IKARIKAR http://www.ikar.sk

Zatiaľ bez názvu (Stránsky)17.9.2012
 

2
 počet hodnotení: 1
prečítané 23, Komentáre 9

 
O hadovi.
O hadovi.

Každý z hadov neustále dlhý jazyk plazí.
Možno preto zaradili hada medzi plazy.
Na slnku rád chytá bronz zakaždým, keď môže
a v dôsledku toho sa vraj potom zvlieka z kože.
Že je veľký leňoch, idú rôzne povedačky.
Asi je to kvôli tomu, že a...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Stránsky23.9.2012
 

Ďakujem všetkým za pridané komentáre. Budem sa snažiť vytvoriť si priestor, aby som svoje \"výtvory\" prepracoval.

Možno by to šlo takto:

O hadovi /úprava/

Každý z hadov veľmi rád
stále dlhý jazyk plazí.
Možno preto hada snáď
zaradili medzi plazy.

Vraj je veľmi lenivý,
šíria všetci povedačky.
Nech sa tomu nediví,
keď aj chodí poležiačky!

DARK24.9.2012
 

Netvrdím, že je to lepšie, lebo verše by mali mať aj logiku. Ale aspoň bola snaha o zlepšenie. Logika sa kamsi stratila v druhom verši - naozaj had rád plazí dlhý jazyk? Je cítiť, že druhý verš bol vytvorený iba kvôli rýmu. Že?
Ďalej - slovenčina má stanovený slovosled a tiež ho treba dodržiavať: stále dlhý jazyk plazí = stále plazí dlhý jazyk, napríklad. Zas je len cítiť, že bol vytvorený iba kvôli rýmovaniu.
3. verš - opäť násilnosť rýmu: možno a snáď sú rovnocenné slovné pojmy, takže jeden je navyše.
7. verš - nech sa tomu nediví - kto? predtým bola reč o všetkých, zrazu o jednotlivcovi. Mal by to byť had či kto?
Aj výkričník má svoje opodstatnenie - tu je rozkaz, príkaz, zákaz... zbytočný, pokojne stačí bodka.

Naozaj, aj nad detailami treba rozmýšľať. Takže tak. Snáď som zas trochu poradila.

Jozef Čuj23.9.2012
 

DARK i Jeremy udreli klinec po hlavičke. Ale iste by s vami nestrácali čas, keby nevycítili, že niečo na vašich pokusoch predsa len je. Skúste na sebe popracovať. Ak zvládnete základy básnického remesla, a pochopíte, že aj poézii pre deti sa treba venovať s plným nasadením, veľmi rád si prečítam vaše veršíky.

Jeremy19.9.2012
 

Líška
Vetrí vône v povetrí,/
nôžky pritom nešetrí./
Skôr než celá zhrdzavie,/
ešte dačo dobré zje./

To je príklad na trochej, prvá slabika je prízvučná, druhá neprízvučná.

DARK19.9.2012
 

Takto podobne by malo všetko \"klapať\", aby písmenká lahodili oku a rytmus uchu.

DARK19.9.2012
 

Vytvoril si kombináciu trocheja s daktylom, rešpektoval si rovnaký počet slabík v rýmujúcich sa veršoch a k tomu rým nepôsobí lacno. Dúfam, že si autor zoberie príklad a pokúsi sa všetko doposiaľ pridané zmazať a začne písať tak, ako sa má a ako uchu lahodí.

DARK19.9.2012
 

Stránsky, chýbajú ti základy poetickej tvorby. To nie je iba \"naplácanie\" slov k sebe. Tvorba, ako každá iná činnosť, má svoje zákonitosti. Ich absencia v tvojej tvorbe je evidentná. Jednak ti nesedí počet slabík dvojverší, ktoré sa majú rýmovať, jednak dvojveršie nesedí stopovo (stopa = daktyl, jamb..., ak by si mal pochybnosti, o čom píšem), jednak nesedí párnosť rýmovania (treba naštudovať, vysvetľovať by bolo zdĺhavé), ďalej detská literatúra sa musí výberom slov zhodovať s detským vekom (antioxidanty, in), rozchádza sa ti všetko, čo sa môže. Unikol mi zmysel, netuším, čo chcel autor povedať, alebo iba okrajovo, nepochopila som záver s kurími okami. Toto je skrátka nevydateľné, nech už sa to nazve akokoľvek, lebo poézia ani báseň to nie je. Treba veľa mať načítané a pri chtíči tvoriť treba nazrieť aj do teórie, ak autor nemá cit a intuíciu.

DARK19.9.2012
 

Vyjadrila som sa iba k \"Chybička krásy\" (za nadpisom sa bodka nedáva), ale ani ostatné dve (neviem čo, lebo básne to nie sú) nie sú odchodnejšie a o nič lepšie.

Jeremy19.9.2012
 

Opisné,zbytočne dlhé, stráca sa rytmus.
Je to skôr veršovaná próza. Nájdu sa i pekné momenty -iskra zahasená vodou, pointy.Dôležité je, že si objavil krásu tvorenia. Teraz už len študovať, sám prídeš na to, čo treba vylepšiť.Ak prestaneme byť očarení vlastnou tvorbou - budeme viac kritickí, sme na dobrej ceste.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec



Návštevník

 

Profil autora

Stránsky

O mne

Zdravím všetkých. Napísal som niekoľko básničiek pre deti, ku ktorým som si sám urobil aj ilustrácie. Zaujímalo by ma, či je vhodné, aby som sa niečím podobným zaoberal aj naďalej, alebo by som sa mal skôr venovať niečomu inému... Ďakujem.

 

Všetky moje diela


 

Projekt

mediálne
podporujú: