mikulková11.8.2014
 

Ahoj Miňo,
ja som vždy verila v to, že vieš o čom píšeš.
Že nehádžeš slová len tak. Niektorým textom som možno nerozumela a vtedy som brala do úvahy Gregove kritiky.
\"Zaslzený\" pekná báseň, jemná :-)

Milan Hajaš11.8.2014
 

Ahoj Mirka,
ďakujem za dôveru a pristavenie. Som Ti vďačný. Gregor mal vždy pravdu, ale sklamal som ho. Mrzí ma to.

mira11.8.2014
 

Zaslzený

prepáč, Milan, raz neviem ako to myslíš: dážď tlačí tlačiarňou (načo tam tá inverzia?) jej podobizeň? akú tlačiareň má dážď?
tá tlačiareň tam nepasuje. celé je to opäť ako póza. nevravím, že v tebe nie sú pocity. zaznamenávaš ich však nevhodnými zhlukmi slov, podľa mňa. ale možno len ja som hlúpa :-D, neviem však, prečo ostatní čušia? aspoň druhú strofu mohli pochváliť, bo je dobrá. (mno, stúpanie, para, sebavedomie - obohraté viac ako mierne, ale dalo by sa)

Milan Hajaš11.8.2014
 

Ahoj Mira,
mne tam tá tlačiareň od začiatku nesedela, len som čakal na nejaký komentár, lebo som si nebol istý či ju tam nechať alebo nie...čo tak ponechať iba sloveso tlačí a tlačiareň vyhodiť. Asi by to bolo lepšie. Dážď nemá tlačiareň, bola to metafora. \"Dážď tlačí tlačiarňou tvoju podobizeň.\"- myslel som to tak, že hlavný hrdina básne plače v daždi a spomína na svoju lásku a ten dážď mu ju pripomína a tlačí jej podobizeň jemu pred tvár. Asi som to znovu nenapísal dobre.

Milan Hajaš11.8.2014
 

Každopádne ďakujem.

Ján31.7.2014
 

Milan, pozeral som príklady, nachádzam len úlomky niečoho, nie z niečoho - teda Úlomky duše. Over si to.

Milan Hajaš8.8.2014
 

Ahoj Ján,
ďakujem za upozornenie a pristavenie.

mira11.8.2014
 

genitívna metafora: vzniká spojením konkrétneho podstatného mena v prvom páde s abstraktným podstatným menom v druhom páde, teda v gentitíve. Tým to spôsobom môžete vymyslieť neskutočné množstvá metafor : luny lásky, vodopády nehy, stožiare zúfalstvá, ÚLOMKY DUŠE, ÚLOMKY SRDCA, ÚLOMKY SMÚTKU, ÚLOMKY RADOSTI, ÚLOMKY HAJAŠA.......ktoré možno ďalej veselo modifikovať.
takto môžeš spojiť čokoľvek s čímkoľvek a vo väčšine prípadov sa to ešte bude tváriť, že to má aj zmysel. Fifúra - GENITÍVNA METAFORA, ku ktorej autor prišiel lacno, však čitateľovi neposkytuje potešenie z objavovania či z originality myslenia a môže sa pociťovať ako CHYBA.


to len tak na okraj. netreba sa hneď nechať každým mudrlantom ovplyvniť a zmeniť slušný názov \"zbierky\" na GM.


Ján12.8.2014
 

Pekne si to odpísala, aj s chybami. Preukázala si originalitu myslenia.

Natália28.7.2014
 

Tak vidíš Milan, písal si mi, že si berieš môj názor k srdcu, ale nestalo sa tak a zavesil si sem ďalšie abstrakcie, ako veľký básnik. Ja verím, že si uvedomíš chyby a ohúriš nás dobrou poéziou. Môj názor.

Milan Hajaš28.7.2014
 

Každý má svoj názor. Podľa mňa to abstrakcie nie sú. Báseň som Gregorovi dopodrobna vysvetlil, všetko bolo premyslené. Žiadne slovo nieje v básni len tak.

Natália29.7.2014
 

Ľudia čo tu píšu kritiku sú väčšinou vzdelaní a zaujímajú sa o poéziu, ale keď je nutné takémuto človeku vysvetľovať čo si tým myslel, báseň je v tom prípade zlá a to ešte nevravím o ľuďoch čo poéziu čítajú iba pre potešenie. Takýmto spôsobom ostaneš básnikom, ktorému nikto nerozumie, to predsa nechceš. Ku napísaným slovám sa dá dodatočne vysvetľovať význam v nekonečnej podobe. Tí, ktorí sa tvária, že rozumejú, by si mali prečítať \" Cisárove nové šaty\". Môj názor.

Milan Hajaš28.7.2014
 

A je mi ľúto, že som tu pomerne dlho a odpísaný som bol za dva dni bez internetu...

mira28.7.2014
 

zahmlievaš, chlape, zahmlievaš! ak si mal čas a možnosť upraviť text podľa pripomienok toho \"somára Gregora\", rovnako tak si mohol pod jeho odkaz napísať hneď vtedy: vďaka!
takže si oprav!!
nebol si odpísaný, ODPÍSAL SI SA SÁM, svojou samoľúbosťou a absenciou pokory, ktorú ti spôsobil práve priateľsky prístup človeka ako je ten \"starý somár Gregor\" a tebou svojsky pochopené hodnotenie od pána G., z ktorej si si vycucol iba tie dve pochválne vety a zvyšok, prudko negatívny, si ani nevidel, chlape.
tak teraz sa vyhováraj a prskaj po mne, ako máš vo zvyku a ako si sa možno priučil i tu, lebo to silno pripomína reakcie pána N., nedávno sa porúčavšieho a o pár dní sa navrátivšieho ho ho, hah.

Milan Hajaš28.7.2014
 

Nikdy som Gregorovi nenapísal, že je somár. Je to dobrý človek a ja mu ďakujem za podporu. Nebudem Ti nič vysvetľovať, jediný, komu to vysvetlím bude Gregor. Ten má právo vedieť všetko. Ty sa do toho nestaraj, lebo o ničom nevieš. A už som Ti raz písal, aby si mi nič nekomentovala. Ja nie som samoľúby. Len som sa snažil obhájiť báseň, nesúhlasil som s tvojim názorom. Ty nevieš ako som pochopil hodnotenie pána Grupača. Myslíš si, že vieš o mne všetko ale mýliš sa. Kritiku som od pána Grupača prijal, rovnako aj pochvaly. Ja nemám vo zvyku po nikom prskať, ale človek sa nevie ovládať keď musí čítať komentáre od ľudí ako si ty.

Milan Hajaš27.7.2014
 

Všetkým sa ospravedlňujem za moju neprítomnosť a neodpisovanie na stránke, lenže došlo k nedorozumeniu. Sťahovali sme sa a bol som bez internetového pripojenia-Wi-fi a nikomu som nemohol odpisovať, ani na iných stránkach, napríklad Facebook. Ešte raz sa ospravedlňujem a ďakujem za pochopenie. A ten kto si myslí, že len hádžem slová do veršov, Gregorovi som dopodrobna vysvetlil, ako som to myslel a prečo je to tak napísané. Čo sa týka básne \"Je Koniec\". Ďakujem.

Alia S.26.7.2014
 

Milan, nekomentovala som ťa nikdy, predvídavo som sa obávala útoku. Neobávala v pravom zmysle slova, na to som tu zvyknutá, ale si dieťa, nechcela som ťa rozrušovať nechválením, kým ostatní chválili.
Aj píšeš, aj sa správaš ako dieťa. Je jasné, že taký slovný rozsah, aký si v básňach predvádzal, nekorešponduje s poslednými tvojimi výpadmi voči negatívnym ohlasom - tie sú pre štrnásťročný vek, prejav a zásobu charakteristické, nie to, čo si doteraz predkladal ako básnenie.

Prečo sa teda napokon ozývam? Lebo ti chcem zduplikovať, že všetky kritiky sú oprávnené a máš sa čo učiť. Nie tí, ktorí ti ich poskytli.

Od začiatku mi tvoje riadky pripadali ako odpozerané, doslova odpísané, pretože naozaj štrnásťročné dieťa to, či si popísal, nemá odkiaľ mať v zásobe slov, prísť na také spojenia, prezentovať ich takto. Mňa o tom nepresvedčíš, že tvoje básničkovanie nie je odkukané a polepené. Najväčším dôkazom je posledný pokus a chabé a zároveň útočné obhajovanie svojich pokusov.

Môžeš mi nabrýzgať rovnako ako ostatným podo mnou, ktorých komentáre sú môjmu názoru blízke, pretože vedia, o čom píšu.

Niečo si teda upravil podľa gregora, teraz už tvoje riadky majú zmysel, pretože ich dávalo do prijateľnej podoby zmýšľanie, za ktorým sú vidno aj vedomosti, ale keď si prečítaš pôvodné posledné štvorveršie:
tlejúce serpentíny
ovládajú džojstikmi za
účelom evolučnej
nehody sme zhasli

- tak mi musíš dať za pravdu, že len trháš.
Ak nie, tak nie.

Ťažko sa mi tie riadky písali, si dieťa, musíš teda písať ako dieťa, nemôžeme od teba chcieť vyzretosť a samostatnosť, ale vždy je lepšie vedieť pravdu a dozvedieť sa odporúčanie: učiť sa, čítať, zrieť, netrhať, nelepiť nezmyselne, ako nevedieť, myslieť si, že toto je ono, lebo to znie inak a chlácholiť sa iluzívnymi (seba)pochvalami.

Na cestu želám veľa trpezlivosti a premýšľania.

Milan Hajaš28.7.2014
 

Báseň som Gregorovi dopodrobna vysvetlil, nieje to trhanie. :)

Milan Hajaš27.7.2014
 

Obávala si sa útoku? To je smiešne, lebo ja som doteraz sa nikoho nevyskakoval. Neboli to len chváli, bola to aj kritika a ja som ju prijal tak neviem o čom hovoríš. Mysli si o mne čo chceš, ja som na sebe pracoval dlho, učil som sa, čítal, snažil sa písať. Nič nemám odkukané. Som všímavý. Všímam si, čo sa okolo mňa deje a píšem do svojich básní. Všetko o mne viete, ale nikdy ste ma nevideli. Som dieťa a preto už vieš, že lepím a trhám, vieš, že sa správam ako dieťa, lebo som obhájil svoju báseň. Máš pravdu, je to detinské. Takýto ľudia ako ste vy túto stránku iba poškodzujú. Celý čas nič nenapíšeš, žiadny komentár, žiadnu kritiku, ale keď na mňa všetci útočia, tak vtedy sa k ním pridávaš. Ste hrozní...

gregor26.7.2014
 

Navyše!
Ak niekto tvrdí, že vie o čom píše v texte a potom pokojne zamení slovko
\"revolučná\" za \"evolučná\", spôsobí vo mne náhle priklonenie k názoru, že naozaj ide len o ďalšieho diletatnta, ktorý nahádže do riadkov - veršov slová, ktoré sa mu páčia a....ostatné si prečítaj tam, v Grupačovej kritike tvojej poézie. A čítaj pozorne a s porozumením, prosím!



(Zase som sa v niekom zmýlil, som somár!)

Milan Hajaš27.7.2014
 

Gregor, vážne nie som zlý človek. Ja by som Ti napísal ďakujem, ale nemal som internet, lebo sme sa sťahovali. Dnes som po pár dňoch konečne na internete. Ďakujem Ti za všetko čo pre mňa robíš. Veľmi mi pomáhaš a ja si to naozaj vážim, som Ti vďačný. Ja naozaj nehádžem slová do riadkov. Nad básňou rozmýšľam dlho, nad každým slovom. Veľmi sa snažím, chcem sa zlepšiť, lebo som stále začiatočník. Teraz Ti napíšem ako som báseň myslel, aby som Ti ukázal, že viem o čom píšem. Budem Ti to vysvetľovať po strofách.


Pod limitom
tma ktorá
vymáha
platbu v hotovosti..........Pod prahom mysle je utrpenie ktoré núti robiť nechcené veci, niečo ako konať omámený utrpením, nejakou stratou, platbu v hotovosti v podvedomí, posledný verš nadväzuje na druhú strofu.

Druhá strofa:

V podvedomí osnova
spektra ako dúha
na obzore neviditeľná
tŕň
prepichol gumy a nás................V podvedomí, v mysli, duchu, je plán-osnova....spektra-pestrosti podobný dúhe, ktorá je v rozhraní voľby neviditeľná, lebo je zaslepená tou ťažobou-tŕňom, ktorý prepichol gumy na aute v ktorom sa vezie hlavný hrdina básne a jeho láska a posledný verš tiež nadväzuje na poslednú strofu....A nás tlejúce serpentíny ovládajú džojstikmi....čiže serpentína je niečo ako zákruta, v tomto prípade bolesť ktorá znepríjemňuje jazdu auta v ktorom sa dotyční vezú a ovláda ich zmýšľajú a voľby. Potom....

Za účelom evolučnej
nehody sme zhasli........čiže tá bolesť, zlo ich ovládalo za účelom toho aby neboli spolu, auto nabúralo, nehoda a oni zhasli-rozišli a už nie sú spolu. Pre to som evolučnú za revolučnú, lebo sa tam hodí viac. Za to Ti ďakujem.


Mira28.7.2014
 

toto nie je interpretácia textu!
je to len chabý pokus, detinská vysvetľovačka, ktorá aj tak nevystihuje podstatu. radšej to už nikdy nerob /podobné žalostné vysvetľovanie čo si chcel a ako si chcel/!

toto tu zdegradovalo tvoj text na detskú hru so slovami dospelých, bez podchytenia podstaty.



(vyháňať ma nemusíš, idem. pomaly nie je dôvod sa tu zastavovať.)

gregor26.7.2014
 

Myslím, že tu sa už viac nezastavím. Celý text si upravil podľa mojich \"pripomienok\" a ani ti len na um neprišlo napísať: ďakujem, gregor!

Maj sa rád a obdivuj sa, Milan.

Milan Hajaš27.7.2014
 

Gregor, nemal som internet, lebo sme sa sťahovali. Neviem, ako som Ti mal odpísať. Nič v zlom, ale mohol by si brať ohľad a počkať a nie hneď nadávať a tak. Ja neviem, nemám internet pár dní a už ste ma všetci odpísali.

gregor25.7.2014
 

Tak som späť z teplých krajín, farbou pokožky podobný istému etniku a zároveň plný chute čítať a debatovať a teda práve tomu etniku nepodobný.
:-)
„Je koniec“
No, Milan, slabota. Je to kostrbatejšie ako inokedy. Hneď v úvode genitívka „horizont tmy“, mi prevrátila oči stĺpkom. „Domáha“? Nie náhodou „vymáha“? A ďalšia genitívka „osnova spektra“ – no táto je aspoň kúštik vynaliezavá, tú by som možno! aj ponechal. A tamto je čo? „ tŕň prepichla gumy a nás“? = tŕň – on prepichol gumy a nás?

v podvedomí osnova
spektra ako dúha
na obzore neviditeľná
tŕň
prepichla gumy a nás

Iritujú ma tie gumy. Možno len nám starším k týmto „gumám“ ženie myseľ, evokuje čosi ako nechcenú graviditu (možno si to aj tak myslel, len potom je to riadne šmrncnuté akousi vulgaritou - nie slovnou ale obraznou)....hľadal by som vhodnejšie vyjadrenie gumenosti (možno bicyklovej?)
No a ten záver „za účelom“?, „revolučnej nehody“? – nemalo byť „evolučnej“? – toto sú obrazy prudko nepoetické. Ten text má veľmi málo spoločného s modernou poéziou. Písať moderne neznamená používať namáhavú kostrbatosť.
Na záver: také tie odkazy „Pre N......“ a „Miriam, veď ty vieš.“ Patria do súkromnej korešpondencie, nie pod text, ktorý sa tvári na báseň už len tým, že je vo veršoch.

Pekné leto!

:-)

Ja24.7.2014
 


Je koniec

horizont tmy ktorá domáha platbu v hotovosti - ???

tŕň prepichla gumy a nás - ???

serpentíny ovládajú za účelom nehody sme zhasli - ???

vlstne celá báseń je navŕšenie nezmyslov, nech už budeš prskať na tých, čo nechvália ale odporučia počkať roky na zrelosť. Vytrhnúť a pospájať niekde niečo odčítané nie je poézia.
Čím ďalej tým viac nezmyselne pôsobia tvoje pokusy.

Myslím, že je čas odložiť do fiočka, roky sa venovať čítaniu, potom zvážiť či.

Bez urážok a kričania na tých, ktorí rozumejú.

Milan Hajaš25.7.2014
 

Za prvé,

keď ideš písať komentár, tak sa aspoň pod neho podpíš,aby ľudia vedeli kto si.

Za druhé,

neviem, či nepíšem tento komentár rovnakému človeku ako v poslednom komentári, ale je mi to vlastne jedno. Poviem to ešte raz. mira, \"Ja, a ďalší \"odborníci\" na poéziu, choďte si tieto vaše hlúpe \"rady\" dávať na nejaké iné stránky, kde sú rovnakí ľudia, ako ste vy. Moja báseň nieje nezmysel, ale tvoje rady teda sú. Ešte som poriadne nedozrel, ale už viem, čo je dobré a čo zlé, takže si odpusť takéto komentáre. Ty tejto básni nerozumieš pre to, lebo nečítaš súčasnú poéziu. Čítaš storočné básne. Takéto básne som aj ja písal, lebo som si myslel, že je to správne, ale nieje. Je to zastaralé a nemoderné. Plné klišé obrazov. Táto je originálna a vcelku dobrá, tak neviem čo trepeš. Zavri ten notebook, či čo to máš a choď do kníhkupectva a kúp si zbierku básní a keď už budeš niečo vedieť, tak sa zastav. :)
Pekný deň.

Ja25.7.2014
 

Hlúpe rady? Trepeme? A sme doma. Nerozumiem, lebo nečítam.

Snáď dostanem odporučenie na nejakú súčasnú poéziu, aby som aspon niečo vedel. NAsmerovanie od skúsených rád prijmem. Ďakujem za krátky zoznam. Zatváram notebook. Aj oči.

ZAstavím sa zas až keď budem o poézii niečo vedieť.

Na okraj: čítať storočné básne nie je zastaralé, chlapče. Čítať klasiku je nevyhnutnosť. Pretože nič v nich nie je klišé. Klišé sa obrazy stali opakovaným používaním,nie v tej dobe, keď sa poézia formovala. Hádať sa nemienim, podnietil by som dalšiu vášeň naozaj zrelého básnika, ktorý už nepotrebuje nič, keďže mu úplne stačia pochvaly. Ani otvoriť očičká nimi zalepené.

Podpis nič nemení na situácii, že jeden z nás potrebuje ešte veľa čítať a zrieť.

Milan Hajaš25.7.2014
 

Počúvaj, nechcem sa tu s tebou hádať. S nikým som sa na tomto portáli nikdy nehádal, ale keď som prečítal tvoj komentár, tak ma to naštvalo. Ja viem prijať kritiku a neboj sa, ako hovorím, aj ja som písal \"zastaralé\" básne, taktiež som ich aj čítal. Nemusíš mi hovoriť, že je to nevyhnutnosť. Prečo to vlastne robíš? Si trápny. A ja nie som zrelý básnik, napísal som len, že už viem čo je dobré a čo zlé, lebo som už toho dosť prečítal aj zo súčasnej aj \"zastaralej\" poézie. Ja budem zrieť aj čítať, no keď mi chceš radiť, tak aj ty by si mal. Už prosím na toto neodpisuj, už stačilo tejto hádky, ktorá k ničomu nevedie.

mira24.7.2014
 

\"...genitívna metafora ... vzniká spojením konkrétneho podstatného mena v prvom páde s abstraktným podstatným menom v druhom páde, teda v gentitíve. Tým to spôsobom môžete vymyslieť neskutočné množstvá metafor : luny lásky, vodopády nehy, lúdky citu, stožiare zúfalstvá, ktoré možno ďalej veselo modifikovať ako stohy lásky, konáre lásky, počítače lásky, tabule lásky... alebo: luny vášne, stohy vášne, konáre vášne... takto môžete spojiť čokoľvek s čímkoľvek a vo väčšine prípadov sa to ešte bude tváriť, že to má aj zmysel. Fifúra, ku ktorej autor prišiel lacno, však čitateľovi neposkytuje potešenie z objavovania či z originality myslenia a môže sa pociťovať ako chyba.\"
ty máš t tomto kratulinkom texte hneď dve. nemyslím si, že je to dobrá voľba.

pri tej prvej v úvode som mala prudké nutkanie nečítať ďalej a v druhej strofe ma čaká ďalšia. no tu čumím aj na ďalší lapsusu: tŕň prepichla gumy....naozaj? na dokelu! nie je tŕň mužského rodu? to si si po sebe neprečítal, či ako? no a záverečná strofa pôsobí ako lajdacky nazhŕňané obrazy bez vnútorného pnutia – „za účelom revolučnej nehody“ – ježišmárja, to je akože čo? čo si tým chcel povedať? iste nevieš ani sám.

veľmi by som chcela počuť – čítať, ako ty sám interpretuješ obsah tých svojich básnických pokusov, pretože na mňa pôsobia naozaj ako pokusy pospájať niekoľko obrázkov – „a veď bude to vyzerať zaujímavo a môžem to vydávať za zámer písať v náznakoch“. podozrievam, že by si mal s mnohými problém a podľa mňa by autor mal vedieť rozobrať a podoprieť každý svoj obraz – čo tým menil, prečo uťal, prečo rozkecal, prečo genitívku volil, prečo revolúčna nehoda........:-)

plytké mi prídu, tie tvoje verše, chabé, nezrelé náznaky, sorry.


Milan Hajaš24.7.2014
 

Ahoj Mira,

takže, jediné čo beriem z tej tvojej \"kritiky\" je chyba, že tŕň je mužského rodu. To som prehliadol, inak nič. Je neoprávnená. Všetko čo si tu napísala, je úplná hlúposť. Genitívna metafora? To má moja báseň byť jedno veľké klišé? \"za účelom revolučnej nehody\"- veľmi dobre viem, čo som tým chcel povedať. Ak to tebe nedošlo, je to len a len tvoja chyba, mira. Hraješ sa na veľkú učiteľku, ale o poézií nevieš absolútne nič. Neviem, čo na tejto stránke robíš. Ak budeš taká dobrá, nekomentuj mi moja príspevky, lebo nevieš čo píšeš. Nezrelé náznaky, plytké, chabé? A čo ešte nepovieš?

Miriam Mikulková23.7.2014
 

Áno viem. Čo tak jej ju poslať? A aj s tým venovaním.:)))

Milan Hajaš23.7.2014
 

:) keby tak neexistoval strach.

M.M.18.7.2014
 

A ja som tie slabiky prečítala jemne a poviem Ti že sú pekné :)))))

Milan Hajaš18.7.2014
 

Od teba si takéto komplimenty veľmi vážim. Ďakujem Ti Mirka a veľa šťastia.:)

Miriam Mikulková13.7.2014
 

Ahoj Miňo,
túto som nepochopila, prečo píšeš v ženskom rode?
Niektoré texty sú na mňa príliš komplikované, neviem im porozumieť. :))

Milan Hajaš13.7.2014
 

Drahá Mirka,
rozhodol som sa, že dám na tvoju radu, a preto som báseň pozmenil. Dal som ju do mužského rodu. :)

Milan Hajaš13.7.2014
 

Ahoj Mirka,
chcel som vyskúšať niečo nové. Nemyslím si, že keď som chlapec, musím písať zákonite v mužskom rode. Je to možno divné, ale len som to chcel vyskúšať.
Áno, priznávam, text je dosť komplikovaný.

M.M.13.7.2014
 

Ahoj Miňo,
nebola to rada, len som nedokázala báseň pochopiť.
Premýšľala som o čom báseň je. Keďže bola v ženskom rode tipovala som nádej.
Takto je oveľa lepšia. Ak píšeš o pocitoch, tých svojich, určite píš v mužskom rode. :)

gregor11.7.2014
 

A ešte: nazval by som to napr. \"Horlenie\"

nech sa neopakuje stále sloveso v prvej osobe j.č.

:-)

napríklad

Milan Hajaš11.7.2014
 

Dobrý postreh.:-)

salamanderV11.7.2014
 

Ja by som to nazval inak
Ale ja nikdy
Neodpisujem

gregor11.7.2014
 

Aj tu som sa \"pohral\" po svojom. Vôbec to nemusíš brať do úvahy, lebo je možné, že som text načisto vykĺbil z tvojho zámeru.

Robím to hlavne preto aby si videl, že je možné takto text vykĺbovať ohýbaním slov.
:-)



Horlím

Motúzy zavesím za
uhlom pohľadov
zarámovaných štyrmi
stenami

Presladený čaj
naplním citmi naliatím
sa do pohára
strmo









Milan Hajaš11.7.2014
 

Ďakujem za tvoj text. Je veľmi zaujímavý a určite lepší, než ten môj.
Pekný deň.

gregor11.7.2014
 

Oceňujem snahu, Milan a pripájam môj spôsob uchopenia textu - témy o tieni v nás. Len tak, pre zaujímavosť odklonení: ty, Miriam, ja... :-)




Tieň

Zvírením
plusových hodnôt
chveje ma pri dotykoch
v srieni.

Návalom pod viečkami
zdecimovaný
na črepiny
sa rozpína.

Miriam Mikulková11.7.2014
 

Ahoj Greg,
mne by sa viac páčilo: rozpína sa na črepiny.

Uprostred je fajn, nedá sa odkloniť, iba prikloniť. :-)

Milan Hajaš11.7.2014
 

:-)

Gabriel10.7.2014
 

Ale ale.....vitaj :-) si za Gabrielom

gregor9.7.2014
 

\"Rozkrájaný tieň\"

Ten text nie je zrelý na publikovanie, mal ešte sedieť v šuflíku!

Pozri len, koľko adjektív si použil. To nie je podľa mňa v pohode. Pomohlo by škrtanie, no s tým ako to urobila Miriam, sa nestotožňujem.( úsmev pre Miriam :-))
Srieň, ako symbol chladu (v opozícií s plusovými hodnotami) a zdecimovaný, ako obraz vnútorného spustošenia, by mi tam dosť chýbali.

Alebo aj takáto \"drobnosť\":
vo víre
v dotykoch
v srieni
v tieni
!
Text je to krátky a formulácie na jedno kopyto.

Resumé: text nie je hotový, mal sedieť u Milana

:-)

Miriam Mikulková9.7.2014
 

Ak som to zoškrtala na úsmev, tak to nebude až také fiasko.
Dúfam...:)))

Milan Hajaš9.7.2014
 

Ahoj Gregor,
ešte sa na to pozriem a určite budem škrtať. Ani som si nevšimol, koľkokrát som použil v dotykoch, v srieni atď. Máš pravdu, ešte si s ním posedím. :)

Miriam Mikulková9.7.2014
 

Ahoj Miňo,
napíšem Ti ako by sa mi sa mi báseň páčila viac.
Keď čítam mám pocit akoby rytmicky nesedela aj napriek tomu, že píšeš voľným veršom.

Zamorený vo víre
plusových hodnôt
v ktorých dotykoch
sa trasiem
 
návalom pod viečkami
skrytý časopismi
rozpínam sa v ich tieni
na črepiny

Možno sa mýlim a je to dobre tak ako si napísal ty.
Neber to tak, že Ti kafrem do písania, len sa snažím byť úprimná a píšem čo si skutočne myslím.
Držím Ti palce, ahoj a pekný deň.

Milan Hajaš9.7.2014
 

Ahoj Mirka,
Gregorovi som už napísal, že budem škrtať a ešte s si textom posedím. A z tvojho vzoru si tiež zoberiem príklad, rovnako ako z Gregorových slov. Ty mi nikdy nekafreš do písania a som Ti veľmi vďačný, že mi takýmto spôsobom pomáhaš.
Aj ja tebe a pekný deň.

Natália7.7.2014
 

Ahoj Hajaš, báseň je zaujímavá, ale poviem ti že prečítala som už nespočetné množstvo básní a s tejto mám pocit, že si toľko toho vyškrtal, že ostali len slová, čo hovoria len s tebou. Keď maliar nakreslí abstraktný obraz rozumie mu iba ten čo pozná jeho dlhoročné dielo. Ty si hupol na abstrakt rýchlo. Môj subjektívny názor.

Milan Hajaš7.7.2014
 

Tvoj názor si beriem k srdcu. Je to tvoje subjektívne vyjadrenie, ktoré ja nezmením, beriem ho.
Pekný zvyšok dňa.

Natália7.7.2014
 

oprava:\"z tejto\"

sal4.7.2014
 

Pán Hojdáš
S dovoĺením som nadhliadol
Je to krátky text
Avšak
S chvostom

Tu sú ★★★★★

Milan Hajaš4.7.2014
 

Ďakujem sal.

sal 6.7.2014
 

Milanko neboj nie si sám. To aj Gregor.

gregor2.7.2014
 

Až na to bodkovanie, ktoré sa míňa s účelom, je to zaujímavý text.
(pohľadaj si niečo o apoziopéze a proziopéze, ich využívaní v básni).

Už som mal pripravenú verziu, ako by so to upravil, no vymazal som. Brzdil ma verš: \"výšivka\"
a nasledujúce: \"zapletený\" (tu by som bodkovanie/apoziopézu/ nechal)
no nakoniec som to rozdrobil na drobné po svojom a povedal si \"áno, dobré to je\".



(na okraj: nedával by som do každej básne cudzie slová. Budí to dojem, že nevieme v slovenčine vyjadriť, čo chceme povedať. Či tak nejako :). )

Milan Hajaš2.7.2014
 

Ahoj Gregor,
tie cudzie slová, áno, máš pravdu, budem sa snažiť vyhýbať sa im. Sú užitočné, ale nie vždy. Niečo si o tej opoziopéze a proziopéze prečítam, aspoň budem o niečo múdrejší. Vieš čo, s tým bodkovaním, ešte pouvažujem, či by sa nejako text nedal ešte upraviť. Samozrejme, ďakujem za reakciu.
Pekný deň.

gregor2.7.2014
 

No dobre, takto som to mal upravené, takto som to lepšie dokázal uchytiť:


Kontinuite s útržkom

V okamihu
lacno rozvírený
ako prach

v entuziazme
škrípe
výšivka

zapletený...




Všimni si presahe tretieho verša prvej strofy do prvého verša druhej (môžem si čítať: lacno rozvírený ako prach, alebo ako prach v entuziazme, alebo v entuziazme škrípe atď. Postupne všetky spôsoby v sebe pospájať.
Takto možno pracovať s každým veršom v rámci textu.
Preto som nakoniec povedal: je to dobrý text - báseň, je v nej čo hľadať a aj nájsť.

:)


(apoziopézu by som použilpri \"zapletený\" - tu by som nedopovedal - s čím, s kým, prečo zapletený, čo ho poplietlo zaplietlo......rozumieš? Fajn.)

Milan Hajaš2.7.2014
 

Rozumiem, všetkému. Práve to bol môj cieľ, aby čítateľ v sebe pospájal všetky spôsoby. Som rád, že mi takto pomáhaš, som Ti vďačný.

Oprava2.7.2014
 

Kontinuita s útržkom

(aj \"Všimni si presah tretieho verša...)

:)

Únava, prepáč.

Milan Hajaš2.7.2014
 

Neospravedlňuj sa. :) Nič sa nestalo.

Natália2.7.2014
 

Nerozumiem, ako si myslel \"prah\", lebo rozvírený môže byť prach a nie prah. Alebo metafora?

Milan Hajaš2.7.2014
 

Žiadna metafora, ale chyba. Ospravedlňujem sa, dúfam však, že sa báseň páčila.:)

gregor29.6.2014
 

\"Bez výhrad\"

Dva prechodníky v takom minitexte, to je príliš, si myslím.
K druhej strofe:
buď tam máš hrúbku - zanietený/í boj
alebo
si mal použiť jednoslovný verš


v tiesni
zanietení
boj
tebou zaslepený


Resumé:
Chýba mi tu čokoľvek osobité. Čo by textu dalo pečať Hajaša. Je to strašne mdlé. Žiaden boj tam necítim. Žiaden. Opisuješ čosi stojac opodiaľ.

Milan Hajaš30.6.2014
 

Gregor, ďakujem za reakciu. Tie prechodníky, teda aspoň jeden z nich, sa budem snažiť odstrániť. Mal som použiť jednoslovný verš, asi som sa pomýlil.
Gregor, už dlhšie mi to hovoríš a mrzí ma to, ale neviem ako vrátiť mojej tvorbe \"pečať Hajaša\". Básne som písal rovnako ako na začiatku tak aj teraz stále svojím štýlom písania, nezaregistroval som žiadnu veľkú zmenu, nechápem prečo, naozaj nechápem, prečo moje básne nemajú nič osobité, prečo tam necítiť moju snahu a tak ďalej....

Mária Blšáková28.6.2014
 

Milý Milan.
Rozhodne sa Ti podaril husársky kúsok, a to, zaujať svojou tvorbou mnohých čitateľov. Ja si myslím, že sny sú na to, aby sa snívali a ak skúsiš osloviť Ikar, nič tým nestratíš, len môžeš získať. Zdáš sa byť rozumný mladý muž, tak verím, že Ťa od písania neodradí, keď Tvoja tvorba neprejde na prvýkrát. Prajem veľa šťastia. :)

Milan Hajaš29.6.2014
 

Milá Majka,
ďakujem veľmi pekne za reakciu, veľmi si mi ňou pomohla. Myslím, že máš pravdu, aj keď mi mnohí čítatelia napísali, že si mám ešte počkať, zamyslel som sa nad tým, ale stále to nezničilo tú myšlienku v mojej hlave, že keď to skúsim, nič tým nestratím. Určite ma to neodradí, už som si tým prešiel a môžem povedať, že ma to dokonca posilnilo.
Aj tebe veľa šťastia.

Gabriel Németh27.6.2014
 

a samozrejme i teraz ti klikám....., Gabriel.

Milan Hajaš27.6.2014
 

Ďakujem veľmi pekne.

Milan Hajaš27.6.2014
 

Milí čítatelia mámtalentu,

po prvýkrát sa vám takto prihováram, až sa cítim trošku trápne. Nedá mi to však, lebo my síce svojimi komentármi dávate akú-takú spätnú väzbu, no tentoraz mi ide o viac. Básnickú zbierku s názvom \"Úlomky z duše\" by som chcel vydať knižne, splnil by sa mi tým môj životný sen. Ja by som vás chcel požiadať, aby ste objektívne zhodnotili a posúdili, či na to táto básnická zbierka má potrebnú kvalitu a potrebné parametre, aby mohla byť knižne vydaná. Totiž, keď som dvanásť rokov, nevedel som, čo má kniha obsahovať, ako má byť text upravený, dokonca ani gramatika nebola mojou kamarátkou. Uvedomil som si to až pár mesiacov po tom, čo som poslal svoj rukopis do Ikaru, z ktorého sa teraz \"smejem\". Takže, dúfam, že sa tu nájdu ochotní ľudia, ktorí mi poradia, aby som neurobil rovnakú chybu ako pred tromi rokmi.
Vopred ďakujem. Pekný deň.

Miriam Mikulková27.6.2014
 

Ahoj Miňo,
myslím si, že rúbeš privysoko. Máš päťnásť a toľko času pred sebou. Nemáš sa kam ponáhľať. Môj názor je, že časom Tvoja tvorba dozrie, bude lepšia a aj na terajšie básne sa budeš pozerať ináč. Posúdiť, či sú dobré na vydanie zbierky neviem, na to sú tu iní ľudia, možno Ti napíšu svoj názor. Nie vždy sa nám plnia sny a na niektoré si treba počkať.:) Ak by sa Ti to však podarilo, určite sa budem s Tebou tešiť.:)

Gabriel27.6.2014
 

Milan,
si obrovský talent, máš čas - neponáhľaj sa.
Básnik dozrieva ako víno, čím je starší, tým je lepší...Zbierka počká. Najprv sa venuj písaniu, súťaží, čítaj, vzdelávaj sa! Možno neskôr bude ľutovať, že si mohol po niekoľkých rokoch napísať lepšiu a originálnejšiu zbierku. Milan, ale vravím si talent a držím ti veľmi palce, aby ti zbierka básní raz vyšla. Gabriel

Milan Hajaš27.6.2014
 

Ahoj Mirka,
v prvom rade Ti ďakujem, že si reagovala na môj komentár. Práve toto som potreboval, posúdenie. Pätnásť rokov, dúfam, že som v štádiu dozrievania. Tvoje slová sa zrejme naplnia, pretože musím sa priznať, moja minulá tvorba mi príde taká amatérska a neprofesionálna, že sa niekedy až čudujem, ako som niečo také mohol napísať. Mirka, aj ja dúfam, že sa ešte niekto ozve, že niekto nato ešte napíše svoj názor. Priznám sa, aj som tušil, že TY budeš prvá, ktorá sa ozve. Veľmi si Ťa vážim, veď ty vieš. Dúfam, že raz sa mi môj sen splní, budem držať palce aj tebe, aby sa Ti darilo, určite aj ty máš nejaké sny. A teraz len čakať a dúfať, že na to zbierka má. Dokonca sme sa s mojou triednou učiteľkou dohodli. Ona by chcela túto zbierku ilustrovať a tak by sme sa vlastne rozlúčili obidvaja so základnou školou. Už len pre ňu dúfam, že sa to podarí. Ešte raz ďakujem
Pekný zvyšok dňa Mirka.

Milan Hajaš27.6.2014
 

\"Nesmejem\" sa z Ikaru, ale z toho rukopisu. Ospravedlňujem sa.

Miriam Mikulková25.6.2014
 

Ahoj Miňo,
akosi sa tu opäť stretávame po sebe.
\"Veď\" sa mne osobne veľmi páči. Je v nej jemnosť a cit.
Takúto poéziu mám rada, ale ja som len jednoduchý, nenáročný čitateľ, ktorý si chce pri poézii oddýchnuť. Nemám chuť premýšľať, chcem len \"vidieť\" a cítiť.

Milan Hajaš25.6.2014
 

Ahoj Mirka,
som rád, že sa znovu takto stretávame.
Ďakujem veľmi pekne za prečítanie a pozitívne hodnotenie. Samozrejme, každému človeku sa darí vtedy, keď sa má od koho učiť a keď má svoj vzor, možno mi budeš znovu protirečiť, ale v tvojej poézií som našiel svoj vzor.
Takýto čítateľ som aj ja, báseň sa mi páči, keď vo mne zanechá myšlienku alebo nejaký pocit.
Pekný večer.

Miriam Mikulková23.6.2014
 

Miňo,
vzplanutia by si nemal zanedbávať, to by bola škoda.:)
Na mňa je báseň dosť strohá, ale ja nie som žiadny odborník,
vnímam len pocitovo a viac sa mi páči jemnosť.
V druhej strofe štvrtý verš nemalo byť \"prichytených obdeľač vzdychu\" ? Ak nie, tak verš by sa mi potom viac hodil do ďalšej strofy. Máš len 15 a toľko času sa vypísať, že Ti až \"závidím\".:))

Gabriel Németh - bubinostar25.6.2014
 

vypísať sa je fantastická vec, milan, tak píš - ja ti držím palce, áno báseň sa páčila, má zvláštnu ľudskú filozofiu, pokračuj v takomto písaní - klikám ti. Gabriel - bubinostar

Milan Hajaš25.6.2014
 

Áno Gabriel, máš pravdu, súhlasím s tebou. Vypísať sa, to je super vec a dúfam, že sa mi podarí vypísať sa natoľko, aby moje príspevky niekoho zaujali. Ďakujem za kompliment, veľmi si to vážim. Ďakujem :)
Pekný deň.

Milan Hajaš24.6.2014
 

Ahoj Mirka,
v prvom rade Ti ďakujem za pozastavenie nad mojím príspevkom.
Čo sa týka toho štvrtého verša v druhej strofe, porozmýšľam nad tým. Áno, mám len 15 a ešte stále veľa času, ale tiež si uvedomujem, že čas na mňa nepočká... :)
Pekný deň.

gregor17.6.2014
 

Počúvaj, Milan!
Vykašli sa na všetky tie slávne mená a nepchaj ich do básne.
Vykašli sa na témy, ktoré ti nie sú blízke, lebo o nich píšeš spôsobom, ktorý ti nik neverí...ani ty.
Vykašli sa na ten pátos, ktorým v poslednom čase plýtvaš vo svojich textoch spôsobom, ktorý odrádza čítať ťa.

Vráť sa k sebe! Ak máš naozaj pätnásť, hovor o svojom živote a nie tieto tváriace sa vznešene bľabotania.

KOniec.

gregor17.6.2014
 

A vykašli sa konečne na tie obrázky! Ak je báseň na prd, nepomôže to. Ak je dobrá, zbytočne ju to vlečie do gýča, si myslím.

(navyše to vyvoláva dojem, že si buď sentimentálna slečinka, alebo senilný dedulo, prepáč)

Milan Hajaš18.6.2014
 

Gregor, už som toho veľa počul, ale toto je naozaj veľa. Tebe vadia už aj obrázky? Prepánajána...

gregor18.6.2014
 

Mýliš sa, Milan, ak máš deklarovaných 14 rokov a nie je to len finta na nás, aby sme boli zhovievaví a prekvapení aký mladý a ako mu to básní, tak si toho ešte počul NAOZAJ MÁLO!

Podopieranie textov obrázkami stiahnutými z netu, je kŕčovitá snaha, zaistiť mu, textu, aspoň aký-taký úspech, ak by slovo zlyhalo.
Autor sa takým spôsobom usiluje zapôsobiť cez zrakový vnem a ohlúpnuť tak neskúseného čitateľa obrázkom.

INÁ VEC JE
ak autor sám je aj autorom obrázku, prípadne mu niekto k textu vytvoril ilustráciu, či ilustratívne foto. (Výnimočne to funguje i opačne - obrázok a potom text, no to sa darí skúseným autorom a 14 chlapci obyčajne strelia mimo, čiže prestrelia.) Aj tu sa však nie vždy podarí vyhnúť gýčovitým trápnostiam.


Čo tak naliať nám čisté víno a prezradiť, že si už poriadne dospelý a toto bola len hra?
(Tvoj prezretý vek našepkáva spôsob komunikácie, aj voľba tém, či skostnatelé spracovanie.)

Myslím, že k tvojim veciam sa už vracať nebudem, cítim sa podvedený. Ak sa mýlim, prepáč, no v podstate mi to je jedno. Hraj sa ďalej a obdivuj sa.

Bodka.

Milan Hajaš18.6.2014
 

Žiadna hra to nie je, to Ti prisahám. Mám 15 rokov, 1. Marca som mal. Neviem prečo sa ti zdá, že všetkých čítateľov klamem. Naozaj to tak nie je. Asi máš pravdu, že mám spôsob komunikácie trochu ako dospelí ľudia, ale ja za to nemôžem, som proste taký. Aj voľba témy, ale všetko, o čom som písal, viem, prečo som to písal. Gregor, prosím ťa, ver mi, neviem ako to mám dokázať. Ja nie som taký ako sa ti asi zdám, že sám seba obdivujem, nedokážem zniesť kritiku a hrám sa na pätnásťročného chlapca. Ale nútiť ťa nemôžem, je to len na tebe.

gregor18.6.2014
 

V poriadku, Milan, skúsim tomu veriť.
Môj prístup k tebe je od začiatku, priamy, úprimný, bez snahy ublížiť, či ťahať medové motúzy popod nos. Nie som ochotný klamať tebe, ani iným, a zatvárať oči pred ničím, čo mi nevonia alebo je pod latkou štandardnej kvality. Chceš moje slová prijať, príjmi! Nechceš, nechaj tak!


Prepáč, ak som bol ohľadom otázky tvojho veku pritvrdý! Už som zažil všeličo, za čo ty nemôžeš.

:-)

Milan Hajaš18.6.2014
 

Nemusíš sa mi ospravedlňovať Gregor, napísal si to, čo si mal na srdci a to je správne. Som rád, že si ku mne úprimný a budem rád, keď to tak bude aj naďalej. :-)

Gabriel Németh - bubinostar17.6.2014
 

nie je to blabotanie - je to dobrá báseň , milan - preto klikám plný počet . bubinostar - gabriel

Milan Hajaš17.6.2014
 

Ďakujem, vážim si to. :)

Milan Hajaš17.6.2014
 

Tvoj názor mi nepríde súci. Vieš, slávne mená v tejto básni sú preto, lebo to tak cítim. Nie sú tam žiadnou ozdobou alebo hocičím iným, sú tam, pretože, keď som túto báseň písal, tak mi to tak prišlo vhod. Potom, ako vieš, že mne tieto témy nie sú blízke, ako keby si ma poznal a vedel by si, čo som prežil. Vraj preto, lebo to píšem zlým spôsobom, ktorý mi nikto neverí...no, nerozumiem prečo by mi nikto nemal veriť. A to najhlavnejšie, povedz mi prosím ťa, čo odrádza čítateľa (v tomto prípade teba) od mojich výtvorov, ktoré podotýkam, sa ti niekedy páčili. Akoby som sa v niečom zmenil, ale ja som stále ja.

gregor17.6.2014
 

A vety typu: \"Tvoj názor mi nepríde súci.\", si nechaj pre németha!
Mne úplne postačí: \"Nesúhlasím!\", (a mohol by nasledovať dôvod a nie infantilné: \"...tak mi to prišlo vhod.\"

gregor17.6.2014
 

Máš pravdu, niektoré som pochválil. Lenže potom akoby si si urobil šablónu a všetky texty do nej napratal, v domnienke, že toto je ONO.Nie je. Je to nudné. Spôsob akým to podávaš je taký oznamovací, naučený, nútený....Samozrejme, že sa môžem mýliť, no neverím ti ich. Tie básne. Je mi z nich do smiechu, prepáč. Akoby si sa nadrapoval v premúdrelej póze. A to je zle!

Vráť sa k sebe!
Neviem, kedy si sa stratil (možno vtedy, keď si uveril mojej pochvale), no toto nie je dobré, žiaľ.

Skús pútavo, s príchuťou invencie napísať text o svojom dennom žití a nepchaj ho do tej šablóny. Nie je dobrá vždy!

Natália13.6.2014
 

Podľa mňa v pohode Milan.

Milan Hajaš13.6.2014
 

Natália, ďakujem veľmi pekne.
Príjemný zvyšok dňa. :)

Amadeo8.6.2014
 
















































\"Klebeta\", zanechávam poetickú stopu

Milan Hajaš8.6.2014
 

?

Amadeo9.6.2014
 

No dal som ti 5 poetických hviezdičiek.

Amadeo9.6.2014
 

Neviem prečo sa tam urobila taká medzera.

Milan Hajaš9.6.2014
 

Aha, už som pochopil. Amadeo, ďakujem veľmi pekne. Potešil si ma.
S pozdravom.
M.H.

Natália8.6.2014
 

Oveľa lepšie Milan.

Milan Hajaš8.6.2014
 

Ďakujem Natália. Potešila si ma.

Natália5.6.2014
 

Dobrý pokus, aspoň že romantika z časti prekryje klišé.Láska, rozprávka, spev vtákov, to čo je? Skús vyhrabať nové slová a nie za 5 minút napísať báseň. Aspoň týždeň snor v knižkách. Som zvedavá a držím palce.

Miriam Mikulková5.6.2014
 

Ty čo čítaš prosím Ťa? Kde je láska, rozprávka a spev vtákov?

Natália5.6.2014
 

Bola to dnešná báseň a vymazal ju, volala sa \"Ľúbim ťa\" a končila \"Natália ľúbim ťa\". Trápne.

Miriam Mikulková5.6.2014
 

Tak sa Ti ospravedlňujem Natália, myslela som si, že si opäť niekto v komentároch uťahuje :)

Mária Blšáková5.6.2014
 

To pre túto Natáliu z komentára? :)
Mne sa páči báseň i obrázok. Urobil si na sebe kusisko práce Milan. Nech ti to píše i naďalej.

Miriam Mikulková5.6.2014
 

Určite s Tebou súhlasím Majka :)

Milan Hajaš5.6.2014
 

To nie, ale ak bude chcieť, nebude problém napísať aj pre ňu.
Mária, ďakujem veľmi pekne, potešila si ma.

Natália4.6.2014
 

Žiaľ nepresvedčivé, máš tu aj lepšie

Milan Hajaš4.6.2014
 

Ahoj Natália,
ďakujem za prečítanie. Mrzí ma, že sa ti báseň \"Žiaľ\" zdá nepresvedčivá, budem sa snažiť písať čo najlepšie básne, ktoré nebudú nepresvedčivé.
S pozdravom
M.H.

cathleen4.6.2014
 

Ahoj, tuhú tmu má už Horov. K básni - dobre, a čo ďalej? Kostrbaté, to i je azda aj správne.

cathleen4.6.2014
 

Milan, tuhý vzduch je v noci tuhá tma, tak je to to isté /klišé/,to i mohlo v slove spútaní ostať /mohli byť dvaja/.
Som sám a smútim, je pointa. Čo mám robiť ja? Veď neviem prečo smútiš /subjekt/. Pozri si Neúprosne uprostred od Pavla Grep/p/a, ako ľahko sa mu kĺžu slová. Tú báseň má Jeremy v komentári.

Milan Hajaš4.6.2014
 

Ahoj Cathleen,
je mi ľúto, ale akosi nerozumiem tvojmu komentáru. Nechápem, či to mám brať ako kompliment alebo kritiku. Ale ďakujem za pristavenie a prečítanie.
Pekný deň.

Miriam Mikulková3.6.2014
 

Krásne Miňo,
veľmi sa mi páči. Oprav si spútaný.

Milan Hajaš4.6.2014
 

Ahoj Mirka,
ďakujem veľmi pekne, potešila si ma. Opravím, ospravedlňujem sa za prehliadnutie chyby.
Pekný deň.

Miriam Mikulková4.6.2014
 

Mne sa naozaj táto konkrétna veľmi páči, zdá sa mi byť jemnejšia a menej osekaná. Ak to takto môzem napísať. Pekný deň aj Tebe. :)

Gabriel Németh25.5.2014
 

áno, boľavé a krásne - dávam päť hviezdičiek, Milan. A nezabudni, tykáme si, Super píšeš,. Gabriel

Milan Hajaš25.5.2014
 

Ahoj Gabriel,
už by som aj zabudol :) Ďakujem za prečítanie a hviezdičky, veľmi si ma potešil. :)
S pozdravom
M.H.

Miriam Mikulková11.5.2014
 

Ahoj Milan,
vidím, že aj ty píšeš boľavé. Páči sa mi báseň, to stagnovanie nie, tak držím palce, aby napredovala. Pekný zvyšok nedele Ti prajem.:)

Milan Hajaš11.5.2014
 

Ahoj Miriam,
tak áno, máme spolu niečo spoločné. Ďakujem za pochvalu a aj ja tebe prajem len to najlepšie :)
Ďakujem aj tebe :)

greg26.4.2014
 

Lakomý

Ideš ako podľa šablóny. Začína to nudiť!

Milan Hajaš26.4.2014
 

To ma mrzí, že ťa to začína nudiť, ale ja sa naozaj snažím zo všetkých síl.

Miriam Mikulková15.4.2014
 

Ahoj Milan,
Cítim je pekná a jemná báseň. Myslím, že sa Ti veľmi vydarila.
Čo si pamätám mal si tu viac príspevkov, chcela som si prečítať ešte tie staršie básne, ale asi si ich vymazal. Prajem veľa inšpirácie a pekný večer.:)

Milan Hajaš15.4.2014
 

Ahoj Miriam,
Ďakujem, že si si prečítala báseň \"Cítim\". Som veľmi rád, že si takto kladne ohodnotila moju báseň. Čo sa týka tých starších príspevkov, je mi to ľúto, ale včera som ich vymazal, pretože som sa rozhodol, že chcem začať odznova a to zbierkou básni \"Úlomky z duše\", ale ak po tom túžiš, v počítači ich mám uložené a kedykoľvek ti ich môžem poslať na e-mail, samozrejme ak s tým ty súhlasíš. Aj tebe prajem pekný večer a veľa úspechov a šťastia pri písaní.

milblank14.4.2014
 

cítim...
krásna

Milan Hajaš14.4.2014
 

Milblank,
ďakujem veľmi pekne. Vážim si to :)

gregor9.4.2014
 

Púť

Dnes som sa na ničom nepotkol, Milan. Dnes sa aj trápne cítim, že takto položartom začínam, vzhľadom na tvoju výpoveď v básni, na jej obsah.
Vynechanie diakritiky /čiastočne/ pomáha voľnému toku presahov verša do verša. Tým myslím, že druhú strofu môžem čítať a obraziť si samostatne, no následne ju prisuniem /keďže na konci prvej nie je bodka, ktorá by ju opticky uzatvárala/ a rozvíjam si obraz prvej strof veršami tej ďalšej. A tak podobne dokola, tretiu s druhou atd. Mám to veľmi rád.

Vynikajúco si bežnou rečou, bez kŕčovitých kvázipoetických obrazov, naznačil smer tvojich úvah s riadnou dávkou filozofického smradu.

Teším sa na ďalšiu.

Milan Hajaš11.4.2014
 

Som veľmi rád, že tentokrát si sa o nič nepotkol. Vynechávanie diakritiky podľa mňa pomáha k lepšiemu čítaniu. Potom sa dá báseň lepšie precítiť, lebo nič ju nezasekáva. Ďakujem veľmi pekne.
Pekný deň

gregor7.4.2014
 

Navždy

Tak dnes som, mierne povedané, v rozpakoch. A poriadnych. Ešte šťastie, že v závere to drobné zaznamenanie pokusu o osobné poetično.
Čo si to, prekristapána, pozliepal za patetické klišé?
navždy - spomienka- titanic - oceán - života - hĺbka - ?

Vnímam text ako prázdny záznam, podčiarknutý kŕčovitým úsilím o hlbokú myšlienku, či tak dajako.
Ja by som to vymazal. Hotovo.

Cat Sagari7.4.2014
 

No neviem, mne by bolo ľúto za poslednou strofou; ten obraz slnka pod hladinou vo mne vyvolal príjemné impresie, nemôžem si pomôcť. Konkrétne tento posledný Milanov príspevok (Navždy) zatiaľ vnímam ako koncept, ktorý by postupným vrstvením mohol nadobudnúť abstraktnejší ráz; minimálne sa mu podarilo navodiť peknú atmosféru, hoci... Stále si myslím, že by bolo fajn popracovať najmä na druhej strofe (a pozbaviť ju toho oceánu života).

Cat

gregor7.4.2014
 

Nie je to koncept.
Je to báseň.
Zlá báseň, prepchatá vypožičanými obrazmi a priklincovaná genitívkou, ktorá úplne vreští v tej strofe. Mne určite nebude chýbať. Privítal by som, keby sa text vrátil, ale v Milanovej podobe - chcem tam cítiť JEHO - Milana Hajaša, nie zápach dávno čítaného a kŕčovito upraveného do rádoby mini neviemčoho.

(A nemyslím si, že treba okolo Milana chodiť s \"ňu ňu ňu\" - chápem, že to myslíš dobre, no mňa akožto mužský rod, to rozčuľuje, obávam, že aj jemu sa to vzprieči - úsmev.)

Cat Sagari7.4.2014
 

Pre Teba báseň, pre mňa koncept, z ktorého by sa dalo čosi vykresať a, presne, ako píšeš, by sa text mohol vrátiť v lepšej podobe (o to už išlo od začiatku). A každý z nás má svoju predstavu o tom, čo je a čo nie je poézia – i svoj prístup k autorom; všímam si, že ich sem-tam buchneš po hlave výkričníkom – nie vždy to vo mne zanechá príjemný pocit, ale tiež viem, že to myslíš dobre.

Cat

Milan Hajaš8.4.2014
 

Ahoj Gregor, Ahoj Cat,
veľmi ma mrzí, že Vás tento príspevok nezaujal. Snažil som sa len napísať báseň zo svojich pocitov, ale asi mi to nevyšlo. Cat, teší ma, že sa ti páči posledná strofa. Bude ti za ňou ľúto, ale tento príspevok tu nenechám. Neviem ako ho mám opraviť. Mne tam všetko sedí, je tam všetko presne tak, ako som chcel. Meniť to nedokážem, lebo by som sám sebe v niektorých veciach protirečil. Gregorove výkričníky mi veľmi pomáhajú...
Pekný deň

greg9.4.2014
 

Nič ťa mrzieť nemusí, Milan. Ja som to robil neraz. Keď mi niekto bez mazania medu okolo úst povedal, čo v texte prekáža, napriek môjmu pocitu a presvedčeniu, že práve takto som to chcel, text som odstránil. Po čase prerobil a hotovo. Veď sa vyvíjame, nie? Tak čo? Ide sa ďalej!
Úsmev

Milan Hajaš11.4.2014
 

Presne tak ako píšeš. Treba sa postaviť a pokračovať ďalej so zápalom pre učenie sa. Človek sa stále vyvíja. Raz môže byť úplne na dne a raz nad vodou, ale treba si povedať, že vždy to môže byť aj horšie. Úsmev.

Cat Sagari6.4.2014
 

Ahoj, ahoj, Milan,

opravil by si si, prosím, „v ustráni“ na „v ústraní?“ :)
A ak by sa Ti chcelo, môžeš skúsiť prehodnotiť „Plachtí oceánom života.“ v druhej strofe – ale rozhodnutie prenechám na Teba.
Páči sa mi, ako sa Ti celkom darí pracovať na malej ploche; a aj záver básne ma potešil.

Peknú nedeľu.

Cat

Milan Hajaš6.4.2014
 

Ahoj Cat,
Áno samozrejme opravím. Ďakujem, že si našla tú chybu. Ešte párkrát som si prečítal druhú strofu a zistil som, že mi tam slovo \"plachtí\" akosi nesedí. Pozmenil som to.
Peknú nedeľu :)

Milan Hajaš6.4.2014
 

a čo sa týka toho \"oceánom života\"... zdá sa mi, že práve takto to tam má byť. :)

Cat Sagari6.4.2014
 

Oki, Milan, rešpektujem Tvoje rozhodnutie, vo všeobecnosti s neveľkou radosťou zasahujem do autorovho sveta, hoci občas... :) Niekedy je dobré stáť si za svojimi textami; to, čo prekáža jednému čitateľovi, môže ulahodiť iným. Sú poeti, ktorých básne ku mne ihneď neprehovoria, lebo ich vnímam ako zahmlené; potom sa k nim deň po dni vraciam a pomaly, veľmi pomaly objavujem nové a nové súvislosti. Zvláštny zážitok to je, toto odhaľovanie. :)

Tak sa maj zatiaľ dobre.

Cat

gregor31.3.2014
 

\"Hľadám\"

Zaujímavo si to dal, človeče. Už už som chcel poznamenať, že mi názov nejako nerámuje a potom...radšej som ešte párkrát prečítal a došlo mi, že v závere hovoríš o všednodennom putovaní, ktoré môže načisto odkloniť pri hľadaní \"cesty životom(fuj aké klišé, čo?), o tom ako práve tu zastaneme na prahu a nevieme si rady.
Páči sa mi ako si tu použil ten \"prah\" namiesto omletého prachu.

(naozaj máš pätnásť? ts ts ts!)

Milan Hajaš6.4.2014
 

Ahoj Gregor,
Ďakujem veľmi pekne za ohodnotenie a prečítanie. Áno, mám pätnásť a ešte sa potrebujem veľa zlepšovať :)
Pekný deň.

gregor28.3.2014
 

\"V rozpakoch\"

Tá diakritika mi tu doslova prekáža, kazí text, oberá ho o šírku.(nehovorím o pocite, že niekde sa ocitla náhodne=zbytočne=nemá tam podľa mňa ani zmysel).
A ešte som zaznamenal na môj vkus trošku viac prísloviek (v kratučkom texte), pričom \"srdcervúco\" mi doslova príde len na efekt. Ako to je \"srdcervúco kráčať\"?(a k tomu zrejme časom, dlhým obdobím či tak nejako).

Napriek tomu aj tento text radím k tomu lepšiemu na MT. Teším na ďalšiu.
(Trošku by som ubral na tom osekávaní a jednoslovnoveršovaní, aby sa ti z básni nestali bezdôvodné rezance.)

Milan Hajaš29.3.2014
 

Gregor, máš pravdu. Proste vo všetkom. Poviem ti len, budem sa učiť z tvojich rád a postrehov a posnažím sa napísať čo najlepšiu báseň, s ktorou budem ako aj ja tak aj čitatelia spokojní. Keď je niečo \"srdcervúce, tak to pôsobí bolestne a svedčí to o bolesti. Kráčame každý deň. Chcel som epitetonom \"srdcervúco kráčam\" naznačiť, že hlavný hrdina básne trpí každodenne. Neviem či som použil správne slová, ale dúfam, že áno. Ďakujem Gregor.
Pekný deň.

gabriel németh29.3.2014
 

Milan,

Gregor má pravdu, všetky bodky čiarky zruš. Vyznieva to rušivo, ale samozrejme báseň je dobrá, tak klikám 5 hviezdičiek. Peknú začínajúcu jar, Milan. Nech sa ti darí.

Milan Hajaš29.3.2014
 

Ahoj Gabriel,
Ďakujem Gabriel za radu. Aj tebe :)

Cat Sagari27.3.2014
 

Ahoj, Milan,

bude z Teba miniaturista? ;)

Hm, asi to s písaním myslíš vážne. :) Ak by si mal možnosť, skús si, prosím, zadovážiť Antológiu súčasnej slovenskej poézie päť x päť (zostavil Ján Gavura); nájdeš v nej výbery básní od dvadsiatich piatich súčasných autorov poézie aj portréty ich tvorby. Uvidíš, ako rôznorodo (a umne) sa dá pracovať s textom. Verím, že v nej nájdeš riadky, ktoré Ťa oslovia, inšpirujú, ktoré Ti pomôžu rozvíjať sa.

Maj sa zatiaľ pekne, Milan.

Cat


Niečo z antológie päť x päť:

skamenená strachom
z diaľky vnímam obrazy
pradávnych kobýl putujúcich
močiarmi a rannou hmlou
včera – telo zvinuté ako kalich ľalie,
moja posteľ – hniezdo
prenášané v očiach, ustavične prítomná mýtickosť
a teraz neviem, iba ticho tuším,
že toto kúzlo je dnes už posledné, že sa stratí ako
tuhá hriva kobýl a prinúti ma zaspať
v prázdnej soche.

(Veronika Dianišková, Labyrint okolo rúk, 2006)

* * *

Z REGISTRA KROKOV

Tá náhla
hmla, že v nej stromy visia.

(Po nebi akoby sa
zem zľahla.)

Tá naša prevrátená dráma:
krok späť je krokom do neznáma.

ÚZKOSŤ

Naoko ešte hrdá.
A naokolo tma.

Spusť riasy, oploť ma,
lebo ma nájdu ľudia,

ukážu na mňa v pustom
dni zahroteným prstom.

(Pavol Garan, Smrť zahroteným prstom, 2007)

Milan Hajaš29.3.2014
 

Cat,
ďakujem veľmi pekne za radu. Pozriem sa na to :) Miniaturista? :) tak to naozaj neviem. Prepáč, ale ani mi nedošlo, prečo sa ma to pýtaš.
Pekný deň

gregor24.3.2014
 

Ja neviem. Buď zmeň názov alebo prepracuj prvú strofu. Je naozaj nešťastným zlozvykom opakovať názov, či jeho základnú časť, hneď v prvej strofe!
Dal by som možno aj \"Dráždi\" do názvu a prvý verš v prvej strofe - nepríjemná spomienka...
A s tými čiarkami, ja ti neviem. Sa mi to nepozdáva. Akoby si nevedel celkom, či áno alebo nie. Dávaš ich aj tam, kde chceš zrejme naznačiť pri čítaní pauzu, no nato vystačí frázovanie do veršov. Myslím. Podľa mňa.
Snáď sa nenahneváš, keď sa pozriem na text po svojom:

Dráždi

nepríjemná myšlienka
v daždi.
Vzduch ako balvan.

Preciťujem
nápev kvapiek.
Znie mi Sinatra.

Čľup.
Neskoro.
Chvejivý tieň.

Skaza pálčivo preniká.

Záver: Fajn práca, Milan, oplatilo sa tu pobudnúť.

Milan Hajaš27.3.2014
 

Je to nešťastný zlozvyk Gregor, to máš pravdu, ale keby sme nemali zlozvyky, ako by sme potom dokázali rozlíšiť čo je dobré a čo zlé? Niečo som škrtal, ale ten názov podľa môjho názoru vystihuje báseň a preto ho meniť nechcem. Samozrejme, že nie Gregor, tvoja verzia je lepšia ako moja, musím na sebe ešte veľa pracovať. Veľmi pekne ďakujem a pekný deň :)

gabriel németh24.3.2014
 

Milan,
ahoj, ja neviem, ale máš čosi v sebe zvláštne, myslím to úprimne, čosi veľmi....,- vraví sa tomu, zvláštny, netradičný pohľad na svet -. A to je veľmi dobre, pretože tým iným pohľadom, dokážeš napísať skvelú, dokonalú báseň, ako je napríklad tá s názvom Nepríjemná spomienka.

Najmä začiatok básne ma veľmi príjemne prekvapil, použil si skvelý rým a okamžite ma tvoja zaujala.

Držím ti palce. Drž sa! A hlavne píš a tvor!

Milan Hajaš27.3.2014
 

Gabriel,
v prvom rade ti veľmi ďakujem za prečítanie. Moja básne určite dokonalé nie sú. Ak hľadáš dokonalé básne, pozri sa do svojej tvorby. Čo sa týka toho iného pohľadu na svet, fakt neviem, čo mám napísať :) Keď to hovoríš ty, tak to asi bude pravda. Pekný deň.

Cat Sagari19.3.2014
 

Ahoj, Milan,

teším sa, že na sebe pracuješ a nebrániš sa diskusii. :) Super.

Práve z dôvodu, ktorý si spomenul, nie je vždy dobré text ihneď po jeho dopísaní uverejniť na portáli; môžeš ho odložiť a na druhý či tretí deň sa k nemu vrátiť – po toľkom čase si všimneš nepatrné detaily, ktoré si dovtedy nevnímal – a svoju básnickú výpoveď ozvláštniť vhodnejšími, možno originálnejšími slovnými spojeniami. Netreba sa báť ani škrtania častí textov, ani opráv.
Úprimne, ja osobne nepoznám pocit úplnej spokojnosti so svojou poéziou, ale to, čo sa nemusí páčiť mne/Tebe, môže sa páčiť iným a opačne.

V „Predstave“ ma zaujala „dbaná nestálosť“ – čo si tým mal na mysli?

A, prosím, nezabudni čítať (aj) súčasnú poéziu; cibríš si tým predstavivosť.

Maj sa pekne.

Cat

Milan Hajaš19.3.2014
 

Ahoj Cat Sagari,
V prvom rade sa ti chcem poďakovať za prečítanie a pozastavenie nad mojim dielom. Na tejto stránke je najlepšie, že tu pridávajú príspevky aj mladí aj skúsenejší autori a práve tí mladí si môžu skúsenosť tých starších zobrať k srdcu. Z tvojich slov a skúseností si veľmi rád zoberiem príklad. Vo všetkom máš absolútnu pravdu. \"Dbaná nestálosť\". Nestálosť je podliehanie nejakej zmene a keď niekto \"dbá\" o nestálosť, tak túži, chce podliehať nejakej zmene. V predstave som tento epiteton použil preto, lebo hlavný hrdina básne v predstave túži zabudnúť na svoju minulosť a snaží sa nájsť sám seba. :)
Ešte raz ďakujem.
Pekný deň :)
Milan

Cat Sagari21.3.2014
 

Ešte mi napadlo, Milan: Taktiež pomáha, keď si báseň, ak máš tú možnosť, vytlačíš na papieri – text v takej podobe akoby nadobudol iný rozmer.
Pre mňa poézia znamená i citlivé, jemné narábanie so slovami, ich starostlivý výber, akési čarovanie s rečou, preto si, prosím, rozširuj slovnú zásobu. Časom, ak budeš veľa čítať a uvedomovať si prečítané, naučíš sa rozoznať kvalitnú poéziu, a to, čo sa Ti dnes páči, sa Ti už nemusí páčiť v budúcnosti.
Priznám sa, že mňa musí poézia bodnúť, zahniezdiť sa vo mne, učarovať mi; niektorí poeti vo mne dokážu vyvolať pocity, ktoré svojou silou hraničia s bolesťou, preto sa k nim neustále vraciam. Podaktorí dokonca privolávajú zvláštne sny. Čo už, príťažlivá mágia slova – chytili ma do pasce. :)

Pekný blížiaci sa víkend, Milan.

Cat

gregor19.3.2014
 

Vraciam sa sem, pre obsedantný pocit, že to má zmysel.
Citujem tvoje slová, Milan:
\"Ale keď sa to nepáči čitateľom, tak si to nemôžem dovoliť tam nechať, pretože chcem, aby sa čitateľ pri čítaní môjho diela cítil h/v/o všetkých smeroch dobre a aby mu nič nevadilo...\"

Zlá úvaha!
S textom musí byť v prvom rade stotožnený autor! ON sa musí cítiť pri čítaní svojho diela dobre. (Hoci mne sa to pri mojich nikdy nepodarilo. Ak áno, tak len na krátky čas a už zase som videl kopec nedokonalostí.) Nerob úpravy v texte, ak sa ti to nepozdáva len preto, že iní tak radia! Neupravuj text do podoby, aby sa čitateľom dobre čítalo! Ktorým? Mne, lebo mám pripomienky? Gabkovi, lebo dáva hviezdičky? Komu?? Predpokladám, že ešte len hľadáš svoj spôsob vyjadrenia v poézii a vysoko hodnotím tvoj asertívny prístup, tak vzdialený niektorým \"JASOMBÁSNIKom\" na tomto serveri.

Nech sa darí.

Milan Hajaš19.3.2014
 

Gregor,
Tvoje slová mi veľmi pomáhajú. S mojimi textami som stotožnení vždy po dopísaní diela. Potom keď dielo zavesím na stránku, tak si to párkrát prečítam a už si hovorím, ako by to mohlo byť lepšie. Ako by som niektoré slová nahradil a tak ďalej.... :) Ďakujem za radu. Budem na tom pracovať, aby som uspokojil najmä svoju dušu.
Aj tebe Gregor.
Pekný deň

gregor19.3.2014
 

Neskúšal si úplne diakritiku vynechať? Nielen preto, že mám pocit, akoby si celkom nevedel, čo s ňou, no vypustenie bodiek a čiarok i dajme tomu verzály spôsobí, že textu pribudne viac rozmerov. Ak nie sú slová oddelené týmito znamienkami, skúsený čitateľ si ľahšie prepája jednotlivé verše i pospiatky.
A v tejto básni by som použil aj jednoslovné verše. Ich použitie by niektorým slovám dodalo razanciu:

ako skamenelina miliardu
neúprosne
dbaná nestálosť
azdaže
hľadám sa

nezotriem
sú večné pokiaľ
dokým

Znova prízvukujem, je to len môj pohľad, pocit, dojem. Je na tebe, ako to cítiš ty!
Resumé: fajn, že sa tu obšmietaš, Milan.

(To, čo ti sem píšem, nie sú kritiky!!! Je to len a len môj pohľad na tebou napísané.)

Milan Hajaš19.3.2014
 

Ja viem, že to nieje kritika. Je to tvoj pohľad na toto dielo. A mňa veľmi teší, že si si ho prečítal, zamyslel sa nad ním a poradil mi. Veľmi pekne ďakujem :) Ešte sa na tú báseň pozriem a zrejme budem \"škrtať\", ako si ty raz prizvukoval.
Pekný deň

milblank17.3.2014
 

očakávanie...

jednoduchosť a pritom úžasná sila...:)

Milan Hajaš18.3.2014
 

Ďakujem milblank.
Vážim si to :)
Pekný deň

Jeremy17.3.2014
 

Milan, až teraz vraciam pochvalu. Krásne zábery. Oprav v /1/ na oxidujúc a preto.
Páči sa mi, ako si použil sloveso neťahá /sláčik sa ťahá/. Dávaš čiarky aj tam, kam nemusíš, ale nemusí to byť chyba v tomto prípade. Pohladím Tvoju dušu, rozžiarim 5*. Maj sa krásne.

Milan Hajaš17.3.2014
 

Ahoj Jeremy,
Ďakujem za pohladenie duše. Chyby opravím.
Pekný večer.

Mária Blšáková17.3.2014
 

Predostriem seba životu, opovážim sa. Krásne Milan. Fakt napreduješ. Bol to zážitok, prečítať si ťa.

Milan Hajaš17.3.2014
 

Ďakujem Mária. Teší ma to :)

gregor17.3.2014
 

Skoro som prestal veriť, že máš naozaj štrnásť. (Potom som klikol na tvoje staršie texty a okamžite som tej štrnástke prikývol. Tým nechcem povedať, že ti treba viac odpúšťať, či chváliť ťa pre nič, za nič. Toho sa odo mňa nedočkáš!)

Očakávanie - výborná práca, Milan. Možno si ani neuvedomuješ, vzhľadom na tvoj vek, koľko si toho do textu naložil. Široko a hlboko. Takmer pri každom verši nútiš postáť a nechať ho v sebe doznieť. Niektorí \"profesionálni básnici\" z mámtalentu by sa mali prísť k tebe priučiť!!! Myslím to vážne, bez irónie a uštipačnosti. Aspoň by sme sa nemuseli pred mladučkými začínajúcimi poétmi ako ty hanbiť za to, čo so slovom stvárajú a tak prznia pani Poéziu.

Výborne. Tuším sa začínam tešiť na ďalšiu tvoju.

(Drobnosť na záver: tá forma - pohadzovanie strof cikcak doprava a doľava sa mi neveľmi pozdáva. Nemá tu, v tvojom texte, nijaký význam. Teda aspoň som ho neobjavil, čo môže byť moja chyba.

Milan Hajaš17.3.2014
 

Nedávno som oslavoval narodeniny, pätnásť rokov. Gregor ďakujem ti veľmi pekne samozrejme za prečítanie a ohodnotenie. Aj tvoju kritiku aj tvoje komplimenty ma posúvajú ďalej, do ďalšieho levelu. Samozrejme pohadzovanie strof nemá v tejto básni význam. Chcel som len vyskúšať aký by bol celkový dojem z básne. Ale ak ti to vadí, nabudúce to už tak nebude :)
Prajem pekný deň.

gregor17.3.2014
 

Pozor, MIlan, nič nerob kvôli tomu, že to inému vadí. Pošpekuluj nad podnetmi sám a keď TY uznáš, že treba takto či onak, potom to urob! Ak posúvanie strof nemá ani pre teba žiaden význam, ktorý som mohol prehliadnuť, potom je to len taký efektík, ktorý je zbytočný. Podľa mňa. Predpokladám, že načúvaš aj iným komentujúcim. Nech sa ti darí.

Milan Hajaš17.3.2014
 

Gregor, posúvanie strof pre mňa nemá žiaden význam. Páčilo sa mi to, keď to bolo tak. Ale keď sa to nepáči čítateľom, tak si to nemôžem dovoliť tam nechať, pretože chcem, aby sa čítateľ pri čítaní môjho diela cítil ho všetkých smeroch dobre a aby mu nič nevadilo :)ďakujem, aj tebe.

bubinostar17.3.2014
 

milan,
mne sa tvoja tvorba páči, nemôžem si pomôcť, tvoje básne, sú úsečné, sekovité, aspoň tá Očakávanie a svojimi metaforami a celkovým štýlom podania má čosi do seba. dakujem za rannú chvíľku poézie, dobré sa čítala tvoja báseň Očakávanie . Pekný deň a nech sa ti darí . klikám na plný počet 5 hviezdičiek

Milan Hajaš17.3.2014
 

Ahoj bubinostar,
Ďakujem veľmi pekne za hviezdičky, za prečítanie a komplimenty. Veľmi si to vážim. Aj tebe nech sa darí :)
Pekný deň

greg15.3.2014
 

Milan, škrtať máš preto, aby si vyčistil text. Aby ostalo podstatné a tzv. vatu vyhoď.
Príklad:

plaché ráno zobúdza oči
blúdim chodbami
trasiem sa
sťa zakázaná myšlienka

pre mňa nepodstatné adjektíva som dal preč. Lebo je jasné, že oči sú spiace, keďže ich zobúdza a tak podobne. Viem, že s tými adjektívami ti to znie tak poeticky. Ako si videl u starších autorov. Netreba byť ako oni. Netreba byť ako iní. Netreba mať v básni prebytok slov, ktoré sú prázdne.

Áno, máš tam inverziu a je! zbytočná, lebo tak istotne nerozprávaš.
Preto SA ponáram......a nie preto ponáram SA....Aspoň teda myslím.

Milan Hajaš16.3.2014
 

Ďakujem za rady a postrehy ešte raz. Chyby v básni opravím. Prázdne adjektíva vyhodím a budem sa snažiť byť iní. Inverziu odstránim.
Pekný večer.

gregor15.3.2014
 

Pozri na ten text. Samé adjektíva - prídavné mená. Rozrieďujú ho, treba ubrať. Podobne prechodníky nepôsobia dobre takto jeden za druhým dokonca. A pozri si čo sú inverzie, či genitívne metafory. Iste to nájdeš niekde na nete. Drobná rada na záver: nesnaž sa byť nasilu poetický, používaním odkukaných slovných obratov, či dokonca archaicky pôsobiacich slov (sťa). Skús si nájsť tému, zachyť do slov a potom škrtaj. Skús, nech sa darí.

Milan Hajaš15.3.2014
 

Dobrý deň Gregor,
teší ma tvoja kritika a pozastavenie nad mojou básňou. Prepáč, ale nerozumiem prečo ti vadí slovo \"sťa\", áno, je to archaizmus, ale to neznamená, že sa nemôže používať v súčasnej poézií. Inverziu som si vyhľadal, mám to chápať tak, že to je taktiež chyba tejto básne? A prečo si mám nájsť tému, zachytiť ju do slov a následne tie slová poškrtať? Ďakujem, aj Vám.
S pozdravom.
M.H.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Milan Hajaš

O mne

Som priateľský človek.Mám vlastnosti flegmatika.Mám rád šport a písanie.Mám 14 rokov.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: