IKARIKAR http://www.ikar.sk

Žofia (Gabriel Jon Reyes)8.1.2015
 

4
 počet hodnotení: 10
prečítané 717, Komentáre 75

 
Žofia kapitola 1
Kľačal. Nevedel, kde je. Celé telo ho bolelo. Pozeral sa okolo seba, ale všade bola tma. Snažil sa pohnúť rukami, ale zistil, že sa to nedá. Mal ich zviazané za sebou o nejaký ťažký predmet. Zvyšok...
hodnotiť:
hodnotiť
12345

 


Komentáre

Lenka12.6.2016
 

Klobuk dolu :-)
Precitala som cele dielko za den. Napinave, dynamicke... Vies, ze som tipovala p.Bulic, prisla mi divna a mala dovod. Zaujimavy koniec. Urcite lepsi ako \"klasika\" - uspesne vyrieseny pripad a happy end. Trochu privela mrtvych, ale dobre citanie:-)

olp11.10.2015
 

Hrávaš rád pexeso?

Gabriel Jon Reyes17.10.2015
 

?

Dominika27.8.2015
 

Takže, čím začať? Ja to asi poviem takto v skratke: Za všetkým hľadaj ženu!...pútavé a zaujímavé, aj keď na môj vkus trošku veľa vrážd.
A maličký dotaz, v epilógu se ,,vbloudila,, chybička. Pani Bulic neprenasledovala a nezabila Snežanu, svoju dcéru, ale Žofiu.

Ale musím povedať, že pre mňa Rád číslo 1 :)


Gabriel Jon Reyes4.9.2015
 

A dakujem za upozornenie ohladom chyby v epilogu, uz som to opravil. Aj majster tesar sa obcas utne a ja mam do majstra dost daleko, tak sa stalo.

Gabriel Jon Reyes28.8.2015
 

Dakujem za komentar. Asi o dva tyzdne zacnem pridavat nove dielo, ktore bude ine ako Zofia aj ako Rad, tak snad sa bude tiez pacit.

Mima Čierna5.8.2015
 

Dočítané. Takže, čím začať. Asi tým čo ma rušilo. Len dve veci. Jedna je scéna, kde prišiel vyšetrovateľ za Wulfom a potom tam prišla tá jeho mladá nová posila úplne nahá a rozprávala, ako rady to s Monique robia. To mi prišlo už dosť vyhrotené. Hoci napr. proti iným sexuálnym scénam, ktoré si tam mal, nič nenamietam. Tie sa tam hodili. Pretože to jednak písal chlap, ďalej tam boli ľudia čo mali od svätých dobre ďaleko, natáčali porno a prosto boli skazení. Z tých všetkých mi ale táto jedna dosť vadila. No a druhá vec je, že keď už zomrel Jozef, Amandina smrť mi prišla tiež tak trochu príliš. Jedna vec je, keď ho po zrážke prepichnú kly a druhá, keď ju ešte zrazí kamión. Je to už potom ťažko uveriteľné. Byť tebou, vymenila by som to za jednorázovú nehodu, kde zomreli obaja a finito. a teraz iným smerom. Pani Bulic sa riadne vyfarbila. Tipovala som to na ňu od momentu ako zalarmovala políciu, že sa Snežana stratila. Škoda, že si nedal viac pasáží s Andreou a čitateľa tak nenaviedol aj na tú linku. Ale! Aby som konečne prešla k pozitívam. V gramatike nie som borec, ale už na prvý pohľad je vidieť, že ju ovládaš a rovnako aj skladbu viet, logickosť textu a podobne. Páčilo sa mi, ako si menil scény. Raz o tom, potom o tom. Pôsobilo to dynamicky a najmä posledné kapitoly sa čítali aspoň pre mňa úplne samo. Čo ma šokovalo je, že si príbeh ukončil, ako si ho ukončil. čakala som rozuzlenie, ktoré síce prišlo, ale nie počinom pánov E. A musím povedať, že takýto záver sa mi páčil! Len mi teraz ostávajú v hlave otázky, ako sa to celé nakoniec uzavrelo, a tak sa chcem opýtať, či máš v pláne niekedy toto zaujímavé vyšetrovacie duo zahrnúť aj do ďalšieho diela s iným prípadom. Ak áno, určite si ho rada prečítam. Píšeš drsne, čo pridáva na vierohodnosti. Nebabreš sa s ničím v rukavičkách, veci si mal premyslené a striedanie (už sa opakujem) pasáží bol vhodný spôsob, ako to celé oživiť. Hodnotila som ťa vysoko už dávno. Viackrát sa nedá, ale určite by som tentoraz nešla nižšie. Mňa bavilo.

Gabriel Jon Reyes5.8.2015
 

Ahoj. Som rad, ze ta dielo bavilo, ze sa ti pacilo a ze sa ti lahko citalo. Co sa tyka tej Monique a spol., chcel som tym vyjadrit to, ze su to ludia, ktori nemaju zabrany pred nikym a nicim a uz vobec nie pred tym, aby sa promenadovali pred E+E. Co sa tyka smrti Amandy a Jozefa, tak Jozefa som nechal zabit, lebo nebol sympaticky a trtkal vsetko, co ma krvny obeh a Amandu som nechal zabit pre dve veci. Tou prvou bolo to, ze sa mi nehodila do pribehu dalej a druha vec bola ta, ze citatel po Jozefovej smrti urcite (aspon dufam) necakal, ze aj ona zomrie a navyse tak skoro. No a co sa tyka panov E, tak som planoval, ci by som ich nedal do ineho diela, v ktorom by ich vysetrovanie bolo konecne uspesne :) alebo zeby som urobil volne pokracovanie, v ktorom by Snezana odhalila skutocnost okolo Zofiinej smrti a snazila sa pomstit alebo by to mohlo byt o tom, ze E+E by odhalili pravdu a snazili sa pripad dokopat do uspesneho konca. Ale zatial to tak necham, teraz sa venujem svojmu novemu dielu, ktore mam na plane do konca augusta douverejnovat a uz mam napisane dalsie dielo, ktore tu chcem zacat pridavat od septembra. Dufam, ze sa nan mrknes, stylom to bude take romanticko-eroticko-thrillerove, ale zatial viac neprezradim. Budem rad, ked mi zostanes verna. Pekny vecer prajem a este raz diky za precitanie a za pozitivne komentare a hodnotenie.

Mima Čierna29.7.2015
 

Ahoj Gabriel. Nebola som \"u teba\" celé mesiace, pretože som mala množstvo povinností. Ale nezabudla som na Žofiu. :) chcem totiž vedieť, ako sa skončí. Takže najbližšie dni si idem splniť resty, čo voči Tebe mám. Videla som inak, že už dlhšie pridávaš ďalšie dielo, čo vyvolalo trochu kontroverzie. Ak je to niečo na štýl D. Browna, je možné, že po Žofii nakuknem aj tam. Zatiaľ držím palce, a keď ma niečo klepne do čela, vyruší, poteší... určite Ti tu zanechám komentár.

Gabriel Jon Reyes29.7.2015
 

Dakujem, som rad, ze si nezabudla.

Mima Čierna10.3.2015
 

22 kapitol za mnou. Som rada, že si Andreu krotil :D chcem sa sama dočítať o tom, kto je vrah. Na druhej strane je fajn, že máš takú fanúšičku. ;) dúfam, že kým pridáš niečo ďalšie, stihnem to dočítať. dnes len toľko, že som v šoku z toho, že Igor a Žofia robili toto a tamto. trochu ma striaslo, keď som to čítala. trochu dosť. :D inak, páči sa mi, že si do textu pridal Srbku. príde mi to ako také oživenie. A. jedna vec, čo nechápem. Máš veľa čítaní, ale málo komentárov (od rôznych šudí). Neviem, ale podľa mňa je tento portál hlavne o tej spätnej odozve a že si ľudia navzájom svoje diela čítajú. Toto je niečo, čo mňa osobne sklamáva, pretože je fajn vedieť, čo vyvolá nejakú emóciu pri čítaní, čo naštve... A samozrejme dá Ti ako autorovi vedieť, že tvoje dielo sa páči, je čítané + vedomie, že máš pre koho písať. Dúfam, že pri ďalšom diele budeš mať reagujúcich viac. Podľa mňa si to zaslúžiš.

Gabriel Jon Reyes19.3.2015
 

Dakujem za to, ze citas a komentujes. Bol som niekolko dni odcestovany, preto odpisujem az teraz. Dufam, ze sa ti bude zvysok diela pacit, snazil som sa o to, aby bolo zaverecne odhalenie necakane, tak snad ta zaver prekvapi. A nove dielo zacnem pridavat najskor az v aprili, takze dovtedy mozno toto docitas (a ak nie, tak nevadi, ved sa ho nechystam zmazat, casu dost).

vojtovicova andrea7.3.2015
 

páni, tolko mrtvol! ved zanedlho nebudes mať o kom písať! môj tip na vraha- moja menovkyna! alebo sa mylim?

Gabriel Jon Reyes7.3.2015
 

Nechaj sa prekvapit :) Posledna kapitola uz zajtra a v pondelok epilog.

vojtovicova andrea7.3.2015
 

a čo budem čítať potom?! jedine Dve ženy, poviedka, čo som dnes nasla.

Gabriel Jon Reyes8.3.2015
 

A este nieco, prosim. Pridal som poslednu kapitolu, zajtra dam epilog a preto by som bol rad, keby si pri pisani komentara neprezradila meno vraha, aby ludia, ktori citaju narazovo a nie pravidelne ako ty, neboli pripraveni o prekvapenie. A este raz dakujem za priazen a snad sa takto virtualne stretneme pri mojom dalsom diele v jari alebo pri niektorom tvojom, na ktore sa chystam, ak mi to cas dovoli.

Gabriel Jon Reyes8.3.2015
 

Po Velkej noci planujem pridat nejake dalsie dielo, snad sa bude pacit. Mam ich v zasobe zopar, len niektore z nich vyladim a od aprila zacnem pridavat. Snad sa bude pacit.
P.S.: Dakujem za tvoju priazen za tie dva mesiace.

vojtovicova andrea8.3.2015
 

waw, ja som to fakt uhadla! prepac, bol to len tip, nevedela som, ze sa trafim. spočiatku som si myslela, ze to bola Snežanina mama, ale mala som dojem, ze na na zabitie cloveka by nemala zaludok. ale zda sa ze som sa mylila. tiez som urcity cas tipovala Amandu.
podarilo sa ti skryvat meno vraha do poslednej kapitoly, ale ked si zacal vsetkych vrazdit, tak ich tam uz vela nezostalo. kazdopadne sa tesim na novu poviedku a slubujem, ze tam uz budem komentovat slusne a nic dopredu neprezradzat.

Gabriel Jon Reyes8.3.2015
 

Neuhadla si. Pockaj si na zajtrajsi epilog. Ale potom uz napis iba reakciu, ak chces, ale nie meno vraha, poprosim. Tvoje zaverecne zhrnutie rad privitam, ale nespomen v nom meno vraha, OK? A nove dielo pribudne, ako som napisal, v priebehu jari, dufam, ze uz v aprili, a snad sa bude pacit.

vojtovicova andrea8.3.2015
 

tak teraz som totalne mimo. ja som myslela, ze to vysvetlila Snežanina mama, čo sa stalo. ale uz asi viem, kto to bol, ale som ticho.

Gabriel Jon Reyes9.3.2015
 

No a teraz sa to dozvies... Potom som zvedavy na tvoju reakciu, ale bez mena vraha :) A este raz diky za tvoju priazen.

vojtovicova andrea9.3.2015
 

neni zac. tak napokon môj posledny tip visiel. krasna poviedka plna zvratov, pri ktorej som musela kazdu chvilu rozmyslat, kto je skutočnym vrahom. drzal si citatelov v napati po cely cas. skvele. tesim sa na novu poviedku.

Mima Čierna1.3.2015
 

Tak som tu zas. :) dúfam, že dnes budem o čosi užitočnejšia. Prešla som ďalšie tri kapitoly a dokonca som si robila aj poznámky. Ale neboj, nie je to nič príšerné, čo som objavila. Tuším to bolo všetko v 15.ke. Hneď druhá veta. Vyznieva čudne. ja by som to zmenila napr. takto: MHD s jej nespočetnými linkami, ktorými bolo mesto popretkávané... Skús to nejako preštelovať. ;) a o niečo ďalej máš krátko po sebe 2x vyspovedať. možno by si to druhý raz mohol nahradiť slovom vypočuť. to je vše. :) Potom mi ešte prišlo čudné, nazývať telocvikára doktorom. ja viem, že sa to tak má, ak má doktorát, ale tak to len môj osobný pocit. do toho Ti kecať nebudem. Ďalej som chcela, ale to už minule, spomenúť. že sa mi páči meno Ernest Lavko. podľa mňa sa totálne hodí na Tvojho vyšetrovateľa. K príbehu výhrady stále nemám, no a dnes som sa aj zasmiala. :D to ma ako fakt dostalo. že: nebojte sa, som z oddelenia vrážd, keby to bola autonehoda, bol by tu kolega z dopravného. ...aká úľava, že vražda a nie nehoda. :D A prepáč, že toho nestíham viac. Ale rovnako ako ty, aj ja mám toho desne veľa momentálne a čítam tu viacero diel (aj to nie všetky, ktoré by som čítať chcela). :/ Od mojej emuše Ťa nechcem odhovárať, len sa domnievam, že to nie je čítanie pre chlapa. Ak sa ale skúsiš odosobniť a prípadne ma upozorníš na nejaké chyby a nedostatky, jasné, že to uvítam. Pozdravujem a utekám späť k svojim povinnostiam. ;)

Gabriel Jon Reyes8.3.2015
 

Dakujem za dalsi komentar. Tvoje poznamky zvazim. Som rad, ze sa pri mojom diele aj zasmejes, co je fajn, lebo stale len vrazdy, bolo by to nudne :) Na Emmu sa niekedy vrhnem (teda takto virtualne, nie naozaj), zatial som si len prebehol komentare, aby som zistil, ake su nazory na tvoje dielo a zda sa, ze ludom sa paci. Verim, ze i mne sa bude, len si musim najst cas, lebo citat po jednej kapitolke sa mi az tak nechce, ja ked sa do niecoho zazeriem, tak to musim rychlo docitat.

vojtovicova andrea28.2.2015
 

waw, to je horor! to chcu akoze zabit kazdeho, s kym bola Zofia v posteli, ved to si môzu rovno zalozit novy cintorin.

Gabriel Jon Reyes1.3.2015
 

Neboj sa, uz len zopar kapitol a teda zopar dni a je koniec, takze nestihnu \"sundat\" tolkych, aby potrebovali novy cintorin :) Posledna 41. kapitola sa blizi a navyse som este pripravil epilog po poslednej kapitole a ten bude rozhodujuci.

vojtovicova andrea22.2.2015
 

ahoj, opat uzasna kapitola.
ak chces, môzes si prečítať moju poviedku Navždy v mojom srdci (sekcia Poviedky)

Gabriel Jon Reyes23.2.2015
 

To je ta, od autora ada1987? Ak bude cas, pozriem sa na to, ale, ako som napisal Mime, tak ja na internet chodim len pridat novu kapitolu Zofie a precitat si emaily a na viac casto nemam cas. Ale ak sa podari, pustim sa aj do jej aj do tvojho diela.
P.S.: Dakujem za tvoju priazen, vazim si ju.

vojtovicova andrea23.2.2015
 

hej, to je ona. inak opat skvele pokracko.

Mima Čierna21.2.2015
 

Ahoj Gabriel, dnes Ťa nepoteším, lebo budem strašne kritická!...len srandujem, ale že si sa zľakol? ;) a teraz vážne. čítam Ťa ďalej, len neviem, či ešte vôbec mám písať nejaké komentáre, lebo ja nejaké námietky voči Tvojmu písaniu nemám, takže ohľadom odozvy a prípadného doladenia nejakých chybičiek pre Teba nie som príliš prínosom. Dnes len toľko, že chudák Igor. :) a potom ma vyrušili len dve slová. Jedno bolo \"doboha\", ale toto ma skôr pobavilo. vlastne to bol ten moment, kedy mi prišlo Igora ľúto. A druhé sopeľ (ako vtedy to s tou hnačkou). rozmýšľala som, ako inak by sa to vlastne dalo napísať a na nič prevratné som neprišla. ...ako vidíš, nič prínosné pre vylepšenie Tvojho textu. ja v podstate nerada kritizujem. takmer vôbec. max., keď mi naozaj niečo ide oči vyklať z jamiek a u teba to bolo len raz. spomenula som to tuším v prvom komentári. No nebudem zase zachádzať mimo. Základnému táboru hlásim 14. kapitol a stále som spokojná. Pekný večer. ;)

Gabriel Jon Reyes22.2.2015
 

Zlakol som sa :) Sople a hnacky musia byt :) Zakladny tabor hlasi, ze je spokojny a dufa, ze sa ti bude pacit aj zvysok diela.
P.S.: Chystam sa aj na to tvoje dielo, ktore tu uverejnujes, ale Emmicka musi nejaky cas pockat, lebo ja som dost vytazeny, na internet idem len raz za cas (ale snazim sa denne) pridat novu kapitolu Zofie a pozriet si e-maily a to je asi tak vsetko.

Mima Čierna18.2.2015
 

Som tu zas. Hlásim, že 11. kapitol je za mnou. Pochvál som už popísala dosť. Na tom sa nič nemení. Len škoda, že nemám viac času. Zaujíma ma, čo bude ďalej, a toto čítanie po kúsočkoch ma začína iritovať. obzvlášť, keď už si sem toho toľko pridal. :) ale čo už. každopádne budem pokračovať svojim slimačím tempom. 1. floorbal ma na strednej bavil (odveci poznámka, ale chytila ma nostalgia) 2. mám typ na vraha :D asi divné, keďže je to prvý podozrivý na rane, ale mám! a zaujíma ma, koľkokrát vraha ešte zmením. (aj tak to bude záhradník) 3. by ma nenapadlo, že ma niekedy bude baviť detektívka 4. som trochu zmätená, lebo neviem, ku ktorej postave si mám vytvoriť nejaký vzťah a fandiť jej. žofia mŕtva, vilo tiež, kaji mi je ľúto...počkám, čo bude s E+E. 5. a tu už končím - čítam Ťa ďalej, pozdravujem a zanechala som aj véééľa hviezdičiek (ale to už minule). ;) ...a ako ja vravím \"nájs džób\".

Gabriel Jon Reyes18.2.2015
 

Potesila si ma :) Dufam, ze ta nesklamu ani nasledujuce kapitoly. Rad privitam, ked opat napises, ci uz to bude pozitivne alebo negativne. A vazim si tvoj zaujem o mna, teda o moje dielo :)

vojtovicova andrea18.2.2015
 

pekne sa to zamotava.

vojtovicova andrea17.2.2015
 

pekna rozpravka na \"dobru noc\". tesim sa na pokracko.

Gabriel Jon Reyes17.2.2015
 

Kapitola 25 sa ti bude naisto pacit. Teda, dufam, ze sa bude pacit... Uz pomaly, ale isto vchadzame do poslednej tretiny mojho diela.

vojtovicova andrea17.2.2015
 

opat sa opakujem a opat skvela cast.

vojtovicova andrea15.2.2015
 

to si pís, ze zostanem verná. kazdy den kukam, či si nieco nepridal. tesim sa, čo povie trener Erikovi.

Gabriel Jon Reyes15.2.2015
 

Ked pridas nejake dielo, tak potom mi daj vediet, rad si nieco od teba precitam.

Alia S.15.2.2015
 

Ešte drobnosť: nepíš \"Žofia kapitola X\". vyznievaa to ako nadpis, vyznieva úsmevne. Mohol by si medzi slová dať čiarku, i tak je zbytočné číslovať kapitoly. Vidíme, v ktorom okienku sa nachádzame. Kto pravidelne číta, vidí, že si pridal, kto nie, začne od začiatku, zapamätá si \"okienko\", ktoré naposledy navštívil.
Ak by si napriek tomu chcel číslovať, keďže sa ti nechce vymýšľať názvy jednotlivých kapitol a niečo ako titul chceš mať, aby si nezačal rovno textom, tak vynechaj nadpis diela \"Žofia\", neopakuj ho neustále.

Gabriel Jon Reyes15.2.2015
 

Aj za tuto pripomienku dakujem, ale uz som tak zacal, tak budem tak pokracovat. Ale v dalsom diele, ktore pridam, ak Boh da, to uz takto robit nebudem. Pekny vecer a privitam kazdu tvoju namietku i pochvalu.

Alia S.15.2.2015
 

Začínam sa ponárať do príbehu, zlákala ma vidina napínavej detektívky. Po prvej kapitole by som ti vytkla to, čo hm podo mnou, k tomu časté striedanie časov.
Od druhej kapitoly sa vyskytujú časté ukazovacie zámená, už, si, ktorý/á/é, privlastňovacie zámená (ak je jasné, o kom je reč, netreba ich, netreba napr.: svoju milovanú manželku, svojho kamaráta...), však, rôzne častice, časom sám spoznáš, čo v texte nemusí byť, resp. často nemusí byť.
Ešte by som povyhadzovala: asi, nejaký/á/é tam, kde sa dá – pred „nejakým časom“ stačí napísať „pred časom“ – jedná sa o neurčitosť v prvom i druhom prípade, ibaže netreba zbytočne text zahádzať pojmami navyše. Upravuj rad-radom všetky vety, je čo vyhadzovať, aby nepôsobili rozvláčne, aby sa text lepšie čítal.

Porovnaj:
1. Videl len siluety, ale tie siluety, už len tým, že boli zahalené tmou, pôsobili hrozivo. Navyše, boli to siluety mohutné, akoby sa medveď grizly a medveď kodiak vybrali na prechádzku tmavou ulicou.

2. Uvidel dve hrozivo pôsobiace siluety. Mohutné, akoby sa grizly s kodiakom vliekli tmavou ulicou.

- vyhodené sú dve siluety, zostala jedna – opakovanie slov často za sebou tiež textu škodí, a ty podobných opakovaní máš veľa
- neopakujú sa medvede, každý vie, že oboje sú medveďovité šelmy
- vybrali sa na prechádzku – po nahradení nie prílišnou jemnosťou zostala zachovaná napnutá atmosféra. Týmto som chcela poukázať, aké dôležité je udržiavať napätie, nepovoliť. Vybrať sa na prechádzku totiž evokuje pohodu, pokoj, a ty nechceš čitateľa vytŕhať z nastolenej nálady
- vyhodené je „zahalené tmou“ - ak by boli siluety zahalené tmou, nevidel by ich, takže aj logika je nevyhnutná, predstavuj si situácie, ktoré nastolíš, do podrobna
- z rozvláčneho vyjadrenia sme spravili údernejšie.

Aj v druhej kapitole sa nájde čas minulý, z ktorého zrazu preskočíš do prítomného a naopak, skús sa trochu pohrať, aby text rušilo čím menej elementov.

Maľovať čerta na stenu, tlačiť kaleráby do hlavy a pod. je klišé, vyhýbaj sa im.

Občas sa nájdu chyby – neučilo sa zlé = zle,
prestriedať = vystriedať, striedať,
občas preklepy – s toľkýmu mužmi, zlako atď.

Zbytočnosti sú aj v týchto prípadoch: vypľul z úst zub – bez „z úst“ veta znie lepšie, keďže je zrejmé, že odinakiaľ ho vypľuť nemohol.
Podobne:
„To, že sa však prebrala (aj tu je „však“ zbytočne), nebolo až také dobré. Až (zas „až“) teraz si totiž začala uvedomovať...“
- jednak prvá veta divne znie, „dobré“ je napríklad znak chutného jedla a pod, dobré a dobre je rozdiel. V podstate je to veta nič nehovoriaca. V druhej vete si použil: „teraz“, čiže práve teraz. Z minulého času sme sa zrazu ocitli v súčasnosti. Vhodnejšie je použiť: „vtedy si uvedomila“ – neskáč z času do času, uvedomuj si silu a váhu každého slovíčka.

Zhrniem najdôležitejšie: prevzdušniť text, opraviť chyby, neopakovať slová, dávať pozor na volenie výstižných pojmov, nevkladať divné konštatovania: „sedela na prepotenom gauči“...

A ešte jedna pripomienka: byť a mať. Pomocou týchto slovies sa vyjadrovať poznačuje každého začiatočníka. Je najjednoduchšie napísať: bol nervózny, dom bol nízky, bol bezdetný, z úst jej bolo cítiť víno, mala matku, mal fúzy, mal bradu... nevyžadujú totiž žiadnu námahu. Lenže neznejú najvhodnejšie. Pohrať sa, neponúkať to, čo napadne v prvom momente. Občas sa „bol“-y a „mal“-y vyhodiť nedajú, vtedy teba nechať, ale mnohokrát áno.

Čím ďalej, tým viac chýb a začiatočníckych neduhov objavujem, čo ma ruší, a tak končím po 6. kapitole. Vrátim sa asi, zvedavá na zápletky, rozuzlenie, napätie z pátrania po vrahoch a pod, napríklad forenzná medicína či kriminalistické praktiky by ma vedeli zaujať, snáď ma text natoľko neodradí.

Vo vlastnom záujem však pracuj, upravuj, opravuj chyby, pozri na text s odstupom, zamýšľaj sa okrem deja nad formou, vhodnými pojmami, zisti presné znenia slov, slovies atď.

Gabriel Jon Reyes15.2.2015
 

Dakujem, budem na to pamatat pri dalsich kapitolach.

Mima Čierna15.2.2015
 

Gabriel, Gabriel...
Nestíham!!! :D prešla som len 8 kapitol. Už som ti hovorila, že ma tvoj príbeh baví? ak nie, tak baví. Naozaj. Neviem, či sa mi to zdá, že tebe niekto písal, že sa mu nepáči striedanie nálad, ktoré vyvolávaš. Mne sa to naopak páči. Drží ma to v napätí. Nejaké konkrétne vety komentovať nebudem. Ja som skôr zameraná na dielo ako celok a na to, ako ma to chytí, než aby som tu rozoberala detaily. Na to budeš mať iných odborníkov a radím Ti, aby si ich poslúchal. ;) Čo musím vyzdvihnúť je, že sa mi páčia tvoje prestrihy do minulosti. Dnes som si povedala, že \"ááá, to je dobrééé\" tam, kde si hovoril o nájdení mŕtvej Žofie. Tiež musím spomenúť, že píšeš dosť priamo a s ničím sa neprpleš. Asi to ma na tom celom okrem príbehu, samozrejme, zaujalo najviac. A to teda vôbec nie som fanúšikom nejakých konkrétností ohľadom posteľných scén. :D ...ale skôr, než totálne odbočím, vyrušila ma jedna maličkosť. Ale to už je na Tebe, či niečo pozmeníš alebo nie. Tam, ako Kaja volala Štefanovi. Do tých mafiánsko - krvavých scén mi nejak nezapasoval ten \"miláčik\" a to, ako ide skontrolovať deti (či ako to tam bolo). Naučil si nás na tvrdé scény a tento family prvok mi tam nič nepovedal. Ale to je fuk. Podstatné je, že som zvedavá, ako sa celá vec bude vyvíjať ďalej. :)

Gabriel Jon Reyes15.2.2015
 

Dakujem za priazen a pochvalu a neskor poopravujem vsetko, ci mi ludia vytkli (ak s tym budem suhlasit) :)

vojtovicova andrea14.2.2015
 

perfektne, ako vzdy

Gabriel Jon Reyes15.2.2015
 

Dakujem, uz len kvoli tvojmu zaujmu o moj literarny pokus sa mi to oplati sem kazdy den (teda +- kazdy den)uverejnovat. Dufam, ze ostanes aj nadalej verna.

hm11.2.2015
 

Gabriel Gabriel. Prečítal som si dve kapitoly tvojho príbehu. V prvom rade si uvedom, že píšeš svoj príbeh, aspoň teda prvé dve kapitoly spôsobom rozprávania boha. Ide o tzv. boží pohľad. Teda vidíš do všetkého, do srdcí postáv, vieš čo sa vždy deje, ako postavy rozmýšľajú ako konajú a všetko. To je veľmi dôležité, pretože od toho sa odpichuješ a určuješ ako budeš písať a predkladať veci, ohľadom príbehu. Ohľadom textu. Takže v 1. kap nemôžeš napísať: Zvyšok tela, zdá sa, mal voľný. Boží pohľad nemôže pochybovať o veciach ktoré popisuje. \"zdá sa\" vyhoď. I keď sa ti to možno zdá ako maličkosť, redaktor vo vydavateľstve by to za maličkosť nepokladal. Z hľadiska tzv. božieho spôsobu rozprávania nezodpovedá ani ďalšia veta: \"Bol niekde v tme, v chlade, s rukami o niečo priviazanými...\" Boh bude vždy vedieť o čo mal ten muž ruky priviazané.

Gabriel v popisných rozprávaniach si moc expresívny. Upokoj túto reč. Viac ju neutralizuj a zvecni. Emócie prenes do dialógov a úvah postáv. Príliš emócii do opisu nepatrí (tie časti o psychopatovi v 1. kap.).

Ináč fajn, text sa mi celkom páči (1. a 2. kap.) Prajem i do budúcna pekné texty. Maj sa.

Gabriel Jon Reyes11.2.2015
 

Dakujem za komentar a za rady. Snad sa budu pacit aj ostatne casti mojho diela.

Mima Čierna11.2.2015
 

Ahoj Gabriel,
prečítala som si zatiaľ len prvých 5 kapitol. Myslím, že k jednotke sa už niekto vyjadril, že bola krátka. Ja byť tebou, nechám ju ako prológ. Je to pútavé a ako prológ podľa mňa vhodné. :) Nie som gramatický a štylistický odborník, takže zatiaľ to hodnotím tak, že ma to naozaj zaujalo. Páči sa mi ten drsný štýl. Len ako ženu ma sklamalo, že Kaja sa tešila domov na muža a on ju po celý čas podvádzal. :( ale to zaplakala len moja citlivá časť duše. tá druhá je potešená, lebo sa bavila. ;) Ale!! jednu vec Ti musím spomenúť, čo ma úplne šokla! to s tou hnačkou. Vážne??? Ja by som to vypustila. Nepasuje mi to tam. Nemal hnačku a za tým sa ona tešila, že si to rozdajú. Neviem. Pouvažuj nad tým. Lebo to ma tam dosť vyhodilo z koľaje. Inak nemám výhrady. Ešte sa zastavím a držím palce. ;)

Gabriel Jon Reyes11.2.2015
 

Dakujem za komentar. To s tou hnackou, to bolo kde, lebo si na to nepamatam a nechce sa mi citat tych 5 kapitol, aby som to nasiel :) A styl sa ti zda drsny? No, obcas ujde nejaka nadavka alebo sa tam udeje nieco drasticke, ale snazim sa krotit :) Dakujem za komentar a som rad, ze sa \"este zastavis\". Pekny zvysok dna.
P.S.: Co sa tyka tej prvej kapitoly, to je dobry napad urobit z nej prolog a prvou kapitolou bude teda druha. Pouvazujem.

Mima Čierna11.2.2015
 

Tuším v 1. kapitole to hneď bolo. že K. prišla domov a nikde ho nenašla, ani na wécku. S nadávkami sa nekroť. Zločinci nehovoria sladko a so zdrobneninami. ;) Veľa zdaru zatiaľ.

vojtovicova andrea3.2.2015
 

waw! opat skvela kapitola! nemôzem sa dockat dalsej. toto je jedna z mala poviedok, kotrá ma nuti premyslat dokonca aj v noci. stále rozmýslam, kto by to mohol byt. ze by ten jej brat, ktorý prisiel na to, čo je Zofka zač. alebo tá učitelka? hm, pockam si na rozuzlenie, čím nas prekvapis.

Gabriel Jon Reyes5.2.2015
 

Som rad, ze sa ti moje dielo paci, ale kym prideme ku koncu, este to potrva. Cele to ma 41 kapitol (niektore maju len dve strany, niektore 15) a vo Worde velkost pisma 12, riadkovanie 1,5 mi to ukazuje, ze to ma takmer 200 stran, takze este ta zopar tyzdnov budem napinat :)

vojtovicova andrea5.2.2015
 

to sa nemôzem dočkat! asi mi to neposles na mail, nech si to prečítam skôr, vsak? inak uzasna poviedka. o dva tyzdne niečo pridam aj ja, uz to mam rozpisane, len clovek z Ikaru ma dovolenku.

Gabriel Jon Reyes8.2.2015
 

Prepac, neposlem ti to, lebo by to bolo nefer voci ostatnym. Urcite si rad precitam nieco od teba, ked sa to na portali objavi. Pekny den prajem.

vojtovicova andrea11.2.2015
 

ja viem, to bolo len podpichnutie. opat uzasna kapitola. tvoja poviedka je jedina, ktoru tu citam. takze igor a Zofia... hm! to su mi veci! este som sa zabudla vyjadrit k tomu gayovi v predoslej časti. skoro som spadla zo stolicky, ako som sa smiala. skvele!

Gabriel Jon Reyes11.2.2015
 

Trosku som to chcel s tym gayom spestrit. Nemam proti inak orientovanym nic a ani som tam nic take neplanoval dat, ale nedalo mi to - dvaja chlapi na zachode a hadaju sa, cize mi to trochu pripomenulo akoby milenecku hadku, tak som to trochu tym gayom spestril. Som rad, ze sa to pacilo. A co sa tyka Zofky, ona ti pripravi aj ine prekvapenia... ;)

Libuša3.2.2015
 

Prosím Vás mohli by ste mi poradiť?
Nemôžem nikde nájsť moje básne, ktoré som včera napísala sem na portál pod Autorským účtom. Budem Vám veľmi vďačná Ďakujem

vojtovicova andrea3.2.2015
 

pán Milan Buno, ktorý toto ma na starosti, je teraz v Australií, vrati sa až 17.2., dovtedy musete počkat. vcera som s nim pisala. aj ja čakam, kedze tiez chcem vlozit svoju prvu poviedku. takze az o dva tyzdne.

Gabriel Jon Reyes3.2.2015
 

Ak ide o vas prvy prispevok, tak to moze trvat aj dva dni, kym sa to na portali objavi. Dalsie prispevky sa budu objavovat hned po pridani.

Karolína1.2.2015
 

Prečítala som len niekoľko odstavcov. Často krát sa ti opakujú slová, dokonca aj v jednej vete, skontroluj si to! Príklad: \"Bol dobrým šoférom, ale väčšinou šoféroval...\" Teraz napíšem vetu, po ktorej som si povedala - ďalej nečítam: \"Budova sa začínala plniť študentmi a niektorí študenti ženského pohlavia...\"

Gabriel Jon Reyes1.2.2015
 

To s opakovanim slov, v tom mas pravdu, budem si na to davat pozor, ale ten druhy bod nechapem. Co je na tej vete zle?

Karolína1.2.2015
 

Jednak sa ti tam zas opakujú slová a možno je to len vec môjho vkusu, ale opísať pekné študentky ako \"študenti ženského pohlavia\" sa mi skrátka nepáči. Predpokladám, že si asi hľadal originálnejšie slovné spojenie, než aké sa objavuje v každej druhej knihe/texte, ale mne sa to skrátka nepáči. Čiže len môj názor. Čo takto skúsiť niečo ako: Budova pomaly/pozvoľna ožívala a Erik s pôžitkom jastril po utešených študentkách.
... ožívala a Erikov pohľad priťahovali utešené študentky.
... ožívala a Erik sa kochal pohľadom na pôvabné študentky.
Čo sa týka opakovania slov, synonymický slovník, ale aj slex sú dobrým pomocníkom, ale to asi vieš.

Gabriel Jon Reyes1.2.2015
 

Pouzil som taketo slovne spojenie, lebo sa mi to tak pacilo. Ale kolko ludi, tolko ludi. Dufam, ze ostatne kapitoly, ak sa rozhodnes moj literarny pokus citat, sa ti budu pacit.

vojtovicova andrea27.1.2015
 

waw! super! rychle pokracko! nadherna kapitola.

Gabriel Jon Reyes29.1.2015
 

Ahoj. Dakujem za pozitivny ohlas, som rad, ze sa ti moje dielo paci. Budem sa snazit pridavat nove kapitoly tak casto, ako to len bude mozne, ale, zial, nie vzdy sa da denne, niekedy len raz za tri ci styri dni, vzdy to zalezi od mnozstva povinnosti, ktore mam.

Ella Lenart18.1.2015
 

Ahoj Gabriel,
mám rada príbehy s dynamickým dejom. Mne osobne neprekáža skákanie z prítomnosti do minulosti a vyzerá to tak, že to máš šikovne premyslené, ako dlho nás budeš viesť \"cestami- necestami\" tohto príbehu.Páči sa mi aj napriek tomu, že detektívky primárne nečítam. Tvojich sedem kapitol som zhltla naraz. Ak je toto prvé, čo si napísal, tak je to dobré, čo oceňujem na hodnotení.

Gabriel Jon Reyes19.1.2015
 

Som rad, ze sa ti moj pribeh paci a dufam, ze si precitas aj kapitoly, ktore v dalsich dnoch pridam.

ada17.1.2015
 

velmi pekné

Gabriel Jon Reyes17.1.2015
 

dakujem :)

Rony11.1.2015
 

Ahoj Gabriel,
možno budem trochu kritická, ale inak sa mi nedá. Môže to byť len môj problém, ale tvoj štýl písania mi veľmi nesedí. Nepáči sa mi prílišné striedanie nálad, ktoré sa snažíš u čitateľa vyvolať. Niekedy je to príliš presladené (opis návratu domov jeho manželky) alebo naopak príliš pritvrdené. Rovnako mi prekáža, že nám vopred prezrádzaš ako príbeh ukončíš (nevedela, že sa už nikdy nevráti, alebo nevedel o tom, že nakoniec skončí zaliaty v betóne...).
Ešte raz si to po sebe pozorne prečítaj a nahraď si niektoré slová inými. Príbeh to môže byť dobrý, len na ňom trochu popracuj. Prajem ti veľa tvorivého písania.

Gabriel Jon Reyes11.1.2015
 

Dakujem, ze si si precitala prve tri kapitolky. Neboj sa, dej pribehu som neprezradil, neskor uvidis, ked pridam dalsie kapitoly, ktore uz, budu, mimochodom dlhsie. Dakujem za prianie a rad privitam aj dalsie tvoje komentáre po dalsich kapitolach.

takto:9.1.2015
 

v čitateľovi je treba vyvolať záujem a 8 riadkov je na 1. kapitlu dosť málo

Gabriel Jon Reyes11.1.2015
 

Mas pravdu, ostatne kapitoly budu dlhsie.

Upozornenie správcu

Napíšte text v rámiku do poľa pod ním. V prípade, že nebude správne vyplnený mail_to_by_send

sec




 

Projekt

mediálne
podporujú: